Lai nodrošinātu pārskatāmu informāciju kases čeku izdrukās par taksometru pakalpojumiem, braukšanas maksas aprēķinā turpmāk iecerēts vienlaikus izmantot gan attāluma, gan laika tarifu.
To paredz Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotie grozījumi noteikumos par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem.
Šobrīd braukšanas maksas aprēķinā par taksometru pakalpojumiem tiek izmantots vienkāršais tarifs. Proti, taksometru skaitītājos ir ieprogrammēts minimālais ātrums, kuru pārsniedzot, tiek aprēķināts tikai nobrauktais attālums, savukārt, braucot lēnāk, rēķināts tiek ceļā pavadītais laiks. Līdz ar to čekā atspoguļotā informācija neesot objektīva, jo neuzrādot reālo kilometru nobraukumu.
Tāpēc turpmāk iecerēts brauciena maksu aprēķināt, summējot kopā gan nobrauktos kilometrus, gan braucienā pavadīto laiku neatkarīgi no tā, ar kādu ātrumu taksometrs ir braucis.
Summējoties abiem parametriem, braukšanas maksai taksometros teorētiski vajadzētu palielināties, taču SM prognozē, ka taksometru pārvadājumu tirgus nepieļaus cenu celšanos. Gan laika, gan attāluma maksimālo tarifu noteikšana ir katras pašvaldības kompetencē.
Jāatgādina, ka no nākamā gada 1.janvāra visos taksometros būs jāizsniedz kases čeks. Lai stātos spēkā, izstrādātie noteikumu grozījumi vēl jāpieņem valdībā.
Šogad augustā Latvijā bija reģistrēti vairāk nekā divi tūkstoši taksometru skaitītāju, liecina SM informācija. Tā kā ir spēkā prasība visus taksometrus aprīkot ar skaitītājiem, SM secinājusi, ka tik daudz valstī būtu jābūt arī taksometriem.