Citas ziņas

Liepājas ostā ledu lauž visu diennakti

Vēsma Lēvalde, 31.01.2012

Jaunākais izdevums

Lai nodrošinātu drošu kuģošanu Liepājas ostā, velkoņi Namejs un TAK8 sākuši darbu diennakts režīmā.

Lai nepieļautu ledus kārtas veidošanos, Namejs strādā kanālā, Ziemas ostā, priekšostā un brīvostā, bet TAK 8 strādā Karostas kanāla baseinā, informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.

Kuģošanas apstākļi Liepājas ostā ir labi , tomēr jāņem vērā, ka ir ziema, kas nes sev līdz zemu gaisa temperatūru, norāda Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs. Lai nepieļautu sarežģījumus, pieņemts lēmums jau tagad, kad ledus kārta ir vien 1-2 cm kanālā un brīvostā, bet līdz 5 cm Karostas kanālā, nodrošināt ledus laušanu. Ledus gabalus ar straumi un valdošajiem austrumu vējiem iznes atklātā jūrā un ostas akvatorija ir tīra no ledus. Ledus veidojas arī piestātnēs, un var rasties nepieciešamība sniegt palīdzību kuģiem pietauvoties vai attauvoties. Tieši tādēļ gan Namejs, gan TAK8 strādā diennakts dežūras režīmā, skaidro ostas kapteinis.

Db.lv rakstīja, ka pērn ziemā ledus radīja problēmas Rīgas ostai, kuģi bija iesaluši gan Rīgas jūras līcī, gan Somu jūras līcī. Savukārt Liepājas osta pērn bija spiesta piesaistīt papildu velkoņus no Lietuvas, jo pašu velkoņu jauda izrādījās par mazu stiprajam salam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas brīvosta par 6,35 miljoniem eiro iegādāsies jaunbūvētu velkoni

LETA, 12.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvosta par 6,35 miljoniem eiro (4,46 miljoniem latu) iegādāsies jaunbūvētu velkoni ar ledus laušanas spējām, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) interneta mājaslapā publicētais paziņojums par lēmuma pieņemšanu. Velkoni piegādās Ļeņingradas kuģu būvētava Pella.

Kā ziņots, lai arī interesi par dalību Rīgas brīvostas ledusklases velkoņa iepirkumā izrādīja vairāku kuģu būvētavu pārstāvji no Nīderlandes, Dānijas, Polijas un Indijas, tomēr konkursā piedāvājumu iesniegusi tikai Krievijas velkoņu būvētava "Pella".

Kaut arī kuģu būvētāju mājaslapās pieejamā informācija liecina, ka velkoņa būvei nepieciešams vismaz viens gads, konkursa nolikumā tika uzsvērts, ka velkonis jāpiegādā ne vēlāk kā 120 dienās jeb aptuveni četru mēnešu laikā, skaitot no līguma noslēgšanas dienas.

Konkursa nolikumā gan tika norādīts, ka svarīgākais kritērijs konkursā būs piedāvātā kopējā cenā, tomēr papildu punktus var iegūt par velkoņu piegādes ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

A/s PKL Flote paplašina floti ar azimutālu velkoni

Gunta Kursiša, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija a/s PKL Flote parakstījusi līgumu ar uzņēmumu Černomorskij kuģu būvētava par azimutāla velkoņa būvniecību. Saskaņā ar līguma nosacījumiem kuģis tiks nodots a/s PKL Flote rīcībā 2013. gada vasarā.

Kā informē uzņēmums, velkoni tiek plānots izmantot Rīgas ostā kopā ar uzņēmumam a/s PKL Flote piederošo velkoni Castor, kas ir tāda paša tipa kuģis kā pasūtītais velkonis.

Jaunajam velkonim būs ledus klase ARC4, kas ļaus velkonim braukt apstākļos, kad ledus biezums ir līdz vienam metram. Velkonis tiks aprīkots ar jaudīgu ārējo ugunsdzēsības sistēmu, kā arī varēs sniegt eskorta velkoņa pakalpojumus. Eskorta velkonis pavada kuģus ar bīstamu kravu un avārijas gadījumā spēj sniegt palīdzību un novērst katastrofu. Kuģis varēs apkalpot kuģus ne tikai ostā, bet arī sniegt ledus laušanas un glābšanas pakalpojumus Rīgas līcī, stāsta kompānijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Rosība Skultes ostā kontrastē ar Saulkrastu centrā valdošo mieru

Dienas Bizness, 03.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skultes osta, kas atrodas Saulkrastu pievārtē, pirms diviem gadiem neoficiāli tika minēta kā viena no teritorijām Latvijā, kur varētu būvēt sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināli.

