Citas ziņas

Vācu kapitāla uzņēmums vēršas pret Latvijas valsts ceļiem

Vēsma Lēvalde, 22.06.2010

Jaunākais izdevums

Personu grupa SIA Matthai un Matthai Bauunternehmen GmbH & Co. KG apstrīd konkursa par autoceļa E22 posma Tīnūži - autoceļš P32 rekonstrukciju rezultātus.

Par to liecina informācija Iepirkumu uzraudzības valsts birojā (IUB). IUB vēl nav nozīmējis sūdzības izskatīšanas datumu. LTV raidījumā De facto 20. jūnijā izskanēja informācija, ka Latvijas Valsts ceļu konkursā par ceļa posma rekonstrukciju uzvarējis pretendents, kurš solījis darbus izpildīt par 6 miljonus augstāku cenu nekā lētākie pretendenti. Citi pretendenti noraidīti ļoti formālu iemeslu dēļ. Tas noraidītajiem konkursa pretendentiem radījis aizdomas par negodprātīgu konkursa norisi. SIA Matthai ir nesen Latvijā darbību sācis vācu kapitāla uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Rēzeknē, Ziemeļu ielas galā, atklātā ceļu būves uzņēmuma SIA Matthai Latvija jaunā asfalta ražotne vienā stundā spēs saražot līdz 160 tonnām asfalta, atklājot ražotni, atzina Vācijas koncerna Matthäi Bauunternehmen GmbH&Co.KG ceļu būves uzņēmumu grupas pārstāvis un Matthai Latvija tiešais vadītājs Jovits Gurčus.

Esam lepni, ka varam iepazīstināt ar savu asfalta ražotni, jo tas ir nozīmīgs solis uzņēmuma konkurētspējas uzlabošanā un tālākā attīstībā. Rēzekne par ražotnes atrašanās vietu izvēlēta tādēļ, ka ir otra lielākā zona, kurā Latvijas Valsts ceļi plāno rekonstruēt valsts galvenos un pašvaldību autoceļus ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Tuvākajos novados notiek intensīva ielu rekonstrukcija, un nākotnē ir paredzams straujš asfalta pieprasījuma pieaugums šajā reģionā, uzsvēra Gurčus.

Jaunā ražotne tapusi piecos mēnešos. Līdz ar tās nodošanu ekspluatācijā Rēzeknē viens būvgružu lauks ir pārtapis vēl vienā sakārtotā teritorijā. Jaunajai asfalta ražotnei ir arī sava laboratorija, kurā tiek pārbaudīta saražotā asfalta kvalitāte, kā arī citi būvniecībā nepieciešamie birstošie materiāli, lai uz ceļa tiktu uzklāts atbilstošs produkts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazinoties ceļu būvdarbu izmaksām, valsts iecerējusi papildus atjaunot segumu vēl uz vairāk nekā 30 kilometriem ceļu; diskutabls ir jautājums par kvalitāti.

Tā kā ceļu būves kompānijas va/s Latvijas Valsts ceļi konkursos piedāvā darbus veikt par būtiski zemākām cenām, nekā pasūtītājs iepriekš prognozējis, par ietaupītajiem līdzekļiem šobrīd paredzēts papildus atjaunot segumu deviņos km valsts galveno autoceļu, 20,5 km reģionālajos autoceļos un vienā kilometrā vietējo autoceļu. Ar ietaupīto uz valsts reģionālajiem un vietējiem autoceļiem veiks arī papildu segumu virsmu apstrādi kopumā vairāk nekā 36 km garumā, liecina va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) DB sniegtā informācija.

Valsts galveno autoceļu programmā papildu līdzekļi paredzēti Rīgas – Ventspils šosejas seguma atjaunošanai no 136,5. līdz 145,5. km, savukārt uz valsts reģionālajiem ceļiem Ulbroka – Ogre, Rīga (Jaunciems) – Carnikava – Ādaži, Kandava – Saldus, Valmiera – Rūjiena – Igaunijas robeža tiks saremontēti posmi četru līdz sešu km garumā. LVC pārstāvji gan norāda - ņemot vērā, ka iepirkumi vēl notiek, prognozējams, ka šis saraksts papildināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Alūksnē par 1,6 milj. Ls atjaunos tranzītielu

Gunta Kursiša, 13.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vairāk nekā 1,63 milj. Ls Alūksnē plānots veikt būvdarbus Pils ielā, kas ir arī tranzīta maršruta sastāvdaļa, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par Alūksnes novada pašvaldības noslēgto iepirkuma procedūru. Iepirkumu konkursā par uzvarētāju atzīta SIA Matthai, Matthai Bauunternehmen GmbH.

SIA Matthai piedāvājums atzīts par saimnieciski izdevīgāko no piecu pretendentu iesniegtajiem projektiem.

Izsludinot konkursu, Alūksnes novada pašvaldība paredzēja, ka tranzīta ielas rekonstrukcija izmaksās vairāk nekā 1,58 milj. Ls

Būvdarbi tiks veikti Eiropas Savienības Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta ietvaros.

Jau rakstīts, ka par vairāk nekā 3,497 milj. Ls paredzēta Jaunceltnes ielas rekonstrukcija un tās piegulošo teritoriju infrastruktūras sakārtošana Aizkrauklē. Šajā iepirkumu konkursā uzvarējusi Rīgā reģistrētā būvfirma SIA Via.

Tāpat pēdējā laikā slēgti vai izsludināti vairāki miljonus vērti iepirkumi par Latvijas ceļu posmu atjaunošanu, piemēram, 2.1 milj. Ls apjomīgs konkurss par autoceļa P33 Ērgļi - Vecpiebalga - Saliņkrogs posma Jaunpiebalga – Saliņkrogs rekonstrukciju un 4,2 milj. Ls konkurss par ceļa P4 Rīga – Ērgļi posma 52,58 – 61,63 kilometra atjaunošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Saldū par 1,6 milj. Ls rekonstruēs Robežu ielu

Gunta Kursiša, 14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Saldus ceļinieks ticis pie vairāk nekā 1,6 milj. Ls vērta iepirkuma – Robežu ielas rekonstrukcijas darbu veikšanas Saldū.

Par to liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā publicētais paziņojums par Saldus novada pašvaldības atklātā konkursa rezultātiem.

Kopumā pašvaldības izsludinātajā konkursā tika iesniegti četri piedāvājumi, no kuriem tika izvēlēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums.

Robežu ielas atjaunošanas darbi notiks ar Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansiālu atbalstu.

Db.lv iepriekš vēstīja, ka tāpat par vairāk nekā 1,63 milj. Ls plānots veikt būvdarbus Pils ielā, Alūksnē, šajā iepirkumu konkursā par uzvarētāju atzīta SIA Matthai, Matthai Bauunternehmen GmbH.

Tāpat par vairāk nekā 3,497 milj. Ls paredzēta Jaunceltnes ielas rekonstrukcija un tās piegulošo teritoriju infrastruktūras sakārtošana Aizkrauklē. Šajā iepirkumu konkursā uzvarējusi Rīgā reģistrētā būvfirma SIA Via.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par septiņiem miljoniem atjaunos 22 kilometru garu Liepājas šosejas posmu

Gunta Kursiša, 09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) grasās atjaunot autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja posmu 22 kilometru garumā, šim mērķim atvēlot vairāk nekā 7,65 miljonus eiro.

Autoceļu uz Latvijas trešo lielāko pilsētu plānots atjaunot posmā no 163 līdz 185 kilometram, proti – sākot no posma deviņus kilometrus aiz Kalvenes.

Lai arī par uzvarētāju pasludināta piegādātāju apvienība ACBR78, cits konkursa dalībnieks – piegādātāju apvienība SIA Matthai un Matthai Bauunterehmen GmbH&Co.KG - iesniedzis sūdzību par konkursu. Lēmums par sūdzību vēl nav pieņemts.

Remontdarbus drīz solīts pabeigt citā Liepājas šosejas posmā – no 148 līdz 163 kilometram, kur tos veic uzņēmums Aizputes ceļinieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Iesniedz sūdzību par 1,5 milj. Ls ceļu būves iepirkumu

Gunta Kursiša, 22.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības uzņēmums RE & RE iesniedzis sūdzību par vairāk nekā 1,5 milj. Ls vērto tranzītceļa P43 rekonstrukciju Alūksnē, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Iepirkumu izsludināja Alūksnes novada pašvaldība, un oktobra pirmajā pusē pieņemtais lēmums par konkursa uzvarētāju paredzēja, ka tranzītceļa rekonstrukciju Alūksnes pilsētas teritorijā veiks piegādātāju apvienība SIA Matthai un Matthai Bauunternehmen, kuras piedāvājums tika noteikts par saimnieciski izdevīgāko.

Kopumā konkursā savus pieteikumus iesniedza seši komersanti.

Rekonstrukcijas darbus paredzēts veikt sadarbībā ar Eiropas Reģionālās attīstības fondu (ERAF) tā programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» aktivitātes «Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās» ietvaros.

Kopumā tranzītceļu sakārtošanai pilsētu teritorijās laikā no 2007. līdz 2013. gadam paredzēts 91 miljons eiro, liecina informācija Satiksmes ministrijas (SM) mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par Liepājas lidostas rekonstruēšanu pieteikušies četri būvuzņēmēji - piegādātāju apvienība «SIA Matthai Latvija, Matthai Bauunternehmen GmbH&Co.KG un a/s Ceļu pārvalde»; ceļu būves firma SIA Binders; a/s A.C.B.; piegādātāju apvienība KT&Igate (a/s Kauno Tiltai un SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate), Db.lv uzzināja pašvaldības SIA Aviasabiedrība Liepāja.

28. martā par SIA Aviasabierība Liepāja sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) iesniedza SIA Saldus ceļinieks, taču, kā Db.lv norādīja Aviasabiedrība Liepāja valdes loceklis un Iepirkumu komisijas priekšsēdētājs Agris Sprūde, tas netraucē pašvaldības uzņēmumam turpināt konkursu un noslēgt to plānotajā termiņā. Viņš skaidroja, ka IUB pagaidām neatļauj slēgt līgumu par būvniecību, savukārt pašlaik projekts ir pirmajā stadijā – notiek pretendentu atlase. Tad, kad reāli vajadzēs slēgt līgumu, sūdzība jau būs izskatīta, pauda A. Sprūde.

Jau ziņots, ka apstiprinātais finansējums lidostas rekonstrukcijai ir 3,98 miljoni eiro, no tiem 85% ir Eiropas Savienības fondu atbalsts, bet 15% - pašvaldības finansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Par 3 milj. Ls labos Alūksnes – Zaicevas ceļa posmu

Gunta Kursiša, 28.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas valsts ceļi (LVC) par vairāk nekā 3,19 milj. Ls atjaunos ceļa P40 Alūksne – Zaiceva posmu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Paredzēts, ka ceļa 15,6 - 25 km posmu atjaunos SIA 8 CBR, kas uzvarēja izsludinātajā atklātajā konkursā, piedāvājot zemāko cenu. Paredzēts, ka tiks atjaunots arī tilts pār Sarkanīti un tilts pār Pededzi.

Kopumā konkursā pieteicās divi pretendenti.

Jau rakstīts, ka par 1,63 milj. Ls Alūksnē plānots veikt būvdarbus Pils ielā, kas ir arī tranzīta maršruta sastāvdaļa. Ielas rekonstrukciju Alūksnē veiks SIA Matthai.

Jau rakstīts, ka par vairāk nekā 3,497 milj. Ls paredzēta Jaunceltnes ielas rekonstrukcija un tās piegulošo teritoriju infrastruktūras sakārtošana Aizkrauklē. Šajā iepirkumu konkursā uzvarējusi Rīgā reģistrētā būvfirma SIA Via. Tāpat pēdējā laikā slēgti vai izsludināti vairāki miljonus vērti iepirkumi par Latvijas ceļu posmu atjaunošanu, piemēram, 2.1 milj. Ls apjomīgs konkurss par autoceļa P33 Ērgļi - Vecpiebalga - Saliņkrogs posma Jaunpiebalga – Saliņkrogs rekonstrukciju un 4,2 milj. Ls konkurss par ceļa P4 Rīga – Ērgļi posma 52,58 – 61,63 kilometra atjaunošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Apstrīd 9,6 miljonu vērto Rīgas-Liepājas šosejas rekonstrukcijas konkursu

Žanete Hāka, 09.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojas (IUB) saņēmis sūdzību VAS Latvijas Valsts ceļi iepirkumā par valsts galvenā autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja posma segas rekonstrukciju, liecina paziņojums IUB.

Konkurss izsludināts jūlija sākumā un tā prognozētā līgumcena ir 9,6 miljoni eiro.

Sūdzību IUB iesniegusi piegādātāju apvienība Matthai ceļu būve.

Pagaidām nav zināms datums, kad sūdzība tiks izskatīta IUB.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Paraksta 16 miljonus vērtu līgumu par Liepājas tranzītielas rekonstrukciju

Vēsma Lēvalde, 26.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome parakstījusi līgumu ar SIA CBF Binders par dienvidu pieslēgumu Liepājas ostai jeb Zirņu - Ganību ielas rekonstrukciju.

Līdz ar to ir paveikti priekšdarbi, lai maijā varētu sākt būvdarbus, informē Liepājas dome. Konkursā bija pieteikušies divi pretendenti – SIA CBF Binders un SIA Matthai. Ielas rekonstrukciju visā tās garumā plānots paveikt viena gada laikā pēc būvatļaujas saņemšanas. Būvdarbu kopējās izmaksas ir 16,17 miljoni Ls.

Db.lv jau rakstīja, ka finansējumu šim mērķim Liepāja saņems no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, kā arī no valsts un no pašvaldības budžeta. Zirņu ielas rekonstrukcijas projekts ir viens no pilsētas Dienvidu – Ziemeļu maģistrāles izveidošanas posmiem. Projekta sabiedriskās apspriešanas gaitā pret to iebilda Zirņu ielas iedzīvotāji, norādot, ka mazstāvu apbūves dzīvojamajā rajonā nav vēlams smagais transports, kas ved uz ostu kravas. Pērn iedzīvotāji pat vērsās ar sūdzību Eiropas Komisijā, tomēr šogad martā saņemtajā atbildē bija norādīts, ka projekta izvērtēšana ir dalībvalsts ziņā. Tomēr iedzīvotāji panāca vairākas izmaiņas projektā, tai skaitā - prettrokšņa žoga izbūvi un dzīvojamo ēku fasāžu elementu uzlabojumus uz projekta finansējuma rēķina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves uzņēmuma SIA Matthai Latvija vadītājs Jovits Gurčus intervijā laikrakstā Diena.

Problēma ir milzīgā, pārspīlētā birokrātija

Jūsuprāt, valstij vajadzētu vairāk finansējuma atvēlēt galvenās nozīmes autoceļu pilnveidošanai vai arī nomaļāko ceļu, kas ir ļoti bēdīgā stāvoklī, sakārtošanai?

Situācija ir tāda, ka ir jāizvēlas pēc prioritātēm - pēc satiksmes intensitātes un drošības. Drošu apstākļu kritērijam noteikti neatbildīs ļoti sliktā stāvoklī esošais nomaļais ceļš, bet noslodze šādam ceļam ir niecīga, un pa to brauc pat par daudziem tūkstošiem mazāks skaits auto nekā pa valsts galvenajiem autoceļiem. Pirms dažiem gadiem Latvijā tiešām visa uzmanība bija fokusēta tikai uz A klases ceļiem, bet vairs tā nav, arī B klases jeb reģionālas nozīmes autoceļi ļoti intensīvi tiek uzlaboti, top jauni projekti, tiek izsludināti konkursi. Pieļauju, ka par nozari atbildīgās amatpersonas domā arī par citiem ceļiem, ne tikai A klasi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jūrmalā par 1,2 milj. Ls bijušo mācību iestādi pārplānos par dzīvojamo ēku

Gunta Kursiša, 07.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pilsētas dome noslēgusi iepirkumu procedūru par bijušās Valsts policijas koledžas mācību korpusa un kopmītņu ēkas rekonstrukciju, pārplānojot to par dzīvojamo ēku. Rekonstrukcijas darbi tiks veikti par 1,197 milj. Ls, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Informācija IUB liecina, ka par konkursa uzvarētāju atzīta personu apvienība DHB un Mesako. Būvdarbus plānots pabeigt astoņu mēnešu laikā pēc darbu sākšanas.

Kopumā konkursā piedalījās 17 būvuzņēmēji: SIA Preiss Būve, SIA Reaton LTD, SIA CB, konsorcijs DHB un Mesako, SIA Modus Būve, SIA Tehniskā būve, PS JPG 2B, SIA YIT Celtniecība, SIA LX Grupa, SIA Abora, piegādātāju apvienība – SIA Matthai un Bauunternehmen GmbH & Co, KG, SIA BalstsR, SIA SZMA Rīga, SIA Velve, SIA Arčers, SIA Merks un SIA Laguta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts ceļu konkursā par ceļa posma rekonstrukciju uzvarējis pretendents, kurš solījis darbus izpildīt par 6 miljonus augstāku cenu nekā lētākie pretendenti, kas atsevišķiem konkursa pretendentiem radījis aizdomas par negodprātīgu konkursa norisi, svētdien ziņoja LTV raidījums De facto.

Autoceļa Tīnūži – Koknese rekonstrukcija ir šogad vērienīgākais Latvijas Valsts ceļu projekts. Kohēzijas fonda līdzfinansētajā projektā divu gadu laikā iecerēts rekonstruēt vairāk nekā 35 kilometrus ceļa, informēja raidījums.

Jūnija sākumā Latvijas Valsts ceļi izraudzījušies uzņēmēju, kurš pie pasūtījuma tiks. Ceļa rekonstrukciju veiks SIA Binders. Līguma summa – vairāk nekā 40 miljoni latu.

Vaicāts, vai gandarīts par konkursa iznākumu, Latvijas Valsts ceļu ražošanas pārvaldes direktors Gints Alberiņš vien sacījis, ka

«gandarīts, ne gandarīts. Mēs esam savu darbu padarījuši, jā, kāpēc ne. Gandarīts es būšu tajā brīdī, kad mēs uzbūvēsim ceļu ».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vidzemes agroekonomiskā kooperatīvā sabiedrība ieguldīs miljonu modernizācijā

Gunta Kursiša, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība (LPKS) Vidzemes agroekonomiskā kooperatīvā sabiedrība noslēgusi 1,371 milj. eiro jeb 0,96 milj. Ls apjomīgu iepirkumu konkursu par graudu pirmapstrādes kompleksa modernizāciju, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Paredzēts, ka modernizācijas darbus veiks SIA Mītavas celtnieks. Tāpat konkursā savus piedāvājumus iesniedza arī SIA Matthai un SIA Preiss būve.

Vidzemes agroekonomiskā kooperatīvā sabiedrība dibināta 1994. gadā, un tās juridiskā adrese ir Mūmuižas iela 18, Valmiera. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 200 Ls, norādīts Lursoft. Kooperatīvās sabiedrības valdes priekšsēdētāja amatā darbojas Indulis Jansons, savukārt padomi pārstāv Larisa Gerasimova, Didzis Grīnbergs, Zenta Gulbe, Ilmāts Immurs, Imants Kamzols, Normunds Minalto, Dace Neiberga un Ivars Ādamsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Apstrīd 10,56 miljonu eiro vērto autoceļa Liepāja - Lietuvas robeža rekonstrukcijas iepirkumu

Žanete Hāka, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) saņēmis sūdzību VAS Latvijas Valsts ceļi konkursā par par valsts galvenā autoceļa A11 Liepāja - Lietuvas robeža (Rucava) posma segas rekonstrukciju, liecina paziņojums IUB.

Sūdzību iesniedzis SIA Matthai Latvija un tā tiks izskatīta 28. oktobrī.

Konkursu VAS Latvijas Valsts ceļi izsludināja augusta beigās, un nolikumā teikts, ka konkursā tiks izvēlēts piedāvājums ar viszemāko cenu, pretendentiem savi piedāvājumi bija jāiesniedz līdz 10. oktobrim. Paredzamā līgumcena ir 10,56 miljoni eiro.

Iepirkums tiek veikts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība specifiskā atbalsta mērķi Valsts galveno autoceļu segu pārbūve, nestspējas palielināšana.

Darbi uzvarētājam būs jāveic 330 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Ceļazīmes Latvijas autoceļiem

Monta Glumane, 15.02.2019

Db.lv viesošanās laikā LAU ražotnē top ceļazīme autobusu pieturai Cēsu novadā. Tās izmērs ir standarta – 600x900mm. Ražošanas process skatāms tālāk galerijā!

Foto: Ivars Soikāns

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) ražotnē Daugavpilī, kur tiek ražotas dažādas ceļazīmes.

Ceļazīmju izgatavošana Daugavpilī ir LAU komercpakalpojums. Tiek ražotas ceļazīmes ar un bez stiprinājuma elementiem, transportlīdzekļu pazīšanas zīmes, ielu un māju nosaukumu plāksnītes, reklāmas no gaismu atstarojoša materiāla, darba drošības tehnikas zīmes, piktogrammas, ģerboņi, plakāti, paziņojumi, informācijas un tūrisma norādes.

Kā stāsta LAU Daugavpils ceļu rajona direktora vietniece Zinaīda Bleidele, Daugavpilī ceļazīmju ražotne pastāv no 1998. gada, un sākotnēji ceļazīmes tika ražotas tikai Daugavpils ceļu rajona vajadzībām.

Šobrīd ceļazīmes tiek ražotas visam LAU un, kā norāda Z.Bleidele, pasūtījumi un apjomi ar katru gadu pieaug. Pēdējos trīs gados ar rokām katru gadu tiek izgatavotas vairāk nekā 6000 ceļazīmes, no kurām 85% ir LAU vajadzībām un 15% - citi pasūtījumi. Ražotnē strādā divi cilvēki, kuri gan veido zīmi, gan veic aprēķinus

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par gandrīz diviem milj. Ls sakārtos Rūjienas-Mazsalacas ceļu

Gunta Kursiša, 13.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vairāk nekā 1,84 milj. Ls paredzēts sakārtot valsts pirmās šķiras autoceļa P21 Rūjiena-Masalaca posmu, liecina valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā par konkursa rezultātu.

Par teju diviem milj. Ls paredzēts «savest kārtībā» autoceļa P21 posmu Virķēni – Idus (5,2 km – 12,40 km), un patlaban paredzēts, ka būvdarbus veiks SIA Limbažu ceļi, kas uzvarējusi LVC izsludinātajā iepirkumu konkursā.

Kopumā ceļa sakārtošanas darbiem šī konkursa ietvaros pieteicās trīs pretendenti, bet SIA Limbažu ceļi iesniedza piedāvājumu par viszemāko cenu, kas arī bija galvenais konkursa uzvarētāja izvēles kritērijs.

Jau rakstīts, ka ar Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu pēdējā laikā tiek slēgti arvien jauni vairākus miljonus Ls vērti iepirkumi par Valsts pirmās šķiras autoceļu rekonstrukcijas un atjaunošanas darbiem. Tā, piemēram, šā gada augustā noslēgts iepirkuma konkurss par autoceļa P4 Rīga-Ērgļi 52,56 – 61,63 kilometra posma rekonstrukcijas darbu veikšanu. Paredzēts, ka tā tiks veikta par 3,1 milj. Ls, un darbus veiks pilnsabiedrība a/s Ceļu pārvalde un SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate. Tāpat vairāk nekā 3,2 milj. Ls paredzēts rekonstruēt arī ceļa Rīga-Ērgļi posmu 90,70 – 99.66 kilometrā jeb posmā no pagrieziena uz Mazozoliem līdz Ērgļiem. Šo darbu veikšana uzticēta a/s Ceļu pārvalde. Tāpat slēgti daudzi citi iepirkumu konkursu par ceļu atjaunošanas darbiem – šā g ada jūlija vidū noslēdzies vairāk nekā 13,4 milj. Ls apjomīgais iepirkumu konkurss par autoceļa E22 Viskāļi-Koknese 40,6 – 63,6 km atjaunošanas darbu pabeigšanu. Noskaidrots, ka ceļa rekonstrukciju veiks personu apvienība Kokneses ceļš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļa ceļu, kam finansējums no jaunā Eiropas plānošanas perioda iezīmēts jau šogad, faktiski varētu tikt rekonstruēti nākamgad

No 24 objektiem, kam šogad ieplānoti Eiropas līdzekļi, līgumi noslēgti par vienpadsmit, izriet no va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) informācijas. Divi no tiem attiecas uz projektiem, kas tiek īstenoti ar jaunā plānošanas perioda 2014. – 2020. gadam līdzfinansējumu. Kā zināms, ceļu nozare ir vienīgā, kam jaunā ES plānošanas perioda naudu ļauts sākt apgūt jau šogad. Šogad no šī avota pieejami ap 40 milj. eiro, LVC ieplānojuši 14 projektus, kas varētu tikt līdzfinansēti no šiem līdzekļiem.

Jūlija sākumā tika noslēgts pirmais līgums par valsts galvenā autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja posma 22,5 km garumā rekonstrukciju ar piegādātāju apvienību ACBR78. Kopējās būvdarbu izmaksas ir 9,3 milj. eiro (ieskaitot PVN).Darbi šobrīd notiek, un tiek paredzēts, ka tie tiks pabeigti līdz 2015. gada rudenim. Kā līguma parakstīšanas brīdī norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss, tas ir arī viens no pirmajiem projektiem visā Eiropā, kas tiek finansēts no 2014. - 2020. gada ES fondiem, jo tobrīd bija pagājušas vien divas nedēļas kopš brīža, kad Latvija parakstīja partnerības līgumu ar Eiropas Komisiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 25–30% samazinoties šogad piedāvātajām ceļu būvdarbu izmaksām, rodas iespēja atjaunot vairāk ceļu, nekā plānots, vienlaikus pastāv bažas par darbu kvalitāti

Šogad valsts ceļu atjaunošanas darbi iecerēti 1032 km garumā, kas ir vairāk nekā pērn, kad darbi notika 750 km garumā. Paredzēts izsludināt iepirkumus 81 valsts ceļa posma remontdarbiem, kopā ar 11 no pērnā gada pārejošiem projektiem darbi paredzēti 92 objektos. «Tie ir šī brīža plāni, jo šīs sezonas iepirkumos rādās diezgan liela ekonomija 25–30% apmērā. Krietni lētāk, nekā mēs esam plānojuši. Konkurence ir ļoti liela, līdz ar to uzņēmēji piedāvājumos neatļaujas ielikt lielāku peļņas procentu, iespējams, peļņas procents nav nekāds,» DB stāsta va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. Viņš neslēpj, ka cenu kritums ir pārsteigums pasūtītājam. Arī DB pārliecinājās, ka būtiski atšķiras cenas, kādas iecerējuši LVC un par kādām noslēgts līgums, piemēram, reģionālā autoceļa Tukums–Auce–Lietuvas robeža ap 10 km garā posma Zebrene–Lielauce rekonstrukcijas izmaksas tika lēstas vairāk nekā 8 milj. eiro apmērā, taču uzvarētājs a/s Kauno tiltai to apņēmies paveikt teju uz pusi lētāk – par 4,25 milj. eiro, izriet no Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā rodamās informācijas. Līdz marta beigām plānots apkopot informāciju par piedāvātajām līgumcenām un tad, iespējams, LVC organizēs papildu iepirkumus par ietaupīto naudu, līdz ar to sakārtoto kilometru skaits varētu būt lielāks. Valsts ceļu sakārtošanai – gan būvniecībai, gan ikdienas uzturēšanai – šogad paredzēti 250 milj. eiro, no tiem 136 milj. ir ES fondu līdzfinansējums, bet 111 milj. eiro – valsts budžeta līdzekļi, nedaudz tiek izmantota arī INTEREG nauda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā Eiropas nozīmes dzelzceļa līnijas Rail Baltica izbūve varētu būt lieliska iespēja Latvijas ceļu būvētājiem, taču, vai tā par tādu kļūs, to rādīs laiks, jo šī projekta īstenotājs vēl nav publiskojis pat iepirkumu stratēģiju, nemaz nerunājot par iepirkumu izsludināšanu, kamēr Igaunijā un Lietuvā šī lielā projekta īstenošana ir sadalīta atsevišķās lotēs un ir izsludināti iepirkuma konkursi.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta biedrības Latvijas Ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš, kurš Ministru prezidenta pienākumus pildīja no 2000. gada 5. maija līdz 2002. gada 7. novembrim.

Izsludināts konkurss Rail Baltica pamattrases Latvijā būvdarbu veikšanai  

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas 12. novembrī...

Viņš norāda, ka ir iespējamas vairākas stratēģijas, – visu 255 km garā ceļa izveidi Latvijā izsolīt vienā vai divos iepirkumu konkursos, taču tas nozīmēs ārvalstu ģenerāluzņēmēju, savukārt pašmāju ceļu būvētāji būs reālā darba darītāji kā apakšuzņēmēji. Vienlaikus Lietuvas un Igaunijas Rail Baltica posmu būvētāji ir devuši iespējas strādāt savu valstu un arīdzan Latvijas ceļu būvētājiem, nekļūstot par apakšuzņēmējiem.

Fragments no intervijas

Kāda situācija Covid-19 pandēmijas laikā 2021. gadā ir bijusi ceļu būvniekiem?

Ceļi bija, ir un būs vajadzīgi neatkarīgi no tā, ir vai nav kāda pandēmija, kāda ekonomiska vai dabas ķibele, un tieši tāpēc šī valstiski nozīmīgā infrastruktūra vienmēr būs jāuztur, jāremontē un arī jābūvē jauni ceļi, šosejas. Kamēr cilvēki un kravas pārvietosies ar auto, nevis ar droniem, tikmēr ceļi būs vajadzīgi. Un arī 2021. gads nav izņēmums. Jā, ir Covid-19 pandēmija, ir tās izplatības ierobežošanai noteikti apgrūtinājumi un liegumi, taču tā nav apturējusi ne ceļu remontus, nedz arī rekonstrukcijas. Kopumā 2021. gads ceļu būvētājiem nav vērtējams kā slikts, kaut arī tika novērots būtisks ceļu būvei un remontam nepieciešamo materiālu – metāla stiegru, betona, arī asfalta un bitumena – cenu pieaugums, ko vēl vairāk saasināja degvielas cenu kāpums, kas, protams, būs ietekmējis šajā nozarē strādājošo rentabilitāti un peļņu. Vienlaikus ar šo problēmu šogad ir saskārušies ne tikai ceļu būvētāji, bet arī nekustamo īpašumu attīstītāji un būvētāji, kravu un pasažieru pārvadātāji – tieši degvielas cenu pieauguma segmentā.

Vai ceļu remontos un būvniecībā izmantojamo preču cenu inflācija neradīja situāciju, ka izmaksu pieaugums pārsniedz samaksu un jādodas pie pasūtītāja pēc papildu samaksas?

Nozares uzņēmumi bija labi sagatavojušies, un tāpēc 2021. gadā nebija jādodas pie pasūtītāja un jāprasa paaugstināt samaksu par izejmateriālu sadārdzinājuma apmēru. Vēl vairāk – neviens ceļu infrastruktūras objekta izveides (remonta darbu) izpildītājs nav atteicies no iepirkuma īstenošanas, kas, piemēram, bija novērojams pirms 10 gadiem. Tā kā neviens pašlaik nevar prognozēt, kas notiks ar ceļu remontos un būvniecībā nepieciešamo materiālu cenām, tad loģiski būtu izveidot mehānismu, kas ļautu darbu izpildītājam vērsties pie pasūtītāja par noslēgtā līguma darbu izpildes samaksas paaugstināšanu atbilstoši, piemēram, degvielas vai bitumena cenu inflācijai. Lietuvā un Igaunijā notiek sarunas starp ceļu būvniekiem un pasūtītāju – valsts struktūru – par šādu mehānismu izveidi. Šāds instruments ļoti būtisks būtu projektos, kuru īstenošana ir garāka par dažiem mēnešiem, bet, piemēram, ilgst gadu vai pat vairākus.

Visu interviju lasiet 16.novembra žurnālā Dienas Bizness!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīga-Ērgļi posma rekonstrukcija būs letāka nekā cerēts

Gunta Kursiša, 09.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) noslēgusi atkārtoti izsludināto konkursu par autoceļa P4 Rīga-Ērgļi 52,56 – 61,63 kilometra posma rekonstrukcijas darbu veikšanu. Konkursa rezultāti liecina, ka konkurss noslēdzies par mazāku līgumcenu, nekā LVC bija plānojis iepriekš.

Par autoceļa Rīga-Ērgļi 52,58 – 61,63 kilometra posma atjaunošanu paredzēts slēgt teju 3,1 milj. Ls vērtu līgumu ar pilnsabiedrību a/s Ceļu pārvalde un SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate. Iepriekš LVC paredzēja, ka šī posma rekonstrukcijas darbu veikšanai varētu atvēlēt ap 4,2 milj. Ls, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā. Pilnsabiedrība iesniedza piedāvājumu par viszemāko cenu, kas arī bija galvenais piedāvājuma izvēles kritērijs, bet kopumā konkursā savus pieteikumus iesniedza divi pretendenti.

Autoceļa P4 minētā posma rekonstrukcijas būvdarbu uzraudzību par 46,2 tūkst. Ls veiks SIA Polyroad, liecina informācija IUB.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LVC valdes locekļa amatā apstiprina bijušo EM valsts sekretāru Lazdovski

Dienas Bizness, 15.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 15.jūlijā, Satiksmes ministrijā (SM) notika VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) akcionāru sapulce, kurā lēma par Mārtiņa Lazdovska apstiprināšanu LVC valdes locekļa amatā, informē SM Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds.

SM jūnijā bija izsludinājusi LVC valdes locekļa amata kandidātu konkursu kurā, uz LVC valdes locekļa amatu pieteicās trīs kandidāti. Saskaņā ar nolikumu konkurss tika organizēts divās kārtās, pirmajā – dokumentu atlase, kā rezultātā uz otro kārtu tika virzīti visi trīs kandidāti. Otrajā kārtā tika vērtētas kandidātu spējas sniegt kompetentas atbildes uz jomai specifiskiem jautājumiem, saskarsmes spējas, komunikācijas prasme, svešvalodu zināšanas.

SM norāda, ka M. Lazdovskis Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātē ieguvis maģistra grādu ekonomikā. Strādājis par Tieslietu un Ekonomikas ministrijas valsts sekretāru un ir bijis kapitāldaļu turētājs vairākās valsts kapitālsabiedrībās, tāpat strādājis Lauku Atbalsta dienestā un Valsts zemes dienestā. M. Lazdovskim ir darbam LVC valdes locekļa amatā nepieciešamā izglītība, kā arī profesionāla darba pieredze valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanā/ apsaimniekošanā, t.sk. izpratne par jautājumiem, kas saistīti ar valsts autoceļu tīkla un autoceļu zemes pārvaldīšanu, teikts paziņojumā presei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pomers: Rīgas lidostai jāatīstās straujāk nekā kaimiņiem

Egons Mudulis, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostai Rīga tās ģeogrāfiskā stāvokļa dēļ būtu jāattīstās straujāk nekā Kauņai vai Tallinai

To sarunā ar DB norāda A.C.B. uzņēmumu grupas tehniskais direktors Dzintars Pomers, kurš savulaik mūzikas vai sporta vietā izvēlējies inženierstudijas, bet vēlāk 15 gadus (1992–2007) vadīja lidostu Rīga, pēc viņa teiktā, noliekot to uz pareizajām sliedēm. DB jau rakstījis (15.01.2014.), ka nesen tika prezentēts 95,59 milj. eiro vērtais lidostas rekonstrukcijas projekts, kur piedalījās arī A.C.B. un Dz. Pomers – nu jau būvnieka statusā. Savukārt kaimiņvalstu lidostās vērojams straujāks pasažieru skaita kāpums nekā Rīgā.

Kā nonācāt celtniecībā, kāpēc savulaik izlēmāt mācīties Rīgas Politehniskajā institūtā (beidzis 1976. g.)?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

13 milj. Ls vērtos Viskāļu-Kokneses ceļa posma atjaunošanas darbus veiks Kokneses ceļš

Gunta Kursiša, 16.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies vairāk nekā 13,4 milj. Ls apjomīgais iepirkumu konkurss par autoceļa E22 Viskāļi-Koknese 40,6 – 63,6 km atjaunošanas darbu pabeigšanu. Noskaidrots, ka ceļa rekonstrukciju veiks personu apvienība Kokneses ceļš, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Kopumā konkursā par Viskāļu-Kokneses autoceļa posma atjaunošanas darbiem pieteicās trīs pretendenti, no kuriem apvienība Kokneses ceļš piedāvāja viszemāko cenu, kas arī bija galvenais labākā pretendenta izvēles kritērijs. Tādējādi konkursa izsludinātājs – valsts a/s Latvijas Valsts ceļi – līgumu slēgs par teju diviem miljoniem latu mazāku summu nekā tika sākotnēji plānots. Jau vēstīts, ka Latvijas Valsts ceļu paredzētā atjaunošanas darbu līgumcena pārsniedza 15,3 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķekavas apvedceļa būvēšanā ieinteresētajiem pagaidām vairāk jautājumu nekā atbilžu

Lai informētu par Ķekavas apvedceļa publiskās un privātās partnerības (PPP) projekta virzību, VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) kopā ar projekta konsultantu SIA Deloitte Latvia rīkoja informācijas dienu potenciālajiem partneriem. Ieinteresētās puses vēlas izvairīties no savulaik tā arī neīstenotā PPP Siguldas šosejas projekta likteņa. Lai pirmais ceļu būves PPP projekts mūsu valstī izdotos, pasūtītājam līdz gada beigām būs jāliek galdā tādi iepirkuma nosacījumi, uz ko potenciālie būvnieki un finansētāji būtu gatavi parakstīties. Optimālā scenārija gadījumā 2022. gada otrajā pusē pirmās mašīnas varēs braukt pa jauno ceļu, līdz ar ko satiksmes sastrēgumiem šajā maršrutā vajadzētu palikt vēsturē. Projekta plānotais investīciju apmērs 23 gadu periodā ir 80‒100 milj. eiro. Plānotā partnerības iepirkuma līguma līgumcena, ieskaitot aizņemšanās izmaksas, pirms gada tika lēsta 160,6 milj. eiro apmērā (bez PVN). Savukārt t. s. pieejamības maksājums būtu astoņi milj. eiro gadā, un publiskais partneris to sāktu maksāt privātajam partnerim pēc būves nodošanas ekspluatācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru