Jaunākais izdevums

Prezentēta karte, kurā atzīmētas radaru pirmās izvietošanas kārtas atrašanās vietas. Lai gan ar karti iepazīstina pats Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš, tā ir visnotaļ savdabīga - daļa apdzīvoto vietu atzīmētas krievu valodā, piemēram, Pига.

Fotoradari Latvijā tiks izvietoti trijās kārtās – vispirms Rīgas reģionā, bet pēc tam pakāpeniski Latvijā. Pirmie radari Rīgas reģionā varētu sākt strādāt 21. oktobrī, norādīja E. Zivtiņš.

Šodien paredzētajā preses konferencē policija prezentēs vietas, kurās Rīgas reģionā būs izvietoti fotoradari. Prevencijas pārvaldes priekšnieks radio arī pieļāva, ka informāciju par radariem varētu ievietot arī policijas interneta vietnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairākas dienas publiskajā telpā nerimst diskusija par fotoradaru izvietošanas principiem. Jāatzīst, ka arī mēs ar paziņām ik pa brīdim spriedelējam, kur tie radari atrodas, kas ir tie stacionārie un kas pārvietojamie, kur tā īstā un solītā radaru karte un kad galu galā tos radarus beidzot uzstādīs? Respektīvi, daudz jautājumu, tikpat daudz atbilžu, skaidrības nekādas, bet nav jau arī būtiski, tas tik tā - papļāpāšanas pēc.

Bet ja tēmā tomēr iedziļinās, tad šādi tādi vērā ņemami secinājumi veidojas. Pirmkārt, pasākums ir tā kā nedaudz ieildzis. Konkursa uzvarētājs tika noskaidrots teju pirms gada – 2011. gada martā. Kā noprotams no amatpersonu paziņojumiem, tad pašlaik autovadītājiem ir «pieejami» tikai pārvietojamie radari. Tātad tie, kurus var atpazīt pēc blakus stāvošiem bulku vāģiem. Stacionārie vēl tikai būšot, uzstādītāja firma nekur nesteidzas, ignorē līguma nosacījumus, jo sods par to neesot būtisks. Policija sūdzas, ka kļuvusi par situācijas ķīlnieci, jo konkursu rīkoja Iekšlietu ministrija, pati atbildīgā ministre tagad strādā kādā privātā izdevniecībā, visi gali ūdenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Francijā uz ceļiem sāk darboties vidējā ātruma radari

Lelde Petrāne, 20.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Francijas automaģistrālēm sāk darboties jauni ātruma radari, kas fiksē automašīnu vidējo ātrumu vairāku kilometru garumā, vēsta thelocal.fr.

Radari, lai izmērītu automašīnas vidējo ātrumu, izmanto vairākas pozīcijas.

Pirmie jaunie radari uzstādīti austrumu Doubs reģionā.

Saskaņā ar valsts ceļu satiksmes drošības aģentūras Sécurité Routière sniegto informāciju radaru uzstādīšanas mērķis ir pielikt punktu bīstamajai praksei, kad autovadītāji strauji palēnina braukšanas ātrumu pirms radara un pēc tam to atkal palielina.

Kameras nemirgojot, bet pirms kontrolētās teritorijas uzstādītas brīdinājuma zīmes. Vadītāji redz ātruma paneļus, kas informē, cik ātri viņi brauc.

Sécurité Routière informējusi, ka radari tiks uzstādīti uz ceļiem, kur ir īpaši liels negadījumu risks. Tie ietver ceļus, kas pēkšņi sašaurinās, kuros ir daudz līkumu vai kas atrodas pie tuneļiem un tiltiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā un Lietuvā jau domā par cita veida ātruma pārkāpumu fiksēšanu; Latvijā kontrolēšana varētu sākties janvāra beigās, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Kamēr Latvijā divus gadus pēc neveiksmīgās Vitronic (vēlāk V-Traffic) fotoradaru ieviešanas vēl tikai tiek testēts pirmais stacionārais fotoradars, kaimiņvalstīs jau izskata iespēju, kā sodīt pārkāpējus nevis par ātruma pārkāpšanu konkrētā momentā, bet gan garākā ceļa posmā.

«Šobrīd Gatso tipa radaru uzstādīšana (autoceļa Rīga–Ventspils 22,5. kilometrā pie Varkaļu kanāla) notiek saskaņā ar līgumu, kas noslēgts ar CSDD. Pirmais radars ir uzstādīts pagājušajā gadā un šobrīd darbojas testa režīmā. Vēl seši radari tiks uzstādīti 21. janvārī,» DB norāda fotoradaru uzstādītājas SIA Reck valdes priekšsēdētājs Viesturs Kaģis. Pēc viņa teiktā, visi uzstādītie radari būs verificēti atbilstoši Latvijas likumdošanai. Savukārt pārējie radari tiks uzstādīti tiklīdz Reck saņems radaru uzstādīšanai atbilstoši sagatavotas vietas, kā tas paredzēts līgumā. Par radaru uzstādīšanas vietu nodrošināšanu un sagatavošanu atbilstoši tehniskajām prasībām Reck neatbild. Pirmais fotoradars varētu sākt fiksēt pārkāpumus jau janvāra beigās, pieļauj CSDD pārstāve Agnese Korbe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija saskaņā ar līguma nosacījumiem 28.septembrī izbeigs līgumu ar fotoradaru piegādātājiem Vitronic, šodien pēc valdības slēgtās sēdes preses brīfingā paziņoja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Valdība šodien sēdes laikā uzklausīja arī kompānijas Vācijas partnerus, kuri izteica gatavību iesniegt priekšlikumu situācijas normalizēšanai līguma saistību izpildei. Ja tādi netiks iesniegti, līgums 28.septembrī tiks izbeigts, sacīja Kozlovskis. Šie priekšlikumi esot saistīti ar fotoradaru darbības nepārtrauktības nodrošināšanu.

Iekšlietu ministrs stāstīja, ka patlaban no Vitronic Baltica saņemtie rakstveida paskaidrojumi neesot pietiekami, lai pieņemtu lēmumu par līguma turpināšanu. Kozlovskis vēl nemācēja teikt, kāds būs fotoradaru liktenis pēc 28.septembra, ja līgums ar fotoradaru piegādātājiem tiks lauzts. Lēmums par to būs jāpieņem tuvākā mēneša laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pašlaik Rīgā un tuvākajos pagastos ik dienu dežūrē 34 pārvietojamie radari. Policijas mājaslapā atrodamā «radaru izvietojuma karte» atspoguļo tikai iespējamību, nevis reālo situāciju,» raksta izdevums Ir.

Uz lūgumu iepazīstināt, kur tieši atrodas katrs radars, tas saņēmis kategorisku atteikumu. «Tā ir policijas iekšējā informācija. Neviens nevar iejaukties policijas darbā,» sacījis Valsts policijas prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Kad izdevums iebildis, ka tādējādi nevar objektīvi salīdzināt, vai radari izvietoti pilsētas bīstamākajās vietās, vai arī tur, kur vieglāk iekasēt sodu, Zivtiņš ieteicis «uzticēties».

Balstoties uz analītiskā dienesta vērtējumu, Zivtiņš izvēlas, kur stāvēs radari, un Vitronic Baltica tos tur arī novietojot. Radaru izvietojums varot mainīties reizi nedēļā, bet dažos gadījumos - vēl retāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā traģisko satiksmes negadījumu statistiku, tuvākajā laikā uz bīstamākajām šosejām Latvijā parādīsies informatīvie displeji. To uzdevums būs uzrādīt ātrumu, kādā garām brauc katra konkrētā automašīna, trešdien raksta laikraksts Diena.

Ja atļautais braukšanas ātrums tiks ievērots, ekrānā parādīsies smaidīga zaļa sejiņa, ja ne – dusmīga un sarkana. Latvijas valsts ceļu vadītājs Jānis Lange Dienai atklāj, ka kopumā paredzēts uzstādīt 11 šādu ekrānu.

Uz jautājumu, vai lielāks efekts nebūtu no fotoradaru uzstādīšanas, viņš īsti neatbild: «Mūsu mērķis nav sodīt, bet panākt, lai cilvēki ievērotu noteikto braukšanas ātrumu. Ārvalstu pētījumi apliecina, ka ātrums šajās vietās samazinās par apmēram 10 km/h.»

Uz to, vai fotoradaru darbošanās laikā uz ceļiem gāja bojā mazāk cilvēku, ļoti precīzi atbild statistika. 2012. gadā, kad darbojās Vitronic fotoradari, ceļu satiksmes negadījumos bojā gāja 177 cilvēki. 2013. gadā radari tika novākti, un statistika liecina, ka uz ceļiem dzīvība tika atņemta 179 cilvēkiem. Pērn bojāgājušo skaits sasniedza 212, tomēr šis skaitlis ne tuvu nav rekords. Piemēram, 2003. gadā satiksmes negadījumos nomira 532 personas. Deviņdesmito gadu sākumā šis skaitlis teju sasniedza tūkstoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pauls Timrots: ja uz man piederošas zemes gribētu uzstādīt radaru, es arī pasūtītu

Lelde Petrāne, 21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radaru izvietošana tiek asi kritizēta, tie tiek demolēti, iedzīvotāji savas zemes īpašumtiesības izmanto, lai stātos pretī radaru uzstādīšanai, autovadītāji viens otru visādos veidos brīdina par uzstādītajiem radariem. Tādēļ laikraksts Diena mēģinājis rast atbildi uz jautājumu, kāpēc tauta tā nīst fotoradarus.

Autožurnālists Pauls Timrots laikrakstam sacījis, ka nemiera cēloņus saskata tieši radaru ieviešanas procesā: «Valsts attieksme šajā jautājumā ir bijusi sabiedrībai uzspļaujoša, uzstādot radarus dīvainās vietās un līdz galam nepaskaidrojot, kādēļ radaram jābūt tieši tur. Nav brīnums, ka sabiedrība spļauj pretī, piemēram, ja uz man piederošas zemes kāds to radaru gribētu uzstādīt, arī es viņu pasūtītu.»

Arī sociologs Aigars Freimanis norādījis uz necaurskatāmo radaru ieviešanas procesu un komunikācijas kļūmēm, kas radījušas iespaidu, ka policija šajā jautājumā aizstāv privātuzņēmuma, nevis plašākas sabiedrības intereses. Tomēr viņš aicina palūkoties dziļāk, jo pašos pamatos, noslēdzot ar privātfirmu līgumu par radaru ieviešanu, tajā esot iekļauts «ētiski kropls» pieņēmums, kas daudzos radījis dziļa aizvainojuma sajūtu. «Absurdi ir ielikt līgumā ideju, ka firma dzīvo no tā, ka ir pārkāpēji. Tas nozīmē, ka firma nemaz nevar būt ieinteresēta tajā, lai autovadītāji būtu godīgāki, jo tādā gadījumā firma būtu pagalam, un policija, kam būtu jābūt godīguma balstam, noslēdzot šo līgumu, ir pateikusi, ka firmu atbalsta,» viņš skaidrojis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ātruma radari Igaunijā nav devuši gaidītos rezultātus

Lelde Petrāne, 25.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātruma radari, kas 2010. gadā tika izvietoti uz vienas no Igaunijas visvairāk izmantotajām šosejām - Tallinas-Tartu šosejas, nav devuši gaidītos rezultātus attiecībā uz satiksmi, atsaucoties uz pētījumu, vēsta baltic-course.com.

Igaunijas Drošības zinātņu akadēmijas studentes pētījuma rezultātā secināts, ka, lai gan no 2008. gada vidējais braukšanas ārtums uz šosejas sāka samazināties, kopš 2011. gada jeb tad, kad, balstoties uz radaru informāciju, sāka sodīt autovadītājus, vidējais ātrums uz Tallinas-Tartu šosejas ir audzis.

Pētījumi liecina, ka tad, kad braukšanas ātrums palielinās par 1 km/h, satiksmes negadījumu, kas beidzas ar nāvi, skaits palielinās par vairāk nekā 4%. «Ņemot vērā šo atziņu, ir ļoti žēl, ka vidējais ātrums uz Tallinas-Tartu šosejas pagājušajā gadā ir pieaudzis,» norāda pētījuma autors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā uz ceļiem izvietoti vēl četri stacionārie fotoradari

Rūta Cinīte, 11.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajās dienās uz Latvijas ceļiem sāks darboties četri jauni stacionārie fotoradari. Tie atradīsies Pūrē, Durbē, Lilastē un Baldonē, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Sabiedrisko attiecību daļa.

«Četri jaunie radari jau ir uzstādīti un pirms to atrašanās vietām ir izvietotas informatīvas ceļa zīmes, uz kurām norādīts ātruma mērierīces atrašanās vietā atļautais braukšanas ātrums. CSDD vērš autovadītāju uzmanību, ka braukšanas ātruma režīms vienmēr un ne tikai šajās vietās ir jāievēro neatkarīgi no tā, vai fotoradars darbojas vai ne,» norāda direkcijā.

Tādējādi uz Latvijas ceļiem kopumā darbosies 52 stacionārie fotoradari.

CSDD atgādina, ka valdības apstiprinātais stacionāro fotoradaru uzstādīšanas plāns paredz līdz 2018.gadam uz Latvijas ceļiem kopumā uzstādīt 100 ātruma mērierīces, kas ievērojami paplašinātu atļautā braukšanas ātruma pārkāpēju kontroli. Līdz šī gada beigām plānots uzstādīt vēl astoņus radarus. Savukārt 2018.gadā uz ceļiem parādīsies vēl 40 jauni stacionārie fotoradari, nodrošinot to, ka līdz nākamā gada beigām Latvijā kopumā darbojas 100 radari.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Publiskotas 105 pārvietojamo fotoradaru iespējamās atrašanās vietas

LETA, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija savā mājaslapā publicējusi 105 pārvietojamo fotoradaru iespējamās atrašanās vietas.

20 iespējamie radari plānoti Rīgā, tāpat vairāki tiks izvietoti Rīgas reģionam tuvākajos novados. Radari var tik izvietoti uz gandrīz visiem valsts galvenajiem autoceļiem, kā arī nelielu pilsētu centrālajās ielās, piemēram, pie Saldus ģimnāzijas.

Tāpat transportlīdzekļu vadītājiem jārēķinās, ka radari var atrasties tuvu valsts robežai, piemēram, mērierīci policija plāno izvietot Zilupes novadā, Zaļesjes pagastā, uz autoceļa Ludza-Krievijas robeža.

Ar iespējamajām atrašanās vietām iespējams iepazīties šeit.

Tuvākajā laikā sāks darboties 12 jaunie pārvietojamie fotoradari. Šobrīd mērierīces izmanto testa režīmā un autovadītāji vēl netiek sodīti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Stacionāro radaru uzstādīšanas termiņš, visticamāk, tiks pagarināts līdz septembrim

Lelde Petrāne, 17.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stacionāro fotoradaru uzstādīšanas, ko veic uzņēmums Vitronic Baltica un partneri, galīgais termiņš, visticamāk, tiks pagarināts līdz septembra vidum, intervijā LNT raidījumā 900 sekundes sacīja Valsts policijas priekšnieks ģenerālis Ints Ķuzis.

Kā vairākkārt vēstīts, konkursa nosacījumi paredz, ka uzņēmumam līdz 20.maijam jāuzstāda 110 stacionārie fotoradari.

Ķuzis atzina, ka šobrīd ir skaidrs - visi stacionārie radari līdz šim datumam uzstādīti netiks, lai gan patlaban radaru uzstādīšana notiekot gan dienu, gan nakti.

Jautāts, kas notiks, ja visi radari līdz konkrētajam datumam netiks uzstādīti, Ķuzis stāstīja, ka tiks lemts par termiņa pagarināšanu. Esot tiesības piešķirt vēl divu mēnešu termiņu un pēc tam vēl 10 dienu termiņu. Taču pēc katra termiņa noslēgšanās uzņēmumam ir jāiesniedz skaidrojums, kādēļ nepieciešama tā pagarināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fotoradaru ieviešana aizkavēsies uz nenoteiktu laiku

Lelde Petrāne, 31.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru pilnīga ieviešana aizkavēsies uz nenoteiktu laiku, atsaucoties uz Valsts policijas (VP) Prevencijas pārvaldes priekšnieka Edmunda Zivtiņa teikto, vēsta laikraksts Neatkarīgā. To piegādātāji neesot izpildījuši iepriekš noslēgtās vienošanās.

Pagaidām notiekot pieņemšanas un nodošanas process un E. Zivtiņš uzsver, ka nekvalitatīvu produktu VP nepieņems.

Skaidrojot, kādus solījumus ātruma mērīšanas ierīču piegādātāji nav izpildījuši, VP pārstāvis norādījis, ka runa nav par ierīču tehnisko stāvokli – ar to viss esot kārtībā. Problēmas saistītas ar iepriekš noslēgto līgumu – uzņēmēji nav spējuši izpildīt visas saistības. Konkrētus punktus, kas palikuši neizpildīti, E. Zivtiņš neprecizējis, jo līgums esot ierobežotas pieejamības dokuments.

Iepriekš noslēgtā vienošanās paredzēja, ka fotoradariem jāsāk darboties līdz šī gada 21. oktobrim. Gadījumam, ja gadās kāda ķibele, tika paredzēts mēnesi ilgs pārejas laiks, taču pašlaik solīt, ka 21. novembrī visi fotoradari darbosies, E. Zivtiņš neuzņemas. Ātruma mērīšanas ierīču ieviešana pārceļas uz nenoteiktu laiku, jo būšot jāmaina līguma nosacījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās internetā iespējams nopirkt gandrīz visu, taču pirms pirkuma veikšanas nepieciešams izpētīt tirgu un atlasīt labus piedāvājumus. Arī šo uzdevumu var viegli un operatīvi paveikt tiešsaistē, pateicoties mūsdienīgiem produktu un pakalpojumu salīdzināšanas portāliem. Salīdzināšanas portāls nodrošina pieeju svarīgākajai informācijai un palīdz veikt zinošu izvēli. Vai vēlies uzzināt vairāk par šo procesu? Tad lasi tālāk!

##Salīdzināšanas portāls tiem, kuri novērtē ik minūti

Kur Tu būtu meklējis informāciju par dažādiem pakalpojumiem, ja salīdzināšanas portāls nebūtu pieejams? Droši vien izmantotu Google, lasītu pakalpojumu aprakstus dažādās mājaslapās un meklētu atsauksmes blogos un komentāros. Šī stratēģija nav slikta, taču tā ir laikietilpīga, turklāt ne vienmēr patstāvīgi var atrast visus pakalpojumu sniedzējus.

Salīdzināšanas portāls Comparo.me atrisina abas šīs problēmas – tas apkopo informāciju par visiem uzņēmumiem, kas piedāvā konkrētu pakalpojumu: aizdevumus, apdrošināšanas polises, viesnīcas utt. Pateicoties tam, produktu salīdzināšana kļūst ātra un efektīva – lai iepazītos ar visu informāciju, atlasītu piedāvājumus un veiktu izvēli, ir nepieciešamas tikai pāris minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Cilvēki ļoti nepieņem radarus ne tāpēc, ka gribētu baigi ātri braukt, bet riebjas, ka viņus kontrolē,» skaidro ceļu satiksmes eksperts Pauls Timrots.

«Apnīk tā strostēšana kā skolā: «Sēdi!», «Runā!», «50!» un «tikai 50!». Jāpieiet tomēr saprātīgi. Ja saka truli «50!», cilvēki saka: «Jā, labi, 50!», bet es rakstu īsziņu, ēdu, pļāpāju, man nav jāskatās uz ceļu, jo to galveno prasību – 50 – es izpildīju! Tas neveicina aktīvu un jēdzīgu attieksmi pret satiksmes drošību,» intervijā laikrakstam Neatkarīgā paudis eksperts..

«Ja nodzīsi cilvēkus uz tiem trulajiem 50 vai 90, cilvēki nesāks braukt uzmanīgāk – viņi piemigs un iebrauks grāvī. Cilvēks ir mazliet steidzīgs, nervozs, agresīvs, viņam tā dūša ir jāpiesien. Ja viņš brauc tos plus 10–15, viņš arī uzmanās, ka tik nebūs kāds policists, uzmanīgi skatās uz ceļu, vai nav radari, policisti, vai kāds nemirkšķina pretī. Ja brauc tik, cik liek, ar kruīziņu uz 90, bet uz ceļu vairs neskatos. Jāsaprot arī cilvēku daba, nevaram cerēt, ka likums visu sakārtos,» norādījis P. Timrots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau atkal pēkšņi izdevumi? Pietrūkst naudas svarīgiem tēriņiem? Ne katram cilvēkam ir pietiekami lieli iekrājumi, lai varētu viegli tikt galā ar negaidītiem dzīves pavērsieniem, tāpēc daudzi meklē finanšu atbalstu kredītiestādēs. Taču ko izvēlēties – patēriņa kredītu, kredītkarti, bet varbūt kredītlīniju? Salīdzinājumā ar citiem aizdevumu veidiem, kredītlīnija ir elastīga un piemērota izmantošanai dažādās situācijās. Nav pamata bēdāties, izvēlies kredītlīniju un saņem nepieciešamo atbalstu. Lasi tālāk un uzzini vairāk par kredītlīnijas priekšrocībām!

##Kredītlīnija – mūsdienīgs finanšu drošības spilvens

Kredītlīnija ir patēriņa kredīta paveids, kas ir pielāgots mūsdienu cilvēka straujiem dzīves pavērsieniem. Situācijā, kad cilvēkam ir pietiekama maksātspēja, bet nav iespēju veikt ikmēneša uzkrājumus, kredītlīnija var kalpot par finanšu drošības spilvenu. Vēl viens pluss – kredītlīnija nodrošina maksimāli draudzīgu aizņemšanās pieredzi. Ik mēnesi maksājot nedaudz vairāk, nekā noteikts rēķinā, var ātrāk dzēst parādsaistības.

Tāpat kā patēriņa kredīts, kredītlīnija:

- ir ilgtermiņa aizdevums ar atmaksas termiņu līdz 24 – 36 mēnešiem;

- ir apjomīgs aizdevums ar maksimālu kredītlimitu līdz 2000 – 4000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Starptautiskie kravu pārvadājumi – kā digitālās platformas palīdzēs Tavam biznesam

Sadarbības materiāls, 01.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskie kravu pārvadājumi ar mūsdienu tehnoloģiju sniegtajām priekšrocībām ir vienkāršāki, ātrāki un izdevīgāki. Digitālās loģistikas platformas kā Cargologs apvieno kravu nosūtītājus un transporta uzņēmumus vienā platformā, tādējādi nodrošinot parocīgu un ātru piegādes procesu gan pārvadātājiem, gan nosūtītājiem.

Automatizācija, kravu izsekošana un maršutu optimizācija ir tikai dažas no priekšrocībām, ko priekš loģistikas pakalpojumiem sniedz digitālās tehnoloģijas. Turpini lasīt rakstu un uzzini vairāk par to, kā digitālās tehnoloģijas palīdzēs Tavam uzņēmumam efektīvāk organizēt kravas piegādes!

Kas ir digitālās loģistikas platforma?

Aptuveni 25 procenti no visiem kravas transportlīdzekļiem Eiropā pārvietojas tukši, savukārt puse brauc tikai ar daļēju piepildījumu – tas ne tikai ietekmē ekonomiskos rādītājus, bet arī rada nevajadzīgu piesārņojumu. Šāda situācija ir radusies, jo Eiropā ir sadrumstalots kravas pārvadātāju tīkls – Cargologs digitālās loģistikas platforma atrisina šo problēmu, apvienojot vairākus kravas pārvadātājus vienuviet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ministrs: fotoradaru uzstādītājiem 24. jūlijā, visticamāk, tiks paziņots par līguma laušanu

Jānis Rancāns, 20.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšlietu ministrija 24. jūlijā, visticamāk, paziņos fotoradaru uzstādītājiem Vitronic Baltica un partneri par līguma laušanu, jo uzņēmums nav uzstādījis visus fotoradarus, atzina iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Sarunā Latvijas Radio ceturtdien ministrs norādīja, ka pašlaik pozitīvas iezīmes nav redzamas un ir plānots strikti vadīties no līguma nosacījumiem. «Tas nozīmē, ka 24. jūlijā, visticamāk, tiks paziņots komersantam par līguma darbības izbeigšanu,» sacīja R. Kozlovskis.

Saskaņā ar līguma nosacījumiem pēc paziņojuma uzņēmums divdesmit dienu laikā varēs iesniegt motivējošu, argumentētu skaidrojumu par situāciju un pastāvošajām problēmām. Uzņēmuma skaidrojumu pēc tam vērtēs juristi un tiks izdarīti secinājumi.

Ministrs norādīja, ka, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bojā gājušo skaits uz ceļiem ir pieaudzis par aptuveni vienpadsmit cilvēkiem. Tomēr, ja vērtē statistiku pa reģioniem, tad Rīgas reģionā šie rādītāji ir samazinājušies. «Rīgas reģions ir tā vieta, kur radari pārsvarā ir strādājuši. Šajā gadījumā es nevarētu nepiekrist tam, ka šie rādītāji ir uzlabojušies, to rāda statistika,» sacīja ministrs. Tomēr problemātiski esot reģioni, kur, visticamāk, tuvākajā laikā netiks uzstādīti radari, tāpēc, iespējams, būšot jāpārvērtē reģioni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru darbības laikā valsts budžetā ir ieskaitīti 1 200 000 latu sodu naudas, no tās 35% pārskaitīti uzņēmumam Vitronic, intervijā Latvijas Radio sacīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Ministrs uzsvēra, ka, lai gan tas ir pienesums budžetam, tomēr šim projektam nebūtu jābūt ar mērķi ļaut valstij nopelnīt. R. Kozlovskis atzina, ka fotoradaru ieviešana Latvijā ir vitāli svarīga, jo kopumā tie ir uzlabojuši satiksmes drošību un to darbības turpināšana būtu vēlama.

Ministrs pieļāva, ka teorētiski tiesiskās attiecībās ar valsti varētu stāties arī ierīču ražotājs no Vācijas, kurš jau paudis gatavību iesniegt konkrētus risinājumus. Latvijai jāsaņem garantija, ka radari ir uzliekami, tāpēc, iespējama vienošanās ar Vācijas pārstāvjiem.

Db.lv jau vēstīja, ka Valsts policija saskaņā ar līguma nosacījumiem 28.septembrī izbeigs līgumu ar fotoradaru piegādātājiem Vitronic, otrdien pēc valdības slēgtās sēdes preses brīfingā paziņoja iekšlietu ministrs R. Kozlovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā fotoradari ir vajadzīgi, norāda iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis, taču reāli tos ieviest, visticamāk, izdosies tikai nākamgad, ņemot vērā, ka vēl ir jāpaveic vairāki darbi pirms jauna konkursa izsludināšanas.

LNT raidījumā 900 sekundes Kozlovskis norādīja, ka statistika liecina par to, ka vietās, kur pērn atradās fortoradari, būtiski mazinājies ceļu satiksmes negadījumu skaits, līdz ar ko ministrs secina, ka radari uz Latvijas ceļiem ir nepieciešami.

Kozlovskis gan atzīst, ka ierīces uz ceļiem nepieciešamas jo ātrāk, jo labāk, taču reāli to varētu izdoties panākt tikai nākamā gada sākumā, par iemesliem minot konceptuālā redzējuma izstrādi un prezentēšanu, jauna konkursa rīkošanu un reālu fotoradaru ieviešanu darbībā.

Ministrs skaidroja, ka ar konceptuālo redzējumu paredzēts nākt klajā šā gada martā, bet, ņemot vērā līdzšinējo pieredzi ar iepirkuma konkursiem, projekta realizētāja noskaidrošana varētu ieilgt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TOP vietas, kur fotoradari fiksējuši visvairāk pārkāpumu

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 16.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2022.gadam fotoradaru skaitu plānots dubultot, un patlaban tiek veidoti vairāki jauni pilotprojekti fotoradaru funkciju paplašināšanai. Viens no tiem ir point to point radaru uzstādīšana, kuri mēra vidējo automašīnas ātrumu konkrētā ceļa posmā, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Neskatoties uz brīdinājuma zīmēm un pieejamo informāciju, kur atrodas radari, autovadītāji vēl grēko un neievēro ātruma ierobežojumus, atzīst eksperti.

Šobrīd kopumā uz Latvijas ceļiem darbojas 94 stacionārie fotoradari, stāsta Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. Kopumā uz ceļiem uzstādītie radari sastādījuši 250,3 tūkstošus protokolu, no kuriem 193,3 tūkstoši ir CSDD fotoradaru fiksētie pārkāpumi, bet 57 tūkstoši – VP fotoradaru fiksētie pārkāpumu. Kopējā fotoradaru piemēroto sodu summa sasniedz 10,56 miljonus eiro, no kuriem 8,3 miljonus piemērojuši CSDD fotoradari, bet 2,29 miljonus eiro – VP fotoradari. No šiem sodiem gan samaksāti ir 7,46 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kopš savas darbības sākuma stacionārie fotoradari fiksējuši 1013 pārkāpumus

LETA, 19.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš savas darbības sākuma stacionārie fotoradari fiksējuši 1013 pārkāpumus un lielākais antirekords fiksēts uz ceļa Tīnūži-Koknese, kur spēkrats traucies ar ātrumu 167 kilometri stundā, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.

Pirmais stacionārais fotoradars sāka darboties 12.februārī, bet šobrīd darbojas kopumā jau deviņas stacionārās mērierīces.

Visbiežāk ātrumu pārkāpuši BMW, Audi un Volkswagen automašīnu vadītāji. Visbiežāk pārkāpumi fiksēti otrdienās un trešdienās.

Lielākā daļa šoferu ātrumu pārsnieguši par 20 kilometriem. Četros gadījumos autovadītāji braukuši ar 140 kilometriem stundā lielu ātrumu.

Bez stacionārajiem radariem joprojām darbojas 2008.gadā iegādātie Valsts policijas pārvietojamie fotoradari. Tehnisku iemeslu dēļ šobrīd strādā tikai divi. Šīs mērierīces kopš gada sākuma fiksējušas 885 ātruma pārkāpumus. Pārkāpumi visbiežāk konstatēti sestdienās un svētdienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Grēkāzis visām problēmām uz Latvijas ceļiem - radars

Dienas Bizness, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/Clipboard02(412).jpg

Latvijai, tās tautsaimniecībai nenoliedzami ir daudz dažādu problēmu, kas vairāk vai mazāk steidzami ir jārisina, taču jau zināmu laiku nepamet sajūta, ka centrālā no tām ir saistīta ar fotoradaru ieviešanu un izmantošanas principiem.

Vismaz interesants šajā sakarā ir premjera Valda Dombrovska paziņojums, ka fotoradariem ir javeicina satiksmes drošība, nevis jāiekasē nauda. Tam nevar nepiekrist, jo šis apgalvojums ir tāda pati aksioma kā pasaulslavenā tēze, ka ekonomikai jābūt ekonomiskai. Tomēr arī atbilde uz premjera teikto šajā sakarā ir ļoti vienkārša - nevajag pārkāpt satiksmes noteikumus, un ne valsts, ne fotoradaru uzstādītājs ar šo ierīču palīdzību neiekasēs nevienu santīmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 20 vietām, kurās plānots izvietot stacionāros fotoradarus un kuras jau iezīmētas Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mājaslapas interaktīvajā kartē, šobrīd reāli darbojas pieci radari. Valsts policija (VP) pirmo rezultātu apkopojumu sola ap marta vidu, kad būs apritējis mēnesis kopš pirmo divu radaru uzstādīšanas. Taču visas zīmes rāda, ka jaunais mēģinājums ieviest fotoradarus varētu būt veiksmīgāks nekā iepriekšējais, kas beidzās, 2012. gadā laužot līgumu ar firmu V-Traffic (pirms tam Vitronic Baltica un partneri), ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Diena jau ziņoja, pirmie divi fotoradari sāka darboties 12. februārī, bet vēl trīs – apmēram nedēļu vēlāk. VP Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sigita Pildava Dienai stāsta, ka pirmos datus varētu apkopot nākamnedēļ. Taču pirms šo datu publiskošanas CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Bērziņa kā labo piemēru jau min fotoradaru, kas atrodas uz autoceļa A8 pie pagrieziena uz Ozolniekiem – ja 2014. gada monitoringa rezultāti rādījuši, ka ātrumu šai vietā par 10 km/h un vairāk pārsnieguši ap 65% autovadītāju, tad pēc radara uzstādīšanas pārkāpēju esot tikai 5–7%. «Process ir sācies lēnām un stabili,» par radaru uzstādīšanu saka I. Bērziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kozlovskis: politiskais uzstādījums - radariem ir jābūt

Dienas Bizness, 03.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Politiskais uzstādījums ir - radariem ir jābūt. Tā tomēr ir tehnoloģiju attīstība, un, ņemot vērā, ka šis projekts vispār tika sākts, policija arī ir pārorientējusi savu darbu, pārdalījusi resursus… tā tomēr ir visu lielāko Eiropas valstu pieredze, ka tie radari ir,» runājot par joprojām aktuālo fotoradaru problēmu, norāda iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Atbildot uz jautājumu, kāda šobrīd ir moinistra prioritāte - lauzt līgumu vai tomēr kā panākt, ka tas tiek izpildīts, Kozlovskis laikrakstam Diena norāda: «Ja ņemam vērā, ka šis iepirkuma process ilga pusotru gadu un pirmie radari parādījās gandrīz pēc divu gadu ilga procesa… Tas nozīmē - ja visu sākam pa jaunu, mēs tikpat ilgi varam palikt bez radariem. Tāpēc uzstādījums ir pēc iespējas nodrošināt nepārtrauktību. Bet jāatzīst, ka šobrīd tie argumenti, kādus izvirzīja Vitronic Baltica, - nu mēs neredzam, kā viņi līgumu var izpildīt.»

«Mans uzstādījums ir tāds, ka valstij nebūtu jāsedz visi iespējamie zaudējumi… Šajā gadījumā mēs runātu tikai par aktīvu iegādi. Un pašlaik vērtējam, cik tas varētu maksāt un vai tas ir iespējams, gan tehniskā, gan finansiālā puse. Bēdīgākais scenārijs tomēr būtu, ja septembra beigās šī radaru darbība tiktu pārtraukta,» norāda Kozlovskis, runājot par iespējamo risinājumu - radaru nopirkšanu no Vācijas Vitronic.

Komentāri

Pievienot komentāru