Jaunākais izdevums

Latvijā radītais šokolādes smalkumu ražotājs Pure Chocolate izveidojis īpašu kvēles trifeļu izlasi The Firefly (Jāņtārpiņš).

Jāņus šogad rotās karameļu, ķiršu un eksotiskā Zabaglione krēma trifeles – neparasts, skaists papildinājums saulgriežu svētku galdam. Garšu buķete veidota, lai iedvesmotu Jāņu bērnus ticēt maģiskās nakts brīnumam. Īpašā receptūra meistarīgi pasvītro šokolādes afrodiziaka spēku. Kolekcija nule prezentēta un guvusi atsaucību arī ārvalstīs – Apvienotajos Arābu Emirātos, Spānijā, Vācijā, kas ir galvenie Pure Chocolate noieta tirgi.

“Ēdiens ir neatņemama svētku sastāvdaļa. Tas ir smalks rituāls, kuram mūsdienās bieži piemirstam jēgu. Svētku uzdevums ir nevis apēst pēc iespējas vairāk, bet – baudīt. Ko neparastu, ko jaunu. Šī iemesla dēļ man Pure Chocolate trifeles šķiet īstu svētku sastāvdaļa. Latvijā radīts, pilnas ar vietējiem labumiem – un tomēr kas īpašs mūsu svētku galdam neierasts,” Kvēles trifeļu kolekcijai Jāņtārpiņš par labu bilst dietoloģe Lolita Neimane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate ar jaunās ražotnes palīdzību plāno dubultot apgrozījumu

Žanete Hāka, 03.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA Pure Chocolate apgrozījums palielinājies par 19,84%, sasniedzot 1,049 miljonus latu, liecina uzņēmuma pārskats Lursoft.

Pagājušajā gadā par 36% palielinājies produkcijas apjoms vietējā tirgū - līdz 0,75 miljoniem latu. (+36%).

Pārskata gadu SIA Pure Chocolate noslēdzis ar 2000 latu peļņu.

Lai palielinātu ražošanas jaudas un paplašinātu produktu sortimentu, uzņēmuma vadība pieņēmusi lēmumu būvēt jaunu šokolādes izstrādājumu ražotni un iegādāties jaunas iekārtas. Jaunā ražotne SIA Pure Chocolate ļaus palielināt jaudu un dubultot apgrozījumu, paredz uzņēmuma pārstāvji.

SIA Pure Chocolate reģistrēts 2007.gadā, uzņēmuma īpašnieki ir Līga, Aivars un Pēteris Žimanti un Ainārs Bērziņš. Februārī uzņēmumam reģistrēta pirmā komercķīla, kuras ņēmējs ir AS SEB banka, darījuma nodrošinātā prasījuma maksimālā summa sastāda 1,737 miljoni latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, par spīti krīzei, lai radītu iespēju SIA Pure Chocolate produkciju iegādāties arī vietējiem pircējiem, uzņēmums radījis jaunu kolekciju – trifeles ar melleņu, ķiršu, aveņu, zemeņu un karameļu pildījumu.

Pagājušajā gadā SIA Pure Chocolate lielāko apgrozījuma daļu veidoja produkcijas eksports Francijā, Beļģijā, Spānijā, Holandē un arī īpaši produkti Apvienotajos Arābu Emirātos, stāsta SIA Pure Chocolate mārketinga direktors Pēteris Žimants.

Taču šogad, par spīti krīzei, lai radītu iespēju SIA Pure Chocolate produkciju iegādāties arī vietējiem pircējiem, uzņēmums radījis jaunu kolekciju – trifeles ar melleņu, ķiršu, aveņu, zemeņu un karameļu pildījumu. Trifeles radītas no īstā Pūres ievārījuma, ko ražo SIA Pure Food, un augstvērtīgas beļģu šokolādes.

(Foto: Ritvars Skuja, DB) Septembrī šīs trifeļu kolekcijas būs nopērkamas Rimi, Mego, Elvi un SuperNetto, Saldumu tirdzniecības (Laimas), Latvijas Balzama veikalu tīklos, kā arī degvielas uzpildes stacijās Statoil.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Pure Chocolate valdes priekšēdētāju Pēteri Žimantu

Lelde Petrāne, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Pure Chocolate valdes priekšēdētājs Pēteris Žimants. Pure Chocolate - šokolādes trifeļu ražotājs - ir latviešu ģimenei piederošs uzņēmums.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk pārtikas nozare un man patīk radīt jaunus produktus, tā ir mana kaislība. Ja vēl produkti, ko radi, patīk un garšo citiem cilvēkiem, tad tas vispār ir super!

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Latvijas pārtikas uzņēmumi ir ļoti liela vērtība Latvijas ekonomikai, jo jau pirmās Latvijas laikā pārtika bija eksportspējīga. Arī pašlaik Latvijā ir ļoti labi pārtikas uzņēmumi, kas veiksmīgi sevi pierāda pasaules tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate izaugsmi nodrošina pozīciju nostiprināšana vietējā tirgū, kā arī aktīva un pārdomāta eksporta tirgu iekarošana , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš 2010. gada saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate strādājis pie jaunu produktu attīstības gan vietējam, gan eksporta tirgum. «Esam sapratuši, kāds sortiments ir nepieciešams Latvijas iedzīvotājiem, un mēģinājuši saprast, ko vēlas eksporta valstu patērētāji. Pērn uzbūvētajā ražotnē varam izgatavot dažādu garšu trifeles un iepakot tās dažāda izmēra kastītēs. Šī elastība ir mūsu priekšrocība,» stāsta SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Šā gada septembrī Pure Chocolate saņēma DB un Lursoft apbalvojumu Gazele 2014 kā straujāk augošais Rīgas un Pierīgas reģionā. 2013. gadā Pure Chocolate apgrozījums sasniedza 2,3 milj. eiro; salīdzinot ar 2012.gadu, pieaugums ir bijis par 54,20%. 2014. gadā uzņēmuma prognozētais apgrozījums ir 4,18 milj, eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes izstrādājumu ražotājs SIA "Pure Chocolate" trešo gadu strādājis ar pozitīvu EBITDA, tam 2019.gadā sasniedzot 353 tūkstošus eiro, liecina "Lursoft" iesniegtais uzņēmuma gada pārskats.

Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn uzņēmuma kopējais apgrozījums pieauga par 21%, sasniedzot 3,80 miljonus eiro. Apgrozījums vietējā tirgū pieauga par 8%, bet eksporta tirgos - par 32%.

2019.gadā SIA "Pure Chocolate" turpināja esošās un uzsāka jaunas sadarbības ar ievērojamiem tirdzniecības partneriem Vācijā, ASV, Japānā, Ķīnā un Korejā.

Pagājušajā gadā uzņēmuma ražotnes tika sertificētas un atzītas par atbilstošām "Global Standard for Food Safety, BRC" prasībām, saņemot A līmeņa novērtējumu.

Sākot ar 2020.gada martu, kad izplatījusies Covid-19 pandēmija, SIA "Pure Chocolate" saskaras ar apgrozījuma kritumu Baltijā un eksporta tirgos, kurus smagi skārusi koronavīrusa izraisītā krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate saņem aizdevumu jaunas šokolādes izstrādājumu ražotnes būvniecībai

Žanete Hāka, 27.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka piešķīrusi aizdevumu SIA Pure Chocolate 2,98 miljonu eiro apmērā, informēja bankas pārstāvji.

SEB bankas finansējums ir paredzēts jaunas šokolādes izstrādājumu ražotnes būvniecībai un iekārtu iegādei. Aizdevuma līgums parakstīts uz 3 gadiem.

Pure Chocolate projekta realizācijai ir piesaistīts arī Eiropas Savienības finansējums Lauku atbalsta dienesta (LAD) pasākuma Lauksaimniecības produktu pievienotās vērtības radīšana ietvaros.

«Jau šobrīd Pure Chocolate eksportē savu produkciju uz 17 pasaules valstīm,» stāsta SEB bankas Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Kristaps Strazds. Piesaistot SEB bankas un LAD pieejamo ES finansējumu, tiks uzcelta jauna ražotne, ar kuras palīdzību uzņēmums plāno trīskāršot savu ražošanas jaudu, viņš uzsver.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no daudziem Latvijas ražotājiem uzņēmuma Pure Food apgrozījums šogad ir audzis, nevis krities, un tā padomes priekšsēdētājs Aivars Žimants pelnīti atzīts par Gada cilvēku lauksaimniecības un pārtikas nozarē.

Pure Food īpašnieks un padomes priekšsēdētājs Aivars Žimants apgalvo, ka peļņa nekad nav bijusi viņa galvenais mērķis. «Mana prioritāte ir cilvēciskās attiecības un attieksme, viss pārējais ir pakārtots. Manuprāt, daudz kur biznesā šis cilvēcīgums ir ticis aizmirsts, e-pastu sarakste kļuva par galveno komunikācijas veidu. Tagad cilvēki sāk saprast, ka ir aizgājuši par tālu šajā atsvešinātībā, un grib atpakaļ. Kompānijas iegulda lielas naudas summas, lai atgūtu cilvēciskumu, taču mākslīgi to panākt nevar.»

«Sākumā braucam skatīties veikala plauktā, kādi ir ražotāju produkti un ko mēs viņiem varētu piedāvāt. Tad sākam iepazīties ar uzņēmumu speciālistiem un uzzinām vēl vairāk par to, kas viņiem būtu vajadzīgs. Mēs nenākam ar domu pārdot savu produktu, mēs piedāvājam kaut kādu labumu, ko uzņēmums varētu gūt, ar mums sadarbojoties, un tas uzreiz maina pretim sēdošā attieksmi,» stāsta uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA "Pure Chocolate" pagājušajā gadā strādāja ar 3,599 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 39,4% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmums cieta zaudējumus 156 690 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, liecina informācija "Firmas.lv".

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka apgrozījuma kāpums ir saistīts ar uzņēmuma darbības nostabilizēšanos pēc Covid-19 pandēmijas, kā arī veiksmīgu darbību vietējos un eksporta tirgos. Lai gan uzņēmums strādājis ar zaudējumiem, "Pure Chocolate" vadība uzsver, ka operatīvie rādītāji ir būtiski uzlabojušies.

Tāpat vadības ziņojumā minēts, ka "Pure Chocolate" pagājušajā gadā turpināja sadarbību ar tirdzniecības partneriem Vācijā, Dānijā, Itālijā, Nīderlandē, Norvēģijā, ASV un Japānā.

"Pure Chocolate" vadība informē, ka uzņēmuma jaunā zīmola stratēģija ir nodrošinājuši jaunus noieta tirgus. Patlaban darbības fokuss ir uz pakāpenisku izaugsmi gan esošajos, gan jaunajos tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pure Chocolate lolojums - tumšās šokolādes trifeles ar marcipāna pildījumi - ir triju valstu kopdarbs.

Tā šo gardumu raksturo uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Pure Chocolate ar jaunajām konfektēm startē konkursa Eksporta un inovācijas balva 2012 kategorijā Inovatīvākais produkts. Kvalitatīva beļģu šokolāde - Belcolade, vācu marcipāns, Latvijā radīta kombinācija un produkts.

Pure Chocolate ir dibināts 2007. gadā, pašlaik tas atrodas telpās, kur savulaik Aivars Žimants lika pamatus iepriekšējam biznesam Pure Food. 2011. gadā to nopirka Beļģijas uzņēmums Puratos, iepriekšējie īpašnieki vairāk pievērsās šokolādei. Uzņēmums pašlaik ražo 50 veidu trifeles. Trīs mainīgie, ar kuriem dažādākas kombinācijas veidojas, ir šokolādes ietvars, pildījums un dekors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas šokolādes trifeļu ražotājs SIA Pure Chocolate uzsācis sarunas ar ASV populāro un vienu no pasaulē zināmākajiem veikalu tīkliem Walgreens par Pure Chocolate produkcijas izvietošanu Walgreens veikalu tīklā.

Walgreens veikalu tīkls aptver visu ASV un kopskaitā tie ir 7500 veikali. Kā informē SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētāja Sandra Peimane, sarunu laikā ar Walgreens vadību un speciālistiem uzņēmuma Pure Chocolate vadība iepazīstināja ar uzņēma vēsturi, vērtībām, produkciju un tās daudzveidību, kā arī ar savu redzējumu par ASV tirgu.

ASV uzņēmuma pārstāvji atzina, ka produkts ir interesants un tā izvietošana Walgreens tīklā būtu iespējama jau 2012.gadā, tomēr produktu dizains un specifika būtu pielāgojami ASV patērētāju interesēm. Tikšanās bija iespējama, pateicoties Latvijas Republikas prezidentam Valdim Zatleram un Latvijas Republikas goda konsulam Čikāgā Robertam Blumbergam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate ir neizpratnē par bijušās uzņēmuma valdes priekšsēdētājas Lienes Tomsones iesniegto maksātnespējas pieteikumu, informēja uzņēmuma mārketinga direktors Pēteris Žimants.

Tukuma rajona tiesa ierosinājusi Latvijas saldumu ražotāja SIA Pure Chocolate maksātnespējas lietu. Maksātnespējas pieteikumu iesniegusi Liene Tomsone, kam pieder 0.13 % uzņēmuma kapitāldaļu. Līdz 2008. gada oktobrim viņa bija arī SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētāja.

L. Tomsone skaidrojusi, ka maksātnespējas pieteikumu viņa iesniegusi tāpēc, ka, atstājot darbu uzņēmumā, viņai neesot izmaksāta visa darba alga.

«Jā, pašlaik notiek tiesas process, lai noskaidrotu, kam taisnība, bet mēs esam nepatīkami pārsteigti par viņas paziņojumu, ka esam maksātnespējīgi, nenogaidot otrās instances tiesu,» norāda A. Žimants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Emīls Gustavs šokolāde

Gunta Kursiša, 14.02.2014

Neilgi pirms Valentīndienas, ko svin «visi mīlētāji», Db.lv viesojās Premium Chocolate Ltd ražotnē, kur top zīmola Emils Gustavs Chocolate šokolādes konfektes, trifeles un tāfelītes.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv Valentīndienas noskaņās piedāvā aplūkot, kā top šokolādes gardumi sirsniņu formā un tradicionālajā mīlētāju dienas sarkanajā krāsā. Emils Gustavs saldumu ražošanas procesu skatiet galerijā augstāk!

Emils Gustavs zīmola šokolādes ražošanā tiek izmantots «300 % roku darbs», ko novērtējuši arī tālākās zemēs, piemēram, Japānā, stāsta Latvijas šokolādes ražotāja Premium chocolate Ltd līdzīpašniece Laura Sebre.

Parasti Premium chocolate Ltd, kas plašāk zināma ar zīmolu Emils Gustavs Chocolate, ražošanas sezona ilgst no septembra līdz decembrim, un «karstākie» ražošanas mēneši ir novembris un decembris. Taču šogad, ienākot Japānas tirgū, ne vien būtiski audzēti ražošanas apjomi, bet arī «šokolādes sezona» paildzināta par vienu mēnesi. Proti, Japānā Valentīdienas svinības šokolādes ražotājiem ir līdzvērtīgas Ziemassvētkiem Eiropā – visi šokolādes ražotāji Japānā Valentīndienā pārdod aptuveni pusi no visa gada laikā saražotās šokolādes. Japānas tradīcijas paģēr, ka katra sieviete vīrietim, vai tas būtu kolēģis, mīļotais vai paziņa, uzdāvina vienu šokolādi. Tādējādi, salīdzinot ar citiem gadiem, pateicoties eksportam uz Japānu, Latvijas Premium chocolate Ltd ražošanas apjomi gada griezumā janvārī auguši par 70 – 80%. Tikmēr Latvijā un Eiropā šokolādes tirdzniecības apjomu kāpums Valentīndienas iespaidā ir neliels – aptuveni 10 – 15% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pircējiem trūkst izpratnes par Jāņu sieru kā Eiropas Savienības (ES) aizsargājamo produktu, pauda biedrības "Siera klubs" valdes priekšsēdētāja Vanda Davidanova.

Viņa skaidroja, ka Latvijā ir seši Jāņu siera ražotāji - AS "Rankas piens", AS "Jaunpils pienotava", AS "Lazdonas piensaimnieks", AS "Valmieras piens", piensaimnieku kooperatīvā sabiedrība "Straupe" un lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība "Dundaga".

Tostarp viņa piebilda, ka lielākie Jāņu siera ražotāji Latvijā ir "Rankas piens" un "Valmieras piens", ka ražo aptuveni 50-60 tonnas Jāņu siera gadā, bet pārējie saražo aptuveni 10-15 tonnas.

Pēc "Siera kluba" datiem, pērn Latvijā kopumā Jāņu siers tika saražots par 31 tonnu jeb par 19% mazāk nekā gadu pirms tam. Ja 2021.gadā Latvijā tika saražotas 163 tonnas Jāņu siera, tad 2022 - 132 tonnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju šokolādes ražotāji cenšas pārsteigt pasauli un ielauzties ekskluzīvā tirgus nišā; «kašķis» ap Emils Gustavs Chocolate zīmolu var beigties tiesas zālē, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos gados ir mainījusies situācija Latvijas šokolādes ražotāju uz zīmolu tirgū, īpaši to uzņēmumu vidū, kuri mērķē uz ekskluzīvo tirgus segmentu gan Latvijā, gan ārvalstīs.

Tiesas darbi

DB jau rakstīja, ka 2010. gadā tiesa par maksātnespējīgu pasludināja šokolādes un konditorejas izstrādājumu ražotāju SIA Emīls Gustavs šokolāde, kura tagadējais nosaukums ir Milda 8 un kura līdzīpašniece ir Zane Stavra (iepriekš Zane Bērziņa). SIA Premium Chocolate, kuras vadītāja ir bijusī Emīls Gustavs šokolāde ilggadīgā direktore Laura Sebre, ir radījusi jaunu šokolādes zīmolu NelleUlla. «Emils Gustavs Chocolate ir klasisks zīmols, savukārt jaunais NelleUlla zīmols ir mūsdienīgs,» DB stāsta SIA Premium Chocolate direktore Laura Sebre. Šobrīd notiek strīds par to, kam īsti pieder Emils Gustavs Chocolate zīmols. «Es esmu nopirkusi tiesības izmantot zīmolu Emils Gustavs Chocolate. Tikai tiesa var izlemt pretējo. Esmu nodevusi tā izmantošanas tiesības SIA Premium Chocolate. Emocijas un konflikti starp mani un Zani Stavru ir privāta lieta, un es nevēlos to plaši komentēt. Šķiršanās iemesli galvenokārt bija atšķirīgi viedokļi par zīmola attīstību, potenciālu, ieguldījumu un nākotnes sadarbības modeli,» uzsver L. Sebre. Viņa piebilst, ka Emils Gustavs Chocolate zīmolu vairs neizmanto, to dara Chocolate No1. Savukārt Zane Stavra, kurai šobrīd pieder uzņēmums Chocolate No1, ir pārliecināta, ka tikai un vienīgi Chocolate No1 ir tiesīgs izmantot preču zīmi Emīls Gustavs šokolāde ražošanas nolūkos, taču no plašākiem komentāriem viņa atturas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate Čikāgā iegūst atzinību par inovācijām

Gunta Kursiša, 24.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pure Chocolate izstādē Sweets & Snacks Expo, kas norisinājās Čikāgā, ieguvusi balvu Most Innovative New Product Awards.

Izstāde Sweets & Snacks Expo norisinājās no 21. līdz 23. maijam Čikāgā. Izstādē kopumā piedalījās aptuveni 15 tūkstoši profesionāļu no 70 valstīm, un kopumā tika pārstāvēti vairāk nekā 550 uzņēmumi, liecina informācija izstādes mājas lapā.

Aizvadītajā gadā uzņēmums ir būtiski palielinājis ražošanas un pārdošanas apjomus – 2012. gadā SIA Pure Chocolate saražoja vienpadsmit miljonus trifeļu. Salīdzinājumam – 2011. gadā tie bija pieci miljoni trifeļu. Šogad plānots saražot 22 miljonus trifeļu.

Galvenie uzņēmumā ražotie produkti ir šokolādes trifeles, kas izgatavotas no augstvērtīgas beļģu ražotāja Belcolade tumšās un piena šokolādes, pildījumam izmantojot vietējās izejvielas, savukārt dekorējumiem - dabīgu augļu un ogu gabaliņus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn dibinātā ekskluzīvo trifeļu ražotāja SIA Pure Chocolate jau paspējusi apgūt vairākas eksporta valstis un turpina meklēt arvien jaunus sadarbības partnerus, informē uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Liene Tomsone. Kompānijas eksports plānots 90 % apjomā, savukārt pārējo iecerēts realizēt vietējā tirgū.

Ar eksportu iet grūtāk nekā ar vietējo tirgu, uzsver uzņēmuma vadītāja, jo tas prasot daudz vairāk laika, pūles un finanses. Tomēr Pure Chocolate jau paspējusi ieiet Dubaijas, Vācijas un Spānijas tirgos, patlaban tiek strādāts ar Itālijas tirgu. Eksporta tirgos uzņēmums savu produkciju realizē ekskluzīvos šokolādes veikaliņos. «Vācijā ir ieinteresēti attīstīt mūsu zīmolu, bet Spānijā pašreiz ejam zem sadarbības partneru zīmola. Apgūstam arī Āzijas, Krievijas, ASV tirgus un tālāks mērķis ir arī Japāna, kas varētu būt nākotnes eksporta tirgus. Jau esam atraduši cilvēku, kas palīdzēs ieiet Japānas tirgū. Japānā ļoti patīk kolekcijas Spārni dizains. Ir uzsākta sadarbība ar Lietuvu, kā arī Igaunijā ir interese. Krievija ir ļoti interesants tirgus, bet sarežģīts. Krievijā ļoti patīk mūsu trifeles,» stāsta uzņēmuma vadītāja. Patlaban eksporta apjomi vēl nav sasnieguši maksimumu, jo ārvalstu tirgi tiek apgūti pamazām un tas prasa daudz laika. Salīdzinot ar līdzīgiem uzņēmumiem ārzemēs, Pure Chocolate jaudas ir ļoti lielas, kas patlaban ir minimāli noslogotas. Ražošanā kompānija izmanto iekārtas, kas ir aptuveni vienu miljonu eiro vērtas. Piemēram, iekārtas no Šveices un Vācijas, kas ir nr.1 pasaulē un piedāvā lielas variācijas iespējas. Galvenā izejviela - šokolāde tiek iepirkta Beļģijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotāja SIA Pure Chocolate apgrozījums 2017.gadā, salīdzinot ar 2016.gadu, samazinājies par 15,4% jeb 531 tūkstoti eiro un bija 2,920 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauguši par 3,4% un bija 903 tūkstoši eiro.

Uzņēmuma apgrozījums samazinājies tāpēc, ka tas pērn izbeidzis nerentablus projektus un sadarbības līgumus, sacīts SIA Pure Chocolate gada pārskatā. Vienlaicīgi, tas pagājušajā gadā uzlaboja ražošanas procesu, produkta kvalitāti, kā arī izstrādāja jaunu iepakojuma konceptu.

Uzņēmuma vadība uzskata, ka operatīvās darbības uzlabojumi sniegs rezultātu nākamajos gados. To apliecinot arī rezultāti 2018.gada pirmajā pusē, kad uzņēmuma apgrozījums pieaudzis par 35%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2017.gadā, sacīts gada pārskatā.

SIA Pure Chocolate šogad vienojusies ar aizdevējiem par izmaiņām aizdevumu atmaksas grafikos, pagarinot aizdevumu atmaksu. Uzņēmuma jaunā zīmola stratēģija nodrošinājusi četrus jaunus noieta tirgus. Saldumu ražotājs nākotnē plāno investēt zīmola attīstībā un jaunu receptūru izstrādē, lai nostiprinātos kā premium klases inovatīvs zīmols ar starptautisku atpazīstamību, sacīts tā 2017.gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate sācis eksportu uz ASV

BNS, 09.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas šokolādes trifeļu ražotājs Pure Chocolate šogad ir sācis eksportu uz ASV, savukārt nākmgad plāno laist apgrozībā jaunus, līdz šim nerealizētus produkcijas veidus, aģentūrai BNS pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Mums ir atvēries Amerikas tirgus,» sacīja Žimants, piebilstot, ka produkciju uz ASV uzņēmums sāka eksportēt šā gada vasarā. Tāpat šogad ir pieauguši pārdošanas apmēri visās valstīs, uz kurām Pure Chocolate eksportē produkciju.

Vienlaikus viņš piebilda, ka nākamajā gadā Pure Chocolate iecerējis nostiprināties esošajos eksporta tirgos un palielināt pārdošanas apmērus, tostarp paplašināt eksportu uz ASV, Tuvajiem Austrumiem un Japānu. Lai konkrētus jaunus tirgus uzņēmums nākamgad nav iecerējis apgūt, kompānija neizslēdz iespēju piesaistīt jaunus sadarbības partnerus ārvalstīs, ja tāda iespēja pavērsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riska kapitāla fondu pārvaldnieks BaltCap ir vienojies ar vienu no nozīmīgākajiem Latvijas šokolādes tirgus spēlētājiem Pure Chocolate par ieguldījuma veikšanu uzņēmuma straujas attīstības veicināšanai.

2014. gadā Pure Chocolate apgrozījums veidoja 3,35 miljonus eiro.

«Investīcijas dos iespēju straujākai uzņēmuma attīstībai, stiprināt Pure Chocolate zīmola pozīcijas esošajos tirgos un apgūt jaunus eksporta tirgus,» skaidro Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Mūsu sarunas ar Pure Chocolate ir vainagojušās noslēgtā investīciju līgumā. BaltCap skatījumā Pure Chocolate ir ļoti pievilcīgs pārtikas nozares spēlētājs ar lielas izaugsmes potenciālu,» saka Astra Neimane, BaltCap Investīciju direktore.

Ieguldījuma apmērs gan netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Šokolādes tirgū skriešus dodas pakaļ pasaules tendencēm

Anda Asere, 04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes tirgū Latvijā parādās jauni spēlētāji; nereti veikalu plauktā to produkcija ir grūti atšķirama

Šokolādes tirgus Latvijā ir liels, patēriņš ir pārsteidzoši apjomīgs, uzskata Pēteris Žimants, SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs. Pēc viņa aplēsēm, Igaunijā šokolādes tirgus apmērs ir aptuveni 70 miljoni eiro, Latvijā – mazliet lielāks.

Plaša patēriņa tirgū dominē Laima, Kalev, Kraft Jacobs Suchard, Fazer u.c., raksturo Gints Strazdiņš, ChocoSpoon (SIA Gardmutis) vadītājs. Savukārt mazāku uzņēmumu pulkā vietējo ražotāju konkurence pieaug. «Lielāko izaugsmi piedzīvo tie, kuri ir spējuši attīstīt eksportu – Pure Chocolate un Emils Gustavs Chocolate,» viņš uzskata.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA Pure Chocolate 2013. gadu sācis ar logotipa maiņu un jaunu vizuālo identitāti.

Izmaiņas skārušas visu uzņēmuma korporatīvo stilu, kā arī produktu iepakojumu. «Ar šo soli ir iecerēts veicināt uzņēmuma ražotās produkcijas atpazīstamību, kā arī palielināt uzņēmuma apgrozījumu,» norāda SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Uzņēmums produkciju ar jauno zīmolu izplatīs gan Latvijas, gan eksporta tirgos. Līdz ar logotipa maiņu veikta arī produktu iepakojuma dizaina maiņa, kur patērētāju ieguvums būs labi pamanāms un nolasāms produkta ražotāja zīmols, vizuāli un vārdiski saprotams produkta garšas kods, kā arī vienota vizuālā stilistika visām produktu grupām.

2012. gadā 60% saražotās produkcijas uzņēmums realizēja Latvijā, bet 40% - eksporta tirgos. Šobrīd Pure Chocolate produkciju eksportē uz 17 valstīm, kā būtiskākās no tām var minēt Krieviju, Skandināviju, Austrāliju un Japānu. Šī gada eksporta mērķos ietilpst jaunu tirgu apgūšana, tostarp iecerēts uzsākt eksportu uz tādām lielvalstīm kā Poliju un Vāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slavenākais Līgo un Jāņu produkts – Jāņu siers – šobrīd tiek aizsargāts ar ierakstu Eiropas Savienības Garantēto tradicionālo īpatnību reģistrā, tādējādi sargājot latviešu tradicionālo Jāņu sieru no atdarinājumiem, viltojumiem un tā nosaukuma izmantošanas tāda produkta ražošanai, kas neatbilst tradicionālajām tehnoloģijām un receptēm. Šobrīd Latvijā ir tikai trīs produkti, kas reģistrēti ES Garantēto tradicionālo īpatnību reģistrā – bez Jāņu siera vēl arī sālināta rudzu rupjmaize un Kurzemes sklandrausis.

Īstā Jāņu siera ražošana ir pieejama visiem Latvijas piensaimniekiem, taču šobrīd pieteikušies ir seši uzņēmumi, kas gatavi izpildīt noteiktās prasības, lai varētu ražot produktu ar Jāņu siera nosaukumu, starp tiem – Valmieras piens, piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības Straupe, Dundaga, Lazdonas piensaimnieks, Jaunpils pienotava un Rankas siers.

Attiecībā uz vārdu «Jāņu» un «Līgo» izmantošanu Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padomes priekšsēdētāja Dace Liberte norāda, ka: «Vārdus «Jāņu» un «Līgo» viens konkrēts uzņēmums kā savu preču zīmi nevar reģistrēt tad, ja tie kaut kādā veidā apraksta vai raksturo attiecīgo preci vai pakalpojumu, piemēram, norāda, ka šis produkts ir īpaši piemērots vai tradicionāli lietots konkrētajos svētkos. Tādā gadījumā šie vārdi kalpo tikai un vienīgi kā informatīva norāde saistībā ar Līgo svētkiem. Daudzi ražotāji mēdz speciāli marķēt savu pārtikas produkciju gada nozīmīgāko svētku sakarā, un šādi marķēti produkti ir aktuāli, pievilcīgi īsu brīdi. Piemēram, Patentu valde ir atteikusi preču zīmes LĪGO reģistrāciju maizei un maizes izstrādājumiem, kā arī preču zīmes JĀŅU DESIŅAS reģistrāciju desām. Tāpat atteikta apzīmējuma LIELĀKAIS JĀŅU VAINAGS reģistrācija kultūras pasākumiem, jo šis vārdu salikums tieši un bez liekām pārdomām norāda, ka tiks pīts Jāņu vainags, kas būs lielāks par kādu citu līdz šim pīto Jāņu vainagu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Šokolāde iedvesmo jaunos uzņēmējus Alberta koledžā

, 02.11.2015

Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants ar izstādē Čikāgā iegūto balvu Most Innovative New Product Awards.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alberta koledžā ar vieslekciju viesojās Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants. Viņa atbildes uz Alberta koledžas studentu jautājumiem.

  • Kā sākāt savu biznesu?

    Pūrē atrodas dažādi ogu un augļu dārzi, izaudzēto vajadzēja realizēt, tādēļ 1995. gadā radījām ģimenes uzņēmumu Pure Food. Vācijā iegādājāmies pirmo 50 litru tilpuma katlu, kur vārīt ievārījumu. Saražojām vienu, tad trīs, piecas tonnas produkcijas mēnesī, līdz 2006. gadā Pūrē uzbūvējām jaunu ražotni. Pure Food ieguldījām smagu darbu un tas vainagojās panākumiem - pēc desmit gadiem uzņēmuma apgrozījums sasniedza 15 miljonus eiro mēnesī. Eksportējām produkciju uz daudzām pasaules valstīm.

  • Kādēļ izvēlējāties pārdot veiksmīgu un labi pelnošu biznesu?

    Tas bija pareizs lēmums. Bijām izveidojuši labu biznesu, kuru varēja veiksmīgi pārdot. Tikāmies ar vairākiem pircējiem, jo vēlējāmies atrast industriālu kompāniju. Izvēlējāmies Pure Food pārdot beļģu kompānijai Puratos. Jaunie īpašnieki saglabāja visas darba vietas, investēja uzņēmumā vēl divus miljonus. Jums – jaunajiem uzņēmējiem Alberta koledžā – iesaku nebaidīties pārdot uzņēmumu, jo tā ir lieliska iespēja nopelnīt. Protams, var pelnīt no dividendēm, peļņas, bet veiksmīgi pārdodot labu uzņēmumu, var iegūt kapitālu jaunam biznesam.

  • Nopelnīto naudu investējāt jaunā uzņēmumā?

    Paralēli darbam Pure Food 2007. gadā nodibinājām uzņēmumu Pure Chocolate. Bija telpas, kur izvietot pārtikas ražotni. Es uzskatu, ka katram jādara tas, ko viņš prot. Mēs zinājām, kā ražot pārtiku. Piesaistot Eiropas Savienības fondu naudu, attīstījām šokolādes biznesu. Tā ir vienreizēja iespēja, kas mūsu paaudzes uzņēmējiem tiek sniegta vienreiz – iegūt naudu un to neatdot. Šaubos, vai tāda iespēja būs arī mūsu bērniem, tādēļ iesaku izmantot ES fondu līdzekļus, kamēr tas vien iespējams.

  • Ir kāds bizness, kas Jums nav aizgājis?

    Ir uzņēmumi, kuru attīstība nav bijusi viegla. Pūres Šokolādes muzejā šobrīd bijuši vairāk nekā 70 000 apmeklētāji, bet to izveidot bija grūtāk nekā uzcelt šokolādes ražotni. Izlasīju ļoti daudz grāmatu, uzzināju visu par šokolādi. Mans konsultants bija četru šokolādes muzeju izveidotājs no Beļģijas. Šokolādes muzejs šobrīd ir pelnošs uzņēmums, kas izveidots muižas laika ēkā, turpat, kur savulaik tapa pirmais brūkleņu ievārījums. Aicinu ciemos arī Alberta koledžas studentus! Blakus muzejam Sabiles puiši no īsta ozolkoka uzcēla ēku, kur izveidojām restorānu Terase. Tagad nezinu, vai būtu riskējis atvērt savu restorānu, jo tas ir ļoti sarežģīts bizness. Ļoti ilgi meklējām labu pavāru, tagad restorāna piedāvājums ir ļoti labā līmenī! No Pure Food pārdošanas esam ieguvuši vairākus uzņēmumus, kas tagad ir jāpārvalda. Bet viss veidojas ap šokolādi – šokolādi tirgojam, šokolādi pie mums var nogaršot, šokolāde ir muzejā, kur pats to var arī izgatavot.

  • Kādi ir Jūsu pārdot prasmes noslēpumi?

    Mauprāt, pārdot var visu, tikai jāzina, kā to izdarīt, jāiegulda neatlaidīgs darbs. Un jāzina viss par savu produktu. Uzskatu, ka neviens mūsu produkciju nepārdos tik labi, kā mūsu darbinieki, tādēļ izveidojām savu distribūcijas uzņēmumu, kas šobrīd izplata jau 15 Latvijas zīmolus. Šokolādi eksportējam uz 25 valstīm, komunikācijai izmantojot visas jaunākās tehnoloģijas, jo viens e-pasts mūsdienās neko nenozīmē. Jāizmanto tās tehnoloģijas, kas ir populārākās katrā valstī. Piemēram, mans biznesa partneris no Kazahstānas izmanto i-telegrammas, bet ar partneri Korejā sazinos, izmantojot Kakao talk.

  • Kādas tirgus izpētes metodes izmantojat?

    Man visvairāk informāciju par konkrētās valsts šokolādes tirgu sniedz lielveikali. Izvērtēju, cik procentuāli daudz veikalu plauktos atrodas šokolādes konfektes kastēs. Visu pārējo informāciju mūsdienās var atrast internetā. Ja vēlaties uz kādu valsti eksportēt, tur noteikti jāaizbrauc un pašam jāapskatās, kādi ir cilvēku ēšanas paradumi, kas viņiem patīk. Saviem klientiem vienmēr uzjautāju, kas ir tas, ko viņi vēlas. Katrā valstī jāatrod viens liels klients, kas mūsu produktu aiznes līdz patērētājiem.

  • Ko vēl svarīgi atcerēties jaunajiem uzņēmējiem, kuri patlaban vēl studē Alberta koledžā, bet drīz uzsāks savu biznesu?

    Ieteiktu lepoties ar saviem panākumiem. Pieteicāmies konkursam uz balvu izstādē Čikāgā un ieguvām Most Innovative New Product Awards. Mans Libānas partneris vienmēr uzsver, ka jālielās ar iegūtajām balvām. Reizēm mēs esam pārāk kautrīgi, bet ir jālepojas ar saviem panākumiem. Savs bizness ir garš ceļš, bet es uzskatu, ka tas ir to vērts!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA "Pure Chocolate" samazinās pamatkapitālu par 3,4 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

"Pure Chocolate" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Čakste aģentūrai LETA sacīja, ka uzņēmuma pamatkapitāls tiks samazināts, lai segtu iepriekšējo gadu uzkrātos zaudējumus, uzlabojot uzņēmuma pašu kapitālu.

Viņš pauda, ka Covid-19 krīzes izraisītās sekas un iekrātie zaudējumi liedz uzņēmumam saņemt valsts atbalstu, tādēļ, lai uzņēmums varētu pretendēt uz atbalstu nākotnē, nolemts segt uzkrātos zaudējumus, samazinot pamatkapitālu.

Čakste minēja, ka plānots pieteikties "Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" piedāvātajām atbalsta programmām, kā arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras programmām.

"2020.gads mums bija slikts gads," sacīja Čakste, piebilstot, ka uzņēmuma ieņēmumos nozīmīga komponente ir dāvanas un tūrisms, taču Covid-19 pandēmijas dēļ daudzi uzņēmumi atteicās no ikgadējām korporatīvajām dāvanām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Žimants: Ja Latvijā būtu tik slikti, neķertos klāt jaunam projektam

Sandra Dieziņa, 29.04.2011

Augļu un ogu ievārījumu un piedevu ražotāja Pure Food veidotājs Aivars Žimants

Foto: Dienas mediju arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augļu un ogu ievārījumu un piedevu ražotāja Pure Food veidotājs Aivars Žimants ekskluzīvi Db.lv atklāj, kāpēc nolēmis pārdot veiksmīgu izaugsmi piedzīvojušo, paša veidoto uzņēmumu tieši tagad un kas kompāniju sagaida turpmāk.

A. Žimants notikušajā nevaino nodokļu politiku, jo ja būtu tik slikti, tad viņš nemestos nākamajā projektā. Uzņēmējs ir gatavs attīstīt šokolādes ražošanu, būvējot jaunu rūpnīcu, kam zeme jau noskatīta.

Pure Food kā viens no pēdējiem mohikāņiem bija palicis kā nacionālā kapitāla kompānija. Kāpēc tomēr pieņēmāt lēmumu pārdot beļģu Puratos to, kas gadu gadiem sūrā grūtā darbā veidots?

Saliekot visu pa plauktiņiem, kopš 1994. gada, kad uzņēmums uzsāka savu darbību, visus šos gadus tas maziem soļiem gāja uz savu attīstību. Viss, ko esam nopelnījuši, esam ieguldījuši uzņēmuma attīstībā. Pateicoties augstas klases profesionāliem speciālistiem, kas strādā uzņēmumā, tika radīts produkts, piedāvāts ļoti daudzos tirgos un esošie un potenciālie klienti izrādīja ļoti lielu interesi par to. Pieprasījums bija daudzreiz lielāks, nekā spējam piedāvāt. Un lai pēc iespējas īsākā laikā šo produktu realizētu visos pasaules tirgos, viens ceļš bija celt jaunu rūpnīcu un pakāpeniski veidot un palielināt apjomus vai otrs ceļš – esošajā sadarbības partnerī, kam vairāk nekā 20 valstīs ir uzņēmumi, kas ražo vairāk vai mazāk līdzīgu produkciju, izvietojot iekārtas un tehnoloģijas, mēs šo lietu apgūstam divos trijos gados. Jaunu un nebijušu produktu virzīšanai tirgū jānotiek strauji un ātri. Ja to dara ilgtermiņā, tam zūd jēga. Jebkurā gadījumā varam teikt – nacionāls uzņēmums no vienas puses, bet no otras puses – jau sen esam Eiropā, Eiropas tirgus ir mūsu tirgus. Līdz ar to svarīgi ir tas, ka uzņēmums turpina strādāt, komanda netiek mainīta un kā viņi deklarē – ne par mata tiesu nedrīkst būt sliktāk, kā līdz šim, tikai uz labo pusi.

Komentāri

Pievienot komentāru