Citas ziņas

Fiksēto telefonu tīklā atsakās no ģeogrāfiskās numerācijas dalījuma zonām Latvijā

Dienas Bizness, 30.06.2015

Jaunākais izdevums

Plānots atteikties no ģeogrāfiskās numerācijas (vēsturiskā) dalījuma zonās, kas nozīmēja, ka pēc numura sākuma cipariem bija iespējams atpazīst tā piederību kādai no apdzīvotajām vietām. Turpmāk publiskā fiksētā telefonu tīkla numuru raksturos numerācijas indekss «6XXXXXXX», informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM).

To paredz VARAM izstrādātais un valdības otrdien, 2015.gada 30.jūnijā akceptētais nacionālais numerācijas plāns, kas nosaka numura struktūru un formātu tā identifikācijai un maršrutēšanai, numura sastādīšanas procedūras, kā arī numerācijas lietošanas mērķus un veidus.

Dalījums numerācijas zonās, piemēram, Aizkraukles numerācijas zona vai Tukuma numerācijas zona, ir veidojies vēsturiski un, attīstoties elektronisko sakaru tirgum, zaudējis savu aktualitāti. Tāpēc turpmāk plānots, ka publiskā fiksētā telefonu tīkla numurs nesaturēs ģeogrāfisku informāciju. Izmaiņas ietekmēs sarunu tarifikāciju, jo nebūs vajadzības pēc vietējo sarunu un iekšzemes tālsarunu dalījuma.

Publiskā telefonu tīkla numuri tiks iedalīti starptautiskos numuros un nacionālos numuros. Savukārt nacionālie numuri tiks secīgi iedalīti publiskā fiksētā telefonu tīkla numuros, publiskā mobilā telefonu tīkla numuros un pakalpojumu numuros. Atbrīvosies arī numerācijas resursi, kuri līdz šim tika rezervēti attiecīgajai numerācijas zonai.

Plānotās izmaiņas neietekmēs iedzīvotāju ierasto izsaukumu veikšanas kārtību.

Projekts sagatavots sadarbojoties ar elektronisko sakaru nozares pārstāvjiem ministrijas Numerācijas resursu izmantošanas koordinācijas dara grupas ietvaros, iesaistoties Latvijas Telekomunikāciju asociācijas (LTA) un Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) pārstāvjiem. Nacionālais numerācijas plāns stāsies spēkā 2016.gada 1.janvārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Veiks izmaiņas transportlīdzekļu pārbūves noteikumos

Žanete Hāka, 22.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu uzbūvi un pārbūvi reglamentējošie normatīvie akti atrodas pastāvīgā dinamikā, tādēļ tajos ir nepieciešams veikt izmaiņas atbilstoši esošai situācijai, informē Satiksmes ministrija.

To paredz, ceturtdien, 22.janvārī, Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 17.augusta noteikumos Nr.725 Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi.

Minētie noteikumi nosaka transportlīdzekļu pārbūves veikšanas kārtību, prasību noteikšanu transportlīdzekļu konstrukcijai un aprīkojumam pēc pārbūves, kā arī kārtību, kādā fiksējamas pārbūves rezultātā radušās izmaiņas transportlīdzekļu konstrukcijā un aprīkojumā un saņemams atzinums par pārbūvētā transportlīdzekļa atbilstību satiksmes drošības un tehnisko normatīvu prasībām.

Sagatavotie grozījumi paredz tehniskus precizējumus atsevišķu pārbūvju nosacījumos, kā arī paredz atcelt vairākus aizliegto pārbūvju veidus, kas, vai nu ir pretrunā ar patreizējām tendencēm personu ar kustību traucējumiem integrēšanai sabiedrībā, vai arī tikai formāli ierobežo transportlīdzekļu pārbūves iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pieņem izmaiņas transportlīdzekļu pārbūves noteikumos

Dienas Bizness, 09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta (MK) sēdē pieņemti Transportlīdzekļu pārbūves noteikumu grozījumi, kas paredz tehniskus precizējumus atsevišķu pārbūvju nosacījumos, kā arī atcelt vairākus aizliegto pārbūvju veidus, kas, vai nu ir pretrunā ar patreizējām tendencēm personu ar kustību traucējumiem integrēšanai sabiedrībā, vai arī tikai formāli ierobežo transportlīdzekļu pārbūves iespējas, informē Satiksmes ministrijā.

Noteikts, ka pēc attiecīga transportlīdzekļa izgatavotāja vai kompetenta tehniskā dienesta izdota slēdziena saņemšanas ir pieļaujama arī aizliegtas pārbūves reģistrācija, jo slēdziens tiek izdots pēc veiktiem attiecīgajiem drošības vai ekoloģijas testiem.

Grozījumi precizē, kādiem transportlīdzekļiem atļauts veikt pārbūvi, nosakot, ka to var darīt Latvijā reģistrē­tam transportlīdzeklim, ārvalstīs reģistrētam transportlīdzeklim, kuram Latvijā izsniegta numurētā agregāta salīdzināšanas izziņa, kā arī iepriekš nereģistrētam transportlīdzeklim.

Tāpat noteikumi precizē pārbūves projektu iesniegšanas un izskatīšanas kārtību, radot pārbūves projektu izstrādātājiem, privātpersonām un komercsabiedrībām, iespēju pārbūves projekta saskaņošanu VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) veikt elektroniski, tādējādi paātrinot dokumentu apriti un, attiecīgi, pārbūves procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) gada nogalē pieņemto lēmumu no trešdienas, 1. janvāra, mainīta vairāku maršrutu minibusu numerācija un vairāki ekspresbusi rīdziniekus apkalpos bez atlaidēm, informē SIA “Rīgas mikroautobusu satiksme” (RMS).

Tā kā RSDS nogalē pieņemts lēmums no 1. janvāra minibusus maršrutos 237., 241., un 244. pārdēvēt par ekspresbusiem, pirmo ciparu aizstājot ar skaitli “3”, un mainot to numerāciju uz 337., 341., 344., kā arī apvienot 246 minibusu ar 346. ekspresbusu, tad šajos maršrutos tiek atceltas braukšanas atlaides.

“Šīs pārmaiņas uzņēmumam “Rīgas mikroautobusu satiksme” nozīmē arī to, ka steidzamības kārtā oranžā krāsā ir jāpārkrāso 23 minibusi, kas kursē par ekspresbusiem pārveidotajos maršrutos 337.,341.,344. Tā kā dažu darba dienu laikā no RDSD lēmuma pieņemšanas līdz 1. janvārim nav iespējams veikt tik vērienīgas tehniskās izmaiņas, uzņēmums plāno zili-baltos minibusus aizstāt ar oranžas krāsas ekspresbusiem pakāpeniski,” atzīst uzņēmuma RMS sabiedrisko attiecību vadītāja Maija Lazdiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Sarmal Oil Ltd lieta par, iespējams, nenoskaidrotas izcelsmes līdzekļu konfiskāciju tūdaļ nonāks tiesā. Šī ir viena no pirmajām reizēm, kad uzņēmums gatavs stāstīt par notiekošo, kas precīzi sakrīt ar Dienas Biznesā iepriekš izteiktajām bažām 2019.gada nogalē un 2020. gada sākumā par likumu pakārtošanu mantas konfiskācijas vajadzībām.

Sākotnējie secinājumi: lielākais vairums uzsākto lietu par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju tiek izskatītas steigā, formāli un, lai lietu nodotu tiesai naudas līdzekļu konfiskācijai, pietiek vien ar izmeklētāju aizdomām un pieņēmumiem, ka darījumi ir neloģiski.

Stāsta likumdošanas priekšvēsture

2019. gada sākumā tika grozīts Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma proliferācijas finansēšanas novēršanas (NILLTPFN) likums, kas šobrīd atkal atvērts un tieši pieļauto likumdevēja kļūdu dēļ. Tā paša gada nogalē tika ieviesti ar legalizāciju saistīti grozījumi Kriminālprocesa likumā, būtiski atvieglojot izmeklēšanas darbību un paredzot cilvēka vainas nodalīšanu no noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas fakta, kas pēc būtības būtu jāgroza pirmkārt, jo tieši tur tiek noteikts, ka pierādīšanas priekšmets var būt manta, kas, visticamāk, ir ar noziedzīgu, nevis likumīgu izcelsmi. Tālāk seko legālā fakta prezumpcija, kur atslēgvārdi ir “spēt ticami izskaidrot”, pēc noklusējuma pasakot, ka procesa virzītājam nav obligāti jātic un nekādi ticības kritēriji līdz šim nav izstrādāti. Toties banku un apsūdzības zināšanai pērn tika izstrādāta Finanšu izlūkošanas dienesta (FID) tipoloģija, kā saskatīt līdzekļos iespējami noziedzīgo izcelsmi, kas pēc institūciju norādes ņemtas no starptautiskām institūcijām kā vadlīnijas, taču Latvijā ieguvušas jau gandrīz tādu spēku, kas stāv pat virs normatīvajiem aktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru