Pirmajā pusgadā Liepājas ostā pārkrautas aptuveni divi miljoni tonnu kravu, kas ir par 1,5 % mazāk nekā 2009. gada pirmajā pusgadā.
Tā liecina Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes apkopotie dati. No visām kravām 43 % ir ģenerālkravas, 40 % - beramkravu, bet lejamkravu īpatsvars ir 16%. 2010. gada pirmajā pusgadā Liepājas ostā apkalpoti 652 kuģi un iebraukuši un izbraukuši 2434 pasažieri.
Liepājas ostā jau otro mēnesi lielākais kravu apjoms ir ģenerālkravām, šā gada pirmajā pusgadā pārkrautas 879,7 tūkst. tonnas, kas ir par 5,5 % vairāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā. No ģenerālkravām stabila kravu plūsma ir kokmateriāliem un apaļkokiem, kuru apjomi ir pieauguši par 129 %.
Līdz ar to kravu apjomus turpina kāpināt kompānijas, kas nodarbojas ar kokmateriālu pārkraušanu - Laskana, Duna, Metsaliitto Latvia. Kravu apjoma pieaugums ir attiecīgi - par 88,42%, 83,57 %, 113,52 %.
Stabili jau otro mēnesi darbojas atjaunotā Scandlines prāmja līnija Liepāja – Trāveminde, kas nodrošina konteinerkravu un ro-ro kravu plūsmu Liepājas ostā.
2010. gadā pirmajos sešos mēnešos pārkrauts 813,4 tūkst. tonnas beramkravu, kas veido 40% no visām Liepājas ostā pārkrautajām kravām. No beramkravām joprojām lielākais īpatsvars ir labībai un labības produktiem, kuru apjomi samazinājušies par 24,1%. Tas saistīts ar sezonas tuvošanos noslēgumam un gatavošanos jaunajai graudaugu sezonai. Piemēram, kompānija Transit Services kopā ar sadarbības partneriem un kravu īpašniekiem paplašina noliktavu saimniecību un plāno jaunu piestātņu izbūvi. Beramkravu plūsmu nodrošina arī celtniecības materiālu, koksnes šķeldas un ogļu kravas.
2010. gada jūnijā Liepājas ostā pārkrauts 354,6 tūkstoši tonnu kravas. Lielākais kravu apgrozījums bija ostas kompānijai Liepājas osta LM – 117,7 tūkstoši tonnu.