Par pasūtījumu trūkumu nav jāsūdzas

Atpūta
2017. gada 15. novembris 08:28

Korporatīvajās ballītēs nereti priekšroka tiek dota dīdžeju priekšnesumiem, nevis mūziķu apvienībām, kas spēlē dzīvajā; izmaksas nav noteicošais izvēles kritērijs

Kādreiz dīdžeji bija tikai klubos, tagad šādu muzikālu izklaidi piedāvā teju katrs sevi cienošs bārs. Visvairāk viņi tiek nodarbināti dažādos svētkos un festivālos, taču bieži vien ir manāmi arī privātos un korporatīvos pasākumos. Ar dīdžejiem strādā gandrīz visas pasākumu aģentūras, daži ir izveidojuši paši savus uzņēmumus.

Pieprasījums pēc dīdžejiem korporatīvajos pasākumos ir audzis, īpaši pieprasīti ir labi sava amata pratēji, atzīst SIA Elker īpašnieks Kaspars Erminass jeb DJ Erminass, kurš pirms pieciem gadiem savu hobiju pārvērta biznesā. «Šobrīd tiem dīdžejiem, kuri dara savu darbu labi, par pasūtījumu trūkumu nav jāsūdzas. Savulaik dīdžejošana bija sezonāls darbs, bet pašlaik pieprasījums ir izlīdzinājies, pasākumi notiek visa gada garumā,» stāsta K. Erminass. Labs dīdžejs, pēc viņa teiktā, ir tāds, pie kura mūzikas ir pilnas deju grīdas un lēkā gan tīņi, gan seniori.

Viņš norāda, ka izvēli par labu dīdžeja muzikālajam priekšnesumam uzņēmumi izdara ne tikai tāpēc, ka tas ir teju trīs reizes lētāks par grupas priekšnesumu, bet arī tāpēc, ka parasti darbiniekiem ir dažādas gaumes, kuras nevar pilnībā apmierināt kāda viena mūziķu apvienība, kura ballītēs spēlē dzīvo mūziku.

«Korporatīvajos pasākumos pieprasītākā ir visu laiku labākā deju mūzika, tostarp ir gan Latvijas estrādes pērles, gan 80. gadu diskomūzika, kā arī rokenrols un modernā popmūzika – hiphops. Gadu gaitā mode mainās – tas izpaužas gan kompozīciju uzbūvē, gan tempā, stilā un ritmā,» raksturo DJ Erminass. Uzņēmumiem, kuri uz savām ballītēm vēlas aicināt dīdžeju, noteikti vajag padomāt par pasākuma tematiku. «Es metu kūleņus no prieka, ja uzņēmums ir izvēlējies kādu konkrētu ballītes tematiku, jo tad dīdžejs var labāk sagatavoties un pieskaņoties pasākuma formātam. Šādos tematiskos pasākumos parasti ir pavisam cita gaisotne un enerģētika,» viņš spriež, atklājot, ka parasti dīdžejiem ir dažādi paņēmieni, kā cilvēkus mudināt dejot.

«Kad pirmie cilvēki parādās uz deju grīdas, dīdžejs paātrina tempu, kad viņiem pievienojas arī pārējie, tiek spēlēti hīti. Skaņdarbu Ballējam, neguļam parasti neliek pašā vakara sākumā. Savukārt stundu pirms ballītes beigām tiek atskaņota liriska mūzika,» ar meistarstiķiem dalās DJ Erminass.

Visu rakstu Lai pilns deju laukums lasiet 15. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra