Citas ziņas

"Starcom" un "ZenithOptimedia" - lielākie reklāmas pircēji "LNT" un "Modern Times Group" televīzijas kanālos Baltijā

, 09.08.2007

Jaunākais izdevums

Šī gada pirmajā pusgadā "Modern Times Group" ("MTG") televīzijas kanālos Baltijā lielākie reklāmas pircēji bija mediju aģentūra "Starcom" un "ZenithOptimedia", liecina "MTG" apkopotais Baltijas mediju aģentūru Top. Arī "LNT" lielāko mediju aģentūru Top10 pirmajā vietā šī gada pirmajā pusgadā ierindojas mediju aģentūra "Starcom" un "ZenithOptimedia", liecina "LNT" dati.

Latvijā "MTG" ietilpst televīzijas kanāli "TV3", "3+" un "TV6"; Lietuvā - "TV3" un "TV Tango"; Igaunijā - "TV3" un "3+". "MTG" vienotu Baltijas mediju aģentūru Top apkopoja pirmoreiz. Savukārt "LNT" veidotajā lielāko mediju aģentūru topā "Starcom" un "ZenithOptimedia" pakāpušās uz 1. vietu no 2. pozīcijas, kuru aģentūras ieņēma "LNT" 2006. gada rezultātu topā.

Mediju aģentūras "Starcom" un "ZenithOptimedia" Latvijā pārstāv "Publicis Groupe S.A." - vienu no pasaules lielākajām reklāmas aģentūru grupām.

Informāciju sagatavoja mediju aģentūra "Starcom".

Papildu informācija:

Dāvids Štēbelis

"Starcom" direktors

Tālr.: 67331220

E-pasts: [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Starcom un ZenithOptimedia - lielākie reklāmas pircēji TV

, 09.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Modern Times Group (MTG) televīzijas kanālos Baltijā lielākie reklāmas pircēji bija mediju aģentūra Starcom un ZenithOptimedia, liecina MTG apkopotais Baltijas mediju aģentūru Top. Arī LNT lielāko mediju aģentūru Top10 pirmajā vietā šā gada pirmajā pusgadā ierindojas mediju aģentūra Starcom un ZenithOptimedia, liecina LNT dati.

Latvijā MTG ietilpst televīzijas kanāli TV3, 3+ un TV6; Lietuvā - TV3 un TV Tango; Igaunijā - TV3 un 3+.MTG vienotu Baltijas mediju aģentūru Top apkopojusi pirmoreiz.

Savukārt LNT veidotajā lielāko mediju aģentūru topā Starcom un ZenithOptimedia pakāpušās uz 1. vietu no 2. pozīcijas, kuru aģentūras ieņēma LNT 2006. gada rezultātu topā.

Mediju aģentūras Starcom un ZenithOptimedia Latvijā pārstāv Publicis Groupe S.A. - vienu no pasaules lielākajām reklāmas aģentūru grupām.

Arvien vairāk TV3 sadarbojas ar aģentūrām un klientiem Baltijas līmenī, tāpēc MTG televīzijas kanāli ir apkopojuši pirmo Baltijas mediju aģentūru topu par 2007.gada pirmajiem sešiem mēnešiem:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ZenithOptimedia: internets apdraud pārējos medijus

, 11.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visvairāk no strauji augošā interneta reklāmas apjoma pašlaik cieš laikraksti, kurus internets pārspēj ziņu piegādes ātrumā un darbojas kā efektīvs aizvietotājs sludinājumiem laikrakstos, liecina ZenithOptimedia pasaules reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Arī televīzijas reklāmas tirgum viens no lielākajiem draudiem ir tieši interneta konkurence.

Kā secināts ZenithOptimedia pētījumā, televīzijas reklāmas tirgus saskaras ar vairākiem izaicinājumiem: personālo digitālo/video rakstītāju izplatība, skatītāju migrācija no "premium" masu auditorijas kanāliem uz lētākiem specializētiem kanāliem un interneta konkurence, kas ir trīs lielākie draudi. Tomēr, neskatoties uz tiem, televīzijas daļa globālajā reklāmas tirgū pieaugs no 37,9% 2007. gadā līdz 38,2% 2008. gadā, kas ir rekordaugsts rādītājs.

