Citas ziņas

Kuldīdznieki ieviesīs krustpunktu velosistēmu

Vēsma Lēvalde, 09.02.2011

Jaunākais izdevums

Pirmoreiz Austrumeiropā un Baltijas valstīs Kuldīgas Velodienā demonstrēs un piedāvās testēt krustpunktu velosistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai turpinātu satiksmes datu ievākšanu arī aktīvajā gājēju un velobraucēju sezonā, līdz šā gada 1.septembrim pagarinās A. Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperimentu, nolēma Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.

A.Čaka ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai pagaidu velojoslu eksperiments turpināsies līdz šī gada 1. septembrim. Tostarp līdz šā gada 15. jūnijam Satiksmes departamentam komitejai jāiesniedz starpziņojums, savukārt līdz 1. augustam jāizstrādā risinājumi par satiksmes un ielas telpas organizācijas izmaiņām Marijas un A. Čaka ielā (kā arī tai pieguļošajām ielām – Kr. Barona un Avotu ielai), kas ļautu nodrošināt sabiedriskā transporta prioritāti.

"Departamenta un satiksmes ekspertu galvenais uzdevums patlaban ir atrast risinājumu tam, lai A. Čaka ielā varētu salāgot divas svarīgākās prioritātes satiksmes organizācijā – sabiedrisko transportu un velotransportu. Satiksmes organizācija A. Čaka ielā ir jāskata plašākā areālā, ietverot arī pieguļošās ielas, kā, piemēram, Kr. Barona ielu un Avotu ielu. Tas būs liels izaicinājums līdz vasaras beigām, bet mēs cieši sekosim līdzi katra posma norisei un darbu progresam" sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Valmiera izvēlas gājēju-velosipēdistu ceļus

Baiba Zālīte, speciāli db.lv, 06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmierā velo infrastruktūra organizēta veidojot gājēju-velosipēdistu ceļus, nevis iezīmējot velo joslas brauktuvē.

Šobrīd Valmierā velo satiksme ir nodrošināta vairāk nekā 11 kilometru garumā. «Valmiera ir izvēlējusies velo infrastruktūras attīstības ceļu kompleksā risinājumā ar maģistrālo ielu rekonstrukcijas projektiem. Uzsākot maģistrālo pilsētas ielu rekonstrukcijas projektus 2009. gadā, velo infrastruktūras attīstība vietās, kur to atļauj ielu parametri, notiek izveidojot vienvirziena vai abu virzienu gājēju - velosipēdistu ceļus,» db.lv pastāstīja Valmieras pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Kristīne Melece.

Toms Treimanis, kurš Valmierā pārvietojas ar velosipēdu, klāstīja, ka dažviet veloceliņi Valmierā negaidīti beidzas, tomēr kopumā izveidotā sistēma viņu apmierina. «Tas, kas ir iesākts, tas ir ļoti labi, bet kaut kā nav pabeigts līdz galam. Nav izveidots kopīgs tīklojums,» sacīja T. Treimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dažādu valstu velobraucēji-bibliotekāri veiks goda apli ap Gaismas pili

Gunta Kursiša, 26.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamās nedēļas pirmdienā gaidāms Velobrauciens par bibliotēkām, kura dalībnieki un atbalstītāji no Latvijas un citām valstīm veiks goda apli ap Gaismas pils jaunceltni.

Velobrauciens sāksies pie Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja, tad tiks veikts goda aplis ap jaunuzcelto bibliotēku, un pēc tam velobraucēji-bibliotekāri dosies uz Rātslaukumu, kur tos uzrunās Latvijas un Rīgas pašvaldības amatpersonas.

Velobrauciens par bibliotēkām ir dažādu pasaules valstu bibliotekāru brauciens ar velosipēdiem vairāk kā 600 km garumā, kura norises laikā tiek apspriesti arī svarīgi jautājumi nozarē un meklēti problēmu risinājumi, sarunājoties, diskutējot, apmeklējot bibliotēkas un tiekoties ar politiķiem, bibliotēku atbalstītājiem un oponentiem, skaidro Latvijas Nacionālās bibliotēkas pārstāvji.

Šogad bibliotekāri-velobraucēji iepazīs Baltijas valstis. Velobrauciena par bibliotēkām dalībnieki ceļos no Viļņas uz Tallinu. Braucienā piedalīsies 120 velobraucēji-bibliotekāri no Somijas, Spānijas, Serbijas, Norvēģijas, Taivānas, Ukrainas, Vācijas, Rumānijas, Zviedrijas, ASV, Dānijas, Arābu Emirātiem, Indijas, Beļģijas, Baltkrievijas, Francijas, Mongolijas, Jaunzēlandes, Krievijas, Kanādas, Lielbritānijas, Igaunijas, Lietuvas un Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien notikušajā Velobraucienā par bibliotēkām pulcējušies vairāk nekā simts bibliotekāri-velobraucēji no dažādām pasaules valstīm.

Db.lv jau rakstīja, ka ikgadējais pasaules bibliotekāru velobrauciens paredzēts kopumā 600 kilometru garumā. Tajā piedalās velobraucēji-bibliotekāri no Somijas, Spānijas, Serbijas, Norvēģijas, Taivānas, Ukrainas, Vācijas, Rumānijas, Zviedrijas, ASV, Dānijas, Arābu Emirātiem, Indijas, Beļģijas, Baltkrievijas, Francijas, Mongolijas, Jaunzēlandes, Krievijas, Kanādas, Lielbritānijas, Igaunijas, Lietuvas un Latvijas.

Rīgā brauciens sākās pie Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja, tad tika veikts goda aplis ap jaunuzcelto bibliotēku Gaismas pils, un pēc tam velobraucēji-bibliotekāri devās uz Rātslaukumu, kur tos uzrunāja Latvijas un Rīgas pašvaldības amatpersonas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tā kā policijas rīkots velobrauciens šogad nebūs, Ušakovs piedalīsies Kritiskajā masā

LETA, 23.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velobraucēji Rīgā arī šogad 1.maijā plāno doties braucienā Kritiskā masa - tā ir nesankcionēta, masveidīga akcija, kuras gaitā velobraucēji dodas braucienā pa spontāni izvēlētām Rīgas ielām.

Sociālajos tīklos publicēts aicinājums 1.maijā plkst.13 pulcēties Brīvības ielā, laukumā pie Dailes teātra. Akcijas dalībnieki vēlas pievērst uzmanību veloinfrastruktūras problēmām pilsētā un mudināt aktīvi rīkoties, lai situāciju uzlabotu.

Šogad Kritiskajai masai nolēmis pievienoties arī Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC). «Agrāk bija divas iespējas - Valsts policijas rīkotais brauciens un Kritiskā masa. Es piedalījos attiecīgi Valsts policijas organizētajā pasākumā, bet šogad to nolemts nerīkot, un šajā situācijā, loģiski, braukšu uz Kritisko masu. Ir taču vienalga, kur ar velosipēdu braukt,» saka Ušakovs. Viņš gan uzsvēra, ka šajā pasākumā brauks, tikai ievērojot ceļu satiksmes noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vairāk nekā 1 000 000 lietotājiem visā pasaulē, Igaunijas viedie mikromobilitātes līdzekļu īstermiņa uzglabāšanas risinājumi Bikeep kļūst pieejami arī Latvijā.

Bikeep galvenais mērķis ir radīt drošu pilsētvidi transportlīdzekļiem, piedāvājot tos īstermiņā novietot tehnoloģijās balstītās novietnēs.

Viedo tehnoloģiju eksperts, uzņēmuma Provision Baltic vadītājs un projekta viedpilseta.lv autors Zigmārs Zučiks norāda, ka viedās tehnoloģijas un risinājumi mūsdienu pilsētvidē pozitīvi ietekmē ne tikai tās iedzīvotājus, bet ieguvēji ir arī uzņēmēji un pašvaldības, kas izvēlas uzstādīt šos risinājumus. “Velobraucēji noteikti izvēlēsies apmeklēt tirdzniecības centru, veikalu vai uzņēmumu, kur savu velosipēdu varēs atstāt drošībā, kas nozīmē ievērojamu apmeklētāju pieaugumu uzņēmumam,” stāsta Z. Zučiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ar 55 tūkstošus vērtu veloceliņu savienos Spīķerus un Ķengaragu

Dienas Bizness, 05.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānots, ka tuvākā mēneša laikā velobraucēji no centra varēs doties tālāk uz Maskavas forštati un Ķengaragu. Līdz šim veloceļš izbeidzās pie Salu tilta un tālāk varēja nokļūt tikai pa velosipēdistu pašu iebrauktu taciņu un Krasta ielas brauktuvi, raksta Diena.

Veloceliņa Daugavas krastmalā jaunizveidotais posms stiepsies līdz Krasta ielai, Amserv Motors ēkai, bet tālāk velobraucēji varēs izmantot jau esošo infrastruktūru. Nedēļas laikā plānots pabeigt asfaltēšanas darbus, bet pilnībā veloceliņu varēs izmantot pēc mēneša.

Šī veloceļa posma būvniecības izmaksas, ieskaitot projekta izstrādi, ir 55 tūkstoši latu, informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Dārdzības dēļ dome turpmākajos gados gan iecerējusi vairs tikai dažu veloceliņu izbūvi, to vietā veidojot velojoslas. Vēl jaunus veloceļus plānots veidot maršrutos Imanta – Bolderāja, Vecmīlgrāvis – Vecāķi, Centrs – Ziepniekkalns un Centrs – Dārziņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

CSDD un VP Kritiskās masas akciju neatbalsta; aicina velobraucējus ievērot noteikumus

Nozare.lv, 24.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā pieredzi, ka ikgadējā 1.maija velobraucēju akcijā Kritiskā masa ielās izbrauc daudz velobraucēju un nereti veidojas konfliktsituācijas ar citiem satiksmes dalībniekiem, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) un Valsts policija (VP) aicina šī brauciena dalībniekus cienīt citus un ievērot ceļu satiksmes noteikumus.

Tā vietā, lai dotos nesaskaņotā braucienā pa Rīgas ielām, velosipēdisti tiek aicināti piedalīties Rīgas Velo nedēļas pasākumos. Savukārt pārējiem satiksmes dalībniekiem šajās dienās esot jārēķinās, ka velosipēdistu Rīgas ielās būs vairāk, un 1.maijā pārvietošanās ar transportu pilsētas centrā varētu būt apgrūtināta.

Kā skaidro CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš, Kritiskās masas mērķis ir veicināt veloinfrastruktūras attīstību un sakārtošanu, un tas saskan ar CSDD aktuālajiem jautājumiem, tomēr izvēlētais uzrunas formāts ir pretrunā direkcijas redzējumam par satiksmes organizāciju.

Patlaban ceļu satiksmē visvairāk esot nepieciešama savstarpēja cieņa, mierīga līdzāspastāvēšana un rēķināšanās vienam ar otru. Savukārt kāda konkrēta transportlīdzekļa vadītāju vēlmju un vajadzību uzsvēršana traucējot pārējiem satiksmes dalībniekiem, tikai vairojot negācijas un nekādi neveicinot savstarpēji cienošu attiecību veidošanu ceļu satiksmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izveido maršrutu Lasies malā, bānis nāk!

Vēsma Lēvalde, 25.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuldīgā tapis jauns pārgājiena maršruts fiziski labi sagatavotiem tūristiem. Maršrutam Kuldīgas Tūrisma attīstības centrs devis nosaukumu Lasies malā, bānis nāk!

Pārgājiena maršruts izstrādāts Hipotēku bankas klientu kluba Mēs paši Kuldīgas reģionālās atbalsta grupas 2010.gada projektu konkursam. Iegūtais atbalsts ļāvis nodrošināt radošu kultūrvēsturisu ekspedīciju un izdot jaunu tūristu pārgājienu karti/bukletu ar nosaukumu Lasies malā, bānis nāk!

Maršruts virzās pa bijušo Kuldīgas – Alsungas šaursliežu dzelzceļa uzbērumu. Vilciens vairs nedarbojas, bet šogad aprit 75 gadi, kopš līniju atklāja. Tāpēc Kuldīgas TAC sadarbībā ar Hipotēku banku un Kuldīgas bānīša biedrību 3. septembrī atklās jauno maršrutu, veidojot divu dienu pārgājienu no Kuldīgas līdz Alsungai ar nakšņošanu Ēdoles pilī. Pārgājiena maršruts ved pa bijušā šaursliežu dzelzceļa līniju, ar pieturas punktiem bijušajās dzelzceļa stacijās: Kuldīga, Padure, Īvande, Ēdole, Almāle, Alsunga. Maršruta kopējais garums – 29 km. Pārgājiens piemērots fiziski labi sagatavotiem gājējiem, jo pārsvarā ceļa segums ir meža takas un bezceļi. Pārgājiens plānots kā jauns tradicionāls tūristu pasākums Kuldīgas novadā, līdzīgi, kā Velodiena Kuldīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ierobežos satiksmi Uzvaras bulvārī

Lelde Petrāne, 05.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nacionālās bibliotēkas jaunās ēkas pazemes komunikāciju izbūves laikā naktī uz 6.augustu līdz 25.augustam tiks ierobežota satiksme Uzvaras bulvāra un Valguma ielas krustojumā. Šajā laika posmā tiks slēgta viena braukšanas josla Uzvaras bulvāra un Valguma ielas krustojumā virzienā uz Akmens tiltu.

Ņemot vērā, ka Uzvaras bulvāris ir satiksmei nozīmīga iela, vērienīgākos pazemes komunikācijas darbus plānots veikt nakts stundās, tāpēc autovadītāji, gājēji un velobraucēji aicināti būt īpaši uzmanīgi.

Rīgas domes Satiksmes departaments aicina autovadītājus, lai izvairītos no iespējamām satiksmes neērtībām, izvēlēties alternatīvus braukšanas ceļus. Autovadītāji, kas brauc virzienā no Bolderājas aicināti izmantot apbraucamo ceļu, braucot pa Raņķa dambi, nogriežoties pa kreisi uz Trijādības ielas, Kuģu ielas un tad uz Akmens tiltu, apgriežoties braukšanai pretējā virzienā uz Mūkusalas ielas.

Savukārt braucot virzienā no Slokas un Bāriņu ielām, iesakām veikt pagriezienu pa labi uz Uzvaras bulvāri, turpinot braukt pa Ojāra Vācieša ielu, nogriezties uz Friča Brīvzemnieka ielu un turpināt plānoto maršrutu no Vienības gatves, izvēloties iespējamo virzienu uz Salu vai Akmens tiltu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien biežāk, lasot ziņas, mēs uzduramies tēmām, kas saistītas ar velosipēdiem vai to pieaugošo lomu mūsu vai vismaz galvaspilsētas iedzīvotāju dzīvē. Pat, ja ikdienā nepārvietojamies ar velosipēdu, tad noteikti pazīstam kādu, kurš velosipēdu izvēlējies par diendienas transporta līdzekli. Pārvietojoties pa Rīgas ielām, ja arī neievērojam uz ielām un trotuāriem gadu no gada pieaugošo velosipēdistu skaitu, tad velojoslas un attiecīgi ar to saistītās neērtības autovadītājiem esam pamanījuši. Par šiem apgrūtinājumiem noteikti esam lasījuši, jo par tiem vismaz augustā ir rakstījis katrs no lielākajiem Latvijas medijiem.

Apdrošinātājs kā finanšu pakalpojumu sniedzējs parasti seko tirgus konjunktūrai. Apskatot to, kā velosipēda ienākšana rīdzinieku ikdienas dzīvē maina mūsu paradumus un dažādus praktiskus jautājumus, mēs varam iedalīt vairākas apspriežamās tēmas.

Vispirms, kādi ir velosipēdu veidi un kurš ar tiem brauc: 1. Pilsētas velosipēdi; 2. Kalnu MTB velosipēdi; 3. Jauniešu un bērnu velosipēdi (fiksīši un BMX); 4. Citi velosipēdi (velorikšas utml.). Gandrīz jebkuru no augstāk norādītajiem var izmantot atpūtai, biznesam, sportam un ikdienas pārvietošanās vajadzībām. Kā no apdrošinātāja viedokļa varētu grupēt šos klientus? Pēc izmantošanas mērķa, pārvietošanās biežuma vai vecuma? Jau ilgu laiku ar velosipēdiem nepārvietojas tikai tie, kas nevar iegādāties auto, tāpēc jādomā, kuri velobraucēji būtu gatavi pirkt apdrošināšanas produktus. Arī savās ikdienas gaitās dārgu biroju priekštelpās var pamanīt slavenos jaunos Erenpreiss velosipēdus, kuru cena ir lielāka nekā vidējā mēneša alga Latvijā . Lielākai daļai Pierīgas privātmāju īpašniekiem, jaunajām ģimenēm pieder kāds brīvdienu velosipēds. Jautājums ir, vai šie velosipēdi ir apdrošināti, piemēram, kā īpašums. Izrādās, ka ir, bieži vien īpašniekiem nemaz nezinot, jo parasti mājas vai dzīvokļa īpašuma apdrošināšanas polisē tiek ietverta arī iedzīve (sadzīves tehnika, mēbeles, zāles pļāvēji utml.), tajā skaitā velosipēdi. Ir arī tādi apdrošināšanas teritorijas paplašinājumi, kas sedz risku, ja kāds iedzīves priekšmets ir nozagts arī ārpus pašas apdrošinātās ēkas. Saskaņā ar jaunākajiem datiem , 2014. gada jūnijā Rīgā nozagti 146 velosipēdi, Latvijā kopumā - 270 velosipēdi. Iespējams, ka daļai šo nozagto velosipēdu ir apdrošināšanas segums, pašiem īpašniekiem to nemaz nezinot. Privātie uzņēmēji un valsts piedāvā reģistrēt velosipēdus, lai zagļiem tie būtu mazāk iekārojami.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Tieto Latvia darbinieki ikdienā varēs izmantot uzņēmuma velosipēdus

Lelde Petrāne, 19.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju uzņēmums Tieto Latvia saviem darbiniekiem turpmāk nodrošinās iespēju ikdienā izmantot septiņus uzņēmuma velosipēdus, lai darbinieki tos varētu lietot, dodoties pie klientiem, sadarbības partneriem vai pusdienu pauzēs, informēja uzņēmumā.

Uzņēmuma velosipēdiem komplektā nāks ķivere, drošības atslēga un atstarojošā veste, papildu drošībai tie tiks reģistrēti arī CSDD velosipēdu reģistrā. Darbiniekiem, kuri izmantos uzņēmuma velosipēdus, būs jāiepazīstas ar drošības noteikumiem, kā arī plānots organizēt apmācības par Ceļu satiksmes noteikumiem un drošu pārvietošanos ar velosipēdu.

Elmārs Gengers, Tieto Latvia valdes priekšsēdētājs, saka: «Pēdējo gadu laikā ir ievērojami attīstījusies velo kultūra un infrastruktūra Latvijā. Arī Tieto Latvia darbinieki ir aktīvi velobraucēji un jau šobrīd apmēram desmitā daļa no vairāk nekā 750 darbiniekiem par transporta veidu ikdienā izvēlas velosipēdu. Iniciatīva par uzņēmuma velosipēdu ieviešanu nāca no pašiem darbiniekiem, un mēs nolēmām pievienoties tiem nedaudzajiem Latvijas uzņēmumiem, kas šādu iespēju saviem darbiniekiem nodrošina.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesa vieta: Rīgas Centra sporta kvartāla apkārtne

Linda Zalāne, 28.09.2018

Šajā Krišjāņa Barona ielas posmā vēl ir brīvas komercplatības tiem, kuri saskata šī rajona izaugsmes potenciālu.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Centra sporta kvartāls, kas izveidots bijušās Latvijas Universitātes stadiona teritorijas daļā, ir devis nozīmīgu artavu apkārtējā rajona attīstībā.

Krišjāņa Barona ielas posms no Artilērijas līdz Ērgļu ielai pēdējā gada laikā piedzīvojis sparīgu attīstības grūdienu. DB aptaujātie uzņēmēji atzīst, ka īstenotais projekts labvēlīgi iespaido arī biznesa vidi. Sakārtotā infrastruktūra piesaista gan atpūtas parka apmeklētājus, gan nejaušus garāmgājējus, kuri šo pilsētas daļu sāk uzlūkot ar jaunu skatu. Protams, ne visi šajā ielas posmā esošie uzņēmumi durvis vēruši pēdējā gada laikā, daudzi no tiem strādā trīs, piecus un pat 20 gadus, kā, piemēram, bārs Maska, kas, gadiem ejot, nav būtiski mainījies. Gluži kā klints Ērgļu ielas pakājē jau kopš1963. gada stāv sporta nams Daugava, kā arī bērnu un jauniešu centrs Rīgas Skolēnu pils, kuru izveidoja 1941. gadā, bet tolaik to dēvēja par Pionieru pili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien nolēma no 1.septembra mainīt satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka ielā, saglabājot tikai vienu velojoslu.

Velojosla tiks saglabāta virzienā uz centru. Sabiedriskais transports šajā virzienā brauks pa kopīgu joslu ar pārējiem mehanizētajiem transportlīdzekļiem.

Savukārt virzienā no centra velojoslas nebūs, bet tiks izveidotas divas joslas - viena sabiedriskajam transportam, bet otra - pārējam autotransportam.

Tajā pat laikā Satiksmes departamentam uzdots līdz nākamā gada 1.aprīlim izstrādāt risinājumus, lai Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus tramvajam piešķirot kustības prioritāti.

Komitejas sēdē izvērtās ļoti asas diskusijas, kas galvenokārt skāra darba organizēšanu Rīgas domē. Gan opozīcijas deputāti, gan nevalstisko organizāciju pārstāvji pārmeta domniekiem, ka minētais satiksmes organizācijas risinājums līdz šim nekur nav apspriests. Tāds neesot bijis ne starp Satiksmes departamenta izstrādātajiem variantiem, ne arī ticis izskatīts kopīgās sanāksmēs ar nevalstiskajām organizācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien Tukumā aizvadīts SEB MTB maratona noslēdzošais sestais posms, kurā piedalījās vairāk nekā 2000 dalībnieku.

Skandi motors distancē par posma uzvarētāju kļuva Rietumu – Delfin riteņbraucējs Krists Neilands, bet kopvērtējumā uzvaras laurus plūca 24 gadus vecais Neilanda komandas biedrs Pēters Prūss no Igaunijas.

Virši A distancē posmā uzvara Oskaram Muižniekam, bet kopvērtējumā nepārspēts palika Jānis Ozols.

Jāatzīmē, ka sacensībās piedalās ne vien profesionāli sportisti, bet arī cita līmeņa braucēji, kā arī bērni. Kā norāda sacensību direktors Igo Japiņš: «SEB MTB maratonu seriāls ir ne tikai populārākais riteņbraukšanas, bet arī populārākais sporta sacensību seriāls Latvijā, kurš 10 gadu laikā aktīvam dzīvesveidam pievērsis tūkstošiem cilvēku.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Nomas punktos Rīgas centrā velosipēdi būs pieejami visu ziemu

Lelde Petrāne, 26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aktīvajā velosezonā strauji augusi nomas velosipēdu popularitāte un kopējais ar tiem reģistrēto braucienu skaits ir trīskāršojies, sasniedzot nepilnus desmit tūkstošus. Visaktīvāk velo nomas pakalpojumus izmantojuši vietējie iedzīvotāji, kuri veikuši 70% no visiem braucieniem, liecina Sixt velo nomas apkopotie dati. Populārākajos nomas punktos Rīgas centrā velosipēdi būs pieejami visu ziemu.

Vidējais nomas velosipēda lietošanas ilgums ir 3,2 stundas - vietējie iedzīvotāji parasti nomājuši velosipēdu īsākam laika posmam, kamēr ārvalstu viesi bieži vien mēdz iznomāt velosipēdu līdz pat nedēļu ilgam periodam, aktīvi iepazīstot Rīgu, Jūrmalu un pilsētu tuvāko apkārtni. Vairāk nekā 200 velobraucēji šovasar izmantojuši arī iespēju iegādāties velo nomas abonementus, lai visu sezonu regulāri pārvietotos ar velosipēdu.

«Velobraukšanas kultūra Rīgā ir sākusi attīstīties. To veicina gan infrastruktūras pakāpeniska izveide, gan arī pēdējos gados labvēlīgie laika apstākļi, kas ļauj ar velosipēdu brīvi pārvietoties arī gada aukstākajos mēnešos. Šogad pagarināsim velo sezonu, piedāvājot nomas velosipēdus arī ziemas sezonā. Skandināvijas valstu pieredze rāda, ka velobraukšanai vēsāks laiks nav šķērslis,» stāsta Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz Zemitānu pārvada ierīkos sabiedriskā transporta joslu

Dienas Bizness, 20.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Zemitānu pārvada tiks ierīkota sabiedriskā transporta josla virzienā uz Purvciemu, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Satiksmes organizācijas izmaiņas būs A.Čaka ielas posmā no Ērgļu ielas līdz Braslas ielai. Tādējādi tiks nodrošināta iespēja sabiedriskajam transportam apbraukt satiksmes sablīvējumus uz pārvada, kā arī samazināsies maršruta veikšanas laiks.

Sabiedriskā transporta josla tiks veidota 4,5 metrus plata, lai, stājoties spēkā jaunajiem Ceļu satiksmes noteikumiem, arī velobraucēji ērti no centra nokļūtu Purvciema un Pļavnieku virzienā. Atgādinām, ka esošais regulējums vēl liedz velobraucējiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu.

Rīgā sabiedriskais transports noteikts kā viena no prioritātēm un šādas joslas ierīkotas jau vairāk nekā 15 ielās. Kā liecina Rīgas Satiksmes dati, galvaspilsētā pārsvarā ar vienu automašīnu pārvietojas viens cilvēks, savukārt viens sabiedriskais transports dienā pārvadā aptuveni 700 pasažierus dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA We Build Parks izveidojis jauna tipa veloparku ikkatrai pilsētai. Ieguvums – drošāki velobraucēji ielās, kuri, spēlējot velospēli, uztrenē pilsētvidē nepieciešamās prasmes.

«Veloparku spēli nodēvējām par Velozini, kas ir mūsu jaunākais lolojums. Dažādus aktīvās atpūtas un sporta parkus būvējam jau piecus gadus, un radās doma sporta un izpriecu faktoru papildināt ar izglītošanās iespēju. Pilsēta ir pilna ar šķēršļiem, piemēram, braucējam ir jāpārbrauc dzelzceļa sliedes, bedres, trepes, slīpumi, «gulošie policisti», ietvju apmales. Bērnam šīs iemaņas ir noderīgi apgūt kontrolētā vidē, lai pēc tam varētu droši piedalīties satiksmē. Ja trasē iegūtās prasmes var novērst kaut vienu traumu pilsētvidē, tad tas ir tā vērts,» ir pārliecināts SIA We Build Parks īpašnieks Jānis Jansons. Sākotnēji biznesa ideja radās no ikdienišķas situācijas, kad viņa meita neveiksmīgi centās uzbraukt uz ietves apmales. Viņai to neizdevās uzreiz izdarīt. Asaras bira, autovadītāji signalizēja, un meita negribēja vairs doties ārā braukt ar velosipēdu. Tā bija rūgta pieredze, kas raisīja ideju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 1. maijam Andrejsalas vecajās garāžās notiek velodarbnīca, kurā velobraucēji darina sev ērmriteņus.

Ērmriteņi jeb «freakbikes» ir oriģināli divriteņi, kas izgatavoti no vecu velosipēdu detaļām un metāla atgriezumiem. Kā norāda velodarbnīcas organizatori - katrs ērmritenis iedzīvina kādu radošu ideju, propagandējot oriģinalitāti, eksperimentu un māksliniecisku pieeju, tai pat laikā saglabājot funkcionalitāti un ekoloģiskas pārvietošanās principus.

Lai piedalītos «Rīgas velonedēļas» darbnīcā, katram dalībniekam pašam bija sev jāsagādā izejmateriāli - viens velokomplekts un vajadzīgās detaļas, kā arī individuālie darba aizsardzības līdzekļi - un iepriekš jāpiesaka sava ideja.

Kā ziņots, Rīgā no 22.aprīļa līdz 5.maijam norisinās «Rīgas velonedēļa», kuras gaitā ik dienu notiek dažādi ar velokultūru saistīti pasākumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs augšup pavērstu īkšķu uzlīme uz velonovietnes nozīmēs, ka tajā velosipēdu var atstāt mierīgu sirdi, jo tas būs pieslēgts pie izturīga statīva un atradīsies novērošanas kameras vai apsarga modrās acs redzes laukā. Divi un viens īkšķis ir mazāk droši, taču arī tās liecina par kvalitatīvu divriteņu pieslēgšanas vietu.

Šādas trīs kategoriju kvalitātes zīmes tiks piešķirtas velonovietnēm visā Latvijā, kas atbildīs Gudro pilsētnieku, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) un Latvijas Riteņbraucēju apvienības kopīgi rīkotā konkursa Draudzīgs velosipēdistam kritērijiem.

Konkursa žūrija izvērtēs visas pieteiktās velonovietnes 10 kategorijās - iespēju pieslēgt velosipēda rāmi un riteņus, statīva materiāla izturību un stabilitāti, novērošanas kameras un apsarga esamību, un pat to vai teritoriju var aizslēgt un virs tās ir jumts. Pretendentiem, kuri saņems pozitīvu novērtējumu 7-8 kategorijās, tiks piešķirta vērtīgākā kvalitātes zīme - trīs īkšķi. Par 5-6 punktiem pienāksies divi īkšķi, bet par 3-4 punktiem - viena īkšķa zīme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Deglava tilta slēgšanas dēļ ceturtdien un piektdien nav izpildīti ap 13% sabiedriskā transporta reisu

LETA, 29.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar satiksmes slēgšanu pār Augusta Deglava ielas pārvadu pagājušās darba nedēļas beigās, ceturtdien un piektdien, pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» nav izpildījusi ap 13% sabiedriskā transporta reisu, žurnālistiem pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vadims Baraņņiks (S).

Viņš pauda, ka šie reisi neesot izpildīti sastrēgumu dēļ. Minētā problēma ir ātri jārisina, uzsvēra deputāts, piebilstot, ka apspriests arī iespējamais «plāns B» gadījumam, ja satiksme pa Deglava tiltu tik drīz netiks atjaunota. Baraņņiks gan sīkāk nestāstīja par šiem risinājumiem, akcentējot, ka tas, uz ko jākoncentrējas, ir «plāns A» - satiksmes atjaunošana.

Rīgas mēra vietnieks skaidroja, ka diskutēts tika par papildu satiksmes ierobežojumiem vai organizatoriskām izmaiņām. Piemēram, tika spriests par iespēju atvieglot kreisos pagriezienus sabiedriskajam transportam.

Ir apspriests jautājums arī par «puteņa biļetēm» līdzīgas sistēmas ieviešanu, kad cilvēki, kuri ikdienā raduši pārvietoties ar automašīnām, pilsētas sabiedriskajā transportā var braukt par brīvu, tomēr pašlaik tam nav jēgas, jo sabiedriskais transports stāv sastrēgumos, klāstīja Baraņņiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, pie tirdzniecības centra “Galerija Centrs” pieejamas bezmaksas viedās velonovietnes Bikeep, kas aprīkotas ar vairākiem drošības elementiem: diennakts novērošanas kamera, skaļa signalizācija, stiprināta metāla konstrukcija, signāl-ziņojums transportlīdzekļa īpašniekam un citiem.

“Mēs saviem apmeklētājiem vēlamies nodrošināt maksimāli augstu komforta līmeni, lai, apmeklējot tirdzniecības centru, nebūtu jāuztraucas par savu velosipēdu, jo viedajā velonovietnē transportlīdzeklis ir drošībā. Ticam, ka velobraucēji un centra apmeklētāji novērtē šādus inovatīvus risinājumus, kas palīdz attīstīt velo satiksmes infrastruktūru, kā arī veicina uzņēmumus un pakalpojumu sniedzējus vairāk domāt par draudzīgiem risinājumiem pilsētvides attīstībā. Esam gandarīti attīstīt pilsētas infrastruktūru un ieviest inovācijas tirdzniecības centru pakalpojumos,” stāsta “Galerija Centrs” vadītāja Sanita Krīgere.

Latvijā ienāk igauņu Bikeep viedie mikromobilitātes risinājumi  

Ar vairāk nekā 1 000 000 lietotājiem visā pasaulē, Igaunijas viedie mikromobilitātes...

Viedās velosipēdu novietnes lietošana ir vienkārša, lai to izmantotu jebkurš interesents. Slēdzenes atvēršana un aizvēršana notiek ar jebkuras NFC/RFID kartes palīdzību jeb “pīkstināmo” karti, čipu, piemēram, lojalitātes karti, bankas karti, durvju čipu vai ar Bikeep lietotni.

Lietotnes izmantošanai ir savas priekšrocības, jo velosipēda īpašnieks var saņemt trauksmes signālu vai ziņojumu par velosipēda statusu, apskatīt būtiskus datus – stāvēšanas ilgumu, redzēt pieejamās lokācijas, brīvās vietas novietnē un citus.

Bikeep ir 2013. gadā dibināts igauņu tehnoloģiju uzņēmums. Kopš 2013. gada vairāk kā 30 valstīs ir uzstādītas 3500 viedās velosipēdu novietnes, kuras kopā izmantojuši vairāk kā 1 000 000 lietotāju. Visiem risinājumiem ir 24/7 atbalsts un video novērošana.

Latvijā Bikeep pārstāv viedpilsēta.lv, viedo pilsētvides tehnoloģiju uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nodrošina ziemotni velosipēdiem, kuriem nav vietas saimnieku mājās

Linda Zalāne, 02.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan velosezona šogad izstiepusies nedaudz garāka kā citus gadus, kad novembra beigās jau zemi klāja sniegs, velosipēdu darbnīcas un tirgotāji sākuši naski piedāvāt jaunu pakalpojumu – velogarāžu, kur savu uzticamo braucamo novietot ziemas sezonā.

Princips pavisam vienkāršs – klients atved savu velosipēdu uz konkrēto vietu, samaksā par pakalpojumu un līdz pavasarim aizmirst, ka mājoklī jāatrod vieta arī velosipēdam, kas gada aukstajos mēnešos visbiežāk kalpo kā drēbju statīvs. Protams, dzīvoklī iespējams velosipēdu arī ar speciāliem stiprinājumiem novietot pie sienas vai pat griestiem, bet ne visos mājokļos tam atradīsies piemērota vieta. Turklāt gleznu no sienas taču nost nerausi, lai pāris mēnešus skatītos uz savu ciskudrilli.

Aptaujātās velodarbnīcas teic, ka pakalpojums nebūt nav ienesīgs bizness un brīva niša, bet iespēja ziemas sezonā lietderīgi izmantot savas pustukšās noliktavas un nodrošināt, ka meistariem ir darbs, jo garāžas pakalpojums tiek piedāvāts komplektā ar velosipēda tehnisko apkopi. Tas nozīmē, ka, iestājoties pavasarim, klientam vairs nebūs jālauza galva par sava braucamā savešanu darba kārtībā. Velodarbnīcas gan ir pārliecinātas, ka nākamajā pavasarī būs mazāk darba un pie to durvīm neveidosies garas rindas, jo lielākā daļa velobraucēju, kā ierasts, visu tomēr atstāšot uz pēdējo brīdi un līdz ar pirmajiem pavasara saules stariem attapšoties, ka braucamo vajag tagad un tūlīt, turklāt ideālā kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas ielās kursēs Cieņas velopatruļas, kas fiksēs agresīvos riteņbraucējus

Dienas Bizness, 14.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 15.aprīļa Rīgas ielās pirmo reizi norisināsies sociālais eksperiments Cieņas velopatruļas, kuru rīko Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju un Policijas velobiedrību, informē CSDD.

Cieņas velopatruļu laikā, līdz pat aprīļa beigām, policijas darbinieki, kuri ikdienā arī aktīvi pārvietojas ar velosipēdiem, veiks velobraucēju uzvedības mērījumu: fiksējot pārgalvīgos un agresīvos braucējus, kā arī uzslavējot cieņpilnākos satiksmes dalībniekus. Patruļu rezultātā tiks apkopota informācija par populārākajām situācijām, kas ik sezonu izraisa spriedzi starp aktīvākajām satiksmes dalībnieku grupām.

Pieredze rāda, ka atsevišķu velobraucēju attieksme un pārgalvība ik gadu rada papildus spriedzi uz ceļa un konfliktsituācijas ar pārējiem satiksmes dalībniekiem. Tas rezultējas arī ceļu satiksmes negadījumu statistikā. Valsts policijas fiksēto ceļu satiksmes negadījumu skaits ar cietušajiem, kuros iesaistīti velosipēdisti un gājēji, pēdējo piecu gadu laikā ir dubultojies. Savukārt šī gada pirmajos trīs mēnešos bojā gājuši jau trīs, bet cietis 41 velobraucējs. Salīdzinājumā ar pērnā gada sākumu cietušo velobraucēju skaits ir audzis par gandrīz 16%. Jāpiebilst, ka pēc Latvijas Riteņbraucēju apvienības apkopotās informācijas, pērn par 17% pieaugusi arī velo kustība Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Joslu maiņas uzraudzības sistēma Latvijā nestrādās pat uz atsevišķiem galvenās nozīmes ceļiem

Aldis Zelmenis, 12.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 1. novembra, visi jaunizlaistie N3 jeb lielās kategorijas kravas auto obligāti ir jāaprīko ar avārijas bremzēšanas un joslu maiņas palīgsistēmām, paredz jaunā Eiropas Savienības regula, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šie divi jaunievedumi kalpos satiksmes drošības uzlabošanai, visi kā viens uzskata pašmāju kravas auto tirgotāji un satiksmes drošības eksperti. Pēc būtības, abas sistēmas ir vēl viens acu pāris, kas palīdzēs kravas auto šoferim ikdienas darbos, un tas nozīmē, ka pārējie satiksmes dalībnieki, it īpaši mazaizsargātie, proti, gājēji un velobraucēji varēs justies nedaudz drošāk.

Melnā statistika

Šīs regulas īpašo nozīmi izceļ ne tikai nesenie notikumi Garkalnē, kad kravas auto ietriecās velobraucēju grupas pavadošajā auto, pēcāk uztriecoties pašiem velosipēdistiem, bet arī tas, ka ceļu satiksmes drošības statistika diemžēl apliecina, ka Latvija no Eiropas valstīm ir pirmajā vietā pēc bojāgājušo skaita uz 1000 iedzīvotājiem. Turklāt Ceļu Satiksmes drošības direkcijas (CSDD) svaigākā statistika rāda, ka pirmajos desmit mēnešos gājis bojā 41 gājējs. Drošības eksperti gan norāda, ka bieži vien nedz vieglā, nedz kravas auto vai cita transportlīdzekļa vadītājs, bet gan pats gājējs ir vainīgs pie negadījuma izraisīšanas. Lielākā kļūda ir tā, ka liela daļa gājēju un velosipēdistu neapzinās kravas auto manevrētspējas īpatnības un faktu, ka vairākus desmitus tonnu smagais transportlīdzeklis pēc visiem fizikas likumiem nav spējīgs apstāties tikpat ātri un īsā distancē kā, piemēram, vieglais pasažieru auto, tāpēc obligātajā programmā ietvertā kravas auto avārijas bremzēšanas sistēma atsevišķos gadījumos darīs visu, lai glābtu neuzmanīga gājēja dzīvību.

Komentāri

Pievienot komentāru