Jaunākais izdevums

Andris Ambainis ir viens spējīgākajiem pasaules jaunajiem zinātniekiem kvantu skaitļošanā un jaunākais akadēmiķis Latvijas Zinātņu akadēmijas vēsturē.

Kvantu skaitļošanā Andris Ambainis sācis strādāt jau pirms 12 gadiem, pēc maģistra un doktora studiju pabeigšanas Latvijas Universitātē aizbraucot uz ASV studēt doktora programmā Kalifornijas universitātē Bērklijā.

«Toreiz biju tradicionālais datoriķis un matemātiķis un par kvantu fiziku zināju tikai no populārzinātniskajiem žurnāliem. Mana pirmā doktora disertācija bija par parasto skaitļošanu, bet tobrīd parādījās pirmie zinātniskie raksti par kvantu skaitļošanu. Mans disertācijas vadītājs, profesors Rūsiņš Mārtiņš Freivalds saprata, ka šī varētu būt interesanta joma, un iedeva dažus no tiem man palasīt. Tas bija vienu gadu pirms tam, kad šajā jomā notika lielie atklājumi, kas kvantu skaitļošanu padarīja tik aktuālu.»

Gadījies, ka Bērklijā jau pirmajā studiju semestrī Andris varējis klausīties kursu par kvantu datoriem. Šī joma viņu piesaistījusi ar to, ka tajā bijis daudz nezināmā. «Kvantu datoru ideja ir pastāvējusi kopš 80. gadu sākuma, bet ļoti ilgu laiku cilvēki nezināja, ko ar tādiem datoriem varēs izdarīt, kamēr 1994. gadā notika pārsteidzošs atklājums. Amerikāņu zinātnieks Pīters Šors (Peter Shor) saprata, ka ar kvantu datoriem varēs uzlauzt parastos šifrus — tādus, ko mēs izmantojam, lai pārraidītu informāciju pa internetu, piemēram, lietojot internetbanku. Viņš atklāja, ka problēmas, kas var būt par sarežģītu parastajam datoram, ir vieglas kvantu datoram.»

Aizraujošs lauks

Kad Andris Ambainis pievērsies pētniecībai kvantu skaitļošanā, šajā jomā strādājuši tikai daži desmiti zinātnieku. Tagad viņu skaits pasaulē ir pāri tūkstotim. «Mani aizrāva arī tas, ka šis ir starpdisciplinārs lauks, te var izmantot zināšanas no datorzinātnes, no matemātikas, no fizikas.»

Kvantu skaitļošanas pētnieki Latvijā nodarbojas ar teoriju, skaidro profesors. «Mēs pētām, ko varētu izdarīt ar kvantu datoru, ja to izdotos uzbūvēt. Pašu kvantu datora būvēšanu atstājam zinātniskajām grupām citās valstīs, un vairākām no tām tas jau ir arī izdevies, radot pirmos kvantu procesora prototipus.»

Galvenais ieguvums no kvantu datora radīšanas būs tas, ka daudzas skaitļošanas operācijas varēs veikt daudz ātrāk. Latvijas zinātnieki ir konstruējuši metodi, kā ar kvantu datoru meklēt vienādus skaitļus vai vārdus lielā datu kopumā. Šī ideja ir tālāk attīstīta citās valstīs, iegūstot skaitļošanas metodes citiem uzdevumiem.

Strādā datu drošībai

Ļoti liela uzmanība pasaulē ir pievērsta kvantu skaitļošanas iespējām kriptogrāfijā jeb nozarē, kas nodarbojas ar datu drošības problēmām — šifrēšanu, datu autentifikāciju un nodrošināšanos pret datu izmaiņām no kādas trešās puses. Kvantu šifrēšana tiek pētīta arī Latvijā.

Andra Ambaiņa idejas par kvantu šifrēšanu ir jau realizētas praksē. Piemēram, kad pagājušajā gadā Šveicē tika veikts eksperiments, kura laikā politisko vēlēšanu rezultāti tika nosūtīti pa datortīklu, izmantojot kvantu kriptēšanu. Vēlāk cita zinātnieku grupa atklāja, ka šos vēlēšanu rezultātus bija iespējams modificēt. Andris Ambainis pilnveidoja izmantoto kvantu šifrēšanas protokolu, novēršot šo problēmu.

«Dažās no kvantu šifrēšanas sistēmām šifrētos ziņojumus bija iespējams mainīt arī nenolasot. Piemēram, ja šifrētais ziņojums pārraida finanšu informāciju, tas, kurš to pārtver, var nebūt spējīgs «nolasīt» šo pārraidi, bet var pieskaitīt pārskaitījuma summai 100 latus, to nenolasot. Mēs esam izstrādājuši metodi, kā kvantu sistēmā novērst šāda veida uzbrukumus.»

Kurp plūst smadzenes

Andris Ambainis ir viens no Eiropas zinātniekiem, kuri saņem Eiropas Komisijas «reintegrācijas stipendiju». Tā konkursa kārtībā tiek piešķirta zinātniekiem, kuri vismaz piecus gadus ir strādājuši ārpus Eiropas un nolēmuši atgriezties.

ASV kultūra ir dabiski atvērta pret iebraucējiem, — Andris vērtē iemeslus, kāpēc ir tik liela «smadzeņu noplūde» virzienā no Eiropas uz Ameriku. «Lai cilvēki uz kaut kurieni plūstu, ir jārada vide, kas viņus pieņem. Otra raksturīga iezīme ir tā, ka Amerikā tiek atbalstītas daudzveidīgas idejas. Zinātnē daudzas veiksmīgas idejas var realizēt nelielos kolektīvos, kuros ietilpst 2—5 zinātnieki un kuras sadarbojas ar līdzīgām nelielām grupām. Lielākajā daļā pārējo pasaules valstu parasti tiek definētas prioritātes zinātnes finansējumam un tad veidotas ļoti lielas zinātnieku grupas šajās prioritātēs. Manuprāt, Amerikas modelis funkcionē labāk.»

Studiju laikā Amerikā strādājis tādās kompānijās kā Microsoft un IBM, vēlāk bijis Institute for Advanced Studies pētnieks Prinstonā un docents Vaterlo Universitātē Kanādā, Andris atgriezies Latvijā galvenokārt personisku iemeslu vadīts. «Ar Latvijas cilvēkiem man ir daudz vairāk kopīgā, ir vieglāk komunicēt. Esot Kanādā un Amerikā, nejutu, ka tā ir mana vide un mana sabiedrība. Viņu intereses ir citādas, līdzdalīties es tajās varu, tomēr tās mani nesaista.»

Zinātnes spēks

Vēl viens iemesls atgriezties ir vēlme Latvijā veidot savu zinātnisko grupu, kas aptvertu gan kvantu skaitļošanu, gan saistītās jomas. «Esmu viens no nedaudzajiem šajā nozarē Latvijā, kuri ir iegājuši starptautiskajā apritē, un gribu palīdzēt izdarīt to citiem. Redzu, ka šeit ir cilvēki, kuri grib darboties,» saka Andris Ambainis.

Neviens zinātnieks nevar eksistēt pats par sevi, uzskata profesors. «Matemātikas olimpiādē cilvēku var ielikt telpā vienu ar sešiem uzdevumiem, kas viņam jārisina, bet zinātniskajā sabiedrībā katrs pamatojas uz to, ko izdarījuši citi. No nulles izdomāt jaunu ideju ir grūti. Zinātniskā sabiedrība ir daudz lielāks spēks nekā viens zinātnieks vien.»

Andris neslēpj, ka Eiropas Komisijas stipendija viņam palīdz laikā, kad finansējums zinātnei Latvijā ir smagi cietis. Tā ir piešķirta līdz 2012. gada aprīlim. Kas pēc tam? «Gribētos Latvijā palikt. Ceru, ka līdz tam kāds atrisinājums būs,» saka Andris Ambainis, vienlaikus paužot bažas par to, ka daudzi citi Latvijas zinātnieki nepietiekamā finansējuma dēļ dodas vai gatavojas doties prom. Iespējams, uz neatgriešanos.

Globalizācijas pozitīvā puse gan ir tā, ka zinātnieka atrašanās vieta vairs nav tik svarīga. Piemēram, nesen pazīstamais angļu matemātiķis Tims Gauerss (Timothy Gowers) izveidoja matemātikas projektu internetā, kur publicēja dažas savas idejas, un tad pilnīgi spontāni izveidojās zinātnieku kolektīvs no dažādiem kontinentiem, kuri pie šīm idejām strādāja un kopīgi atrisināja zinātnisku problēmu, stāsta Andris Ambainis.

«Tomēr valstij ir svarīgi tas, ka zinātne palīdz augstākajai izglītībai, palīdz veidot un uzturēt augsta līmeņa izglītības programmas. Tas paliek mums pašiem, kamēr idejas ceļo pāri robežām ļoti brīvi.»

Labvēlīgas nejaušības

Par saviem sasniegumiem zinātnē Andris lielā mērā ir pateicīgs saviem skolotājiem, vispirms Profesoram Cipariņam jeb Agnim Andžānam, tad profesoram Freivaldam, tomēr tikpat liela loma ir gan talantam, gan videi, kas jau kopš bērnības bijusi labvēlīga tam, lai pievērstos zinātnei.

«Man vecāki bija ķīmiķi. Tēvs — ārkārtīgi talantīgs inženieris, vēlāk Daugavpils Ķīmiskās šķiedras rūpnīcas direktors. Mums mājās bija daudz grāmatu par ķīmiju un citām zinātnēm, ko man kā bērnam gadījās paņemt no plaukta un atklāt, ka dažas no tām ir interesantas arī man.»

Kā vienu no saistošākajām bērnības grāmatām Andris atceras Bruno Martuzāna «Kā Pēcis Beisikānis Maiju Saprātiņu programmēt mācīja». «Šī grāmata mani ļoti aizrāva. Toreiz dators man Daugavpilī nebija pieejams, es lasīju par programmēšanu bez iespējām to pielietot. Maniem klasesbiedriem likās mazliet dīvaini, ka es rakstu uz papīra programmas, kuras man nav nekādas iespējas darbināt, bet beigās tas kļuva par manu profesiju. Man vienmēr ir bijusi tendence iet savu ceļu.»

Katram panākumam ir daudz cēloņu, spriež Andris Ambainis. «Manā gadījumā tas ir gan dabas dots talants, gan liels darbs, spēja daudz strādāt apstākļos, kad neviens to no mani neprasīja, piemēram, piedaloties matemātikas olimpiādēs, atrisinot vairākus simtus uzdevumu, tām gatavojoties. Varu teikt, ka man ir arī vienkārši veicies būt vidē, kur notiek veiksmīgas nejaušības. Es daru to, kas man ir interesants, un man ir veicies satikt cilvēkus, kas man šajā procesā ir palīdzējuši.»

Vizītkarte

Andris Ambainis

Latvijas Universitātes (LU) Datorikas fakultātes profesors, Latvijas Zinātņu akadēmijas īstenais loceklis

Dzimis 1975. gadā Daugavpilī

Izglītība LU Fizikas un matemātikas fakultāte (Dr. dat.), Kalifornijas Universitāte Bērklijā (Ph. D.)

Darba pieredze LU Matemātikas un informātikas institūts, Institute for Advanced Studies (Prinstona, ASV), Vaterlo Universitāte (Kanāda)

Hobiji orientēšanās sports, zinātniskā fantastika

Latvija var — televīzijā

Tikšanās ar Latvija var varoņiem — katru pirmdienu Latvijas televīzijas 1. programmā plkst. 22:25, ar atkārtojumu otrdienās.

2. novembrī — autosportists, inženieris un uzņēmējs Andris Dambis, kurš Ogrē būvē pasaules klases sporta auto.

9. novembrī — kardioķirurgs Gundars Katlaps, Virdžīnijas Valsts universitātes Medicīnas centra sirds un plaušu transplantācijas programmas direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas Valsts meži par teju trīs miljoniem veiks ceļu būvdarbus Zemgales reģionā

Gunta Kursiša, 16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas Valsts meži par 2,961 miljonu latu veiks meža autoceļu būvdarbus Zemgales reģiona Zemgales mežsaimniecībā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Veicamo darbu sarakstā ir būvdarbi uz telefonlīnijas stigas ceļa, Ķīļa ceļa, Leģionāru ceļa, Zemgaļu ceļa, Karavīru ceļa, Stādu dārza ceļa, Bezdibeņa ceļa, Mežsargu ceļa, Maitiķu ceļa pagarinājuma, Vimbažnieku ceļa, triju Zaļumu ceļa atzariem, Lielā sila ceļa, Aizpurvu ceļa un Vilciņu ceļa.

Meža autoceļu būvdarbus veiks a/s Latvijas autoceļu uzturētājs, SIA Zemgales meliorācija, piegādātāju apvienība SIA Ceļu būvnieks un SIA CT Noma, SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate, SIA VR projekts, SIA Saldus ceļinieks un SIA Meliocentrs.

Db.lv jau vēstīja, ka Latvijas Valsts meži par 2,227 miljoniem latu veiks meža autoceļu būvdarbus Vidzemes reģiona Austrumvidzemes mežsaimniecībā un par 1,069 miljoniem latu - Rietumvidzemes mežsaimniecībā. Vairāk nekā 1,069 miljonu latu vērtajā meža autoceļu būvdarbu veikšanas pasūtījumā pērnā gada decembra sākumā uzvarēja SIA Limbažu Ceļi, SIA Zemgales meliorācija un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs. Līgumi ar ceļu būvniekiem paredz darbus Dravniekos, kā arī uz Lauru ceļa, Kaugurīšu ceļa, Zviedrkalnu ceļa, Mežmaļu ceļa un Mostenes ceļa Vidzemes reģiona Rietumvidzemes mežsaimniecībā. Savukārt meža autoceļu būvdarbu veikšanu Vidzemes reģiona Austrumvidzemes mežsaimniecībā veiks SIA būvniecības firma Virāža, SIA Rubate, SIA 8 CBR, SIA Sorma un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs. Šī iepirkuma kopējā līgumcena ir vairāk nekā 2,227 miljoni latu. Šī pasūtījuma ietvaros būvdarbi tiks veikti uz Čurmu ceļa, Niedrupītes ceļa, Vālodzes ceļa atzara, Torņa kakta ceļa, Ozolkalnu ceļa, Saliņbirzs ceļa, Jederu ceļa, Robežas ceļa 1907 un Pekles ceļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas māmiņas radījušas vestes, kas palīdzēs autobraucējiem labāk ieraudzīt mazos satiksmes dalībniekus tumšajā gada laikā, saka jaunā zīmola “SeeMe” pārstāve Eva Bērze.

“Gājējs tumšās drēbēs autovadītājam ir pamanāms aptuveni tikai no 17 metriem. Rēķinot reakcijas ātrumu un bremzēšanas ceļu, automašīnai pie šādas redzamības nav iespējams savlaicīgi apstāties. Protams jāņem vērā arī braukšanas ātrums, ceļa apgaismojums un laikapstākļi. Taču ar atstarojošo vesti gājējs ir pamanāms jau no 140 m attāluma, kas krietni samazina sadursmes risku. Savukārt tālo gaismu diapazonā gājējs, kurš ir uzvilcis atasarojošo vesti, ir ieraugāms jau no 400 metru attāluma,” uzsver “SeeMe” pārstāve.

Ideja, ražot bērnu atstarojošās vestes, trīs draudzenēm radās jau 2020. gadā, kad E.Bērze piedzīvoja situāciju, kurā nebija pārliecināta par sava bērna drošību uz piemājas ceļa rudens pievakarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autovadītāju ievērībai: pēcpusdienā Pierīgā var būt palēnināta satiksme

Latvijas Valsts ceļi, 15.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānojot nedēļas nogales braucienus, autovadītājiem jārēķinās, ka visā valsts autoceļu tīklā rit aktīva būvdarbu sezona un ir ieviesti satiksmes ierobežojumi.

Ar pilnu būvdarbu karti var iepazīties VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) mājas lapā.

Piektdienas pēcpusdienā autobraucējiem jārēķinās ar to, ka Pierīgā, kā arī Jūrmalas un Saulkrastu virzienā satiksme var būt palēnināta, aicinām ieplānot papildu laiku ceļam vai arī izvēlēties braukšanai laiku ārpus sastrēgumstundām.

Ilgstošā sausā laika dēļ uz grants autoceļiem turpina pastiprināti veidoties putekļi, tāpēc aicinām autovadītājus ievērot atbilstošu distanci un braukšanas ātrumu, lai izvairītos no negadījumiem. Latvijā vairāk kā puse no valsts autoceļiem ir ar grants segumu, no tiem lielākā daļa ir vietējās nozīmes ceļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Latvijā radītā dizaina sēdmēbelēm var sekmīgi konkurēt ne tikai Baltijā un Skandināvijā, bet arī Austrālijā un Amerikā.

To pierāda uzņēmējs un dizainers Aldis Circenis ar saviem augstas pievienotās vērtības izstrādājumiem – krēsliem un šūpuļzirdziņiem.

Latvijā var saražot augstas kvalitātes mēbeles, kurām ir pieprasījums Eiropā, Amerikā un citviet. To ir pierādījis ne viens vien Latvijā strādājošs mēbeļu ražotājs. Tomēr SIA Rīgas krēslu fabrika līdzīpašnieks un dizaina SIA Coppa Ltd īpašnieks Aldis Circenis ir sava ceļa gājējs, kurš svarīgāku par ražošanas apjomiem un izmaksām uzskata funkcionalitti, ergonomiskumu un vienlaikus dizaina sēdmēbeļu ražošanu un pārdošanu. Agrāk – līdz ekonomiskajai lejupslīdei – lielākā uzmanība pievērsta pašmāju tirgum, bet tieši krīzes laikā fokusēšanās notikusi uz ārvalstu pircējiem, reizē īpašu uzmanību pievēršot produktu dizainam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taivānas tehnoloģiju kompānija Asus iepazīstinājusi ar sava viedtālruņa PadFone nākamo versiju – PadFone 2. Jaunā ierīce, tā pat kā tās priekšgājējs, ļauj izbaudīt gan viedtālruņa, gan planšetdatora lietošanu.

Asus viedtālruni var izmantot kā galveno satura nodrošinātāju planšetdatoram PadFone Station. Viedtālrunis tiek ievietots planšetdatorā un PadFone Station arī PadFone 2 datu pieslēgumu, bezvadu internetu un nodrošina tālruni ar elektroenerģiju.

Asus viedtālrunis aprīkots ar 4,7 collu ekrānu, četru kodolu procesoru un Android operētājsistēmu. Viedtālrunis padarīts vieglāks nekā tās priekšgājējs, kā arī aprīkots ar jaudīgāku Qualcomm Snapdragon S4 četru kodolu procesoru. Tālrunis aprīkots ar 13 megapikseļu aizmugurējo fotokameru.

Savukārt planšetdatoram «piešķirts» 10,1 collu ekrāns un tas aprīkots ar papildus bateriju, kas paredzēta viedtālrunim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Joslu maiņas uzraudzības sistēma Latvijā nestrādās pat uz atsevišķiem galvenās nozīmes ceļiem

Aldis Zelmenis, 12.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 1. novembra, visi jaunizlaistie N3 jeb lielās kategorijas kravas auto obligāti ir jāaprīko ar avārijas bremzēšanas un joslu maiņas palīgsistēmām, paredz jaunā Eiropas Savienības regula, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šie divi jaunievedumi kalpos satiksmes drošības uzlabošanai, visi kā viens uzskata pašmāju kravas auto tirgotāji un satiksmes drošības eksperti. Pēc būtības, abas sistēmas ir vēl viens acu pāris, kas palīdzēs kravas auto šoferim ikdienas darbos, un tas nozīmē, ka pārējie satiksmes dalībnieki, it īpaši mazaizsargātie, proti, gājēji un velobraucēji varēs justies nedaudz drošāk.

Melnā statistika

Šīs regulas īpašo nozīmi izceļ ne tikai nesenie notikumi Garkalnē, kad kravas auto ietriecās velobraucēju grupas pavadošajā auto, pēcāk uztriecoties pašiem velosipēdistiem, bet arī tas, ka ceļu satiksmes drošības statistika diemžēl apliecina, ka Latvija no Eiropas valstīm ir pirmajā vietā pēc bojāgājušo skaita uz 1000 iedzīvotājiem. Turklāt Ceļu Satiksmes drošības direkcijas (CSDD) svaigākā statistika rāda, ka pirmajos desmit mēnešos gājis bojā 41 gājējs. Drošības eksperti gan norāda, ka bieži vien nedz vieglā, nedz kravas auto vai cita transportlīdzekļa vadītājs, bet gan pats gājējs ir vainīgs pie negadījuma izraisīšanas. Lielākā kļūda ir tā, ka liela daļa gājēju un velosipēdistu neapzinās kravas auto manevrētspējas īpatnības un faktu, ka vairākus desmitus tonnu smagais transportlīdzeklis pēc visiem fizikas likumiem nav spējīgs apstāties tikpat ātri un īsā distancē kā, piemēram, vieglais pasažieru auto, tāpēc obligātajā programmā ietvertā kravas auto avārijas bremzēšanas sistēma atsevišķos gadījumos darīs visu, lai glābtu neuzmanīga gājēja dzīvību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Valsts meži veiks vērienīgus meža autoceļu būvdarbus Vidzemē

Gunta Kursiša, 07.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas Valsts meži (LVM) veiks meža autoceļu būvdarbus Vidzemes reģiona Austrumvidzemes mežsaimniecībā un Rietumvidzemes mežsaimniecībā, liecina trešdien, 7. decembrī, publicētie iepirkumu konkursu rezultāti.

LVM noteikusi SIA Valkas Meliorācija par komplekso meža autoceļu un meža meliorācijas sistēmas būvdarbu veicēju Austrumvidzemes mežsaimniecībā. Līgumcena, par kuru vienojusies Valkas Meliorācija un LVM, ir vairāk nekā 586 tūkstoši latu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Vairāk nekā 1,069 miljonu latu vērtajā meža autoceļu būvdarbu veikšanas pasūtījumā uzvarējusi SIA Limbažu Ceļi, SIA Zemgales meliorācija un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs. Līgumi ar ceļu būvniekiem paredz darbus Dravniekos, kā arī Lauru ceļa, Kaugurīšu ceļa, Zviedrkalnu ceļa, Mežmaļu ceļa un Mostenes ceļa Vidzemes reģiona Rietumvidzemes mežsaimniecībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Varbūt pašvaldība bija domājusi labu, tomēr tie tikai traucē.»

Jau vairākkārt apspriestie ceļa biedēkļi jeb atstarojošie cilvēki pie autoceļa A9, kas vijas caur Grobiņu, joprojām atrodas savās vietās. Atstarojošās figūras tur tika uzstādītas 2016. gada rudenī, un, par spīti dažādu instanču iebildumiem, pašvaldība tās nav noņēmusi, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

A9 autoceļš stiepjas cauri Grobiņai, un pa to automašīnas drīkst pārvietoties vien ar ātrumu 50 kilometri stundā. Bieži kāds nepacietīgāks autovadītājs steidz garām auto rindām un cenšas posmu izbraukt ātrāk. Tieši tāpēc Grobiņas pašvaldība lēma par spīdīgo biedēkļu uzstādīšanu. Pirmajā acu uzmetienā šķiet, ka ceļu grasās šķērsot kāds gājējs, kuram mugurā atstarojošā veste, tomēr, piebraucot tuvāk, izrādās, ka tas ir māneklis – gaismu atstarojošs vikings, kas simbolizē Grobiņu un vienlaikus mudina braucējus piebremzēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības BTA Insurance Company SE (BTA) Apvienotās Karalistes filiāles darbinieki brīdina par jaunu apdrošinātāju krāpšanas paņēmienu Lielbritānijā. Signalizējot ar tuvajām un tālajām gaismām, krāpnieki maldīgi rada priekšstatu, ka dod priekšroku autovadītājam, kurš vēlas izbraukt uz galvenā ceļa no mazākas nozīmes ceļa. Tuvojoties krustojumam, apzināti, ar mērķi saņemt apdrošināšanas atlīdzības, tiek izraisītas sadursmes.

BTA Apvienotās Karalistes filiāles darbinieki informē, ka kopš 2012. gada beigām pieaug ceļu satiksmes negadījumi, kurus apzināti izraisījis viens no autovadītājiem, signalizējot ar tuvajām un tālajām gaismām un maldīgi radot priekšstatu par ceļa došanu autovadītājam, kurš izbrauc krustojumā no mazākas nozīmes ceļa, piemēram, no degvielas uzpildes stacijas vai lielveikala stāvvietas.

Brīdī, kad, redzot šādu gaismas signālu, autovadītājs no mazākas nozīmes ceļa uzsāk kustību, uz galvenā ceļa braucošais «laipnais» spēkrata vadītājs palielina ātrumu un mērķtiecīgi izbrauc priekšā no mazākas nozīmes ceļa izbraukušajam transportlīdzeklim. Šāds krāpšanas veids uz Lielbritānijas ceļiem kļūst arvien populārāks un jau nodēvēts par «flash for cash» jeb «zibsnīšana naudas iegūšanai». Lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzības par autotransportam radītiem bojājumiem, par gūtajiem miesas bojājumiem un personisko mantu bojāšanu, autovadītāji – krāpnieki esot gatavi riskēt ne tikai ar savu veselību, bet pat dzīvību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016.gada 1.janvārī stāsies spēkā jaunie Ceļu satiksmes noteikumi. To mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību pievēršot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem; ieviest jaunas, satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešamas normas; saskaņot Ceļu satiksmes noteikumu normas ar grozījumiem Valsts standartos par ceļa zīmēm un ceļa apzīmējumiem.

Par jauno Ceļu satiksmes noteikumu projektu iepriekš notikušas konsultācijas, par tiem diskutēts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs, tie saskaņoti ar valsts un nevalstiskā sektora organizācijām. Jaunie noteikumi atrodami šeit: http://likumi.lv/ta/id/ 274865.

Braukšana ar velosipēdu.

Galvenie jaunumi velo jomā:

- precīzāk noteikta atļautā velosipēdu atrašanās vieta satiksmē: braukšana ar velosipēdiem atļauta pa tiem paredzēto infrastruktūru. Piemēram, pa velojoslu (brauktuves daļa, kas paredzēta braukšanai tikai ar velosipēdiem). Ja šīs infrastruktūras nav vai tā attālināta no ceļa, velosipēdistiem jābrauc pa brauktuvi;

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ceļa posmu no Svētciema līdz Salacgrīvai rekonstruēs par 4,8 miljoniem eiro

Žanete Hāka, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves firma SIA Binders sākusi valsts galvenā autoceļa A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži) segas rekonstrukciju ( pastiprināšanu) posmā no 81,27. km līdz 87,1.km jeb posmā Svētciems-Salacgrīva, informē uzņēmums.

Vairāk nekā 4 km no gandrīz 6 km rekonstrukcijai paredzētā posma plānots atjaunot, izmantojot reciklēšanas metodi. Pārējai daļai tiks veikta pilna rekonstrukcija ar ceļa apakškārtu atjaunošanu.

Reciklēšana ir ceļa segas atjaunošanas metode, kurā vecais segums tiek nofrēzēts, uzirdināts, sajaukts ar šķembām, ieklāts atpakaļ uz ceļa un kalpo kā apakšējā kārta, kam virsū klāj jauno asfalta segumu.

Ar reciklēšanas metodi Binders pērn pabeidza ceļa segas atjaunošanu autoceļa A3 Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža (Valka) 25 km garā posmā no tilta pār Gauju Inčukalnā līdz tiltam pār Braslu pirms Straupes. Ar šīs metodes izmantošanu šobrīd noslēgumam tuvojas šosejas A3 asfalta segas atjaunošana posmā pie Valmieras.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļa maršrutā no Ainažiem līdz Grenctālei, jeb uz Via Baltica sākušas darboties elektroniskās mainīgās informācijas ceļa zīmes, kas brīdinās autobraucējus par braukšanas apstākļiem, ceļa seguma stāvokli, atļauto braukšanas ātrumu un citiem satiksmei būtiskiem apstākļiem, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Ceļazīmes ir uzstādītas projekta Smart E67 ietvaros. Kopumā 13 objektos uzstādītas 30 elektroniskās ceļa zīmes, no kurām 4 ātrumu ierobežojošas zīmes kopā ar 4 brīdinājuma zīmēm un 22 brīdinājuma un aizlieguma zīmes. Elektroniskajām ceļazīmēm ir tāda pati nozīme, kā parastajām, un tās ir jāievēro tāpat, kā citas.

Ceļa zīmes darbojas automātiskā režīmā, vadoties pēc informācijas, ko sniedz ceļu meteoroloģiskās stacijas. Ja nepieciešams, arī VAS Latvijas Valsts ceļ (LVC) Satiksmes informācijas centrs (SIC) var attālināti mainīt ceļa zīmes informāciju satiksmes negadījuma, sastrēguma vai remontdarbu laikā.

Elektroniskās ceļazīmes iedegsies tikai tad, kad ir konstatēti apstākļi, par kuriem ir būtiski informēt satiksmes dalībniekus, proti, ja ir remontdarbi, apledojums, sastrēgums, sānvējš vai citi apstākļi, kas var ietekmēt satiksmi. Ja šādi apstākļi nav iestājušies, brīdinājumi uz ceļazīmēm netiek izgaismoti un ceļazīmes darbojas nogaidīšanas režīmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Turpinās būvdarbi uz Liepājas un Tallinas šosejām, kā arī ceļā no Daugavpils uz Rēzekni

Dienas Bizness, 23.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts autoceļu tīklā turpinās aktīva remontdarbu sezona, tāpēc aicinām autovadītājus rēķināties ar ieviestajiem satiksmes ierobežojumiem, brīdina VAS Latvijas valsts ceļi.

Arī šajā nedēļā turpināsies asfalta ieklāšanas darbi Tallinas šosejas (A1) sākumā, kuru laikā satiksme caur Baltezeru, jo īpaši pēcpusdienas un vakara stundās, var būt stipri apgrūtināta, tāpēc autovadītājiem ir jārēķinās ar papildus laiku ceļā. Asfaltēšanas darbus plānots uzsākt pēc plkst. 9, satiksmi organizējot ar satiksmes regulētājiem.

Lai izvairītos no iespējamiem sastrēgumiem un apbrauktu šo remontposmu, iesakām izmantot autoceļu Rīga–Carnikava–Ādaži (P1).

Ja laikapstākļi būs labvēlīgi, asfaltēšanas darbi šajā nedēļā tiks pabeigti un reversa satiksmes organizācija ar regulētājiem vairs netiks pielietota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Avārijā cietusī vijolniece Polloka gatavojas garai cīņai ar ceļu apsaimniekotāju

LETA, 06.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avārijā uz Grobiņas-Ventspils šosejas cietusī Liepājas Simfoniskā orķestra vijolniece Elvita Polloka vēl nav vērsusies ar prasību pret ceļu apsaimniekotāju atlīdzināt viņai avārijā nodarītos zaudējumus, jo tie vēl nav aprēķināti, informēja Polloka.

Polloka vācot pierādījumus par avārijas apstākļiem un, kad būs aprēķināti zaudējumi, vispirms vērsīsies ar prasību pie ceļu apsaimniekotāja un, ja saņems atteikumu, arī tiesā.

Kā pastāstīja Polloka, viņa pašlaik ārstējot avārijā gūtos ievainojumus. Vijolniece prognozē, ka šis process var ilgt pusotru līdz trīs gadus, un pat pieļauj, ka nevarēs vairs spēlēt vijoli. «Vienu pirkstu, kas man nepieciešams spēlēšanai, vēl joprojām nevaru pakustināt,» pastāstīja vijolniece. Polloka uzsver, ka atveseļošanās process būs garš un līdz ar to arī viņai nodarīto zaudējumu summa nebūšot maza.

Vijolniece ir nepatīkami pārsteigta par policijas agresīvo reakciju pēc negadījuma, kad policijas amatpersonas apgalvoja, ka vijolniece pati vainojama pie avārijas izraisīšanas, it kā pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu - 50 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

LVC par 242 tūkstošiem iegādājies autoceļu apsekošanas un novērtēšanas ierīci

Dienas Bizness, 17.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) par 242 000 eiro no Somijas uzņēmuma Roadscanners OY iegādājusies jaunu autoceļu apsekošanas ierīci - grunts penetrācijas radaru un lāzerskenēšanas iekārtu, kas ļaus ievērojami labāk novērtēt ceļu stāvokli un būtiski uzlabot projektēšanas kvalitāti, iekārtas prezentācijā sacīja LVC Autoceļu kompetences centra direktors Vladimirs Akimovs.

Grunts penetrācijas radars un 3D lāzerskenēšanas iekārta Road Doctor Survey Van (RDSV) ir kompleksa un modulāra ceļu apsekošanas sistēma, tā patlaban ir viena no modernākajām ceļu apsekošanas sistēmām Eiropā.

Ar iekārtas palīdzību iespējams novērtēt ceļa tehnisko stāvokli - iegūt telpisku ceļa un tam pieguļošās teritorijas attēlu, ceļa seguma ģeometriju, izmērīt rišu dziļumu un konfigurāciju, saņemt informāciju par ceļa segu veidojošo konstruktīvo kārtu biezumu.

Akimovs skaidroja, ka RDSV automašīnas priekšgalā piestiprināts radars, kas var noteikt konstrukcijas slāņa stāvokli līdz viena metra dziļumam, uzreiz aiz šī radara ir vēl viens, kas konstrukcijas slāni izmēra līdz četru metru dziļumam. Automašīnas aizmugurē ir radara antena, kas pie ideāliem grunts apstākļiem var izanalizēt konstrukciju līdz 15 metru dziļumam, ietverot arī ceļa pamatni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

«Strauja sirds, bet kājas lēnas»: Trešā daļa bojāgājušo uz ceļa ir seniori

Lelde Petrāne, 16.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas veiktajā padziļinātajā pētījumā iezīmējas būtiskas atšķirības starp smagi cietušajiem gājējiem vecumā virs 60 gadiem un pārējiem satiksmes dalībniekiem. Proti, vairāk nekā trešdaļa jeb 38% smagi cietušo gājēju ir vecumā virs 60 gadiem. Turklāt no tiem gājējiem, kas negadījumus izraisījuši, 30% arī ir šajā vecuma grupā. Pirmo reizi Latvijā tiek uzsākta informatīva drošības kampaņa gājējiem senioriem «Strauja sirds, bet kājas lēnas».

«Seniori ir viena no lielākajām gājēju riska grupām satiksmē. Trešā daļa jeb 36% no bojāgājušajiem gājējiem uz ceļa ir vecumā virs 60 gadiem. Turklāt mūsu veiktajā pētījumā atklājas arī, ka katrs trešais gājējs seniors negadījumā cietis savas vainas dēļ. Iemesli – savu spēju pārvērtēšana un ceļu satiksmes noteikumu neievērošana. Piemēram, ceļa šķērsošana neatļautās un nepārredzamās vietās, turklāt esot bez gaismu atstarojošajiem elementiem,» stāsta Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Saskaņā ar Valsts policijas datiem ik gadu ceļu satiksmes negadījumos traumas gūst vairāk nekā 200 gājēju vecumā virs 60 gadiem. Pērn negadījumos iekļuvis 231 seniors, no tiem 38 smagi ievainoti, bet 22 – gājuši bojā. Kampaņas ietvaros seniori tiek aicināti nepārvērtēt savas spējas un aizdomāties ne tikai par savu, bet arī citu satiksmes dalībnieku drošību uz ceļa. Ja domās vēl ir straujums un pārliecība, tad fiziskās spējas un maņas var pievilt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā 89 ceļa zīmes ar metāla zagļu palīdzību šovasar nozudušas no Ventspils novada ceļiem.

Nekrietnās darbības uz Ventspils novada autoceļiem notikušas no 6. jūnija līdz 29. augustam. Viņu guvums – 89 ceļa zīmes un 85 ceļa zīmju balsti, jo uz dažiem balstiem ir uzliktas divas zīmes, laikrakstu Neatkarīgā informējis valsts uzņēmuma Latvijas Valsts ceļi Kurzemes reģiona Ventspils nodaļas vadītājs Andis Geige.

Viņš atklājis, ka apmēram 70 līdz 80% no nozagtā ir kilometru rādītāju stabiņi. Pārējās galvenokārt ir ceļa zīmes Dodiet ceļu.

Kilometru rādītāju stabiņi ir nozagti klusākos un neapdzīvotos ceļa posmos uz Liepājas un Kuldīgas šosejām, kā arī uz vecā Užavas ceļa. Savukārt brīdinājuma ceļa zīmes nozagtas uz meža ceļiem un mazākiem vietējas nozīmes ceļiem pirms izbraukšanas uz šosejām. Kopumā uzņēmumam šovasar nodarīti 6300 latu zaudējumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas valsts ceļi: Žogi autoceļu malās pilnībā nepasargās autovadītājus no sadursmēm ar dzīvniekiem

LETA, 26.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žogi autoceļu malās pilnībā nepasargās autovadītājus no sadursmēm ar dzīvniekiem, komentējot aizvadīto svētku brīvdienās notikušo traģisko ceļu satiksmes negadījumu uz Valmieras šosejas, kad vieglā automašīna sadūrās ar alni, atzina VAS «Latvijas valsts ceļi» pārstāvji.

Pēc «Latvijas valsts ceļu» pārstāves Annas Kononovas paustā, nav tādu risinājumu, kas ļautu pilnībā novērst iespēju dzīvniekiem nokļūt uz ceļa.

«Latvijas valsts ceļu» pārstāve atzīmēja, ka dažādās pasaules valstīs šī problēma tiek risināta atšķirīgi, tostarp arī Baltijas valstīs pieejas atšķiras. Igaunijā gar valsts ceļiem dzīvnieku žogi ir uzstādīti 12 kilometru garumā, Lietuvā - vairāk nekā 650 kilometru garumā, bet Latvijā šādi žogi ir uzstādīti gar trim galvenās nozīmes valsts ceļiem posmos ar kopējo garumu virs 60 kilometriem.

Dzīvnieku žogi Latvijā ir uzstādīti uz Tallinas šosejas (A1) Saulkrastu apvedceļa posmā, atsevišķās vietās uz Bauskas šosejas (A7) un uz autoceļa Tīnūži-Koknese (P80), bet ne visā tā garumā. Šie žogi uzstādīti Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu īstenošanas laikā no 2006. līdz 2013.gadam. Žogi ir uzstādīti vietās, kur ceļš robežojas ar mežu un ir liela varbūtība, ka dzīvnieki varētu iznākt uz ceļa. Dzīvnieku žogus 10,775 kilometru garumā plānots uzstādīt arī uz topošā Ķekavas apvedceļa, kā arī uz tā paralēlajiem ceļiem gandrīz viena kilometra garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Remontdarbu dēļ autovadītājiem vietām jārēķinās pat ar papildu stundu ceļā

LETA, 18.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik plašākie ceļu remontdarbi notiek uz Vidzemes šosejas, kur no Raunas līdz Smiltenei ir septiņi pagaidu luksofori un jārēķinās vismaz ar papildu stundu ceļā, informēja "Latvijas valsts ceļi".

Kopumā ceļu remontdarbi valstī turpinās vairāk nekā 100 autoceļu posmos, tāpēc autobraucējiem arī turpmāk ir jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem un papildu laiku ceļā.

Uz Vidzemes šosejas notiek arī Līgatnes upes caurtekas remonts Augšlīgatnē, kur ir viens luksofors, taču intensīvākas satiksmes laikos veidojās gari sastrēgumi.

Uz Daugavpils šosejas darbi notiek posmā no Salaspils līdz Ikšķilei, kur noteikts ātruma ierobežojums un pārmaiņus tiek slēgta viena no divām joslām uz katras no brauktuvēm, posmā pie Pļaviņām starp abiem rotācijas apļiem ir noteikts ātruma ierobežojums, trīs luksoforu posmi un ceļā var paiet 20 minūtes, posmā no Līvāniem līdz Stūrišķiem ir divi luksoforu posmi, bet uz Daugavpils-Rēzeknes dzelzceļa pārbrauktuves pie Daugavpils satiksme tiek regulēta ar luksoforiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Precizētas Āfrikas cūku mēra riska zonas Latvijā

Žanete Hāka, 14.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 14. februārī, valdība atbalstīja Zemkopības ministrijas (ZM) sagatavotos grozījumus noteikumos, kas nosaka Āfrikas cūku mēra (ĀCM) likvidēšanas un draudu novēršanas kārtību. Grozījumi noteikumos sagatavoti, lai precizētu ĀCM riska zonas Latvijā, informē ZM.

Izmaiņas noteikumos nosaka, ka ĀCM II riska zonas teritorijā, papildus jau noteiktajiem novadiem un pagastiem, ietilpst Krimuldas novada Krimuldas pagasta daļa, kas atrodas uz ziemeļaustrumiem no ceļa Nr. V89 un ceļa Nr. V81, Lēdurgas pagasta daļa, kas atrodas uz ziemeļaustrumiem no ceļa Nr. V81 un ceļa Nr. V128, Limbažu novada Skultes, Limbažu, Umurgas, Katvaru, Pāles un Viļķenes pagasts, kā arī Siguldas novada Mores pagasts un Allažu pagasta daļa, kas atrodas uz dienvidiem no ceļa Nr. P3.

Savukārt ĀCM III riska zonas teritorijā, papildus jau noteiktajiem novadiem un pagastiem, ietilpst Krimuldas novada Krimuldas pagasta daļa, kas atrodas uz dienvidrietumiem no ceļa Nr. V89 un ceļa Nr. V81, Lēdurgas pagasta daļa, kas atrodas uz dienvidrietumiem no ceļa Nr. V81 un ceļa Nr. V128, kā arī Limbažu novada Vidrižu pagasts un Siguldas novada Siguldas pagasts un Allažu pagasta daļa, kas atrodas uz ziemeļiem no ceļa Nr. P3.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākas remontdarbi uz vairākiem ceļiem Kurzemes piekrastē, bet Aglonas apkārtnē svētku laikā tiks slēgta tranzītsatiksme, informē Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Darbi notiek reģionālā autoceļa Ventspils–Grobiņa (P111) posmā no Sārnates līdz Ošvalkiem (21,7.-27,3. km), uz ceļa Valdgale–Roja (P126) posmā no 27. līdz 31. km, uz ceļa Tukums–Ķesterciems–Mērsrags–Kolka (P131) no 71. līdz 73. km. Tāpat notiek Līgupes tilta periodiskā uzturēšana uz Rucavas–Papes ceļa un Ālandes tilta uzturēšanas darbi uz autoceļa Grobiņa–Bārta–Rucava (P113). Šajos posmos jau ir vai tuvākajā laikā tiks ieviesti satiksmes ierobežojumi.

Ievērojami satiksmes ierobežojumi saglabājas uz Liepājas šosejas (A9), kur darbi notiek kopumā uz vairāk kā 70 kilometriem ceļa:

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jaunizbūvēto Maskavas maģistrāles posmu satiksmei atklās novembrī

Dienas Bizness, 18.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgumam tuvojas būvdarbi autoceļa E22 jeb Maskavas maģistrāles posmos - ceļa rekonstrukcija no Tīnūžiem līdz P32 (5,12-40,6 km) un jauna ceļa būvniecība no P32 līdz Koknesei (40,6-63,6 km). Abos objektos darbi saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem jāpabeidz līdz mēneša beigām - 31. oktobrim, vēsta laikraksts Diena.

Pēc tam gan vēl sekos ceļa pieņemšanas procedūras, kas varot aizņemt no viena līdz pat vairākiem mēnešiem, bet Latvijas valsts ceļi (LVC) prognozē, ka abos objektos satiksme pilnā apjomā tiks atklāta novembrī.

LVC pārstāve Ieva Niedra informējusi, ka ceļa rekonstrukciju posmā no 5,12 līdz 40,6 km veic SIA Binders. LVC veikuši arī kvalitātes pārbaudes, un būtiskas atkāpes nav konstatētas, tomēr noslēdzošā kvalitātes novērtēšana tiks veikta pirms ceļa nodošanas ekspluatācijā. Plānots, ka rekonstrukcija kopumā izmaksās 34,7 miljonus latu (bez PVN).

Uzņēmuma pārstāve Vita Noriņa Dienai stāstījusi, ka autoceļa E22 posms Tīnūži-autoceļš P32 arī pašlaik ir pieejams satiksmei un visā būvdarbu veikšanas laikā satiksmei pilnībā nav bijis slēgts. Tomēr, līdz autoceļa posms nav pieņemts ekspluatācijā, transportlīdzekļu vadītājiem jāatceras, ka pēc būtības tas vēl ir būvlaukums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Vecpiebalgā atklāj par 8,891 miljonu eiro atjaunoto ceļa posmu

Rūta Cinīte, 24.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Vecpiebalgā svinīgi atklāts atjaunotais reģionālā autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) posms no Brežģa kalna līdz Vecpiebalgai, kas izmaksāja 8,891 miljonu eiro (ar PVN), liecina VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) sagatavotā informācija.

LVC informē, ka Vecpiebalgas ceļš iepriekš bija ļoti sliktā stāvoklī. Uz ceļa bija iesēdumi, iebrauktas rises, plaisas un bedres, bet ceļa melnais segums jeb asfalts bija pilnībā sabrucis. 2016. gada vasarā SIA 8CBR uzsāka būvdarbus uz šosejas Cēsis–Vecpiebalga–Madona posmā no Brežģa kalna līdz Vecpiebalgai (38.-49. km).

Projekta ietvaros pārbūvēts 11 km garais iepriekš nokalpojušais ceļa posms. Izbūvēta jauna segas konstrukcija: ieklāta karstā asfalta dilumkārta un apakškārta, nesaistītu minerālmateriālu maisījums un salizturīgā kārta. Veikti zemes darbi un nostiprinātas nogāzes. Zem ceļa izbūvētas 17 jaunas caurtekas, kā arī atjaunotas 14 sabiedriskā transporta pieturvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gājēju pārejas bieži ir pastiprinātas bīstamības elements satiksmes infrastruktūrā, un tieši uz pārejām notiek negadījumi ar traģiskām sekām. Līdz ar to pāreju pārbūve un sakārtošana atbilstoši mūsdienu drošības prasībām ir aktuāla nepieciešamība, un tai jābūt starp valsts prioritātēm satiksmes drošības jomā, norādīja Latvijas Automoto biedrībā (LAMB).

LAMB prezidents Juris Zvirbulis skaidro, ka šodienas Čaka ielas traģēdija notika uz regulējamas gājēju pārejas, tātad varot secināt, ka luksofors ielas otrajā pusē vēl nav drošības garants un katram satiksmes dalībniekam - gan gājējam, gan autovadītājam - ir jābūt uzmanīgam un jāpārliecinās par situāciju uz ceļa, neskatoties uz luksoforā degošās gaismas krāsu.

Pieredzējuši autovadītāji pārliecinoties, vai uz pārejas nav aizkavējies kāds sirmgalvis vai bērns, bet gājējs ir īpaši uzmanīgs, ja ielas šķērsošanas laikā iedegas sarkanā gaisma. Turklāt atbilstoši izmaiņām satiksmes noteikumos regulējamu gājēju pāreju drīkst šķērsot braucot arī riteņbraucējs, kura parādīšanās uz pārejas var būt pilnīgi negaidīta.

Komentāri

Pievienot komentāru