Faktiski televīzija zaudē savu reklāmas tirgus daļu vairākās valstīs Ziemeļamerikā un Rietumeiropā tieši augstāk minēto iemeslu dēļ. 2008. gadā ZenithOptimedia prognozē televīzijas reklāmu tirgus daļas tālāku pazemināšanos par 0,3 procentiem līdz 32,4% atzīmei Ziemeļamerikā un par 0,5 procentiem līdz 30,4% atzīmei Rietumeiropā. Tomēr straujā reklāmas tirgu izaugsme parējās pasaules valstīs neitralizē šo tendenci. Šajos citu valstu reklāmas tirgos televīzija tiecas piesaistīt daudz augstāku reklāmas izdevumu daļu kaut vai tāpēc vien, ka šajos reģionos tā ir atkarīga no ātra apgrozījuma patēriņa preču (FMCG) reklamētājiem (kas tradicionāli dod priekšroku televīzijai, vairāk nekā citiem medijiem) un tāpēc, ka šo reģionu iedzīvotājiem ir mazākas mediju izvēles iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Olimpiskās spēles audzēs reklāmas investīcijas

, 06.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pekinas Olimpiskās spēles nākamgad paaugstinās reklāmas investīcijas pasaulē par 3 miljardiem ASV dolāru, prognozē mediju pakalpojumu aģentūra ZenithOptimedia.

ZenithOptimedia norāda, ka Ķīnas valdība ļoti strikti kontrolēs reklāmu izvietošanas vietas spēļu laikā un to saturu, lai aizsargātu gan savu tēlu, ko tā vēlas radīt visai pārējai pasaulei, gan oficiālo sponsoru intereses. Tomēr joprojām reklāmdevējiem būs pieejama liela reklāmas telpa, lai izmantotu Olimpisko spēļu popularitāti.

Iespējams, piektā daļa no visām reklāmas investīcijām Ķīnā 2008. gadā būs saistītas ar Olimpiskajām spēlēm. Lielākā daļa no tām būtu izlietotas reklāmā jebkurā gadījumā, taču ZenithOptimedia prognozē apmēram papildu 6% reklāmas investīciju pieaugumu (apmēram 900 miljonu dolāru), kas būs tiešs Olimpisko spēļu stimulācijas rezultāts, Db.lv informēja Leo Burnett Riga sabiedrisko attiecību projektu direktors Andris Zeļenkovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju aģentūra ZenithOptimedia samazinājusi savu starptautiskā reklāmas tirgus attīstības prognozi 2009. gadam, norādot, ka tirgus saruks par 8.5%. Aģentūra lēš, ka pasaules reklāmas tirgū kritums tuvojas zemākajam līmenim - neliela atgūšanās paredzama 2010. gadā, bet attīstība visos reģionos atsāksies 2011. gadā.

Aprīlī tika prognozēts, ka kritums pasaules reklāmas tirgū būs par 6.9%, taču gada 1. ceturkšņa tirgus rezultāti izrādījušies ievērojami zemāki nekā sākotnēji prognozēts. «Saskaroties ar ārkārtēju nedrošību, reklāmdevēji vairumā biznesa sektoru gatavojās sliktākajam scenārijam un samazināja savas investīcijas un izdevumus, paredzot strauju ienākumu samazināšanos. Nedrošā ekonomikas situācijā reklāma bieži vien tiek uzskatīta par liekiem izdevumiem un ātri samazināts reklāmas investīciju apjoms, neskatoties uz daudzajiem pētījumiem, kas liecina, ka kompānijas, kuras saglabā reklāmas investīcijas krīzes laikā, pēc krīzes izrādās stiprākas nekā kompānijas, kuras to nedara,» skaidro ZenithOptimedia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MTG: esošais regulējums un faktiskā situācija neļaus TV3 un LNT izmantot dominējošo stāvokli

Jānis Rancāns, 08.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modern Times Group (MTG) un LNT grupas apvienošanās darījums nevar negatīvi ietekmēt televīzijas tirgu Latvijā, kā arī esošais normatīvais regulējums un faktiskā situācija tirgū neļaus uzņēmumam rīkoties ļaunprātīgi attiecībās ar reklāmdevējiem.

Tā nosūtītā vēstulē Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) skaidro Modern Times Group. Vēstules versijā, kas izvietota NEPLP interneta vietnē, pamatojoties ar komercnoslēpumu, tomēr nav pieejama informācija par to, cik lielu daļu televīzijas un reklāmas tirgū veidos apvienotais uzņēmums.

MTG uzsver, ka apvienošanās darījums ietekmēs reklāmas tirgu, taču atrašanās dominējošā stāvoklī nav uzskatāma par pārkāpumu, jo tirgus dalībniekiem, kas atrodas šādā stāvoklī, to ir aizliegts ļaunprātīgi izmantot.

Uzņēmums uzskata, ka Konkurences likuma 13. panta pirmajā daļā noteiktie aizliegumi ir uzskatāmi par pietiekamu mehānismu, kas spēj nodrošināt spēku līdsvaru reklāmas tirgū, neļaujot rīkoties negodprātīgi nedz televīzijas programmu veidotājiem, ne arī reklāmdevējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija, 07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Starcom un ZenithOptimedia – lielākie reklāmas pircēji LNT

, 22.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Televīzijas kanālā LNT 2007. gadā lielākie reklāmas pircēji bija mediju aģentūras Starcom un ZenithOptimedia, liecina LNT sagatavotā Top10 dati.

LNT veidotajā mediju aģentūru topā Starcom un ZenithOptimedia 2007. gadā pakāpušās uz 1. vietu no 2. pozīcijas, kuru tās ieņēma 2006. gadā. Mediju aģentūras Starcom un ZenithOptimedia Latvijā pārstāv Publicis Groupe S.A. – vienu no pasaules lielākajām reklāmas aģentūru grupām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasaules reklāmas tirgus aug, Latvijas - krīt

Lelde Petrāne, 04.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā pieaugs par 4,8%, bet Latvijas – samazināsies par 10 -11%, liecina MMS Communications Latvia sniegtās aplēses. Latvijas reklāmas tirgus sarukšot vairāk nekā iepriekš prognozēts, jo priekšvēlēšanu cīņas laikā reklāmā ieguldīts mazāk nekā gaidīts.

2010. gada laikā jau vairākkārt uzlabota šā gada pasaules reklāmas tirgus izaugsmes prognoze, kas mainīta no 2,2% uz 3,5% un tagad uz 4,8% izaugsmi, salīdzinot ar 2009. gadu. Tam pamatā ir ZenithOptimedia pētījumi un apkopotā informācija par reklāmas tirgus pašreizējo attīstību pasaulē.

Visos pasaules reģionos 2010. gadā fiksēta ātrāka reklāmas tirgus izaugsme un atgūšanās no recesijas, kuras sekas 2010. gadā sākotnēji tika plānotas iespaidīgākas.

Lai gan ZenithOptimedia eksperti palielinājuši arī izaugsmes prognozi pasaules reklāmas tirgum 2011. gadā no 4,5% uz 4,6%, viņi atzīst, ka prognoze vērtējama uzmanīgi. Attīstīto reklāmas tirgu reklāmdevēji joprojām esot piesardzīgi attiecībā uz saviem nākotnes plāniem, kuros netiek paredzēta ambicioza ekspansija, jo bezdarba un kredītsaistību līmenis joprojām ir diezgan augsts, kā arī dažādu valstu valdības ar budžetu samazināšanu apdraud tirgus veselīgu izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus atgūšanās prognozējama, sākot no 2010. gada, liecina ZenithOptimedia jaunākā reklāmas tirgus prognožu un tendenču pētījuma rezultāti.

Pētnieki akcentē, ka krīzes laikā mazumtirdzniecības sektorā reklāmdevēji var piesaistīt patērētājus ar reklāmu, kas demonstrē pirkuma vērtību, kā arī to, ka virknei interneta mediju, kas savu biznesu balstījuši reklāmā, būs jāmeklē citas iespējas.

Centrāleiropas un Austrumeiropas tirgos 2009. gadā reklāmas investīciju apjoms samazināsies par 13.9%, bet pasaules kopējais reklāmas tirgus samazinājums paredzams 6.9% apjomā, liecina pētījuma rezultāti.

Pasaules reklāmas tirgus pakāpeniska atgūšanās esot prognozējama, sākot no 2010. gada.

Kopš 2008. gada decembra prognožu pētījuma rezultātu izziņošanas ekonomiskā situācija dažādās pasaules valstīs ir pieredzējusi būtisku recesiju, kas ietekmējis tirgus datu prognozes, norāda ZenithOptimedia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ekonomiskā situācija liek pārstrādāt reālākas reklāmas tirgus prognozes

, 17.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus izaugsmes tempi 2008. gadā samazinās no prognozētajiem 6.6% uz 4.3% gadā. Savukārt Centrālajā un Austrumeiropā reklāmas tirgus izaugsmes temps sarūk no prognozētajiem 17.4% uz 15.3% gadā, liecina mediju aģentūras ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījuma rezultāti.

Centrālās un Austrumeiropas reklāmas tirgus prognozes 2009. gadā ir samazinātas no 15.1% uz 12.7% izaugsmi gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo (2008.) gadu, liecina pētījums. Attiecīgi kopējais pasaules reklāmas tirgus pieaugums 2009. gadā prognozējams 4% apjomā līdz šim prognozēto 6% vietā.

Prognožu izmaiņas ietekmē problēmas finanšu nozarē, kuras izraisīja grūtības banku sektorā finanšu tirgus krīzes pēdējā posmā, kas radīja neskaidrības un nedrošību pasaules ekonomikā. Grūtības banku sektorā būtiski neietekmēs reklāmas tirgus apjomu, jo finanšu sektora reklāma veido tikai aptuveni 4% no kopējā reklāmas apjoma pasaulē. Taču reklāmas tirgus izaugsmi ietekmēs patērētāji, kuri centīsies taupīt līdzekļus, un reklāmdevēji, kuri rūpīgi analizēs savu budžetu, lai ietaupītu. Luksusa preču, ceļošanas pakalpojumu un izklaides nozares ir tās, kurās ir vērojams un prognozējams būtiskākais patēriņa un arī reklāmas investīciju samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prestiži auditori ierauti skandālā ar VN akcijām

Ieva Mārtiņa kopā ar Irēnu Zanderi, 14.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils naftas 7 % akciju slēptajā pārdošanā esot iesaistīti auditorfirmas Deloitte Latvia bijušie partneri Jānis Zelmenis un Vita Liberte.

Ventspils naftas (VN) otra lielākā akcionāra Latvijas naftas tranzīts (LNT) padomes priekšsēdētājs Mārtiņš Kvēps pastāstīja par viņa rīcībā nonākušiem dokumentiem, kuros aprakstīta VN akciju pārdošanas shēma un iesaistītās personas.

7 % pārdoti pašiem sev

M. Kvēps apstiprināja, ka pazudušie VN 7 % akciju, kas iepriekš piederēja LNT, nonākuši VN lielākā akcionāra Vitol īpašumā. Viņš atklāja, ka šogad 5. jūnijā par šo lietu Ģenerālprokuratūrā ir ierosināts kriminālprocess, LNT pieaicināti speciālisti ir aprēķinājuši nodarītos zaudējumus, kas nav mazāki par 100 milj. USD, bet oficiālais slēdziens iesniegts prokuroram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru mediju koncerns Modern Times Group (MTG) ir noslēdzis LNT iegādes darījumu; liecina MTG paziņojums medijiem. «Jā, no 1.jūnija LNT īpašnieks ir MTG,» DB apliecināja MTG Baltijas direktors Kaspars Ozoliņš.

Tādējādi MTG Broadcasting AB Latvijā, atbilstoši Konkurences padomes (KP) datiem, realizēs izšķirošu ietekmi pār SIA TV3 Latvia, VIASAT AS, SIA Star FM, kā arī pār AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija, kas realizē izšķirošu ietekmi SIA TV5, SIA Latvijas Ziņu Kanāls un SIA Mūzikas Kanāls.

LNT valdē un padomē darbosies tikai MTG darbinieki, atklāja K. Ozoliņš, paskaidrojot, ka viņš no 1.jūnija ir arī LNT ģenerāldirektors. LNT finanšu direktors ir Mārcis Balodis (MTG), bet izpilddirektors ir Guntars Traubergs (LNT).

Lai LNT grupa varētu turpināt veiksmīgi darboties, tiks veidota stratēģiskā padome, kurā būs LNT darbinieki, tostarp līdzšinējais LNT šefs Andrejs Ēķis. Tādējādi MTG grupa pārņem no 1.jūnija LNT biznesa vadību un konsolidē tā finanšu rādītājus. Detalizēta informācija par darījuma detaļām netiek sniegta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Analizē TV skatīšanās paradumus

Jānis Vēvers - sadarbībā ar Lattelecom, 23.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom TV reklāmas un auditorijas analītikas platforma ļauj monitorēt savas un konkurentu TV reklāmas aktivitātes populārākajos kanālos, sekot nozares un to reklāmdevēju kopējām aktivitātēm TV kanālos

Ko cilvēki patiesībā skatās TV? Šie jautājumi nodarbinājuši satura veidotājus un reklāmdevējus kopš televīzijas pirmsākumiem, mudinot meklēt aizvien precīzākus auditorijas un reklāmu skatīšanās mērījumus. Tagad komplicētā mērķa sasniegšanai talkā tiek ņemts arī mākslīgais intelekts, un jauno risinājumu tirgū ieviesis Lattelecom. Tas ir Baltijā pirmais tiešsaistes TV reklāmas un auditorijas analītikas rīks Claara, ko Lattelecom izstrādājis sadarbībā ar inteliģento tehnoloģiju uzņēmumu SIA Apply. No angļu vārda «clarity» (skaidrība) atvasinātā nosaukuma monitoringa instruments reālā laikā apkopo vairāk nekā 200 tūkstošu Latvijas mājsaimniecību statistiku. Tādējādi tas spēj sarūpēt līdz šim precīzākos reklāmu datus par iecienītāko TV kanālu skatījumiem uzreiz pēc to parādīšanās ēterā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LNT draud piketēt un nepārraidīt ziņas

Nozare.lv, 08.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tuvāko nedēļu laikā valdība neradīs risinājumu komerctelevīziju problēmām, kas saistītas ar nacionālo apraidi, telekompānija LNT kopā ar Latvijas Raidorganizāciju asociāciju paredzējušas rīkot piketu pie Ministru kabineta vai Saeimas, kā arī nepārraidīt ziņas, norāda telekompānijas LNT pārdošanas direktors Guntars Traubergs.

Kā stāsta Traubergs, šonedēļ LNT vēl paredzēta tikšanās Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā. Nav saņemta konkrēta atbilde no Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas. LNT kopā ar Latvijas Raidorganizācijas asociāciju tuvākajā laikā plāno tikties arī ar ministru prezidentu Valdi Dombrovski (V) vai citiem augsta līmeņa politiķiem.

Paralēli notiek gatavošanās piketam pie Ministru kabineta vai Saeimas, kas varētu notikt tuvāko nedēļu laikā, ko paredzēts pastiprināt, nepārraidot ziņu izlaidumus.

Precīzu laiku, kad LNT pieņems lēmumu par palikšanu vai iziešanu no nacionālās apraides, kļūstot par maksas kanālu, Traubergs vēl neprognozē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pasaules reklāmas tirgus pērn pieaudzis par 3,5%

Dace Skreija, 02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus izaugsmes temps 2011. gadā bijis 3,5% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu.

Savukārt 2012. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,7% apjomā, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Izaugsmes temps 2011. gadā ir zemāks par iepriekšējo – 2010. gadu, kad pasaules reklāmas tirgus izaugsme fiksēta 6,3% apmērā, salīdzinot ar 2009. gadu.

Kopējā pasaules reklāmas tirgū savu tirgus daļu turpina stabili audzēt televīzija un internets, kā arī neliela izaugsme fiksēta vides mediju segmentā. Televīzijas tirgus daļa ir izaugusi no 39,9% 2010. gadā līdz 40,2% 2011. gadā. Savukārt, interneta izaugsmes tempi ir straujāki – 2010. gadā veidoja 14,4% no pasaules reklāmas tirgus, 2011. gadā jau 15,9%. 2012. gadā internetam tiek prognozēti jau 17,6% tirgus apjoma, bet vēl pēc 2 gadiem (2014. gadā) internetam paredzēts apgūt 21,2% reklāmas investīciju, liecina ZenithOptimedia pētījuma rezultāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

"Projekts bez logotipa ir kā valsts bez karoga"

, 10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā SIA BaltHaus struktūrvienība BH Consulting™ veica presē izvietoto 92 jauno projektu reklāmu analīzi, kurus publicējis 61 attīstītājs. Pētījumā gaitā tika noskaidrots, ka apmēram 50% no jauno projektu reklāmām satur vismaz vienu būtisku kļūdu.

Analizējot jauno projektu reklāmu presē, BH Consulting™ eksperti konstatējuši, ka nekustamā īpašuma nozarei reklāmas kvalitātes jautājums ir Ahileja papēdis, kā rezultātā nolemts, ka pētījuma rezultāti jāpadara publiski pieejami.

Apmēram 17% no izanalizētas reklāmas ir pielaista vienlaicīgi divu kļūdu kombinācija, no tādām 3 būtiskām kļūdām kā: slikta projekta vizualizācija, argumentu neesamība un ar informāciju pārpildīts reklāmas laukums. Šīs kļūdas jauno projektu reklāmā pārsvarā raksturīgas attīstītājiem ar nelielu realizēto projektu skaitu. Tikai 10% no visas jauno projektu reklāmas presē, nesatur nevienu no zemāk minētajām sešām kļūdām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasaules reklāmas tirgū gaidāms neliels pieaugums

Atis Rozentāls, 11.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2010. gadā turpināsies pasaules reklāmas tirgus stabilizācija, veidojot pat tirgus pieaugumu par 0.9% salīdzinājumā ar 2009. gadu.

Tā prognozē globālā mediju aģentūra ZenithOptimedia. Šogad pasaules reklāmas tirgus piedzīvoja spēcīgāko reklāmas investīciju apjomu kritumu, kad investīciju apjomi samazinājās par 10.2%.

Pakāpeniska pasaules reklāmas tirgus atgūšanās prognozējama nākamo 3 gadu laikā. Atgūšanās vienmērīgi pastiprināsies, turpinot pieaugt uzņēmumu un patērētāju pārliecībai, ar 3.9% pieaugumu 2011. gadā un 4.8% pieaugumu 2012. gadā, teikts pētījumā.

Visi attīstītie tirgi Ziemeļamerikā, Rietumeiropā un Japānā ir cietuši ievērojamus zaudējumus un ZenithOptimedia prognozē, ka reklāmas investīciju apjomi 2010. gadā Ziemeļamerikā samazināsies par 2.4%, Rietumeiropā – par 0.5% un Japānā par 3.2%. Stabilizācija un mērens pieaugums šajos tirgos paredzams no 2011. gada. Savukārt, daudzi tirgi attīstības valstīs – it īpaši Āzijas Klusā Okeāna piekrastē un Latīņamerikā – šogad ir turpinājuši pieaugt. Daudzi attīstības tirgi Centrāleiropā un Austrumeiropā, kā arī pārējās pasaulē daļās, ir cietuši no lieliem triecieniem to ekonomikai un reklāmas tirgum. Kopumā Centrāleiropā un Austrumeiropā reklāmas investīciju apjomi 2010. gadā pieaugs par 2.3%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā mediju kompānija Modern Times Group MTG AB parakstījusi vienošanos par 100% a/s Latvijas Neatkarīgā Televīzija (LNT) iegādi. Darījuma cena pagaidām netiek atklāta.

Darījuma pabeigšanai vēl nepieciešams Latvijas Konkurences padomes apstiprinājums. Kamēr KP nesniegs savu atzinumu par apvienošanos, tikmēr plašāki komentāri par darījumu netiks sniegti, Db sacījaTV3 ģenerāldirektore Baiba Zūzena. Tāpat viņa atzina, ka līdz KP lēmuma saņemšanas, saistībā arī TV3 nekas netiks mainīts. Patalaban Konkurences padome gaida apvienošanās ziņojumu, lai varētu izvērtēt un apstiprināt šo darījumu. Lēmumu padomei ir jāpieņem četru mēnešu laikā, DB norādīja padomes pārstāve Inita Kabanova.

LNT šefa Andreja Ēķa komentāru par darījumu Db nav izdevies iegūt.

MTG Latvijā pieder arī telekanāli TV3, 3+ un TV6. Ja darījums tiks apstiprināts, tad kompāniju apvienošanas rezultātā MTG konrolēs apmēram 37 % televīziju tirgus, rēķinot pēc skatīšanās laika daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

J.Liepiņš: KP nosacījumi nesola MTG ātru investīciju atdevi

Sanita Igaune, 22.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Spriežot pēc Konkurences padomes (KP) atzinuma, tā ir ņēmusi vērā Reklāmas asociācijas padomes ieteikumus, izvērtējot TV3 darījumu, iegādājoties LNT. Piemēram, KP lēmumā teikts, ka apvienošanās dalībnieki, attiecībā pret reklāmdevējiem, nedrīkst savas programmu pakas sasaistīt,» norāda mediju aģentūras MediaHouse un Reklāmas asociācijas Apvienotās industrijas nodaļas vadītājs Juris Liepiņš.

Proti, ja reklāma tiek ievietota LNT programmu grupā, reklāmdevējam nedrīkst uzspiest šīs reklāmas ievietošanu arī citos MTG kanālos, tostarp Igaunijā un Lietuvā. MTG cenas izmaiņas pārbaudītu starptautiska audita kompānija, atgādina J. Liepiņš.

Viņš norāda, ka risinājums ir interesants reklāmas izcenojumu jautājumos. Apvienošanās dalībniekiem ir liegts paaugstināt reklāmas raidlaika cenas kanālos TV3, TV6 un 3+ vismaz līdz 2012. gada beigām, bet, ja līgums ar kādu reklāmdevēju ir spēkā ilgāk, tad līdz šī līguma termiņa beigām. Savukārt pēc 2012. gada reklāmas cenu drīkst palielināt ne vairāk kā par gada inflācijas koeficientu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

MTG un LNT apvienošanās cels televīzijas reklāmu cenu

Nozare.lv, 09.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā raidorganizāciju koncerna Modern Times Group (MTG) un Latvijas Neatkarīgās televīzijas (LNT) grupas apvienošanās, visticamāk, palielinās televīzijas reklāmas cenu, taču skatītāji lielas izmaiņas nejutīs, norāda aptaujātie mediju aģentūru pārstāvji.

Kā pastāstīja reklāmas aģentūras Alpha Baltic mediju direktors Ivars Sudmalis, apvienošanās rezultātā zaudētāji būs reklāmdevēji, jo reklāmas cenas neizbēgami pieaugšot.

«Šāds koncerns savās rokās turētu 67% no Latvijas televīziju reklāmas tirgus daļas - principā tiks kontrolēts nozares reklāmas tirgus,» sacīja Sudmalis, kurš nav pārliecināts, ka Konkurences padome (KP) sankcionēs šādu darījumu.

Viņš arī norāda, ka lielāka naudas plūsma kanālos nozīmētu arī kvalitatīvāku saturu, turklāt, ņemot vērā, ka kanālu grupām ir dažādas mērķauditorijas un raidījumu formāti, visticamāk, skatītājus LNT pārdošana konkurējošam uzņēmumam neietekmēšot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.maijā News Corp Europe, kas ir simtprocentīgs News Corporation uzņēmums, iegādājās telekompāniju LNT un 70% telekompānijas TV5 akcijas, Db.lv informēja LNT ģenerāldirektors Andrejs Ēķis. Laikraksta Dienas Bizness aptaujāto ekspertu aplēses liecina, ka darījuma summa varētu būt 18,5 miljoni latu.

News Corp Europe virza un vada News Corporation’s investīcijas kontinentālajā Eiropā, Centrālajā un Austrumeiropā, kā arī bijušajā Padomju Savienībā. News Corp Europe jau investējusi Bulgārijas, Polijas, Serbijas, Turcijas, Rumānijas un tagad arī Latvijas telekompānijās.

Marty Pompadur, News Corp Europe priekšsēdētājs paziņoja "LNT un TV5 ir stabilas Latvijas televīzijas. Mēs esam pārliecināti, kas News Corporation’s daudzpusīgā pasaules pieredze televīzijas jomā apvienojumā ar esošās vietējās vadības zināšanām par tirgu Latvijā sekmēs LNT un TV5 izaugsmi."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saņemot Konkurences padomes (KP) atļauju, savu darbību turpinātu gan TV3, gan LNT, norāda Modern Times Group (MTG) vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš, raksta Dienas bizness.

Šobrīd viens no būtiskākajiem notikumiem sabiedriskajā telpā ir iecerētā TV3 īpašnieka MTG un AS Latvijas Neatkarīgā televīzija (LNT) apvienošanās darījums. Šobrīd iesaistītās puses gaida KP lēmumu, jo tā noteiks, vai šādu darījumu var īstenot. «No MTG puses darījums ir biznesa lēmums,» DB norāda K. Ozoliņš, vēršot uzmanību uz situāciju mediju nozarē un LNT finansiālo situāciju, kas tuvākajā laikā, iespējams, varēja beigties ar fiasko. Ja TV3 ir stratēģiskais investors MTG, kas krīzes situācijā var sniegt palīdzīgu roku, tad LNT gadījumā, kad tā menedžments ir izpircis kompānijas akcijas, aina ir cita. Ja vienu dienu LNT paziņotu, ka beidz savu darbību, tad pastāvēja pārāk liels risks, ka šo nišu aizstās ārvalstu TV kanāli, kas atstātu negatīvu ietekmi uz vietējo TV saturu. Tāpat jāņem vērā, ka jauna TV kanāla izveidē vajadzētu gan ievērojamus līdzekļus, gan talantus. «Tāpēc mums bija labāk, ka varam iegādāties šo uzņēmumu, lai tirgū varam un spējam konsolidēt savus spēkus,» skaidroja K. Ozoliņš, uzsverot, ka Baltijā MTG ir ilgtermiņa spēlētājs. Tāpat darījums ir izdevīgāks no saimnieciskā viedokļa, kad MTG investē LNT un turpina attīstīt gan TV3, gan LNT.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Interneta reklāmas tirgus attīstība pārsteidz

, 10.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban norisinās strauja interneta reklāmas tirgus izaugsme, kas ir straujāka par visām līdzšinējām prognozēm. 2010. gadā interneta reklāma veidos 12,3% no pasaules reklāmas tirgus apjoma, liecina ZenithOptimedia jaunākā reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījuma rezultāti.

Ziemeļamerikas un Rietumeiropas reklāmas tirgum 2008. gadā tiek prognozēta izaugsme tikai vidēji 3,8% līmenī, salīdzinot ar 2007. gadu. Taču kopējā pasaules reklāmas tirgus izaugsme 2008. gadā prognozējama 6,5% apjomā. Palēnināto attīstības tempu, kas vērojams vecajos reklāmas tirgos, kompensē jaunie tirgi, kuros reklāmas tirgus izaugsmes tempi ir daudz straujāki. Līdzsvarojumu sniedz Āzijas un Klusā okeāna reģions, kurā 2008. gadā reklāmas investīciju apjoma pieaugums prognozējams 8,2% apjomā, salīdzinot ar 2007. gadu. Viens no straujākajiem reklāmas investīciju izaugsmes tempiem 2008. gadā prognozējams Centrālās un Austrumeiropas reklāmas tirgos – 18,3%, secināts veicot pētījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2007. gada jūlijā

, 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28.08.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūlija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere komentē, ka, kā jau tika prognozēts, jūlijā bija vērojams tradicionālais mediju reklāmas tirgus apjomu kritums - TV, presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada jūlijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūniju, ir krities par 12 %. Attiecīgi jūlijā tika reģistrēti 2,09 miljoni cm², bet jūnijā - 2,37 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada jūlijā presē reģistrēti 14 663 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2006.gada jūlijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 342 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūlijā bijuši: Tele2, Elkor, Maxima, Bite, LMT, L’Oreal, Cellxl.lv, DNB Nord, Rebus, Mono M. Reklamētākās markas presē – Maxima, DNB Nord, Tele2.

Televīzija

Televīzijā jūlijā, salīdzinot arī jūniju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 19 %. Jūlijā televīzijā noraidītas 39,5 tūkstoši minūtes, bet jūnijā – 48,7 tūkstoši minūtes reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

, 24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.

Komentāri

Pievienot komentāru