Jaunākais izdevums

Par zīda cepuri, ar kuru princese Beatrise pagājušajā mēnesī bija ieradusies uz Lielbritānijas prinča Viljama un Kembridžas hercogienes kāzām, samaksātas 81 100 Lielbritānijas sterliņu mārciņas (131 648 ASV dolāri), liecina izsoļu vietnes eBay sniegtā informācija, vēsta Reuters.

22 gadus vecā karalienes Elizabetes II mazmeita Filipa Treisija veidoto cepuri izlika pārdošanā, lai piesaistītu naudu organizācijām UNICEF un Children in Crisis.

Kopš karaliskajām kāzām, kas notika 29.aprīlī, šī cepure salīdzināta gan ar briežragiem, gan klinģeri, gan tualetes sēdekli. Izsoļu vietnē eBay šobrīd tiek pārdoti daudzi šīs cepures atdarinājumi.

Uz šo oriģinālo cepuri bijuši četrdesmit pretendenti, bet eBay neatklāj uzvarētāja identitāti.

Izsole noslēdzās svētdien.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā e-komercijas platforma "eBay" šonedēļ paziņojusi par komisijas maksājuma atlikšanu uz vēlāku laiku un pārtrauc veiktspējas reitingu samazināšanu mazā un vidējā mēroga pārdevējiem visā pasaulē, kuru biznesu skārusi Covid-19 pandēmija.

Šobrīd, kad visu pasauli pārņēmis koronavīrusa uzliesmojums, maziem un vidējiem uzņēmumiem īpaši steidzami nepieciešams valsts un sadarbības partneru atbalsts, lai turpinātu tirdzniecību, tāpēc kompānija "eBay" pieņēmusi lēmumu, ka turpmāk visi "eBay Store" pārdevēji varēs izmantot iespēju lielāko daļu no komisijas maksājumiem atlikt uz 30 dienu periodu.

Plašāka informācija par maksājumu atlikšanas noteikumiem ir pieejama oficiālajā "eBay" biznesa klientu tīmekļa vietnē export.ebay.com, kā arī e-pasta ziņā, kas izsūtīta visiem platformas lietotājiem.

Tāpat "eBay" sola pasargāt pārdevējus no reitinga pazemināšanas novēlotas piegādes un pasūtījumu atcelšanas gadījumā laika posmā no 20. marta līdz 20. jūnijam. Šī iniciatīva palīdzēs uzņēmējiem samazināt zaudējumus, ņemot vērā, ka platformas lietotāju vērtējums tieši ietekmē pārdošanas apjomus. Taču, ja pārdevēja sniegums šajā laika posmā uzlabojas, tas tiks palielināts atbilstoši iepriekšējai reitingu noteikšanas sistēmai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāzas ir ne vien svētki jaunajam pārim un viesiem, bet arī garantēts bizness kāzu aģentūrām, fotogrāfiem, svinību vietām, ēdinātājiem, floristiem un citiem kāzu rīkošanā iesaistītiem uzņēmējiem. Kāzu aģentūru vidū valda liela konkurence, un saskaņā ar portāla precos.lv datiem Latvijā ir 16 kāzu aģentūru un vairākas privātpersonas, kas piedāvā kāzu rīkošanas pakalpojumus, trešdien raksta laikraksts Diena.

Aptaujātās kāzu aģentūras stāsta, ka par klientu trūkumu sūdzēties nevar un, lai gan pārsvarā kāzu svinības tiek rīkotas no maija līdz septembrim, darba kāzu sagatavošanā netrūkst arī ziemā. Jāteic, ka Latvijas kāzu aģentūru pakalpojumus mēdz izmantot ne tikai mūsu valsts pāri, bet arī pāri no Skandināvijas, Krievijas, Vācijas un citām valstīm.

Kāzu aģentūras Mīlestība īpašniece un direktore Dace Miezīte stāsta, ka biznesu iespējams plānot, jo pāri līgumu ar aģentūru par svinību rīkošanu slēdz aptuveni pusotru gadu pirms kāzām. Aģentūra piedāvā pilnu pakalpojumu spektru, sākot no laulību gredzeniem, floristiem, fotogrāfiem un vakara vadītājiem līdz svinību vietas dekorēšanai un transporta organizēšanai. D. Miezīte stāsta, ka klienti, kas izvēlas kāzu rīkošanai piesaistīt aģentūru, parasti tai uztic visu kāzu organizēšanu. «Vidēji mēs sarīkojam līdz 50 kāzām gadā, vasaras vidū ir nedēļas nogales, kad mums ir piecas kāzas vienlaikus. Ja runājam par mūsu pakalpojumu izmaksām, tās sastāv no divām daļām: samaksa par pakalpojumiem un noteikts procents no kopējām izmaksām,» klāsta D. Miezīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Plāno kāzas viedtālrunī

Anda Asere, 23.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes kāzu plānotājs "Wedded Society" sāk ar Latviju, bet ar laiku vēlas piedāvāt pakalpojumus arī Lietuvā un Igaunijā, lai kāzas jebkur Baltijā varētu plānot viedtālrunī.

"Šobrīd portāls ir inovācija Latvijā un mūsu komandas veiktā izpēte liecina, ka tas ir jaunums arī pārējās Baltijas valstīs. Plāni ir lieli un ideja neapstājas tikai pie portāla," norāda Santa Felkere, "Wedded Society" idejas autore.

Ideja par šādu kāzu plānotāju tiešsaistē radās saistībā ar to, ka viņa ir strādājusi par kāzu fotogrāfi un vēlāk pievērsās digitālajam mārketingam, kur saprata, ka vairāk nekā puse auditorijas mūsdienās izmanto internetu viedierīcēs. "Vairākus gadus sekojot līdzi dažādiem Eiropas kāzu medijiem, pašmāju un citu Eiropas valstu kāzu profesionāļiem, radošajām darbnīcām un pasākumiem, kā arī apzinoties interneta lietotāju paradumus, izlēmu notestēt savu ideju," teic S. Felkere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa vieta: Avotu iela kļuvusi par kāzinieku magnētu

Linda Zalāne, 17.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avotu ielu Rīgā pavisam noteikti varētu pārdēvēt par kāzu ielu, jo nelielajā ielas posmā no Čaka līdz Lāčplēša ielai cits citam blakus atrodas seši kāzu saloni.

Faktam, ka vienā ielā līdzās pastāv tik daudz vienas specializācijas salonu ir gan plusi, gan mīnusi. Lielākās ieguvējas ir klientes, proti, sievietes, kuras nolēmušas nolūkot kāzu kleitu, jo, iegriežoties Avotu ielā, iespējams koncentrētā veidā apskatīt plašu sortimentu dažādās cenu kategorijās un izvēlēties sev tīkamāko. «Klientēm ir ļoti ērti, it īpaši tām, kuras atbraukušas no citas pilsētas ar mērķi vienā dienā atrast kāzu kleitu. Viņām nav «jāskraida» pa pilsētu meklējot salonus, jo, atnākot šeit, viss ir vienuviet. Šādu praksi, ka vienā ielā atrodas vairāki kāzu saloni, redzēju arī ASV,» stāsta kāzu salona Pērle īpašniece Diāna Svetlova. Pirms astoņiem gadiem viņas salons šeit bijis viens no pirmajiem. Pie ilgdzīvotājiem pieskaitāms arī salons Jūlija, kas esot bijis celmlauzis. Lielākā daļa Avotu ielas kāzu salonu strādājot jau ilgus gadus, bet netrūkstot arī tādu, kas izmēģina savu varēšanu, paļaujoties uz «specializētās» ielas slavu, taču pēc laika durvis ver ciet. Iemesls ir lēmums salonu atvērt kādā citā Rīgas rajonā vai arī nespēja izturēt milzīgās konkurences slogu, atzīst DB aptaujātie kāzu salonu īpašnieki. «Vienu brīdi šeit bija vēl vairāk šādu veikalu. Šķiet, – desmit. Patlaban ar esošajiem ir gana. Negribētos, lai šeit uzrastos vēl kāds, jo konkurence ir sīva. Katrs klientus piesaista ar savu sortimentu un cenām, bet kopumā dzīvojam draudzīgi,» atzīst D. Svetlova. Piemēram, ja kliente Pērlē esot noskatījusi kleitu, bet blakus esošajā salonā plīvuru, tad abu uzņēmumu īpašnieces sadarbojoties un abas preces ļaujot uzmērīt vienā salonā. Runājot par pieprasījumu, aptaujātās kāzu salonu saimnieces atzīst, ka pēdējā gadā vērojama lielāka pircēju aktivitāte. Iespējams, tāpēc, ka pagājušā gada skaitlī bijis 13, kas daudziem asociējas ar ķibelēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Kāzu kods: Modē klasika un mežģīnes

Žanete Hāka, 02.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāzas Latvijā šobrīd biežāk nekā agrāk rīko brīvā dabā, tādēļ līgavas izvēlas vieglas, plīvojošas un kustību neierobežojošas kleitas.

Šajā sezonā priekšroka tiek dota klasiskajiem modeļiem, kas papildināti ar mežģīnēm, taču ir bez liekiem dekoriem. Jaunas vēsmas kāzu kleitu modē ir apmetņi un pēc individuāla pasūtījuma veidotas matu rotas.

Vienkāršība, kvalitāte

Jauno līgavu stils pašreiz ir lakonisks, bez liekām detaļām – grezni izšūti audumi un smalki dekori atlikti malā, jaunākās tendences raksturo kāzu kleitu dizaineri un salonu pārstāvji. Lielāka uzmanība tiek pievērsta kleitu audumam un aizvien biežāk topošās līgavas nāk jau ar gataviem attēliem, kā kleitai jāizskatās, un zina, kādi aksesuāri tai piestāvēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Uzņēmēja: Esmu pārdevusi kleitu par trīs tūkstošiem mārciņu

Kristīne Stepiņa, 09.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Teju katra trešā šī zīmola kāzu kolekcijas kleita kļūst par dižpārdokli, taču to komerciālā veiksme nav racionāli izskaidrojama.

Teju katra trešā zīmola Katya Katya kāzu kolekcijas kleita kļūst par dižpārdokli, taču to komerciālā veiksme nav racionāli izskaidrojama

Tā DB stāsta zīmola radītāja, modes dizainere Katja Šehurina, kurai ir savs zīmola veikals Londonā.

Kāzu kleitu mode pēdējā laikā ir ļoti mainījusies – tērpi kļuvuši vienkāršāki un funkcionālāki. Ērtība ir ņēmusi virsroku pār vizuālo izskatu. Dizaineres kāzu kleitas ir ieturētas bohēmiskā stilā, tās izstaro vieglumu un brīvību. Ir izveidotas divas zīmola Katya Katya apģērbu līnijas: Katya Katya Occasion vakarkleitām un Katya Katya Bridal – kāzu kleitām.

Ar K. Šehurinu DB tiekas zīmola salonā Rūpniecības ielā, kas atrodas blakus viņas darba studijai. Galds, pie kura notiek saruna, ir noklāts ar jaunās kolekcijas skicēm. Tā kā augstās modes pasaulē idejas tiek zagtas, fotogrāfe tiek piekodināta tās nebildēt. Pie tā, ka zīmola Katya Katya kleitas tiek kopētas, K. Šehurina jau ir pieradusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Honorārs par skaisto mirkļu ķeršanu - simtos

Linda Zalāne, 13.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā kāzu fotogrāfu saime ir plaša, līdz ar to kāziniekiem ir iespēja izvēlēties to, kas šķiet viņu garam tuvs un par kura darbu spēj samaksāt honorāru

Darba kāzu fotogrāfiem nudien ir daudz no maija līdz septembrim, jo lielākā daļa vēlas apprecēties gada siltajos mēnešos. Kāzu fotogrāfs un viens no Latvijas kāzu fotogrāfu asociācijas dibinātājiem Mārcis Baltskars teic, ka pēdējos gados Latvijā ir palielinājies fotogrāfu skaits, kuri specializējušies tieši kāzu bildēšanā. Šā pakalpojuma izmantotāji savukārt novērtē profesionāļu darbu. Ir radusies izpratne, ka kāzās ir jāatvēl laiks foto uzņemšanai, pretējā gadījumā skaistās atmiņas bildēs izpaliks. Cilvēki arī saprot, ka par šo pakalpojumu attiecīgi ir arī jāmaksā, jo darbs ir laikietilpīgs. Tas sākas brīdī, kad pāris uzrunā fotogrāfu, noslēdz līgumu. Kāzu fotogrāfs ar padomiem piedalās arī kāzu organizēšanā. Piemēram, iesaka siltā vasaras sestdienā labāk turēties tālāk no Siguldas tilta apmeklēšanas, jo tur priekšā būs jau pūlis citu jaunlaulāto. «Ir arī bijuši kuriozi, ka pāris agrā pavasarī noskatījis svinību vietu šķietami klusā pludmalē pie jūras, bet vasarā, kad notiek kāzas, tur ir atpūtnieki, kas nekautrējas arī pienākt tuvāk un novērot kāzu ceremoniju. Rezultātā daudzās bildēs redzami ne vien sapostie kāzu viesi, bet arī peldkostīmos tērpti ļaudis,» smejot atminas M. Baltskars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīpsalas izstāžu centrā sestdien norisinājās lielākā kāzu izstāde Latvijā "Riga Wedding Expo 2020".

Izstādē piedalījās vairāk nekā 120 dažādi dalībnieki un tajā bija iespējams satikt kāzu pakalpojumu sniedzējus, vērot kāzu kleitu modes šovus un piedalīties vairākos kāzu plānošanas semināros.

Izstādē bija iespējams iepazīties ar kāzu fotogrāfu un video operatoru darbu, izpētīt iespējamās kāzu svinību vietas, noskatīt kāzu kleitas, uzzināt kāzu dekorētāju piedāvājumu, iegūt informāciju par jaunākajām tendencēm kāzu galdam, kā arī bija iespēja pielaikot un iegādāties gan gredzenus, gan rotas.

Izstādē piedalījās arī kāzu priekšnesumu un kāzu ielūgumu veidotāji un par saviem pakalpojumiem informēja kāzu auto iznomātāji, grima meistari un frizieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Biznesa vieta: Tilla un mežģīņu aleja

Kristīne Stepiņa, 08.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avotu ielas posms no Čaka līdz Lāčplēša ielai Rīgā ir kā nosēts ar kāzu saloniem, vienkopus pulcējušās vairāk nekā desmit tirgotavas.

Piedāvājums līgavām ir visnotaļ plašs – tērpu iespējams pieskaņot gan topošās sievas gaumei, gan maciņa biezumam. Laika gaitā saloni gan atvērti, gan aizvērti, daži kāzu tērpu biznesu sākušie uzņēmēji meklējuši laimi citviet, taču pēc kāda laika atgriezušies, jo Avota iela ir kā magnēts, kas pievelk ne tikai vietējās, bet arī ārvalstu līgavas. Lai piesaistītu pircējas, ar kleitām vien ir par maz, tirgotāji kāzu salonos ir uzbūruši romantisku gaisotni, piedāvājot krāšņu sajūtu buķeti – teju katrā salonā līgavas tiek cienātas ar dzirkstošo vīnu un saldumiem, dažviet gaisā virmo svaigi grieztu rožu aromāts.

Pirmais kāzu salons – Jūlija – Avotu ielā tika atvērts pirms divdesmit gadiem un ir pārdzīvojis daudzus laikabiedrus. To izveidoja SIA Aļkokodens, kas ir radījusi zīmolu Julia Bridal Fashion. Kāzu kleitas tiek šūdinātas uzņēmumam piederošajā ražotnē turpat netālu, Lāčplēša ielā. Pirms četriem gadiem kompānija paplašināja savu darbību un Avotu ielā atvēra vēl vienu kāzu salonu – Bonni. Šie divi gan telpu, gan piedāvātā sortimenta ziņā varētu būt lielākie līgavu kleitu tirgotāji – katrs salons iekārtots vairāk nekā 200 m2 plašās telpās, kurās ir piecas uzlaikošanas kabīnes un kas strādā septiņas dienas nedēļā. Kāzu salonu Jūlija un Bonni vadītājas vietniece Kristīne Zariņa stāsta, ka aptuveni 30% klientu ir ārzemnieces – galvenokārt no Igaunijas un Skandināvijas valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Ebay mainīs maksājumu pieņemšanas pakalpojumu sniedzēju.

Vairāk nekā divus gadus pēc tam, kad eBay atdalījās no PayPal Holdings, uzņēmums plāno distancēties no tā vēl vairāk, raksta MarketWatch.

EBay paziņojis, ka plāno pārņemt maksājumu apstrādes pakalpojumu savās rokās, jo līdz šim to nodrošināta PayPal saskaņā ar līgumu, kas tika parakstīts 2015.gadā, kad abi uzņēmumi sāka strādāt atsevišķi. EBay informējis, ka pilnībā pāriet uz jauno maksājumu sistēmu plāno 2021. gadam, un tas notiks sadarbībā ar jauno maksājumu partneri Adyen. Vienošanās ar PayPal termiņš ir 2020.gada vidus, un eBay ziņojis, ka PayPal ir piekritis pieņemt pircēju maksājumus līdz vismaz 2023.gadam.

«Jaunajā maksājumu starpniecības modelī mēs vienkāršosim mūsu attiecības ar pārdevējiem un plānojam no viņiem iekasēt tikai vienu komisijas maksu par mūsu platformu un maksājumu pakalpojumiem,» sacījis eBay pārstāvis Skots Šenkels.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

eBay atlaidīs 2400 darbiniekus

BNS/AFP, 22.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības milzis eBay šajā gada ceturksnī atlaidīs 2400 darbiniekus, kas ir septiņi procenti no darbinieku skaita, jo tas pārstrukturē savu darbību un gatavojas pārdot savu finanšu struktūru PayPal, trešdien paziņoja eBay vadība.

Kalifornijā bāzētais eBay paziņoja par gaidāmo atlaišanu, neraugoties uz to, ka tā peļņa pērnā gada 4.ceturksnī ir pieaugusi līdz 936 milljoniem ASV dolāru (807,4 miljoniem eiro), bet ieņēmumi sasnieguši 4,9 miljardus dolāru (4,2 miljardus eiro).

Darbavietas tiks likvidētas trīs eBay struktūrās: Marketplaces, Enterprise un PayPal.

«Mēs esam uz pareizā stratēģiskā ceļa, un mēs rīkojamies apņēmīgi un agresīvi, pozicionējot eBay un PayPal panākumiem,» sacīja eBay vadītājs Džons Donaho.

Viņš paskaidroja, ka darbavietu likvidēšana ir nepieciešama, «lai vienkāršotu organizāciju, samazinātu sarežģītību, paātrinātu lēmumu pieņemšanu un radītu konkurētspējīgu izmaksu struktūras».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes izsoļu vietne eBay aizliegs tirgošanos ar nākotnes paredzēšanas priekšmetiem, burvestībām, buršanās pakalpojumiem un burvju mikstūrām. Tirdzniecību paredzēts aizliegt no 30. augusta, vēsta BBC.

eBay savu lēmumu pamato ar to, ka starp burvestību pārdevējiem un pircējiem rodas strīdi, kurus nereti ir sarežģīti atrisināt, jo neesot iespējams noteikt preču un pakalpojumu kvalitāti. Tikmēr lietotāji, kas nav apmierināti ar šādu eBay lēmumu, sākuši parakstu vākšanas kampaņu, kuru atbalstījuši jau 1,4 tūkstoši cilvēku.

Tas nozīmē, ka eBay vairs nenotiks tūkstošiem izsoļu, kurās iespējams iegādāties «burvju grifa pēdu», mīlas dzērienus, burvestības, kas ļauj pārvērsties vilkatī u. tml. eBay ieplānojis slēgt kopumā visu vietnes sadaļu «metafizika».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas kāzu tērpu zīmols Sadoni par vietu, kur šūt savas kleitas, izvēlējies Rīgu; tā dizainere un līdzīpašniece Trūde Sadoni (Trude Sadoni) ar šo lēmumu ir apmierināta

Līgavām ir jādod iespēja izpaust savu individualitāti kāzu kleitā, un par savu uzdevumu dizainere uzskata palīdzēšanu viņām to īstenot. T. Sadoni ik mēnesi vairākas dienas pavada Rīgā, lai būtu Sadoni ateljē un iesaistītos ikdienas procesos, pārējā laikā kopā ar savu vīru un biznesa partneri Hamidu Sadoni (Hamid Sadoni) klātesot ar e-pasta un citu sakaru līdzekļu palīdzību. Vairāk par tendencēm kāzu kleitu biznesā, e-komerciju un izaicinājumiem viņa stāsta intervijā DB.

Fragments no intervijas, kas publicēta 8. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Kā izvēlējāties šūt kleitas Latvijā? Tepat netālu – gan Lietuvā, gan Igaunijā – šī industrija arī ir labi attīstīta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Lauksaimniecības dzīvnieku skaits samazinās

Laura Mazbērziņa, 09.04.2019

Lauksaimniecības dzīvnieku skaits gada beigās (tūkstošos)

Liellopi - 2017. gadā 405,8 tūkstoši, 2018. gadā 395,3 tūkstoši.

Foto: pixabay

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gadā par 10% samazinājās saimniecību skaits ar liellopiem (tostarp slaucamām govīm). Šo samazinājumu varēja ietekmēt iepriekšējā gada sausums, jo bija grūtības sagatavot lopbarību, skaidroja Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) valdes priekšsēdētājs Edgars Treibergs.

«Pieprasījums nosaka piedāvājumu, kas arī regulē tirgu un situāciju lauksaimniecības sektorā. Būtiski un strauji samazinās mazo saimniecību skaits uz kā rēķina, samazinājies arī slaucamo govju skaits, taču paralēli nostiprinās un modernizējas lielās saimniecības, kuras spēj pielāgoties mainīgajām labturības un citām prasībām, kas prasa būtiskas investīcijas. Tāpat ne tikai piena saimniecību aspektā, bet ir vērojama tendence un uzstādījums par produktivitātes paaugstināšanu, līdz ar ko primārais uzstādījums vairs nav lopu skaits, bet produktivitāte, pareiza barošanas, ģenētikas un citu aspektu stingra kontrolēšana, lai tiktu iegūts maksimāli daudz un kvalitatīvas produkcijas- piens, gaļa, olas utt. Cits stāsts ir par cūku audzēšanas nozari, kuru skāris Āfrikas cūku mēris, bet ceram, ka nozare atgūsies un spēs saražot ne tikai pirms mēra apjomus, bet stabili kāpinās apjomus. Tāpat jāņem vērā, ka saražot jau varētu, bet jārēķinās ar problēmām, kas seko, ja produkciju nav kur realizēt, piemēram, sauso piena pulveri. Un signāli no Eiropas Savienības ir tādi, ka par pārprodukciju neviens vairs nav gatavs maksāt,» informēja E. Treibergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deju soļi kāzu dienā ir skaisti un viegli, bet ceļš līdz šāda priekšnesuma sagatavošanai jaunajam pārim ne vienmēr ir rozēm kaisīts, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijā ir vairākas deju skolas, kas piedāvā apgūt pamatus gan tiem, kuri atklājuši dejošanas burvību un kuriem deja kļuvusi par hobiju, gan tiem, kas vēlas iestudēt kāzu deju. Rīgā to ir vairāk, jo ir vairāk arī iedzīvotāju un maksātspēja ir augstāka.

«Krīzē pieprasījums ievērojami saruka. Manu deju skolu tas skāra mazāk, jo galvenokārt koncentrējam darbību uz profesionālu dejotāju apmācību. Mēs visi sēžam vienā laivā – mūziķi, kāzu organizatori, svinību vietu īpašnieki. Ja valstī pasliktinās ekonomiskā situācija, mēs visi to izjūtam,» atzīst Valdis Škutāns. Kāzu deju kursu pasniegšana viņam drīzāk ir hobijs, nevis peļņas avots. «Ja deju skolas īpašniekiem pašiem ir hobijs uzturēt šo pasākumu, tas ir saprotami. Riskanti ir atvērt deju skolu, kas bāzējas tikai uz šādiem sezonāliem ienākumiem,» viņš saka. Lai apgūtu dejotprasmi, cilvēki parasti meklē nevis konkrētu skolu, bet pasniedzēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāzu dienai jaunlaulātie izvēlas visdažādākos transporta līdzekļus, tomēr parasti cenšas piemeklēt īpašus braucamrīkus, kam jāsaskan ar kopējo kāzu tematiku.

«Vēlmes atkarīgas no mentalitātes, kāzu scenārija, norises vietas un finansēm,» saka RetroRent pārstāve Dace Sapiega. Viņas pārstāvētajā uzņēmumā iepriekš populārs bija Jaguar Duke, kas arī ir viens no lētākajiem RetroRent piedāvātajiem auto, bet šobrīd palielinoties interese par Tiffany, Excalibur, Zimmer, kā arī par ne tik senas pagātnes automašīnu – Volgu. Arvien biežāk pāri izvēlas nomāt automašīnu kopā ar šoferi, tādējādi pilnvērtīgāk izbaudot braucienu. Kompānija piedāvā arī apvidus automašīnu nomu, un pirms pāris gadiem kāzu vajadzībām klienti izmantojuši arī šīs automašīnas, kas bija lētāk nekā retro transportlīdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāzu atmosfēru palīdz radīt ne vien dekori, bet arī ziedi. Greznota tiek ceremonijas un svinību vieta, vienotā krāsu gammā un stilistikā tiek izpušķots auto, izvēlēti līgavas māsu aksesuāri un galu galā arī svinību galveno varoņu tērps, apavi un rotas. Visām niansēm jāskan vienotā melodijā

Karstākais darba periods kāzu organizatoriem un daudziem floristiem sākas maijā, turpinās līdz septembrim, bet arī citos mēnešos kāzas notiekot.

Kāzu budžetā noformējuma pozīcija seko drīz aiz norises vietas un ēdināšanas, proti, tai aiziet vidēji piektā daļa. Pastāv tendence drīzāk atteikties no liekas izklaides vai uzbāzīgām aktivitātēm, nekā samazināt naudas apjomu noformējumam. «Domāju, to veicina gan maksātspējas pieaugums, gan pieaugošā uzmanība noformējumam, un patiess būs apgalvojums, ka atvēlētā summa pēdējo trīs gadu laikā augusi. Krīzes gados bija svarīgi būt kreatīvam, lai rastu skaistus risinājumus ierobežotu naudas līdzekļu situācijā. Turklāt Latvijā vairākumā gadījumu galavārds par budžetu tomēr pieder līgavainim, estētiskajai pusei tērēt lielas summas toreiz neviens nevēlējās,» atminas Alise Kolosova Event Planning īpašniece un kāzu organizatore Alise Kolosova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) saņēmis informāciju, ka Krievijas Federācijas Pleskavas apgabalā, Puškinogradas rajonā, 1 000 aitu lielā novietnē ir apstiprināta saslimšana ar aitu un kazu bakām.

Minētā novietne atrodas aptuveni 50 km no Latvijas Republikas robežas, tādēļ PVD aicina ievērot piesardzības pasākumus, lai šī bīstamā slimība nenonāktu Latvijā, informē PVD pārstāve Anna Joffe.

Aitu un kazu bakas ir ļoti lipīga vīrusu izraisīta saslimšana ar augstu letalitāti līdz 80% dzīvniekiem. Slimībai raksturīgs drudzis, iztecējumi no deguna un specifiski ādas izsitumi. Tā ir sevišķi bīstama dzīvnieku infekcijas slimība, kas, saskaņā ar Starptautiskā Epizootiju biroja (OIE) norādījumiem, ir obligāti ziņojama. Aitu un kazu bakas nav ārstējama slimība.

Saslimšanai ar aitu un kazu bakām ir uzņēmīgas visu šķirņu aitas un kazas. Ja rodas aizdomas par aitu vai kazu saslimšanu, PVD aicina nekavējoties sazināties ar praktizējošu veterinārārstu vai informēt PVD teritoriālo struktūrvienību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kancleres Angelas Merkeles «pirmā rietumnieciskā automašīna» pārdota izsolē eBay par nedaudz vairāk kā 10 tūkst. eiro.

Cena, par kādu izdevies pārdo 22 gadus veco Volkswagen Golf automašīnu, bijusi atpuveni tāda, kādu pārdevējs cerējis saņemt. A. Merkeles automašīna dzīves laikā ir nobraukusi ap 190 tūkst. kilometru, vēsta thelocal.de.

«Mēs esam iepriecināti, ka savā īpašumā automašīnu ieguva cilvēks, kam bija patiesa interese,» laikrakstam Bild norādīja eBay pārstāve Sabrine Vintere (Sabrine Winter).

Vācijas kanceleres auto eBay tika izsolīts jau šā gada aprīļa vidū, tomēr tā netika pārdota, jo pieteicās pārāk daudz solītāju, kuriem nebija patiesas intereses automašīnu iegādāties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes izsoļu vietne eBay plāno atdalīt savu maksājumu sistēmu PayPal atsevišķā uzņēmumā, ziņo BBC.

To plānots paveikt 2015. gada otrajā pusē.

Ebay vadītājs Džons Donahoe skaidrojis: «Stratēģiskais pārskats liecina, ka eBay un PayPal arī turpmāka būšana kopā pēc 2015. gada acīmredzami kļūs nelabvēlīgāka katram no tiem - gan no stratēģiskā, gan konkurētspējas viedokļa.»

Paypal ieņēmumi aug par 19% gadā, kas ir divreiz ātrāk nekā eBay. PayPal gada ieņēmumi ir 7,2 miljardu ASV dolāru apmērā, bet

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

eBay paziņo par būtisku «lieliskā gada ceturtā ceturkšņa» peļņas kāpumu

Lelde Petrāne, 19.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izsoļu vietne eBay paziņojusi par apjomīgu ceturkšņa peļņas pieaugumu, ziņo BBC.

Tīrā peļņa 2011. gada pēdējos trīs mēnešos bijusi 1,98 miljardi ASV dolāru. Atbilstošajā laika posmā iepriekšējā gadā eBay nopelnīja 559 miljonus ASV dolāru.

«Mums bija spēcīgas lieliskā gada ceturtā ceturkšņa beigas,» teicis eBay prezidents Džons Donahoe.

EBay norāda, ka peļņas pieaugums daļēji skaidrojams ar ieguvumu no atlikušo Skype akciju pārdošanas.

Par to, ka Microsoft iegādājas Skype par 8,5 miljardiem ASV dolāru, tika paziņots pagājušā gada maijā, bet konkurences iestādes šim darījumam zaļo gaismu deva oktobrī.

Izņemot ārkārtas peļņu, piemēram, Skype pārdošanu, eBay peļņa ceturksnī būtu 789 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Perspektīvā kazkopības nozare pašlaik «veģetē» lielākoties mājražošanas līmenī; bez pārstrādes iespējām maz izredžu attīstīties, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Savulaik kazas Latvijā sauktas par «Staļina govīm», savukārt mūsdienās nozare ir maza un neattīstīta, lai gan kazu skaits kopš 2005. gada palielinājies vairāk nekā divas reizes. Latvijā ir desmit saimniecību, kur kazu skaits ir no 100 līdz 200 un tikai divas, kur kazu ir līdz 300, liecina Lauksaimniecības datu centra aktuālā statistika. Kazas audzē pienam, gaļai, ciltsdarbam, taču ir iespējas arī vilnas iegūšanai, turklāt kazas ir labas pļavu noganītājas, norāda Latvijas Kazkopības biedrībā. Tā prognozē, ka līdz 2020. gadam piena kazu skaits Latvijā palielināsies līdz 20 tūkst., savukārt gaļas kazas varētu sasniegt piecus tūksošus. Biedrība nospraudusi mērķi šajā laikā palielināt saražotās produkcijas daudzumu un izveidot vismaz vienu – mūsu valstī pirmo – kazas piena pārstrādes uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks, 02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

eBay peļņu audzēt palīdz mobilo ierīču lietotāji

Jānis Rancāns, 17.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izsoļu vietne eBay aizvadītā gada pēdējo ceturksni noslēgusi ar neto peļņu 751 miljona ASV dolāru apmērā, pavēstījusi kompānija, pārsniedzot iepriekš izteiktās Volstrītas prognozes.

Kompānija norāda, ka augsto peļņu izdevies nodrošināt pateicoties pieaugušajam pircēju skaitam, kas izmanto mobilās ierīces. Mobilo ierīču popularitāte eBay un PayPal norēķinu sistēmai piepulcējusi arī jaunus klientus. Kompānija aplēsusi, ka aizvadītajā gadā par izsoļu vietnes klientiem kļuvuši vairāk nekā 4,3 miljoni cilvēku.

Tikmēr izsoļu vietnes ceturtā ceturkšņa ienākumi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pērn auguši par 18 procentiem, sasniedzot 3,99 miljardus ASV dolāru. Volstrīta iepriekš prognozēja, ka eBay ienākumi būs 3.98 miljardus dolāru apmērā.

2013. gadā eBay turpina raudzīties optimistiski. Šā gada kopējos ienākumus kompānija prognozē 16 līdz 16,5 miljardu ASV dolāru apmērā, savukārt peļņai vajadzētu sasniegt 2,7 līdz 2,75 ASV dolārus par vienu akciju, aplēsis tiešsaistes izsoļu nams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālajā vidē ir plašas iespējas tiešajai tirdzniecībai – veidojot savu internetveikalu un izvēloties biznesa modeli, kur ražotājs preci uzreiz nosūta pircējam.

Šādu starpniecības biznesa modeli ir izvēlējies arī Aivis Veļķeris, kam eBay platformā ir savs sadzīves preču veikals. Viņš vēlas vairāk koncentrēties uz konsultācijām, lai palīdzētu citiem tirgoties internetā. Sadarbībā ar Latvijas Universitātes biznesa inkubatoru viņš izveidoja lekciju kursu eBay mini akselerators. Tas domāts cilvēkiem, kuri vēlas nodarboties ar tiešo pārdošanu vai pārdot paši savu preci. Interesentu lokā bija gan tādi, kuri pārdot savas preces, gan tādi, kuri vēlējās atdarināt viņa biznesa modeli. Aivi visvairāk interesē tie, kuri vēlas pārdot savas preces, jo ar tādiem viņam nav bijusi saskarsme.

Saprast izmaksas

Komentāri

Pievienot komentāru