Savu piedāvājumu piegādāt Latvijai 34 jaunus elektrovilcienu un septiņus dīzeļvilcienus iesniedzis viens pretendents - Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A..
Līdz a/s Pasažieru vilciens noteiktajam laikam savus piedāvājumus nebija iesnieguši a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG, kas savulaik izturēja kvalifikācijas atlases kārtu.
Nils Freivalds norādīja, ka iesniegtais Spānijas kompānijas piedāvājums tiks izskatīts jau tuvākā mēneša laikā. Pēc optimistiskākajām prognozēm līgums varētu tikt noslēgts vasaras beigās, rudens sākumā. Vilcienu piegādes termiņi ir 2014. – 2015. gads.
DB jau rakstīja, ka a/s Pasažieru vilciens otrajai – izšķirošajai kārtai kvalificēja visus trīs pirmās kārtas pretendentus – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).
Gadījumā, ja kāds no pretendentiem neiesniegs attiecīgu pusmiljonu eiro vērtu nodrošinājumu, tad tā piedāvājums tiks noraidīts (netiks vispār izskatīts).
Jaunu vilcienu iepirkuma konkursa gaitā divi pretendenti Stadler un RVR sūdzējās Iepirkumu uzraudzības birojam par konkursa nolikuma nosacījumiem. Pasažieru vilciens pat bija spiests mainīt nolikuma vairākus punktus. Savukārt Stadler neaprobežojās ar sūdzēšanos Latvijā, bet arī iesniedza sūdzību Eiropas Komisijā, jo uzskatīja, ka konkurents – RVR – neatbilst izsludinātā konkursa prasībām un tā būtu jāizslēdz no turpmākās dalības konkursā un lūdza un sākt pārkāpuma procedūru pret Latviju.
Iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.. Konkursa uzvarētājam 30 gadus būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 milj. Ls, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 milj. Ls. Šāda tipa vilcienu apkopes un uzturēšanas izdevumi 30 gadu laikā ir līdzvērtīgi vilcienu iegādes cenai. Tādējādi uzvarētājs 30 gadu laikā varētu tikt teju pie 300 milj. Ls lielieliem ienākumiem, kas ir liels kumoss jebkuram spēlētājam.
DB jau šā gada martā rakstīja, ka par a/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētāju tika iecelts bijušais Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Nils Freivalds, savukārt agrākais vadītājs Andulis Židkovs kļuva par valdes locekli Autotransporta direkcijā.