Šopavasar Skultes ostas pārvaldnieks Igors Akulovs laikrakstam Diena apstiprinājis, ka tāda versija tiešām dzirdēta, turklāt «uzbūvēt LNG termināli Skultes ostā tehniski un praktiski būtu iespējams», bet viņš arī atzinis, ka termināļa vietas izvēle, nenoliedzami, ir «politisks lēmums, ko pieņem nevis ostu, bet politiķu un valdības līmenī». Šobrīd tiek pieļauts, ka LNG termināli būvēs nevis Latvijā, bet Igaunijā vai Somijā, norāda laikraksts.

Rosība Skultes ostā kontrastē ar Saulkrastu centrā valdošo mieru, turpinot Latvijas pilsētu apskatu, secinājusi Diena. Osta un ar to saistītie uzņēmumi nodrošinot darbvietas aptuveni simts cilvēkiem, galvenokārt Saulkrastu pilsētas un novada iedzīvotājiem. «Skultes osta mums ir ļoti būtiska, jo Saulkrastos darbvietu izvēle nav liela, arī simts darbvietu mums šķiet daudz,» atzinuši vairāki saulkrastieši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

No norakstīta Pļaviņu HES transformatora noplūdusi eļļa rada draudus videi

Žanete Hāka, 23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pļaviņu HES teritorijā notikusi aptuveni 2 kubikmetru eļļas noplūde no norakstīta lieljaudas transformatora, kas ir izraisījusi piesārņojumu un radījusi apdraudējumu videi, informē Valsts Vides dienests.

Vakar, 2016. gada 22. janvāra pēcpusdienā, Pļaviņu HES apsardze konstatēja eļļas noplūdi HES ūdenskrātuvē un paziņoja par to HES atbildīgajiem dienestiem.

Pļaviņu HES teritorijā, blakus ūdenskrātuvei, ilgstoši bija novietoti rezervē esoši, šobrīd norakstīti divi lielas jaudas transformatori.

Noplūde notika no viena transformatora izplešanās trauka, kura temperatūras devēja ligzdā bija izveidojusies plaisa (plaisas iemesls tiek skaidrots). Pēc vietas apsekošanas konstatēts, ka sākotnēji tajā bija 2 kubikmetri eļļas, kas ir noplūdusi un nonākusi lietus ūdens teknē, bet no turienes izplūdusi ūdenskrātuvē uz ledus. Rezultātā bija izveidojies apmēram 20 kvadrātmetrus piesārņots laukums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Piešķirts 2,7 miljonu eiro aizdevums Skultes ostas attīstībai

Lelde Petrāne, 12.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka piešķīrusi 2,7 miljonu eiro ilgtermiņa aizdevumu Skultes ostas pārvaldei, kas tiks ieguldīti ostas infrastruktūras pilnveidošanā, rekonstruējot zvejas kuģu piestātni un būvējot noliktavu zvejas piederumu uzglabāšanai.

Projekta gaitā tiks pārbūvēta un atjaunota zvejas kuģu piestātne vairāk nekā 230 metru garumā, kā arī uzbūvēta jauna noliktava. Šī projekta īstenošanu atbalsta arī Zemkopības ministrija un Lauku atbalsta dienests ar ES fondu līdzekļiem.

Skultes ostas pārvaldnieks Igors Akulovs informē: «Šis projekts ir nākamais solis uz priekšu, lai pilnveidotu Skultes ostas infrastruktūru, varētu piedāvāt kvalitatīvāku servisu mūsu klientiem un tā rezultātā arī kāpinātu ostas apgrozījumu.»

Savukārt, SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars skaidro: «Kopā strādājam jau desmit gadus un esam ostai palīdzējuši īstenot nozīmīgākos attīstības projektus – kuģu piestātņu rekonstrukciju, velkoņa ar ledus laušanas funkcijām iegādi, zvejas produktu uzglabāšanas telpu būvniecību.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas kuģu būvētava (RKB) ir veiksmīgi pabeigusi divu lielu tankkuģu – RN Murmansk un Arctic Blizzard – remontu.

Ledus klases tankkuģim RN Murmansk tika veikts liels darbu apjoms korpusa attīrīšanā un krāsošanā. Ar speciālu krāsojumu, kas ir ledus izturīgs un aizsargā kuģi no korozijas, kuģa zemūdens daļa tika nokrāsota 2400 kvadrātmetru platībā. Tāpat tika veikta kuģa tērauda konstrukciju nomaiņa zemūdens daļā, izremontēti 16 kravas tilpņu sūkņi. Tika veikts dīzeļu un mehānismu remonts mašīnu telpā, informēja RKB valde.

RN Murmansk peld, izmatojot Kipras karogu, un tā pieraksta osta ir Limasola. Kuģa garums ir 176 metri, platums – 30 metri, kravnesība – 30720 tonnas. Kuģis ir būvēts Spānijā un nodots ekspluatācijā 2008. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Rīgas Brīvostas flote" aizvadītā gada nogalē apstiprināja darbības stratēģiju nākamajiem pieciem gadiem, kas paredz modernizēt un papildināt "Rīgas Brīvostas flote" sniegto pakalpojumu klāstu, vēl vairāk audzējot savu tehnisko pakalpojumu kvalitāti, informē Rīgas Brīvostas pārvalde.

Uzņēmums plāno veikt nozīmīgas investīcijas tehnisko resursu modernizācijā, kas ietver gan tehniskās bāzes papildināšanu teritoriju apsaimniekošanas darbā, gan kuģu flotes modernizāciju.

""Rīgas Brīvostas flote" tehnisko resursu pilnveidošana ir pakārtota mūsu plāniem nodrošināt ostas tehnisko pakalpojumu sniegšanu jebkurā Latvijas ostā, kam šādi pakalpojumi būs nepieciešami. Mūsu pieredzi un navigācijas un hidrogrāfijas pakalpojumu kvalitāti jau tagad novērtē vairākas Latvijas ostas, ar kurām esam izveidojuši labu sadarbību. Uzskatām, ka ar esošajiem resursiem ir iespējams efektīvi nodrošināt pakalpojumus centralizēti – tādā veidā ostas var attīstīties tajos virzienos, kur tās var sekmēt kravu un klientu piesaisti, uzticot tehniskos pakalpojumus savas jomas profesionāļiem. Apvienojot spēkus, noteikti varam sasniegt vairāk un tā kopā stiprināt arī Latvijas ostu kopējo konkurētspēju," norāda SIA "Rīgas Brīvostas flote" valdes loceklis Kaspars Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA Rīgas Brīvostas Flote 2022. gada novembrī mainīja nosaukumu uz SIA LVR Flote, tā parādot gatavību sniegt pakalpojumus visām Latvijas ostām, paaugstinot to konkurētspēju, darbības efektivitāti un atbrīvojot resursus to tiešās darbības attīstībai.

Kādi ir uzņēmuma plāni un ieceres jaunajā veidolā, to Dienas Bizness jautāja LVR Flote valdes loceklim Kasparam Ozoliņam.

Kas ir uzņēmums LVR Flote, ko tas dara un kā radies?

LVR Flote ir ostu tehnisko pakalpojumu sniedzējs. No 2010.gada līdz šā gada novembrim LVR Flote nosaukums bija Rīgas Brīvostas Flote. Savulaik Rīgas Brīvostas pārvalde nolēma, ka tehniskos pakalpojumus ostā, kas Rīgas brīvostai ir nepieciešami, varētu nodrošināt Brīvostas pārvaldei piederoša kapitālsabiedrība. To nodibināja 2010.gadā, ar laiku uzticot visus ostas tehniskos pakalpojumus šim uzņēmumam. 2010.gadā LVR Flote sāka ar ledus laušanas un velkoņu pakalpojumu sniegšanu, gadu laikā pakāpeniski attīstoties par jaudīgu tehnisko pakalpojumu sniedzēju. Šobrīd LVR Flote strādā jau ar astoņiem pakalpojumu veidiem, sākot no ostas infrastruktūras apsaimniekošanas līdz ļoti specifiskiem pakalpojumiem, kā piemēram, avārijas seku likvidācija, hidrogrāfiskie mērījumi un navigācijas līdzekļu apkalpošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas pārvalde miljonus soda naudā maksāt nevēlas, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd strīds starp Rīgas brīv- ostas pārvaldi (RBP) un Konkurences padomi (KP), kura uzskata, ka RBP pārkāpusi konkurences tiesības velkoņu pakalpojumos, pārgājis jaunā līmenī, DB norāda Rīgas vicemērs un RBP valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks. KP gribot ostai aizliegt ar to nodarboties, liekot arī samaksāt pāris miljonu eiro.

RBP valde gatavošot ziņojumu, ko Satiksmes ministrijai iesniegt valdībā, ka divas iestādes savā starpā izturas pretēji veselajam saprātam. A. Ameriks turas pie RBP senā argumenta, ka šis līdztekus loču un tauvošanās pakalpojumiem ir nacionālās drošības jautājums arī Eiropas līmenī, jo reiz jau brīvosta privatizējusi velkoņu floti, kura aizgājusi uz Sanktpēterburgu un citviet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijas un Krievijas biznesa attiecības: ogļūdeņražu vietā graudi un produkti

Jeļena Šaldajeva, 05.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Latvijas un Krievijas biznesa attiecībām vajadzētu skatīties cerīgi, neskatoties uz "ledus laikmetu" Latvijas un Krievijas politiskajās attiecībās. Līdz ar pandēmijas neparedzamo attīstību, ilgtermiņa ekonomiskā attīstība lielā mērā atkarīga no spējas vest sarunas ar kaimiņiem.

Dzīve uz kredīta, kad ir iespējams nopelnīt, tranzīta pakalpojumu sniegšana, nenozīmē neko citu, kā pakļaut ekonomiku jaunam riskam un dažādu nozaru speciālistu ekonomiskās migrācijas vilnim. Lai izprastu radušos situāciju tirdzniecības un ekonomiskās attiecībās ar Krieviju, "Dienas Bizness" uzdeva dažus jautājumus Krievijas - Latvijas Biznesa padomes (RLDS) izpilddirektoram Vladimiram Van Žanam.

RLDS birojs atrodas Pleskavā, kura ir viena no Jaunā laika Hanzas savienības dalībniecēm. Šobrīd Hanzas savienība apvieno 192 pilsētas no 16 Eiropas valstīm.

Ne tikai politika negatīvi ietekmē Latvijas un Krievijas biznesa sadarbību. Saskaņā ar Krievijas Federālā muitas dienesta statistiku, sakarā ar pandēmiju 2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, preču eksports samazinājās par 21% (338,2 miljardiem ASV dolāru), atgriežot eksporta nozari pie 2015. – 2017. gada rādītājiem. Lielākais Krievijas eksporta apjoma samazinājums bija ogļu rūpniecībā (-30,6%), mašīnbūvē (-23,2%), transporta un loģistikas nozarē (-23,1%), naftas un gāzes rūpniecībā (-14,2%). Kāda ir Krievijas preču eksporta dinamika uz Latviju?

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vēsturisko FG dambi Rīgas ostas teritorijā rekonstruēs AS BMGS

Zane Atlāce - Bistere, 06.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas valde slēgs līgumu ar hidrotehniskās celtniecības kompāniju AS BMGS par galvenā kuģu ceļa vēsturiskā krasta stiprinājuma (FG dambis) pārbūvi, informē Rīgas Brīvostas pārvaldē.

AS BMGS piedāvājums tika atzīts par ekonomiski izdevīgāko Rīgas brīvostas pārvaldes (RBP) izsludinātajā atklātajā iepirkuma procedūrā par FG dambja pārbūvi, saglabājot to vēsturiskajā izskatā. FG dambis atrodas Daugavas kreisajā krastā pie Ķīpsalas un stiepjas 1, 51 km garumā. Bez būtiskas atjaunošanas tas ticis ekspluatēts jau vairāk nekā 120 gadus. Tā kā vēsturiskajam dambim ir būtiska loma kuģošanas nodrošināšanai Rīgas ostā - tas aizsargā galveno kuģu ceļu no grunts noslīdējumiem, RBP ir uzsākusi FG dambja rekonstrukcijas projektu.

FG dambis ir būvēts no 1889. līdz 1891. gadam kā Daugavas kreisā krasta straumi regulējošā būve un kopā ar K. Valdemāra un CDE dambi veido Daugavas kreisā krasta dambju sistēmu, kas paredzēta upes gultnes nostiprināšanai un ostas ierīkošanai. Dambja konstrukciju veido savā starpā sastiprinātas koka pāļu sienas, kas piepildītas ar akmeņiem. Tā kā savstarpējais pāļu sienu stiprinājums atrodas mainīgā ūdenslīmeņa zonā, koka konstrukcijas ir pakļautas trupei un ledus iedarbībai. Apsekošanas gaitā ir konstatēti nopietni dambja bojājumi, kas pēc ekspertu slēdziena var novest pie dambja sagruvuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas notekūdeņus izvadīs jūrā

Vēsma Lēvalde, 14.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no galvenajiem Liepājas ūdenssaimniecības projekta uzdevumiem ir jauna notekūdeņu izvada izbūve Baltijas jūrā.

Izvads tiek būvēts pie pilsētas notekūdeņu attīrīšanas iekārtām 1,5 km kopgarumā, no tiem1,2 km ir tieši jūrā. Lai varētu veikt cauruļvadu montāžu un to novietošanu uz pontoniem, pie krasta ir uzbūvēta un ar smilšu maisiem nostiprināta patvēruma osta, kura aizsargā tehniku un materiālus no jūras viļņiem. Pašreiz jūrā tiek montēts cauruļvads un rakta tranšeja. Celtnieki izmanto katru mirkli, kad darbi jūrā ir iespējami, apgalvo projekta vadītāja Sandra Dejus.

Jūras izvads jāizbūvē līdz 2014.gada 30.martam, un tas nomainīs pašreizējo tērauda cauruļvadu, kas kalpojis vairāk nekā 30 gadu. Jūrā jaunā izvada trasējumu veic zemessmēlējs Rolands no Vācijas. Tas ir aprīkots ar GPS navigācijas sistēmu, kas ļauj izrakt tranšeju cauruļvada izbūvei ar precizitāti līdz 3 cm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Islande plāno būvēt jaunu ostu Ziemeļu ledus okeānā

Egons Mudulis, 26.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai spēlētu svarīgāku lomu loģistikas jomā, Islande uzsākusi sadarbību ar Brēmenhāfenes ostas plānošanas ekspertiem, veicot padziļinātu izpēti saistībā ar ostas būvniecību.

Līdz šim Islandes un Brēmenes federālas zemes ekonomisko attiecību pamatā bijusi zvejniecība, taču Islandes Prezidents Olafurs Ragnars Grimsons un citi šīs valsts pārstāvji vēlas šo sadarbību paplašināt, vēstīts Brēmenhāfenes ostas mājas lapā.

Ir vairāki iemesli, kādēļ Islande ir ieinteresēta jaunas ostas izveidē Finna fjordā valsts ziemeļaustrumos: paredzams, ka pieaugs kuģu satiksmes apjomi Ziemeļu ledus okeānā; uz ziemeļiem un rietumiem no Īslandes ir ievērojami naftas un gāzes krājumi; plānots iegūt derīgos izrakteņus Grenlandē – Āzijas kompānijām jau ir izsniegtas licences; Islande vēlas gūt labumu no kruīza biznesa arktiskajos ūdeņos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Jūs domājat, es aizgāju no Liepājas metalurga tāpat, ka man nebija ko darīt? Man draudēja!» LTV1 raidījumā Sastrēgumstunda apgalvoja viens no a/s Liepājas metalurgs akcionāriem Kirovs Lipmans.

Pēc viņa stāstītā, konflikts starp akcionāriem sācies jau tad, kad Liepājas metalurgs pēc privatizācijas pirmo reizi sācis pelnīt. Viņš kontrolējis «katru ciparu», taču tas nav paticis viņa biznesa partneriem (Sergejs Zaharjins un Iļja Segals). Reiz pat esot piedāvāts piecu miljonu peļņas vietā gada pārskatā uzrādīt tikai miljonu. Konflikts samilzis, un ticis dots rīkojums Lipmanu «nelaist uz rūpniecību». Pēc viņa stāstītā, pat akcionāru sapulci apsargājot 15 apsargi. Lūgts paskaidrot savus izteicienus par to, ka rūpnīcu izzog, K.Lipmans klāstīja, ka gan gatavās produkcijas realizācija, gan melāllūžņu iepirkšana notiekot caur ofšoriem, kas darbojas kā starpnieki un kuri ir vienās rokās – lielākā akcionāra Sergeja Zaharjina un viņa dēla. «Visi baidās no Zaharjina!» apgalvoja K.Lipmans, jo ikviens, kurš nostājas pret S.Zaharjinu, tiekot atlaists.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liepājas metalurgs (LM) tiesiskās aizsardzības plānā iecerēts noteikt parādu kapitalizācijas iespējas, uzņēmuma dažu cehu atdalīšanu un meitas kompāniju daļu pārdošanu, kā arī darbinieku skaita samazināšanu, informēja uzņēmuma preses dienests.

Vakar pēcpusdienā tikusi pabeigta piektdien iesāktā LM padomes un valdes kopsēde, kurā piedalījies arī uzņēmuma kreditoru kluba pārstāvis, valsts pilnvarnieks Prudentia Advisor. Pēc padomes priekšsēdētāja Gunta Vilnīša teiktā, sanāksmē spriests, kā rūpnīcas tiesiskās aizsardzības plānu saskaņot ar kreditoru kluba interesēm.

Plānā paredzēts, ka uzņēmumam nepieciešamas 25 miljonu latu investīcijas apgrozāmo līdzekļu atjaunošanai, lai septembrī LM atsāktu ražošanu. Plāna projekts paredz nenodrošināto kreditoru parādu kapitalizāciju ar iespēju tos pārvērst akcijās.

Tāpat plāna projektā, kas vēl jāapstiprina tiesā, paredzēts pārdod LM daļas atsevišķās meitas kompānijās, atdalīt daļu pakalpojumus sniedzošos cehus kā atsevišķas juridiskas vienības, pārdot neizmantojamo kustamo un nekustamo mantu, beigt visa veida sponsorēšanas aktivitātes sportā un kultūrā, bet Ledus halli nodot nomā Liepājas pilsētas domei par vienu latu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lipmana «apvērsums» neizdodas - Liepājas metalurgs dividendes neizmaksās

Nozare.lv, 08.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Metalurģijas uzņēmuma AS Liepājas metalurgs akcionāri šodien nolēma pagājušā gada 2,47 miljonu latu peļņu novirzīt ilgtermiņa kredīta segšanai, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Uzņēmuma akcionārs Kirovs Lipmans bija ierosinājis akcionāru sapulcei Liepājas metalurga saimnieciskās darbības pārskata gada peļņu novirzīt izmaksai akcionāriem, taču akcionāru sapulce nolēma atbalstīt valdes priekšlikumu peļņu novirzīt ilgtermiņa kredīta segšanai.

Tāpat akcionāru sapulce šodien nolēma apstiprināt uzņēmuma 2012.gada budžetu, kurā ieņēmumi ir paredzēti 342,9 miljonu latu apmērā, izdevumi - 332,7 miljonu latu apmērā un peļņa - 10,2 miljoni latu.

Lipmans akcionāru sapulcei bija ierosinājis neapstiprināt 2012.gada budžeta projektu, atliekot tā apstiprināšanu, līdz tiks publicēts finanšu pārskats par 2012.gada trīs mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas metalurgs (LM) neto apgrozījums 2012.gadā sasniedzis 305,2 miljonus latu jeb 434,3 miljoni eiro, savukārt zaudējumi bijuši 8,8 miljoni latu.

Apgrozījums ir par 99,1 miljonu latu lielāks nekā 2011.gadā, liecina biržā NASDAQ OMX Riga iesniegtais uzņēmuma neauditētais finanšu pārskats. Neto apgrozījumu audzējuši rekordapjomā saražotā un realizētā armatūra. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ražošanas apjoms audzis par 43,5%.

Saimnieciskās darbības zaudējumi 2012.gadā sasniedz 8,8 miljonus latu jeb 12,5 miljoni eiro, bet 2011.gadā saimnieciskās darbības rezultātā tika gūta 2,47 miljonus latu liela peļņa.

Zaudējumi 2012.gadā saistīti ar esošo melnā metāla tirgus situāciju, skaidro LM.

Realizācijas cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, samazinājies par 2,5%, bet ražošanas izmaksas ir palielinājušās. Atskaites periodā LM obligāto iepirkumu komponenti samaksājis 5,9 miljonu latu apmērā, kas ir par 168,2% vairāk nekā 2011.gadā. Saistībā ar tērauda ražošanas tehnoloģijas rekonstrukciju LM ir ilgtermiņa saistības 46,3 miljonu latu apmērā, norādīts pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pāvilostas zīmoli - saule, miers, viļņi un vēji

Vēsma Lēvalde, 20.07.2012

SIA Spinout dibinātājs Dagnis Bricis ir talsenieks, kurš apsaimnieko sērfotāju klubu un kafejnīcu.

Foto: Vēsma Lēvalde

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No tradicionāla zvejniekciema Pāvilosta gadu gaitā pārvērtusies par kūrortpilsētiņu un stilīgu atpūtas vietu.

Ja automašīnu atstāj gabaliņu pirms Pāvilostas nosacītā centra un dodas tālāk kājām, kļūst skaidrs, kas šajā mazpilsētā pievelk galvaspilsētas «hipsterus» jeb no pašu stilīguma nogurušos rīdziniekus. Tas ir līganais laika plūdums, nesteidzīgums, ko Rīgā ar uguni neatradīsi. Vai katras ieliņas galā spīd jūras pleķītis.

Daudzviet saglabātas zvejnieku mājiņas, pieplakušas zemei, lai jūras vējš nenoplēš jumtu. Taču tās vairāk noskaņai, jo komfortam te greznojas gan jaunceltas villas, gan arhitektūras godalgu iemiesojumi. Terase uz jumta, peldbaseins pagalmā un zem logiem nomesti, koši «sapņu auto» vēsta, ka Pāvilosta nav nekāda bēdu leja. Aktīvākie uzņēmēji te ir jūras kaislības atvilināti rīdzinieki. Tomēr bez vietējiem neiztikt - tradīcijas ir pārāk labs iesaiņojums precei, ko dēvē par tūrismu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kuģa avārijā Kamčatkas piekrastē vismaz 54 bojāgājušie; komandā bijuši arī Latvijas pilsoņi

LETA--RFE/RL/RT, 02.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ohotskas jūrā, Krievijas Kamčatkas pussalas piekrastē, ceturtdien nogrimis zvejas kuģis. Traģēdijā dzīvību zaudējuši vismaz 54 cilvēki, pavēstīja Krievijas Ārkārtas situāciju ministrijas amatpersonas.

Uz kuģa bijuši kā Krievijas, tā arī vairāku citu valstu, arī Latvijas, pilsoņi, vēsta Krievijas mediji.

Traleris Daļnij Vostok avarējis ap plkst.6.15 pēc vietējā laika. Uz kuģa atradās 132 cilvēki - 78 Krievijas pilsoņi un 54 ārzemnieki.

Uz kuģa bijuši 42 Birmas pilsoņi, trīs - Latvijas, četri - Ukrainas un pieci Vanuatu pilsoņi, vēsta ziņu aģentūra RIA Novosti.

Lielākā daļa kuģa komandas bijuši Krievijas Sahalīnas salas iedzīvotāji.

Kuģis būvēts 1989.gadā. Līdz 2014.gadam tas ar nosaukumu Stende kuģojis Baltijas jūrā un bāzējies Rīgā.

Pērn kuģi iegādājies uzņēmums Magellan, un tas pārbraucis uz Krievijas Tālajiem Austrumiem, kur kuģim piešķirts jauns vārds. Tā bāzes osta bijusi Neveļska, Sahalīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink meklējot otru kuģi; uzņēmuma statistikas rādītāji pagaidām neiepriecina, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Bija iecerēts, ka jau šā gada 16. martā maršrutā Rīga–Stokholma atgriezīsies otrs kuģis, pērnā gada beigās runāto ar galveno kompānijas akcionāru Ennu Pantu atstāsta Rīgas vicemērs un Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks. (Saskaņā ar Nasdaqomx Baltic biržas datiem 35,81% kompānijas akciju pieder Infortar AS (E. Pants ir uzņēmuma līdzīpašnieks), bet 17,42% – Baltic Cruises Holding, L. P.) Pēc viņa teiktā, Tallink arvien ir interese šo maršrutu saglabāt. Taču šobrīd esot grūti atrast piemērotu ledus klases kuģi. Kolīdz tāds būs pieejams, līnijā atgriezīsies otrais prāmis, saka A. Ameriks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Porošenko paraksta rīkojumu par karastāvokļa noteikšanu Ukrainā

LETA--UNN, 26.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas prezidents Petro Porošenko pirmdien parakstījis rīkojumu par karastāvokļa noteikšanu valstī.

Pirmdien notiek parlamenta sēde Porošenko rīkojuma apstiprināšanai.

Porošenko pēc rīkojuma parakstīšanas pavēstīja, ka iesaka parlamentam karastāvokli noteikt nevis uz 60 dienām no pirmdienas, bet uz 30 dienām no 28.novembra.

Savu lēmumu viņš skaidroja ar to, ka vēlas, lai «karastāvoklis ne ar vienu dienu neskartu priekšvēlēšanu kampaņas sākumu».

Porošenko paziņoja, ka karastāvoklis ilgs līdz decembra vidum un viņš decembra sākumā iesniegs parlamentam lēmumprojektu par prezidenta vēlēšanām, kurām saskaņā ar konstitūciju jānotiek nākamā gada 31.martā.

Viņš arī norādīja, ka viņa rīkojums neierobežo tiesības un brīvības, nenozīmē tūlītēju mobilizāciju, nenozīmē uzbrūkošas darbības, netiks ierobežota mediju brīvība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas osta apkalpo lielāko kravu tās vēsturē

Vēsma Lēvalde, 02.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ostai pirmajā novembra dienā izdevies sasniegt divus jaunus rekordus – panamax klases kuģis Thor aizveda līdz šim lielāko kravu Liepājas ostas vēsturē – 48,55 tūkst. tonnu, bet Liepājas ostas kapteiņdienests veiksmīgi izveda piekrauto kuģi, kura iegrime bija 10,6 m.

Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs atzīst, ka līdz šim vēl neviens kuģis ar tik lielu iegrimi nav ne ievests, ne izvests no Liepājas ostas un tas bijis pārbaudījums, ko kapteiņdienests veiksmīgi izturējis.

Kuģis Thor Liepājas ostā ienāca 23. oktobrī pēc graudaugu kravas un to pietauvoja pie LSEZ SIA Liepaja Bulk Terminal tikko rekonstruētās 51. piestātnes. Lai uzkrautu plānotās 48,5 tūkst. tonnas graudu, nepieciešamas aptuveni 10 dienas, ja netraucē vējš un lietus. Kā pastāstīja termināla direktors Juris Matvejevs, izbūvētā dziļūdens piestātne ir piemērota šāda lieluma kuģu iekraušanai un tas ir nepārtraukts process. Graudi ar automašīnām un dzelzceļa vagoniem tiek atvesti, uzglabāti noliktavās, bet pēc tam ar kuģiem nogādāti tālāk. Jau iepriekš ostas uzņēmēji prognozēja, ka šāgada labā graudu raža Latvijā un Lietuvā ļaus sasniegt rekordlielu graudaugu eksportu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Klaipēdas ostā uzņemts konteinerkuģis Viļņas televīzijas torņa garumā

LETA, 03.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klaipēdā trešdienas rītā ieradies lielākais konteinerkuģis, kāds jebkad apmeklējis šo Lietuvas ostu, - 324,8 metrus garais MSC Charleston. Pa ostas vārtiem kuģis iebraucis sekmīgi, ostas akvatorijā tam palīdzējuši trīs velkoņi.

Kā atzīmē Lietuvas mediji, garuma ziņā šis okeāna kuģis samērojams ar Viļņas televīzijas torņa augstumu un tā ietilpība ir 8000 TEU (20 pēdu standartkonteiners) vienības. Līdz šim garākais Klaipēdā uzņemtais kuģis bijis 317 metrus garais Celebrity Eclipse, kas te bija ieradies pagājušajā vasarā.

Kuģa sagaidīšanas diena saskaņota ar kravu kompānijas Klaipedos Smelte jaunā konteineru sadales centra oficiālo atklāšanu. Svinīgajā ceremonijā piedalīsies satiksmes ministrs Rimants Sinkevičs, Klaipēdas mērs Vītauts Grubļausks, Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas ģenerāldirektors Arvīds Vaitkus, Terminal Investment Limited ģenerāldirektors Vikrams Šarma un Klaipedos Smelte ģenerāldirektors Rimants Juška.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Venēcijā svētdien piestātnē ietriecies kruīza kuģis, vēsta Itālijas plašsaziņas līdzekļi.

Laikraksts «Corriere della Sera» ziņo, ka kompānijas «MSC Cruises» kuģim «MSC Opera» apstājies dzinējs un tas turpinājis virzīties uz priekšu pēc inerces. Divi velkoņi, kas kuģi ievilkuši ostā, mēģinājuši to apturēt, taču pārtrūkusi tauva starp vienu no velkoņiem un kruīza kuģi, un laineris ietriecies piestātnē un līdzās esošajā tūristu kuģīti.

Uz tūristu kuģīša «Michelangelo» viegli cietuši pieci cilvēki.

2011.gadā kuģim «MSC Opera» atrodoties Baltijas jūrā pie Gotlandes salas, pārtrauca darboties elektroapgādes sistēma un apstājās dzinēji. Kuģis tika aizvilkts uz Nīneshamnas ostu Zviedrijā un no tā tika evakuēti apmēram 1700 pasažieri.

Savukārt, 2010.gadā uz «MSC Opera» Lielbritānijas ostā Duvrā policija četru Latvijas un trīs Lietuvas valstspiederīgo kajītēs atrada 35 kilogramus kokaīna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijai Royal Dutch Shell piederoša naftas platforma cietusi avāriju Aļaskas piekrastē. Uz platformas kopumā ir 526,2 tūkstoši litru dīzeļdegvielas un 45 tūkstoši litri smēreļļu, tādējādi raisot bažas par ekoloģiskas katastrofas iespējamību reģionā.

ASV krasta apsardze norāda, ka pagaidām nav konstatēta degvielas noplūde apkārtējā vidē, tomēr reģionā ieradušies vides speciālisti un glābšanas dienestu darbinieki, lai sekotu līdzi situācijas attīstībai.

Naftas ieguves platforma Kulluk paredzēta darbam Arktiskajos ūdeņos. Otrdien notika tās transportēšana, taču vētras dēļ pārtrūka troses, ar kuru platforma bija savienota ar velkoni. Naftas platforma jūrā sāka dreifēt līdz viļņi to izskaloja krastā, Kodiakas salā, vēsta Reuters. Platformas apkalpi izdevies veiksmīgi evakuēt. Pagaidām nav skaidrs, kāpēc platforma tikusi transportēta spēcīgas vētras apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru