Tirdzniecība un pakalpojumi

Gemoss investīcijas jaunajā veikalā plāno atpelnīt gada laikā

NOZARE.LV, 13.06.2012

Jaunākais izdevums

Maija vidū atklātajā Gemoss veikalā-noliktavā Ropažu ielā investēti 100 000 latu, un uzņēmums kopumā to atpelnīs viena, maksimums, divu gadu laikā, pastāstīja Gemoss vadītāja Ieva Treija.

Viņa norāda, ka investīcijas veiktas aprīkojumā, stendos un vides iekārtošanā. Pašam veikalam-noliktavai šādu summu būtu jāatpelna piecu līdz desmit gadu laikā.

«Gemoss ir pelnošs uzņēmums ar vidējo peļņu 400 000 - 600 000 latu, līdz ar to investīcijas nav lielas problēmas,» piebilst Treija.

Pēc viņas teiktā, uzņēmums cer, ka gada laikā šim veikalam izdosies sasniegt 500 000 latu apgrozījumu. Tam esot jāatslogo vismaz 10% no klientu plūsmas, kas patlaban dodas uz Gemoss Mūkusalas ielā, un jāpiesaista vēl tikpat daudz jaunu klientu.

Šis veikals esot mazāks nekā Mūkusalas ielā. Tas vairāk paredzēts ikdienas pirkumiem. Lieliem pasūtījumiem, piemēram, sākot biznesu, piemērotāka esot Mūkusalas iela, jo tur atrodoties arī iekārtu tirdzniecības nodaļa.

«Esam piesardzīgs uzņēmums. Vienmēr «apēdam» iepriekšējo kumosu un tikai tad ejam tālāk. Ja redzēsim, ka šis veikals- noliktava ir attaisnojis minētās cerības, iesim tālāk. Taču tā vairs nebūs Rīga, bet gan kāda no lielākajām pilsētām,» klāsta Gemoss īpašniece.

Gemoss dibināts 1993.gadā un Latvijas tirgū pazīstams kā bāru, restorānu un viesnīcu aprīkojuma tirgotājs, kā arī viens no lielākajiem riekstu un žāvēto augļu importētājiem Latvijā, kura produkcija tiek tirgota ar zīmolu Zelta rieksts un Dienas deva.

Uzņēmuma 2011.gada apgrozījums bija 11 miljoni latu, peļņa aptuveni - 650 000 latu.

2010.gadā Gemoss strādājis ar 8,94 miljonu latu apgrozījumu un 627 065 latu peļņu, bet pirms gada ar 7,62 miljonu latu apgrozījumu un 672 737 latu peļņu.

Gemoss pilnībā pieder Treijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

6. jūnijā Latvijas vadošais restorānu aprīkojuma tirgotājs, riekstu un žāvēto augļu importētājs SIA Gemoss ar vērienīgu festivālu Meet&Greet svinēs uzņēmuma 25. dzimšanas dienu. Festivālā Meet&Greet būs iespēja satikties nozares profesionāļiem – notiks 35 Gemoss piegādātāju produktu degustācijas, jauno produktu prezentācijas un ekspertu lekcijas, savukārt festivāla izskaņā varēs baudīt īpašu svētku koncertu.

“Esmu no sirds pateicīga mūsu klientiem un piegādātājiem par līdzšinējo sadarbību. Festivāla ideju esam lolojuši ilgi un esam patiesi gandarīti, ka tā būs iespēja mums visiem satikties. 25 gadi nesavtīga darba ir nesuši augļus – pērn iezīmējām strauju izaugsmi, sasniedzot 7.5% apgrozījuma pieaugumu un liekot stabilus pamatus tālākai uzņēmuma attīstībai. Veiksmīgi attīstāmies Latvijas un Igaunijas tirgū, kā arī pagājušo gadu atkārtoti ieguvām starptautisko pārtikas kvalitātes un drošības sertifikātu BRC (British Retail Consortium – Global Standarts for Food Safety), kas apliecina Gemoss ražotās produkcijas augsto kvalitāti un atbilstību visām normatīvajām prasībām,” stāsta Gemoss vadītāja Ieva Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumam SIA Gemoss piemērots jauns nodrošinājums.

Lursoft pieejamie dati rāda, ka piemērots aizliegums veikt Gemoss reorganizāciju,uzņēmuma veida maiņu, samazināt tā pamatkapitālu un mainīt daļu īpašniekus.

Uzņēmuma vadītāja Ieva Treija portālam db.lv sacīja, ka ar Gemoss viss ir kārtībā un var teikt, ka tas ir pārpratums, kas dažu dienu laika tiks izbeigts.

Šobrīd Gemoss īpašniece un valdes locekle ir Ieva Treija, kura ir arī viena no uzņēmuma dibinātājiem 1993. gadā.

Gemoss savā 2013. gada pārskatā norāda, ka tas nodarbojas ar maizes un konditorejas izejvielu importu un tirdzniecību, riekstu un žāvētu augļu fasēšanu, bāru un restorānu preču un aprīkojuma tirdzniecību un trauku īri banketiem. Vadības ziņojumā ir norādīts, ka pērn Gemoss finanšu stāvoklis ir bijis stabils. Gemoss neto apgrozījums 2013.gadā pieauga un sasniedza 18,39 miljonus eiro un peļņa, ko tas ieguva pēc nodokļu nomaksas, palielinājās par 12,4% un bija 1,32 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Gemoss izveidojis jaunus zīmolus un plāno peļņu šogad noturēt līdzšinējā līmenī

Db.lv, 07.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs un riekstu un žāvēto augļu importētājs SIA «Gemoss» 2017.gadā sasniedzis apgrozījumu 25,040 miljonu eiro apmērā, kas bija par 7,5% jeb 1,749 miljoniem eiro vairāk nekā 2016.gadā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem pērn gan bija 1,493 miljoni eiro, kas bija par 17,7% mazāk nekā gadu iepriekš.

2017.gadā SIA «Gemoss» nostiprinājis savas pozīcijas visos tirgus segmentos un izveidoja jaunus zīmolus «Just Nature» un «Cake N Bake», sacīts uzņēmuma gada pārskatā. Liepājā veikals pārcelts uz jaunām, plašākām telpām.

SIA «Gemoss» gada pārskats liecina, ka lielāko daļu no uzņēmuma apgrozījuma pērn veidoja ieņēmumi no mazumtirdzniecības Latvijā, kas bija 11,503 miljoni eiro (samazinājums par 14,8%, salīdzinot ar 2016.gadu). Ieņēmumi no vairumtirdzniecības Latvijā pērn bija 8,971 miljons eiro (pieaugums par 52,6%), ieņēmumi no piegādes Eiropas Savienībā bija 3,259 miljoni eiro (pieaugums par 3,7%), savukārt ieņēmumi no eksporta bija 903 tūkstoši eiro (pieaugums par 72,1%). Uzņēmumam bijuši arī ieņēmumi no pakalpojumu sniegšanas, kas veidoja 509 tūkstošus eiro (pieaugums par 60,9%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad valstī tika noteikti stingri ierobežojumi, palielinājies pieprasījums pēc traukiem un konditorejas lietām, novērojusi SIA "Gemoss" vadītāja Ieva Treija. Šobrīd uzņēmums strādā, lai drīzumā atvērtu pirmo "Gemoss" veikalu Vidzemē, kas atradīsies Valmierā.

Pieprasījums pēc pārtikas produktiem ir audzis un, saistībā ar valdības noteiktajiem ierobežojumiem, daudzkārt palielinājies pieprasījums pēc vienreizlietojamajiem traukiem, ko uzņēmumi izmanto, lai nodrošinātu pasākumu norisi.

Esošā situācija, kura liek mainīties un maina iepirkšanās paradumus visiem, lika arī "Gemoss" vēl vairāk sarosīties un atvērt e-veikalu, lai kļūtu pieejami, neizejot no darba telpām vai mājas.

Gemoss atver e-veikalu 

Restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs un riekstu un žāvēto augļu importētājs "Gemoss"...

"Šis ir sarežģīts laiks mūsu nozarē strādājošajiem uzņēmumiem, tiek ierobežots apmeklētāju skaits, tiek samazināti darba laiki, daudzi cilvēki zaudē darbu un daļa uzņēmēju ir spiesti pārtraukt savu darbību. Tas atstāj iespaidu arī uz mūsu uzņēmumu. Tā kā netiek rīkoti lieli pasākumi un pieņemšanas, tad trauku nomas sektors mūsu uzņēmumā ir ar visbūtiskāko apgrozījuma samazinājumu," stāsta I.Treija.

Aprīlī un maijā uzņēmums piedzīvoja ļoti būtisku apgrozījuma kritumu, jo, ieviešot stingrus ierobežojumus, cieta visa viesmīlības, ēdināšanas un tūrisma nozare kopumā.

Šajā laikā "Gemoss" iztīrīja savu mācību virtuves noliktavu un atrada virtuves un konditorejas inventāru, kas lietots tikai vienu reizi uzņēmuma organizētajās meistarklasēs un semināros. Uzņēmums nolēma neizmest lietas, bet dot tām jaunu vērtību. Tāpēc vasaras sākumā aicināja visus sanākt kopā un mainīties, tirgoties, iedvesmot – pirmo reizi tika organizēta andele, kurā piedalījās pavāri, uzņēmēji, kulinārijas entuziasti. Uzņēmums plāno šādu pasākumu rīkot vēlreiz, jo tā bija vērtīga pieredze.

FOTO: Gemoss aizvadījis pirmo andeli 

Ar mērķi sanākt kopā un apmainīties ar lietām, kas pelnījušas otro iespēju,...

Pie uzņēmuma pēc padoma vēršas arī restorāni, kafejnīcas un bāri, pirms tie savas durvis vēruši apmeklētājiem. "Lepojamies un esam gandarīti par ikvienu, kam ir drosme un apņēmība radīt kaut ko jaunu, uzdrīkstēties un atvērt savu uzņēmumu. Nodrošinām gan konsultācijas, iekārtojot virtuves, gan palīdzam izvēlēties piemērotāko virtuves tehniku un traukus. Viens no radošākajiem procesiem ir trauku izvēle, bieži vien uzņēmumu pārstāvji nāk kopā ar dizaineriem un kopā izvēlamies. Joprojām aktuāli ir krāsaini trauki, bet novērots, ka katrs klients vēlas būt unikāls un atšķirties no citiem jau esošajiem viesmīlības uzņēmumiem. Ja uzņēmuma vadībā ir kāds jomas profesionālis, piemēram, šefpavārs, tad daudz lielāka uzmanība tiek pievērsta kvalitātei, ne tikai cenai," stāsta I.Treija.

Uzņēmums novērojis, ka laikā, kad valstī bija noteikti stingri ierobežojumi, daudzi cilvēki pievērsās savu māju sakārtošanai, un novērots, ka palielinās pieprasījums pēc traukiem.

Šogad arī privātmāju īpašnieki ir vēlējušies iegādāties restorānu kvalitātei atbilstošus traukus.

Savukārt privātpersonu sektorā uzņēmums redz palielinājumu pēc konditorejas lietām - mājās cep maizi, gatavo kūkas. Arī uzņēmums izveidojis apmācības internetā, lai cilvēki varētu smelties idejas – gan profesionāliem pavāriem, gan kulinārijas entuziastiem.

Ja skatās pārtikas preču segmentā, tad arvien populārāka kļūst pākšaugu un graudaugu lietošana uzturā. "Mūsu radīts ir zīmols "Just Nature", kas ir īpaši izstrādāta produktu līnija, piedāvājot organismam nepieciešamos graudaugu un pākšaugu produktus. To sortimentu veido turku zirņi, bulgurs, lēcas, kvinoja, kuskuss, pērļu grūbas, dažādi rīsi, zaļie griķi, kā arī alternatīvie milti u.c. interesanti produkti. Mūsu uzņēmumam kādā sektorā vērojams pieprasījuma samazinājums, kādā redzams pieprasījuma palielinājums," pauž I.Treija.

Uzņēmuma klienti ir gan juridiskas personas, gan privātpersonas. "Šobrīd ļoti domājam, kā varam būt kopā ar nozares pārstāvjiem, kā atbalstīt vietējos uzņēmumus un savus klientus. Meklējam jaunus risinājumus un rodam jaunus veidus, kā sadarboties. Piemēram, traukus esam palīdzējuši izvēlēties gan "Bibliotēkai Nr.1", gan Liepājas viesnīcas "Maestro" restorānam, Cēsīs esošajam restorānam "Kest" arī ir pie mums izvēlēti trauki, turklāt tie vēl papildināti ar viņiem raksturīgu zīmodziņu. Mēs esam arī "Monin" sīrupu izplatītājs Baltijā, piemēram, visur, kur redzami šie sīrupi, var teikt, ka tie ir mūsu klienti. Pēdējos gados ir tendence, ka attīstās "private label" produktu segments, mūsu produkcija tiek fasēta arī citu uzņēmumu vajadzībām, jau viņu zīmolu iepakojumos. Piemēram, beziepakojumu preču veikali arī ir mūsu klienti, jo spējam nodrošināt, piemēram, riekstus arī 50 kg iepakojumā. Katrs no mūsu klientiem, zināms vai mazāk zināms, mums ir ļoti svarīgs," teic I.Treija.

"Gemoss" vadītāja stāsta, ka šogad lielāka izaugsme bija vērojama tieši mazajiem restorāniem, viesu mājām un kafejnīcām, kas atradās ārpus Rīgas. Cilvēki izvēlējās drošu ceļošanu un atpūtu tepat Latvijas vai Baltijas ietvaros.

"Covid-19 laikā, kad darbam birojā ir ierobežojumi un cilvēki strādā no mājām, viņi sāk domāt, kā pietrūkst un kā dabūt to, kas bija darbā, un viena no šīm lietām ir kafija. Tiek meklēti risinājumi un vēršanās pie profesionāļiem pēc padoma. Arvien lielākai daļai cilvēku patīk, ka viņi paši var samalt sev svaigu kafiju, cenšas uzputot pienu un veidot zīmējumus. Klasika – zīmējumus mēs mācāmies visi un vēlamies, lai tie būtu arvien labāki. Populārākā kafija kafejnīcās un bāros Latvijas iedzīvotājiem ir cappucino un caffe latte – novērots, ka Latvijā 80% cilvēku kafiju patērē ar pienu. Tendence sāk mainīties, piemēram, arvien biežāk cilvēki izvēlas alternatīvos pienus – mandeļu un rīsu, kā arī iepazīst espresso pasauli," stāsta I.Treija.

Latvijā, tāpat kā visur citur pasaulē, cilvēki turpina dzīvot, mācīties un strādāt. "Mainās sabiedrības paradumi, iespējams, rudens un ziemas sezonā būs vērojams klientu samazinājums restorānos un bāros, tā katru gadu notiek arī tūristu skaita samazinājuma dēļ, savukārt pavasarī ceram, ka līdzīgi kā šogad nozarē atkal būs jūtams apmeklētāju pieaugums. Latvijas Viesnīcu un Restorānu asociācija šogad jau ir skaļi paudusi savu viedokli, ka ir nepieciešams valsts atbalsts tieši šai nozarei, kas kopumā cieš zaudējumus, domājams, ka arī nākamgad būs nepieciešams papildu atbalsts," pauž "Gemoss" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Gemoss kritiski vērtē PVN samazināšanu

Nozare.lv, 15.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānotā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmes samazināšana līdz 21% no šā gada 1.jūlija ir vērtējama kritiski, jo tā saistīta ar ļoti lielu darbu, pastāstīja Gemoss vadītāja Ieva Treija.

Viņa norāda, ka Gemoss ir 18 000 preču nosaukumu. Turklāt tagad tie esot izdalīti pa divām tirdzniecības vietām.

«Ļoti daudziem no tiem cenas ir virs viena lata, līdz ar to visas cenu zīmes ir jāpārdrukā. Tik liels darbs gada vidū viena procenta dēļ... Saprotams, ka valstij palicis par daudz naudas. Privātais uzņēmējs parasti uzkrāj, iegulda un pārdala savus līdzekļus. Kāpēc to nevarētu darīt arī valsts?» neizpratni pauž uzņēmēja.

Pēc viņas teiktā, kaut arī varētu šķist, ka privātpersonu īpatsvars Gemosa klientu vidū esot liels, tie ir tikai aptuveni 5%. Svētku periodā tas palielinoties līdz 10%.

«Patiesībā, kad Gemoss sāka apkalpot privātpersonas, uzlabojās naudas plūsma, jo juridiskās personas galvenokārt izmanto atlikto maksājumu, turklāt maksā slikti - tas nav noslēpums,» atzīst Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties svētkiem, uzņēmuma "Gemoss" telpās atklāts tradicionālais Riekstu tirdziņš, kurā sveramo riekstu un žāvēto augļu produkciju var iegādāties dažādos fasējumos, traukos un dāvanu komplektos.

"Gemoss" rīkotais Riekstu tirdziņš tika izveidots pirms pieciem gadiem ar mērķi piedāvāt uzņēmumu darbiniekiem vai sadarbības partneriem oriģinālas dāvanas.

"Žāvētu augļu un riekstu cenas sezonas gaitā kopumā ir bijušas stabilas. Atsevišķiem produktiem īsos laika nogriežņos cenu svārstības ir bijušas virs 20%, jo mūsdienās tirgus ir ļoti efektīvs un strauji reaģē uz jebkādām pārmaiņām, piemēram ievedmuitu "karš". Un tomēr cenu izmaiņu galvenais ietekmējošais faktors ilgtermiņā joprojām ir klimats, kas nosaka ražas apjomus un tās kvalitāti," biznesa portālam db.lv skaidro "Gemoss" Iepirkumu speciālists Jānis Melnis.

Kā stāsta uzņēmumā, Riekstu tirdziņa mērķis ir mudināt izvēlēties veselīgas dāvanas. Tirdziņā ir iespēja tikt pie visa sortimenta dažādos apjomos un izpildījumos – ir iespēja iepakot klienta vēlmēm atbilstošā traukā vai iepakojumā, tai skaitā arī tādā, kas atbilst zero waste idejai. Turklāt sveramā produkcija vienmēr esot lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Gemoss aizvadījis pirmo andeli

Zane Atlāce - Bistere, 15.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi sanākt kopā un apmainīties ar lietām, kas pelnījušas otro iespēju, aizvadītās nedēļas nogalē pirmo Andeli rīkoja restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs un riekstu un žāvēto augļu importētājs “Gemoss”.

Pirmajā šāda veida Andelē piedalījušies septiņi dalībnieki un pasākums apliecinājis, ka sabiedrība ir ļoti ieinteresēta “zero waste” tēmā un labprāt apmeklē šādus pasākumus. “Šī Andele noteikti bija izdevies pasākums un plānojam šo ieviest par tradicionālu notikumu reizi gadā,” Db.lv pastāstīja uzņēmuma mārketinga projektu vadītāja Zane Bitmane.

Andeles apmeklētāju vidū bijuši ļoti dažādi cilvēki - gan tādi, kas speciāli ieplānojuši apmeklējumu, gan nejauši veikala Gemoss apmeklētāji. Piemēram, vairāki konditori ļoti mērķtiecīgi bija atbraukuši pēc silikona formām, kas ikdienas darbam ir ļoti nepieciešamas.

Citu stendos Andeles apmeklētāji tika pie restorāna cienīgiem traukiem, dārza mēbelēm, aksesuāriem u.c. pērlēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Uzņēmumam Gemoss jauns veikals-noliktava izmaksājis 100 tūkstošus

Lelde Petrāne, 17.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ropažu ielā 63, Rīgā uzņēmums Gemoss, kas ir pazīstams kā bāru, restorānu un viesnīcu aprīkojuma tirgotājs, kā arī viens no lielākajiem riekstu un žāvēto augļu importētājiem Latvijā, atvēris otro veikalu-noliktavu bāriem un restorāniem ar tādu pašu nosaukumu - Gemoss.

Jaunā veikala-noliktavas izveidē uzņēmums investējis 100 000 latu, un tas esot loģisks solis uzņēmuma attīstībā.

Jaunā veikala-noliktavas Gemoss platība ir 400 m2.

«Uzņēmums Gemoss šovasar svinēs 19 gadu jubileju. Šajā laikā tas ir veiksmīgi attīstījies visos tā darbības virzienos. Specializētais veikals bāriem un restorāniem Mūkusalas ielā 73 ir kļuvis par šauru un svētku periodā klientiem nereti nākas stāvēt rindā. Tika apsvērta iespēja būvēt jaunu ēku, bet tas tikai daļēji atrisinātu problēmu. Loģiskāk ir pietuvoties klientiem citā Rīgas daļā, ietaupot klientu laiku un izmaksas,» norādīja Gemoss vadītāja Ieva Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Gemoss audzē gan apgrozījumu, gan peļņu

Žanete Hāka, 18.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā tirdzniecības uzņēmuma SIA Gemoss apgrozījums sasniedzis 12,14 miljonus, kas, salīdzinot ar 2011.gadu, ir par 11,84% vairāk, liecina Lursoft dati.

Tāpat arī augusi SIA Gemoss peļņa, kas palielinājusies no 674 tūkstošiem latu 2011.gadā līdz 815,32 tūkstošiem latu pērn.

Runājot par SIA Gemoss nākotnes perspektīvām, uzņēmuma vadība stāsta, ka paredzēts paplašināt sortimentu mazumtirdzniecības tīkliem, lai sasniegtu augstāku rentabilitāti, kā arī iecerēts uzlabot darbu bāru un restorānu preču un aprīkojuma jomā. SIA Gemoss mērķis ir sasniegt stabilizāciju apgrozījuma pieaugumā, noturot peļņu iepriekšējā līmenī. Uzņēmums plānojis arī investēt līdzekļus jauna ražošanas objekta izveidē.

SIA Gemoss dibināts 1993.gadā un nodarbojas ar maizes un konditorejas izejvielu importu un tirdzniecību, riekstu un žāvētu augļu fasēšanu, bāru un restorānu preču un aprīkojuma tirdzniecību un banketu trauku īri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu lielākais HoReCa sektora piegādātājs SIA Gemoss paziņojis par sava jaunā veikala atklāšanu Tartu, Igaunijā.

Šis ir jau otrais Gemoss veikals Igaunijā. Tallinā jau gandrīz 10 gadus darbojas Gemoss veikals.

Jaunatklātajā Tartu veikalā pieejami visi nepieciešamie virtuves produkti, sākot ar izejvielām kulinārijas un konditorejas nozarei līdz profesionālām virtuves iekārtām un galda traukiem un piederumiem.

"Gemoss" 2022.gadā strādāja ar 38,1 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 15,6% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga par 59,6% - līdz 2,822 miljoniem eiro.

Kompānija reģistrēta 1993.gadā, un tās pamatkapitāls ir viens miljons eiro. "Gemoss" vienīgā īpašniece ir Ieva Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs un riekstu un žāvēto augļu importētājs SIA Gemoss šonedēļ Rīgā plāno atvērt pop-up veikalu - noliktavu bāriem un restorāniem, informē uzņēmumā.

Tā kā pop up vietām raksturīgi atvērties uz noteiktu laiku, Gemoss veikals Brīvības ielā. Veikals 250 kvadrātmetru platībā apmeklētājiem būs pieejams vismaz gadu.

«Gemoss pop up veikals ir mūsu radošuma izpausme. Māja, kurai tuvākajos gados paredzēta nojaukšana, tiek iedzīvināta ar vai nu vecām, aizmirstībā nonākušām, vai tieši otrādi - speciāli šai vietai radītām mēbelēm. Ar jauno veikalu mēs nedaudz izaicinām, bet vienlaikus arī meklējam interesantākus veidus, kā uzrunāt klientus, pietuvoties jaunai, modernai paaudzei. Klienti, kuriem ir tuvas zero waste vērtības, ir laipni aicināti, jo riekstu, žāvētu augļu, sēkliņu, graudaugu, kā arī BIO produkcijas klāsts šeit būs gana plašs. Tomēr jāatzīmē, ka šis nav zero waste koncepta veikals, jo šeit būs pieejama arī fasēta produkcija,» pastāstīja Gemoss vadītāja Ieva Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Gemoss iekaros Igaunijas tirgu

Lelde Petrāne, 24.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bāru, restorānu un viesnīcu aprīkojuma tirgotājs un riekstu un žāvēto augļu importētājs kompānija Gemoss 26.martā atvērs savu pirmo specializēto veikalu-noliktavu Tallinā, tādējādi sperot soli Igaunijas tirgus apgūšanā.

Gemoss vadītāja Ieva Treija skaidroja: «Balstoties uz Latvijas tirgū 20 gadu laikā iegūto pieredzei un zināšanām, esam nolēmuši atvērt uzņēmuma Gemoss filiāli Igaunijā. Plāns atvērt uzņēmumu Igaunijā ir sens, uz to mūs pamudināja piegādātāji. Gemoss Eesti OÜ, tāpat kā uzņēmums Latvijā, specializēsies virtuves aprīkojuma, trauku, glāžu, galda piederumu un citu preču piegādēs bāriem, kafejnīcām, restorāniem un viesnīcām.»

Jaunā veikala-noliktavas platība būs 1800 m2.

Gemoss Latvijas tirgū darbojas no 1993. gada. Latvijā uzņēmumam ir divi specializētie veikali.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Gemoss" atvēris savu veikalu Valmierā, kas ir nu jau uzņēmuma sestais bāru, restorānu un kulinārijas preču veikals-noliktava Baltijā, informē uzņēmums.

Visa projekta realizācija no ēkas ieraudzīšanas līdz veikala atklāšanai ir aizņēmusi septiņus mēnešus. Rekonstruētā 1890. gadā celtā senā noliktavas ēka, saglabājot ēkas īpašo auru, ieguvusi atjaunotu veidolu un nterjera dizainu ar daudz nestandarta mēbelēm no paletēm un kokmateriāliem ar vēsturi.

Jaunajā veikalā tiek gaidītas gan juridiskas personas - bāri, restorāni, konditorejas, gan ikviens kulinārijas entuziasts un gardēdis.

Līdzīgi kā veikalos Rīgā, Liepājā un Tallinā, arī Valmierā būs nopērkami rieksti, žāvēti augļi, garšvielas, trauki, virtuves un konditorejas piederumi, kā arī vienreizlietojamie trauki. Darbosies arī "Gemoss" kafejnīca, kur varēs iegādāties "Andrito" kafiju līdzņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs, riekstu un žāvēto augļu importētājs SIA "Gemoss" savam pop-up veikalam Brīvības ielā, Rīgā plāno būvēt piebūvi uz jumta.

"Gemoss" pop-up veikals Brīvības ielā tika atvērts tieši pirms gada un dzīvos šādā izskatā, līdz būs pabeigts jaunais projektēšanas darbs un būs pienācis laiks projektu īstenot, sociālajā tīklā "Facebook" informē uzņēmums.

Gemoss atver e-veikalu 

Restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs un riekstu un žāvēto augļu importētājs "Gemoss"...

Šajā laikā paralēli veikala darbībai uzņēmums risinājis pop-up veikala mājas nākotnes vīziju un cer, ka tā būs māja kulinārijas entuziastiem, kurā inovatīvas tehnoloģijas un radošums satiksies ar kvalitatīviem un veselīgiem produktiem.

"Gada laikā sadarbībā ar Arhitektu savienību, Rīgas būvvaldi un Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldi esam noorganizējuši konkursu, kurā piedalījās trīs Latvijā pazīstami arhitektu biroji, un par uzvarētāju kļuva "NRJA" ar Uldi Lukševicu priekšgalā.

Šī bija mums pilnīgi jauna pieredze un mēs daudz mācījāmies. Projekts respektē mājas vēsturi un tās kultūrvēsturisko mantojumu. Esam gandarīti, ka projekts ir ne tikai atbilstošs izvirzītajām prasībām, bet arī mūsdienīgs un gemosīgs," tā par ēkas nākotni stāsta uzņēmuma vadītāja Ieva Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Vēlamies nostiprināties Latvijā, uzlabot infrastruktūru, klientu apkalpošanu un loģistiku. Līdz gada beigām iecerēta Mūkusalas ielas veikala paplašināšana Rīgā, bet nākamajā gadā plānots atvērt vēl vienu veikalu galvaspilsētas centrālajā daļā. Tiek izvērtētas arī divas tirdzniecības vietas reģionos – viena Vidzemē, bet otra Latgalē,» laikrakstam Dienas Bizness stāsta SIA Gemoss īpašniece un vadītāja Ieva Treija.

Pašlaik SIA Gemoss ir trīs tirdzniecības vietas Latvijā; divas ir Rīgā, viena – Liepājā, kā arī viens veikals Tallinā.

Nākamā gada sākumā uzņēmums plāno izveidot internetveikalu.

2017. gadā SIA Gemoss uzbūvēja plašu noliktavu Mūkusalas ielā, kurā tika investēti 950 tūkstoši eiro. Savukārt šogad veikala paplašināšanā tiks ieguldīti aptuveni 300 tūkstoši eiro.

Uzņēmumā strādā 186 darbinieki. «Nav grūtību noturēt esošos, bet ir problēmas piesaistīt jaunus darbiniekus. Tāpēc augšana šobrīd ir nedaudz apdraudēta. Visvairāk trūkst smagu fizisku darbu darītāju – noliktavas strādnieku un šoferu. Nav grūti atrast biroja darbiniekus, arī mārketinga speciālistu mūsu valstī ir salīdzinoši daudz,» secina uzņēmēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Solis Igaunijas virzienā

Linda Zalāne, 06.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar filiāles atvēršanu Tallinā SIA Gemoss kāpina eksporta apjomu, bet izaugsmi vietējā tirgū skaidro ar labvēlīgiem tirgus nosacījumiem, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Gemoss pēdējos trīs gados izdevies pakāpeniski palielināt apgrozījuma apmēru no 15 milj. eiro 2011. gadā līdz 18 milj. eiro 2013. gadā, tādējādi ļaujot ieņemt 85. vietu DB un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā. Šajā gadā uzņēmuma valdes locekle Ieva Treija kompānijai prognozē 21 milj. eiro lielu apgrozījumu.

«Eksportā šajā gadā esam sasnieguši kompānijai nozīmīgu līmeni – 16%. Ilgus gadus ārvalstu tirgus stabili nodrošinājis 10% apgrozījumu. Martā atvērām filiāli Tallinā, un, protams, tā sniedz rezultātus. Igaunijas filiālei ļausim dažus gadus iesildīties un tikai pēc tam varam domāt par vēl kādu filiāļu atvēršanu citās valstīs. Šis projekts bija ar vērienu – filiāles atvēršanas un preču sortimenta nodrošināšanā ieguldīti apmēram 900 tūkst. eiro,» stāsta I. Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Gemoss audzējis peļņu un apgrozījumu

Žanete Hāka, 18.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā SIA Gemoss apgrozījis 19,391 miljonus eiro, kas ir par 6,47% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt peļņa augusi par 14,16%, sasniedzot 1,324 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Turpmākajos gados SIA Gemoss mērķis ir sasniegt stabilizāciju apgrozījuma pieaugumā un noturēt peļņu iepriekšējā gada līmenī. Uzņēmuma vadība arī norāda, ka tās plānots ietilpst investīciju ieguldīšana jauna ražošanas objekta izveidē. SIA Gemoss 2014.gadā iecerējis strādāt pie fasēto riekstu un žāvētu augļu tirgus palielināšanas esošajiem zīmoliem Zelta rieksts un Dienas deva, tāpat arī tikšot paplašināts sortiments mazumtirdzniecības tīkliem, kas uzņēmumam ļaus sasniegt augstāku rentabilitāti.

SIA Gemoss reģistrēts 1993.gadā, tā darbība saistīta ar maizes un konditorejas izejvielu importu un tirdzniecību, riekstu un žāvētu augļu fasēšanu, bāru un restorānu preču un aprīkojuma tirdzniecību, kā arī trauku īri banketiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākais bāru, restorānu un viesnīcu aprīkojuma tirgotājs un riekstu un žāvēto augļu importētājs Gemoss piektdien, 27.maijā atvērs savu pirmo veikalu-noliktavu Liepājā, kura izveidošanā jau investēti vairāk nekā 100 000 eiro, informē uzņēmumā.

Jaunā veikala-noliktavas Gemoss Liepāja platība būs 450 m2 un tajā apmeklētājiem tiks piedāvāts plašs bāru, restorānu un viesnīcu nozarei nepieciešamo preču klāsts. Būs pieejamas preces konditoriem. Plašā izvēlē klientiem tiks piedāvāti dažādi konservi, garšvielas, sīrupi un bakalejas preces. Šajā veikalā-noliktavā būs arī plašs sveramo riekstu, sēklu un žāvētu augļu klāsts.

Gemoss jaunais veikals Liepājā radīs septiņas jaunas darba vietas un prognozēts, ka tā klienti būs ne tikai Kurzemes, bet arī Zemgales bāri, restorāni, konditorejas un kafejnīcas. Jau šobrīd lielu interesi par jauno veikalu Liepājā un tā piedāvāto produkciju izrāda arī uzņēmumi no Lietuvas, kam ceļš līdz Liepājai ir krietni tuvāks nekā līdz Rīgai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Gemoss izsludina grantu konkursu inovatīvu produktu idejām

Db.lv, 19.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Domājot par motivējošu atbalstu viesmīlības nozarei, izejvielu piegādātājs un vairumtirgotājs Gemoss izsludinājis grantu konkursu.

Mērķis ir atbalstīt un izglītot jaunos uzņēmējus, piešķirot 10 000 eiro inovatīvu pārtikas produktu ideju realizēšanai.

Grantu programma izveidota, lai palīdzētu radīt jaunu, Latvijā ražotu produktu ar potenciālu tirgū un atbalstītu inovatīvu produktu izstrādi no graudaugiem, pākšaugiem, riekstiem, sēklām un žāvētiem augļiem.

“Pirmo reizi mūsu pastāvēšanas 27 gadu laikā esam radījuši atbalsta iniciatīvu ar vēlmi ieguldīt veselīgu produktu idejās, tādējādi izsludinot grantu programmu 10 000 eiro vērtībā. Programmai var pieteikties jebkurš, sākot no azartiskas mājsaimnieces līdz pat pieredzējušam uzņēmumam ēdināšanas un viesmīlības jomā. Galvenais, lai ir vēlme izmēģināt spēkus vienā no augošākajām nišām pārtikas tirdzniecībā, lai mirdz acis! Mēs esam pārliecināti, ka starp mums ir daudz uzņēmīgu cilvēku, kuriem pietrūkst tikai nedaudz līdz ideju īstenošanai, tāpēc aicinām izmantot šo iespēju tikt pamanītam un atbalstītam,” teic Gemoss valdes locekle Ieva Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms ēdināšanas bizness uzsāk savu darbīgāko sezonu, restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs, riekstu un žāvēto augļu importētājs SIA "Gemoss" vēlas ieviest jaunu tradīciju – sanākt kopā un apmainīties ar lietām, kas pelnījušas otro iespēju, informē uzņēmums.

Šā gada 13. jūnijā "Gemoss" teritorijā Rīgā, Mūkusalas ielā notiks andele, kur kulinārijas entuziasti, pavāri un konditori ir aicināti andelēties, mainīties un tirgoties ar virtuves piederumiem.

"Ideja par andeli radās, kad mēs paši iztīrījām mācību virtuves noliktavu un atradām virtuves un konditorejas inventāru, kas lietots tikai vienu reizi mūsu organizētajās meistarklasēs un semināros. Ko ar to visu iesākt? Kādam tas viss taču būtu ļoti noderīgs! Nolēmām neizmest lietas, bet dot tām jaunu vērtību.

Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi sāk akciju #KatluRevolūcija 

Lai pirms vēlēšanām politiķiem atgādinātu par visiem neizpildītajiem solījumiem ārstiem, ...

Turklāt tieši tagad, kad esam izgājuši cauri jaunai krīzes pieredzei, piedzīvojuši vilšanos, kad nozare no valsts saņēma atteikumu par PVN samazināšanu, ir kaut kas jādara, lai vēl vairāk saliedētos un viens otru atbalstītu. Tāpēc nolēmām attīstīt ideju un aicināt visus sanākt kopā un mainīties, tirgoties, iedvesmot – tāds ir šīs andeles mērķis," stāsta "Gemoss" vadītāja Ieva Treija.

Uzņēmums aicina pievienoties andelei, ja restorānā, kafejnīcā, konditorejā vai bārā ir neizmantoti piederumi, piemēram, trauki, virtuves piederumi, katli, formas, kas kādam citam būtu noderīgi. Tirgoties varēs jebkura juridiska persona, bet apmeklēt andeli varēs jebkurš kulinārijas entuziasts. Dalība pasākumā ir bezmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Rimi" e-veikalā pasūtītos pirkumus "Rimi Ozols" un "Rimi Spice" būs iespējams saņemt 24 stundas diennaktī.

Piedāvājot arvien daudzveidīgākas iepirkšanās iespējas un ātrāku "Rimi" e-veikalā veikto pirkumu saņemšanu, tiešsaistē pasūtītos pirkumus "Rimi Ozols" un "Rimi Spice" būs iespējams saņemt 24 stundas diennaktī. Savus pirkumus visu diennakti "Rimi Ozols" varēs saņemt "Rimi Drive", kurā pircēji var ierasties ar savu auto un saņemt e-veikalā veikto pasūtījumu tieši automašīnā. Savukārt "Rimi Spice" pirkumus visu diennakti varēs saņemt "Saņem veikalā" punktā pie "Rimi Spice" Informācijas centra, kur, ievadot speciālā terminālī pasūtījuma PIN kodu, "Rimi" darbinieks izsniegs sakomplektēto pirkumu grozu.

"Aicinām ikvienu šajā laikā būt atbildīgiem pret sevi un citiem – ne vien ievērot drošības un piesardzības noteikumus veikalos, bet arī plānot savus pirkumus, gatavot iepirkumu sarakstus, uz veikalu doties tikai nepieciešamības gadījumā. Savukārt, lai nodrošinātu ātrāku pirkumu saņemšanu "Rimi" e-veikalā, esam uzsākuši darbu nakts maiņās un sākuši testēt "Rimi" vēsturē pirmo nakts pasūtījuma saņemšanas projektu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot tirdzniecību internetā, Apavi 40+ paplašina klientu loku ārvalstīs un audzē apgrozījumu.

Sākotnējo apavu veikala Apavi 40+ (SIA Aseim) dibinātāju un īpašnieču ceļi biznesā šķīrušies, taču, piesaistot komandai jaunu partneri, Zaiga Brača turpina iesākto un negrasās apstāties. Pieprasījums pēc lielāku izmēru apaviem aug, izplešoties klientu lokam Latvijā un arī ārpus tās. Baltijas vienīgajā veikalā, kas specializējas tikai lielo izmēru apavu tirdzniecībā, iepērkas atlēti, citi stabila pamata meklētāji.

No grāmatvedības uz mārketingu

Pēc lēmuma pieņemšanas, ka var iztikt ar veikalā gūtajiem ienākumiem, Z. Brača pēdējos piecus gadus ir veltījusi savam uzņēmumam, lai gan sākotnēji apvienoja biznesu ar pamatdarbu. «Savienot pamatdarbu un attīstīt savu biznesu ir ļoti grūti,» viņa secina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesa vieta: Mainās Čierīša rajona tēls

Kristīne Stepiņa, speciāli DB, 10.10.2014

Čiekurkalna tirgus rajons nebūt nav tik pelēks, to atdzīvina blakus esošo veikalu piedāvājums - krāšņie, atraktīvie un arī ekskluzīvie atribūti. Uz Čierīti joprojām atvizinās tramvajs, iespējams labi piebraukt arī ar auto.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados Čiekurkalna tirgus tuvumā durvis vēruši dažādi veikali, visiem ir – pozitīva attieksme pret biznesa vietas izvēli, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tirgus klātesamības faktors veicinājis veikalu vieglāku atrašanu, taču klientu pieplūdumu nav ietekmējis, jo veikalu mērķa auditorija ir ļoti specifiska.

Čiekurkalna tirgus apkārtnē, Ropažu ielā, mājvietu raduši daudzi dažāda profila preču tirgotāji. Jau vairāk nekā divus gadus šajā rajonā netālu no tirdziņa, ko tautā ierasts dēvēt par Čierīti, atrodas viens no diviem Gemoss specializētajiem veikaliem, kura sortiments paredzēts galvenokārt bāriem, restorāniem un viesnīcām, kā arī tiem, kuriem patīk rosīties pa virtuvi, izmantojot īpašus virtuves aksesuārus un izejvielas. Kā izrādās, Ropažu ielas Gemosu ir iecienījuši ne tikai gardēži, bet arī garnadži. «Pirmajā pastāvēšanas gadā veikalu bija iecienījuši negodprātīgi «klienti», kuri uz veikalu nāca kā uz darbu. Šī iemesla dēļ veikalam tika noslēgts līgums ar apsardzes kompāniju, taču tad veikala godprātīgie klienti sāka justies neomulīgi. Šobrīd jautājums ir atrisināts, palielinot darbinieku skaitu un, protams, uzstādot novērošanas sistēmas,» stāsta Gemoss vadītāja Ieva Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pēc ienākšanas Latvijā Ikea plāno atvērt veikalu arī Tallinā

LETA, 31.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mēbeļu kompānija IKEA pēc veikala atvēršanas Latvijā plāno virzīties uz Igaunijas tirgu un atvērt veikalu arī Tallinā, teica IKEA veikala Latvijā operatora Paul Mason Properties vadītājs Sigurdurs Palmasons.

«Pēc veikala atvēršanas Latvijā mēs plānojam virzīties arī uz Igauniju. Pagaidām ir pāragri teikt, kad tas konkrēti notiks,» teica Palmasons, piebilstot, ka arī kaimiņvalstī IKEA savu veikalu plāno atvērt galvaspilsētā - Tallinā.

Viņš piebilda, ka Latvijā, visticamāk, būs tikai viens veikals un citus nav plānots atvērt. Lielāko daļu ieguldīto līdzekļu veikala Latvijā izveidē kompānija plāno atpelnīt 18 mēnešu laikā pēc veikala atvēršanas.

Palmasons neizslēdza, ka kopējais investīciju apmērs varētu arī pārsniegt sākotni plānotos 60 miljonus eiro. «Mums ir jāiegulda ne tikai veikala izveidē, bet arī infrastruktūrā, jāsagatavo ceļi, ūdensapgāde, kas prasīs investīcijas. Protams, veikala būvniecība pats par sevi paredz lielas investīcijas - tā ir milzīga celtne,» teica Palmasons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas cenu piecenojumi veikalos ir pamatoti, vienlaikus iedzīvotājiem, vērtējot tā apmērus, būtu jāņem vērā visu pārtikas apritē iesaistīto pušu un aspektu loma cenas veidošanās procesā, atzina aptaujātie nozares pārstāvji.

Piemēram, SIA "Latvijas Tirgotāju savienības" ("LaTS") valdes priekšsēdētājs Raimonds Okmanis skaidroja, ka preču piecenojums ap 100% ir ļoti reti sastopams. Tas, kā norādīja Okmanis, var būt iespējams nepārtikas produktu segmentā, kur prece tiek iepirkta lielos iepakojumos, bet pārdota pa gabaliem, piemēram, skrūvēm.

LOSP: Dažiem vietējiem ražojumiem lielveikalos uzcenojums ir 70%, ir arī 150% 

Lielveikalu tīkos daudziem Latvijā ražotajiem produktiem uzcenojums ir nesamērīgi liels, intervijā...

Tāpat viņš uzsvēra, ka kompānijā pārtikas precēm visām preču grupām piecenojums tiek stingri kontrolēts, jo, lai pircējs pirktu preces un nāktu uz "LaTS" veikalu, preču cenai ir jābūt atbilstošai tirgus situācijai. Pretējā gadījumā veikals kļūst nekonkurētspējīgs.

"Vislabāk pērk akciju preces. Akciju precēm ir piecenojums no 5%," sacīja "LaTS" vadītājs, piebilstot, ka reizēm preces tiek tirgotas par pašizmaksu, tāpat ir reizes, kad cena tiek noteikta zem tās.

Tāpat viņš uzsvēra, ka "LaTS" piecenojums sabiedrībai aktuālajām preču grupām tiek uzraudzīts īpaši. Viņš atklāja, ka maizei tas ir ap 20%, pienam un piena produkcijai - 15 līdz 25%, svaigai gaļai - ap 30%. Gaļas piecenojuma veidošanos ietekmē svara zudumi, kas veidojas izpakojot gaļu no transporta iepakojuma - tā apžūst un paliek vieglāka, skaidroja Okmanis.

Vienlaikus augļiem un dārzeņiem veikala piecenojums ir ap 25-30%, nepārtikas preču piecenojums ir virs 30%. Nepārtikas preču piecenojuma apmēru Okmanis skaidroja ar to, ka "LaTS" primāri ir pārtikas veikals, kur nepārtikas produkti ir kā papildus sortiments.

Okmanis arī norādīja, ka atsevišķos lielveikalos akcijas preces tiek piedāvātas par ļoti labu cenu, taču, ja produkta attiecīgā veikala plauktā nav, pircējs mēdz izvēlēties līdzīgu preci, kurai nav piemērota akcijas cena un kura ir dārgāka. "Tāpēc es ļoti ieteiktu skatīt cenu piedāvājumus veikalos kopumā, nevis tikai sekot līdzi precēm, kuras ir akcijā," atzīmēja Okmanis.

Viņš arī pauda, ka veikals strādā ar tādām precēm, ko piegādā piegādātājs jeb vairumtirgotājs. Izņēmums ir tās preces, ko uzņēmums pats importē no ražotāja. Piecenojums tiek veidots pie tās cenas, kuru nosaka ražotājs.

"Mainās iepirkuma cena, mainās cena veikala plauktā," sacīja tirdzniecības ķēdes vadītājs, iestarpinot, ka, ja pircējs redz veikalā pēkšņi ļoti lielu cenu kāpumu, tad tas nozīmē to, ka vecais pievedums ir beidzies, un piegādātājs ir pacēlis iepirkuma cenu.

"Veikalnieks necels cenu ārpus tiem rāmjiem, kas ir noteikti tirgū. Piecenojumi "LaTS" tīklā nemainās," apliecināja Okmanis.

Vienlaikus viņš atzina, ka iespaids, kas rodas pircējiem, ka preces kļūst ļoti dārgas, varētu būt atsevišķu veikalu tīklu mārketinga triks - tiek sakāpināta preču grupas cena un pēc tam, akcijas laikā, šī cena tiek strauji pazemināta, piemēram, par 30-40%.

Kopumā Okmanis norādīja, ka veikalnieku noteiktie piecenojumi produkcijai ir pamatoti.

Tikmēr SIA "Rimi Latvia" mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte norādīja, ka diskusijās par pārtikas preču cenām vai uzcenojumiem būtu vēlreiz jāatgādina, ka pārtikas cenas veido un ietekmē visa piegādes ķēde - lauksaimnieks, kas izaudzē produkciju, ražotājs, kas to pārstrādā un nogādā tirgotājam, ka arī tirgotājs, kas to tālāk izplata veikaliem un nogādā pircējiem.

"Nereti visiem posmiem netiek pievērsta atbilstoša uzmanība, diskusijām dažkārt līdzinoties vienpusējai tirgotāju nomelnošanas kampaņai," uzsvēra Ciemīte.

Viņa arī sacīja, ka katram produktam un kategorijai ir atšķirīga loma un situācija, no kā arī atkarīga konkrētā produkta virzīšanas stratēģija tirgū un citi faktori. "Tāpēc nav saprotams, kāpēc publiskajā telpā tiek kultivēts mīts par pārtikas tirgotāju 300% uzcenojumu, kas ir ārpus konteksta izrauts apgalvojums un nav patiess," minēja kompānijas pārstāve.

Vienlaikus arī Ciemīte norādīja, ka lielāko daļu no preces cenas veido pašas preces izmaksas, jeb tas, par kādu cenu "Rimi" šo preci iepērk no ražotāja vai piegādātāja. Arī viņa uzsvēra, ka īpaša uzmanība tiek pievērsta cenu ziņā jutīgākajām svaigās pārtikas preču grupām, kas nozīmē, ka uzcenojums virknei preču ir pat negatīvs, tirgojot preces zem pašizmaksas.

"Tas attiecas arī uz vietējo produkciju," sacīja Ciemīte, uzskaitot, ka piemēram, cenu ziņā pieejamāko ikdienas produktu kategorijā, kas ir piens, skābpiena produkti, krējums un citi produkti, teju visi produkti "Rimi" tīklā ir vietēji ražoti un ar minimālu uzcenojumu. Cita starpā "Rimi" svarīgajā piena produktu grupā atrodams piens, kam tirgotāja peļņas marža ir mīnus 0,8%, kefīrs ar maržu 10%, šokolādes sieriņi kam marža ir mīnus 2%.

Arī maizes kategorijā peļņas marža pircējiem svarīgākajiem produktiem ir salīdzinoši zema, atzīmēja Ciemīte. Piemēram, "Rimi" plauktos varat atrast sagrieztu baltmaizi ar peļņas maržu mīnus 13%, veiklos nopērkama arī cāļa gaļa, kuras peļņas marža ir mīnus 5%, sviests, olas, siers ar peļņas maržu no 4% līdz 7%, bet dārzeņu un augļu kategorijā "Rimi" nopērkami tomāti, kuru peļņas marža kompānijai ir 4-7%.

Vienlaikus Ciemīte sacīja, ka līdzās ikdienas precēm, kur tirgotāja peļņas procents ir zems, ir arī tādas preču grupas, kas nav tik cenu jutīgas, piemēram, atsevišķi ekskluzīvie sieri, mandeļu piens vai nepārtikas preces. "Taču konkurence mazumtirdzniecībā ir tik sīva, ka mums ir rūpīgi jāizsver iespējamais uzcenojums katrai precei," atzīmēja kompānijas pārstāve.

Ciemīte uzsvēra, ka mazumtirdzniecība ir nozare, kurai ir raksturīgs liels apgrozījums, taču salīdzinoši neliels rentabilitātes procents, piemēram, "Rimi" neto peļņa pērn ir sarukusi un bija tikai 2,7%. Arī iepriekšējos trīs gados tā bijusi 3,2% - 3,6% apmērā. Citās nozarēs, tai skaitā ražotājiem, šis rentabilitātes rādītājs ir ievērojami augstāks, skaidroja pārstāve.

"Šajās diskusijās, meklējot risinājumus, būtu nepieciešams korekti izvērtēt visu iesaistīto pušu atbildību gan cenu pārskatīšanas un samazināšanas procesā, gan savos apgalvojumos par tirdzniecības nozari," pauda Ciemīte.

Tikmēr SIA "Elvi Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine sacīja, ka tirgotāja noteiktais piecenojums produktiem publiskās diskusijās vienmēr ir "karstais kartupelis", ar ko sabiedrība mīl spekulēt dažādos veidos, un zināmā mērā apstākļi ir labvēlīgi šādām spekulācijām - piecenojuma apmērs ir komercnoslēpums un lielai daļai cilvēku trūkst izpratnes par to, kā veidojas veikala plaukta cena, visas tajā ietvertās izmaksas vienkāršoti norakstot uz tirgotāju mantrausību un peļņas kāri.

"Kvalitatīvas izpratnes veidošanai sabiedrībai atkal un atkal ir jāskaidro, kas veido plaukta cenu veikalā," uzsvēra Vārtukapteine, norādot, ka reti kurš aizdomājas, ka preču cena veikalā ietver, piemēram, valsts daļu, tas ir, pievienotās vērtības nodokli (PVN), kas vairumam preču ir 21%, daļai preču - arī akcīzes nodokli, kura apmērs atkarīgs no preces veida, izmaksas par produkta loģistiku, veikala komunālos maksājumus, darbinieku atalgojumu, kasu sistēmu uzturēšanas maksājumus, veikala vides iekārtošanas materiālus un citas ar tirdzniecību saistītas lietas.

Vārtukapteines ieskatā, produktu piecenojums ir ekonomiski pamatotas izmaksas un ir maldīgi uzskatīt, ka piecenojums ir veikala brīvās gribas izpausme un tādējādi identiska ar veikala peļņu, jo kompānijas peļņa veido tikai ļoti nelielu daļu no piecenojuma.

"Publiski izskanējušās spekulācijas ar nenormāliem piecenojuma procentiem mūsu veikalu tīklā neatbilst realitātei," uzsvēra Vārtukapteine.

Vienlaikus viņa pauda, ka, lai situāciju dramatizētu, ik pa laikam publiskajā telpā arī izskan informācija par ievērojamu cenu atšķirību starp ražotāju un veikala plauktu, kur sevišķi šī parādība novērota par piena nozari - kā ražotāja cena bieži tiek saukta pat svaigpiena tirgus cena bez PVN, izlaižot pārstrādes uzņēmumus, kas ir šo produktu patiesie piegādātāji veikaliem un pārstrādes produktus tirgo jau par citu cenu.

"Elvi" pārstāves ieskatā, pārliecināties par patieso peļņas guvēju šajā situācijā var salīdzinot gada pārskatos publiski pieejamos uzņēmumu peļņas rādītājus - tirgotāju peļņa ir būtiski zemāka nekā lielai daļai ražotāju. "Un tas ļoti labi matemātiski ilustrē šīs medaļas otru - patieso - pusi," piebilda Vārtukapteine.

Vaicāta par piecenojumu "Elvi" veikalos, Vārtukapteine norādīja, ka tā apmērs katrai preču grupai ir atšķirīgs, piemēram, pirmās nepieciešamības precēm, kam ir cenu akcija, bieži vien tie ir tikai daži procenti. Citām precēm piecenojums ir lielāks, tomēr lielāko daļu pirkuma groza veido tieši pirmās nepieciešamības preces.

Vienlaikus viņa minēja, ka piecenojums nav konstanti noteikts dažādām preču grupām un tas tiek piemērots individuāli katram produktam un "Elvi" piecenojuma veidošanas politika pēdējos gados nav būtiski mainījusies.

"Preču plaukta cenu jebkuram produktam veido dažādas komponentes un mūsu bilance jau šobrīd apstiprina, ka piecenojums ir ekonomiski pamatots un adekvāts," uzsvēra "Elvi" pārstāve, iestarpinot, ka vidējā pirkuma apjoms pēdējā gada laikā ir audzis, tomēr pieaugums nav tik straujš, kā inflācija.

Tāpat viņa piebilda, ka jāņem vērā, ka pēdējā gada laikā ir mainījušies cilvēku iepirkšanās paradumi, jo iepriekšējā periodā Latvijas iedzīvotāji dzīvoja pandēmijas apstākļos - cilvēki uz veikaliem gāja retāk un preču skaita ziņā veica lielākus pirkumus. "Šajā gadā atkal iepērkamies biežāk, līdz ar to kopējais apgrozījuma pieaugums tirdzniecības vietās ir samērā tuvu inflācijas apmēriem," sacīja Vārtukapteine.

Arī SIA "Maxima Latvija" korporatīvo attiecību direktors Jānis Beseris aģentūrai LETA uzsvēra, ka, vērtējot piecenojuma situāciju Latvijā ražotiem pirmās nepieciešamības pārtikas produktiem, publiskajā vidē minētie skaitļi "Maxima Latvija" gadījumā neatbilst patiesībai.

Viņš pauda, ka viena no kompānijas galvenajām prioritātēm ir nodrošināt iespējami zemāko cenu pircēju iecienītākajiem produktiem. "Šis ir svarīgi īpaši šobrīd, kad liela daļa iedzīvotāju saskaras ar inflācijas radītajām sekām un ikdienas tēriņu pieaugumu būtiskākajās ģimenes izdevumu pozīcijās," piebilda Beseris.

Arī viņš skaidroja, ka produktiem cenu veido ļoti daudzi faktori, no kuriem būtiskākais ir produkta iepirkuma cena, kas pērn piedzīvoja visstraujākās izmaiņas. Vienlaikus to ietekmē arī tādas mazumtirdzniecības izmaksu pozīcijas kā atalgojums darbiniekiem, energoresursu izmaksas, loģistikas izmaksas, veikalu tīkla uzturēšana, rekonstrukcijas un daudzas citas izmaksu pozīcijas.

Cita starpā Beseris atzīmēja, ka "Maxima Latvija" katru nedēļu nodrošina akcijas vairākiem tūkstošiem dažādu produktu, īpašu uzmanību pievēršot pamata kategorijām, iecienītākajām precēm un sezonas produktiem. Šobrīd lielu daļu no "Maxima Latvija" apgrozījuma veido akcijas piedāvājumi, kuros uzcenojums ir zems.

Tāpat Beseris piebilda, ka pirms katras cenu maiņas notiek sarunas ar ražotājiem un piegādātājiem, lai pārliecinātos, ka cenu maiņa patiešām ir neizbēgama un pamatota, cenšoties nodrošināt zemas cenas pēc iespējas ilgāk.

Taujāti par publiskajā telpā izskanējušo nepieciešamību pēc regulatora, kas nosaka pārtikas cenu apjomus, tirgotāji ir vienisprātis - šāda regulācija kropļotu konkurenci.

Cita starpā Okmanis minēja, ka tādējādi atsevišķus produktus var nākties pārdot dārgāk, jo izmaksas veikaliem tāpat ir jānosedz. "Drīzāk šeit var sākt diskusiju par valsts lomas palielināšanu mazturīgo iedzīvotāju atbalstīšanā, vai arī izstrādāt subsīdiju politiku atsevišķām pārtikas precēm, vai to ražotājiem," pieļāva "LaTS" vadītājs.

Viņš norādīja, ka šādas regulācijas ieviešana nav uzskatāma par nopietnu piedāvājumu, jo tādā gadījumā Latvijā vairs nebūtu brīvais tirgus, bet gan regulēta ekonomika.

Tikmēr Vārtukapteine atzīmēja, ka tas būtu plānveida ekonomikas instruments un būtībā nozīmētu ekonomikas sistēmas maiņu. Tā, kā ražotāji savas preces katram tirdzniecības uzņēmumam piegādā par citu cenu, šāds modelis novestu pie vēl lielākas tirgus polarizācijas par labu tiem uzņēmumiem, kam ir lētākās iepirkuma cenas, uzsvēra "Elvi" pārstāve.

Iepriekš intervijā aģentūrai LETA Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) valdes priekšsēdētājs Guntis Gūtmanis norādīja, ka lielveikalu tīkos daudziem Latvijā ražotajiem produktiem uzcenojums ir nesamērīgi liels.

Vienlaikus viņš pauda viedokli, ka veikaliem varētu ieviest regulatoru, kas kontrolētu preču uzcenojumu apmēru un gadījumos, kad uzcenojums ir pārlieku liels, piemērotu papildu nodokli.

"Mēs ļoti labi zinām, ka dažiem vietējiem ražojumiem uzcenojums ir 70%, ir arī 150%, pēdējais, ko [zemkopības] ministrs [Didzis Šmits] minēja, - līdz pat 300%. Man šķiet, ka tā nav pareizi. Saprotams, ka mēs dzīvojam tirgus ekonomikā, bet tas, ko ministrs minēja, ka 300% uzcenojums vienam pārtikas produktam ir divās lielās veikalu ķēdēs, tas ir ļoti jocīgi. Ja veikals uzliek produktam 100% uzcenojumu, tad tajā veikalā nevajadzētu pirkt neko, bet kāpēc abos veikalos ir 300% uzcenojums - tam īsti izskaidrojuma nevienam nav," teica Gūtmanis, konkrētus piemērus gan nesaucot, jo starp pārstrādātājiem un veikaliem ir noslēgti līgumi, kas ir komercnoslēpums.

Vienlaikus kā piemēru viņš minēja piena produktu tirdzniecību.

Tāpat ziņots, ka Konkurences padome (KP) sākusi vairākus uzraudzības procesus pārtikas cenu jomā, tā 21.jūnijā Saeimas Pieprasījumu komisijas sēdē sacīja padomes pārstāvji.

Vienā no lietām mērķis ir parādīt patieso cenu situāciju virknē pārtikas preču kategoriju - piens, olas, graudi, maize, gaļa un zivis. Uzraudzības procesi sākti pēc padomes iniciatīvas.

KP visos produkta piegādes ķēdes posmos iesaistītajām pusēm ir lūgusi sniegt informāciju par konkrētiem cenu veidojošiem aspektiem un komponentēm. Tāpat tiek vērtēts vai pārtikas tirdzniecībā novērojamas negodīgas tirdzniecības prakses vai aizliegtas vienošanās. Izpēte tiek veikta par laika posmu no 2022.gada janvāra līdz šī gada maijam.

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) vadītājs Noris Krūzītis komisijas sēdē skaidroja, ka līdz šim pārtikas preču cenu lielākoties veikalos ietekmēja elektrības cenu kāpums. Viņš skaidroja, ka, ja ražotāji par elektrības kāpumu samaksāja sākotnēji, tad tirgotāji par to maksā, izplatot attiecīgajā laika posmā saražoto preci.

Līdztekus Krūzītis pievienojās atziņai, ka pārtikas cenu turpmākam kāpumam pamata nav, tomēr piegādātāji vēl joprojām iesniedz cenu paaugstinājumu pieprasījumus. Piemēram, cenu paaugstinājums ir spēkā 91% piegādātāju un tikai 9% piegādātāju cenas samazinājuši.

Viņš skaidroja, ka iemesli šādai situācijai ir dažādi, taču galvenokārt tas saistīts ar produktu ražošanu un izejmateriālu cenu kāpumu iepriekš, kad viss ražošanai nepieciešamas iegādāts dārgāk.

Komisijas sēdē nozares pārstāvji prognozēja, ka pārtikas cenu samazinājums gaidāms rudenī.

Komisijas vadītājs Hosams Abu Meri (JV) uzsvēra, ka Pieprasījumu komisija turpinās sekot līdzi situācijas attīstībai un pie jautājuma izskatīšanas savā darbakārtībā atgriezīsies rudenī, lai pārliecinātos par iecerēto cenu samazināšanu vismaz atsevišķām pārtikas preču grupām.

Tikmēr Agroresursu un ekonomikas institūta (AREI) Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja, vadošā pētniece Ingūna Gulbe aģentūrai LETA iepriekš pauda, ka pārtikas cenu kritumam būtu jābūt lielākam, savukārt cenu kāpumam - mazākam.

Viņa apsvēra iespēju, ka tirgū varētu būt spekulācijas ar cenām, tirgotājiem cenu kāpumu pamatojot ar globāliem notikumiem, piemēram, sausumu Eiropā vai Kahovkas dambja sabrukšanu. Viņas ieskatā tādi notikumi tiek izmantoti kā aizsegs cenu kāpumam un to ietekme nav tik būtiska, kā veikalu cenas varētu likt noprast.

Vienlaikus Gulbe stāstīja, ka atsevišķiem produktiem ir novērots produktu kritums, bet tas nav tik liels, kā tam ir potenciāls būt. Jūnija dati liecina, ka saulespuķu eļļai novērots cenas kritums, tostarp Tallinā tā maksāja 0,99 eiro, bet Rīgā - aptuveni divi eiro. Tikmēr cenas ir būtiski kāpušas olīveļļai un paprikai.

Lai gan ir preces, kurām cenu kāpums ir pamatots, Gulbe stāstīja, ka, piemēram, paprikas cenai nav iemesla tik būtiski palielināties, jo paprika tiek audzēta siltumnīcās un sausums to neietekmē.

Vienlaikus viņa novērojusi, ka līdz no patērētāju puses rodas satraukums par pārtikas cenām, veikali pielieto dažādas mārketinga stratēģijas, lai pielāgotos patērētāju satraukumam.

Gulbes ieskatā, runas par pamatotu cenu kāpšanu un produktu sadārdzināšanos patlaban ir priekšlaicīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru