Citas ziņas

Liepājai būs savs kokteilis

Vēsma Lēvalde, 27.02.2012

Jaunākais izdevums

Liepājas tūrisma uzņēmēji vienojušies papildināt īpašo Liepājas ēdienkarti ar oriģinālu vasaras kokteili.

1. martā bārā Coyote fly notiks Liepājas kokteiļa degustācijas 2. kārta, lai izvēlētos piemērotāko recepti Liepājas vasaras kokteilim, informē pašvaldība. Ideja par īpašu Liepājas kokteili dzimusi tāpēc, ka tūristu atsaucību jau guvis īpašais Liepājas ēdiens - Liepājas menciņi, ko restorāni un kafejnīcas ieviesa ēdienkartē pērn, vienojoties par kopīgu recepti un ēdiena noformējumu - īpaši Liepājas menciņiem veidotos keramikas podiņos tiek pasniegts sautējums no kartupeļiem, sīpoliem un žāvētas mencas ar krējumu un dillēm. Liepājas vasaras kokteiļa recepte pagaidām ir noslēpums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms nedaudz vairāk kā trīs gadiem vēju pilsētā Liepājā tika izveidots pilsētas īpašais ēdiens, saukts par Liepājas menciņiem. Oficiālo pilsētas ēdienu iespējams baudīt visās labākajās pilsētas kafejnīcās un restorānos. Ēdienam parādoties, sabiedrībā vērtās plašas diskusijas par to, vai šāds ēdiens māla podiņā vispār ir nepieciešams, vai no tūkstošiem pieejamo ēdienu ir izvēlēta pareizā recepte un galu galā vai piedāvātais produkts nav pārāk dārgs, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Liepājas menciņi tika izveidoti ar domu popularizēt Liepāju un piedāvāt pilsētas viesiem kaut ko interesantu, Liepāju raksturojošu.

Izrādās, ka restorānos šo ēdienu izvēlas pārsvarā vietējie iedzīvotāji, kuri vēlas parādīt Liepājas garšu saviem ciemiņiem no citām pilsētām un valstīm. Tāpat restorānu darbinieki novērojuši, ka Liepājas menciņus izvēlas arī tūristu grupas, kas pilsētā ierodas, piemēram, uz teātra izrādi vai citu pasākumu.

Tā kā Liepājas menciņi tik labi aizgājuši tautās, Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja vadītāja Zane Gaile uzskata, ka ieceres īstenošana bijusi veiksmīga, un citus Liepājas oficiālos ēdienus veidot negrasās. «Nav vērts mētāties. Menciņi ir labi novērtēts ēdiens - tas ir tradicionāls un liepājniecisks ēdiens,» viņa skaidro, piebilstot: «Menciņi ir ļoti dabīgs ēdiens. Kartupelis un sīpols izaug zemē, mencu noķer jūrā un izkaltē vējā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cēsu Džons un Apinītis Stiprais līderu pozīcijas neatdod

Elīna Pankovska, 19.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2012. gadā. Tas nozīmē, ka abi ir saglabājuši savas līderpozīcijas jau divus gadus pēc kārtas.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bija Rīgas šampanietis, trešajā vietā atstājot dzirkstošo vīnu Bosca. Ceturtajā vietā ierindojies kokteilis Fizz, tam seko Bonaparte, bet pirmo sešiniieku noslēdz alkoholiskais kokteilis Dins. Starp divdesmit populārākajiem patēriņam nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem sastopami arī tādi kā 3 Graudu degvīns, Rīgas melnais balzams, Martini asti un citi.

Savukārt starp iecienītākajiem aliem otrajā vietā atrodas Aldara gaišais, aiz tā seko Cēsu Light, bet ceturtajā vietā ierndojas Aldara Pilzenes. Pēc ilgāka laika top 20 rindās atgriezies Tērvetes alus Senču.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau devīto gadu Rīgā norisināsies starptautiskais bārmeņu konkurss Olybet Flairmania. Starp 60 dalībniekiem no 20 dažādām pasaules valstīm būs arī trīs Latvijas pārstāvji un ir lielas cerības uz uzvaru. «Mēs esam maz, bet kvalitatīvi. Latvijā, ja kaut ko dara, tad pamatīgi un līdz galam,» biznesa portālam db.lv teic viens no konkursa organizatoriem Ivars Rutkovskis.

Sacensības 2010.gadā Latvijā aizsākās kā maza iniciatīva ar niecīgu budžetu un balstījās pamatā uz entuziasmu. Tagad tās izaugušas par pasaules līmeņa pasākumu. Par sākumu I.Rutkovskis stāsta: «Pirmkārt, gribējās parādīt Rīgu un Latviju. Otrkārt, bija vēlme sarīkot tādu konkursu, kurā pašiem gribētos piedalīties. Ar otru organizatoru Mārtiņu Rozenvaldu bijām piedalījušies daudzos konkursos un ņēmām vērā savu pieredzi. Vēlējāmies uzrīkot tādu konkursu, kurā katrs, kas ir atbraucis, ir «rokzvaigzne», nevis tikai pirmie desmit, kuriem visi skrien pakaļ, uķinās un klanās. Mēs nekoncentrējamies uz līderiem. Tas ir tāpat kā Olimpiskajās spēlēs - tajās piedalās daudzi, ne tikai Useins Bolts, kurš noskrien, uzstāda rekordu un saņem medaļu. Tas ir liela mēroga pasākums, uz kuru visi vēlas tikt.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo XC 90 sāk jaunu spēli

Aldis Zelmenis, 29.08.2014

Volvo XC90 ir viens no šā gada visvairāk gaidītajiem sērijveida modeļiem. Vienīgi žēl, ka šī auto tīkotājiem vajadzēs bruņoties ar pacietību, jo tā ražošana sāksies tikai 2015. gada sākumā, bet pirmos auto Latvijā, visticamāk, ierobežotā skaitā sagaidīsim tikai martā.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beidzot tas ir noticis! Otrās paaudzes Volvo XC90 modelis ir norāvis slepenības plīvuru.

Kaislīgākajiem Volvo faniem vajadzēja gaidīt divpadsmit gadus, lai piedzīvotu šo brīdi. Tam ir vairāki objektīvi un subjektīvi iemesli, taču galvenais pagrieziena punkts, kas ļāva zviedru kompānijai atmosties no dziļā miega, bija Volvo atbrīvošanās no Ford važām. 2010. gadā, kļūstot par ķīniešu autogiganta Geely īpašumu, viss kardināli mainījās. Būtībā no tā brīža Volvo lietas sāka mērķtiecīgi virzīties kalnā augšup. No jaunā saimnieka puses vairs nesekoja iepriekš pieredzētie tukšie solījumi un policejiskais uzraudzības stils, bet gan prāvas investīcijas jaunu modeļu izstrādē un pats galvenais – zviedru inženieriem bija brīvas rokas, lai īstenotu savas idejas. Tā nu ir iznācis, ka tieši Volvo XC 90 ir pirmais lielais projekts, kas tapis pilnībā no jauna. Jaunā modulārā SPA platforma, kas ir XC 90 rīcībā, ir viegli pielāgojama citu izmēru modeļiem, un tas vieš cerības, ka drīzumā Volvo modeļu klāsts tiks papildināts ar citiem nozīmīgiem jaunumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas menciņi ir ēdiens, kuru vietējie restorānu īpašnieki un tūrisma speciālisti atzinuši par ļoti veiksmīgu pilsētas mārketinga sastāvdaļu. Taču pēc Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) veiktajām pārbaudēm radušās bažas, ka šo ēdienu var aizliegt pasniegt īpaši pasūtītajos māla podiņos, vēsta laikraksts Diena.

Lai izpildītu ierēdņu prasības, keramiķei, kas izgatavojusi podiņus, būtu par dārgu naudu jāpasūta ekspertīze laboratorijā ārzemēs, norāda laikraksts.

Liepājas menciņi septiņu pilsētas restorānu ēdienkartē ir kopš 2011. gada februāra. Tas ir ēdiens podiņā, kurā sacepta auksti kūpināta menca ar kartupeļiem, sīpoliem, dillēm un saldo krējumu.

Kopš tā laika viss ir bijis kārtībā, taču pēdējā laikā notikušajās pārbaudēs vairākos Liepājas ēdināšanas uzņēmumos Pārtikas un veterinārais dienests ir konstatējis, ka speciālajiem māla traukiem nav atbilstības deklarācijas, kura apliecinātu, ka traukos nav svina un kadmija, kas varētu nonākt pārtikā. Pusgadu pēc menciņu parādīšanās restorānos tika pieņemti 2011. gada 19. oktobra Ministru kabineta noteikumi, un tie nosaka prasības materiāliem un izstrādājumiem, kas paredzēti saskarei ar pārtiku. Savukārt noteikumi pieņemti, reaģējot uz attiecīgu ES direktīvu. Noteikumi paredzot, ka keramikas izstrādājumu ražotājam vai pārdevējam jāpievieno traukiem rakstiska deklarācija, kuru tagad PVD restorāniem prasa uzrādīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juridisko adrešu absolūta rekordiste pēc tajā reģistrēto komersantu skaita ir Vīlandes iela 12-3, Rīgā, kur patlaban reģistrēti 528 uzņēmumi, liecina Lursoft apkopotā informācija.

Vairākumam no šiem uzņēmumiem norādīts, ka to pamatdarbība saistīta ar citur nekvalificētu individuālu pakalpojumu sniegšanu, tāpat arī populāri šajā adresē ir uzņēmumi, kuri nodarbojas ar tirgus un sabiedriskās domas izpēti.

Šo adresi Rīgas klusajā centrā iecienījuši itāļu uzņēmēji, kuri ir arī daudzo Vīlandes ielā 12-3 reģistrēto uzņēmumu dalībnieki, informē Lursoft.

Ārpus galvaspilsētas izceļas kāda adrese Cēsīs. Lursoft izpētījis, ka Leona Paegles ielā 19A-41, Cēsīs vienlaikus reģistrēti 106 uzņēmumi. Izpētot šajā adresē reģistrētos uzņēmumus, atklājas, ka tie visi ir ar taksometru pakalpojumiem un pasažieru pārvadājumiem saistīti uzņēmumi. To vidū ir liela daļa ir uzņēmumu, kuru nosaukums iepriekš vai arī patlaban nes vārdu «Borts» un kuri ikdienā strādā ar zīmolu «Baltic Taxi». Lursoft norāda, ka daļai uzņēmumu patlaban ir uzsākts likvidācijas process.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā iecienītākais alkoholiskais dzēriens joprojām ir kokteilis Cēsu Džons, arī no populārāko alus topa virsotnes nav izdevies «gāzt» tā ilglaicīgo līderi – kompānijas Aldaris ražoto Apinīti stipro, liecina Valsts ieņēmumu dienesta apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem šā gada deviņos mēnešos.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens šā gada deviņos mēnešos bijis dzēriens Fizz, bet trešo vietu ieņem Rīgas šampanietis, kas pēc šā gada pirmā pusgada datiem ierindojās vien piektajā vietā. Ceturto pozīciju ieņem stiprinātais vīns Agdam, piektajā dzēriens Lucky Dog, bet pirmo sešinieku noslēdz alkoholiskais kokteilis Dins.

Septītajā vietā iekļuvis vīns Kagor, astotajā – degvīns 3 graudu, kas salīdzinot ar pusgada datiem, noslīdējis par vienu vietu zemāk. Devītajā topa vietā palicis konjaks Bonaparte, bet desmitnieku noslēdz dzirkstošais vīns Bosca.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Joprojām populārākie – Cēsu Džons un Apinītis stiprais

Elīna Pankovska, 16.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu grupā visvairāk patēriņam Latvijā nodoti alkoholiskie kokteiļi, liecina Valsts ieņēmumu dienesta apkopotie dati. Arī realizācijas apjomi šā gada deviņos mēnešos par 12% palielinājušies tieši alkoholisko kokteiļu grupā, un to īpatsvars kopējā alkoholisko dzērienu struktūrā pieaudzis no 3% līdz 4%.

Populārākais dzēriens šā gada deviņos mēnešos Latvijā bijis alkoholiskais kokteilis Cēsu Džons, tam seko Fizz un dzirkstošais vīns Rīgas šampanietis. Tas nozīmē, ka pirmais trijnieks, salīdzinot ar šā gada pirmo pusgadu, nav mainījies. Jāmin arī, ka Cēsu Džons savas līderpozīcijas nav mainījis jau krietnu laiku. Ceturtajā vietā atrodas alkoholiskais kokteilis Dins, piektajā vietā ierindojies dzirkstošais vīns Bosca, bet pirmo sešinieku noslēdz dzēriens Lucky Dog.

Savukārt patēriņa visvairāk nodots alus ar nosaukumu Apinītis stiprais, otrajā vietā atrodas Cēsu Light, kam seko Aldara gaišais un Aldara Pilzenes. Top 20 iekļuvuši arī tāds alus kā Garais Garāks, Vanaga stiprais, Walter, Optima līnija, kā arī Tērvetes alus Senču.

Komentāri

Pievienot komentāru
Arhīvs

Degustācijas mudina piestāt un nogaršot

Anda Asere, 02.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piedāvājot tirgū vēl ne pārāk pazīstamu produktu, ir svarīgi rīkot degustācijas, lai iepazīstinātu patērētājus ar sevi un sāktu komunikāciju

Tā secinājuši Burbuļnīcas līdzīpašnieki Laura Žumbure un Jānis Stankunas, kas t/p Alfa projektā Biznesa eskalators startējuši ar burbuļtējām. «Degustācijas strādā – tās piesaista cilvēkus un palielinās to īpatsvars, kuri nopērk burbuļtēju,» saka J. Stankunas. L. Žumbure papildina, ka degustācijas labāk palīdz uzrunāt cilvēkus un sākt domu apmaiņu. Bez parauga pārliecināt, ka burbuļtēja ir kaut kas garšīgs, ir grūti. Tiesa gan, rezultāti, iespējams, būtu labāki, ja uzņēmums šo mārketinga rīku būtu izmantojis jau no paša sākuma.

«Šī mēneša laikā sapratām, kāda ir mūsu mērķauditorija, kā uzrunāt cilvēkus, kas vietējiem garšo un negaršo. Ārzemnieki jau zina, kas ir burbuļtēja, Latvijas iedzīvotāji ar to ir jāiepazīstina. Viņi bieži vien nesaprot, kā var jaukt kopā tēju ar pienu, tāpēc jāpastāsta, ka tas vairāk ir kokteilis, nevis tēja,» saka L. Žumbure.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā uztura kompānija Herbalife šogad svin savu 15 gadu jubileju Latvijas tirgū. Lai atzīmētu šo notikumu, Herbalife atklājis jaunu tirdzniecības un klientu apkalpošanas centru Rīgā, Baltijas Industriālā parkā, Piedrujas ielā 7a.

Jaunā centra kopējā platība ir 764 m2, no kā lielākā daļa paredzēta noliktavai, kā arī zvanu centram, biroja un konferenču telpām. Jaunais centrs kalpos kā vieta, kur tiks īstenotas dažādas darbības Baltijas līmenī kā preču iepakošana un izplatīšana, klientu apkalpošana un zvanu centra pakalpojumi.

Baltijas Industriālais parks ir viens no tehniski attīstītākajiem A klases noliktavu, biroju, ražošanas un tirdzniecības telpu kompleksiem Rīgā, kas tādējādi sniegs priekšrocības kompānijas darbībām.

Herbalife NVS valstu, Mongolijas, Ukrainas un Baltijas Vecākā direktore Olga Solntseva uzsver:

“2017. gads mūsu kompānijai Latvijā ir īpaši nozīmīgs, jo pirms 15 gadiem uzsākām savu darbību šajā tirgū. Vēlot teikt paldies mūsu Neatkarīgajiem partneriem un vadītājiem, kuru mērķtiecīgā darba un entuziasma dēļ sabalansēta uztura paradumi un veselīgs dzīvesveids ir ieguvuši popularitāti sabiedrībā. Vēlētos sveikt mūsu partnerus Latvijā un novēlēt turpmāku attīstību, ētisku un uz lojalitāti balstītu augsta līmeņa servisu, kā arī atcerēties par mūsu kopīgo mērķi – mainīt cilvēku dzīves uz labāko pusi.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Arī Latvijā vērojama džina renesance

Anda Asere, 13.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā citās valstīs pasaulē, arī Latvijā šobrīd vērojama džina popularitāte; visaugošākais ir premium segments

Latvijā, līdzīgi kā pārējās Baltijas valstīs, Eiropā valdošās tendences dzērienu modē ienāk ar trīs līdz četru gadu nobīdi. «Varētu teikt, ka arī pie mums šobrīd ir iestājusies «džina renesanse» – atgriežas gan klasiskās džina kokteiļu receptes, gan parādās jauni kokteiļi, kas veicina dzēriena popularitāti un piedāvā jaunas garšas piedzīvojumus,» saka Dana Hasana, Amber Beverage Group komunikācijas vadītāja. Realizācijas dati liecinot, ka Latvijā augošs ir tieši premiālo džinu segments.

Arī dzērienu vairumtirgotāja TriBaltic.lv valdes loceklis Jānis Corndorfs norāda, ka Latvijā lielākais pieaugums ir tieši «premium» un «super premium» kategorijās, kas nozīmē, ka patērētājs izvēlas kvalitāti, nevis kvantitāti. Šī tendence ir vērojama ne tikai Latvijā, bet arī pasaulē – Lielbritānija un ASV 2016. gadā esot bijis rekordliels pieaugums džina kategorijā. «Džina popularitāti sekmē strauji pieaugušais «craft» džinu ražotāju skaits, kas patērētājiem paver iespēju baudīt dažāda stila un izcelsmes džinus. Džina straujo izaugsmi sekmē arī strauji pieaugušais toniku un miksēto dzērienu piedāvājuma klāsts, kas ļauj patērētajām atklāt jaunas garšu pasaules,» viņš uzskata.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TOP 100 populārākajās adresēs reģistrēti 6,5 tūkstoši uzņēmumu, atklāj "Lursoft" veiktais pētījums par adresēm, kurās reģistrēti visvairāk uzņēmumi.

Vispopulārākajā adresē – Vīlandes ielā 12-3, Rīgā – vienā dzīvoklī reģistrēti 435 itāļiem piederoši uzņēmumi. Tiesa pērn šajā adresē bija reģistrēti 528 uzņēmumi.

Lielākā daļa no Vīlandes ielā 12-3 reģistrētajiem 435 uzņēmumiem reģistrēti pirms 4-5 gadiem (70,80%) un pēdējos trīs gados tiem nav piepulcējies neviens jauns uzņēmums.

LASI ARĪ: Juridisko adrešu migrāciju raisa faktoru kokteilis

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2011. gadā.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bijis Fizz, bet trešais Rīgas šampanietis. Ceturtais populārākais alkoholiskais dzēriens bija stiprināts vīnas Agdam, bet piektais – alkoholiskais kokteilis Din, liecina VID dati.

Aizvadītajā gadā otrs populārākais alus bija Cēsu alus ražotais Garais Garāks, bet trešais – Aldaris ražotais Apinītis. Ceturtais populārākais alus pērn bija Cēsu Light, bet pirmo piecinieku noslēdz Aldara Pilzenes alus.

VID informē, ka aizvadītajā gadā akcīzes nodoklis par alkoholiskajiem dzērieniem (neieskaitot alu) iekasēts 80 miljonu latu apmērā, kas ir par trīs miljoniem jeb 3,5% vairāk nekā 2010. gadā. Savukārt par alu akcīzes nodoklis 2011. gadā iekasēts 18,4 miljonu latu apmērā, kas ir par 0,5 miljoniem latu jeb 3% vairāk nekā 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu juridisko adrešu migrācijai nav viena iemesla, bet gan to kokteilis.

Katrā atsevišķā gadījumā sava loma ir specifiskiem aspektiem, taču aptaujātie to nesaista ar vietējās varas aktivitātēm.

Tādu ainu rāda dažādās jomās strādājošie aptaujātie. Pēc SIA Lursoft pētījuma datiem, ik gadu juridisko adresi maina 8–10 tūkst. uzņēmumu, kas ir diezgan mazs skaits pret kopējo pašlaik nelikvidēto uzņēmumu skaitu, kas pašlaik ir nepilni 198 tūkstoši. DB aptaujātie uzskata, ka juridisko adrešu maiņas saknes meklējams tādās jomās kā tiesību aizsardzība, datu atbilstība realitātei un arī izmaksas. Vienlaikus tiek norādīts, ka tikai atsevišķos gadījumos juridiskās adreses maiņa varētu būt saistīta ar vietējās varas aktivitātēm, piesaistot konkrētu uzņēmumu – investoru savai teritorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Liepājas tūrisma uzņēmēji grib vienoties ar alkohola vairumtirgotājiem

Vēsma Lēvalde, 11.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai Liepājas jaunradītajam suvenīram - kokteilim Amber City - panāktu aptuveni vienādu cenu visās tirdzniecības vietās, tūrisma uzņēmēji cer noslēgt vienošanos ar alkohola vairumtirgotājiem par vienotu vairumcenu kokteiļa sastāvdaļām.

«Alkohola piegādes cenas katram bāram vai restorānam ir savādākas. Jāpanāk, lai kokteilļa Amber City sastāvdaļu cenas būtu visiem vienādas, lai tā būtu labākā cena, kāda parasti ir tikai lielākajam bāram pēc apgrozījuma,» DB sacīja Coyote Fly īpašnieks, uzņēmējs Ģirts Cēlājs.

Kokteiļa Amber City autors ir bārmenis un Latvijas bārmeņu federācijas priekšsēdis Raitis Akerblūms. Nākamās divas nedēļas viņš apmācīs Liepājas bārmeņus kokteiļa pagatavošanā, lai visās tirdzniecības vietās kokteilis būtu ar vienādām garšas īpašībām. Īpašais Liepājas kokteilis tika radīts, vairākus mēnešus dažādiem bārmeņiem eksperimentējot un meklējot pilsētai raksturīgāko recepti. Idejas iniciatore ir Liepājas Reģiona tūrisma informācijas biroja vadītāja Ieva Hmieļevska. Dzēriena autors iecerējis kokteilī apvienot klasiskās Liepājas vērtības - jūru, liepas un dzintara latviešus, kas krogū sēž. Receptē ir četras sastāvdaļas: gaišais rums Bacardi Superior (20 g), rabarberu liķieris De Kuyper Sour Rhubarb (40 g), plūškoka ziedu sīrups (10 g), ābolu sula (40 g), ko samaisa labi atdzesētā glāzē un rotā ar fizāli, kurš mazliet atgādina liepas ziedu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā vēl joprojām populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem. Jāmin, ka abi ir saglabājuši savas līderpozīcijas jau vairāk nekā divus gadus pēc kārtas.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bija dzirkstošais vīnu Bosca, trešajā vietā atstājot alkoholisko dzērienu Bonaparte. Ceturtajā vietā ierindojies alkoholiskais kokteilis Cēsu 14%, tam seko vīns Kagor, bet pirmo sešinieku noslēdz dzirkstošais vīns Rīgas šampanietis. Starp divdesmit populārākajiem patēriņam nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem sastopami arī tādi kā 3 Graudu degvīns, Rīgas melnais balzams, Martini asti, stiprinātias vīns Agdam un citi.

Savukārt starp iecienītākajiem aliem otrajā vietā atrodas Līvu Rubenis, aiz tā seko Cēsu Light, bet ceturtajā vietā ierindojas Garais garāks. Pēc ilgāka laika top 20 rindās atgriezies Tērvetes alus. Cilvēki iecienījuši arī tādus alus kā Walter, Vanaga stiprais, Apinītis un citus. Top 20 parādījies arī jaunums – 15.vietu ieņem Cēsu alus ražotais alus ar nosaukumu – Pagraba nefiltrētais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā, tāpat kā iepriekšējos gados, Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2013. gadā.

Tādējādi abi dzērieni saglabājuši savas līderpozīcijas jau trīs gadus pēc kārtas.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens bijis Rīgas šampanietis, bet trešajā vietā ierindojies dzirkstošais vīns Bosca. Piektais populārākais bijis Bonaparte, bet piecinieku noslēdz alkoholiskais kokteilis Cēsu 14%.

Otrs populārākais alus pērn bijis AS Cēsu alus ražotais Cēsu Premium, bet trešo vietu ieguvis SIA Cido grupa ražotais Līvu Rubenis. Ceturtais populārākais alus bijis Dzintara Lāčplēsis, bet populārāko piecinieku noslēdz AS Cēsu alus ražotais Cēsu Light.

2013.gadā patēriņam Latvijā nodoti 5,039 miljoni dekalitri (dal) alkoholisko dzērienu, kas par 1,35% pārsniedz 2012.gada rādītāju un par 5% pārsniedz 2011.gada rādītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Gaidāms lēnas izaugsmes gads

Mārtiņš Apinis, žurnālists, 28.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības nākamā gada prognoze par valsts iekšzemes kopprodukta pieaugumu 2,8% apmērā var izrādīties pārāk augsta

Par to liek domāt pašreizējo ekonomisko izaugsmi veicinošo un bremzējošo faktoru kokteilis, un tas savukārt nozīmē, ka, «cieti» ievērojot budžeta deficīta apmērus, nākamā gada otrajā pusē var nākties domāt par tēriņu pārskatīšanu.

Tiesa gan, viss nav pilnīgi slikti, un, kā norāda ekonomisti, dažādu faktoru virknējums ekonomiskās izaugsmes apmēru var mainīt ļoti plašā diapazonā, un šajā sakarā nav izslēdzams nulles vērts pieaugums vai pat neliels kritums, tāpat kā iespējamība, ka Latvija atgriežas pie tiem izaugsmes tempiem, kādi bija pirmajos pēckrīzes gados, tādējādi labvēlīgu sakritību gadījumā nākamā gada IKP pieaugums var sasniegt arī solīdus 5%. To, kādi būs izaugsmes tempi, lielākoties noteiks ārējais fons, un to veidojošo faktoru buķete nešķiet sevišķi iedvesmojoša. Šajā sakarā Latvijas iedzīvotāju vidū populārākā tēma ir notikumi, kas ir saistīti ar konfliktsituāciju Ukrainas austrumos un Krievijas rubļa vērtības kritumu. Pagaidām šie faktori ir mērāmi ar procentu desmitdaļu negatīvu ietekmi, taču vienlaikus ir pilnīgi skaidrs, ka Krievijas piekoptā politika un tai sekojošās ekonomiskās aktivitātes un vietējās valūtas vērtības mazināšanās Latvijas uzņēmējdarbībai kopumā būs vairāk nelabvēlīga nekā labvēlīga. Arī tad, ja Krievijai beigsies nauda ģeopolitiskās spriedzes uzturēšanai un no drošības viedokļa varēsim atviegloti uzelpot, tas nozīmēs, ka eksports uz kaimiņvalsti tās iedzīvotāju zemās pirktspējas dēļ saskarsies ar ievērojamām grūtībām. Arī autopārvadājumu nozarei tas nesola neko labu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pēdējos četros gados sakuplojuši uzņēmumi, kas aicina doties dabā, piedalīties dažādās ekspedīcijās, piedzīvojuma pārgājienos, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tajos cilvēki var pārbaudīt gan fizisko, gan garīgo spēju robežas. Aptaujātie aktīvās atpūtas pasākumu organizatori DB atzīst, ka piedāvājumu klāsts strauji pieaug, bet vieta jauniem, kvalitatīviem tirgus dalībniekiem ir, it īpaši tādiem, kas spētu atpūtai dabā piešķirt kādu īpašu dzirksti, pievienoto vērtību. Piedzīvojumu un ekspedīciju biedrības Baltais kalns dibinātājs Mārtiņš Zvīdriņš atminas, ka pirms pieciem gadiem dažādas aktīvās atpūtas ekspedīcijas organizēja vien daži lielie tirgus dalībnieki, bet pārējā rosība notika entuziastu vidū, kas bija tāda kā pagrīdes kustība. «Latvijā šobrīd augsne ir labvēlīga, un lielais entuziasms no skriešanas pārmeties uz aktīvu atpūtu dabā. Ir pieprasījums, un kā sēnes pēc lietus aug arī dažādu pārgājienu, laivu braucienu, ekspedīciju organizētāji. Domāju, ka popularitāte nenoplaks vēl apmēram divus līdz trīs gadus, un tad būs kādas jaunas modes tendences,» teic M. Zvīdriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cat S60 ir viens no pasaulē vislabāk nocietinātajiem viedtālruņiem, tas aprīkots ar unikālu termokameru

Viedtelefonu piedāvājumā ir patiešām maz ierīču, kas radikāli atšķirtos no visām pārējām un turklāt būtu paredzētas kādam specifiskam mērķim. Viens no retajiem šādiem sugas eksemplāriem ir jaunais Cat S60, kas ne vien izskatās pēc bruņumašīnas, bet arī ir aprīkots ar līdz šim tālruņos neredzētu tehnoloģiju – termokameru, kā arī dažām citām reti sastopamām iespējām. Amerikāņu celtniecības un zemes resursu ieguves tehnikas ražotāju korporācijas Caterpillar radītie Cat sērijas mobilie tālruņi jau kopš pirmsākumiem bijuši vizuāli atšķirīgi. Tie paredzēti cilvēkiem, kuri strādā skarbā vidē, tādēļ tālruņu stiprākā puse ir izturība. Tomēr iepriekš tehniskajiem parametriem netika pievērsta pārlieka uzmanība, bet S60 var palepoties ar tīri pieklājīgu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: World Class Latvia dalībnieki iepazīstas ar pasaules tendencēm kokteiļu gatavošanā

Dienas Bizness, 31.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko bārmeņu sacensību World Class treneris un tiesnesis no Taivānas Niku Vu (Nick Wu) iepazīstinājis Latvijas dalībniekus ar pasaules tendencēm kokteiļu gatavošanā.

Konkursa WorldClass 2016 finālists Niks Vu mēroja ceļu no Taivānas uz Latviju, lai pasniegtu meistarklasi šī gada dalībniekiem – 28 bāru pārstāvjiem, kas cīnīsies par godu pārstāvēt Latviju un, iespējams, Baltiju konkursa pasaules sacensībās.

Vakariņu gaitā Niks gatavoja viesiem savus kokteiļus, savukārt viesību rīkotāji prezentēja savu konkursa kokteiļkarti.

«Niks Vu pārsteidza visus ar savu ātrumu – Āzijā kokteiļus gatavo zibenīgi, mazāk nekā dažu minūšu laikā kokteilis ir jau gatavs. Tas liecina, ka praksei ir milzīga nozīme, un es ceru, ka arī Latvijas jaunāka bārmeņu paaudze iemācīsies apkalpot klientus tikpat ātri kā Taipejā,» iespaidos dalās Edgars Elbergs, miksologs, pasniedzējs un World Class vēstnieks Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ēnu ekonomika minimāli sarukusi

Māris Ķirsons, 11.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējos 3-4 gados Latvijas ekonomikai pieaugot, ēnu ekonomikas apjomu kopumā samazināt nav izdevies, bet Covid-19 izraisītā ekonomikas lejupslīde, visticamāk, veicinās ēnu ekonomikas palielinājumu gan 2020., gan 2021. gadā.

Šādu viedokli 10. ikgadējā konferencē, kas veltīta Ēnu ekonomikai Latvijā, pauda "Stockholm School of Economics in Riga" (SSE Riga) pētnieks Arnis Sauka, prezentējot pētījumu "Ēnu ekonomikas indekss Baltijas valstīs". Tas rāda, ka ēnu ekonomikas apjoms Latvijā 2019. gadā ir samazinājies pavisam nedaudz - par 0,3%, sasniedzot 23,9% no iekšzemes kopprodukta (IKP), arī Lietuvā tas sarucis par 0.5% un sasniedzis 22.0% no IKP, bet Igaunijā tas sarucis visstraujāk par 2.4% un bija 18.2% no IKP.

"Tiek uzskatīts, ka uzlabojoties ekonomikas situācijai, ēnu ekonomikai būtu jāmazinās, jo uzņēmējiem klājas labāk un tie ir vairāk motivēti maksāt nodokļus. Tomēr tā tas var arī nebūt, piemēram, ja uzņēmēji neuzticas tam, ka adekvāti tiek izmantota nodokļos maksātā nauda, ir bijuši korupcijas vai citi skandāli, kas mazina sabiedrības uzticamību valdībai, nav īstenoti atbilstoši atbalsta pasākumi uzņēmējdarbības vides uzlabošanai vai kontroles pasākumi ēnu ekonomikas ierobežošanai," tā SSE Riga pētnieks Arnis Sauka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn salīdzinājumā ar 2020. gadu sarucis to sabiedrību ar ierobežotu atbildību skaits, kurām mainījušies pilnībā vai daļēji kapitāldaļu turētāji.

To liecina SIA Lursoft dati. Proti, 2021. gadā 100% kapitāldaļu mainījušas ir 4848 SIA, kas ir par 544 mazāk nekā 2020. gadā, kad tas tika veikts 5392 SIA. Līdzīga aina arī vērojama SIA daļējā – par 30% un 50% – kapitāldaļu nomaiņā. No visām personām, kas pērn kļuvušas par dalībnieku kādā jau iepriekš reģistrētā SIA, 1221 ir ārvalstnieks, liecina Lursoft dati.

Interesanti, ka visvairāk kapitāldaļu īpašnieki mainījušies tieši nelielajām – ar neto apgrozījumu līdz vienam miljonam eiro – SIA.

Faktoru kokteilis

Pēc vairāku aptaujāto domām, uzņēmumu iegādes vai pārdošanas lēmumi ir saistīti ar daudziem dažādiem faktoriem. Kā lielākais pēdējo divu gadu uzņēmumu iegādes un pārdošanas darījumus ietekmējošais faktors tiek minēta Covid-19 pandēmija. Proti, koronavīruss ir radījis jaunu, vēl nepieredzētu situāciju, kurā iepriekšējā mierīgā dzīve ir beigusies, un bieži vien kapitāldaļu turētāji īsti nezina, ko tālāk darīt, jo nesaskan nākotnes attīstības scenāriji vai to īstenošanas ceļi. Kā vēl viens kapitāldaļu pārdošanas iemesls tiek minēts īpašnieka cienījamais vecums, reāla biznesa mantinieka neesamība un vēlme baudīt sava darba augļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uztura bagātinātājs Jack3D var apdraudēt veselību

Lelde Petrāne, 31.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests brīdina – uztura bagātinātājs sportistiem Jack3D var apdraudēt patērētāju veselību, jo satur neatļautu sastāvdaļu - 1,3 dimetilamilamīnu (DMAA) – centrālās nervu sistēmas stimulatoru, kam ir līdzīga iedarbība kā amfetamīnam.

Jack 3D var ietekmēt sirdsdarbību un radīt asiņošanu smadzenēs.

Uztura bagātinātājs Jack3D ražots ASV uzņēmumā USP Labs un tiek reklamēts kā pirms treniņu kokteilis spēka un enerģijas palielināšanai.

Šā gada aprīlī kāds Zviedrijas iedzīvotājs sporta treniņa laikā piedzīvoja sirdsdarbības apstāšanos. Vīrieša dzīvību mediķiem izdevās glābt, un vīrietis atzina, ka pirms sporta nodarbībām pārdozējis Jack3D.

ASV Pārtikas un zāļu aģentūra ir informējusi ražotāju USP Labs par DMAA lietošanas aizliegumu, savukārt Zviedrijas un Dānijas uzraugošās institūcijas ir brīdinājušas citu ES dalībvalstu uzraudzības iestādes par šādu veselībai potenciāli bīstamu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Vadītājiem jāsaprot, ka uzņēmuma pamatā ir cilvēki

Dienas Bizness, 26.06.2013

Daiga Ērgle, airBaltic vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos, Rīgas Biznesa skolas pasniedzēja

Foto: Vitālijs Stīpnieks

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais gandarījums darbā ir redzēt kādu no kolektīva pumpuriņiem uzplaukstam skaistā ziedā, tā saka Daiga Ērgle, nacionālās lidsabiedrības airBaltic vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos un Rīgas Biznesa skolas personālvadības pasniedzēja MBA programmas studentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru