Dienas Bizness

  • 30 svētdiena,
    aprīlis

    Lilija, Liāna

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8447

    USD: 1.0930

Dzīvesstils

Foto: Elvis Dāgs Vīgants/LETA

Latvijā iedzīvotājiem nepatīk braukt ar Fiestu, bet 5.sērijas BMW  30

Paskatoties, kas Latvijā notiek uz ielām, var redzēt, ka iedzīvotājiem nepatīk braukt ar Ford Fiestu, bet gan 5.sērijas BMW, sacīja mogo.lv valdes loceklis Aleksandrs Čerņagins.

Tādējādi viņi iegādājas lietotu, bet dārgāku automašīnu, bet ne mazāku, ekonomisku jaunāku automašīnu, kas būtu racionālāka izvēle. 

Tomēr jāatceras, ka mazāka, bet jaunāka mašīna lūzīs mazāk, un mazāk naudas būs jātērē remontam, līdz ar to vairāk varēs atvēlēt līzinga maksājumam, viņš uzsver.

Db.lv jau rakstījis, ka Latvijas autoparka vecums ir vairāk nekā 13 gadi, un tas kļūst aizvien vecāks. Pēdējā laikā tiek runāts, ka tirgū ienāk vairāk jaunu automašīnu, taču to aizvien ir pārāk maz, lai spētu uzlabot kopējos rādītājus. Statistika liecina, ka aizvadītajā gadā Latvijā tika pārdoti 15–16 tūkst. jaunu automašīnu, taču pirms krīzes šis skaits pārsniedza 30 tūkstošus.  

Komentāri

  • Latvijā traki uz mašīnām

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 13:34

    5.sērijas BMW vēl priekš Latvijas nekas īpašs nav. Citi brauc ar Range Rover vai X6, bet tajā pašā laikā dzīvo dzīvoklī, kuram vērtība pat mazāka kā auto.

    Tas pats jau ir arī gandrīz visās bijušajās PSRS valstīs. Kaut kā gribās pazīmēties mums un auto tam ir lieliski piemērots - lētāk nekā nopirkt lielu māju un pie tam visi tevi redz, kā tu tajā vāģī brauc.

    • Vasjuks

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:47

      +7 -0

      Jaunie projekti jaieplāno ar riepām un stūri

    • db

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 17:51

      +3 -4

      Interesants novērojums, atgriežoties no Rietumeiropas, ka Latvijā cilvēki dzīvo kaut kādā kolektīvi uzturētā ilūzijā, ka autobūves industrija atrodas 10 gadus vecā pagātnē. T.i., te ir tik maz jaunu auto uz ceļiem, ka cilvēki nemaz nenojauš, ka brauc ar veciem auto -- tie cits, cita kontekstā izskatās pēc puslīdz jauniem auto. Ja ar tādu 2007. gada 15k vērtu Land Roveru, ar kādu te daži joprojām zīmējas pa ielām, iebrauktu kādā Vācijas pilsētā, viņš uzreiz izskatītos pēc grabažas blakus 2-3 reizes vērtīgākiem golfiem un passātiem.. Bet te -- galvenais ir izmēram!

    • Limitles

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 19:02

      LV ceļu pārvarēšanai 10 gadus veci SUV ir daudz piemērotāki par jauniem 2-3 reizes vērtīgākiem golfiem un passātiem.
      Rietumos obligātā apdrošināšana, apkope un nodokļi SUV tipa mašīnām ir ļoti dārga - nevar atļauties tauta, pilnīgi jauns mazs sūdiņš izmaksā vairākas reizes mazāk kā, piemēram, 5 gadus vecs X5, tāpēc arī pērk mazus jaunus sūdiņus. Ir valstis kā Dānija un Zviedrija, piemēram, kur nodokļi ir tā uzskruvēti ka ka pat jaunu mazo sūdiņu nevar atļauties - brauc ar vecu.

    • Ezis UK

      pirms 7 dienām, 2017.04.23 20:46

      +0 -0

      Par cik Latvijā ceļu nav kā suga ir tikai bezceļi,tad džips( kas manā izpratnē ir bobiks bet ne auto)ir vienīgais līdzeklis pārvietoties šājā bezceļu valstī.Kur tramsporta nodoklis un akcīze degvielai ,tiek izlietoti komunistiskas pārvaldes agām ,bet ne ceļu uzturēšanai.

  • HM

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 13:57

    Piekrītu iepriekšējam komentāram. Bet stulbākais ir tas, ka izdarot racionālo izvēli (vērtīga un laba dzīvesvieta, ekonomiskas klases, bet jauns auto) nezkapēc tev uz pārējā fona liek izskatīties kā atpalicējam :(.

    • bezriska sociālists

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 16:05

      Jūs diezgan precīzi identificējāt šīs plātīgās uzvedības pamata cēloni - vidējam Latvijas iedzīvotājam ir pārāk svarīgi tas, ko par viņu padomās citi un kā uz šo citu "fona" viņš izskatīsies...
      Manuprāt, tas ir tāds kā okupācijas laikā izstrādātās mentalitātes turpinājums: toreiz bija svarīgi, ka citi redz, ka neizcelies, tagad - ka izcelies.

  • stalkers

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:04

    Putekļu sūcēji netur LV ceļus, ka arī visa ekonomija izbeidzas uz ceļa braucot ar km/h, arī neko pārvadāt tādā hlamā nevar un nav ērti vairākiem cilvēkiem aizbraukt piemēram uz laukiem....LV nav milzīgu pilsētu mazā teritorijā, kur tādām fiestam būtu jēga. Arī bmw neredzu jēgu, jo pat vecs tas ir pārāk dārgs apkopēs priekš LV algām. Ņemot vērā tagadējo auto "kvalitāti" reizēm i lētāk i ērtāk sanāk vecāks bet lielāks auto. Un vēl kas....mūsdienu auto ir tā parbazts ar visādām sistēmām, ka tada fiesta visticamāk būs smagāka nekā vecs golfs

    • Zemu vērtēts komentārs. Parādīt...

      KKK

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:23

      +4 -9

      Mana 2015 gada fiesta 950 kg, parādi glfu kas ir vieglāks ? 5 cilvēki elementāri salien. patēriņš 4.5 uz 100 km.

    • Maz.vid.uzņ.

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:28

      VW Passat 2006.gada 2.0 tdi ar 1600 kg ēd 5ltr dīzeļa uz šosejas un 7ltr pilsētas ciklā...... Komforts 3X labāks un km izmaksas 4X zemākas, jo 2015 gada mašīna zaudē vērtību ar ātrumu 200 eur mēnesī.....

    • KKK

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:39

      +8 -7

      Katrs mēra komfortu pa savam, man pie stūres diezgan ērti :) Dienas beigās braucu ar svaigu auto, joprojām pēc jaunas mašīnas smaržo un patīkami tajā no rīta iekāpt. Katrs krāso savu mocīti kā grib. Latvieši takā amerikāņi ka tik lielāks un ar lielāku motoru.

    • aigi

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 16:19

      +7 -2

      Nu par 2006.gada Passat komfortu varu iebilst, domāju, ka 2015.gada Fiesta ir komfortablāka, jo nekas vēl nav izbeidzies un nomaiīts, izolācija vēl savās vietās, stikli nav saskrāpēti. Pats braucu ar 2016.gada franču SUV un varu teikt, ka kolēģu 10 gadus vecie Volvo un Audi ir mēsli.

    • Maz.vid.uzņ.

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 17:46

      +4 -2

      to aigi-jaunam Franču SUV ir ok komforts, nesalīdzini ar Fiesta, bet līzings ap 400 eur/mēn. Par Volvo nezinu, bet 2006 gada Audi A6 ar meh.kārbu un normālu dzinēju ir daudz labāks par pilnīgi jaunu VW Polo- vismaz normāla auguma cilvēkam, kuram mobilie gadžeti nav prioritāte....

  • VVZ

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:15

    Fiesta, lai cik jauna tā nebūtu, netur Latvijas ceļus.

    • Limitless

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 19:27

      +6 -1

      Tie, kuri no Rīgas degunu ārā nebāž, varūt arī nav pamanījuši to ka mazas mašīnas LV ceļu stāvoklim nav piemērotas.
      Priekš Rīgas pietiktu arī ar Smart fortwo, ja līdzpilsoņi ar agresīvu braukšanu neradītu ka neatzīst Smart par mašīnu vispār.

    • Rīdzinieks

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 23:10

      Rīgā dzīvojot patiesībā izdevīgākais auto ir Taxi – atkrīt visas uzturēšanas izmaksas – stāvvieta, apdrošināšana, nodoklis + auto vērtības kritums + uzturēšana / remonti / riepu maiņas etc. Uz centru braukt vispār vājprāts – mežonīgās stāvvietu cenas.

  • Maz.vid.uzņ.

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:23

    Manam uzņēmumam ir paliels autoparks un šeit ir secinājumi:
    1.Jaunas mašīnas ir ok garantijas laikā, ideāli, pilna servisa līzings-bet tas ir nesamērīgi dārgi!
    2.Mašīnas līdz 2000 gadam ir labākas par tām līdz 2008, bet jaunām vispār neko saprast nevar. Jebkurā gadījumā automašīnai ar 200 tks+ noskrējienu ir tā, ka jo vecāka, jo lētāk sanāk remonti gadā.
    3.Fiesta,Corsa,Yaris utt. vienkārši ir pilsētas mašīnas. Latvijā ir viena mašīna uz ģimeni, ne 3 un ja brauc vairāk kā 2 vismaz vidējā klase ir obligāta dēļ ērtībām.
    4.Ford Fiesta 1.0 benzīns ēd vairāk naudas degvielai kā VW passat 2.0 dīzelis......

  • ggghh

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:24

    +4 -4

    Atraduši ko salīdzināt Auto ar pārvietošanās līdzekli no punkta A uz punktu B Aizbraukt jau var bet...

  • vārds

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:27

    Drusku nepareizi secinājumi tam mogo loceklim. Vienkārši bmw visbiežāk pērk tie, kam īsti naudas nav nekādam auto un tāpēc arī ņem caur mogo dārgajiem kredītiem. Reāli tāds bmw saimnieks var atļauties tikai e-talonu.

  • joe

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:28

    +6 -1

    Ekonomika strādā citādāk - iegādes brīdī jauna fiesta ir vairākas reizes dārgāka kā lietots bembis. Psiholoģiski ikdienas izdevumus jūt mazāk, kā papildus 10k uzreiz. Varbūt kaut kas ātrāk varētu mainīties, ja ieviestos civilizēts operatīvais līzings, bez papildu kustībām ik pēc 3 (5) gadiem nomainot auto uz jaunu un turpinot veikt ikmēneša maksājumus.

  • Jautājums

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 14:52

    +4 -0

    Pēdējā laikā tiek runāts, ka tirgū ienāk vairāk jaunu automašīnu, taču to aizvien ir pārāk maz, lai spētu uzlabot kopējos rādītājus... - kāds labums no kopējiem rādītājiem?

  • virsraksts

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 15:15

    +4 -1

    To virsrakstu varēja vel sarežģītāk uzrakstīt?
    Labāk tomēr būtu rakstīt - Latvijas iedzīvotājiem patīk braukt ar BMW, bet ne ar Fiesta!

  • ha ha

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 15:25

    +7 -4

    Mogo klients nevar izcelties ar racionālu domāšanu, ja jau ir pieņemami šie kosmiskie procenti par aizdevumu.
    Attiecīgi, tur ņem jaunieši un neviens no viņiem par 10K fiestu negribēs, labāk vecu X5, jo galvā viņiem liekas, ka tas ir daudz krutāk...

    • aaa

      pirms 10 dienām, 2017.04.20 15:57

      +4 -0

      paskaties uz ielām, tiešām domā, ka mēs esam apveltīti ar racionālu domāšanu? Un pat ne jaunieši pie stūres sēž.

  • vērotājs

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 18:37

    +1 -0

    Ne ar ko nepamatota demagoģija!

  • latvānis

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 19:03

    +2 -0

    ai,patiesībā kaut kā vienalga, ar ko atļaujos ar to braucu

  • Fff

    pirms 10 dienām, 2017.04.20 21:00

    +4 -0

    Mogo smogo finala ar 40 procentu uzcenojumu. Tur jau visi nabagi nem kas sapno par mersi. No jebkuras bankas izdevigak

  • V

    pirms 10 dienām, 2017.04.21 06:57

    +0 -1

    Ar patikšanu tam nav nekāda sakara, bet ir sakars ar vāju valsts institūciju darbību. Servisu Vaņas, kas nemaksā nodokļus ļauj šo patikšanu uzturēt un tam palīdz CSDD, kad ļauj ielās parādīties dūmojošiem šrotiem. Vācijā veca BMW uzturēšana ir stipri dārgs prieks, ja viennav gali kreisajos imigrantu servisos.

  • Ezis UK

    pirms 7 dienām, 2017.04.23 20:40

    +1 -0

    Premium klases masīnas kalpo daudz vairās ,kā ekonomic klase.Latvijā tikai idiots pirks Fiestu 5 cenā.Mašīnu kvalitāte ar katru gadu strauji krītas.

Reklāma