Uzlabotais Peugeot 308 hečbeks savas pārliecības stiprināšanai jau tā plašajā tehnikas piedāvājumā ir pievienojis modernu astoņpakāpju automātu un jaunu mazlitrāžas dīzeli

Jāatzīst gan, ka japāņu kompānijas Aisin astoņpakāpju automāts pagaidām tiks piejaucēts tikai dārgākajam 308 GT ar dusmīgāko dīzeļmotoru, taču fakts paliek fakts, tādas tehnikas šobrīd nav nevienam. Klasiskais jeb hidrotransformatoru tipa automāts, nevis divsajūgu vai variatora tipa tehnika kompaktklasē ir unikāla parādība. Jauno automātu testējām Vācijā. Sulīgs, gards un arī dārgs auto. Kāds gan citādi varētu būt kompaktklases auto par 26 900 eiro? Tam ir jābūt gardam. Astoņpakāpju automāts perfekti izmantos 180 ZS jaudīgā dīzeļa resursus. Atbilstoši savam raksturam piebalsos gan balstiekārta, gan stūres iekārta. Pastiprinot sportiskās izjūtas, aktivizējot Sport režīmu, mazais lauvēns rūks kā īsts sacīkšu auto. Tā gan būs neliela mānīšanās, jo dobjā skaņa tiks panākta, izmantojot akustiskās sistēmas iespējas. Respektīvi, šo skaņu dzirdēs salonā sēdošie, bet ne automobiļa ārpusē. Savā ziņā tas nemaz nav tik slikti. Skaidrs, ka šāds auto pieder pie realizējamo sapņu auto kategorijas. Tajā pašā laikā arī ar mazāku budžetu un mazāku jaudu Peugeot 308 labi brauks un priecēs savus pircējus.

Kopumā Peugeot 308 hečbeka motortelpai varēs izvēlēties vairākus benzīna un dīzeļmotorus ar jaudu no 100 ZS līdz 180 ZS, pielaikojot piecpakāpju, sešpakāpju manuālās pārnesumu kārbas vai sešpakāpju automātus, bet 180 ZS dīzelis draudzēsies ar jau pieminēto astoņpakāpju automātu. Pilnīgs jaunums ir 1,5 BlueHDi 130 ZS dīzeļmotors, kas ieinteresēs pircējus ne tikai bagātajā Rietumeiropā, bet arī pie mums. Visbeidzot gardās Peugeot 308 tortes spicē būs autoentuziastu iekāres objekts – Peugeot Sport uzraudzībā radītais 308 GTi. Ko lai saka, viena modeļa ietvaros pircējs varēs atrast dažāda rakstura auto, sākot no miermīlīga un salīdzinoši lēta pārvietošanās līdzekļa, beidzot ar karstasinīgu sportiskas orientācijas vāģi, ar ko var izlocīt riteņus arī sacīkšu trasē. Starp citu, Latvijas apstākļos šo rindu autors notestēja Peugeot 308 ar 130 ZS jaudīgo 1,2 litru turbomotoru.

Visu rakstu Labas tehnikas nekad nav par daudz lasiet 10. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra