Pārtika

Par Latvijas labāko vīnzini kļūst Jānis Kaļķis

Sandra Dieziņa, 17.05.2010

Jaunākais izdevums

Par Latvijas 5.Vīnziņu konkursa uzvarētāju pēc divu dienu sacensībām kļuvis Jānis Kaļkis, kas pārstāv Hotel Jūrmala SPA.

Jānis Kaļkis ir piedalījies visos Latvijas Vīnziņu asociācijas organizētajos konkursos, vairākkārt iekļuvis finālā, un šogad ieguvis arī gada labākā vīnziņa statusu.

Godpilno otro vietu pēc žūrijas vērtējuma ieguva neatkarīgais vīna eksperts Kaspars Vēzītis, trešo – viena no trim konkursa dalībniecem – dāmām - Diana Kokoreviča no Hotel Jūrmala SPA, 4.vietu – Aleksejs Tatarinovs no vīnu galerijas LOUIS.

Visi četri finālisti rudenī piedalīsies arī ikgadējā Baltijas Vīnziņu čempionātā Vana Tallinn Grand Prix, kas notiks Tallina, bet konkursa uzvarētajs J.Kaļkis pārstāvēs Latviju arī Eiropas Vīnziņu čempionāta Strasbūrā.

Latvijas vīnziņu konkursa finālu organizēja Latvijas Vīnziņu (sommeljēru) asociācija ar alkoholisko dzērienu izplatītāja SIA Liviko un viesnīcas Tallink Hotel Riga atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Igauņu uguns «dziras» brūveri

Ingrīda Drazdovska, 17.08.2011

Baltijā nevarot runāt par izkoptu vīna vai alus dzeršanas kultūru. Tāpēc Liviko ar saviem ražojumiem labi iederoties arī kaimiņvalstu tirgū, piemēram, Vana Tallinn ir labi pirkts liķieris gan Latvijā, gan Lietuvā, gan Somijā. Šis dzēriens šajās valstīs ir jau ilgus gadus.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu tirgus joprojām attīstās, bet mainās uzsvari – virzība ir uz vieglākiem dzērieniem, vīnu, ko Baltijas reģionā saražot lielos apjomos nav iespējams.

Tā pievēršanos jauniem segmentiem pamato Ragnars Kitss (Ragnar Kits), Liviko AS pārdošanas vadītājs, SIA Liviko un UAB Liviko valdes loceklis.

Liviko AS ir viena no vecākajām stipro alkoholisko dzērienu ražotnēm Baltijā, bet pēdējā desmitgadē uzņēmums ir pievērsies arī vieglo dzērienu izgatavošanai, kā arī sācis importēt un Baltijā izplatīt vīnu un citus dzērienus. Izveidojot meitas uzņēmumus Latvijā un Lietuvā, Liviko ir izaudzis līdz Baltijas mēroga ražotāju un importētāju.

Krīze Liviko darbību vairāk ir ietekmējusi Latvijā un Lietuvā, mazāk – pašmāju tirgū. 2009. un 2010. gadā Liviko apgrozījums Baltijā bija samazinājies, taču, sākot ar šo gadu, Liviko pārdošanas apjomi ir sākuši palielināties visā reģionā, tostarp Igaunijā pirmajā pusgadā pieaugums bijis ap 20%, Latvijas tirgū – 14%. Igaunijā esot saskatāma izaugsmi, Latvijā kopumā gan vēl ne, taču Liviko meitas kompānija strādājot labi – tai ir izdevies palielināt tirgus daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompāniju Brown-Forman, kas ir viena no lielākajiem stipro alkoholisko dzērienu un vīnu ražotājiem ASV, Latvijā un Igaunijā pārstāvēs Liviko.

Liviko importēto preču zīmolu portfeli papildinās arī Jack Daniel's Tennessee viskijs un Finlandia degvīns.

"Ceram, ka mūsu ciešā sadarbībā jau zināmie zīmoli Latvijā un Igaunijā kļūs vēl populārāki. Mēs esam pārliecināti, ka esam atraduši ambiciozu uzņēmumu, kas attīstīs zīmolus, kuri piedzīvo strauju izaugsmi visos galvenajos stipro alkoholisko dzērienu tirgos pasaulē," norāda kompānijas Brown-Forman attīstības direktors Eiropā un austrumu reģionā Kšištovs Matenko.

"Partnerība ar kompāniju Brown-Forman uzņēmumam Liviko ir svarīgs un ilgi gaidīts solis, kas papildinās mūsu starptautisko premium produktu klāstu," norāda Liviko grupas izpilddirektors Janeks Kalvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas augļu un ogu vīnu konkursa 2014 apbalvošanas ceremonijā par labāko vīna darītavu atzīta SIA Lejasķērzēni, kas ražo Naukšēnu mājas vīnu un konkursa kopvērtējumā saņēma visvairāk punktu, informē pasākuma organizatori.

Kā atzīst vīnzinis Jānis Kaļķis, šogad bijusi spēcīgākā konkurence konkursa vēsturē: «Ja pirmajos gados bija daudz nedzeramu paraugu, tad šogad no 157 dzērieniem tādi bija tikai divi vai trīs. Vīna darīšanas māksla Latvijā arvien aug, cilvēki mācās noķert to īsto sajūtu un aug dzērienu kvalitāte. Piemēram, ja līdz šim zemeņu vīni praktiski nebija dzerami, šogad visi konkursā pieteiktie bija izcili.»

157 dzērienu konkurencē šī gada labāko vīnu titulus saņēma Viestura Krēvica darītais Aveņu vīns, Guntara un Raimonda Lubiānu Jāņogu vīns, kā arī Naukšēnu mājas vīna darītais Zemeņu vīns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Par karteli soda Liviko un Forgola Group

Lelde Spriņģe, 01.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Harju apgabala tiesā par degvīna karteļa veidošanu piespriests sods Baltijas alkohola ražotājam un importētājam Liviko, uzņēmumam Forgola Group un trīs privātpersonām.

Tiesa likumpārkāpējiem noteica apjomīgus naudas sodus, ziņo The Baltic Course, atsaucoties uz LETA. Kompānijas Liviko vadītājam Janekam Kalvi piespriests 719 500 igauņu kronu (32 305 latu) sods, uzņēmuma Forgola Group valdes loceklim Aleksandram Skoblovam - 57 500 kronu (2580 latu) sods, bet uzņēmējam Igoram Zavizionam - 21 750 kronu (977 latu) sods.

Alkohola ražotājam un importētājam Liviko piemērots naudas sods 1,5 miljonu koronu (aptuveni 67 tūkstoši latu) apmērā, bet Forgola Group 750000 kronu (33,7 tūkstoši latu) apmērā. Neviens no lietā apsūdzētajiem gan savu vainu nav atzinis.

Liviko grupā iekļaujas arī Latvijas uzņēmums Liviko, kas ir viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu importētājiem un vairumtirgotājiem Latvijā. DB jau vēstīja, ka a/s Liviko savu tirgus daļu Latvijā lēš 15% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas vīnzinis Jānis Kaļķis trešais labākais Baltijā

Sandra Dieziņa, 25.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē Tallinā noslēdzās 5.Baltijas Vīnziņu jeb someljeru čempionāts Vana Tallinn Grand Prix 2010, par kura uzvarētāju pēc divu dienu sacensībām kļuva Igaunijas pārstāvis Kristjans Marki (Kristjan Markii).

Latvijas pārstāvis un šī gada vietējā konkursa uzvarētājs Jānis Kaļķis ieguva godpilno 3.vietu. Par otrās vietas ieguvēju tika no nominēts pagājušā gada Vana Tallin kausa ieguvējs Kristjans Peäske no viesnīcas Telegraf.

Someljeru sacensības iedibinājis viens no Baltijas lielālajiem un senākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem un izplatītājiem A/s Liviko sadarbībā ar Baltijas valstu Vīnziņu asociācijām. Šogad sacensībās piedalījās deviņi labākie Baltijas vīnziņi.

Divu konkursa dienu laikā dalībnieki sacentās gan teorētiskajā testā, gan demonstrēja prasmes dzirkstošā vīna pasniegšanas mākslā, ēdienkartes veidošanā, iesakot dzērienus un aklajās degustācijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cido grupa un Liviko slēdz mierizlīgumu preču zīmes strīdā

Gunta Kursiša, 21.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Cido grupa un alkoholisko dzērienu ražotāja SIA Liviko šodien panāca mierizlīgumu strīdā par preču zīmes izmantošanu reklāmās.

«Strīda pamatā bija lietošanas tiesības divām līdzīgām preču zīmēm - «Īstu vīru alus», uz kuru īpašumtiesības ir Cido Grupa, un «Vīru», kas pieder SIA Liviko. Kaut arī, mūsuprāt, netika pārkāptas preču zīmes «Vīru» tiesības, mums bija svarīgi komunikācijā ar patērētāju turpināt izmantot veiksmīgi ieviesto saukli,» Db.lv skaidroja SIA Liviko pārstāve, zvērināta advokāte Inese Lielpinka.

Abas puses vienojušās par mierizlīgumu, tādējādi tiesvedība pašlaik ir izbeigta. Turpmāk Cido grupa būs tiesīga izmantot gan saukli «Vīru», gan «Īstu vīru alus» savās reklāmās, savukārt Liviko tika atmaksāta kompensācija, kuras apmērs netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas alkoholisko dzērienu ražotājs Liviko plāno novirzīt 10-15 miljonus eiro nodokļu naudas ārpus Igaunijas saistībā ar valstī plānoto akcīzes nodokļa likmes paaugstināšanu alkoholam, vēsta raidorganizācija ERR.

Liviko valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi norāda, ka šādas darbības paredzētas, lai nosargātu uzņēmuma konkurētspēju.

«Mēs to nedarām, lai negatīvi ietekmētu Igaunijas valsti, bet gan lai glābtu mūsu uzņēmumu,» uzsver Kalvi.

Viņš uzskata, ka Igaunijas valsts līderi neaptver, ka Igaunija nav sala. «Mums ir kaimiņi Somijā, Latvijā, un pārrobežu tirdzniecība ar kaimiņiem darbojas. Ir žēl noskatīties, kā uz to tiek uzspļauts un Igaunijas konkurētspēja tiek zaudēta šādā veidā. Kā biznesa vadītājam man ir jāpielāgo savs bizness. Mums šis ir izdzīvošanas jautājums, nevis valsts ietekmēšana,» sacīja Kalvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī kopējais noguldījumu apjoms bankās pieaug, tomēr par tiem izmaksātās peļņas apjoms samazinājies par 40%.

Tādējādi uzņēmumiem un privātpersonām par viņu noguldīto naudu, ko bankas parasti izmanto jaunu kredītu izsniegšanā, gada laikā gar degunu aizgājuši vismaz 60 miljoni latu, bet bankām tas ļāvis būtiski samazināt izdevumus, uzlabot peļņas rādītājus un pat palielināt darbiniekiem algas, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) apkopotā informācija par banku darbības rādītājiem šā gada 30. jūnijā.

Vācija atdziest

Vājie Vācijas ekonomikas dati Latvijai nenozīmē strauju eksporta kritumu, tomēr uzņēmumiem laiks piedomāt par noieta tirgu diversifikāciju.

Vācijas ekonomikas pieaugums šā gada otrajā ceturksnī tikpat kā apstājies, IKP pret šā gada pirmo ceturksni pieaudzis tikai par 0,1%, liecina jaunākie Vācijas Federālās statistikas pārvaldes dati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liviko kļuvis par Bacardi – Martini grupas pārstāvi Latvijā

, 06.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šī gada 1.janvāri alkoholisko dzērienu izplatītājs SIA Liviko kļuvis par oficiālo Bacardi-Martini grupas pārstāvi un produkcijas izplatītāju Latvijā.

Bacardi-Martini grupa ir viena no vadošajiem alkoholisko dzērienu grupām pasaulē, un tās piedāvātā produkcija ieņem vadošās pozīcijas dažādu augsti kvalitatīvu dzērienu kategorijās.

Bacardi-Martini grupas dzērienu portfelis ietver sevī tādus produktus kā Bacardi rums un kokteiļi, vermuts un dzirkstošais vīns Martini, degvīns Grey Goose, konjaks Otard, džins Bombay Sapphire, tekila Camino Real, viskijs Dewar’s un citi.

SIA Liviko direktors Urmas Silmans komentē: «Bijām izvirzījuši sev par uzdevumu piesaistīt starptautiski atpazīstamus zīmolus LIVIKO piedāvāto dzērienu portfelim, jo, neskatoties arī uz kritušos pirktspēju, Bacardi - Martini grupas dzērieni ir labi atpazīstami Latvijas patērētāju vidū un joprojām pieprasīti.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igaunijas alkohola ražotājus apsūdz kartelī

Vēsma Lēvalde, Db, 15.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Valsts prokuratūra izvirzījusi apsūdzību valsts lielākajam alkohola ražotājam Liviko un citiem alkohola ražotājiem par karteļa vienošanos.

Liviko vadītājs Janeks Kalvi noraida apsūdzību, ziņo postimees.ru. «Mēs noteikti iesim uz tiesu, un, esmu pārliecināts, tiesa mūs attaisnos,» sacījis Kalvi, norādot, ka nekāda karteļa nav.

Apsūdzības izvirzītas Liviko, Forgola Grupp (agrākā Offex) un trim ar firmām saistītām provātpersonām – J. Kalvi un vēl diviem vīriešiem. Nodokļu un muitas departaments arī izmeklējot lietu par iespējamu akcīzes uzlīmju viltošanu Offex Grupp.

Par karteli likums Igaunijā paredz soda naudu līdz 250 miljoniem kronu juridiskām personām. Fiziskām personām var arī piemērot līdz trim gadiem ilgu cietumsodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkohola patēriņš Igaunijā gadu no gada pamazām samazinās, tāpēc Liviko AS attīstības iespējas saredz eksporta tirgos – gan ar savu enkurzīmolu Vana Tallinn, gan šobrīd populāro džinu

Turklāt tieši pēdējā laikā Igaunijas alkoholisko dzērienu tirgū notiek viļņošanās un šūpošanās paaugstinātās akcīzes dēļ, no kā ieguvēji ir te, pāri robežai, stāsta Igaunijas alkohola ražotāja Liviko AS valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi (Janek Kalvi).

Akcīzes turbulence

«Šobrīd situācija ir diezgan turbulenta. Izmaiņas tirgū, normatīvos, visa veida ierobežojumi un regulējums spēcīgi ietekmē biznesu, un mums tam jāpielāgojas,» saka J. Kalvi. Viņš uzskata, ka Latvijas alkohola tirdzniecības juridiskais regulējums ir stabilāks. Igaunijas valdība akcīzes nodokli palielinājusi jau septiņus gadus pēc kārtas. Tas veido lielu daļu no alkohola cenas plauktā, un tad, kad valdība to palielina par 10 vai 15%, tas rada haosu – jo īpaši ražotājiem. «Laikā, kad nevari būt pārliecināts, vai atlaist vai pieņemt cilvēkus, ir sarežģīti vadīt biznesu. Man kā kompānijas vadītājam ir sāpīgi pieņemt lēmumus saistībā ar darbiniekiem, jo īpaši, ja ir jāatlaiž 20 vai 30 cilvēki. Taču tajā pašā laikā man ir atbildība pārējo darbinieku priekšā. Man jāuzver, ka neesam pret akcīzes nodokļa pieaugumu, saprotam, ka vienā brīdī patēriņš ir gājis pārāk tālu un sabiedrībā ir radījis daudz problēmu. Nedzīvojam sapnī, ka katrs igaunis ik gadu lietos vairāk alkohola, tas nav iespējams. Patēriņš katru gadu samazinās, paradumi mainās, cilvēki kļūst gudrāki. Taču tas nenozīmē, ka obligāti ir vajadzīgas ļoti straujas izmaiņas. Tās var radīt pretēju efektu. Kad vēlas mainīt paradumus un kultūru, ir jārēķinās, ka tas vienmēr prasa laiku. Piemēram, pirms 20 gadiem bija ļoti daudz problēmu ar autovadītājiem, kuri neizmantoja drošības jostas. Tagad to izmantošana ir pavisam normāla. Šis piemērs parāda, ka daudzas lietas prasa laiku. Ilgtermiņā alkohola patēriņš samazinās. Valdībai vajadzētu pieņemt saprātīgākus lēmumus, lai noteikumus padarītu stingrākus soli pa solim. Mūsu rekomendācija ir palielināt akcīzes nodokli par 5% gadā. Tas, iespējams, radīs sarežģījumus ražotājiem, taču ne tuvu tādus, kādi tie ir tagad,» saka J. Kalvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LIVIKO izplatīs Constellation grupas vīnus Baltijā

Vēsma Lēvalde, Db, 25.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu izplatītājs Baltijā – LIVIKO grupa kļuvusi par oficiālo Constellation grupas pārstāvi un piecu prioritātes vīnu zīmolu izplatītāju Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Constellation grupa ir vadošā pasaules vīna grupa ar vairāk nekā 5.2 miljardu ASV dolāru gada apgrozījumu un vairāk nekā 250 dzērienu zīmoliem. Gadā grupas uzņēmumi saražo vairāk nekā 1 miljardu litru vīna. Sākot ar šo gadu, LIVIKO grupas kompānijas Baltijā ieguvušas tiesības izplatīt Constellation grupas vīnu zīmolus Hardy’s, Paul Masson, Robert Mondavi, Echo Falls un Nobilo. Hardy’s is vairāk nekā 150 gadus sens austrāliešu vīnu zīmols, kas dibināts kā ģimenes uzņēmums un turpina šo pēctecību vairākās paaudzēs. Robert Mondavi ir vadošā Kalifornijas vīna darītava, kas savu dzērienu vēsturi aizsākusi 1966.gadā. Paul Masson vīnu zīmolam ir vairāk nekā 100 gadu vēsture, un tas pazīstams kā Kalnu vīndarītava, ko 1905.gadā Sanfrancisko apkaimē dibināja jauns un ambiciozs francūzis Pols Masons. Echo Falls ir atpazīstams Kalifornijas vīnu zīmols. Nobilo – viens no Jaunzēlandes vīnu pionieriem, kura zīmolu vēsture aizsākusies 40.gados. AS Liviko nodarbina 201 darbinieku Igaunijā, 97 Latvijā and 76 Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Liviko investē 100 tūkstošus Ls degvīnā

Sandra Dieziņa, 21.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liviko šogad jauna nacionālā degvīna Namejs izstrādē un attīstībā ieguldīs vairāk nekā 100 tūkstošus latu.

Par spīti vērojamajam pirkstpējas kritumam, Liviko uzskata, ka šis laiks ir piemērots jauna produkta ieviešanai, jo degvīns vēl joprojām ir patērētākais stiprā alkohola veids, turklāt ražotāji saskatījuši brīvu nišu premium kategorijas nacionālajam degvīnam Latvijas alkohola tirgū.

Produkta sastāvā tiek izmantots Latvijas spirts un par pamata noieta tirgu tiek uzskatīta Latvija, bet liela uzmanība tiks pievērsta tirdzniecībai arī tā saucamajās tūristu vietās. Liviko grupa ir viens no trim lielākajiem alkohola nozares uzņēmumiem Baltijas valstīs. Kompānija nodarbina ap 100 darbiniekiem Latvijā, 201 darbinieku Igaunijā, un 76 Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Par labāko aperitīvu atzīst ,i>Martini Rosato

Elīna Pankovska, 07.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sanfrancisko Pasaules dzērienu konkursā Martini Rosato saņēmis Zelta medaļu kā labākais dzēriens aperitīvu kategorijā, DB informēja SIA Liviko Mārketinga direktors Igors Dobrovoļskis.

Kopumā konkursā piedalījušies vairāk nekā tūkstoš dzērieni no 57 valstīm. Dzērienus «aklajā degustācijā» izvērtēja dzērienu eksperti no visas pasaules.

Martini Pasaules zīmola direktors Paskals Maizere paudis gandarījumu par augsto novērtējumu, ko saņēmis Martini Rosato, kura radīšanai veltīti vairāk gadi.

Savukārt no šā gada 1.janvāra SIA Liviko kļuva par oficiālo Bacardi-Martini grupas pārstāvi un produkcijas izplatītāju Latvijā.

Bacardi-Martini grupa ir viena no vadošajiem alkoholisko dzērienu grupām pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Liviko atklāj virtuālo Vīna skolu

Sandra Dieziņa, 13.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu sākusi virtuālā Nautimus Vīna skola.

Tā veidota ar mērķi atraktīvā veidā atbildēt uz jautājumiem par vīna kultūru un ieteikt noderīgas un praktiskas lietas ikdienai.

Virtuālo Nautimus Vīna skolu izveidojuši un uztur SIA Liviko sadarbībā ar profesionālu vīnzini – someljeru Aigaru Luktiņu.

Virtuālās Vīna skolas interneta vietnē var uzzināt vairāk par vīna vēsturi, ražošanas noslēpumiem, apskatīt video ieteikumus kā atvērt, glabāt vai pasniegt vīnu.

Vīna skolas lappuse tikšot regulāri papildināta ar jaunu materiālu - šeit būs atrodami skaidrojumi par specifiskiem terminiem un varēs saņemt informāciju par vīna ražotājiem no visas pasaules. «Kāds vīns ir vērtīgāks – vecs vai jauns? Kā uzglabāt atvērtu vīnu? Vai klasiskais pieņēmums – sarkanvīns pie gaļas un baltvīns pie zivs vienmēr uztverams par likumu? – arī uz šiem jautājumiem atbildes var meklēt Vīna skolā video stundās,» vēsta Liviko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igauņu alkohola ražotājs izmantos pašmāju spirtu

Vēsma Lēvalde, 11.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas alkohola ražotājs Liviko, kura meitasuzņēmums darbojas arī Latvijā, 12. oktobrī nāks klajā ar jaunu degvīnu, kura izgatavošanā izmantots pašmāju ražojuma spirts.

Spirta izgatavošanā izmantoti Igaunijas Sangastes novadā audzēti graudi. «Kvalitātes dēļ pēdējos 10 gadus esam izmantojuši importētu spirtu. Tagad esam izšķīrušies par labas gribas žestu – vietējā ražotāja atbalstīšanu,» Igaunijas portālam ERR paudis Liviko vadītājs Janeks Kalvi. Sadarbība esot jau sākusies, jo spirta ražotājam ir skaidrs priekšstats un viņš ir ieinteresēts paaugstināt sava produkta kvalitāti, norādījis J. Kalvi.

Degvīns mazumtirdzniecībā maksāšot 85 – 99 kronas (ap 3,80 – 4,30 Ls), atkarībā no uzcenojuma un atlaižu kampaņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Arī Latvijā vērojama džina renesance

Anda Asere, 13.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā citās valstīs pasaulē, arī Latvijā šobrīd vērojama džina popularitāte; visaugošākais ir premium segments

Latvijā, līdzīgi kā pārējās Baltijas valstīs, Eiropā valdošās tendences dzērienu modē ienāk ar trīs līdz četru gadu nobīdi. «Varētu teikt, ka arī pie mums šobrīd ir iestājusies «džina renesanse» – atgriežas gan klasiskās džina kokteiļu receptes, gan parādās jauni kokteiļi, kas veicina dzēriena popularitāti un piedāvā jaunas garšas piedzīvojumus,» saka Dana Hasana, Amber Beverage Group komunikācijas vadītāja. Realizācijas dati liecinot, ka Latvijā augošs ir tieši premiālo džinu segments.

Arī dzērienu vairumtirgotāja TriBaltic.lv valdes loceklis Jānis Corndorfs norāda, ka Latvijā lielākais pieaugums ir tieši «premium» un «super premium» kategorijās, kas nozīmē, ka patērētājs izvēlas kvalitāti, nevis kvantitāti. Šī tendence ir vērojama ne tikai Latvijā, bet arī pasaulē – Lielbritānija un ASV 2016. gadā esot bijis rekordliels pieaugums džina kategorijā. «Džina popularitāti sekmē strauji pieaugušais «craft» džinu ražotāju skaits, kas patērētājiem paver iespēju baudīt dažāda stila un izcelsmes džinus. Džina straujo izaugsmi sekmē arī strauji pieaugušais toniku un miksēto dzērienu piedāvājuma klāsts, kas ļauj patērētajām atklāt jaunas garšu pasaules,» viņš uzskata.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šorīt pusstundu garā protesta akcijā alkoholisko dzērienu nozares lielākie uzņēmumi apturēja savu darbību, tādā veidā protestējot pret kārtējo ekonomiski nepamatoto valdības lēmumu - celt akcīzes nodokli stiprajam alkoholam.

DB novēroja, ka pulksten deviņos no rīta Latvijā lielākajā alkoholisko dzērienu ražošanas uzņēmumā a/s Latvijas balzams (LB) ražošana tika pārtraukta un darbinieki pusstundu nestrādāja, neatstājot teritoriju. A/s Latvijas balzams valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons skaidroja, ka akcija rīkota, lai liktu valdībai ieklausīties ražotāju viedoklī un pieņemt pārdomātus lēmumus. Pusstundu garās protesta akcijas dēļ valsts budžets akcīzes un pievienotās vērtības nodoklī no LB nesaņems 5600 Ls. SIA Jaunalko dīkstāve izmaksājusi valstij 6 tūkstošus latu, ko veido sociālais nodoklis, akcīzes nodoklis un PVN. Attiecīgi abu ražojošo uzņēmumu dīkstāve izmaksājusi valstij kā minimums 11,6 tūkstošus Ls. Alkoholisko dzērienu ražotāji cer, ka šo summu budžetā segs nelegālā alkohola tirgus darboņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Šogad par 4,93% pieauguši akcīzes nodokļa ieņēmumi no alkoholiskajiem dzērieniem

LETA, 10.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos sešos mēnešos, salīdzinājumā ar 2011.gada pirmo pusgadu par 4,93% ir pieauguši akcīzes nodokļa ieņēmumi no alkoholiskajiem dzērieniem, informē Valsts ieņēmumu dienests.

Kā liecina valsts kases apkopotā informācija, šā gada pirmajos sešos mēnešos akcīzes nodokļa ieņēmumi bijuši 47 778 754 latu apmērā, kas ir par 2 245 094 latu vairāk nekā pērn šajā periodā.

Sadalot alkoholiskos dzērienus pa grupām, vislielākie ieņēmumi šogad bijuši no alus - 8 140 825 lati, otrajā vietā pēc ieņēmumu apjoma ir vīns - 3 491 221 lats, kam seko raudzētie dzērieni - 1 063 688 lati. Vismazākie ieņēmumi bijuši no starpproduktiem līdz 15 tilpumprocentiem - 355 583 lati.

No alkoholiskajiem dzērieniem, neskaitot alu, visvairāk pirmajā pusgadā Latvijā realizēts vīns, degvīns un alkoholiskie kokteiļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu reformas ieviešanas rezultātā no šā gada 1. marta jūtami pieaugs cena grādīgajiem dzērieniem, brīdina Latvijas Alkohola nozares asociācija (LANA). Alkohola tirgotāji un ražotāji brīdina par potenciālo nelegālā tirgus uzplaukumu, kas var vitāli iespaidot Latvijas iedzīvotāju veselību un pat dzīvību.

«Par alkoholisko dzērienu cenu pieaugumu tiek runāts arvien aktīvāk, tādēļ retajam būs paslīdējis garām fakts, ka, cerot iegūt papildus ienākumus valsts budžetā, strauji palielināta alkohola akcīzes likme. Šīs izmaiņas uzskatām kā ļoti lielu risku nelegālā alkohola tirdzniecības uzplaukumam Latvijā, pircējiem ar zemākiem ieņēmumiem meklējot citas dzērienu iegādes iespējas,» potenciālo situāciju komentē LANA izpilddirektors Dāvis Vītols.

Vislielākais cenu pieaugums gaidāms grādīgā alkohola (ap 40% grādu) dzērieniem – litra pudeles cena varētu paaugstināties par aptuveni 1,5 eiro. Vīna cena palielināsies par nepilniem 15 centiem uz vīna pudeli. Alus cena 0,5 litru pudelei palielināsies par aptuveni 0,10 eiro. Dzērieniem, kuru stiprums mērāms no 15 līdz 22 grādiem, cena pieaugs par 0,25 eiro 0,75 litru tilpuma dzērieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākie patēriņam Latvijā nodotie alkoholiskie dzērieni šā gada pirmajā pusgadā bijuši: vīns Kagor, Fizz un degvīns 3 Graudu, liecina VID dati.

Šā gada pirmajos trijos mēnešos lielākie komersanti pēc patēriņam nodotā alkoholisko dzērienu, izņemot alu, apjoma bijuši – AS Latvijas Balzams, SIA Mobil plus ADV un SIA Liviko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas iedzīvotāji vairāk sākuši dzert viskijus, brendijus un kokteiļus

Gunta Kursiša, 21.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar pērnā gada sešu mēnešu rādītājiem, visvairāk alkohola patēriņš palielinājies alkoholisko kokteiļu grupā (par 9%), tāpat arī konjaku un brendiju grupā (par 16%) un viskija grupā (par 29%), liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pirmā pusgada dati par alkoholisko dzērienu realizācijas apjomiem.

Savukārt vislielākais alkoholisko dzērienu samazinājums vērojams degvīnam (- 4%) un dabīgajiem vīniem (-2%).

«Statistika diemžēl apstiprina vispār zināmu patiesību - tās dzērienu kategorijas, kas nelegālajā tirgū nav populāras kā, piemēram, konjaks un viskijs, šī gada pirmajā pusgadā uzrādījušas realizācijas kāpumu, mazumtirdzniecības pieaugumu, līdz ar to - arī lielākus akcīzes ieņēmumus. Taču legālais degvīns turpina uzrādīt ievērojamu samazinājumu. Tas ir bīstami, jo tieši degvīns ir viens no tiem alkoholiskiem dzērieniem, kas visvairāk pakļauts kontrabandai un dažādiem viltojumiem. Tas nozīmē, ka visticamāk tā pieaugums vērojams tieši nelegālajā tirgū, un šī nauda valsts makam aiziet garām, turklāt tiek kaitēts nelegālā alkohola lietotāju veselībai,» uzskata Alkoholisko dzērienu ražotāju un tirgotāju apvienības (ARTA) valdes priekšsēdētājs, SIA Liviko ģenerāldirektors Genādijs Kļepikovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Asociācija: iedzīvotāji pat nenojauš, ka patiesībā ir iegādājušies nelegālu kontrabandas alkoholu

Lelde Petrāne, 05.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gadā veiktais pētījums par alkohola lietošanu Latvijā liecina, ka katrs desmitais respondents ir iegādājies nelegālo alkoholu, tomēr Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) norāda, ka šis skaitlis ir vēl lielāks. Daļa iedzīvotāju pat nenojauš, ka patiesībā ir iegādājušies nelegālu kontrabandas alkoholu, kas maskēts zināmu zīmolu pudelēs. Nelegālā alkohola apjoms valstī šobrīd ir aptuveni 30%, kas ne tikai apdraud iedzīvotāju veselību, bet arī rada pamatīgu robu valsts budžetā.

Latvijas alkohola nozares asociācijas un eSample veidotā aptauja liecina, ka katrs 10. respondents ir iegādājies nelegālo vai no rokas tirgotu alkoholu. Turklāt 84% iedzīvotāju atzīst, ka ir informēti par to, kur atrodas nelegālā alkohola ražotene vai tirgotava. Lai gan šie dati jau tāpat liecina, ka iedzīvotāji savu veselību pakļauj riskam, Latvijas alkohola nozares asociācijas vadītājs Genādijs Kļepikovs norāda, ka daļa nelegālā alkohola lietotāju nenojauš, ka patērē nezināmas izcelsmes alkoholu.

Valsts policija apgalvo, ka pastiprināti darbojas nelegālā alkohola apkarošanā, tomēr vien 3% respondentu apgalvo, ka ziņotu policijai, ja zinātu, kur atrodas nelegālā alkohola ražotne. Šādu rīcību cilvēki skaidro ar uzskatu, ka pēc ziņošanas policijai situācija tapāt nemainīsies. Turklāt nelegālais alkohols ietver ne vien «točku» pagrabus, bet arī nezināmas izcelsmes kontrabandas alkoholu iedzīvotājiem atpazīstamos un elitāru ražotāju iepakojumos, kas nelegālo alkoholu padara vēl grūtāk atklājamu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Asociācija: Latvijai vajadzētu atteikties no akcīzes celšanas alkoholam 2019. un 2020.gadā

LETA, 22.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Igaunijas parlamenta lēmumu 2019. un 2020.gadā necelt akcīzes nodokļa likmi alkoholam, arī Latvijai vajadzētu rīkoties līdzīgi, jo pretējā gadījumā ieņēmumi valsts budžetā var samazināties par 40-45 miljoniem eiro, aģentūru LETA sacīja Latvijas Alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Dāvis Vītols.

Viņš norādīja, ka šogad alkohola tirdzniecības apmēri Latvijā palielinājās pateicoties aktīvai tirdzniecībai Igaunijas pierobežā. «Lai arī pašreizējie rādītāji ir pozitīvi, jau tagad jāapzinās, ka šis tirgus ir sasniedzis virsotni. Ja nākamgad Latvijā tiks palielināts akcīzes nodoklis alkoholiskajiem dzērieniem, Igaunijas pierobežā tirdzniecība piedzīvos spējīgu kritumu un Latvijas valsts budžetam ies secen vairāki miljoni eiro,» teica Vītols.

Tāpat viņš atzīmēja, ka Igaunijas deputāti ir rīkojušies saprātīgi, apstādinot tālāku akcīzes nodokļa likmes kāpumu, un līdzīgi vajadzētu rīkoties arī Latvijas varas iestādēm, lai saglabātu ienākumu plūsmu no alkohola tirdzniecības pierobežā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Alkohola rūpnieku apvienību vadīs Bremmers

Sandra Dieziņa, 26.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par alkohola ražotāju un tirgotāju apvienības (ARTA) valdes priekšsēdētāju iecelts valdes loceklis, SIA ALTIA Latvia tirdzniecības direktors Vitolds Bremmers.

ARTA izveidota 2009.gada februārī. Tā apvieno lielākos Latvijas alkohola nozares ražotājus un izplatītājus. Šobrīd apvienībā ir astoņi uzņēmumi. Apvienība darbojas kā alkoholisko dzērienu industrijas eksperts, pārstāvot nozares kompāniju interešu atbalstu un iestājas par atbildīgu un saprātīgu alkohola lietošanas vidi Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru