Jaunākais izdevums

Šogad no visvairāk zagto automašīnu trijnieka izkritis BMW, ceturtdien informē laikraksts Dienas bizness.

Visvairāk zagto automašīnu TOP3 visus gadus bijis praktiski nemainīgs. Pirmajā vietā atradās Volkswagen markas automašīnas, otrajā - Audi, bet trešajā vietā - BMW. Tomēr šogad situācija nedaudz mainījusies, un trešo vietu ieņem Toyota, DB norāda Valsts policijas RRP Kriminālpolicijas pārstāvis Oskars Komuļs.

To apliecina arī ziņas, ka martā aizturēta autozagļu grupa pēc automašīnas Toyota Avensis zādzības. Zagļi ar to devušies Lietuvas virzienā. Policistiem ir aizdomas, ka aizturētie varētu būt saistīti arī ar citām automašīnu zādzībām un ka šī grupējuma dalībnieku skaits varētu būt lielāks.

Pagaidām zināmi ir trīs, no kuriem viens jau bijis aizturēts aizdomās par automašīnas Toyota Rav4 zādzības mēģinājumu. Pie viena aizdomās turētā policisti atrada aparatūru, kas paredzēta Japānā ražotu automašīnu aizdzīšanai, un policistiem ir pamats domāt, ka zagtās automašīnas noziedznieki realizējuši Lietuvā. 2011. gada pirmajos divos mēnešos Rīgas reģionā reģistrētas 99 automašīnu zādzības, Rīgas pilsētā - 74.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada astoņos mēnešos Latvijā nozagtas 587 automašīnas, no kurām 42% (244) ir ražotas laikā no 2000. līdz 2009.gadam. Zagto auto īpatsvarā liels ir arī jaunu auto skaits (līdz 5 gadiem) – 93 (16%), kā arī deviņdesmitajos gados ražoto auto skaits – 167 (28%), informē apdrošinātājs If.

Vecāku auto īpašnieki ne vienmēr pareizi novērtējot to, cik iekārojami zagļiem ir arī 10 gadus un vecāki spēkrati, lai gan ir vairāki faktori, kas ne tikai jaunas, bet vecākas automašīnas padara zagļiem interesantas.

«Desmit gadus vecs auto joprojām ir ar pietiekami lielu tirgus vērtību, kura zaudējums īpašniekam ir finansiāli sāpīgs, un ir maldīgi domāt, ka zagļiem šie auto nav interesanti. Tieši otrādi - vecākas automašīnas, kurām nav pretaizdzīšanas ierīču, ir viegli nozogamas un galvenokārt tiek zagtas izjaukšanai rezerves daļās. Tās tiek realizētas gan Lietuvā, kur ir samērā liels rezerves daļu tirgus, gan arī Latvijā un nodrošina ienākumus gan zagļiem, gan auto detaļu realizētājiem,» norāda If Apdrošināšana Transportlīdzekļu produkta vadītājs Roberts Skrupskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka valdībā pieņemti grozījumi Rīgas un Ventspils brīvostas nolikumos, padarot ostas caurskatāmākas, neoficiālā informācija rāda, ka Rīgas brīvosta zaudējusi Tallinas ostai cīņā par Mitsubishi kravu pārkraušanu.

Tā vēsta raidījums Nekā Personīga. Jau iepriekš ziņoja, ka japāņi izlēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā, bet līdz šim nevarēja izšķirties caur kuru no Baltijas valstu ostām vest auto ražotnei nepieciešamās detaļas.

Raidījuma rīcībā esošo informāciju apstiprina arī Satiksmes ministrija, kas arī saņēmusi ziņas, ka japāņi sliecas par labu Tallinai. Vai izšķirošais bijis pārkraušanas cenu jautājums, nav zināms.

Kā viens no galvenajiem apsvērumiem varētu būt igauņu jau pērn izteiktais piedāvājums iegādāties vairāk nekā 500 Mitsubishi elektromašīnas. Arī Latvijas amatpersonas redzot, ka igauņi ir aizsteigušies priekšā, solīja, ka sadarbība ar kravu pārkraušanu vien nebeigšoties. Apmaiņā pret CO2 izmešu kvotām, arī Latvija apsvēra iespēju iegādāties desmitus elekotrauto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu nedēļu laikā japāņu kompānija Mitsubishi paziņos, kuru no divām Baltijas valstu ostām izvēlējusies kā stratēģisko partneri kravu piegādei uz savu Austrumeiropas rūpnīcu Kalugā, ziņoja TV3 raidījums Nekā Personīga.

Japāņi nolēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā un līdz ar to, piegādājot izejmateriālus, ievērojami palielināt kravu plūsmu. Viņi meklējot jaunu piegādes ceļu uz Krieviju - vai nu caur Rīgu vai arī Tallinu. Ja konkurencē ar Igaunijas galvaspilsētu uzvarēs Rīgas brīvosta, tās konteinerkravu apjoms pieaugšot vismaz par trešdaļu, varbūt pat uz pusi. Tomēr Latvijas ierēdņu neizdarības dēļ, kā arī Rīgas brīvostas darījumu un īpašnieku necaurspīdīgums draud novest pie tā, ka kaimiņi igauņi būs atkal mums priekšā un saņems ievērojamo Mitsubishi pasūtījumu, norādīja raidījuma veidotāji.

«Jāizdara brīnums», lai kravas plūstu nevis caur Tallinu, bet Rīgu, decembrī laikrakstam Dienas bizness sacīja DB Schenker Latvia direktors Aivairs Tauriņš. Dažu simtu eiro izmaksu pieaugums, salīdzinot ar Rīgu, japāņus diezin vai atbaidīšot. Viņaprāt, Rīga ir nr. 2 šajās sacensībās, un tikai tad, ja igauņiem kaut kas noiet greizi, Latvija var izmantot savu iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievu nacionālā degvīna «Samogon» ražotājs izveidojis «Jelgavas cukuru», lai ražotu cukuru.

Kā liecina Lursoft informācija, uzņēmums Komercreģistrā reģistrēts Rīgā šā gada 8. aprīlī un tā vienīgais īpašnieks ir SIA Istrenka, kam pieder 100% kapitāldaļu. Kompānijas parakstītais pamatkapitāls ir 3000 Ls, bet apmaksātais uz pusi mazāks.

Atkritumu otrā dzīve

Dienas bizness sāk jaunu rakstu sēriju par uzņēmumiem, kas, izmantojot atkritumus, rada jaunus produktus.

Budžets

Budžetā atkal būs jāmeklē, kā ietaupīt

Veidojot 2012. gada valsts budžetu, būs jānodrošina 150 milj. Ls līdz 180 milj. Ls liela budžeta konsolidācija.

Sakari

Baltkom investēšot miljonus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu korporācijas Mitsui&Co meitasuzņēumums Singapūrā bāzētais ostu operators Portek International Pte Ltd iegādājies SIA Rīgas universālais termināls (RUT) 80% kapitāldaļu. Tas noticis, īstenojot Japānas valdības uzstādījumu nostiprināties Ziemeļeiropas un Baltijas valstu tranzīta koridorā izejai uz Krieviju un NVS valstīm, pēc tikšanās ar diviem Japānas vēstniekiem norāda Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA) vadītājs Normunds Krūmiņš.

Viņš ir pārliecināts, ka šis ir tikai pirmais solis, kuram neizbēgami sekos nākamie. Runa nav tikai par ostu termināliem, bet jebkāda veida investīciju projektiem. Tagad bumba ir Latvijas pusē, jo japāņi, kuri ir kravu īpašnieki un kuriem ir kravu plūsma uz Krieviju, paši nebūs tie, kas nodrošinās kravu plūsmu uz Krieviju. Proti, mums šīs kravas netiks pasniegtas uz paplātes. Tādēļ Latvijai jānāk klajā ar vienotu, kompleksu risinājumu (nosaucot vienu cenu) preču piegādei sākotnēji uz Sanktpēterburgu un Maskavu.

Somija un Baltijas valstis tiek uzlūkotas kā vienots un vienīgais kravu tranzīta koridors virzienā no Japānas un japāņu ražotnēm Ķīnā uz Krieviju. Viens no iemesliem, kas ir šādas japāņu stratēģijas pamatā, ir neapmierinātība ar Transsibīrijas maģistrāles piedāvātajiem pakalpojumiem, tostarp piegādes kvalitāte un darījumu veikšanas stils.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Visvairāk zog Rīgas veikalos un Latgalē; pārsvarā kafiju, alkoholu, ēdienu

Dienas Bizness, 07.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no nopietnām, diemžēl neizbēgamām teju visu mazumtirgotāju problēmām ir zādzības. To atzīst visi Dienas aptaujātie mazumtirgotāji, lai gan savos izteikumos ir diezgan piesardzīgi un nevēlas nosaukt konkrētas zādzību radīto zaudējumu summas. Kā rāda Valsts policijas (VP) statistika, pērn saņemti 11 056 tirgotāju iesniegumi par zādzībām veikalos, bet šā gada pirmajā pusgadā – 5490 iesniegumu, trešdien raksta laikraksts Diena.

VP pārstāvis Toms Sadovskis stāsta, ka visvairāk zādzību notiek tieši Rīgā, īpaši Ziemassvētku un dažādu izpārdošanu laikā, kad ir vislielākā pircēju plūsma. Galvenā zagļu grupa ir narkomāni.

Kā atzīst mazumtirgotāji, samērā reti ir tie gadījumi, kad cilvēki zog savam patēriņam, pārsvarā zagts tiek ar nolūku nelikumīgi iegūto pārdot tālāk. Izņēmums ir preses un ātro uzkodu mazumtirdzniecības tīkls Narvesen, kur pārsvarā tiek zagti ēdieni, piemēram, saldumi un dzērieni, kas domāti tieši personiskajam patēriņam.

Gan Valsts policija, gan mazumtirgotāji atzīst, ka galvenā zagļu grupa ir narkomāni, kas zog ar mērķi sazagto pārdot tālāk, lai iegūtu naudu. Satraucoši ir tas, ka starp zagļiem kā samērā nozīmīga grupa iezīmējas arī bērni un jaunieši, kuri pārsvarā zog sīkumus, piemēram, šokolādes vai kancelejas preces grāmatveikalos. Parasti tas tiek darīts lielā barā, un, kā liecina pieredze, jauno zaglēnu galvenā motivācija ir nevis izsalkums vai trūkums, bet gan bravūra un vēlme ar savu «drosmi» pazīmēties vienaudžu priekšā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Īpašumus apzog profesionālāk; lielākais guvums - 300 tūkstošu eiro apmērā

Laura Mazbērziņa, 15.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īpašuma zādzības Rīgā un Rīgas reģionā zagļi veic aizvien profesionālāk, līdz ar to viņu guvums ir krietni lielāks

Kaut arī par īpašumu apzagšanas gadījumiem dzirdams vai ik dienas, Valsts policijas statistika liecina, ka kopumā šādu zādzību skaits Rīgā un Rīgas reģionā sarucis par teju 30%. «Domāju, ka zagļi kļūst arvien profesionālāki, jo gadu laikā ir pieaudzis zaudējuma apmērs. Zagļi vairāk koncentrē savu uzmanību uz finansiāli vērtīgākajām un vieglāk realizējamajām lietām, tāpēc veiksmīgas zādzības gadījumā mantas īpašniekam tiek nodarīti ievērojami zaudējumi. Lielākie zaudējumi kādam privātmājas īpašniekam bijuši 300 tūkstošu eiro apmērā,» pastāstīja Valsts policijas Rīgas reģiona Kriminālpolicijas pārvaldes 2.biroja 2.nodaļas priekšnieks Jevgeņijs Semjonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

44% vasarnīcu un dārza māju īpašnieku drošības pasākumus pret zagļiem neveic

Gunta Kursiša, 13.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju puse (44%) no iedzīvotājiem, kuru īpašumā ir vasarnīcas un dārza mājas, neveic nekādus drošības pasākumus, lai pasargātu īpašumu no zagļiem. Vispopulārākais aizsardzības pasākums ir vienošanās ar kaimiņiem par vasarnīcas vai dārza mājas pieskatīšanu, liecina drošības kompānijas Grifs AG un SKDS pētījumā.

Kaimiņu palīdzību dārza mājas vai vasarnīcas uzraudzīšanā ziemas sezonā lūdz katrs trešais īpašnieks, savukārt 11% ierīko zagļiem grūti atveramas durvis vai signalizāciju.

«Nereti vasarnīcu un dārza māju īpašnieki uzskata, ka viņiem nav, ko zagt,» norāda Grifs AG Korporatīvo klientu apsardzes vadītājs Uģis Začs.

Pieredze liecina – jo vairāk šķēršļu garnadžiem būs, lai iekļūtu vasarnīcā vai dārza mājā, jo drīzāk viņš meklēs kādu citu, vieglāk aplaupāmu objektu, norāda apsardzes firmas vadītājs.

Kopumā 47%no tūkstoša SKDS un Grifs AG aptujāto iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem ir vasarnīca vai dārza māja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īpašuma saimnieki pietiekami neapzinās, ka suns zagļiem iedveš lielākas bailes nekā apsardzes signalizācija vai videonovērošana, apliecina pētījums, kurā par īpašuma drošību iztaujāti gan iedzīvotāji, gan paši kramplauži, vēsta Latvijas Avīze.

Kamēr daudzi īpašuma saimnieki esot pārliecināti, ka drošākās pret zagļiem ir apsardzes signalizācijas un videonovērošanas kameras (tā domā 21% aptaujāto), 39% aptaujāto laupītāju, kas pieķerti un saukti pie atbildības, atzinuši, ka visvairāk baidās no suņa. Aptaujāto iedzīvotāju vidū tikai 14% apzinājušies sargsuņa īpašo nozīmi. Pilsētās zagļi iekļūšanai mājoklī visbiežāk izmantojot balkonus un logus, laukos galvenokārt apzog mājas, kurās cilvēki pastāvīgi neuzturas (lai slēptu pēdas, mājas nereti tiekot arī nodedzinātas). Visvairāk zādzību fiksēts Rīgā, Pierīgā un Vidzemē.

Īpašumu apdrošināšanas pārstāvis Kristians Pudans kā īpaši satraucošas laikrakstam akcentējis divas lietas: 44% garnadžu ir pārliecināti, ka zagšanu Latvijā izdarīt ir viegli (Lietuvā šis procents esot vēl lielāks – ap 60) un ka 65% gadījumu informācijas avots ir novērošana un personu izsekošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru dienu Latvijā tiek reģistrēti vidēji desmit mājokļu aplaupīšanas gadījumi, un zādzības no mājokļiem ir otrs biežākais atlīdzību pieteikšanas cēlonis īpašuma apdrošināšanā, liecina Valsts policijas un apdrošināšanas sabiedrības Balta (PZU grupa) dati.

Nereti zādzības no īpašumiem tiek izdarītas tieši naktīs, turklāt pašiem saimniekiem klātesot.

Pēdējo trīs gadu laikā Balta atlīdzībās par zādzībām privātīpašumos izmaksājusi teju 0,9 miljonus eiro. Lai gan saņemtie atlīdzību pieteikumi liecina, ka visbiežāk zādzības tiek izdarītas mājokļa saimnieka prombūtnes laikā, ir gadījumi, kad īpašums tiek apzagts, saimniekiem esot mājās. Saskaņā ar BALTA informāciju šādos gadījumos zādzības visbiežāk tiek izdarītas naktīs, un zagļi par laupījumu izvēlas viegli sasniedzamas un ātri realizējamas lietas – juvelierizstrādājumus, mobilos tālruņus, planšetdatorus – vai citas nelielas elektropreces – darbarīkus, fotoaparātus. Retāk šādās situācijās tiek zagtas lielas mantas, jo to iznešana no mājokļa ir sarežģītāka – BALTA pieredzē ir gadījums, kad mēģinājums iznest televizoru beidzies ar tā pamešanu pie sētas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu zādzību skaits samazinās, bet palielinās jaunu spēkratu aizdzīšana.

Pagājušajā gadā kopumā Latvijā nozagti 932 transportlīdzekļi, kas ir par 108 transportlīdzekļiem mazāk nekā 2012. gadā, kad valstī tika nozagti 1,04 tūkst. braucamo, liecina Iekšlietu ministrijas Informācijas centra apkopotie dati. Arī Valsts policija atzīmē, ka, skatoties pa gadiem, joprojām ir vērojams automašīnu zādzību skaita samazinājums un tam ir vairāki iemesli. Uz jautājumu, vai tam par iemeslu ir apstāklis, ka policija ir palielinājusi savu darba intensitāti, vai arī zagļiem mazinājusies interese par Latviju, Valsts policijas Kriminālizmeklēšanas pārvaldes priekšnieks Jānis Lazdiņš DB skaidroja, ka var piekrist abiem šiem apgalvojumiem. Tomēr viņš piebilst, ka kopumā valstī arī citu noziegumu skaitam ir tendence samazināties. Apdrošinātāji cītīgi seko līdzi automašīnu zagļu ieražām un tendencēm, jo tas var ietekmēt arī apdrošināšanas cenas un drošības prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Rungainis: nodokļu nemaksātāji jāpadara par zagļiem un sabiedrības padibenēm

Dienas Bizness, 13.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrības apziņā nodokļu nemaksātāji ir jāpadara no glamūrīgiem shēmotājiem par zagļiem un sabiedrības padibenēm, tādu risinājumu cīņai pret ēnu ekonomiku iesaka investīciju baņķieris Ģirts Rungainis.

Sabiedrības uzskatu maiņa, padarot darbību nelegālajā ekonomikā un nodokļu nemaksāšanu par kaunpilnu nodarbi, skaidra, saprotama un efektīva valsts budžeta līdzekļu izlietošana, kā arī burkāns un pātaga uzņēmējiem nodokļu maksāšanā - šie trīs darbības virzieni Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK), Finanšu ministrijas (FM) un Rīgas Ekonomikas augstskolas (REA) organizētajā konferencē Ēnu ekonomika Latvijā: Kā iedegt gaismu? prezentācijās un diskusijās tika minēti kā galvenie veidi cīņai ar ēnu ekonomiku, informē Baiba Melnace, Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi autovadītāji ērtības labad sava auto tehnisko pasi mēdz glabāt salonā aiz saulessarga – tā ir ērtāk, ja vienu auto lieto vairāki ģimenes locekļi vai uzņēmuma darbinieki. Taču, ja auto tiek nozagts kopā ar tehnisko pasi, zagļi būtībā iegūst iespēju ar auto droši pārvietoties vai to pārdot, uzsver If Apdrošināšana.

Turpinoties auto zādzību skaita pieaugumam, kļūst vairāk arī tādu zādzību, kad auto tiek nozagts kopā ar tajā glabātu transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību jeb tā dēvēto tehnisko pasi. Sabiedrības If Apdrošināšana Atlīdzību daļa šonedēļ ir saņēmusi kāda KASKO polises klienta atlīdzības pieteikumu par nozagtu 2013. gada izlaiduma Toyota Land Cruiser automašīnu. Auto nozagts pa nakti Pierīgā, un tajā bija atstāta reģistrācijas apliecība.

«Teorētiski zagļiem bija iespējams ar nozagto auto naktī šķērsot Latvijas robežu un kādu laiku netraucēti pārvietoties pa visu Eiropas Savienību. Turklāt, kamēr par zādzību nav informēta policija, tiesībsargiem, apturot šādu auto, nerodas aizdomas, ka tas ir zagts, jo vadītājs var uzrādīt reģistrācijas apliecību,» skaidro If Apdrošināšana Transporta atlīdzību nodaļas vadītājs Pāvels Valainis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties rudenim, būtiski pieaug pieteikto KASKO atlīdzību gadījumu skaits par automašīnu zādzībām un trešo personu prettiesiski nodarītajiem bojājumiem automašīnām, liecina apdrošināšanas akciju sabiedrības BTA Baltic Insurance Company (BTA) apkopotie dati. Septembra sākumā nedēļas laikā BTA saņēmusi sešus atlīdzību pieteikumus par nozagtajām automašīnām, kas ir trīs reizes vairāk nekā augustā kopumā, kad tika nozagtas tikai divas automašīnas.

Līdzīgi kā pērn, arī šogad septembrī, kad vakaros arvien ātrāk paliek tumšs un zagļiem vieglāk netraucēti realizēt savus plānus, aktivizējušies automašīnu zagļi. BTA dati liecina, ka zagļi visvairāk iecienījuši Toyota markas automašīnas. Četras no šā gada septembrī sešām BTA klientiem nozagtajām automašīnām ir Toyota markas automašīnas, bet divas – Volkswagen markas automašīnas. Četras no nozagtajām automašīnām nav bijušas vecākas par pieciem gadiem.

«Izvērtējot saņemtos atlīdzību pieteikumus par automašīnu zādzībām, jāsecina, ka automašīnu zagļi, tāpat kā pērn, arī šogad visaktīvāk darbojas Rīgā un Pierīgā, zogot automašīnas gan no neapsargātiem stāvlaukumiem, gan privātmāju pagalmiem. Šobrīd zagļu rīcībā ir pietiekami modernas tehnoloģijas, lai attālināti iegūtu datus un uzlauztu visjaunākās automašīnas, tādēļ auto īpašniekiem būtu arvien vairāk jādomā par papildu drošības pasākumiem. Ja, piemēram, automašīna ir aprīkota ar Keyless Go iedarbināšanas sistēmu, iesakām atslēgas glabāt pēc iespējas tālāk no mājokļa logiem un durvīm, lai samazinātu iespēju, ka tiek nolasīts automašīnas Keyless atslēgu signāls. Papildu aizsardzībai noteikti automašīnu īpašniekiem būtu vērts apsvērt iespēju uzstādīt automašīnās papildu drošības sistēmas. Lai sarežģītu apstākļus zagļiem, kuri vairumā gadījumu paļaujas uz savā rīcībā esošajām modernajām elektronikas iekārtām, noderīga varētu būt, piemēram, stūres saslēdzēju izmantošana, papildu imobilaizera, slepenās pogas vai meklēšanas sistēmas uzstādīšana automašīnā,» skaidro BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāda Austrālijas iedzīvotāja plāns aizsargāt no zagļiem ģimenes rīcībā esošās rotaslietas, kuru vērtība bijusi 50 tūkstoši ASV dolāru, beidzies ar to, ka tās nonākušas izgāztuvē.

Austrālietis bija paslēpis savai sievai piederošās rotaslietas, kuras nebija apdrošinātas, plastmasas atkritumu maisiņos – gadījumam ja mājā kādreiz ielauztos zagļi, raksta The Telegraph.

«Man bija šis lieliskais plāns kā aizsargāt dārglietas no zagļiem, taču tad mēs pārvācāmies un apkārt mētājās daudz atkritumiem pilnu maisiņu, kurus es liku bērniem izmest ārā.»

Lielākā daļa dārglietu nokļuva vietējā izgāztuvē, kur to atrašanas iespēja ir maza. Izgāztuvē katru nedēļu nonāk aptuveni 1,4 tūkstoši tonnu atkritumu, kas nozīmē, ka dārglietu meklēšana tajā ir «vienkārši neiespējama», norāda vietējā pašvaldība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto zagļiem patīk vācieši un japāņi

Elīna Pankovska, 07.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zagto automašīnu skaita palielinājums, iespējams, varētu būt saistīts ar reģistrēto transportlīdzekļu skaita pieaugumu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Jau vairākus gadus nozagto transportlīdzekļu skaits ik gadu ir samazinājies, tomēr pērn, salīdzinot ar 2013. gadu, vērojams neliels pieaugums. Proti, 2014. gadā kopumā Latvijā nozagti 982 transportlīdzekļi, kas ir par 50 vairāk nekā 2013. gadā, kad valstī tika nozagti 932 braucamie. Savukārt šī gada astoņos mēnešos Latvijā ir nozagti jau 717 spēkrati, liecina Iekšlietu ministrijas (IeM) Informācijas centra apkopotie dati. Tādējādi var secināt, ka, iespējams, līdz gada beigām varētu arī tikt pārspēts 2014. gadā nozagto transportlīdzekļu skaits. Eksperti norāda, ka līdz ar rudens iestāšanos palielinās arī nozagto automašīnu skaits, jo zagļi steidz izmantot to, ka tumsa aiz loga iestājas ātrāk. Savukārt ziemā, ja tā bagāta ar sniegu, transporta zādzību skaitam ir tendence samazināties, jo ir apgrūtināta izkļūšana no, piemēram, daudzdzīvokļu māju pagalmiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gošam, kas ir saimnieka Borisa Matčina mīlulis, ir 10 gadi, varens augums, tēraudpelēki sāni ar rudiem lāsumiem un liela, ēdelīga mute. Viņa vecākajai sugasmāsai Jamai ir jau 17, taču tā ir krietni mazāka. Viņas un vēl simtiem skaisto zivju - koiju -, kuru dzimtene ir Japāna, dzīvo Torņakalnā, ceriņu ieskautā dārziņā, kurā dobju un mauriņa vietā ierīkots baseins, raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms gadiem septiņpadsmit draugs divas koijas atveda no Japānas kā dāvanu. Tās pilnībā izkonkurēja Borisa tā laika vaļasprieku - akvāriju veidošanu. Sākās cītīgs izziņas un studēšanas periods. Tiem, kas sāk nodarboties ar šīm skaistajām zivīm tagad, ir vieglāk, jo ir kam prasīt padomu, viņš nosmaida. Papildus koiju audzēšanai, kam Boriss pievērsās, zaudējis darbu poligrāfijas biznesā, viņš konsultē par to audzēšanu, uzņem ekskursantus, nodrošina baseinu aprīkojumu un īsto barību. Baseinu aprīkošana kļūst par galveno ienākumu avotu, lēš Boriss, jo pagaidām koijās ir vairāk jāiegulda, nekā gūstama atdeve no to pārdošanas - vairums zivju vēl ir briešanas stadijā. Turklāt izdevumi nav nekādi mazie - lielākā daļa aiziet elektrībai, darbinot baseina attīrīšanas iekārtas, un barībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfijās iemūžināta pirmā komerciālai tirgošanai paredzētā ūdeņraža degvielas šūnu automašīna, kuru radījuši japāņi.

Raugoties Eiropas virzienā, sākotnēji japāņi kā Toyota Mirai perspektīvākos noieta tirgus redz Vāciju un Lielbritāniju. 2016. un 2017. gadā uz Eiropu gan paredzēts nosūtīt vien 100 šādas automašīnas.

Inovatīvo spēkratu skatieties raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sukāžu, pastilu un sīrupu ražotājs Rāmkalni Nordeco plāno ieiet Polijas tirgū un izvērsties Āzijā.

Rāmkalni Nordeco projektu vadītājs Mārtiņš Pauls Db.lv pavēstīja, ka Polija ir stratēģiski svarīgs tirgus. Tajā ir 40 miljoni iedzīvotāju un, ja tajā izdotos iekļūt, būtiski pieaugtu sukāžu rūpnīcas ražošanas apjomi. Ar sukādēm esam pārklājuši visu Baltiju, neskatāmies vairs uz katru valsti atsevišķi, bet kā uz vienotu tirgu, klāsta M. Pauls. Var tikt iekšā gan lielākajos tīklos, gan arī mazajos veikaliņos, tikai jāiet un jārunā, viņš piebilda. Uzņēmums arī nodarbojas ar nepieciešamo ogu un augļu audzēšanu.

Kā atklāja M. Pauls, cidonijas iedēstītas 18 ha platībā un tiek plānots novākt 5 t cidoniju no viena hektāra. Pērn ievāktas 30 tonnas cidoniju. Pēdējos gados esot vērojams vesels cidoniju audzēšanas vilnis, daudzi izvēlas tās audzēt. Ķirbji iedēstīti 2,5 ha un plānots izaudzēt līdz 25 t ķirbju. Rabarberi iedēstīti 5 ha un plānots novākt 5 t/ha.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar novembra trešo ceturtdienu, kas ir šodien, pasaulē tiek atzīmēti jaunā vīna Beaujolais Nouveau svētki.

Tos svinēt Hakone Kowaki-en Yunessun spa kūrortā ieradušies arī japāņi. Atzīmēšana ir pavisam jautra - mērcējoties sarkani iekrāsotā, patīkami siltā ūdenī tiek malkots vīns.

Japāņi gan arī - turpat baseinā - ieturējuši klusuma brīdi, pieminot Parīzes teroraktu upurus.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Universālais termināls iegulda noliktavās, kravu laukumos, tehnikā un piestātnēs; atrod jaunas kravas

Trīs gadu laikā, kopš par termināļa īpašniekiem kļuvis singapūriešu ostu operators Portek un caur to arī japāņu daudznozaru korporācija Mitsui, būtiski mainījušies kompānijas darbības principi, kas saistīti ar normatīviem, iekšējām un starptautiskām procedūrām, DB norāda SIA Rīgas Universālais termināls (RUT) izpilddirektora vientieks Jānis Kasalis. Tā kā Mitsui ir biržas uzņēmums, tad visas Tokijas Fondu biržas prasības tiek pārnestas arī uz RUT. Runa ir par darba drošību, attiecībām ar personālu, klientu apkalpošanu, tostarp darbības pārskatāmības ziņā.

Runājot par biznesu un investīcijām, redzams, ka biznesa apjoms reģionā kopumā krīt. Vaicāts par to, vai, iegādājoties RUT, japāņi rēķināja iespējamos riskus (Krievijas un rietumvalstu attiecības, Brexit un tamlīdzīgi notikumi), viņš atzīmē, ka mūsu kaimiņvalsts iespējamā uzvedība tikusi ņemta vērā, bet ne Brexit. Proti, risks, ka Krievija maina politiku, vienmēr pastāvējis, līdz ar to arī jautājumi, kas notiek tad, ja, piemēram, tiek traucēta kāda preču plūsma. Tajā pašā laikā Mitsui darbojas arī Krievijā. Taču ar kaimiņvalsti saistītie faktori ne pirms trim gadiem, ne šobrīd RUT darbību ļoti būtiski neietekmē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas valdība piektdien apstiprinājusi pretrunīgi vērtēto plānu izveidot valstī pirmo legālo kazino.

Apstiprinātais plāns paredz Osakā atvērt kazino ar mērķi pievilināt tūristus.

Japānas rietumos esošās Osakas un Nagasaki pašvaldības ilgstoši ir centušās saņemt atļauju veidot "kūrorta kompleksus", kas apvienotu kazino, konferenču centrus, viesnīcas, restorānus un citas izklaides vietas.

Osakas plāns, kas paredz kazino atklāt līdz 2029.gadam, valdībā tika apstiprināts pēc rūpīga izvērtējuma, žurnālistiem pavēstīja Japānas zemes un satiksmes ministrs Tecuo Saito.

Japāna ilgstoši bija vienīgā attīstītā ekonomika, kurā kazino bija aizliegti, tomēr 2016.gadā pieņemtais likums pavēra ceļu uz nozares legalizēšanu.

Savukārt 2018.gadā Japānas parlaments pieņēma likumu, kas dod iespēju kūrorta kompleksu būvniecībai, saņemot īpašu valdības atļauju. Cita starpā likums nosaka, ka Japānas pilsoņiem diennakts ieejas biļete kompleksā maksās 6000 jenu (41 eiro) un ka japāņi tos var apmeklēt tikai noteiktu reižu skaitu. Viņiem ir arī tiesības lūgt ģimenes locekļa neielaišanu kazino.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony ar Xperia XZ1 turpina tradīciju aizvien pilnveidot tālruni, gadiem ilgi būtiski nemainot tā izskatu

Japāņu sabiedrībā dziļi iesakņojusies tradīciju cienīšana un zināšanu nodošana no paaudzes paaudzē. Ne velti pieci pasaulē senākie joprojām eksistējošie uzņēmumi radušies tieši Japānā un no piecarpus tūkstošiem par 200 gadiem vecāko pasaules kompāniju vairāk nekā trīs tūkstoši dibināti uzlecošās saules zemē. Paļaušanās uz pārbaudītām vērtībām lielā mērā izskaidro, kādēļ Sony viedtelefoni gadu gaitā mainās pavisam minimāli.

Desmitgades pirmajā pusē Sony labākā sērija Xperia Z jau saņēma kritikas devu no tehnoloģiju apskatniekiem par faktiski nemainīgo dizainu. Šoruden prezentētais Xperia XZ 1 modina aizdomas, ka japāņi nolēmuši pa līdzīgu tradīciju godāšanas taku staigāt arī tagad, jo jaunais modelis faktiski ir pērnā gada XZ kopija ar dažiem tehniskiem uzlabojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Pāvelam Gognidzem gruzīnu asinis nav dominējošās, ar to pilnīgi pietiek, lai Rīgā izveidotu restorānu ķēdi ar nosaukumu Yakuza, kā tiek dēvēts slavenas mafijas klans Japānā. Būt gruzīnam Latvijā ir pat nedaudz izdevīgi, viņš saka intervijā DB.

Kā tapa Yakuza?

Nosaukums Yakuza, manuprāt, parāda, ka mēs esam nedaudz ironiski pret sevi. Tie, kuri saprot, kas ir īsta japāņu virtuve, redz, ka tā nav īsta japāņu virtuve, jo Eiropas cilvēkiem īstu japāņu virtuvi piedāvāt nevar. Visi tie suši, ko mēs Latvijā pazīstam, piemēram, ar Filadelfijas sieru, ir drīzāk amerikāņu suši, nevis japāņu. Jā, mūsu restorāni piedāvā japāņu virtuvi, bet tādu, kas galvenokārt ir domāta eiropiešiem. Mēs pārāk nopietni uz sevi šajā ziņā neskatāmies. Tā radās zināma ironija pret sevi, kas atspoguļojas nosaukumā. Japāņi parasti pie mūsu restorānu izkārtnēm mēdz fotografēties. Es varu tikai vien iedomāties, ko viņi par šo raksta sociālajos tīklos. (Smejas) Mēs esam ļoti lepni, ka japāņi, piemēram, no Japānas vēstniecības vai japāņu kompānijām, kuras šeit, pie mums Latvijā, darbojas, nāk pie mums un viņiem patīk. Taču es vēl neesmu piedzīvojis tādu dienu, un domāju, ka arī nepiedzīvošu, kad japānis pasūtīs suši ar Filadelfijas sieru. Domāju, ka viņi nesaprot, kas tas tāds vispār ir. Vārds Yakuza nozīmē japāņu mafiju, līdzīgi, kā piemēram, Cosa Nostra Itālijā. Kad es domāju restorāna nosaukumu, iespējams, nedaudz ietekmējos no restorānu ķēdes ar nosaukumu Mafija, kas atrodas Kijevā. Ar nosaukumu ir tā, ka, ja tas aizķer, to atceras. Nav obligāti, lai tas patiktu. Ja restorānam būtu neitrāls nosaukums, tas mārketinga ziņā, protams, nebūtu tik veiksmīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Pieredzes stāsts: suņu audzētavas Zak de Lux tapšana

Dienas Bizness, 05.05.2015

Skrīverietes Tatjanas Pieles ikdiena paiet, rūpējoties par četrkājainajiem draugiem.

Foto: no personīgā albuma

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālais laikraksts Staburags viesojies suņu audzētavā Zak de Lux Skrīveros.

Suņu audzēšana ir Tatjanas Pieles vaļasprieks, kurā iesaistījusies visa ģimene. Viss sākās pirms astoņiem gadiem. Ģimene juta nelielu tukšumu dvēselē, un viens no otra atsvešinājās. Lai uzlabotu attiecības, skrīverietei ieteica iegādāties suni. Tas Tatjanai ļāva īstenot sapni par četrkājaino mīluli — mopsi. Kucīte Basta nu ir «omes» godā, taču joprojām iepriecina saimniekus. Pēc diviem gadiem Bastai piedzima kucēni, un ģimenei ļoti iepatikās viena no kucītēm, kuru nolēma paturēt. Togad pasaulē atzīmēja lelles Bārbijas 50. jubileju, tādēļ mazo mopsenīti nosauca tai par godu. Bārbija bija ļoti skaista, to ievēroja arī cilvēki apkārt un ieteica Tatjanai piedalīties izstādē. Talantīgā suņu meitene sevi lieliski parādīja gan pirmajā, gan visās pārējās izstādēs. Saimniece satika un iepazina suņu audzētājus. Lai gan nodoma iesprausties šajā nišā sākotnēji nebija, palēnām vaļasprieks pārauga nopietnākā darbībā. «Sasniegumi, kas tiek gūti izstādēs, dod adrenalīnu, kas liek gribēt iesākto turpināt. Tas ir liels gandarījums, ka manus suņus ievēro un novērtē,» stāsta Tatjana.

Komentāri

Pievienot komentāru