Jaunākais izdevums

Latvijā aptuveni 15 zemnieku ieinteresējušies par trifeļu audzēšanas iespējām. Pirmie entuzaiasti jau šovasar plāno iestrādāt zemē pazemes sēņu micēliju.

To Db.lv apstiprināja viens no trifeļu audzēšanas interesentiem salaspilietis Vitauts Budreika. Audzētavu viņš iecerējis veidot Amatas novadā ģimenei piederošā īpašumā, kas ilgus gadus stāvējis neizmantots. «Trifeļu audzēšanai diezgan rūpīgi jāsagatavo zeme - vajadzīgs augsts Ph līmenis, kas Latvijā parasti ir nepietiekams,» Db.lv stāstīja V. Budreika. Viņš izpētījis, ka Latvijā piemērotākās audzēšanai ir vasaras trifeles, tomēr labāk būtu audzēt tā sauktās franču trifeles, jo tās ir vērtīgākas un tām esot augstāka cena. Tomēr V. Budreika atzina, ka šogad vēl nepaspēs stādāmo materiālu - micēliju - iestrādāt zemē. Taču viņš zinot, ka Aizkraukles rajonā vairāki zemnieki gatavojas jau šogad ierīkot eksperimentālās audzētavas.

V. Budreika par trifeļu audzēšanas iespējām interesējoties jau ilgāku laiku - sākumā viņš konsultējies ar kādu trifeļu audzētāju Amerikā, bet tad atradis kontaktus Somijā, kur trifeļu audzēšana sākta diezgan veiksmīgi. Plantācijas ierīkošana gan esot dārga - izmaksājot vairākus desmitus tūkstošus latu, kas atmaksājas 6 - 7 gadu laikā. Turklāt plantāciju apdraud kurmji, meža zvēri, dabas stihijas.

2010. gada vasaras sākumā Latvijā viesojās trifeļu audzētājs un Eiropas trifeļu zinātniskās grupas viceprezidents Salems Šameks no Somijas. Vizītes laikā viņš dalījies pieredzē par neparastu lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas iespējām. Somijā trifeļu rūpals uzsākts pirms sešiem gadiem, un tas pierādījis, ka klimatiskie apstākļi ir piemērojami šo sēņu audzēšanai. Tādēļ Somijas viesis, pārliecināts, ka pasaulē populārās pazemes sēnes iespējams audzēt arī Latvijā, iedrošināja zemniekus un citus interesentus to izmēģināt, vēstī Cēsu novada laikraksts Druva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Pure Chocolate valdes priekšēdētāju Pēteri Žimantu

Lelde Petrāne, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Pure Chocolate valdes priekšēdētājs Pēteris Žimants. Pure Chocolate - šokolādes trifeļu ražotājs - ir latviešu ģimenei piederošs uzņēmums.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk pārtikas nozare un man patīk radīt jaunus produktus, tā ir mana kaislība. Ja vēl produkti, ko radi, patīk un garšo citiem cilvēkiem, tad tas vispār ir super!

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Latvijas pārtikas uzņēmumi ir ļoti liela vērtība Latvijas ekonomikai, jo jau pirmās Latvijas laikā pārtika bija eksportspējīga. Arī pašlaik Latvijā ir ļoti labi pārtikas uzņēmumi, kas veiksmīgi sevi pierāda pasaules tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

FOTO: Zināšanas par šitaki sēņu audzēšanu smeļas no japāņiem

Monta Glumane, 24.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sākumā par šitaki sēņu audzēšanu interesējāmies pie lielajiem Latvijas audzētājiem, bet viņi katrs dara pa savam. Ja divi, trīs gadi jāgaida laba sēņu raža, tad tas nav bizness. Sarakstījāmies ar japāņiem, un viņi mums atklāja ļoti daudzas interesantas lietas,» biznesa portālam db.lv stāsta zemnieku saimniecības Trubenieki īpašnieks Jānis Volksons.

Iepriekš saimniecībā aptuveni 15 hektāros zemes saimniekojis J.Volksona tēvs. «Laiks iet un paaudzes mainās, jādomā kaut kas cits un efektīvāks, ar ko nopelnīt. Domājām vairākus variantus, ko iestādīt. Piecpadsmit hektāros graudus audzēt nav vērts, tur vajag simtiem hektāru. Izdomājām, ka varētu pamēģināt audzēt sēnes. No sākuma domājām, ka iestādīsim sev desmit kociņus ar sēnēm pārbaudei. Meklējām micēliju, Latvijā to nekur nevarēja atrast. Vietējiem audzētājiem bija, bet cena bija pārāk augsta. Atradām micēliju ārzemēs, kas maksāja samērā maz, bet transporta izmaksas bija ievērojami augstas. Sēņu micēlijs jāatgādā noteiktos apstākļos, ja būs par siltu, tad tas iet bojā. Izdomājām - kāpēc jāņem viena kastīte, ja var pasūtīt paleti, jo cena par transportu ir tāda pati. Pasūtījām paleti ar sēņu micēliju un divas lielas kravas ar svaigu koksni. Viena daļa koksnes aizgāja malkā, otra daļa - sēnēs. Domājām vienkārši tāpat sastādīt - nometīsim kaut kur, jo man ir arī cits bizness. Pirmo gadu trīs mēnešus seši cilvēki strādāja un viņiem bija jāsamaksā algas. Tad saproti, ka nevar vienkārši nomest stūrī un jāturpina tālāk,» biznesa pirmsākumus atceras šitaki sēņu audzētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Eksportspēja: NelleUlla garšas eksperimenti ver jaunus tirgus

Kristīne Stepiņa, 19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms trim gadiem dibinātais šokolādes izstrādājumu ražotājs SIA Premium Chocolate šogad plāno iekarot jaunus tirgus Saūda Arābijā, Kanādā un Šveicē, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

2015. gadā SIA Premuim Chocolate plāno divkāršot apgrozījumu, sasniedzot 1,2 milj. eiro. Tāpat ir iecerēts dubultot šokolādes izstrādājumu eksporta apjomu – uz vairāk nekā 20 valstīm tiks eksportēti saldumi teju viena milj. eiro apjomā. SIA Premuim Chocolate pretendē uz Eksporta un inovācijas balvu 2015 kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā.

Rudzupuķu trifeles

Tā kā SIA Premium Chocolate ražotā šokolāde NelleUlla pamatā ir roku darbs, investīcijas ražošanas iekārtās nav nepieciešamas ļoti lielas. Uzņēmuma direktore Inga Jubele stāsta, ka pēdējos divos gados ražošanā ir ieguldīti aptuveni 60 tūkstoši eiro, kas ietver iekārtu maiņu un uzlabojumus telpu funkcionalitātē. NelleUlla ir Ziemeļmeitas vārds – senā skandināvu mēlē tas nozīmē gaismu un spēku, zīmolā apvienota gan skandināvu dizaina vienkāršība, gan sievišķīga greznība, elegance un izsmalcinātība. Ar šo zīmolu šobrīd tiek ražoti 50 dažādi šokolādes izstrādājumi – dažādas trifeles, tāfelītes ar ogām, kā arī sešu dažādu garšu marmelādes. «Produktu klāsts tiek regulāri pārskatīts un pēc nepieciešamības kopīga darba ar klientiem tiek veidoti jauni produkti vai mainīts esošo dizains,» stāsta I.Jubele. Jaunākie NelleUlla izstrādājumi ir aprikožu, olīvu un rabarberu trifeles, kā arī tāfelītes – tumšā šokolāde ar bumbieriem un piparmētru, mango un čili pipariem, olīvām un jūras sāli u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ar LU biznesa inkubatora atbalstu sāk ražot pirmās sēklu un žāvētu augļu trifeles

LETA, 13.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot veselīgās bioloģiskās produkcijas piedāvājumu Latvijas veikalos, mājražotāju uzņēmums Sēklu muss sācis ražot sēkliņu un žāvētu augļu trifeles, informēja uzņēmuma pārstāve Kristīne Rinča.

«Projekts tapis, cieši sadarbojoties ar Latvijas Universitātes (LU) Ekonomikas un vadības fakultātes Biznesa inkubatoru, kas palīdz ar kontaktiem un sadarbības partneru meklējumiem, kā arī ar finansējuma piesaisti,» sacīja Rinča.

Viņa arī atzina, ka pagaidām produkcija tiek ražota nelielos apjomos, taču tuvākajos mēnešos plānots atvērt ražotni Rīgā.

«Patlaban notiek tirgus izpēte un plānojam, ka tuvākajos mēnešos paplašināsimies un atvērsim ražotni. Nākotnē produkciju realizēsim ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos. Jau tagad par trifelēm ir interese Norvēģijā, kur vietējais bioloģiskās produkcijas izplatītājs ir ieinteresēts iepirkt arī mūsu produkciju,» sacīja Rinča.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī saldumus Latvijā gatavo daudzi, mājražotāja Ilze Gotharde atrod savu nišu un piedāvā augļu un dārzeņu sukādes, trifeles un sīrupus

Ar sukāžu, trifeļu un sīrupu gatavošanu Ilze nodarbojas aptuveni gadu. Pirms tam viņa vēl vienu gadu «taustījās» un eksperimentēja ar receptēm. Kad Ilzes bērnam bija divarpus gadu, viņš sāka iet dārziņā. Iepriekš viņa ir strādājusi dažādus darbus birojā, bet juta, ka tas viņu nesaista. Tāpēc, tuvojoties laikam, kad atvasei jādodas uz bērnudārzu, radās bažas par to, ka atkal būs jāpievēršas darba meklēšanai un CV sūtīšanai. Aptuveni tajā pašā laikā viņa sāka gatavot sukādes. «Gatavoju cidoniju sīrupu un aizdomājos par sukādēm. Rakos pa internetu, meklēju informāciju, ko dara ar cidoniju biezumiem, kas paliek pāri, kad pagatavots sīrups. Uzgāju receptes, sākumā žāvēju plītiņā,» viņa atceras. Tādējādi Ilze nonāca līdz šai biznesa idejai. Drīz viņa piedalījās pirmajā tirdziņā un tā laika skatījumā pirmie rezultāti bija ļoti labi. «Tagad šķiet, ka ienākumi nebija lieli, bet tolaik tie likās ļoti labi. Biju priecīga. Drīz nāca rudens, Ziemassvētki un draugi un paziņas vēlējās iegādāties sukādes dāvaniņām, tāpēc bija tā, ka es tik spēju taisīt,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Bauskas alus sācis ražot karkade tējas sēnes dzērienu Dr. Kombucha. Šogad uzņēmums plāno tējas sēnes dzērienu ražošanas apjomu palielināt par 45%.

Pērn SIA Bauskas alus sāka ražot tējas sēnes dzērienu Dr. Kombucha. 2016. gadā uzņēmums kopumā pārdeva 44,7 tūkstoši dekalitru bezalkoholisko dzērienu, no tiem 1330 dekalitrus tējas sēnes dzēriena Dr. Kombucha. Ņemot vērā patērētāju pieprasījumu, Bauskas alus tējas sēnes dzērienu Dr. Kombucha sācis pildīt 0,5 l PET pudelēs. Drīzumā tas būs nopērkams arī Maxima veikalu tīklā. DB jau rakstīja, ka SIA Bauskas alus ražotās tējas sēnes dzēriena tehnoloģija ir pārņemta no Vladivostokas, taču receptūra izstrādāta Latvijā, izvērtējot patērētāju garšas īpatnības. Pati tējas sēne uz Latviju ir atceļojuši no tālās Vladivostokas. Tehnoloģijās un ražošanas iekārtās uzņēmums investējis 300 tūkstousi eiro. «Tējas sēnes dzēriens, ko padomju gadus raudzēja trīslitru burkās, ir īsts dzīvības eliksīrs. Tautas medicīnā to iesaka organisma imūnsistēmas un zarnu trakta darbības uzlabošanā, tas ir bagāts ar B grupas vitamīniem. Tā ražošanā netiek izmantoti konservanti. Plānojam tējas sēnes dzērienus realizēt arī citās lielajās tirdzniecības ķēdēs un apsveram iespēju šo dzērienu eksportēt, » saka SIA Bauskas alus valdes loceklis Vladimirs Barskovs. Tējas sēnes dzēriens Dr. Kombucha ieguvis Latvijas Alus Gada balvas 2016 apbalvojumu par jauna produkta tehnoloģijas ieviešanu ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Sēņot var arī virtuvē

Anda Asere, 03.01.2014

«No 2000. gada runāju ar austersēņu audzētājiem par to, kur un kā viņi tās audzē. Process ir traki sarežģīts. Sēņotavā viss ir vienkāršāk - katru dienu apsmidzini un pēc desmit dienām liec uz pannas,» saka Gints Lūkins, mājās audzējama austersēņu komplekta Sēņotava idejas autors.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es nepārdodu austersēnes, bet gan iespēju tās audzēt – kopā ar emocijām un jūtot līdzi,» tā saka Gints Lūkins, mājās audzējama austersēņu komplekta Sēņotava idejas autors.

Sēņotava ir neliels komplekts, no kura mājās var izaudzēt austersēnes. Šis komplekts ir sagatavots tā, lai ar vieglu apstrādi pēc desmit dienām cilvēks varētu likt sēnes uz pannas. «Nekā tamlīdzīga šaipus Baltijas jūras no Vācijas uz augšu nav,» apgalvo Gints. Viņš ko līdzīgu ir manījis Amerikā, Lielbritānijā un Nīderlandē. No idejiskiem līdziniekiem Sēņotava atšķiroties ar to, ka tai ir kompakts izmērs. Citiem sēņu audzēšanas komplekts bijis liels un neparocīgs. «Šis ir optimāls izmērs, nav smags, vizuāli pievilcīgs, neuzkrītošs,» spriež Gints.

Apmāna dabu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tveicīgo vasaru ir nomainījis dzestrais rudens, taču šķiet, ka par lietu šajā gadalaikā priecājas daudzi, jo tas nozīmē, ka mežos būs vairāk sēņu. Mums, latviešu tautai, sēņošana ir gandrīz vai tāds kā nacionālais sporta veids, kam labprāt nododas gan mazi, gan lieli. Taču neatkarīgi no tā, vai esi pieredzējis kaislīgs sēņotājs, vai meža velšu meklējumos dodoies pirmo reizi, ir jāievēro zināmi noteikumi un drošības pasākumi, lai iecerētā aktivitāte sagādātu tikai pozitīvas emocijas. Raksta turpinājumā uzzināsi, kā sēņot droši ko ņemt vērā, uzturoties mežā.

Ieteikumi drošai sēņošanai

Latvijā ir ap 1100 sēņu sugām, taču par ēdamām ir atzītas vien 300. Sēnes var salasīt arī lielveikalu plauktos, tomēr tadā gadījumā izpaliek gatavošanās process, došanās uz mežu rītausmā, sēņu meklēšana un pozitīvu emociju gūšana, pēc kā tiecas ikkatrs sēņotājs. Taču arī mežā ir jāievēro drošības pasākumi. Lūk, daži no tiem:

• Groziņā liec tikai tās sēnes, ko labi pazīsti. Populārākās ēdamās sēnes ir: gailenes, baravikas un apšu bekas. Ja sastopi kādu krāšņu, bet nepazīstamu sēni, atstāj to labāk turpat, jo tā var izrādīties indīga. Vēl sēņu atpazīšanai vari izmantot mobilās lietotnes, ar kuru palīdzību ir iespējams identificēt atradumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sēnes pērk ne tikai rīdzinieki savām maltītēm, tirgus galdus regulāri pārbauda Rīgas krogu un restorānu iepircēji, jo produkts ir specifisks un citādi, kā vien sēnes lasot mežā, to nevar iegūt

Ziemā cieņā ir marinētas sēnes, kuras restorāna pavāri «ieziemo» paši. «Ziema ir gara, un tai ir jāgatavojas. Gailenes marinējam paši, bet sālītās sēnes iepērkam, jo to ir nepieciešams ļoti daudz,» Dienas Biznesam atklāja Restorāna 3 pavārs Žanis Raivo Behmanis. Piemēram, Restorānā 3, Rīgā, no gailenēm un baravikām gatavo visdažādākos ēdienus, bet Latvijas sieru platē sierus pasniedz ar sālītām sēnēm.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Sēņošana un ogošana ir viens no nedaudzajiem darbiem, par kuriem nav jāmaksā ieņēmumu nodoklis, un tas kļūst aizvien populārāks. Konkurence pieaug, un sēņotāju no gada uz gadu kļūst vairāk. Ja personas ienākumi no dažādu savvaļas velšu pārdošanas kopā ar ienākumiem no lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu sniegšanas gada laikā nepārsniedz 3000 eiro, šīs personas var nereģistrēties VID kā saimnieciskās darbības veicēji, tām nav jāmaksā iedzīvotāju ienākuma nodoklis no gūtā ienākuma un tirdzniecībā tām nav jāizmanto kases aparāts, skaidro Valsts ieņēmumu dienests.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Emīls Gustavs šokolāde

Gunta Kursiša, 14.02.2014

Neilgi pirms Valentīndienas, ko svin «visi mīlētāji», Db.lv viesojās Premium Chocolate Ltd ražotnē, kur top zīmola Emils Gustavs Chocolate šokolādes konfektes, trifeles un tāfelītes.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv Valentīndienas noskaņās piedāvā aplūkot, kā top šokolādes gardumi sirsniņu formā un tradicionālajā mīlētāju dienas sarkanajā krāsā. Emils Gustavs saldumu ražošanas procesu skatiet galerijā augstāk!

Emils Gustavs zīmola šokolādes ražošanā tiek izmantots «300 % roku darbs», ko novērtējuši arī tālākās zemēs, piemēram, Japānā, stāsta Latvijas šokolādes ražotāja Premium chocolate Ltd līdzīpašniece Laura Sebre.

Parasti Premium chocolate Ltd, kas plašāk zināma ar zīmolu Emils Gustavs Chocolate, ražošanas sezona ilgst no septembra līdz decembrim, un «karstākie» ražošanas mēneši ir novembris un decembris. Taču šogad, ienākot Japānas tirgū, ne vien būtiski audzēti ražošanas apjomi, bet arī «šokolādes sezona» paildzināta par vienu mēnesi. Proti, Japānā Valentīdienas svinības šokolādes ražotājiem ir līdzvērtīgas Ziemassvētkiem Eiropā – visi šokolādes ražotāji Japānā Valentīndienā pārdod aptuveni pusi no visa gada laikā saražotās šokolādes. Japānas tradīcijas paģēr, ka katra sieviete vīrietim, vai tas būtu kolēģis, mīļotais vai paziņa, uzdāvina vienu šokolādi. Tādējādi, salīdzinot ar citiem gadiem, pateicoties eksportam uz Japānu, Latvijas Premium chocolate Ltd ražošanas apjomi gada griezumā janvārī auguši par 70 – 80%. Tikmēr Latvijā un Eiropā šokolādes tirdzniecības apjomu kāpums Valentīndienas iespaidā ir neliels – aptuveni 10 – 15% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate izaugsmi nodrošina pozīciju nostiprināšana vietējā tirgū, kā arī aktīva un pārdomāta eksporta tirgu iekarošana , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš 2010. gada saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate strādājis pie jaunu produktu attīstības gan vietējam, gan eksporta tirgum. «Esam sapratuši, kāds sortiments ir nepieciešams Latvijas iedzīvotājiem, un mēģinājuši saprast, ko vēlas eksporta valstu patērētāji. Pērn uzbūvētajā ražotnē varam izgatavot dažādu garšu trifeles un iepakot tās dažāda izmēra kastītēs. Šī elastība ir mūsu priekšrocība,» stāsta SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Šā gada septembrī Pure Chocolate saņēma DB un Lursoft apbalvojumu Gazele 2014 kā straujāk augošais Rīgas un Pierīgas reģionā. 2013. gadā Pure Chocolate apgrozījums sasniedza 2,3 milj. eiro; salīdzinot ar 2012.gadu, pieaugums ir bijis par 54,20%. 2014. gadā uzņēmuma prognozētais apgrozījums ir 4,18 milj, eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA Pure Chocolate augusta nogalē atvērs jauno rūpnīcu, jau šogad plānojot divkāršot apgrozījumu, savukārt nākamo gadu definē kā izrāviena gadu, apgrozījumam sasniedzot piecus miljonus eiro, atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Rūpnīca tiks atvērta 26.augustā, tā būs jauna ēka ar modernām ražošanas līnijām. Rūpnīca bija nepieciešama, jo pieprasījums pēc mūsu šokolādes trifelēm ir ļoti audzis. Kopumā iecerēts šogad saražot vismaz 220 tonnas gadā šokolādes izstrādājumu. Plānots, ka 80% produkcijas būs šokolādes trifeles ar augļu ogu pildījumu, bet 20% - citi produkcijas veidi, kurus pagaidām neatklāšu,» sacīja Žimants.

Viņš arī norādīja, ka dažas dienas pirms fabrikas atklāšanas tiks atvērta arī šokolādes muzeja otrā kārta, līdz ar to muzejam pievienosies vēl septiņas ekspozīciju telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pure Chocolate lolojums - tumšās šokolādes trifeles ar marcipāna pildījumi - ir triju valstu kopdarbs.

Tā šo gardumu raksturo uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Pure Chocolate ar jaunajām konfektēm startē konkursa Eksporta un inovācijas balva 2012 kategorijā Inovatīvākais produkts. Kvalitatīva beļģu šokolāde - Belcolade, vācu marcipāns, Latvijā radīta kombinācija un produkts.

Pure Chocolate ir dibināts 2007. gadā, pašlaik tas atrodas telpās, kur savulaik Aivars Žimants lika pamatus iepriekšējam biznesam Pure Food. 2011. gadā to nopirka Beļģijas uzņēmums Puratos, iepriekšējie īpašnieki vairāk pievērsās šokolādei. Uzņēmums pašlaik ražo 50 veidu trifeles. Trīs mainīgie, ar kuriem dažādākas kombinācijas veidojas, ir šokolādes ietvars, pildījums un dekors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem

Monta Glumane, 31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā tikai degustāciju ēdienkarti, vēlas mainīt pašmāju kulinārijas nozari.

Aizvadītajā gadā bijušās kokapstrādes rūpnīcas telpās tika atvērts restorāns, kas novērtēts gan kā labākais jaunais restorāns, gan kā dārgākais Rīgā. Tā īpašnieks, šefpavārs Maksims Cekots, ir ambiciozs – investori projektam nav noticējuši, taču viņš vēlas Latvijas vārdu pasniegt pasaulei un ir gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem.

Vai jūs bērnībā sapņojāt kļūt par pavāru?

Noteikti pavāra profesija netika uzskatīta par kaut ko nopietnu manā ģimenē. Tēvs saredzēja, ka kļūšu par jūrnieku, jo pats darbojās tajā profesijā. Bērnībā man ļoti patika palīdzēt vectēvam dārzā, jo viņam viss kaut kas bija. Ziemā viņš audzēja zemenes, tomātus, un tas man šķita kaut kas nereāls. Ļoti garšoja, kā gatavoja mana vecmāmiņa, iespējams, no turienes arī ir tā mīlestība uz kulināriju. Bērnībā vairāk sapņoju par to, ka izdarīšu savā dzīvē kaut ko izcilu un pamanāmu. Līdz kulinārijai mani atveda pati dzīve, pats par to nesapņoju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā atrasta Latvijas vēsturē pirmā savvaļā augusi ēdamā trifele, otrdien ziņoja LNT raidījums 900 sekundes.

Sēnes savos laukos Rēzeknes novadā atradis juvelieris no Rīgas Jevgēnijs Dokuto. Viņa atradums bija divas sēnes, kuru kopīgais svars - vairāk nekā puskilograms - priekš trifelēm ir ārkārtīgi daudz.

«Atbraucu salāpīt mājas jumtu, izgāju uzsmēķēt un pie kājām ieraudzīju kaut ko neparastu. Atnesu mājās. No šīm sēnēm bija stipra smarža - paskatījos internetā un sapratu, ka tā ir savvaļas trifele,» raidījumam stāstīja Dokuto.

Par atradumu viņš zvanījis uz Latvijas Dabas muzeju. Mikoloģe Diāna Meiere, kura zvanu saņēma, nav īsti ticējusi stāstītajam. Uz muzeju ik pa laikam zvana cilvēki, kuri saka to pašu, taču hipotēze neapstiprinās. Tāds gadījums bija arī pirms trīs gadiem, taču sēne izrādījās neēdama. Šobrīd mikologi simtprocentīgi pārliecināti - Rēzeknes novadā atrasta baltā cūktrifele, kas ir visdārgākās baltās trifeles vistuvākā radiniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Bauskas alus uzsācis ražot tējas sēnes dzērienu

Zane Atlāce - Bistere, 13.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Bauskas alus šogad uzsācis inovatīva produkta - tējas sēnes dzēriena Dr. Kombucha rūpniecisku ražošanu Baltijā, papildinot bezalkoholisko dzērienu segmentu, informē uzņēmumā.

SIA Bauskas alus rūpnieciski izgatavotais tējas sēnes dzēriens D. Kombucha ir 100 % raudzēts, bezalkoholisks un dabīgs dzēriens.Jaunā produkta izstrādē ir investēti 300 000 eiro, informē uzņēmuma pārstāve Inga Zālīte

«Līdz šim tējas sēnes dzērienu gatavoja galvenokārt mājas apstākļos un tas ir pazīstams daudzām tautām no seniem laikiem. To uzskata par patiesu dzīvības eliksīru. Tautas medicīnā to iesaka organisma imūnsistēmas, zarnu trakta darbības uzlabošanai un kā detoksikācijas līdzekli. Rūpnieciski SIA Bauskas alus izgatavotais tējas sēnes dzēriens Dr. Kombucha ir 100 % raudzēts, dabīgs dzēriens ar viegli dzirkstošām, veldzējošām un tonizējošām īpašībām. Satur B grupas vitamīnus: B1, B3, B6 un B12 un nesatur konservantus,» stāsta Latvijas Lauksaimniecības universitātes Pārtikas tehnoloģijas fakultātes profesore D. Kārkliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biogāze no jūras un augstvērtīgi raugi no mežiem – tādi ir zilās ekonomikas (Blue Economy) teorētiķa Guntera Pauli (Gunter Pauli) ieteikumi Latvijai, kā vietējos resursus izmantot maksimālas pievienotās vērtības radīšanai.

Rīgā profesors G. Pauli viesojās Lielās talkas desmit gadu jubilejas svinībās un uzstājās ar lekciju pie Valsts prezidenta.

Kāpēc jūs esat radījis nošķīrumu starp savu zilo ekonomiku un plaši pazīstamo zaļo ekonomiku, lai gan ekoloģiskie mērķi jau tām ir vienādi?

Par zaļo ekonomiku esmu cīnījies 30 gadus. Šajos gados esmu sapratis, ka viss, kas ir labi jums un kas ir labi videi, ir dārgi, tāpēc tas dabiski iznāk arī domāts bagātniekiem. Nepārprotiet – es neesmu pret zaļo ekonomiku. Es esmu par to. Tomēr mums ir jāprot rīkoties labāk, nekā mēs zaļās ekonomikas kontekstā darām šodien. Zilās ekonomikas pamatā ir nostāja, ka ir jāizmanto tas, kas mums ir, un ar mērķi no tā radīt maksimāli lielu vērtību. Un mums tiešām ir, kur piestrādāt, lai radītu lielāku vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Meklējot «balto zeltu» Itālijā

Lelde Petrāne, 28.12.2013

66 gadus vecais trifeļu mednieks Ezio Costa kopā ar savu apmācīto suni. Viņa ģimene ar šo sēņu meklēšanu nodarbojas jau paaudzēm.

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra Reuters fotogrāfijās iemūžinājusi reto balto trifeļu «medības» Itālijas ziemeļrietumu Pjemontas reģiona pauguros.

Šīs dārgās sēnes pēc izskata ir bumbuļveidīgas, 5-15 cm diametrā, bieži izlocītas, jocīga paskata.

Alba ir pilsēta un pašvaldība Pjemontā, Itālijā, Cuneo provincē. Tā tiek uzskatīta par kalnainā apvidus Langhe galvaspilsētu, un ir slavena, tieši pateicoties baltajām trifelēm, kā arī persikiem un vīna ražošanai. Albā bāzējusies arī saldumu grupa Ferrero.

Trifeles atrodamas 5-20 cm zem zemes pie koku saknēm. Tās izdala smaržu, kas ilgst vien neilgu laiku un kuru spēj sajust labi trenēti suņi un pieredzējuši «mednieki».

Saistībā ar klimata pārmaiņām balto trifeļu apjomi pēdējo gadu laikā Itālijā gājuši mazumā. Tās netiek kultivētas un aug tikai dabiskajā vidē-mežos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražotājs Rāmkalni saņēmis Zelta medaļu Maskavā notiekošajā starptautiskajā pārtikas un dzērienu izstādē ProdExpo par produktu Sukāžu Asorti.

Rāmkalni izstādē piedalās ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu, piedaloties LIAA organizētajā nacionālajā stendā.

Rāmkalnu īpašnieks Viktors Grūtups stāsta, ka izstādes laikā tika nodibināti vairāki kontakti ar interesentiem no Krievijas un citām valstīm.

Rāmkalnu produktu grozā ir sukādes, pastilas, sīrupi un sulas, kā arī jaunumi - dabīgās limonādes un sukādes šokolādē. Tiek ražoti arī pelmeņi, saldējums, kūpinājumi, konditorejas un kulinārijas izstrādājumi.

ProdExpo ir lielākā Krievijas un Austrumeiropas pārtikas un dzērienu izstāde, kura Maskavā norisinās jau 23. Reizi. Izstāde norisinājās no š.g. 8.februāra līdz 12.februārim. Šogad izstāde izvietota vairāk nekā 100 000 kv. m ar apmēram 2 000 dalībniekiem no 65 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Bērni iedvesmo biznesam

, 08.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.septembra lielākajā tirdzniecības parkā Alfa īpašā stendā tirdzniecību uzsāks divi entuziasma pilni jauni zīmoli – Sēklu Muss un Smuklietas. Šāda iespēja radusies, pateicoties dalībai projektā Biznesa Eskalators, ko t/p Alfa jau trešo gadu rīko sadarbībā ar Latvijā vadošo biznesa laikrakstu Dienas Bizness. Jaunajiem uzņēmējiem bez pieredzes tirdzniecības centros šī būs iespēja izmēģināt savas pārdošanas prasmes, kā arī pārbaudīt produkta konkurētspēju intensīvas tirdzniecības apstākļos.

Zīmols Sēklu Muss šobrīd piedāvā 2 veidu produktus – sēkliņu un žāvētu augļu trifeles un batoniņus. Produkts ir īpašs un konkursa Biznesa Eskalators žūriju pārliecināja ar to, ka tā sastāvā netiek pievienots cukurs, milti un olas, kā arī tas nesatur glutēnu. Tā pagatavošanā tiek ievēroti svaigēšanas principi.

«Savus veselīgos produktus īpaši iesakām sportistiem, vegāniem, veģetāriešiem, grūtniecēm, barojošām māmiņām, bērniem, svara vērotājiem, celiakijas slimniekiem. Tas ir lielisks našķis katram, kas ievēro veselīgu dzīvesveidu, uzturā vēlas lietot vitamīniem un minerālvielām bagātu pārtiku,» stāsta veselīgo trifeļu Sēklu Muss radītāja Agnese Nazareca, kuru biznesam iedvesmojusi vēlme radīt veselīgus našķus sev un bērniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmuma Mottra ikrus ir iecienījušas vairākas ārvalstu slavenības. Populāri ārvalstīs ir arī citi Latvijas ražojumi. «Mūsu ražojumi ir populāri Anglijā. Mums ir lieliska bāze Londonā, kurai piegādājam savu produkciju. Jūnijā mūsu ikri bija uz galdiem Eltona Džona rīkotajā Balto kaklasaišu ballē ar 700 viesiem. Tos nobaudīja arī Lady Gaga,» otrdien Privātai dzīvei norāda uzņēmuma menedžeris Dmitrijs Tračuks.

Starpnieki, kas iepērk produkciju no Mottra, ikrus piegādā arī Anglijas karaļnamam. Uzņēmuma līdzīpašnieks Sergejs Tračuks ražotni Keķavā izveidoja 2002.gadā. Pašlaik uzņēmumā ir pieci dažāda izmēra baseini zivju audzēšanai.

Mottra ražojumi vietējam tirgum ir pārāk dārgi, tāpēc galvenie ienākumi tiek gūti no eksporta. Latvijā 90 gramus ikru var nopirkt vidēji par 120 Ls.

«Nolēmām paši audzēt stores un sterletes, jo, ņemot zivis no citiem, ir liels risks, ka tās var būt inficētas. Sešus gadus nodarbojāmies tieši ar zivju audzēšanu, tikai 2008.gadā sākām pārdod gatavo produkciju,» atceras menedžeris Dmitrijs Tračuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Ventspilī atklātajā Krievijas šokolādes fabrikas Pobeda Vkusa filiālē ražoto šokolādi izdevīgo muitas noteikumu dēļ sākotnēji plānots sūtīt galvenokārt uz ASV tirgu, atzina uzņēmuma Pobeda Confectionery līdzīpašniece Olga Muravjova.

«Ventspils ražotne pagaidām būs vienīgā Baltijā, šeit ražoto šokolādi eksportēsim uz ASV, kur mums jau ir virkne klientu. Arī no Krievijas rūpnīcas liela daļa eksporta paredzēts tieši ASV tirgum, taču mazākas muitas nodevas un arī labvēlīgāka nodokļu vide ir priekšnosacījums, lai eksports no Latvijas būtu izdevīgāks. Pērn atklājām arī pārdošanas filiāles Lietuvā un Igaunijā, bet ražošana plānota tikai Latvijā,» sacīja Muravjova.

Savukārt Krievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs, atklāšanas pasākumā norādīja, ka jaunatklātā rūpnīca ir signāls citiem investoriem par joprojām pateicīgu biznesa vidi Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA Pure Chocolate 2013. gadu sācis ar logotipa maiņu un jaunu vizuālo identitāti.

Izmaiņas skārušas visu uzņēmuma korporatīvo stilu, kā arī produktu iepakojumu. «Ar šo soli ir iecerēts veicināt uzņēmuma ražotās produkcijas atpazīstamību, kā arī palielināt uzņēmuma apgrozījumu,» norāda SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Uzņēmums produkciju ar jauno zīmolu izplatīs gan Latvijas, gan eksporta tirgos. Līdz ar logotipa maiņu veikta arī produktu iepakojuma dizaina maiņa, kur patērētāju ieguvums būs labi pamanāms un nolasāms produkta ražotāja zīmols, vizuāli un vārdiski saprotams produkta garšas kods, kā arī vienota vizuālā stilistika visām produktu grupām.

2012. gadā 60% saražotās produkcijas uzņēmums realizēja Latvijā, bet 40% - eksporta tirgos. Šobrīd Pure Chocolate produkciju eksportē uz 17 valstīm, kā būtiskākās no tām var minēt Krieviju, Skandināviju, Austrāliju un Japānu. Šī gada eksporta mērķos ietilpst jaunu tirgu apgūšana, tostarp iecerēts uzsākt eksportu uz tādām lielvalstīm kā Poliju un Vāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu zīmola SIA Taste Caps! apgrozījums gadu no gada aug par 20% un pērn sasniedza 120 tūkstošus eiro apgrozījumu

Uzņēmums arī nedaudz eksportē – aptuveni 10%. Nākotnes plānos ietilpst paplašināšanās, piemēram, iegādājoties konfekšu glazēšanas iekārtu, palielinot kapacitāti. Roku darbs saglabāsies, bet tas kļūs nedaudz ātrāks. «Mūsu lielais klupšanas akmens eksportā ir cena. Cilvēku darbs vienmēr ir krietni dārgāks. Ja gribam kaut ko eksportēt, mums jādomā, kur un kā varam samazināt cenas, saglabājot mūsu konfektēm raksturīgākās īpašības. Veiksmīgā apjomu palielināšanas gadījumā varam modernizēt ražošanu,» saka Ilze Garanča, SIA Taste Caps! īpašniece.

Pērn gada nogalē uzņēmums nozīmīgi mainīja iepakojumu. «Agrāk iepakojums bija sirsnīgāks un vienkāršāks, bet šobrīd tam ir jauna elegance un tas ir labāk pamanāms lielveikalos. Sapratām, ka tāds iepakojums, kāds mums bija, veikalu plauktos bija nemanāms. Tas derēja mazo veikaliņu koncepcijai, bet, kad jāuzrunā klients divās sekundēs, ejot garām plauktam, šis iepakojums bija par mierīgu. Tikai nomainot iepakojumu, pārdošanas rezultāti Stockmann ir pieauguši vairāk nekā desmit reizes. Ar to mēs uzreiz tirgotājam kļūstam interesantāki, viņi ir ar mieru ņemt plašāku sortimentu un esam uzsākuši sarunas arī ar Igaunijas un Somijas veikaliem,» atzīst I. Garanča.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top: Bērzu sulas sīrups Birzī

Sandra Dieziņa, 27.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums Kainaiži attīsta ne vien dzirkstošās bērzu sulas Birzī ražošanu, bet arī bērzu sulas sīrupu ražošanu.

Sulu iegūst no bērziem, kas aug Labanovsku ģimenes īpašumā. Dienā bērzs dod 5- 20 litrus sulas. Bērzi ir ekoloģiski, līdz ar to gatavā produkcija ir ekoloģiski tīra. Uzņēmuma vadība to ir sertificējusi kā bioloģisko produktu.

SIA Kainaiži valdes loceklis Ervins Labanovskis stāsta, ka sīrupa pagatavošanai no Kanādas pasūtīta speciāla krāsns ar pannu. No 100 l bērzu sulas var iegūt 1 l sīrupa, tāpēc šis produkts veikalos ir salīdzinoši dārgs, jo ieguldīti lieli resursi tā iegūšanai. Bērzu sulas sīrups tiek saražots aptuveni 100 litru gadā.

Šopavasar Labanovsku ģimene pirmoreiz eksperimentālā kārtā izmēģinājusi kļavu sulas sīrupa pagatavošanu. Veikalos tas gan, visticamāk, vēl šogad nebūs pieejams, pie tā aktīvāk saimnieks strādās nākamajos gados.

Komentāri

Pievienot komentāru