Jaunākais izdevums

Air Crew Services sadarbībā ar Rīgas Aeronavigācijas institūtu, piesaistot Eiropas Savienības fondu līdzekļus, piedāvās pilotu apmācības programmu, kuras ietvaros varēs iegūt ATPL frozen licenci, pastāstīja Air Crew Services izpilddirektors Edgars Voļskis.

Pēc viņa teiktā Latvijā tā ir pirmā iespēja šādā veidā iegūt pilota licenci, jo apmācāmo līdzmaksājums būs ap divdesmit procentiem. Programmai nauda piesaistīta no Eiropas Savienības fondiem, un daļu naudas ieguldīs arī Air Crew Services. Iepriekš pilotiem apmācībām - gan Latvijā, gan ārzemēs - nepieciešamā nauda bija jāņem no savas kabatas. Šajā gadījumā vienam no pilotu apmācības programmas dalībniekiem mācības būšot bezmaksas.

E. Voļskis stāstīja, ka, iegūstot licenci, darbs ir tikpat kā garantēts, jo pieprasījums pēc pilotiem ir lielāks nekā piedāvājums.

Saskaņā ar Air Crew Services tīmekļa vietnē ievietoto informāciju sākotnējai atlasei izvirzītie nosacījumi nav pārāk stingri - var pieteikties pretendenti, kuriem ir pabeigta vidējā izglītība, ļoti labas angļu valodas zināšanas, interese par aviāciju un spēja ātri mācīties un apgūt jaunu informāciju.

Air Crew Services izpilddirektors gan norādīja, ka pieteikušos dalībnieku atlase būs nopietna, jo tiem, kas šajā programmā piedalīsies, jāsaprot - par pilotu būs jāstrādā vismaz nākamos desmit gadus.

Par to, ka piloti ir pieprasīti liecina, piemēram, fakts, ka pirms vairākiem gadiem Īrijas zemo cenu aviosabiedrība Ryanair darba piedāvājuma sludinājumā aicināja Latvijas aviosabiedrības airBaltic pilotus piedalīties pilotu pievilināšanas dienā.

Aviosabiedrības paziņojumā bija norādīts, ka «Ryanair, Eiropas zemo cenu aviokompānija numur 1, organizē pilotu pievilināšanas dienu Rīgā, airBaltic - nacionālās aviokompānijas - dzimtenē. airBaltic pilotiem būs dota iespēja lidot ar Eiropas zemo cenu aviokompāniju numur 1 un Eiropas numur 1 aviokompāniju peļņas ziņā». Ryanair neslēpa, ka pilotu pievilināšanas diena ir konkrēti mērķēta uz airBaltic pilotiem.

airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags iepriekš medijiem arī izteicies, ka airBaltic veiksmīgi pārvilina pilotus no Eiropas konkurentiem, jo citas aviokompānijas samazina pilotu atalgojumu, bet airBaltic to nodrošina stabilu.

Pilotu vakanču skaits esot mainīgs - vasarās ir vairāk, ziemā mazāk. «Taču varu apliecināt, ka pilotus mēs meklējam nepārtraukti, jo kompānija stabili aug,» uzsvēra Vanags.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja kādu dienu Igaunijas Nordica vairāk nebūs, mēs būsim gatavi veikt vairāk lidojumu no Igaunijas, par kaimiņvalsts konkurenti intervijā DB norāda Latvijas nacionālās lidsabiedrības AirBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Runājot par globālajiem procesiem, vai Brexit kaut kā ietekmē AirBaltic?

Šodien nav nekādas ietekmes.

Ryanair ir visai neapmierināts.

Jā, jo viņiem tur ir bizness. Man personīgi nepatīk Brexit, es domāju, ka tā ir muļķība. Taču briti tā izlēma. Domāju, ka beigās viņi izdomās, kā to nedarīt. Nevaru iedomāties, kā aviācijas nozarē Eiropa atriezīsies 30 gadu senā pagātnē pie kādas vecas sistēmas. Varbūt viņi īstenos Brexit, taču saglabās divpusējos lidojumus.

Vai mēs beidzot nevarētu tikt pie vienas kopīgas Baltijas valstu lidsabiedrības?

Kopš šeit strādāju, laiku pa laikam šādas sarunas notiek. Latvijas valdība vienmēr ir bijusi atvērta tam, lai būtu viena Baltijas lidsabiedrība. Jautājums ir par to, kur atrastos šādas kompānijas spēcīgākā daļa. Acīmredzot tā būtu Rīga, jo tā ir attīstījusies par centru. Kāpēc lai to pārceltu uz Tallinu vai Viļņu? Neatkarīgi no valstu teiktā mēs gadu pēc gada palielinām lidojumu skaitu no Viļņas un Tallinas. Mēs to darīsim pat spēcīgākas konkurences apstākļos. Igaunijā tagad Nordica ar poļu LOT ir lielas aktivitātes. Tas gan mums nekaitē, bet redzam, ka viņiem pieaug pasažieru skaits Tallinā. Taču viņi nerisina problēmu, jo tas, ko jūs vēlaties, ir savienojamība. Šobrīd tā ir, bet vienā mirklī var izzust, ja Nordica vairāk nelidos. Tagad viņi ir atkarīgi no LOT attiecībā uz investīcijām Nordica. Taču kāpēc gan lai poļi to darītu, ja vien viņi neizdomā, ka Igaunija viņiem ir galvenais tirgus? Tādēļ, manuprāt, mūsu pieeja nodrošināt no Igaunijas tik daudz lidojumu, cik varam, ir pareiza. Ja kādu dienu Nordica vairāk nebūs, mēs būsim gatavi veikt vairāk lidojumu no Igaunijas. Līdz tam mēs darīsim to, kam ir pamatojums. Līdzīgi arī Lietuvā. Pagājušajā gadā mums bija lielākā izaugsme lidsabiedrību starpā, taču mēs tur neesam lielākā kompānija, jo tur ir plaša zemo cenu aviolīniju klātbūtne. Taču viņiem nav savienojamības. Mēs to piedāvājam. Mēs esam pievienojuši pēdējo sektoru, lidojumus starp Tallinu un Viļņu, un tas nozīmē, ka mums ir spēcīgs maršrutu tīkls, ko grūti pārsist, jo tad to vajadzētu dublēt. 2018. gadā mums būs jau 38 lidmašīnas. Kādam vajadzētu nolikt šeit tikpat daudz lidmašīnu, lai mūs pārspētu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Air France lidmašīnas piloti, pēc ārkārtas nolaišanās Sīrijas galvaspilsētā Damaskā, lūguši pasažierus aizdot naudu, lai samaksātu par degvielas uzpildi.

Incidents noticis trešdien, kad no Parīzes uz Libānas galvaspilsētu Beirūtu lidojošā lidmašīna, lidlauka tuvumā esošo nekārtību dēļ, bija spiesta mainīt savu kursu. Piloti vispirms gribējuši lidot uz Jordānijas galvaspilsētu Ammānu, taču tam neesot pieticis degvielas un nācies nosēsties Damaskā, vēsta britu laikraksts The Daily Telegraph.

Pēc nosēšanās Damaskā, piloti vēlējušies uzpildīt lidmašīnu, lai dotos uz Kipru, taču izrādījies, ka pret Sīriju vērsto sankciju dēļ, nav iespējams norēķināties ar maksājumu kartēm. Rezultātā piloti vērsušies pie pasažieriem, ar lūgumu aizdot 17 tūkstošus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aviokompānija Ryanair pilotu šaubas par drošības politiku uzskata par safabricējumu

Jānis Rancāns, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair apstrīdējusi pilotu aptaujas rezultātus, kuros paustas bažas par zemajiem drošības standartiem, nosaucot tos par safabricētiem, bet kompānijas vadītājs Maikls O’Līrijs to nodēvējis par joku.

Organizācija Ryanair Pilot Group veikusi lidsabiedrības pilotu aptauju, kurā esot noskaidrots, ka lielākajai daļai aviokompānijas gaisa kuģu vadītāju neesot pārliecības par Ryanair drošības standartiem un tie vēlas, lai gaisa satiksmes regulatori veiktu pārbaudes. Piloti atklājuši, ka Ryanair regulāri lidojusi ar minimālu degvielas daudzumu, bet no kabīnēm pazuduši sarunu ieraksti, kuros bijušas norādes uz dažādiem negadījumiem.

Pilotu grupas vadītājs Everts van Cvolts sarunā ar CNBC skaidrojis, ka Ryanair piloti negribīgi atklāj drošības problēmas lidsabiedrībā. «Nav ne mazākā iemesla uzskatīt, ka šie piloti ir mazāk profesionāli nekā citās lidsabiedrībās strādājošie. Tomēr Ryanair iekšienē valdošā kārtība ir novedusi līdz šādai situācijai. Mēs regulatorus aicināsim to izskatīt ļoti nopietni,» klāstījis E. van Cvolts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviosabiedrības «Ryanair» piloti Lielbritānijā septembrī rīkos vairākus streikus, tādējādi cenšoties pieprasīt labākus darba līguma nosacījumus un atalgojuma palielināšanu, trešdien paziņoja arodbiedrība BALPA.

Piloti plāno streikot septiņas dienas laika periodā no 18. līdz 29.septembrim.

«»Ryanair» pieprasa tādus pašus nosacījumus un vienošanās, kas pastāv citās aviokompānijās - mūsu prasības nav nesaprātīgas,» norāda BALPA.

Lidsabiedrības piloti jau streikoja 20. un 23.augustā, un viņi atteikušies strādāt arī šonedēļ, taču būtiski neietekmējot aviokompānijas darbību.

Jau ziņots, ka septembrī piecas dienas streikus plāno rīkot arī «Ryanair» piloti Spānijā, lai protestētu pret četru bāzu slēgšanu valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvijas lidsabiedrības SAS piloti otrdien streiko piekto dienu pēc kārtas, liekot aviokompānijai atcelt vēl 504 lidojumus, kas paredzēti trešdien.

Šo reisu atcelšana ietekmēs aptuveni 47 000 pasažieru.

Piloti Dānijā, Norvēģijā un Zviedrijā streiko jau kopš piektdienas, pieprasot kompensācijas par atalgojumu samazinājumiem un citiem taupības pasākumiem, kurus bija nepieciešams īstenot 2012.gadā, kad aviokompānija piedzīvoja smagus laikus.

Pārrunas ar arodbiedrībām, kas norisinājās kopš marta, izjuka piektdienas rītā bez vienošanās, un piloti pieteica streiku.

Līdz šodienai streika dēļ atcelti jau aptuveni 3300 reisi, ietekmējot gandrīz 327 000 pasažieru.

Šobrīd nav arī informācijas, kad pārrunas ar arodbiedrībām varētu atsākties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuviešu pilotu apmācību skola Baltic Flight Academy (BFA) realizējusi «traku» projektu un paplašinājusi savu floti ar pieciem jauniem lidaparātiem. Lai nokļūtu BFA bāzē Paluknis, kas atrodas netālu no Viļņas, lidmašīnas mēroja vairāk nekā astoņu stundu garu ceļu no to ražotnes Tecnam Itālijā.

BFA, kas apmāca pilotus, kuri vēlas paaugstināt savu klasifikāciju, kā arī pilotus, kas vēlas iegūt privāto licenci, šā gada vasarā no Itālijas lidaparātu ražotāja Tecnam iegādājusies četras divvietīgas Tecnam P2002-JF un vienu četrvietīgu Tecnam P2006T lidmašīnu, kas tiks izmantotas pilotu apmācībai.

Šīs lidmašīnas lido ar ātrumu vidēji 120 kilomteri stundā un vidējais lidošanas augstums ir aptuveni divi kilometri. Pārlidojums no lidaparātu ražotnes uz pilotu apmācību skolu BFA ilgst astoņas stundas ar vienu apstāšanos Ungārijas Gioras lidostā. Lidojuma laikā tiek šķērsota Itālija, Horvātija, Ungārija, Slovākija, Polija un ielidots Lietuvā, kur jaunajiem lidaparātiem būs jāpalīdz realizēt pilotu sapnis par kvalifikācijas paaugstināšanu vai privātās licences iegūšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic lidmašīna nosēdināta, darbojoties tikai vienam dzinējam

Elīna Pankovska, 16.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas airBaltic pasažieru lidmašīna 11.septembrī Tallinas lidostā nosēdināta, darbojoties tikai vienam dzinējam, jo bija radušās problēmas ar eļļas spiedienu otrā dzinējā.

«Tā nebija ārkārtas situācija. Mūsu piloti izpildīja visus drošības noteikumus,» portālam postimees.ee norādījis airBaltic viceprezidents komunikāciju jautājumos Jānis Vanags.

Pēc viņa teiktā, piloti netālu no Tallinas pamanījuši, ka vienā dzinējā radušās problēmas un tāpēc to atslēguši. «Viņi novērsa iespējamās briesmas Piloti tiek sagatavoti šādām situācijā,» skaidroja J.Vanags.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija «Ryanair» ceturtdien paziņoja, ka panākusi vienošanos ar pilotus pārstāvošo Īrijas arodbiedrību, kas varētu izbeigt pilotu streikus, kuru dēļ ietekmēti vairāku desmitu tūkstošu pasažieru ceļojumu plāni.

«»Ryanair« šodien apstiprina, ka naktī tā panākusi vienošanos ar arodbiedrību FORSA un tās Īrijas pilotu komiteju, kas pārstāv Īrijas Republikā bāzētos pilotus,» norāda aviokompānija.

Medijos izskanējusi informācija, ka arodbiedrība ieteikusi pilotiem atbalstīt šo vienošanos, kuras detaļas gan pagaidām nav atklātas.

«Ryanair šos ierosinājumus nodos izskatīšanai [uzņēmuma] padomē pēc tam, kad Īrijā bāzētie piloti būs nobalsojuši par šo vienošanos,» skaidro lidsabiedrība.

Jau ziņots, ka augusta sākumā «Ryanair» piloti vairākās Eiropas valstīs rīkoja koordinētu 24 stundu streiku, ietekmējot desmitiem tūkstošu pasažieru plānus.

Streiku rīkoja «Ryanair» piloti Īrijā, Vācijā, Beļģijā, Nīderlandē un Zviedrijā, un tādēļ aviosabiedrībai bija jāatceļ aptuveni 400 no ieplānotajiem 2400 reisiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības Ryanair piloti nosēdinājuši lidmašīnu Alikantes lidostā Spānijā, nebrīdinot par to gaisa satiksmes kontrolierus. Piloti atzinuši, ka bija vienkārši aizmirsuši paziņot par lidmašīnas nolaišanos.

Lidmašīnas Boeing 737, kas lidoja no Lielbritānijas Īstmidlendas lidostas uz Spāniju, apkalpe savu kļūdu aptvērusi tikai tad, kad gaisa kuģis bija jau nolaidies un devās uz pasažieru izkāpšanas vietu, vēsta express.co.uk.

Apkalpe atvainojusies gaisa satiksmes kontroles operatoriem, kas, savukārt, paziņoja, ka situācijas novērošanu jau pārņēmuši Spānijas bruņotie spēki. Gaisa satiksmes kontrole arī norādīja, ka nepārtraukti centusies sazināties ar lidaparātu, tomēr apkalpe bija izslēgusi skaņu rācijām.

Lidmašīnas apkalpe skaidrojusi, ka, tuvojoties Alikantes lidostai, sazinājušies ar Valensijas lidostu, kur gaisa satiksmes kontrole viņiem ļāvusi doties uz nosēšanos. Taču pēc tam piloti aizmirsuši sazināties ar Alikantes lidostu. Lidmašīnas kapteinis izmeklētājiem stāstījis, ka kļūdu izraisījis kāds notikums kabīnē, kas novērsis viņa uzmanību. Izmeklētāji nav atklājuši, kas tas bijis par notikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas «British Airways» piloti trešdien atcēluši 27.septembrī ieplānoto streiku, paziņojusi Lielbritānijas Lidsabiedrību pilotu asociācija (BALPA).

«Kādam ir jāuzņemas iniciatīva, lai atrisinātu šīs atalgojumu nesaskaņas, un, tā kā pazīmes neliecina, ka to varētu uzņemties «British Airways», piloti nolēmuši rīkoties atbildīgi,» skaidro BALPA.

Asociācija pauda cerību, ka «British Airways» un mātesuzņēmums «International Airlines Group» (IAG) demonstrēs tikpat lielu atbildību, cik piloti.

Taču, ja aviokompānija atteiksies veikt jaunas saprātīgs sarunas, BALPA patur tiesības izziņot jaunus streikus.

«British Airways» 9. un 10. septembrī atcēla visus uz un no Lielbritānijas plānotos reisus saistībā ar pilotu streiku, kas bija pirmais aviokompānijas pastāvēšanas vēsturē.

BALP lēš, ka šis 48 stundu streiks «British Airways» izmaksājis 80 miljonus sterliņu mārciņu (90 miljonus eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Boeing izdevumi 737 MAX lidojumu aizlieguma dēļ pieaugs vēl par sešiem miljardiem eiro

LETA, 19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» paziņojis, ka problēmas ar modeļa «737 MAX» lidmašīnām radīs vēl 6,6 miljardu ASV dolāru (5,9 miljardu eiro) papildu izmaksas, vēl vairāk samazinot uzņēmuma peļņu.

«Boeing» norādīja, ka otrā ceturkšņa finanšu rādītājus ietekmēs vienreizējās izmaksas, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedz 4,9 miljardus ASV dolāru. Izmaksas veido kompensācijas lidsabiedrībām par reisu atcelšanu un lidmašīnu piegādes kavējumiem saistībā ar regulatoru aizliegumu izmantot «737 MAX» pēc divām aviokatastrofām.

Tāpat vēl 1,7 miljardu ASV dolāru izmaksas saistītas ar «737 MAX» ražošanas samazinājumu, piebilda kompānija.

Lidmašīnu «Boeing 737 MAX» lidojumi martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, kas prasījušas 346 cilvēku dzīvības. Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Katastrofas ir iedragājušas «Boeing» reputāciju un daudzi bojāgājušo tuvinieki vērsušies tiesā pret uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air pēdējā brīdī uzsāk sarunas pilotu streika novēršanai

Gunta Kursiša, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air uzsākusi sarunas ar pilotu apvienību ELA cerībā apturēt briestošo streiku, kura sākums paredzēts jau 7. janvārī un kas ļaunākajā gadījumā varētu novest pie lidsabiedrības maksātnespējas, citējot Äripäev, raksta BBN.

Šo sarunu rezultāts lielā mērā varētu noteikt turpmāko aviokompānijas likteni, ziņo medijs. «Ja mēs nespēsim vienoties un piloti uzsāks streiku, aviokompānijai varētu būt sarežģīti saglabāt biznesu un tā varētu bankrotēt,» atzina Estonian Air izpilddirektors Jans Palmers.

Paziņojums par pilotu streiku jau tagad ir negatīvi iespaidojis lidsabiedrības finanses, samazinoties biļešu pārdošanas apjomiem.

Aviokompānijas un pilotu arodbiedrības vidutājs Henns Parns (Henn Pärn) pauda, ka attiecības starp abām pusēm ir juceklīgas.

Piloti pieprasa 2008. gada kolektīvā nolīguma noteikumu pieņemšanu. Piloti un aviokompānija sarunas uzsāka 2008. gadā, taču 2010. gadā tās tika pārtrauktas. Pašlaik gaisa kuģu vadītāji uzstādījuši ultimātu aviokompānijai parakstīt jaunu nolīgumu, tomēr, saskaņā ar J. Palmera teikto, tas nekad nenotiks, jo kompānijai nav nekādu iespēju piekāpties un parakstīt šādu vienošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air izdodas novilcināt pilotu streiku, kas var izraisīt lidsabiedrības bankrotu

Gunta Kursiša, 07.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Igaunijas nacionālās lidsabiedrības Estonian Air vadības un pilotu arodbiedrības sarunām, pilotu apvienība pavēstījusi, ka streiks, kurš, saskaņā ar Estonian Air vadības pausto, ļaunākajā gadījumā varētu izraisīt aviokompānijas bankrotu, tiks atcelts par vienu dienu, informē BBN.

Piloti norādīja, ka streiks dienu vēlāk nekā plānots - otrdien, 8. janvārī - sāksies gadījumā, ja līdz tam laikam netiks parakstīts jauns kolektīvais nolīgums starp lidsabiedrības vadību un pilotu apvienību. Pirms nolīguma parakstīšanas to jāapstiprina Estonian Air padomei.

Jau vēstīts, ka Igaunijas nacionālās aviokompānijas piloti solīja streiku sākt jau 7. janvārī. Paziņojums par pilotu streiku jau pagājušajā nedēļā negatīvi iespaidoja lidsabiedrības finanses, samazinoties biļešu pārdošanas apjomiem. Turklāt Estonian Air izpilddirektors Jans Palmers norādīja, ka gadījumā, ja streiks notiks, aviokompānijai varētu būt sarežģīti saglabāt biznesu un tā varētu bankrotēt. Kompānijas padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke norādīja, ka streiks vēl nenozīmētu maksātnespējas iestāšanos, tomēr varētu izveidoties ārkārtīgi sarežģīta situācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānijas «Ryanair» piloti Īrijā piektdien gatavojas rīkot kārtējo streiku, aizsākot jaunu streiku vilni Eiropā.

Tādējādi šis Īrijā jau būs ceturtais «Ryanair» darbinieku streiks, un tas ietekmēs 20 no piektdien 300 ieplānotajiem lidojumiem.

Trešdien publiskotā paziņojumā aviokompānija piedāvāja tikties ar Īrijas pilotiem sestdien vai nākamajā nedēļā, lai atrisinātu pašreizējās domstarpības.

Tikmēr Zviedrijas pilotu arodbiedrība «Svensk Pilotforening» (SPF) trešdien pavēstīja, ka tās dalībnieki streiku plāno rīkot 10.augustā.

Arodbiedrība norāda, ka «Ryanair» vadības pārstāvji pastāvīgi atteikušies no sarunām ar ar SPF pārstāvjiem. SPF piebilda, ka Skavstas lidostā 100 kilometru attālumā no Stokholmas streikā piedalīsies aptuveni 40 piloti.

Arodbiedrība gan nesniedza informācija, cik daudz lidojumus šis streiks ietekmēs, bet «Ryanair» sīkākus komentārus nesniedz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ar kosmētiskiem labojumiem datorprogrammās Boeing var nepietikt

Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs, 19.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav gan zināmas visas detaļas, bet abi – Etiopijas un Indonēzijas lidsabiedrību – gadījumi ir ļoti līdzīgi. Proti, neilgi pēc pacelšanās Boeing 737 MAX 8 lidmašīnas sāka strauji mainīt – uzņemt un zaudēt – augstumu. Abu katastrofu rezultātā ir apturēta visu Boeing 737 MAX darbība, taču jau pēc pirmā gadījuma Boeing izsūtīja obligāto servisa biļetenu, bet Federālā Aviācijas administrācija (FAA) – direktīvu, kā lidojumu apkalpei pareizi rīkoties šādos gadījumos.

Atšķirībā no iepriekšējiem modeļiem, Boeing MAX ir lielāki, jaudīgāki dzinēji, kas mainīja lidmašīnas konfigurāciju un aerodinamiskās īpašības, līdz ar to arī veiktspēju. Iepriekš minēto īpatnību dēļ šim modelim parādījās tendence celt gaisā priekšgalu, palielinoties dzinēju jaudai. Lai izslēgtu gadījumus, kad kāda iemesla dēļ piloti savas neuzmanības dēļ savlaicīgi nenoreaģē uz šo tendenci, tika ieviesta automātiska sistēma (MCAS), kuras uzdevums ir nepieļaut lidmašīnas iekrišanu grīstē (plūsmas norāvums no spārna virsmas un sekojošs cēlējspēka zudums). Abi negadījumi norāda, ka pati sistēma savas kļūdainas darbības gadījumā arī var izraisīt katastrofālas sekas, kaut gan tās uzdevums ir tādas situācijas novērst. Tā kā ir notikuši divi gadījumi ar salīdzinoši jaunām lidmašīnām līdzīgā lidojuma etapā (augstuma uzņemšanas laikā), tas jau varētu liecināt par sistēmiskām problēmām, kas varētu būt saistītas ar projektēšanas, sertifikācijas, pilotu apmācības u. c. aspektiem. Tāpēc ir svarīgi noteikt, kas tieši izraisīja šīs katastrofas un kādi bija to veicinoši faktori. Tas arī izskaidro, kāpēc ir tik asa reakcija no daudzām valstīm, pilnībā aizliedzot šī modeļa lidmašīnu lidojumus savās gaisa telpās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air piloti draud ar streiku

Gunta Kursiša, 25.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālās aviokompānijas Estonian Air vadība un piloti līdz šim nav bijuši spējīgi vienoties par jaunu līgumu, un lidsabiedrība pavisam drīz varētu pieredzēt pilotu streiku, citējot Postimees, raksta BBN.

Pilotus neapmierina aviopārvadātāja noteikumi, kas paģēr lielāku darba apjomu, un viņi pavēstījuši, ka ir gatavi doties streikā.

Saskaņā ar pilotu teikto lidsabiedrības vadība vēlas sagādāt pilotiem vairāk darba un ieviest stingrāku atpūtas laika režīmu, tai pašā laikā nepaaugstinot pilotu algas. Līdzšinējais darba koplīgums beidzās jau šā gada martā.

Pilotu prasība radījusi Estonian Air, kas pērn darbojās ar 17,3 milj. eiro zaudējumiem, sarežģītu situāciju.

«Ja kompānija vēlas paaugstināt produktivitāti, tai ir arī jāpalielina algas,» norādīja Rauno Mennings (Rauno Menning), Civilās aviācijas pilotu arodbiedrības pārstāvis. Arodbiedrībā ir aptuveni 70 Estonian Air strādājoši piloti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair pilota izmaksu samazināšanas ideja: atteikties no bosa O'Līrija

Lelde Petrāne, 15.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompānijas Ryanair vadītāja Maikla O'Līrija (Michael O'Leary) spēja izsapņot jaunus veidus, kā samazināt izmaksas, jau kļuvusi leģendāra. Taču tagad ar radikālu piedāvājumu nācis klajā viens no pārvadātāja pieredzējušākajem pilotiem, ziņo telegraph.co.uk.

Kapteinis Morgans Fišers (Morgan Fischer) publiski aicinājis M. O'Līriju aizstāt ar viszemāk apmaksāto aviokompānijas salona apkalpes locekli.

Kapteinis Fišers, kurš apmāca apkalpi pārvadātāja bāzē Marseļā, sacījis, ka M. O'Līrija, kurš gada laikā nopelna gandrīz 700 tūkstošus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (vairāk nekā 580 tūkstoši latu) un ir viens no Īrijas bagātākajiem cilvēkiem, aizstāšana palīdzētu kompānijai ietaupīt miljonus.

Šis viņa ierosinājums nācis pēc tam, kad M. O'Līrijs ierosināja, ka aviokompānija izmaksu samazināšanas nolūkos varētu atteikties no otrā pilota.

«Divi piloti bija nepieciešami piecdesmitajos gados, kad vadīt lidmašīnu bija grūti. Mūsdienās viņi vienkārši sēž blakus, spiež pogu un ieslēdz autopilotu. Pēc tam viņi lasa avīzes vai vienkārši nedara neko,» sūkstījies Ryanair boss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair piloti vairākās Eiropas valstīs piektdien rīko koordinētu 24 stundu streiku, ietekmējot desmitiem tūkstošu pasažieru plānus.

Streiku rīko Ryanair piloti Īrijā, Vācijā, Beļģijā, Nīderlandē un Zviedrijā, aviosabiedrībai liekot atcelt aptuveni 400 no piektdien ieplānotajiem 2400 reisiem.

Lidsabiedrība norāda, ka šis streiks ietekmējis aptuveni 55 000 pasažieru, kuriem piedāvāta par biļetēm iztērētās naudas atmaksa vai alternatīvi lidojumi.

Streiks vissmagāk skāris Vāciju, kur desmit lidostās atcelti 250 lidojumi. Vācijas arodbiedrība Cockpit norāda, ka aicinājusi tās 400 Ryanair pilotus rīkot 24 stundu streiku, sākot no piektdienas plkst.3.01 (plkst.4.01 pēc Latvijas laika).

Tikmēr Nīderlandē tiesa ceturtdien atļāva Ryanair pilotiem valstī pievienoties šiem streikiem, taču aviokompānija vēsta, ka lidojumi uz un no Nīderlandes netiks atcelti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvijas lidsabiedrības SAS piloti trešdien streikoja sesto dienu pēc kārtas, liekot aviokompānijai atcelt vēl 504 lidojumus.Šo reisu atcelšana ietekmējusi aptuveni 47000 pasažieru. Piloti Dānijā, Norvēģijā un Zviedrijā streiko jau kopš 26. aprīļa, un nav informācijas,kad varētu atsākties SAS vadības pārrunas ar arodbiedrībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālā aviokompānija «British Airways» arī otrdien atcēlusi gandrīz visus reisus no Lielbritānijas, pilotiem otro dienu turpinot streiku, teikts lidsabiedrības publiskotajā paziņojumā.

Aviosabiedrība norāda, ka otrdien atcēlusi gandrīz visus no paredzētajiem 850 reisiem, ietekmējot vairāk nekā 100 000 pasažieru.

Piloti streikoja jau pirmdien, kad «British Airways» arī bija spiesta atcelt gandrīz visus lidojumus.

Piloti jau brīdinājuši, ka vēl vienu dienu streikos 27.septembrī, kā arī, iespējams, tuvāk ziemas brīvdienām, ja šī situācija netiks atrisināta.

Lielbritānijas Lidsabiedrību pilotu asociācija (BALPA) noraidījusi «British Airways» jūlijā izteikto ierosinājumu pilotu algas trīs gados palielināt par 11,5%.

BALPA lēš, ka šis divu dienu streiks lidsabiedrībai kopumā izmaksās 80 miljonus sterliņu mārciņu (89,6 miljonus eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepiekrītot britu miljardiera Ričarda Brensona kompānijas Virgin Atlantic algu politikai, darbinieku arodbiedrība BALPA plāno organizēt streiku, vēsta BBC.

Kompānijas piloti uzskata, ka paredzētais algu pieaugums 4% apmērā ir pārāk mazs. Piloti norāda, ka pēc vairākiem gadiem, kuru laikā to algas bija «iesaldētas», vajadzētu atļaut straujāku algu kāpumu.

Pats R. Brensons paudis, ka jūtas «ļoti sarūgtināts» par streika iespējamību un, ka būtu priecīgs tikties ar aviokompānijas darbiniekiem, lai pārrunātu radušos situāciju.

«Streiks kompānijai radīs neizdzēšanu rētu, ietekmēs klientu uzticību un bojās unikālo un draudzīgo Virgin Atlantic kultūru,» norāda R. Brensons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī pēc nonākšanas valsts kontrolē finanšu problēmu skartā nacionālā lidsabiedrība airBaltic plāno turēties pie bijušā vadītāja Bertolta Flika ieviestās prakses izvairīties no būtiskas daļas nodokļu nomaksas par pilotiem izmaksājamo atalgojumu.

Par to liecina portāla pietiek.com rīcībā esošā informācija.

Lai samazinātu nodokļu slogu, kas jāmaksā Latvijas valstij no lidsabierības pilotiem maksātā atalgojuma, airBaltic 2009. gadā pilotus pārformēja darbam Kipras ofšorā reģistrētā kompānijā Baltic Airlines Services Limited. Nodokļu optimizācijai tika izraudzīta shēma, kurā pilotiem pārdotas Kipras kompānijas akcijas, no kurām viņi ik mēnesi saņēma dividendes 35 latu apmērā, kas kapteinim līdz šim vidēji nodrošināja aptuveni 4 000 eiro ienākumus mēnesī, bet otrajam pilotam - ap 1 800 eiro ienākumus.

Lai neradītu finanšu problēmu skartajam uzņēmumam papildu nodokļu slogu, tiek meklēti risinājumi, kā turpināt nodokļu optimizāciju, liecina pietiek.com rīcībā esošā informācija. airBaltic padomē apspriesta iespēja pilotus noformēt darbā jau esošā vai jaundibināmā airBaltic meitassabiedrībā, kas būtu reģistrēta Latvijā, bet citādi ļautu turpināt Flika ieviesto nodokļu optimizācijas praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas patruļlidmašīna Orion ir pamanījusi aizdomīgus objektus Indonēzijas Javas jūras rajonā, kur tiek meklēta svētdien pazudusī zemo cenu aviosabiedrības Air Asia pasažieru lidmašīna ar 162 cilvēkiem, pirmdien paziņoja Indonēzijas armijas pārstāvji.

Aizdomīgie objekti atrasti apmēram 1100 kilometrus no vietas, kur lidmašīna Airbus A320-200 atradās, kad tās piloti pēdējoreiz kontaktējās ar aviācijas dispečeriem. Vēl nav zināms, vai šie objekti ir pasažieru lidmašīnas atlūzas.

Britu raidsabiedrība BBC, atsaucoties uz Indonēzijas gaisa spēkiem, ziņoja, ka ir atrasti degvielas plankumi. Speciālisti vēl nav noskaidrojuši, vai šos plankumus atstājusi šī lidmašīna vai citi transportlīdzekļi, piemēram, kuģi.

Jau ziņots, ka lidmašīna Airbus A320-200 svētdienas rītā pazuda virs Javas jūras stundu pēc tam, kad tā bija pacēlusies no Surabajas lidostas Indonēzijā un devusies uz Singapūru. Drīz pēc pacelšanās apkalpe lūgusi atļauju lidot lielākā augstumā nekā paredzēts lidojuma plānā, lai izvairītos no sliktiem laika apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā uzņēmumam atjaunot imunitāti?

Pāvels Šnejersons, uzņēmumu attīstības vadības kompānijas «Core Management» vadošais partneris, 28.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen vēl domāju, ka esmu gana daudz publiski izteicies par notikumiem par un ap airBaltic (Lietišķā Diena; blogs Db.lv), bet notikumi mainās tik dinamiski, ka izlēmu vēlreiz publicēt savas domas. Jo īpaši tāpēc, ka šī tendence ir raksturīga valsts uzņēmumu korporatīvajai pārvaldei. Publiskajā telpā pēdējā laikā ir bijis tik daudz jaunu ziņu no «lidostas birojiem», ka pēc savas intensitātes tās varētu konkurēt vien ar gaidāmajām Saeimas vēlēšanām. Savukārt biznesa jomā šī nu stabili ir ziņu tēma nr. 1.

Ja atceramies pirmsākumus, tad Latvijas valstij bija sava nacionālā aviosabiedrība. Aviosabiedrībai bija arī investors un vienlaicīgi mazākuma akcionārs, starptautiski atzīts, ar labu reputāciju – Scandinavian Airlines System jeb SAS. Latvijas valdība noslēdza līgumu, kas pēdējam paredzēja vadošās tiesības uz kompānijas menedžmenta lietām. Tas bija pilnīgi saprotami, jo Latvijai kā jaunai valstij nebija pietiekošas pieredzes aviācijas biznesā, turklāt bija nepieciešams izveidot lidojumu savienojumus ar mērķi nodrošināt pēc iespējas vairāk galapunktus. SAS tāda pieredze bija.

Kā jau biznesā notiek, kādu dienu SAS izlēma savas akcijas pārdot. Tās nopirka kādai privātpersonai, vārdā Bertolds Fliks, piederošs uzņēmums BAS, kas, saskaņā ar noslēgto līgumu starp vairākuma akcionāru un mazākuma akcionāru, turpināja vadīt visas aviokompānijas menedžmentu. Bet notika arī interesantākas izmaiņas: ar Fliku saistītās struktūras sāka «baroties» no aviosabiedrības, saņemot naudu par tiesībām uz zīmola lietošanu, par dažādiem ārpakalpojumiem (grāmatvedība, piloti) utt. Pēdējais jaunums – B.Fliks izlēma konkurēt ar pašā vadīto airBaltic, nodibinot lidsabiedrību Lietuvā. Ja kompānijas vadītājs un vienīgais valdes loceklis, kuram jārūpējas par savu (visu) akcionāru turību, saskata labas biznesa perspektīvas kaimiņvalstī, kāpēc gan tās neizmanto pats airBaltic? Vēl jo vairāk, ir skaidrs, ka tik ģeogrāfiski tuvs konkurents atņems vismaz daļu no jau esošā biznesa. Visas šīs darbības nepārprotami ved vienā virzienā – vairākuma akcionāra interešu apdraudēšana. Jautājums – ko dara un kā savas tiesības izmanto vairākuma akcionārs – Latvijas valsts Satiksmes ministrijas (SM) personā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic investēs vairāk nekā piecus miljonus eiro Pilotu akadēmijā, kurā bez priekšzināšanām par attiecīgo jomu kandidāti varēs iegūt nepieciešamo sertifikāciju darbam par komercpilotu, pastāstīja lidsabiedrības lidojumu vadības viceprezidents Pauls Cālītis.

Viņš norādīja, ka ideja par šādu akadēmiju uzņēmumam bijusi jau vairākus gadus. «Plāns ir tāds - mēs veidojam pilotu skolu sākotnējai apmācībai. Šī būs profesionāla pilotu skola. Neapmācīsim tikai tā sauktos privātpilotus, kas to dara prieka pēc, bet jau komercpilotus. Mēs gatavosim pilotus tieši aviokompānijas vajadzībām ar domu, ka šie piloti pēc apmācību beigšanas būs sagatavoti darbam aviokompānijā. Nodoms ir, ka viņi tālāk strādā pie mums airBaltic,» klāstīja Cālītis.

Akadēmija tiks veidota uz esošās airBaltic mācību organizācijas bāzes. «Mums jau kopš 2010.gadā ir atsevišķs meitasuzņēmums airBaltic Training. Līdz šim šīs mācības bijušas jau sagatavotiem aviācijas profesionāliem, jau esošiem pilotiem. Tāpat apmācām pilotus un arī citus aviācijas jomas speciālistus. Tagad mēs paplašināsim mācību darbības jomu. Mēs ņemsim nesagatavotus kandidātus un no nulles apmācīsim tādā līmenī, lai pēc skolas pabeigšanas viņi atbilstu darbam aviokompānijā,» skaidroja aviokompānijas lidojumu vadības viceprezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru