Citas ziņas

Jaunais lidostas terminālis varētu izmaksāt 92 miljonus eiro  11

Investējot 92 milj. eiro, līdz 2014. gadam nacionālā lidkompānija airBaltic cer pabeigt jauna termināļa būvniecību lidostas Rīga teritorijā.

Paredzēts, ka terminālis varētu būt 58 tūkst. kvadrātmetru liels un atrasties faktiski līdzās esošajai lidostas ēkai – vietā, kur šobrīd izvietots aviācijas muzejs. Paredzēts arī, ka šis terminālis varētu darboties, galvenokārt apkalpojot airBaltic pasažierus, bet esošais – pārējo kompāniju klientus.
Plānojot termināļa platību, šoreiz nevis izvirzīti ambiciozi plāni apkalpoto pasažieru skaita pieaugumam - iepriekšējais termināļa projekts tapa, pieņemot, ka perspektīvā lidosta Rīga varētu apkalpot 30 milj. pasažieru –, bet gan izejot no tā, cik pasažieru lidostā atrodas tā dēvētajās sastrēguma stundās, piemēram, 7 no rīta, kad rindās uz reģistrēšanos jāstāv pat stunda.

Saistītie raksti

(Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB)(Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB)Kā būtisks faktors ņemts vērā arī tas, ka lidostā ir tikai viens skrejceļš un līdz ar to ir limitēts vienlaikus apkalpojamo lidmašīnu skaits. Tiesa, jaunajā termināļa projektā iecerēts uzbūvēt divas nobrauktuves no skrejceļa, lai lidmašīnas var ātrāk to atbrīvot. Ņemot vērā šos faktorus, aprēķināts, ka jaunajam terminālim jāspēj apkalpot ap 5000 pasažieru vai 40 lidmašīnu stundā. Kopumā tas nozīmē, ka 2014. gadā kopumā varētu tikt apkalpoti ap 7 milj. pasažieru. Esošais terminālis, pēc airBaltic prezidenta Bertolta Flika teiktā, paredzēts 2.5 milj. pasažieru apkalpošanai, atgādinot jau vairākkārt teikto, ka jau šobrīd termināļa kapacitāte ir nepietiekam un, neko nedarot, Rīga zaudēs savu konkurētspēju aviācijas biznesā.

«Vēlamais partneris šajā projektā ir Turcijas kompānija TAV,» apliecināja B. Fliks, stāstot, ka termināļa būvniecība un operēšana nav lidkompānijas primārais bizness.
Db jau pērnā gada rudenī prognozēja: lai gan valsts atteikusies no ap 300 milj. eiro vērtā TAV un Skonto būves veidotā konsorcija piedāvātā jaunā termināļa projekta, privātais partneris pilnībā atstumts malā nav. Pārliecību, ka jaunā termināļa būvniecībā lielā mērā jāiesaista airBaltic, iepriekš paudis arī satiksmes ministrs Kaspars Gerhards, līdz ar to maz ticams, ka politiski šī projekta īstenošanai varētu tikt likti milzu šķēršļi. Lidostas Rīga valde jau esot devusi savu svētību. Tiesa, termināļa būvei airBaltic ar lidostu vēl būs nepieciešams slēgt zemes nomas līgumu.

«TAV ir profesionāļi, mums nav noslēgts līgums, taču uzturam kontaktus un interese būvēt lidostu Rīgā viņiem saglabājas,» stāstīja B. Fliks. TAV paredzēts iesaistīt termināļa būves finansēšanā, par ko jau tagad esot sarunas ar bankām un fondiem. Pēc viņa teiktā, «valsts savos projektos aizraujas ar lielām investīciju summām, mums to nevajag» un kopējās investīcijas nav tik lielas, lai plānu realizēšana būtu apdraudēta. Vienlaikus viņš noliedza, ka jaunā termināļa būvniecībai varētu tikt prasīts valsts finansējums.

Pagaidām airBaltic rāda vien tehniskus zīmējumus, kurā ieskicētas jaunā termināļa aprises, vizualizāciju vēl nav. Iespējams, jaunā termināļa arhitektoniskajam risinājumam tiks sludināts starptautisks konkurss. B. Fliks uzskata, ka arhitektoniskajam risinājumam nav būtiskas nozīmes, jo pa lidmašīnas iluminatoru tāpat nevarot redzēt, kā lidosta izskatās, bet atrodoties iekšienē galvenais ir serviss un komforts, tādēļ «arhitektūrai jānāk kā pēdējai».

Tehnoloģijas Programmatūra Internets Ierīces

Infogram valdes priekšsēdis raksturo pašreizējo interneta patērētāju

Infogram valdes priekšsēdis raksturo pašreizējo interneta patērētāju

«Interneta patērētājs aizvien vairāk izvēlas izklaidējošu saturu, aizvien mazinās interese internetā lasīt par nopietnām problēmām. Patlaban arī vērojams, ka Latvijas iedzīvotāji vairāk interesējas par ārpus mūsu valsts esošiem interneta...

airBaltic turpmāk ļaus pasažieriem lidmašīnās izmantot planšetdatorus un viedtālruņus

airBaltic turpmāk ļaus pasažieriem lidmašīnās izmantot planšetdatorus un viedtālruņus  6

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic no 18. aprīļa pasažieriem lidmašīnās ļaus izmantot savus planšetdatorus, elektroniskos grāmatu lasītājus, atskaņotājus, spēļu un citas personīgās elektroniskās ierīces no iekāpšanas brīža...

Nodokļi

Augstāks PVN - neizbēgams

Augstāks PVN - neizbēgams  54

2015. gads Latvijā varētu atnest «dāvanu» – augstāku PVN likmi, valdības vadītāja noliedz šādas iespējas apspriešanu, savukārt budžeta eksperti to uzskata par neizbēgamu, uzņēmēji – par nepieļaujamu Vētru ar PVN standartlikmes ...

Valsts konsolidētā kopbudžeta pārpalikums – 91,3 miljoni eiro

Valsts konsolidētā kopbudžeta pārpalikums – 91,3 miljoni eiro  5

Valsts konsolidētā kopbudžeta ieņēmumi šā gada janvārī bija 669,2 miljoni eiro, izdevumi – 577,8 miljoni eiro, bet finansiālais pārpalikums – 91,3 miljoni eiro, liecina Valsts kases dati. Valsts pamatbudžeta ieņēmumi janvārī bija 412,6...

Pasaulē

Ādamsons par Ukrainu: Tuvākos desmit piecpadsmit gadus tur būs pilsoņu karš

Ādamsons par Ukrainu: Tuvākos desmit piecpadsmit gadus tur būs pilsoņu karš  7

«Galvenais, kas no Ukrainas ticis līdz mums, ir bailes – krievi ņems un iebruks Eiropā, okupēs to. Vismaz Baltiju. Jautājums – vai tas krieviem vajadzīgs? Un – priekš kā tas viņiem vajadzīgs? Analītiķu vairums saka – nafig, viņiem tas...

Ukrainas konflikts iedragājis Krievijas ekonomiku

Ukrainas konflikts iedragājis Krievijas ekonomiku  21

Šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar pērnā gada pēdējo ceturksni, Krievijas ekonomika sarukusi par 0,5%, informē Krievijas ekonomikas ministrs Aleksejs Uļukajevs. Salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, Krievijas ekonomika...

Auto Pasaulē Latvijā

Vienīgais ceļš jauno auto cenām ir lejup

Vienīgais ceļš jauno auto cenām ir lejup

«Eiropā nav veltīts pietiekami daudz pūļu automašīnu otro un trešo īpašnieku apkalpošanai,» spriež Bakingemas universitātes Auto industrijas menedž- menta centra emeritētais profesors Pīters Kuks. kurš ceturtdien, 24. aprīlī, viesosies...

BMW X5: Kad nekas nav jāpierāda

BMW X5: Kad nekas nav jāpierāda    4

Tikai pirmajā brīdī šķiet, ka jaunājā BMW X5 nav nekas mainījies. Taču patiesībā aiz škietami pazīstamās fasādes viss ir jauns. Šasija, komplektējošie materiāli un virsbūves paneļi – viss ir darināts no nulles. Plaši izmantojot...

Reklāma