Citas ziņas

Mainīta Viasat Latvija filiāles vadība

LETA, 21.11.2014

Jaunākais izdevums

Satelīttelevīzijas uzņēmums AS Viasat Latvija filiālē mainīts amatpersonu sastāvs - no amata atbrīvots Zviedrijas pilsonis Jonas Martins Karlens un Dānijas pilsonis Jete Nigards-Andersens, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmuma vadībā turpina strādāt Igaunijas pilsone Kristela Arna un jaunieceltais Somijas pārstāvis Johannes Lepanens.

Uzņēmums 2012.gadā strādājis ar 13,7 miljonu eiro apgrozījumu un 272 364 eiro peļņu. Pērnā gada dati vēl nav iesniegti. Viasat Latvijas filiāle izveidota 2009.gadā, un kompānija pieder Igaunijā reģistrētam uzņēmumam Viasat.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Igaunijas Autoru savienībai no Viasat neizdodas piedzīt autoratlīdzības samaksu par satelīta apraidi

Žanete Hāka, 26.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Augstākā tiesa lēmusi par labu AS Viasat un noraidījusi Igaunijas Autoru savienības prasību par autoratlīdzības samaksu par satelīta apraidi Igaunijā, informē Viasat pārstāvji.

Strīda galvenais iemesls bija jautājums par to, vai AS Viasat ir pienākums saņemt licenci no Igaunijas Autoru savienības un maksāt tai maksu par savas satelīta platformas kanālu pieejamības nodrošināšanu klientiem Igaunijā.

2011.gadā Igaunijas Autoru savienība iesniedza prasību pret AS Viasat, uzdodot tai atslēgt visus tās satelīta platformas televīzijas kanālus vai veikt autoratlīdzības samaksu savienībai par šādu kanālu pārraidīšanu caur satelītu.

Lietu izskatīja Harju novada tiesa un Tallinas apgabaltiesa, un tās abas pieņēma lēmumu par labu Igaunijas Autoru savienībai.

Viasat pārsūdzēja šo lēmumu Igaunijas Augstākajā tiesā, kas 2013.gada 29.maijā daļēji apmierināja apelācijas prasību, bet nosūtīja lietu atpakaļ Tallinas apgabaltiesai pārskatīšanai. Tallinas apgabaltiesa ar 2014.gada 28.februāra lēmumu noraidīja prasību un konstatēja, ka Viasat nav pienākuma maksāt Igaunijas Autoru savienībai autoratlīdzību par savas platformas kanāliem. 18.jūnijā Igaunijas Augstākā tiesa noraidīja Igaunijas Autoru savienības apelāciju par Tallinas apgabaltiesas lēmumu, kas bija pieņemts par labu Viasat.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par satelītoperatora Viasat jauno vadītāju Baltijas valstīs kļuvis Somijas pārstāvis Johaness Lepeness, kurš, ieņemot jauno amatu, sola galveno akcentu vērst uz satura attīstību, kā arī, sekojot līdzi mūsdienu tehnoloģijām, piedāvāt klientiem video iespējas sev vēlamā laikā.

Kā sarunā ar portālu Nozare.lv pastāstīja J. Lepeness, viņa vadībā Viasat vispirms fokusēsies uz saturu. Tā kā satelītoperators ir spēcīgs sportā, filmu kategorijā un arī dokumentālajā saturā, kas ir pieejams «premium» piedāvājumā, šīs lietas ir paredzēts attīstīt vēl plašāk.

Kā vienu no piemēriem viņš min faktu, ka nākotnē ir plānots izveidot Baltijas sporta piedāvājumu, jo, kā norāda J. Lepeness, sports Latvijā ir spēcīgs, īpaši hokejs.

Sekojot līdzi mūsdienu tehnoloģiju laikmetam, kad arvien vairāk cilvēku izvēlas skatīties paša izvēlēto video sev vēlamajā laikā, arī Viasat plāno piedāvāt šādu iespēju. Pavisam drīz ir paredzētas arī informācijas kampaņas par šādām iespējām, klāsta J. Lepeness. «Joprojām aug video skatīšanās apjomi visdažādākajās ierīcēs - TV, planšetēs un citur. Video joprojām ir ļoti svarīgs patērētājam, un tādēļ arī Viasat ir jābūt daļai no šīs evolūcijas. Manā skatījumā prioritāte ir iemācīties operēt ar šo tirgu ar savām iespējām.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Providence MTG Baltijas biznesu pārsauc par All Media Baltics

LETA, 18.10.2017

Viasat vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko (no kreisās), All Media Baltics vadītāja Latvijā Baiba Zuzēna un All Media Baltics valdes priekšsēdētājs Pjērs Danons.

Foto: Edijs Pālens/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) Baltijas biznesa pārdošana starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai «Providence Equity Partners» («Providence»). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs «All Media Baltics», trešdien informēja uzņēmuma vadītājs Pjērs Danons.

Pievienota 7.-9.rindkopa un 15.-19.rindkopa

Darījuma noslēgšanai saņemtas visu Baltijas valstu regulatoru, tostarp Latvijas Konkurences padomes atļaujas.

Darījums paredz, ka «Providence» iegādājas visu Zviedrijas mediju grupas MTG Baltijas biznesu – visus televīzijas (TV) kanālus, bezmaksas un maksas TV pakalpojumus, kā arī radio un digitālos aktīvus.

Darījums pilnībā noslēgts šodien, 18.oktobrī, un jaunais uzņēmums ar nosaukumu «All Media Baltics» turpmāk apvienos visus Baltijā līdz šim reģistrētos MTG uzņēmumus, tostarp TV3, LNT, «Viasat», «Star FM» un «Smart AD».

Turpmākā «All Media Baltics» izaugsme tiks veidota, apvienojot vietējo un starptautisko nozares pieredzi un ekspertīzi. «Tā kā plānojam investēt jaunajās tehnoloģijās – HD (augstas izšķirtspējas) un VOD (video pēc pieprasījuma) platformu attīstībā, es ticu, ka mana lielā pieredze telekomunikāciju industrijā būs vērtīgs pienesums,» uzsvēra Danons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neoficiāla informācija liecina, ka Zviedrijas mediju koncerns Modern Times Group (MTG) meklē jaunu īpašnieku savam biznesam Baltijas valstīs un tā cena varētu būt ap 100 miljoniem eiro.

Ziņu aģentūras BNS rīcībā nonākusī neoficiāla informācija liecina, ka MTG kā vienotu paketi vēlas pārdot savus mediju kanālus, kas darbojas visās trīs Baltijas valstīs, un banka SEB ir pilnvarota meklēt pircēju. Kanālu cena ir nepilni 100 miljoni eiro, un potenciālie pircēji visticamāk tiek meklēti ārpus Baltijas valstīm.

Igaunijas mediju analītiķis Tomass Leito BNS sacīja, ka arī ir dzirdējis, ka grupas kanāli Baltijas valstīs tiek pārdoti kā vienota pakete. «Domājams, ka ir saprātīgi pārdot TV3 Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, kā arī Viasat kanālu, jo tādas paketes cena ir ļoti augsta,» viņš teica.

Leito norādīja, ka pagaidām nav informācijas par konkrētu pārdošanas cenu un nav veikti aprēķini par iespējamo tāda darījuma vērtību, tomēr viņš pieļāva, ka cena varētu sasniegt pat 200 miljonus eiro. «Tā kā tas ir ļoti liels darījums, iespējams, ka to varētu nopirkt kāda liela Skandināvijas kompānija,» sacīja Leito. Igaunijas mediju kompānija Starman «ir tikusi minēta, bet es domāju, ka ir maz ticams, ka Starman varētu saņemt tādu summu pat tad, ja to vēlētos,» atzina mediju tirgus analītiķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Bite savu mobilās televīzijas pakalpojumu plāno sākt piedāvāt nākamgad

LETA, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «Bite» aktīvi strādā pie mobilās televīzijas (TV) pakalpojuma izveides un plāno to sākt piedāvāt nākamgad, aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma vadītājs Kaspars Buls.

«Pašlaik mums sava TV risinājuma nav, taču redzam, ka šādi risinājumi lietošanai mobilajās ierīcēs kļūst aizvien populārāki, tāpēc aktīvi strādājam pie »Bites« mobilās TV izveides. Startēsim ar savu produktu, kad būsim pārliecināti, ka tā satura kvalitāte un tehnoloģiskie risinājumi atbildīs mūsu klientu vēlmēm un vajadzībām. Plānojam, ka tas notiks 2018.gadā,» atklāja Buls.

Kā ziņots, šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) Baltijas biznesa pārdošana «Bites» īpašniekam - starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai «Providence Equity Partners» («Providence»). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs «All Media Baltics».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu a/s TV Play Baltics Latvijas filiāles padomē sācis Viasat vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko. Padomē darbu turpina Igaunijas pilsone Kristela Arna, bet padomi pametis Lietuvas pilsonis Ēvalds Tuls. Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā, tostarp TV3, LNT, Viasat, Star FM un Smart AD, darbosies kā viena organizācija All Media Baltics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuvas portāls: Darījums par MTG biznesa Baltijas valstīs pārdošanu Providence Equity Partners jau gandrīz pabeigts

LETA, 15.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mediju koncerna Modern Times Group (MTG) biznesu Baltijas valstīs gatavojas iegādāties Bite Group īpašnieks - ASV privātā kapitāla investīciju fonds Providence Equity Partners, un darījums jau gandrīz pabeigts, raksta Lietuvas biznesa ziņu portāls Vz.lt..

Tas norāda, ka pirkuma konkurss nav bijis atklāts. MTG savus konkrētos piedāvājumus iesniegusi vairākiem izvēlētiem pircējiem.

Pēc "Vz.lt" rīcībā esošās informācijas, darījums jau gandrīz pilnībā pabeigts.

Gan MTG, gan tam piederošās Lietuvas telekanālu grupas TV3 pārstāvji ziņu aģentūrai BNS uzsvēruši, ka baumas nekomentēs.

Mēs nekad nekomentējam baumas un pieņēmumus, sacījis MTG sabiedrisko attiecību vadītājs Tobiass Jilēniuss. TV3 nepārkāpj savus principus. Mēs baumas nekomentējam, BNS atbildējusi Lietuvas TV3 pārstāve Juste Radzevičūte-Laugaliene.

Janvāra beigās Zviedrijas biznesa laikraksts Dagens Industri, atsaucoties uz Swedbank analītiķi Stīvenu Vordu, vēstīja, ka darījuma vērtība varētu sasniegt 150 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Rīgas Dinamo Sanda Ozoliņa vadībā uzsāk savu desmito KHL sezonu

LETA, 22.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas komanda Rīgas Dinamo leģendārā Sanda Ozoliņa vadībā šodien Omskā uzsāk savu desmito Kontinentālās hokeja līgas (KHL) sezonu.

Rīdzinieki plkst.16 pēc Latvijas laika viesos spēkosies ar Omskas Avangard komandu. Maču tiešraidē varēs skatīties kanālā Viasat Sport Baltic.

Turpinājumā tiks aizvadīti vēl trīs izbraukuma mači - ceturtdien rīdzinieki spēkosies ar Novosibirskas Sibirj, sestdien duelēsies ar Astanas Baris, bet pirmdien krustos nūjas ar Hantimansijskas Jugra. Pēc tam būs piecu mājas spēļu sērija, kas sāksies 31.augustā ar maču pret Maskavas Spartak.

FOTO: Latvija, uzvara! Atskats uz basketbola nedēļas nogali

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Stream Networks skatās arī uz citiem uzņēmumiem

Sanita Igaune, 12.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stream Networks, apvienojoties ar Latnet, neizslēdz citu uzņēmumu iegādi, plāno papildināt pakalpojumu klāstu, kas labāk palīdzēs konkurēt ar Lattelecom

To intervijā DB norāda Stream Networks (Stream) valdes priekšsēdētājs Edgars Ricevs un Latnet Serviss (Latnet) vadītājs Vladislavs Gurmans. Idejas par konsolidāciju radās Stream akcionāru starpā – pirms diviem trim gadiem. Mēs redzējām to, ka tirgū ir līdzīgas – mazas un vidējas kompānijas telekomunikāciju jomā, kas paver sinerģijas iespējas. Kopumā tika izvēlēti vairāki uzņēmumi, kurus gribējām uzrunāt, un Latnet bija viens no tiem. Gadu, pusotru bija pārrunas, kas rezultējās darījumā šā gada augustā, stāsta E. Ricevs. Arī pasaules prakse liecina, ka uzņēmumi, kas strādā vienā jomā, apvienojas, piebilda V. Gurmans. Ja tirgus apjoms neaug, tad uzņēmumiem ir būtiski apvienoties. Latvijā mentalitātes dēļ, protams, ir grūtāk, piebilda E. Ricevs. Viņš neslēpj, ka arī šobrīd Stream skatās uz citiem uzņēmumiem, veic sarunas, tomēr neviens nodoma protokols šajā jomā nav parakstīts. «Par iegādi koķetējam arī ar vienu uzņēmumu Lietuvā, tāpēc sagaidām, ka nozarē konsolidācija turpināsies,» atklāja E. Ricevs. Tirgus korporatīvo klientu segmentā ilgi gaidīja, kad tiks uzsākta konsolidācija. To uzsākām. Pēc darījuma Latnet saņēma zvanus ar apsveikumiem un paralēli izskanēja jautājumi, vai tiek meklēti jauni uzņēmumi, atzīmēja V. Gurmans. Telekomunikācijās nākotne nav pieslēgumos vai vados, bet saturā, tāpēc nākotnē konsolidācijas kontekstā skatīsimies uz uzņēmumiem, kas papildinātu mūsu sniegtos OneIT pakalpojumus, norādīja E. Ricevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvijas neatkarīgā televīzija» (LNT) ieķīlājusi vairākas sev piederošās preču zīmes, nodrošinot prasījumu 500 miljonu eiro apmērā, liecina informācija «Firmas.lv».

Kopumā LNT ieķīlājusi 20 preču zīmes - «5», «TV5», «Kriminal+», «Kriminal+», «Večer@22', »Večer Novostjei«, »Večer Novostjei. Novostj«, »Patriotu nedēļa«, »Bez Cenzuri«, »Labvakar, Latvija!«, »2 Izklaides kanāls«, »Mājokļa jautājums«, »Dziedošās ģimenes«, »Latvijas Princese«, »Latvijas Zelta talanti«, »Eņģeļi pār Latviju«, »Labestības diena«, »Zvaigžņu lietus«, »LNT Ziņas« un »LNT Telekompānija«.

Šā gada 14.gada novembrī reģistrētais komercķīlas akts liecina, ka LNT ieķīlājis arī preču zīmi »Degpunktā«, kurai uz Komercķīlas līguma noslēgšanas datumu - šā gada 20.oktobri - beidzies reģistrācijas termiņš Latvijas Patentu valdē. Tāpat ieķīlāta arī preču zīme »Naš kanal«, kurai uz Komercķīlas līguma noslēgšanas datumu atteikta reģistrācija Patentu valdē, bet par to ir iesniegta apelācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Klientu apkalpošana: no izcilas laipnības līdz pat klausules nomešanai

Žanete Hāka, 23.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zvanot uz uzņēmumu kontaktu centriem, apkalpošanas līmenis var svārstīties no ļoti laipna līdz pat klausules nomešanai, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Apdrošināšanas un telekomunikāciju sektorā klients, zvanot uz uzņēmumu kontaktu centriem, saņems kvalitatīvāku apkalpošanu, bet banku un enerģētikas nozaru kompānijām šajā sfērā vēl ir pilnveidošanās iespējas – secināts servisa audita kompānijas Dorus veiktajā klientu apkalpošanas un pārdošanas pētījumā.

Apdrošināšanas nozares spēcīgākā puse ir apkalpošana, liecina pētījums. Dorus vadītājs Gatis Ulinskis stāsta, ka ir novērots – atšķirībā no banku un telekomunikāciju nozarēm darbinieki ir atsaucīgāki, tikai dažās sabiedrībās vērojams zems līmenis apkalpošanā: ERGO, Baltikums un Gjensidige. Pārdošanas kvalitāte ir dažāda: ļoti labi to veic AAS Balta – klients saņem pilnīgu informāciju, un viņam tiek parādītas papildu iespējas. Savukārt BTA, IF pārdošanu veic pasīvāk, vien atbildot uz klienta jautājumiem, netiek minētas produktu priekšrocības, kā arī darbinieki nepalīdz klientam saprast, kas tam ir piemērotākais, jo neiedziļinās viņa vajadzībās. Saruna ir vērsta tikai uz cenas aprēķināšanu, liecina pētījums. Savukārt pārējās kompānijās pārdošana norit slikti, un daudzās tā ir kritiski zemā līmenī – nereti atbildes uz jautājumiem pat ir nepilnīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Analizē TV skatīšanās paradumus

Jānis Vēvers - sadarbībā ar Lattelecom, 23.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom TV reklāmas un auditorijas analītikas platforma ļauj monitorēt savas un konkurentu TV reklāmas aktivitātes populārākajos kanālos, sekot nozares un to reklāmdevēju kopējām aktivitātēm TV kanālos

Ko cilvēki patiesībā skatās TV? Šie jautājumi nodarbinājuši satura veidotājus un reklāmdevējus kopš televīzijas pirmsākumiem, mudinot meklēt aizvien precīzākus auditorijas un reklāmu skatīšanās mērījumus. Tagad komplicētā mērķa sasniegšanai talkā tiek ņemts arī mākslīgais intelekts, un jauno risinājumu tirgū ieviesis Lattelecom. Tas ir Baltijā pirmais tiešsaistes TV reklāmas un auditorijas analītikas rīks Claara, ko Lattelecom izstrādājis sadarbībā ar inteliģento tehnoloģiju uzņēmumu SIA Apply. No angļu vārda «clarity» (skaidrība) atvasinātā nosaukuma monitoringa instruments reālā laikā apkopo vairāk nekā 200 tūkstošu Latvijas mājsaimniecību statistiku. Tādējādi tas spēj sarūpēt līdz šim precīzākos reklāmu datus par iecienītāko TV kanālu skatījumiem uzreiz pēc to parādīšanās ēterā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētāju Viesturu Tīli

Lelde Petrāne, 19.12.2014

«Matemātika man vienmēr ir bijusi pašsaprotama lieta, kas arī tagad palīdz. Arī ģeometrija kā sastāvdaļa,» – tā Viesturs, kas arī pats ir strādājis par elektrotehnikas un matemātikas skolotāju Rīgas 3. vidusskolā.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle. Šobrīd BT 1 tuvojas 20 gadu pastāvēšanas slieksnim.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā?

Jo es to nodibināju, sākumā vienpersoniski. Ir vēl pāris uzņēmuma dibinātāju, kas šobrīd strādā BT 1. Galvenais, ka šoreiz viss saskan! Darbs aizpilda visu manu dzīvi – tas ir gan hobijs, gan ikdiena. Man darbs nav apgrūtinājums. Tas sagādā baudu!

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Paziņos Baltijas M&A un privātā kapitāla balvu ieguvējus

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 17.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 18.oktobrī Baltijas M&A un privātā kapitāla foruma 2018 laikā tiks paziņoti Baltijas M&A un privātā kapitāla balvu ieguvēji.

Pirmie seši mēneši Baltijā 2018. gadā uzņēmumu pirkšanas un pārdošanas (M&A) nozarē aizvadīti aktīvi, liecina Prudentia M&A Folio dati. Šā gada pirmajā pusgadā kopumā tika izziņoti 137 M&A darījumi, kur vismaz vienu no darījuma pusēm pārstāv kāda no Baltijas valstīm. Ja salīdzina 2018. gada pirmos sešus mēnešus ar šo pašu periodu 2017. gadā, tad šogad M&A nozare Baltijā bijusi par 26 darījumiem jeb 23% piesātinātāka. 2018. gada pirmajos sešos mēnešos 28 Baltijas M&A darījumiem bija publiski pieejamas vērtības, kuru akumulētā summa bija aptuveni 976,3 milj. EUR. Lielāko trīs darījumu vērtība aizņem aptuveni 70% no kopējās publiski pieejamās darījumu summas Baltijas M&A sektorā. 2018. gadā pirmajos sešos mēnešos izziņotie darījumi pārsvarā bija Baltijas reģiona ietvaros, veidojot 54% no kopā izziņotajiem M&A darījumiem. Vienas valsts ietvaros pārliecinoši aktīvākā bija Igaunija, kur tika izziņoti 32 M&A darījuma, kam sekoja Lietuva un Latvija ar attiecīgi 24 un 7 izziņotiem M&A darījumiem. Toties tieši Latvijas uzņēmumi analizētajā periodā bija visizplatītākie starptautisko investoru lokā. 15 izziņotajos M&A darījumos Latvijas uzņēmumu iegādājās ārpus Baltijas bāzēts uzņēmums, Lietuvā un Igaunijā šāda tipa M&A darījumi tika izziņoti attiecīgi 12 un 8 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LTRK: Jo ilgāk valsts domās, ko iesākt ar LMT un Lattelecom, jo, iespējams, vairāk naudas tā zaudēs

LETA, 29.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo ilgāk Latvijas valsts domās, ko, kā un kad darīt ar savu līdzdalību daudzos uzņēmumos, jo, iespējams, vairāk naudas tā zaudēs, komentējot aktualitātes telekomunikāciju tirgū un valsts rīcību ar tai daļēji piederošo Latvijas Mobilo telefonu (LMT) un Lattelecom, uzsver Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) prezidents Aigars Rostovskis.

Kā atgādina Rostovskis, Komerclikuma 2.pants noteic, ka komercdarbība ir atklāta saimnieciskā darbība, kuru savā vārdā peļņas gūšanas nolūkā veic komersants. «Tāpēc gribu jautāt - ko valsts ir darījusi, lai kā akcionārs vairotu un attīstītu šīs kapitālsabiedrības? Ko valsts ir darījusi, lai šie uzņēmumi nevis nodrošinātu valsts budžeta ieņēmumus dividenžu veidā, bet palielinātu nodarbinātību nozarē, palielinātu ilgtermiņā tiešo un netiešo nodokļu nomaksu?» jautā Rostovskis. «Tas ir valsts pienākums - rūpēties par savu aktīvu vairošanu, nevis tikai tiesības saņemt dividendes.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā Latvijā darbu sāks jaunuzņēmums Sorry as a Service, kas ļaus uzņēmumiem atvainoties saviem klientiem ar personalizētu dāvaniņu palīdzību, sacīja uzņēmuma līdzdibinātāja Sabīne Sipunova.

Kā stāstīja Sipunova, pakalpojums, ko piedāvā Sorry as a Service ir dāvaniņu piegāde uzņēmuma klientiem dažādos to attiecību ciklos - pēc sūdzībām, lojalitātes veicināšanai, bijušo klientu atgūšanai. «Produkts pats par sevi ir sistēma, kas ļoti viegli integrējas uzņēmuma klientu menedžmenta sistēmās un ļauj uzņēmumam pašam noteikt, pēc kādiem notikumiem kādas atvainošanās dāvanas izsūtāmas.»

«Mūsu mērķis ir pierādīt, ka emocionāla, fiziska un pārsteidzoša atvainošanās ir efektīvāka par finansiāla rakstura kompensāciju,» piebilda Sipunova.

«Uzņēmumu izveidojām kopā ar igauņiem, Igaunijā piedalījāmies arī pirmajā akseleratorā, bet pēcāk tikām akseleratorā Londonā, līdz ar to visa komanda pārcēlās uz turieni. Četru mēnešu laikā Lielbritānija kļuva par mūsu galveno tirgu,» skaidroja Sipunova. «Pašlaik mūsu lielākais klients ir viens no Eiropas lielākajiem telekomunikāciju uzņēmumiem British Telecommunications, klientu vidū ir arī Viasat, Telia, TranswerWise, Igaunijas Tele2.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūru tīklam IDEA Group ir pievienojušies trīs vadošie darbinieki.

Ieva Apsalone, kura iepriekš strādāja par mārketinga vadītāju tādos uzņēmumos kā Viasat, GE Money Bank un Rimi Baltic, šobrīd ir iecelta par radošās reklāmas aģentūras IDEA Rīga vadītāju.

Gints Zīverts IDEA Group pievienojies kā radošais direktors. Ilgus gadus pavadījis Āzijā, kur apguvis ne tikai vietējās valodas, bet arī ieguvis pieredzi menedžmentā un radošajā darbā.

«Latvijā atgriezos, lai atvērtu savu restorānu. Lai arī manā pārziņā bija veidot šā biznesa tēlu un reklāmas kampaņas, es sapratu, ka tas nav man un meklēju jaunas iespējas,» stāsta IDEA Rīga radošais direktors Gints Zīverts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grupas intervija palīdz vienlaikus aprunāties ar vairākiem kandidātiem un sniegt viņiem informāciju par potenciālo darba vietu; šis intervijas veids piemērotāks gadījumos, ja ir daudz vakanču

«Grupas intervija ir efektīvākais formāts, kā pamanīt atbilstošākos kandidātus, īpaši pārdošanas speciālista amatam. Tā sniedz iespēju pamanīt košākās un drosmīgākās personības, ietaupīt laiku atlases procesā. Bieži kāds no uzaicinātajiem kandidātiem neierodas, tāpēc var uzaicināt vienu līdz trīs kandidātus vairāk – tas ļaus nezaudēt atlases laiku,» skaidro Egija Semičenkova, Viasat personāla speciāliste.

Grupas intervija lieliem darba devējiem ir efektīvs darbinieku atlases rīks vairāku iemeslu dēļ. «Pirmkārt, ir iespējams vispārīgu prezentāciju par uzņēmumu un konkrēto vakanci vienlaikus sniegt vairākiem kandidātiem, tā ietaupot laiku. Otrkārt, ja uzņēmums pirmajā atlases kārtā izmanto rakstiskos testus, arī tos var dod visiem kandidātiem vienlaikus, kas arī ir ietaupa laiku. Treškārt, gan pirms un pēc intervijas, gan tās laikā var izdarīt secinājumu par kandidātu un viņa uzvedību – pārliecību par sevi, uztraukumu, dabiskajām līdera prasmēm, māku komunicēt iniciatīvu un uzvedību kopumā,» pieredzē dalās Ginta Eisaka, Transcom Worldwide Latvia personāla vadītāja. Tomēr ir jārēķinās ar tādiem faktoriem kā stress, pārējo kandidātu uzvedība, atmosfēra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rungainis: Par MTG biznesu Baltijas valstīs varētu būt interese telekomunikāciju uzņēmumiem

LETA, 02.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju uzņēmumiem varētu būt interese par Zviedrijas mediju koncerna Modern Times Group (MTG) biznesu Baltijas valstīs, uzskata investīciju baņķieris Ģirts Rungainis

Viņš pieļāva, ka par MTG biznesu Baltijas valstīs varētu būt interese Zviedrijas koncernam Telia, kas Zviedrijas mediju grupu varētu iegādāties caur SIA Lattelecom vai SIA Latvijas Mobilais telefons.

Tāpat interesi varētu izrādīt jaunais Bite Group īpašnieks - ASV privātā kapitāla investīciju fonds Providence Equity Partners.

Rungainis arī atzina, ka interesi varētu izrādīt investori no Krievijas, kam jau ir bizness Latvijā. Tomēr investīciju baņķieris uzskata, ka diez vai Krievijas investori atklāti izrādīs interesi par MTG, jo tādējādi būs sagaidāma vietējo iedzīvotāju pretestība.

Pastāv arī iespēja, ka par MTG Baltijas biznesu interesi varētu izrādīt kāds investors, kas patlaban nav pārstāvēts Baltijas valstī, tādējādi rodot iespēju ienākt Baltijas valstu tirgū. «Ja gadījumā MTG pārdos savu Baltijas biznesu, iespējamo investoru skaits var būt paliels, ņemot vērā, ka šādu darījumu tirgū negadās bieži,» piebilda Rungainis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

KP saņēmusi ziņojumu par Bite Lietuva un MTG Group Latvia apvienošanu

Zane Atlāce-Bistere, 29.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) saņēma apvienošanās ziņojumu par darījumu, ar kuru UAB Bite Lietuva iegūst kontroli pār visām MTG Broadcasting AB grupas sabiedrībām Latvijā (MTG Group Latvia), informē KP.

MTG Group Latvia ietilpst SIA TV3 Latvia, AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija, AS VIASAT Latvijas filiāle, SIA Star FM un SIA Smart AD.

Lēmums par apvienošanās atļaušanu, aizliegšanu vai atļaušanu ar saistošiem noteikumiem Konkurences padomei jāpieņem viena mēneša laikā no ziņojuma saņemšanas dienas. Savukārt, ja lietā nepieciešama padziļināta papildu izpēte, lēmuma pieņemšanas termiņš var tikt pagarināts līdz četriem mēnešiem no ziņojuma saņemšanas dienas.

Uzņēmumi, kas varētu sniegt būtisku un pamatotu viedokli par plānotās apvienošanās ietekmi uz tirgu un konkurenci tajā, aicināti sazināties ar Konkurences padomi.

Lai aizsargātu apvienošanās dalībnieku komercinformāciju par to darbības plāniem, Konkurences padomes mājas lapā tiek publicēti tikai apvienošanās darījumā iesaistīto uzņēmumu nosaukumi. Plašāku informāciju par apvienošanās darījuma būtību var izvēlēties sniegt paši apvienošanās dalībnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ministru kabinets atļauj BITE Lietuva kļūt par TV3, LNT un Star FM īpašnieku

Lelde Petrāne, 25.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 25.jūlija sēdē Ministru kabinets lēma piešķirt UAB BITE Lietuva atļauju izšķirošas ietekmes iegūšanai komercsabiedrībās – SIA TV 3 Latvia, AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija un SIA Star FM. Savukārt pilnīgai darījuma noslēgšanai vēl nepieciešams pozitīvs Konkurences padomes atzinums, informē Ekonomikas ministrija.

Minētie uzņēmumi ieņem ievērojamu Latvijas plašsaziņas līdzekļu tirgus daļu un ir nozīmīgi no nacionālās drošības interešu viedokļa. Atbilstoši Nacionālās drošības likuma prasībām izšķirošas ietekmes jeb 100% kapitāldaļu iegūšanai šajos uzņēmumos nepieciešama Ministru kabineta atļauja.

Lai pieņemtu lēmumu Ministru kabinets izvērtēja valsts drošības iestāžu sniegtos atzinumus par minēto darījumu, UAB BITE Lietuva sniegto informāciju par tās īpašniekiem, kā arī citu pieejamo informāciju, kas ir būtiska vērtējot minēto darījumu no nacionālās drošības interešu viedokļa.

Atbilstoši vispārpieejamai informācijai, UAB Bite Lietuva iegūst kontroli pār visām MTG Broadcasting AB sabiedrībām Latvijā (ietilpst SIA TV 3 Latvia, AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija un SIA Star FM).

Komentāri

Pievienot komentāru