Jaunākais izdevums

Kokapstrādes uzņēmuma SIA Duglāzija rīkotajā iepirkumā par iekārtu piegādi uzvarējusi SIA ARW būve, kas, iespējams, saistīta ar iepirkuma rīkotāju.

SIA ARW būve tikko uzvarējusi SIA Duglāzija iepirkumā, solot par 396 tūkstošiem eiro piegādāt zāģēšanas līniju baļķu sazāģēšanai taras dēļos. Cena ir augsta, DB noskaidroja, aptaujājot līdzīgu iekārtu ražotājus Latvijā. Projekts, spriežot pēc sludinājuma teksta, gatavojas prasīt ES atbalstu. «Iespējams, ka daļa no uzņēmumiem, kas šobrīd veic vai jau ir veikuši iepirkumus, plāno iesniegt projektu SF programmā Jaunu produktu un tehnoloģiju ražošana, kur projektu iesniegšana ir pagarināta līdz 2011.gada 7.martam,» DB norādīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA).

Abus uzņēmumus saista kopīga faktiskā adrese, lai gan juridiski projekta īstenotājs reģistrēts Koknesē, bet iekārtu piegādātājs - Lielvārdē. Uzziņu portālā visalatvija.lv krievu valodā SIA Duglāzija kā kontaktadresi norādījusi Lielvārdi, Laimdotas ielu 29, kur reģistrēta SIA ARW būve. Abus uzņēmumus saista arī amatpersona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakalpojumu tarifos varētu paredzēt izmaksu posteni neatgūstamo komunālo parādu kompensēšanai.

Tas izriet no Ekonomikas ministrijas (EM) sagatavotajiem un Ministru kabineta sēdē akceptētajiem grozījumiem Civilprocesa likumā. Valdība gan šos grozījumus akceptēja ar atrunu, ka EM tos iesniegs balsošanā Saeimai. Grozījumu būtība ir vienkārša- parādi par komunālajiem maksājumiem turpina ievērojami pieaugt, piedziņas iespējas ir niecīgas, nereti pat nekādas, ja dzīvoklis, kurā parādnieks dzīvo, ir ieķīlāts bankai, līdz ar to tiek meklēts ceļš, kā šos parādus tomēr atgūt.

DB aptaujātie juristi visi kā viens atzina, ka parādu pārlikšana uz pārējo iedzīvotāju pleciem, iekļaujot tos tarifos, būtu prettiesiska. «Pārlikt ilgstošo nemaksātāju parādus uz pārējiem maksātājiem, ja tos iekļautu kā tarifa posteni, būtu aplami gan no juridiskā, gan no morālā viedokļa,» uzskata advokātu biroja Liepa, Skopiņa / Borenius partneris advokāts Lauris Liepa. (4.,5. lpp.)

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons, 25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekodoktrīnai mainās īpašnieki, Andra Šķēles ģimenei piederošās daļas pārdotas Jānim Vilgertam, trešdien informē laikraksts Dienas bizness.

Getliņos atkritumu šķirošanas rūpnīcu par 7-20 milj. eiro paredzēts uzbūvēt līdz 2012. gada beigām, par ko arī sarīkots konkurss. Rūpnīcas uzdevums būs ne vien nodalīt biodegradējamos, bet arī bīstamos un degošos atkritumus. Taču izsludinātais konkurss daudzos raisa aizdomas, ka noteikumi rakstīti jau zināmiem uzvarētājiem. Tiek pieļauts, ka bīstamo atkritumu apsaimniekošanu savās rokās ņems a/s BAO, kura viens no īpašniekiem ir Atkritumu saimniecības uzņēmumu asociācijas (LASUA) valdes priekšsēdētājs Jānis Vilgerts, jo šis uzņēmums teju vienīgais spēj izpildīt konkursa prasības. Savukārt konkursā par pašu rūpnīcas būvniecību un ienesīgo degošo atkritumu apsaimniekošanu uzvarēt varētu SIA Ekodoktrīna, kas līdz šim bijis ar oligarha Andra Šķēles ģimenes biznesu saistīts uzņēmums, taču pavisam nesen A. Šķēles ģimene šīs daļas pārdevusi jau minētajam Jānim Vilgertam, kas plāno iesaistīt vēl kādu ārzemju partneri. J. Vilgerts neatklāj šī darījuma summu, taču norāda, ka uzņēmumu iegādājies, lai veiksmīgi startētu Getliņu konkursā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau tika gaidīts, a/s Pasažieru vilciens konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā vienīgais pieteikuma iesniedzējs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) ir atzīts par uzvarētāju.

Nākmnedēļ 23.augustā no rīta sāksies sarunas ar CAF par līguma slēgšanu. Līgumu paredzēts parakstīt mēneša laikā. Pirmie jaunie vilcieni Latvijā varētu sākt kursēt jau 2013.gadā.

Nākmnedēļ 23.augustā no rīta sāksies sarunas ar CAF par līguma slēgšanu. Līgumu paredzēts parakstīt mēneša laikā.

Visi vilcieni jāpiegādā līdz 2015. gadam. A/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds uzsvēra, ka CAF piedāvājums atzīts par atbilstošu un kā konkursa uzvarētājai šai kompānijai 30 gadus būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Jauno pasažieru vilcienu kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 milj. Ls, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs nepilni 100 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkritumu apsaimniekotāja SIA Getliņi Eko pērnā gada nogalē izsludinātā atkritumu šķirošanas rūpnīcas būvniecības konkursa, kura rezultāti noteiks, vai Latvija spēs nodrošināt ES prasības un izvairīties no bargām soda sankcijām, prasībām varētu nebūt atbilstošu pretendentu, skaidroja atkritumu apsaimniekotāju SIA Eko Rīga pārstāve Jana Duhovska un SIA Vides pakalpojumu grupa padomes priekšsēdētājs Guntars Kokorevičs.

Kā ziņots, Eiropas Savienības (ES) regulas paredz, ka no 2015.gada Getliņi Eko teritorijā obligāti jāveic savākto atkritumu šķirošana, taču vairākkārtēji mēģinājumi izsludināt konkursu par šķirošanas nodrošināšanu beigušies bez rezultātiem, jo konkurss Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) nemitīgi apstrīdēts.

Getliņu Eko valdes priekšsēdētājs Imants Stirāns iepriekš uzsvēra, ka šis ir jau trešais Getliņu Eko izsludinātais konkurss par sadzīves atkritumu sagatavošanu noglabāšanai, un šim konkursam ir izšķiroša nozīme, jo tā norise un rezultāti noteiks, vai Latvija spēs iekļauties termiņā un nodrošināt ES prasības par atkritumu šķirošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IUB apmierina tikai divas no deviņām RVR pretenzijām par 144 milj. Ls vērto vilcienu konkursa nolikumu.

Pasažieru vilciens (PV) veiks izmaiņas 144 milj. Ls vērtā jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma nolikumā, jo Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) ir aizliedzis PV slēgt līgumu bez grozījumu veikšanas konkursa nolikumā. Atbilstoši biroja lēmumam, IUB ir uzdevis PV konkursa nolikumā veikt izmaiņas tikai divās no deviņām Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) pretenzijām. Proti, PV ir jāveic grozījumi konkursa nolikumā attiecībā uz jēdzienu «vienota elektrovilcienu un dīzeļvilcienu platforma», kā arī punktā par PV augstajām pilnvarām, ja tiek lauzts līgums. Šobrīd attiecīgais konkursa punkts paredz tiesības PV izbeigt līgumu, ja izpildītājs kavē jebkuru no piegādes grafikā noteiktajiem termiņiem vienības pieņemšanas ekspluatācijā vairāk par 60 dienām un puses nav vienojušās par termiņa pagarinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Šo Ziemassvētku topa rotaļlietas - iPad atdarinājums un interaktīvi roboti

Lelde Petrāne, 02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku sezona rotaļlietu nozarei ir izšķirošs laiks, jo vecāki, izliekoties par Ziemassvētku vecīti, steidz piepildīt savu bērnu sapņus.

Šogad daudzi rotaļlietu ražotāji, lai iegūtu klientus, turas pie jau izmēģinātām lietām, kam piešķirts kāds «svaigums».

CNBC izveidojis šajā Ziemassvētku sezonā Amerikā pieprasītāko rotaļlietu sarakstu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, var pieņemt, ka vismaz daļa no šīm rotaļlietām būs iekļuvusi arī Latvijā dzīvojošo bērnu vēstulēs Ziemassvētku vecītim.

My Keepon

Ražotājs: Wow! Stuff

Cena: 50 ASV dolāri

Vecums: 6 gadi līdz 11 gadi

Mazs mikrofons, kas iebūvēts My Keepon, ļauj tam dzirdēt mūziku, ko īpašnieks atskaņo, vai ritmus un atbildēt. Tā reaģē arī uz piesitieniem, saspiešanu un kutināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais Apple viedtālrunis iPhone 4S klajā nācis, sabiedrībā viešot dalītas jūtas. Kamēr paši uzticīgākie Apple fani joprojām ir sajūsmā par visu, ar ko ASV tehnoloģiju gigants nāk klajā, citi ir vīlušies ar Apple jaunāko veikumu.

Arī pēc vairāku ekspertu domām, iPhone 4S nav tas, ko sabiedrība gaidīja pēc vairākām ASV tehnoloģiju kompānijas jauno produktu prezentācijām, kas ikreiz mēdza satricināt pasauli.

Visticamāk, Apple izdosies pārdot miljoniem iPhone 4S, ņemot vērā, ka tā priekštecis ceturkšņa laikā pārdots 20 miljonos eksemplāru, tomēr, salīdzinot ar iepriekšējiem iPhone, kas pārsnieguši viens otra pārdošanas rekordus, jaunākais Apple viedtālrunis varētu būt pirmā melnā avs iPhone ģimenē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārvadātāji varētu taupīt līdzekļus, turpmāk nebraucot iekšā autoostās, kas savukārt radītu haosu un pašvaldību izdevumu palielināšanos.

Hipiji atgriežas

Ar optimismu sejā autoražotāji tradicionāli devušies uz Ženēvu, lai rādītu savus sasniegumus.

Aviācija

Lidosta gatava būvēt

Šovasar lidostā Rīga pasažieru pieaugums varētu sasniegt 350 tūkstošus.

Bankas

Par Komercbanku asociācijas vadītāju virzīs Bičevski

Komercbanku asociācijas vadītāja amatā virzīs Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāru Mārtiņu Bičevski.

Pasaulē

Eiro bāzes procentu likmes varētu kāpt

ECB ziņo par gatavību cīņai ar inflāciju un iespējamu eiro likmes palielināšanu jau aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Sūdzas par iepirkumu IT jomā

Sanita Igaune, 30.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aicina uzlabot valstiski nozīmīgās informācijas sistēmas konkursa noteikumus, trešdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Latvijas IT uzņēmums DPA ir iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par Ekonomikas ministrijas būvniecības informācijas sistēmas izstrādes iepirkumu. «DPA saskata būtiskus trūkumus izsludinātā konkursa nolikumā, kas, mūsuprāt, liek nopietni pilnveidot sagatavotos konkursa dokumentus. Mūsu mērķis ir mudināt Ekonomikas ministriju Publisko iepirkumu likuma ietvaros uzlabot šīs valstiski nozīmīgās IT sistēmas konkursa noteikumus. Tā kā mēs vēlamies piedalīties šajā konkursā, mums ir būtiski, lai projekta realizētājs īstenotu līdz galam pārdomātu, ilgtermiņā veiktspējīgu projektu,» DB sūdzības iemeslus skaidro DPA direktors Juris Vilders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 2019.gada 23.janvārī ar 61 balsi apstiprināja jauno valdības sastāvu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Kariņš dzimis 1964.gadā ASV, precējies un ir četru bērnu tēvs.

Kariņam ir augstākā izglītība - 1988.gadā viņš beidzis Pensilvānijas Universitāti ASV, iegūstot humanitāro zinātņu bakalaura grādu ar specialitāti lingvistikā. 1996.gadā viņš absolvējis Pensilvānijas Universitāti, kļūstot par filozofijas doktoru ar specialitāti lingvistikā.

Kariņš nekandidēja 13.Saeimas vēlēšanās. Tomēr pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem uzticēt veidot valdību Jaunās konservatīvās partijas līderim Jānim Bordānam un partijas «KPV.LV» premjera amata kandidātam Aldim Gobzemam, Valsts prezidents Raimonds Vējonis jaunā Ministru kabineta veidošanu uzticēja partiju apvienības «Jaunā Vienotība» virzītajam premjera amata kandidātam Kariņam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē jau izskanējis, ka par vienu no labākajām darbavietām atzīts interneta milzis Google, kas darbiniekus vilina ar savu netradicionāli iekārtotajiem birojiem un pievilcīgajiem darba nosacījumiem. Taču Google uz papēžiem min arī sociālais portāls Facebook, kura galvenais birojs ir ne mazāk neordinārs.

GOOGLE

Google saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātus atvaļinājumus: pirmajā darba gadā 15 dienas, otrajā – 20 dienas un, sākot ar sesto darba gadu, 25 dienas gadā, kā arī 12 apmaksātas svētku brīvdienas.

Google visiem saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātu bērna kopšanas atvaļinājumu trīs mēnešu garumā, kā arī vēl papildus 6 nedēļas, ja darbinieks kompānijā strādā vairāk nekā gadu.

Visi Google darbinieki pēc nepieciešamības var saņemt neierobežotus apmaksātu slimības atvaļinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bažas, ka konkurss par auto nomu Valsts policijas vajadzībām nelikumīgi ierobežo konkurenci, vēsta laikraksts Dienas bizness.

18.aprīli noslēgsies pietiekumu iesniegšanas termiņš uz Iekšlietu ministrijas Nodrošinājuma valsts aģentūras konkursu par transportlīdzekļu nomu uz pieciem gadiem Valsts policijas vajadzībām. Konkursā ir paredzēts iznomāt 681–952 spēkratus. Transportlīdzekļu nomas iepirkums izsludināts, lai jau savlaicīgi iegādātos automašīnas Valsts policijas vajadzībām, jo līdzšinējais līzinga līgums beidzas šā gada novembrī, DB uzzināja Iekšlietu ministrijā.

Konkursa nolikums ir nekorekti, tehniski un juridiski neprofesionāli sagatavots, uzskata Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju Asociācija (LPAA). Proti, pēc asociācijas domām, liela daļa konkursa tehnisko specifikāciju prasības nav atbilstoši Latvijas valsts un nodokļu maksātāju interesēm un nelikumīgi ierobežo konkurenci, nenodrošinot optimālu finansējuma izlietojumu. Konkursā minimālajam auto skaitam – 689, izmaksas piecos gados varētu būt ap 10 milj. Ls, norāda LPAA. Valstij ekonomiski neizdevīga ir arī Valsts policijas vēlme līzingā un nomā pirkt ne tikai automašīnas vērtību, bet arī mainīgo ekspluatācijas izmaksu posteņus, kā riepas, remontdarbus, apdrošināšanu, apkopes un šo izmaksu nākotnes pieauguma riskus – tas valstij izmaksās dārgāk, jo par visu to ir jāmaksā finansējuma procenti līzinga kompānijai, atzīmē LPAA valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometru pakalpojumu sniedzēji var cerēt uz jaunu kārtību lidostā

Rūta Lapiņa, 05.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta «Rīga» ir izsludināju konkursu «Par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» teritorijā un tās īstenošanu». No pretendentu puses interese par šo konkursu jau ir izrādīta, biznesa informācijas portālam db.lv atklāja Rīgas lidostas komunikācijas projektu vadītājs Edgars Vilcāns.

Šobrīd lidostas «Rīga» teritorijā tiek sniegti dažāda veida pasažieru pārvadājumu pakalpojumi, tai skaitā - starppilsētu un tālsatiksmes autobusu, mikroautobusu, pilsētas satiksmes autobusu un taksometru pakalpojumi. «Konkursa uzvarētājam būs jāizstrādā stratēģija par kopējo pasažieru pakalpojumu organizēšanu lidostas teritorijā, ietverot arī taksometru pakalpojumu pieejamību lidostas klientiem,» apstiprina E. Vilcāns.

Taksometru pakalpojumu sniegšanas kārtība lidostas teritorijā vienmēr pievērsusi nedalītu uzmanību. Ir bijuši dažādi risinājumi, kā nodrošināt šo pakalpojumu. Administratīvā apgabaltiesa lēmusi, ka lidostai šī pakalpojuma sniedzējiem jāpiemēro vienādi nosacījumi. Pagājušā gada otrajā pusē atcelta taksometru caurlaižu sistēma starptautiskās lidostas «Rīga» teritorijā un demontēta automātiskā barjera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan Satiksmes ministrs Uldis Augulis, gan airBaltic vadītājs Bertolds Fliks uzskata, ka par airBaltic un lidostas Rīga finansiālajām domstarpībām abām pusēm vēl ir iespējams vienoties līdz tiesai šās vasaras vidū.

Augulis pauda atzinību par to, ka lidosta Rīga Arņa Luhses vadībā ir iemācījusies sēsties ar airBaltic pie sarunu galda, nevis tikai strīdēties. Neesot pieļaujams, ka konfliktē divas valsts kompānijas. DB jau rakstīja, ka pašreizējās airBaltic prasības apmērs pret lidostu ir pārsniedzis 23 milj. Ls sakarā ar aviokompānijai atceltajām apjoma atlaidēm, kuras turpinot saņemt Īrijas zemo cenu kompānija Ryanair. Savukārt airBaltic ir parādā par lidostas Rīga pakalpojumiem 7-8 milj. Ls. Pagaidām gan netika minēts tas, kādā formā šīs savstarpējās pretenzijas varētu tikt atrisinātas - samaksājot vismaz daļu no parāda, atsakoties no prasības vai kā citādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Židkovs: radīti apstākļi, lai vilcienu konkursā godīgā konkurencē uzvarētu RVR

Līva Melbārzde, 20.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vilcienu konkursā likuma ietvaros viss ir izdarīts, lai vietējam ražotājam dotu labus nosacījumus, līdz ar to Rīgas Vagonbūves rūpnīcai (RVR) atliek tikai iesniegt labu piedāvājumu, intervijā laikrakstam Dienas bizness norāda a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs. «Mēs esam radījuši apstākļus, lai godīgā konkurencē RVR varētu startēt un uzvarē,» tā viņš.

«Mēs neapšaubāmi esam par to, lai ražošana Latvijā tiktu atbalstīta, bet piesaistītā Eiropas nauda nosaka to, ka ir jāizmanto Eiropas iepirkuma direktīvas, mēs nevaram šādā konkursā piešķirt kaut kādus īpašus labumus nacionālam ražotājam, jo zaudēt Eiropas naudu valstij būtu daudz lielāks zaudējums - tāpēc uz tādu risku mēs nevaram iet,» norāda PV valdes priekšsēdētājs.

A. Židkovs prognozē, ka vilcienu konkurss varētu noslēgties līdz šā gada Jāņiem. «Vairāk neesam tādi optimisti kā šī konkursa sākumā - pirmās kārtas uzvarētāju izvēle mums aizņēma četrus mēnešus, sekoja arī pārsūdzības, taču pērnā gada 17. decembrī Iepirkumu uzraudzības birojs pieņēma lēmumu visas sūdzības noraidīt, līdz ar to viņi būtībā atzina, ka mēs visu korekti un pareizi esam izdarījuši. Tā mēs darīsim arī uz priekšu, lai gan nav izslēgta iespēja, ka būs neapmierinātie - zaudētāji vienmēr ir neapmierināti,» skaidro Židkovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jauno vilni vēlas padarīt pievilcīgu Rietumeiropas skatītājiem

Māris Ķirsons, 01.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoša infrastruktūra – jauna koncertzāle un viesnīcas – konkursu Jaunais vilnis varot pacelt citā līmenī, kā arī piesaistīt ārvalstu investorus.

Desmit gadu laikā konkurss Jaunais vilnis ir iekarojis televīzijas skatītājus bijušās PSRS telpā, un tas vairāk orientējas uz krievu valodu saprotošu publiku, taču mūsdienīga koncerzāle un viesnīcas ļautu šo jauno izpildītāju konkursu orientēt arī uz Rietumeiropas skatītājiem, skaidroja konkursa Jaunais vilnis organizators, komponists un šovbiznesa pārzinātājs Igors Krutojs.

Viņš norāda, ka, jau šobrīd tiekot domāts par pasākumiem, kā piesaistīt Rietumeiropas auditoriju, un ka viens no risinājumiem esot konkursa norises valodas maiņa no krievu uz angļu vai arī aizkadra stāstījums angļu valodā. Līdz ar to pakāpeniski saruktu Krievijas šobiznesa zvaigžņu īpatsvars, kuras aizstātu Rietumeiropas zvaigznes. To, ka to iespējams izdarīt rāda arī Stīva Vondera uzstāšānās, kas, pēc I. Krutoja sacītā izmaksājusi aptuveni 0,8 mljonus. I. Krutojs nenoliedza, ka šobrīd ir interese palielināt to valstu skaitu, uz kurām tiek translēts konkurss Jaunais vilnis, piemēram, uz Norvēģiju, no kurienes varot sagaidīt arī tūristus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais izaicinājums jaunajam VAS Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājam Nilam Freivaldam ir novest galā 41 jaunā vilciena iepirkumu. Eiropas Komisija ir apstiprinājusi Kohēzijas fonda līdzfinansējumu šim iepirkumam 100 milj. Ls apmērā. Tā kā šis finansējums piesaistīts konkrētam plānošanas periodam, vilcināties ar tā izmantošanu vairāk laika nav, atzīst N. Freivalds. N. Freivalds apzinās, ka trīs konkursa pretendentu - Stadler Bussnang AD, Bombardier un RVR, kā arī Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA - savstarpējie ķīviņi un pretenzijas konkursa norisi nepadara vienkāršāku, tomēr ir gatavs visiem trim konkursa dalībniekiem piedāvāt vienādas iespējas.

Budžetu neaizlāpīs pensionāri

Jaunas darba vietas un ēnu ekonomikas apkarošana ir socbudžeta glābšanas riņķis, uzskata ne tikai uzņēmēji, bet arī Labklājības ministrijas vadība.

Budžets

Konsolidācijas akcenti nemainās

Nedēļu no nedēļas politiķiem pieņemamo budžeta konsolidācijas pasākumu saraksts top garāks, bet akcenti nemainās.

Investors

Obligācijas interesantākas

Cīņa ar inflāciju var veicināt ienesīguma pieaugumu.

Saldo

Kas jāzina pirms darba ienākumu transformēšanas?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais izaicinājums jaunajam VAS Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājam Nilam Freivaldam ir novest galā 41 jaunā vilciena iepirkumu.

Eiropas Komisija ir apstiprinājusi Kohēzijas fonda līdzfinansējumu šim iepirkumam 100 milj. Ls apmērā. Tā kā šis finansējums piesaistīts konkrētam plānošanas periodam, vilcināties ar tā izmantošanu vairāk laika nav, atzīst N. Freivalds. To nepieļauj arī novecojušais PV vilcienu parks, kurā jaunākais vilciens ir 1988. gadā Rīgas Vagonbūves rūpnīcā ražotais modelis.

N. Freivalds apzinās, ka trīs konkursa pretendentu - Stadler Bussnang AD, Bombardier un RVR, kā arī Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA - savstarpējie ķīviņi un pretenzijas konkursa norisi nepadara vienkāršāku, tomēr ir gatavs visiem trim konkursa dalībniekiem piedāvāt vienādas iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Norvēģi tur ļaunu prātu uz Latvijas tipogrāfiju

Ingrīda Drazdovska, Dienas Bizness, 14.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tipogrāfijas United Press uzvara Norvēģijas valsts akciju sabiedrības konkursā sacēlusi jezgu poligrāfijas tirgū Norvēģijā.

United Press atzīta par uzvarētāju Norvēģijas valsts akciju sabiedrības Vinmonopolet (alkohola tirdzniecības organizācija Vīna monopols) rīkotajā iepirkumā, iegūstot divu gadu līgumu ar iespēju to pagarināt trīs reizes par gadu; līguma apjoms ir turpat viens miljons eiro gadā, informēja uzņēmuma komercdirektors Artūrs Broks. Tas nav paticis vairākām Norvēģijas poligrāfijas kompānijām, nozares asociācijai, kas «klauvējusi» pie vairāku ministriju, pat premjerministra durvīm, cenšoties nepieļaut šādu precedentu.

«Šogad vinnējam vīna monopola rīkotajā iepirkuma konkursā. Ilgi strādājām, lai pie šāda pasūtījuma tiktu, bet bija vērts,» saka A. Broks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Merks piedāvājums pilnībā nav atbildis konkursa nolikumam

Ingrīda Drazdovska, 02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1. decembrī noslēdzies Rīgas pilsētas SIA Rīgas pilsētbūvnieks izsludinātais konkurss par 5000 dzīvokļu projektēšanu un būvniecību septiņās Rīgas pilsētas teritorijās. Konkursa rīkotāji «paklupuši» pret pašu būvniekiem izvirzītajām prasībām. Pat vienīgais pretendents atzīst, ka nav atrisinājis finanšu piesaistes jautājumu, vēsta laikraksts Dienas bizness.

Liels darbs bija padarīts, tāpēc piedāvājumu SIA Merks iesniedza, lai gan tas pilnībā nav atbildis konkursa nolikumam, neslēpj SIA Merks ģenerāldirektors Ivars Geidāns.

Viņaprāt, pašreizējā situācijā konkursa nosacījumi būvniekiem neesot izpildāmi, ņemot vērā situāciju gan Latvijā, gan ES. Izvēlētais finansēšanas modelis nav veiksmīgs un nav īstenojams bez tiešām Rīgas domes garantijām. Merks iesniegtais piedāvājums dzīvokļu projektēšanai, būvniecībai un nepieciešamās infrastruktūras izbūvei ir 128,7 miljoni eiro.

«Gatavojot finanšu piedāvājumu, mēs piedāvājām sadarbības iespējas vairākām finanšu institūcijām, taču visos gadījumus saņēmām atteikumu,» teic I. Geidāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ulmaņa gatves telpiskās attīstības koncepcija piedāvā Ulmaņa gatvi kā «zaļo upi», aktualizē problēmu par abu «krastu» savienošanu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Lai vide attīstītos veiksmīgāk, lai teritorija patiešām būtu viena no Rīgas vārtiem, pēc Rīgas pilsētas arhitekta biroja pasūtījuma, uzvarot konkursā, arhitektu birojs SIA Grupa 93 izstrādājis Kārļa Ulmaņa gatves telpiskās attīstības koncepciju. Nule tās pirmā redakcija parādīta un skaidrota pilsētas arhitekta kolēģijas sēdē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā paredzētā kopīgā klienta izpētes rīka darbību nodrošinās privātie uzņēmumi, informēja Finanšu ministrijā (FM).

Pagājušajā nedēļā Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija konceptuāli pirmajam lasījumam atbalstīja FM izstrādātos likuma grozījumus, kas paredz vienkāršot aizdomīgu darījumu ziņošanas sistēmu, kā arī kopīgā klienta izpētes rīka izveidi.

FM skaidroja, ka kopīgais klienta izpētes rīks sniedz iespēju likuma subjektiem sākt dalīšanos ar klienta izpētes procesā iegūtajiem datiem, ievietojot tos platformā arī ārpus konsolidētās grupas - kopīgajā klientu izpētes rīkā. Tādējādi rīka darbības procesā varēs efektīvāk apmainīties ar klientu izpētes gaitā iegūto informāciju.

Likumprojekts paredz divu veidu klienta izpētes rīkus. Pirmais ir slēgts kopīgs klienta izpētes rīks, kura ietvaros likuma subjekti varēs izveidot paši savu, privātu, klientu izpētes rīku, piemēram, nododot uz ārpakalpojumu kādu no klienta izpētes procesa posmiem. Otrs ir atvērtais kopīgais klienta izpētes rīks, kas pilnībā vai daļēji tiks veidota kā kanāls caur kuru likuma subjektiem iegūt informāciju, neatkarīgi no tā vai likuma subjekti par to būs savstarpēji vienojušies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Loginovs: Par iestrēgšanu ledū brēc diletanti

Līva Melbārzde, 17.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visiem kravu pārvadātājiem vajag norādīt - ja nemākiet ledus apstākļos braukt, nebrauciet, intervijā DB pārliecināti pauž Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs, noraidot runas par to, ka Rīgas Brīvosta jebkādā mērā būtu vainīga pie šā gada februārī Rīgas jūras līcī iesalušajiem 34 kuģiem.

«Kāds, kas saskatījies filmas par Titāniku, ieraudzījis ledus gabalu, kurš ir 2 cm biezs, to lielo briesmīgo kuģi ir norāvis uz stop, apstājies ledū un tagad bļauj- «velciet mani ārā». Tas, ka viņš varētu uzņemt pilnu gaitu un pabraukt pa to ledu- nē, to viņš nedara, jo viņam tādas instrukcijas nav. Kapteiņi šādos kuģos bieži ir tādi - no kaut kādām Filipīnu salām, kas ledu savā dzīvē nav redzējuši. Visinteresantākais ir, par ko man jāsmejas, kad es viņiem jautāju, kāpēc jūs tagad braucat, viņi atbild, ka citādi Anglijā domna apstāsies. Man, izrādās, par Anglijas domnu jādomā,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru