Ražošana

Pure Food šogad plāno dubultot ogu iepirkumu no zemniekiem

, 06.04.2009

Jaunākais izdevums

Augļu un ogu pārstrādes uzņēmums Pure Food šogad paredzējis dubultot vietējo svaigo ogu iepirkuma daudzumu.

Kā informē kompānijas valdes priekšsēdētājs Aigars Balodis, 2008.g. uzņēmums no vietējiem piegādātājiem iegādājās nepilnas 300t svaigo ogu, jeb 14% no nepieciešamā gada patēriņa. Pirmie līgumi ar zemniekiem par ogu piegādēm jau noslēgti uzreiz pēc tikšanās ar zemniekiem 2. aprīlī. «Pure Food vienmēr ir centies savu iespēju robežās atbalstīt vietējos Latvijas piegādātājus. Un 2009.g. ir jaunu iespēju gads, kurā uzņēmums ir gatavs iepirkt visas svaigās ogas no Latvijas zemniekiem, kuri varēs izpildīt Eiropas tirgū noteiktās kvalitātes un cenas prasības,» tikšanās laikā ar Latvijas

zemniekiem solīja Pure Food valdes priekšsēdētājs. Pagājušā gadā Latvijā veiktie svaigo ogu iepirkumi veicināja uzņēmuma konkurētspēju eksporta tirgos. Galvenā Pure Food pamatnodarbošanas ir augļu un ogu piedevu ražošana piena pārstrādes un konditorijas uzņēmumiem. Būtisku saražotās produkcijas pašizmaksas daļu veido augļu un ogu izejvielas.

Ņemot vērā, ka 2009.g. Pure Food realizācijas īpatsvars eksporta tirgos tikai turpina pieaugt, īpaši svarīgas ir kvalitatīvas un konkurētspējīgas izejvielas piegādes no vietējiem Latvijas ogu ražotājiem un lasītājiem.

2009.g. uzņēmums ir paredzējis eksportēt vairāk nekā 70% no saražotās produkcijas, īpaši attīstot sadarbību ar klientiem Skandināvijas valstīs un Krievijā. „2009.g. vietējo ogu iepirkumu apjomu varētu dubultot, ja būtu atbilstošs konkurētspējīgs piedāvājums no Latvijas zemnieku puses. Līdz šim vietējā tirgū iegādājāmies visas mūsu uzņēmumam piedāvātās vietējās ogas, kas atbilda kvalitātes un cenas prasībām. Patīkami, ka tieši notiekošās krīzes laikā vietējie piegādātāji ir daudz motivētāki izvērtēt izejvielu ražošanu un piegādi mūsu uzņēmumam,” saka A.Balodis.

Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, 2008.g. Pure Food palielināja apgrozījumu par 672 tūkst. LVL, sasniedzot 1.,5 milj. LVL apgrozījumu. Tāpat uzņēmums sasniedza 273 tūkst. LVL peļņu. Vairāk nekā

60% no saražotās produkcijas eksportēja uz Baltijas jūras reģiona valstīm Zviedriju, Somiju, Krieviju, Igauniju, Lietuvu un Poliju. 2009.g. uzņēmums ieplānojis 14% apgrozījuma pieaugumu, sasniedzot vismaz 12 milj. LVL apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no daudziem Latvijas ražotājiem uzņēmuma Pure Food apgrozījums šogad ir audzis, nevis krities, un tā padomes priekšsēdētājs Aivars Žimants pelnīti atzīts par Gada cilvēku lauksaimniecības un pārtikas nozarē.

Pure Food īpašnieks un padomes priekšsēdētājs Aivars Žimants apgalvo, ka peļņa nekad nav bijusi viņa galvenais mērķis. «Mana prioritāte ir cilvēciskās attiecības un attieksme, viss pārējais ir pakārtots. Manuprāt, daudz kur biznesā šis cilvēcīgums ir ticis aizmirsts, e-pastu sarakste kļuva par galveno komunikācijas veidu. Tagad cilvēki sāk saprast, ka ir aizgājuši par tālu šajā atsvešinātībā, un grib atpakaļ. Kompānijas iegulda lielas naudas summas, lai atgūtu cilvēciskumu, taču mākslīgi to panākt nevar.»

«Sākumā braucam skatīties veikala plauktā, kādi ir ražotāju produkti un ko mēs viņiem varētu piedāvāt. Tad sākam iepazīties ar uzņēmumu speciālistiem un uzzinām vēl vairāk par to, kas viņiem būtu vajadzīgs. Mēs nenākam ar domu pārdot savu produktu, mēs piedāvājam kaut kādu labumu, ko uzņēmums varētu gūt, ar mums sadarbojoties, un tas uzreiz maina pretim sēdošā attieksmi,» stāsta uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātam kapitālam piederošais Beļģijas uzņēmums Puratos šodien ir paziņojis par 100% Pure Food uzņēmuma iegādi.

Beļģijas uzņēmuma galvenā pamatnodarbošanās ir izejvielu ražošana maizes ražotāju, konditorejas un šokolādes industrijas uzņēmumiem. Pure Food ir Baltijas valstīs pazīstamākais augļu un ogu piedevu ražotājs. Minētais darījums būtiski stiprinās Beļģijas uzņēmuma tirgus pozīcijas Skandināvijas, Austrumeiropas un Centrāleiropas tirgos, teikts kompānijas paziņojumā.

Puratos ir starptautiska uzņēmumu grupa, kas ražo izejvielas maizes ražotāju, konditorejas un šokolādes industrijas uzņēmumiem. Puratos piedāvā klientiem produktus ar unikālu receptūru, kas ir augstas kvalitātes inovatīvie produkti. 2010.gadā uzņēmums strādāja ar 1,1 miljardu eiro apgrozījumu. Puratos ir pārstāvēts vairāk nekā 100 pasaules valstīs, uzņēmumā darbojas vairāk nekā 56 ražošanas rūpnīcas un strādā vairāk nekā 5000 darbinieki. Uzņēmuma centrālais birojs atrodas Briselē, Beļģijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Žimants: Ja Latvijā būtu tik slikti, neķertos klāt jaunam projektam

Sandra Dieziņa, 29.04.2011

Augļu un ogu ievārījumu un piedevu ražotāja Pure Food veidotājs Aivars Žimants

Foto: Dienas mediju arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augļu un ogu ievārījumu un piedevu ražotāja Pure Food veidotājs Aivars Žimants ekskluzīvi Db.lv atklāj, kāpēc nolēmis pārdot veiksmīgu izaugsmi piedzīvojušo, paša veidoto uzņēmumu tieši tagad un kas kompāniju sagaida turpmāk.

A. Žimants notikušajā nevaino nodokļu politiku, jo ja būtu tik slikti, tad viņš nemestos nākamajā projektā. Uzņēmējs ir gatavs attīstīt šokolādes ražošanu, būvējot jaunu rūpnīcu, kam zeme jau noskatīta.

Pure Food kā viens no pēdējiem mohikāņiem bija palicis kā nacionālā kapitāla kompānija. Kāpēc tomēr pieņēmāt lēmumu pārdot beļģu Puratos to, kas gadu gadiem sūrā grūtā darbā veidots?

Saliekot visu pa plauktiņiem, kopš 1994. gada, kad uzņēmums uzsāka savu darbību, visus šos gadus tas maziem soļiem gāja uz savu attīstību. Viss, ko esam nopelnījuši, esam ieguldījuši uzņēmuma attīstībā. Pateicoties augstas klases profesionāliem speciālistiem, kas strādā uzņēmumā, tika radīts produkts, piedāvāts ļoti daudzos tirgos un esošie un potenciālie klienti izrādīja ļoti lielu interesi par to. Pieprasījums bija daudzreiz lielāks, nekā spējam piedāvāt. Un lai pēc iespējas īsākā laikā šo produktu realizētu visos pasaules tirgos, viens ceļš bija celt jaunu rūpnīcu un pakāpeniski veidot un palielināt apjomus vai otrs ceļš – esošajā sadarbības partnerī, kam vairāk nekā 20 valstīs ir uzņēmumi, kas ražo vairāk vai mazāk līdzīgu produkciju, izvietojot iekārtas un tehnoloģijas, mēs šo lietu apgūstam divos trijos gados. Jaunu un nebijušu produktu virzīšanai tirgū jānotiek strauji un ātri. Ja to dara ilgtermiņā, tam zūd jēga. Jebkurā gadījumā varam teikt – nacionāls uzņēmums no vienas puses, bet no otras puses – jau sen esam Eiropā, Eiropas tirgus ir mūsu tirgus. Līdz ar to svarīgi ir tas, ka uzņēmums turpina strādāt, komanda netiek mainīta un kā viņi deklarē – ne par mata tiesu nedrīkst būt sliktāk, kā līdz šim, tikai uz labo pusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ārvalstīs latviešu zaptes ēd vairāk

Sandra Dieziņa, 14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk pārdota ievārījuma ES valstīs devusi nozīmīgu kāpumu SIA Pure Food.

Pievienošanās beļģu Puratos grupai pagājušā gada maijā taustāmu rezultātu dos šogad – Pure Food par 25 % paredz palielināt realizācijas apjomus un apgrozījumu.

Augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmumam Pure Food 2011. gads bijis veiksmīgs - apgrozījums pērn sasniedza 15,4 milj. Ls, kas ir par 23% vairāk, nekā 2010.gadā. «Tāds pats pieaugums bija sasniegts arī pārdotas produkcijas apjomā, realizējot par 22% vairāk, nekā iepriekšējā gadā. 2011.g. vidēji katru mēnesi uzņēmumam izdevās pārdot klientiem gandrīz 1000t augļu un ogu produkcijas. Uzņēmuma klientu skaits pieauga gan ES, ne ārpus tās robežām,» stāsta kompānijas ģenerāldirektors Aigars Balodis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jauno īpašnieku pārsteidz modernais Pure Food

Dace Skreija, 29.04.2011

Augļu un ogu ievārījumu un piedevu ražotāja Pure Food veidotājs Aivars Žimants

Foto: Dienas mediju arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātam kapitālam piederošais Beļģijas uzņēmums Puratos sajūsmināts par Pure Food moderno ražošanu un redz strauju attīstību Centrālajā un Austrumeiropā. Taču kompānija uzsver, ka vietējie klienti netiks pamesti.

DB jau informēja, ka Beļģijas uzņēmums Puratos trešdien paziņoja par 100% Pure Food uzņēmuma iegādi. Darījumu konsultē Swedbank Corporate Finance, bet darījuma summa netiek atklāta. Puratos pārstāve Paskāla Jantčefa (Pascale Jantcheff) norāda, ka darījums pilnībā sakrīt ar kompānijas stratēģiju palielināt tās klātbūtni lielveikalu tīklos, jo Pure Food, kas nodarbina 167 cilvēkus, jau ir sava noteikta vieta šādās ķēdēs.

«Darījumu uztveram kā vērtības pievienošanu. Pure Food ir inovatīva un tehnoloģiski attīstīta kompānija. Vertikālā integrācija, ko piedāvāja Pure Food, bija viens no svarīgākajiem faktoriem par labu darījumam. Kompānija iepērk ogas Baltijas valstīs, lai ražotu gala produktu, un tas veidos vertikālu integrāciju Puratos grupā,» teic Puratos pārstāve. Lai arī kompānija vēlas izplesties Centrālajā un Austrumu Eiropā, kā arī ziemeļu reģionos, viņa norāda, ka vietējiem Pure Food klientiem nav jāuztraucas par to, ka iecienītie produkti varētu pazust no veikalu plauktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Food šogad iepirks 1400 t vietējo ogu

Sandra Dieziņa, 08.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmums Pure Food no vietējiem piegādātājiem gatavojas iepirkt kopumā gandrīz 1400 tonnas dažādu veidu svaigo ogu.

Tas, salīdzinot ar 2009.g. iepirkto daudzumu, ir par 300 tonnām vairāk, informē kompānijas valdes priekšsēdētājs Aigars Balodis. Pirmie sadarbība slīgumi ar vietējiem piegādātājiem noslēgti jau šodien, kad notika uzņēmuma vadības un Latvijas zemnieku saimniecību pārstāvju tikšanās, kuras laikā tika apspriestas sadarbības iespējas 2010 gadā.

«Pēdējos 2 gados sadarbība ar Latvijas vietējiem dārza un meža ogu piegādātājiem ir strauji veiksmīgi attīstījusies. Ja 2008.g. mēs pirkām tikai 300t, šogad plānojam jau iepirkt gandrīz piecas reizes vairāk. Tas tiešām apliecina lielo sadarbības potenciālu starp Pure Food un vietējiem Latvijas zemniekiem,» norāda Pure Food valdes priekšsēdētājs Aigars Balodis. Tāpat uzņēmums ir paredzējis iegādāties arī vismaz 50t t.s. bioloģisko ogu produkciju, kuru izcelsmi zemnieku saimniecība var apliecināt ar speciālo bioloģisko produktu ražotāju sertifikātu. Tikšanās laikā zemnieki tika informēti, ka noteikti ogu veidiem, piemēram, avenēm ir līdz par 200t liels iepirkuma plāns. Līdz šim vietējie piegādātāji ir spējuši piegādāt ne vairāk par 50t. Ņemot vērā augošos Pure Food ražošanas apjomus, var prognozēt pieaugumu pēc augļu un ogu produkcijas, sacīja A. Balodis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Normunda Staņēviča komentārs par izmaiņām Food Union iekšējā kultūrā

AS Rīgas piena kombināts valdes priekšsēdētāja Normunda Staņēviča komentārs par 2014.gada 24.novembra Latvijas Avīzes raksta «Saldējums citā glazūrā» pārpublikāciju, 27.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 24.novembrī, laikrakstā Latvijas Avīze tika publicēts raksts Saldējums citā glazūrā, kura autore, atsaucoties uz anonīmiem zemnieku un bijušo darbinieku komentāriem, informē par izmaiņām Food Union iekšējā kultūrā pēc tam, kad investors Andrejs Beshmeļņickis iegādājās AS Rīgas piena kombināts 2011.gadā un 2012.gadā apvienoja ar AS Valmieras piens, radot Food Union grupu (Daļēji šis raksts tika pārpublicēts arī portālā Db.lv http://www.db.lv/razosana/partika/pec-nonaksanas-krievijas-investora-ipasuma-rpk-mainijusies-iekseja-kultura-423582.).

Vēlamies jūs informēt, ka rakstā paustie anonīmie viedokļi ir subjektīvi un selektīvi, un tādējādi rada nepatiesu iespaidu par latviešu diskrimināciju Food Union grupā. Food Union ir starptautisks uzņēmums, kuru veido profesionāla komanda ar plašu un daudzveidīgu pieredzi. Kritēriji darbinieku pieņemšanai Food Union grupā ir profesionalitāte, kompetence un atbilstība amatam, nevis piederība kādai noteiktai etniskai grupai. Par to raksta autore varēja pārliecināties, pārbaudot rakstā citēto anonīmo viedokļu patiesumu, kas netika izdarīts. Turpmāk tekstā piedāvājam izvērstāku informāciju par iekšējās kultūras maiņu Food Union grupā un diskriminācijas neesamību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Pure Food, noslēdzot 2010. gada svaigo ogu iepirkšanu no vietējiem Latvijas piegādātājiem, iegādājies kopumā vairāk nekā 600 tonnas dažādu svaigo meža un dārza ogu, informē uzņēmums.

«Lai gan 600t tas ir liels skaitlis, joprojām mēs saskaramies ar vietējo ogu trūkumu un esam spiesti meklēt ogu piegādātājus ārpus Latvijas robežām,» atzīmēja Pure Food valdes priekšsēdētājs Aigars Balodis.

2010. gadā uzņēmums bija paredzējis iegādāties vairāk nekā 1 000 tonnas vietējo Latvijas ogu, bet vietējais ogu piedāvājums bijis zemāks par plānoto. Daļēji zemajā ogu piedāvājumā var vainot nelabvēlīgos laika apstākļus, daļēji joprojām vietējo Latvijas ogu audzētāju zemo gatavību audzēt ogas industriālo uzņēmumu vajadzībām.

«Ja Latvijas avenes vēlējāmies iepirkt vismaz 100 tonnas, mums izdevās nopirkt tikai nepilnas 10 tonnas. Atlikušo daudzumu mēs esam spiesti pirkt Serbijā un Polijā,» skaidro A. Balodis. «Pat tādu savulaik Latvijā populāru ogu kā aronijas mums ir izdevies iepirkt tikai 9 tonnas, lai gan bijām gatavi mūsu klientu vajadzībām iepirkt vairākas reizes lielāku daudzumu. Bez tam šogad Lietuvā upenes ir augušas daudzas reizes labāk nekā Latvijā. Tāpēc nevaram visur un tikai vainot laika apstākļus,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma ražotājam «Druva food» ir apstiprināts mantas pārdošanas plāns, un mantas pārdošanas termiņš noteikts 30.aprīlis, liecina informācija «Firmas.lv».

Atbilstoši «Druva food» mantas pārdošanas plānam iecerēts pārdot kustamo mantu - automašīnu «Mercedes Benz 2528» ar piespiedu pārdošanas vērtību 6000 eiro, nekustamo īpašumu, tostarp dzīvokli Dārza ielā 2-4, Saldū un veikalu Striķu ielā 7-1A, Saldū, kuru vērtību plānots precizēt, izdarot papildinājumus mantas pārdošanas plānā. Tāpat iecerēts pārdot arī patentu valdē reģistrētas preču zīmes - «Druvas produkti», kas attiecas uz uzņēmuma ražotajiem gaļas izstrādājumiem, termiski apstrādātiem augļiem un dārzeņiem un pelmeņiem, kā arī preču zīmi «Studentu pelmeņi», kas attiecas uz pelmeņiem. Abu preču zīmju kopējā iespiedu pārdošanas vērtība ir 6000 eiro. Prognozējamo līdzekļu apmērs, kurus plānots iegūt pēc neieķīlāto parādnieka mantu pārdošanas, vēl tiks precizēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Šokolāde iedvesmo jaunos uzņēmējus Alberta koledžā

, 02.11.2015

Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants ar izstādē Čikāgā iegūto balvu Most Innovative New Product Awards.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alberta koledžā ar vieslekciju viesojās Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants. Viņa atbildes uz Alberta koledžas studentu jautājumiem.

  • Kā sākāt savu biznesu?

    Pūrē atrodas dažādi ogu un augļu dārzi, izaudzēto vajadzēja realizēt, tādēļ 1995. gadā radījām ģimenes uzņēmumu Pure Food. Vācijā iegādājāmies pirmo 50 litru tilpuma katlu, kur vārīt ievārījumu. Saražojām vienu, tad trīs, piecas tonnas produkcijas mēnesī, līdz 2006. gadā Pūrē uzbūvējām jaunu ražotni. Pure Food ieguldījām smagu darbu un tas vainagojās panākumiem - pēc desmit gadiem uzņēmuma apgrozījums sasniedza 15 miljonus eiro mēnesī. Eksportējām produkciju uz daudzām pasaules valstīm.

  • Kādēļ izvēlējāties pārdot veiksmīgu un labi pelnošu biznesu?

    Tas bija pareizs lēmums. Bijām izveidojuši labu biznesu, kuru varēja veiksmīgi pārdot. Tikāmies ar vairākiem pircējiem, jo vēlējāmies atrast industriālu kompāniju. Izvēlējāmies Pure Food pārdot beļģu kompānijai Puratos. Jaunie īpašnieki saglabāja visas darba vietas, investēja uzņēmumā vēl divus miljonus. Jums – jaunajiem uzņēmējiem Alberta koledžā – iesaku nebaidīties pārdot uzņēmumu, jo tā ir lieliska iespēja nopelnīt. Protams, var pelnīt no dividendēm, peļņas, bet veiksmīgi pārdodot labu uzņēmumu, var iegūt kapitālu jaunam biznesam.

  • Nopelnīto naudu investējāt jaunā uzņēmumā?

    Paralēli darbam Pure Food 2007. gadā nodibinājām uzņēmumu Pure Chocolate. Bija telpas, kur izvietot pārtikas ražotni. Es uzskatu, ka katram jādara tas, ko viņš prot. Mēs zinājām, kā ražot pārtiku. Piesaistot Eiropas Savienības fondu naudu, attīstījām šokolādes biznesu. Tā ir vienreizēja iespēja, kas mūsu paaudzes uzņēmējiem tiek sniegta vienreiz – iegūt naudu un to neatdot. Šaubos, vai tāda iespēja būs arī mūsu bērniem, tādēļ iesaku izmantot ES fondu līdzekļus, kamēr tas vien iespējams.

  • Ir kāds bizness, kas Jums nav aizgājis?

    Ir uzņēmumi, kuru attīstība nav bijusi viegla. Pūres Šokolādes muzejā šobrīd bijuši vairāk nekā 70 000 apmeklētāji, bet to izveidot bija grūtāk nekā uzcelt šokolādes ražotni. Izlasīju ļoti daudz grāmatu, uzzināju visu par šokolādi. Mans konsultants bija četru šokolādes muzeju izveidotājs no Beļģijas. Šokolādes muzejs šobrīd ir pelnošs uzņēmums, kas izveidots muižas laika ēkā, turpat, kur savulaik tapa pirmais brūkleņu ievārījums. Aicinu ciemos arī Alberta koledžas studentus! Blakus muzejam Sabiles puiši no īsta ozolkoka uzcēla ēku, kur izveidojām restorānu Terase. Tagad nezinu, vai būtu riskējis atvērt savu restorānu, jo tas ir ļoti sarežģīts bizness. Ļoti ilgi meklējām labu pavāru, tagad restorāna piedāvājums ir ļoti labā līmenī! No Pure Food pārdošanas esam ieguvuši vairākus uzņēmumus, kas tagad ir jāpārvalda. Bet viss veidojas ap šokolādi – šokolādi tirgojam, šokolādi pie mums var nogaršot, šokolāde ir muzejā, kur pats to var arī izgatavot.

  • Kādi ir Jūsu pārdot prasmes noslēpumi?

    Mauprāt, pārdot var visu, tikai jāzina, kā to izdarīt, jāiegulda neatlaidīgs darbs. Un jāzina viss par savu produktu. Uzskatu, ka neviens mūsu produkciju nepārdos tik labi, kā mūsu darbinieki, tādēļ izveidojām savu distribūcijas uzņēmumu, kas šobrīd izplata jau 15 Latvijas zīmolus. Šokolādi eksportējam uz 25 valstīm, komunikācijai izmantojot visas jaunākās tehnoloģijas, jo viens e-pasts mūsdienās neko nenozīmē. Jāizmanto tās tehnoloģijas, kas ir populārākās katrā valstī. Piemēram, mans biznesa partneris no Kazahstānas izmanto i-telegrammas, bet ar partneri Korejā sazinos, izmantojot Kakao talk.

  • Kādas tirgus izpētes metodes izmantojat?

    Man visvairāk informāciju par konkrētās valsts šokolādes tirgu sniedz lielveikali. Izvērtēju, cik procentuāli daudz veikalu plauktos atrodas šokolādes konfektes kastēs. Visu pārējo informāciju mūsdienās var atrast internetā. Ja vēlaties uz kādu valsti eksportēt, tur noteikti jāaizbrauc un pašam jāapskatās, kādi ir cilvēku ēšanas paradumi, kas viņiem patīk. Saviem klientiem vienmēr uzjautāju, kas ir tas, ko viņi vēlas. Katrā valstī jāatrod viens liels klients, kas mūsu produktu aiznes līdz patērētājiem.

  • Ko vēl svarīgi atcerēties jaunajiem uzņēmējiem, kuri patlaban vēl studē Alberta koledžā, bet drīz uzsāks savu biznesu?

    Ieteiktu lepoties ar saviem panākumiem. Pieteicāmies konkursam uz balvu izstādē Čikāgā un ieguvām Most Innovative New Product Awards. Mans Libānas partneris vienmēr uzsver, ka jālielās ar iegūtajām balvām. Reizēm mēs esam pārāk kautrīgi, bet ir jālepojas ar saviem panākumiem. Savs bizness ir garš ceļš, bet es uzskatu, ka tas ir to vērts!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ievārījuma ražotājs Pure Food strādā pie Tuvo Austrumu valstu iekarošanas, otrdien ziņo laikraksts Dienas bizness.

Ievārījuma un augļu un ogu piedevu ražotājs Pure Food paplašina eksporta tirgus un tuvāko mēnešu laikā plāno nosūtīt produkciju uz Dubaiju.

Veiksmīga uzņēmumam bija dalība nesen notikušajā Gulfood izstādē Dubaijā, kur kompānija startējusi kopīgi ar sadarbības partneri, kas izplatīs augļu ogu piedevas Tuvo Austrumu valstu tirgos. Potenciālie klienti ir piena kombināti, saldējuma un konditorejas izstrādājumu ražotāji, kam uzņēmums realizēs ogu un augļu piedevas. Pure Food mārketinga vadītājs Pēteris Žimants atklāj, ka šo valstu iedzīvotāji ļoti mīl saldumus. Turklāt vērojama jogurta tirgus attīstība, un tas var dot labu handikapu Pure Food kā industriālo piedevu ražotājam. Pirmo mērķi uzņēmums ir sasniedzis - iegūts partneris, kas Tuvo Austrumu valstīs tirgos Pure Food produkciju. Nākamais - jāuzsāk produkcijas piegādes, kas varētu notikt jau tuvāko mēnešu laikā. Šajā laikā paredzēta arī klientu apmācība Omānā, Kuveitā, Bahreinā un Irānā. Tirgus potenciāls šajā reģionā ir milzīgs, vērtē Pure Food vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate ar jaunās ražotnes palīdzību plāno dubultot apgrozījumu

Žanete Hāka, 03.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA Pure Chocolate apgrozījums palielinājies par 19,84%, sasniedzot 1,049 miljonus latu, liecina uzņēmuma pārskats Lursoft.

Pagājušajā gadā par 36% palielinājies produkcijas apjoms vietējā tirgū - līdz 0,75 miljoniem latu. (+36%).

Pārskata gadu SIA Pure Chocolate noslēdzis ar 2000 latu peļņu.

Lai palielinātu ražošanas jaudas un paplašinātu produktu sortimentu, uzņēmuma vadība pieņēmusi lēmumu būvēt jaunu šokolādes izstrādājumu ražotni un iegādāties jaunas iekārtas. Jaunā ražotne SIA Pure Chocolate ļaus palielināt jaudu un dubultot apgrozījumu, paredz uzņēmuma pārstāvji.

SIA Pure Chocolate reģistrēts 2007.gadā, uzņēmuma īpašnieki ir Līga, Aivars un Pēteris Žimanti un Ainārs Bērziņš. Februārī uzņēmumam reģistrēta pirmā komercķīla, kuras ņēmējs ir AS SEB banka, darījuma nodrošinātā prasījuma maksimālā summa sastāda 1,737 miljoni latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Food šogad plāno izaugsmi uz eksporta rēķina

Sandra Dieziņa, 25.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ievārījumu ražotājs Pure Food šogad plāno apgrozīt 15 miljonus Ls, kas ir par trim miljoniem vairāk nekā pagājušajā gadā.

Pure Food valdes priekšsēdētājs Aigars Balodis Db informē, ka izaugsmi plānots sasniegt tikai un vienīgi uz eksporta rēķina, jo vietējais tirgus ierobežotās pirktspējas dēļ, visticamāk, nepieaugs. Pamats šādam mērķim ir – pērn uzsākts darbs jaunos eksporta tirgos, kur šogad plānots audzēt apjomus.

Savukārt šogad kompānija iecerējusi izvērsties Tuvo Austrumu valstīs. Db jau vēstīja, ka Pure Food paplašina eksporta reģionu un jau tuvāko mēnešu laikā plāno nosūtīt produkciju uz Dubaiju. Uzņēmums jau ieguvis partneri, kas Tuvo Austrumu valstīs tirgos Pure Food produkciju. Tāpat paredzēta arī klientu apmācība Omānā, Kuveitā, Bahreinā, Irānā un citas valstīs. Tirgus potenciāls šajā reģionā ir milzīgs, vērtē Pure Food vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Baltijas ogu kompānija ogu pēcapstrādes ceha būvniecībā investē 851 tūkstoti eiro

Žanete Hāka, 21.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svaigo ogu un sulu ražotājs un izplatītājs Latvijā Baltijas ogu kompānija investējis 851,3 tūkstošus eiro ogu pēcapstrādes ceha būvniecībā, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Ogu pēcapstrādes ceha būvniecība tika uzticēta inovatīvās būvniecības kompānijai SIA Piche. Objekts nodots eksplutācijā šā gada jūnijā.

«Pateicoties operatīvi realizētajam projektam šobrīd darbojamies ar pilnu jaudu un ar savu produkciju apgādājam turpat vai visu Baltiju. Mēs spējām dubultot ogu pēcapstrādes apjomus un maksimāli samazināt laiku, ko oga pavada ceļā no stāda līdz patērētājam. Par 10% ir uzlabojusies ogu kvalitāte, jo tagad ir pieejamas vairāk telpas, kurās ir iespējams nodrošināt nepieciešamo temperatūru. Būtiski esam centušies uzlabot darbinieku apstākļus, » skaidro Baltijas ogu kompānijas valdes locekle Māra Rudzāte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Food: Latvijas uzņēmumi uzticības rādītājos var būt labāki par līdzīgiem ES

Sandra Dieziņa, 15.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tā ir ilūzija, ka Latvijas uzņēmumiem var būt maksātproblēmas, bet tajā pašā Skandināvijā visi ir godīgi un vienmēr par visu samaksā. Tiešām ir jāmāk sijāt auzas no pelavām.»

To norāda viena no eksportspējīgākajiem Latvijas uzņēmumiem SIA Pure Food valdes priekšsēdētājs Aigars Balodis, komentējot uzņēmumu kredītspēju un valsts kredītreitinga ietekmi.

Viņš arī norāda, ka šobrīd nav viegli piesaistīt uzticamus un jaunus partnerus, bet tas ir iespējams. «Latvijas kredītreitings un publicitāte ārzemju masu mēdijos nav nekādā veidā pozitīva par to, kas notiek mūsu valstī. Noteikti daļēji par to paši vien esam vainīgi, jo mēs reti ārzemju žurnālistiem pastāstām ko pozitīvu, kas pie mums notiek,» klāsta uzņēmuma vadītājs, sakot, ka ir virkne iespēju, kā var kliedēt bažas partneru acīs par zemo valsts kredītreitingu. Tieši uzņēmuma reputācija ir tā, kas var kalpot par izšķirošo punktu, piekrist strādāt uz pēcmaksu, izvairoties no citiem, dārgākiem darījuma finansējuma veidiem. Piemēram, sākot strādāt ar kādu no Lietuvas piegādātājiem, kurš iepriekš daudz nezinājis par Pure Food, pieticis ar Lietuvas pazīstama pārtikas ražošanas uzņēmuma vadītāja rekomendāciju, ka viņam līdz šim ar Pure Food bijusi tikai labākā, ilgadējā sadarbības pieredze un šādu priekšrocību, pēc A. Baloža domām, nevarētu sniegt arī nekāda kredītreitinga vērtējums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Food vēlas iegādāties kāds beļģu uzņēmums, kas strādā līdzīgā jomā.

Par to vēsta portāls Neatkarīgās Tukuma Ziņas.

To, ka Pūrē ne par ko citu nerunā jau kopš pagājušās pirmdienas, apliecināja arī Pūres un Jaunsātu pagastu pārvaldes vadītāja Santa Heimane. Viņa apstiprināja, ka pūreniekiem šis fakts bijis ļoti negaidīts un radījis pamatīgu satraukumu, jo tā īsti jau neviens nezinot un nesaprotot, kas turpmāk notiks ar uzņēmumu un vai ar darbiniekiem pārslēgs līgumus.

Telefoniski sazinoties ar uzņēmuma īpašnieku Aivaru Žimantu, portāls uzzinājis, ka lēmums par uzņēmuma pārdošanu ir procesā un paiešot zināms laika, kamēr tas tiešām notiks. A. Žimants noliedza, ka beļģi varētu nopirkt Pure Food un, kā vērā ņemamu savas nozares konkurentu, likvidēt. Pure Food šajā darījumā neiesaistoties kā tāds nabadziņš, kam jāpalīdz, bet gan kā līdzvērtīgs partneris: «Tas, ko esam paveikuši, zināms tālu pasaulē, un jārada iespēja speciālistiem likt lietā viņu zināšanas un izstrādātās tehnoloģijas. Uzņēmums netiks slēgts, netiks samazinātas darba vietas, tieši otrādi - būs jaunas. Ir jāattīstās, neatkarīgi no tā, vai uzņēmuma vadībā būšu es, vai kāds cits. Un tas arī nozīmē, ka nebūs tā, kā bija.» A. Žimants apstiprinājis, ka pats turpinās darbu paša veidotajā uzņēmumā Pure Chocolate, kas plāno celt jaunu rūpnīcu. Saskaņā ar Lursoft datiem lielākais uzņēmuma akcionārs, kompānijas padomes priekšsēdētājs A.Žimants palielinājis sev piederošo kapitāldaļu skaitu līdz 26 827, līdz ar to viņam pieder 92,02% uzņēmuma kapitāldaļu. Savukārt viņa dēls P.Žimants palielinājis savu kapitāldaļu skaitu 2328 daļām un viņam tagad pieder 7,98% uzņēmuma kapitāldaļu. Savas akcijas Žimantiem pārdevuši līdzšinējie akcionāri Juris Rībens (0,67%), Andrejs Lazdiņš (0,59%) un Ilva Pļaviņa (0,08%). P. Žimants DB skaidroja, ka izmaiņas veiktas, jo trīs kapitāldaļu īpašnieki vēlējušies pārdot savas daļas. Pagaidām citas izmaiņas uzņēmumā neesot plānotas. Pure Food pamatnodarbošanās ir augļu un ogu piedevu ražošana piena pārstrādes un konditorijas produktu ražošanas uzņēmumiem. Kompānija ražo 85% industriālās produkcijas, bet 15% produkcijas tiek ražoti ikdienas patēriņiem. Lielāko daļu realizācijas veido eksports. Pēc provizoriskiem datiem pērn Pure Food strādāja ar 12 miljonu Ls apgrozījumu, bet šogad plānots apgrozīt 15 milj. Ls. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1,166 miljoni Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Food sāks eksportu uz Ķīnu

, 02.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pure Food šomēnes uz Ķīnu nosūtīs pirmos divus konteinerus ar produkciju

Viens no lielākajiem Baltijas valstu augļu un ogu pārstrādes uzņēmumiem SIA Pure Food noslēdzis līgumu ar Ķīnas kompāniju, kas ļaus sākt ogu produkcijas eksportu uz šo Āzijas lielvalsti. Ķīnas kompānijas vārds pagaidām netiek publiskots. Zināms, tas, ka šobrīd Pure Food izveidojusies laba sadarbība kvalitatīvu izejvielu – zemeņu, aprikožu un žāvētu ābolu ievešanā no Ķīnas, kas rezultējusies tālākā kopdarbībā. Pirmie divi konteineri uz Ķīnu aizceļos jau šomēnes. Jāpiebilst, ka šodien uzņēmumā viesosies Ķīnas Tautas Republikas delegācijas pārstāvji.

Pure Food valdes priekšsēdētājs Aigars Balodis Db pastāstīja, ka pateicoties noslēgtajam līgumam, jau šogad Pure Food eksportēs ap 200 t produkcijas, kas ir liels apjoms, ievērojot to, ka uzņēmums mēnesī saražo ap 700 t gatavās produkcijas. Saskaņā ar jau noslēgto kontraktu, kompānijai ir cerība uz lielākiem eksporta apjomiem nākamgad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstādē Riga Food 2017 apbalvoti Latvijā ražoto augstas kvalitātes piena produktu konkursa uzvarētāji divās kategorijās - Gada jaunais produkts un Skābais krējums ar tauku saturu 20 %.

Piena produktu konkursa mērķis ir popularizēt piena produktu nozīmi ikdienas uzturā un parādīt, cik daudz un dažādus veselīgus produktus Latvijas pārstrādes uzņēmumi un meistari spēj saražot, sniedzot aizvien jaunas garšas ikvienam patērētājam.

Kooperatīvās sabiedrības Latvijas Piensaimnieku Centrālā Savienība (LPCS) valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks stāsta, ka konkursā piedalījās 26 jauniem produktiem, kuri radīti viena gada laikā. “Tik apjomīgs jauno produktu klāsts lika žūrijas komisijai nopietni pārdomāt, kādās grupās tos sadalīt, lai tie vērtēšanas procesā būtu salīdzināmi. Žūrija lēma sadalīt jauno produktu kategoriju trīs grupās - Piens un skābpiena dzērieni, biezpiena izstrādājumi un svaigie sieri un nogatavinātie un kausētie sieri. Esmu pārliecināts, ka lielākā daļa šo jauno produktu atradīs vietu mūsu patērētāju kā ikdienas, tā svētku galdā,” pauda J. Šolks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Staņēvičs pametīs Food Union grupu

Db.lv, 08.02.2022

Food Union vadītājs Eiropā Normunds Staņēvičs 2022. gada 4.februārī atkāpies no šī amata.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās saldējuma un piena produktu ražotāju un izplatītāju grupas Food Union vadītājs Eiropā Normunds Staņēvičs 2022. gada 4.februārī atkāpies no šī amata.

Food Union grupas padome šajā amatā jau apstiprinājusi Artūru Čirjevski, kurš ir līdzšinējais Food Union grupas finanšu direktors Eiropā.

A.Čirjevskim ir vairāk nekā desmit gadu pieredze augstākās vadības un uzņēmumu darbības finanšu jomā FMCG kompānijās Latvijā. Viņš Food Union grupā strādājis kopš 2015. gada, kad Food Union grupa iegādājās savu trešo aktīvu Latvijā – SIA Rīgas Piensaimnieks. A. Čirjevskis tajā laikā bija SIA Rīgas Piensaimnieks izpilddirektors un valdes loceklis. Pēc apvienošanās Čirjevskis kļuva par Food Union grupas finanšu direktoru Eiropā, un līdz šim brīdim bijis atbildīgs par finanšu kontroli, plānošanu un pārvaldi.

“Tagad mēs esam jaunas Food Union grupas nodaļas sākumā. Tas ir nākamais attīstības posms, kurā uzmanība tiks vērsta uz dziļāku integrāciju un spēcīgāku sinerģiju starp grupas uzņēmumiem, kā arī uz mūsu komerciālā potenciāla izmantošanu, jo sevišķi Ziemeļeiropas tirgos. Mēs redzam lielu potenciālu iespēju izmantošanā šajos augsti attīstītajos un konkurētspējīgajos tirgos, izmantojot mūsu komerciālās un biznesa informācijas zināšanas, mūsu ražošanas un izplatīšanas jaudu, kā arī mūsu pieredzi spēcīgu vietējo zīmolu veidošanā,” komentē Food Union dibinātājs un globālais vadītājs Andrejs Beshmeļņickis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogu un augļu pārstrādes uzņēmuma SIA Pure Food jaunais īpašnieks - beļģu koncerns Puratos nolēmis likvidēt uzņēmuma padomi, jo jaunā koncepcija neparedz šādu struktūrvienību, aģentūru LETA informēja bijušais Pure Food īpašnieks Pēteris Žimants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Pieprasījums pēc meža ogām pieaug ļoti strauji

Sandra Dieziņa, 20.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārstrādes uzņēmumi šogad paredz iepirkt vairāk vietējo ogu un tas noplašinās konkurenci, liecina uzņēmēju teiktais.

Kopumā iepirkuma apjomi būšot atkarīgi no pieejamo ogu daudzuma un cenas. Katru gadu ogu cena esot atšķirīga un tāpēc nevar vēl runāt par cenām, bet tās varētu būt līdzīgas - kā iepriekš, spriež uzņēmēji.

Pure Food ģenerāldirektors Aigars Balodis stāsta, ka uzņēmums nopirks tik daudz ogu, cik ir pieejamas un nepieciešamas uzņēmuma veiksmīgai komercdarbībai. Mazāk ogu palikšot pārpircējiem, kuri tās nopērk un Latvijas valstij ar minimālu pievienoto vērtību aizved uz Lietuvu, Igauniju vai Krieviju. «Tas ir viens no jautājumiem, kas mūsu valstī nav sakārtots un varētu prasīt risinājumu tuvākajos gados. Noteikti ir jāizveido sistēma, kura atbalsta ogu iepirkšanu un pārstrādi, nevis vienkāršu un ātru peļņu starpniekiem, kuri bieži arī Latvijas valstij nesamaksā nekādus nodokļus,» uzsver A. Balodis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ogu iepirkšanā vieš lielāku kārtību, krasi sarūk patentmaksātāju skaits

Sandra Dieziņa, 06.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī beidzot sakārtota meža ogu iepirkšana, daži komersanti prasa ogu uzpircēju licencēšanu. Šogad, pateicoties atbildīgo institūciju darbam vēl pirms ogu sezonas izdarītas izmaiņas likumdošanā, kas palīdzēja uzlabot situāciju meža ogu iepirkšanā Latvijā, stāsta a/s Pure Food ģenerāldirektors Aigars Balodis. Iepriekš bijis absurdi, ka ceļa malā pārdotas ogas, ko realizēja skolnieki, noteikti vajadzējis aplikt ar nodokļiem no pirmā pārdotā lata. Šobrīd noteikts saprātīgs minimums, kas mudinot cilvēkus iet mežā un nekautrēties ogas pārdot. Ogu iepircējiem ir noteiktas formalitātes, kas jāievēro, bet tas nav sarežģīti un ir viegli izdarāms, tā Pure Food vadītājs. Jāatgādina, ka 2000 Ls ir tā meža ogu lasītāju ienākumu robeža, līdz kurai netiek aplikti ar iedzīvotāju ienākumu nodokli. Iepriekš arī ticis spriests, ka būtu labi samazināt šobrīd esošo patenta maksu no 30Ls mēnesī par ogu vākšanu uz 5Ls mēnesī, kas noteikti veicinātu ogu vācēju «legalizēšanos» un veicinātu lielākus nodokļu ieņēmums, taču izmaiņu šajā jomā pagaidām nav. Saskaņā ar VID datiem šogad uz 3. augustu reģistrēti trīs patentmaksas maksātāji, kuriem ir uzrādīts darbības veids - persona, kas vāc mežu un pļavu veltes. Pērn to bijis ap 200 un kraso samazinājumu, pēc VID uzskata, sekmēja izmaiņu veikšana likumā Par iedzīvotāju ienākumu nodokli. Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness. Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Spītējot krīzei

Vasaras laikā jāsagatavojas

Signe Knipše, Db, 11.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji atklāj savus darbības plānus šai vasarai. Kā lietderīgi izmantot vasaras periodu? Ko un kāpēc noteikti vajadzētu izdarīt vasaras periodā vai, gluži otrādi, nedarīt? Kā optimāli organizēt darbu vasaras periodā - par šiem un citiem jautājumiem tuvākajās nedēļās rakstīsim rubrikā Spītējot krīzei.

Par saviem plāniem Db pastāstīja vairāku uzņēmumu un organizāciju vadītāji.

Aigars Balodis, Pure Food valdes priekšsēdētājs:

Kā plānojam organizēt darbu šovasar? Strādāsim vairāk un labāk. Pašlaik uzņēmumā ir 170 pastāvīgie darbinieki. Jaunus centīsimies nepieņemt, kaut arī mūsu darba un produkcijas apjoms palielinās. Saglabāsim pašreizējās darba algas, kas patiesībā ir nedaudz cēlušās, pateicoties izmaiņām iedzīvotāju ienākuma nodoklī. Vairāk pārstrādāsim vietējās ogas, tāpēc ogu sezonas laikā pieņemsim apmēram 40 sezonas strādniekus, no kuriem 30 mežos lasīs ogas un 10 būs nodarbināti vietējo ogu pārstrādē - sagatavos saldēšanai u.tml.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Food jaunie īpašnieki iecēluši prokūristus

Elīna Pankovska, 06.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogu un augļu pārstrādes uzņēmuma SIA Pure Food jaunie jaunais īpašnieks - beļģu koncerns Puratos nolēmis iecelt kopprokūristus, liecina paziņojums oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Par prokūristiem iecelti Aigars Balodis, Dzintars Pūkainis un Ginta Egle. Viņi ir iecelti par prokūristiem ar tiesībām pārstāvēt SIA Pure Food kopīgi ar citu prokūristu.

DB jau rakstīja, ka šā gada maijā Puratos nolēma likvidēt uzņēmuma padomi, jo jaunā koncepcija neparedz šādu struktūrvienību.

Kopā ar Aivaru Žimantu amatus atstāja viņa vietnieks Armands Eglītis, kā arī padomes locekle Ingrīda Blūma.

Puratos reģionālais direktors Saimons Pīls, kurš atbild par Ziemeļvalstīm, Baltijas valstīm un Poliju, skaidroja, ka notiek izmaiņas tikai Pure Food pārvaldības struktūrā, bet personālijas tas neskars. Pašreizējie kompānijas vadītāji turpinās pildīt savas operacionālās - ikdienas uzņēmuma vadības - funkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru