Joprojām Eiropā sievietes biznesu uzsāk retāk nekā vīrieši, jo īpaši - informācijas tehnoloģiju un komunikāciju jomā; lai veicinātu sieviešu iesaistīšanos uzņēmējdarbībā un startup biznesā, daudzās valstīs ir dažādas programmas un organizācijas, piemēram, Riga TechGirls, she codes, koprades telpa Women led ventures (WMN)

«Eiropā sieviešu skaits, kuras nodibina savu uzņēmumu, ir teju puse no vīriešu uzņēmēju skaita,» saka Anna Martineza (Ana Martínez), FACE Entrepreneurship preses sekretāre. FACE Entrepreneurship ir Eiropas Komisijas projekts, kas izstrādāts, lai veicinātu informācijas un komunikāciju tehnoloģiju uzņēmējdarbību, strādājot ar tādiem aspektiem kā izvairīšanās no riska, noturība un izpratne par neveiksmi. A. Martineza domā, ka viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc uzņēmēju vidū sieviešu ir mazāk nekā vīriešu, ir tas, ka sievietes bieži vien ir mazāk pārliecinātas par sevi, nekā viņu vīriešu dzimuma kolēģi. Uzņēmējas, kuras piedalās  FACE Entrepreneurship, bieži vien ir uztraukušās par to, vai viņām ir gana labas zināšanas, spējas un kontakti, lai veidotu veiksmīgu uzņēmējdarbību. Pašapziņas trūkums retāk novērojams vīriešu vidū, kuriem galvenās bažas parasti ir saistītas ar finansējuma piesaisti un sociālo atzīšanu. Sašaurinot aplūkojamo tēmu un analizējot IKT biznesu, redzams, ka 19% uzņēmēju šajā jomā ir sievietes. «Iespējams, tas ir saistīts ar to, ka daudzām sievietēm šķiet, ka tehnoloģijas nav domātas viņām. Palēnām mainās sieviešu un vīriešu attiecība Eiropas biznesā. Tas varētu būt saistīts ar iniciatīvām un programmām, kas stimulē startup aktivitāti sieviešu vidū. Taču tik un tā priekšā vēl tāls ceļš un ir svarīgi rādīt paraugus, ar kuriem sievietes var identificēties, lai rosinātu viņas uzņemties iniciatīvu ne tikai tehnoloģijās, bet arī sabiedrībā kopumā,» saka A. Martineza.

Dažādu skatījumu par izaicinājumiem, ar ko sastopas uzņēmējas sievietes, iespējams aplūkot galerijā.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra