Citas ziņas

Kuģu satiksme Baltijas jūrā aktivizējas

Vēsma Lēvalde, 12.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuģu kustības intensitāte Baltijas jūrā visstraujāk pieaug starp Igauniju un Somiju. Pieaudzis gan pasažieru skaits, gan arī kravu apjomi atgriezušies pirmskrīzes līmenī. Tomēr jaudas maršrutos vēl nav izsmeltas, raksta somu biznesa portāls YLE.fi

Kravu apjomi ir pieauguši trim lielākajām kuģniecības kompānijām, kuru regulārie maršruti savieno Igauniju un Somiju – Tallink, Viking Lines un Eckerö Line. Lielākā no tām, Tallink, norāda, ka kravu pārvadājumu tirgus audzis par vairāk nekā ceturtdaļu, salīdzinot ar atbilstošo periodu 2009. gadā, un ir viens no lielākajiem pieaugumiem pasaulē. Tajā pašā laikā kravu apjomi starp Somiju un Zviedriju, kā arī starp Vāciju un Somiju neuzrāda tādu izaugsmi un joprojām nepārsniedz 2008. gada apjomus. Arī konkurence prāmju biznesā joprojām esot smaga.

Kopējā pasažieru ietilpība visos Igaunijas - Somijas maršrutos ir 18 tūkstoši. Lai gan pasažieru skaits šovasar ievērojami audzis, joprojām tikai aptuveni trešā daļa vietu uz pasažieru kuģiem ir aizņemtas. Savukārt kravu jaudas ir noslogotas par vienu ceturtdaļu. Tiesa, kravu apgrozījumu nevar rēķināt vidēji, jo darbdienās tas ir gandrīz pilnībā noslogots, savukārt brīvdienās dominē pasažieri, ne kravas, norāda raksta autori. Ātrākais prāmis no Tallinas Somijas galvaspilsētu Helsinkus sasniedz divās stundās.

Laikraksts Dienas Bizness rakstīja, ka 2010. gads ir labāks prāmju biznesam Baltijas jūrā, lai gan joprojām nav pirmskrīzes līmenī. Ventspils ostā šogad septiņos mēnešos pārvadātās kravas apjoms ar prāmjiem pieaudzis par 50% (720,3 tūkst. t), Liepājas ostā ar prāmju kustības atjaunošanu atjaunojusies ro-ro kravu plūsma. Savukārt Klaipēdas ostā septiņos mēnešos ro-ro kravas augušas par 637,8 tūkstošiem tonnu, salīdzinot ar pērno gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru