Būvniecība un īpašums

Ieguldot 9 miljonus eiro, Kauņā atklāta modernākā autoosta Austrumeiropā

Zane Atlāce - Bistere, 02.03.2017

Jaunākais izdevums

Jau vairāk nekā mēnesi Kauņā, Lietuvā, darbojas rekonstruētā autoosta, kuras celtniecība izmaksāja vairāk nekā 9 miljonus eiro, informē UAB Kautra pārstāvis Mindaugas Sakalauskas.

Rekonstruētajā Kauņas autoostā ir 21 iekāpšanas platforma un trīs platformas pienākošajiem autobusiem. Pasažieru informēšanai ierīkoti daudzi informācijas ekrāni.

Kauņas autoostā pasažieriem ir iespēja pašiem iegādāties arī autobusu biļetes. Līdzās parastajām biļešu kasēm te darbojas arī pašapkalpošanās kases. Tas ir pirmais šāda veida biļešu tirdzniecības terminālis Lietuvā.

Vēl viens jauninājums ir pašapkalpošanās pasta terminālis. Tagad Kauņas iedzīvotāji var vienkāršāk un ātrāk atdot vai saņemt savus sūtījumus, pat neizkāpjot no sava automobiļa. Sūtījumu nogādei ierīkota vienvirziena iela starp autoostu un līdzās esošo viesnīcu.

Pasažieru ērtībām Kauņas autoostā izveidota pazemes autostāvvieta, kurā var novietot gandrīz 200 automobiļu. Paredzēts ierīkot arī novietni vairāk nekā 100 divriteņiem.

Pēc rekonstrukcijas autoostā ieviestas sistēmvadāmas barjeras - autoostā var iebraukt tikai tie autobusi, kas reģistrēti iekšējā sistēmā. «Droši varam apgalvot, ka rekonstruētā Kauņas autoosta ir modernākā ne vien Lietuvā, bet arī visā Austrumeiropā,» uzsver akciju sabiedrības Kautra ģenerāldirektors Lins Skardžuks.

Autoostas arhitekts Gintars Balčītis priecājas, ka ir izdevies šo lielo, tehnoloģiski sarežģīto ēku iekomponēt kultūras mantojuma teritorijā.

Kauņas autoostu diennaktī apmeklē vairāk nekā 10 000 cilvēku; tur iegriežas vidēji 700 starppilsētu un starptautisko autobusu. Autoostas ēkas kopējā platība ir 13 200 kvadrātmetri. Kauņas autoosta celta par privātiem līdzekļiem, projektu attīstīja slēgtā akciju sabiedrība Kautros nekilnojamasis turtas. Autoostas celtniecība izmaksāja vairāk nekā 9 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Likvidējot ceptuvi Kauņā, Fazer Bakery Baltic plāno 18 miljonu eiro investīcijas Ogrē

Db.lv, 23.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Fazer” mērķis ir nostiprināt savas pozīcijas visos tirgos, kuros uzņēmums strādā. Stratēģijas ietvaros “Fazer” apsver iespēju apvienot abas Baltijas maizes ceptuves vienā ražošanas struktūrā Ogrē. Šobrīd “Fazer” maizes ceptuves atrodas Kauņā un Ogrē.

Ieguldījums modernas noliktavas, jaunu komplektēšanas procesu un renovētas ražošanas ēkas izveidē būtu 18 miljoni eiro, kas ir nozīmīga summa Baltijas maizes tirgū. Sakarā ar šīm pārmaiņām, kuru rezultātā uzņēmuma ražotnē Kauņā darbavietu skaits varētu tikt samazināts par 185, “Fazer” uzsācis konsultācijas ar darbinieku pārstāvjiem.

“Fazer Bakery Baltic” apsver iespēju koncentrēt visu ražošanu vienā modernā maizes ceptuvē Ogrē.

Pateicoties šīm pārmaiņām, “Fazer” varēs nostiprināt savu pozīciju Baltijas tirgos, nodrošināt konkurētspēju, paplašināt produktu sortimentu jaunās kategorijās un turpināt attīstīt eksportu. Viena ceptuve ar paplašinātu noliktavu saldētiem un svaigiem produktiem, jauniem komplektēšanas procesiem un modernizētām ražošanas iespējām uzlabotu “Fazer Bakery Baltic” piegādes ķēdes efektivitāti, kas ir ļoti svarīgi visiem trim Baltijas tirgiem. Ieguldījuma apmērs lēšams 18 miljonos eiro, kas ir būtisks investīciju apjoms Baltijas maizes tirgū. Šobrīd “Fazer” maizes ceptuves atrodas Kauņā un Ogrē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakomātu un kurjerpakalpojumu uzņēmums Omniva Kauņā atvēris papildu starptautisko tranzītsūtījumu šķirošanas centru.

Centrs šķiros starptautiskos e-komercijas sūtījumus, kas pārsvarā nāk no Ķīnas, un tiks sūtīti tālāk uz dažādām pasaules valstīm.

Omniva starptautiskā tranzīta segments darbojas piecos nozīmīgos punktos: Tallinā, Londonā, Amsterdamā, Hahenburgā un tagad arī Kauņā.

Starptautiskā tranzīta un e-komercijas klientu kontaktcentrs atrodas Bangladešā.

Jaunais šķirošanas centrs Kauņā apkalpos vairāk nekā desmit miljonus sūtījumu gadā un radīs 55 jaunas darbvietas Lietuvā.

“Baltija ir Omniva vietējais tirgus. Mēs aplūkojām arī Latviju un Rīgu kā vienu no iespējamām jaunā šķirošanas centra vietām, jo patlaban lielākā starptautiskā tranzītkravu satiksme notiek caur Rīgas lidostu. Bet dažādu vietējo varas iestāžu noteikto ierobežojumu dēļ tika nolemts izvēlēties Kauņu,” sacīja Omniva Starptautiskā tranzīta nodaļas vadītājs Svens Kukemelks (Sven Kukemelk).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

RB Rail AS izsludina iepirkumu Lietuvā uzceltā Eiropas standarta platuma dzelzceļa posma uzlabošanas iespēju izpētei

Zane Atlāce - Bistere, 01.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs Baltijas valstu kopuzņēmums RB Rail AS izsludina atklātu iepirkumu par izpētes veikšanu par dzelzceļa līnijas uzlabošanas iespējām posmā Polijas/Lietuvas valstu robeža–Kauņa–RRT Palemona, kuram pieteikumi jāiesniedz līdz 2017. gada 16. Martam, informē uzņēmuma pārstāve Ilze Rassa.

2015. gadā Lietuva pabeidza jauna Eiropas standarta platuma (1435mm) dzelzceļa līnijas posma Polijas/Lietuvas valstu robeža–Kauņa izbūvi.

Šī posma tehniskie parametri būtiski atšķiras no Rail Baltic/Rail Baltica globālajam projektam noteiktajiem tehniskajiem parametriem (jauna Eiropas standarta sliežu platuma ātrgaitas divsliežu elektrificēta dzelzceļa līnija ar plānoto projektēšanas ātrumu 240 km/h, kas aprīkota ar Eiropas dzelzceļa satiksmes vadības sistēmu (ERTMS)), piemēram, šobrīd maksimālais iespējamais ātrums pasažieru pārvadājumiem šajā posmā ir 120 km/h pret nepieciešamajiem 240 km/h, turklāt dzelzceļa līnija ir viensliežu, nevis divsliežu, ar viena līmeņa, nevis divu līmeņu, šķērsojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Lietuvas uzņēmums uz Krieviju eksportējis sankcijām pakļautas preces 62 miljonu eiro vērtībā

LETA/BNS, 22.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Krievijas atkārtotā iebrukuma Ukrainā sākuma nepilnu divu gadu laikā Krievijā nonākušas 60 kravas gandrīz 62 miljonu eiro vērtībā ar Kauņā komplektētām ūdens attīrīšanas tehnoloģijām, kas ir divējādas pielietojamības un kurām noteiktas starptautiskas sankcijas, pirmdien vēstīja Lietuvas sabiedriskās raidorganizācijas LRT pētnieciskās žurnālistikas komanda.

"Aprīkojums tika piegādāts ar starpniekpircēju Igaunijā, Slovākijā, Turcijā un Ķīnā palīdzību," atklājuši žurnālisti.

"Pieejamie eksporta dati liecina, ka tehnoloģijas tika izvestas no Kauņas, kur ir "Jurby Water Tech" ražotne, un dažos citos gadījumos preces Krievijā nonāca caur Poliju," noskaidrots pētījumā.

Lietuvas Muitas departamenta preses pārstāve Irmina Frolova-Milašiene LRT apstiprināja, ka ūdens filtrus "var uzskatīt par divējādas pielietojamības precēm, jo dažas to detaļas var izmantot arī militārajā rūpniecībā".

Dažus mēnešus pēc Krievijas atkārtotā iebrukuma Ukrainā "Jurby Water Tech" izveidoja kompāniju Kazahstānā. 2020.gadā biznesa grupas peļņa Krievijā pieauga vairāk nekā 30 reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Kāpēc Lietuva, nevis Latvija

Līva Melbārzde - DB galvenā redaktore, 22.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Ir arī reāli gadījumi, kas liek aizdomāties, kāpēc kāda kaimiņvalsts pilsēta var un panāk to, uz ko mūsējiem atliek tikai noskatīties.

Latvijā mums bieži patīk salīdzināties ar pārējām Baltijas valstīm. Ir gadījumi, kad mēs nepamatoti uzskatām, ka esam ar kaut ko sliktāki nekā mūsu ziemeļu vai dienvidu kaimiņi – stāsts par to, ka zāle vienmēr ir zaļāka otrā žoga pusē, ir patiess līdz zināmam brīdim, un tiešām ne viss ir zelts, kas spīd arī igauņu vai leišu pusē. Tomēr ir arī reāli gadījumi, kas liek aizdomāties, kāpēc kāda kaimiņvalsts pilsēta var un panāk to, uz ko mūsējiem atliek tikai noskatīties.

Runa šajā konkrētajā gadījumā ir par Kauņu – pilsētu, kuru, kā DB pērnā gada nogalē rakstīja, pēdējā laikā no visa Baltijas klāsta pastiprināti izvēlas tieši vācu investori. Turklāt nevis vienkārši kaut kādi investori, bet lieli automašīnu komplektējošās detaļas ražojoši uzņēmumi kā Hella un Continental, kas tuvāko pāris gadu laikā grasās tur uzbūvēt savas ražotnes, radot ap 3000 jaunas darbavietas. Kur ir, tur rodas – ļoti iespējams, ka Kauņa ar atbilstoši attīstītu infrastruktūru nākotnē ieinteresēs arī vēl kādu autobūves uzņēmumu. Tālākais stāsts jau ir paredzams – labi apmaksātas, perspektīvas darbavietas, vienā vietā koncentrēta kompetence ir ar spēcīgu vilkmi ne tikai konkrētās valsts, bet arī kaimiņvalstu iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Continental tūkstoš darba vietas Lietuvai, bet varēja būt Latvijai

Māris Ķirsons, 15.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu detaļu ražotājs Continental atver ražotni, kurā būs 1000 darba vietu Kauņas brīvās ekonomiskās zonas teritorijā. Tās varēja būt Latvijā.

Vācijas kompānija Continental pagājušajā nedēļā atklāja 22 000 m2 plašo teritoriju, kur izvietotas ražošanas, administratīvās un noliktavas telpas. Līdz ar to Lietuvā ir radusies joma, kura līdz tam valstī nebija attīstīta. Ražotnes celtniecība sākās 2018. gadā. Rūpnīcā Kauņā tiks ražotas pasažieru drošības un viedās palīdzības sistēmas automašīnas vadītājam, tostarp durvju un sēdekļu kontroles elementi, viedās stiklu aptumšošanas sistēmas, kā arī radaru sensori komforta funkcijām, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole, un drošības sistēmas, piemēram, ārkārtas bremzēšanas funkcijas. Saražotais tiks eksportēts uz Eiropas valstīm. Kompānija paziņojusi, ka pašlaik Kauņas rūpnīcā strādā 190 cilvēku no vairāk nekā desmit valstīm. Līdz 2021. gadam strādājošo skaitu plānots palielināt līdz 1000. Perspektīvā rūpnīcā plānots uzstādīt saules enerģijas paneļus un atteikties no vienreizlietojamās plastmasas izmantošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāk nekā divu gadu renovācijas pirmdien apmeklētājiem tiek atvērts Lietuvas Zooloģiskais dārzs Kauņā.

Svinīgajā atklāšanas ceremonijā valsts otrā lielākajā pilsētā apmeklētāji varēs aplūkot jaunos dzīvniekus, kuri zooloģiskajā dārzā ieradušies nesen.

Pirms mēneša Kauņā ieradās degunradži, tāpat zooloģiskā jaunpienācējs ir skudrulācis, kāds Kauņā nekad iepriekš nav bijis. Zoodārza kolekciju papildina arī mangusts, damani, dažādi rāpuļi, putni, gepardi.

Rekonstruēti tika 80% Kauņas zooloģiskā dārza, uzlabojot dzīvnieku labturības apstākļus, izbūvējot septiņas jaunas ēkas un veicot citus labiekārtošanas darbus. Zooloģiskā dārza teritorijā ir izveidoti bērnu rotaļu laukumi, izglītības centrs un novērošanas tornis ar liftu.

Lietuvas Zooloģiskajā dārzā ir 149 dzīvnieku sugas, no kurām vairāk nekā 50 ir aizsargājamas. Nākamo piecu gadu laikā aizsargājamo sugu skaits palielināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas aktīvu pārvaldīšanas kompānijas "Corum Asset Management" pārvaldīts fonds ir iegādājies būvniecības un mājsaimniecības preču veikala "Depo DIY" ēku Kauņā, informēja darījuma konsultants "Colliers Baltics".

Šis ir otrais "Corum" investīciju darījums Lietuvā un otrā "Depo DIY" veikala ēka, ko iegādājas "Corum". Pirmo "Depo DIY" veikalu fonds iegādājas agrāk šajā gadā Viļņā. "Depo DIY" 22 000 kvadrātmetru plašā veikala ēka Kauņā uzbūvēta un nodota ekspluatācijā 2019.gada jūnijā. Puses ir noslēgušas "sale-leaseback" līgumu.

Veikala ēka atrodas uz vienas no galvenajām Kauņas maģistrālēm un pie galvenās Kauņas maģistrālā pārvada, kas nodrošina virzienus un Klaipēdu, Rīgu, Viļņu un Varšavu. Veikala ēkai ir vairāk nekā 500 autostāvvietas un tam ir saņemts viens no pirmajiem "A+" klases energoefektivitātes sertifikātiem šāda tipa būvēm.

"Colliers Baltics" Investīciju nodaļas vadītāja Anžela Koļesņikova informē, ka "Depo" savu darbību Lietuvas tirgū uzsāka 2016.gada rudenī un šobrīd pārvalda piecus veikalus visās lielākajās Lietuvas pilsētās - divus Viļņā, pa vienam Klaipēdā, Paņevēžā un Kauņā - ar kopējo platību vairāk nekā 110 000 kvadrātmetru. Bez divām "Depo" veikala ēkām Lietuvā, "Corum" pieder arī rūpniecības ēka netālu no Tallinas, "Prisma" veikals Narvā un biroja ēka Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstīšanas tempi pēdējos gados Latvijā ir bijuši nepamatoti gausi, tagad izrāvienu varētu bremzēt straujais būvizmaksu pieaugums, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tas izriet no nekustamā īpašuma attīstītāju, investoru pārstāvju un būvnieku teiktā. Jāteic, ka ne pirmo gadu nekustamā īpašuma tirgus konsultanti un brokeri norāda, ka Latvija krietni iepaliek no savām kaimiņvalstīm jaunu, mūsdienīgu komercīpašumu tapšanā. Kompānijas Colliers International vadītājs Latvijā Deniss Kairāns ir izteicies, ka Latvija ir izlaidusi vienu tirgus attīstības tempu. Šobrīd aina pamazām mainās.

Vēl 2011.gadā Rīga un Viļņa jaunu biroju telpu piedāvājuma ziņā bija vienā līmenī, taču tad sekoja straujš Viļņas izrāviens. Savukārt pie mums jaunu biroju centru attīstīšanas un būvniecības aktivitāte joprojām ir diezgan kūtra. Interesanti, ka 2017.gadā Lietuvas Kauņa parādās biroju tirgus kartē, tur pērn ir uzbūvēts vairāk nekā Rīgā, lai gan iedzīvotāju šajā pilsētā ir mazāk, akcentē Ēriks Bergmans, Colliers International Brokeru departamenta vadītājs. Iespējams, situācija drīzi vien varētu mainīties, jo tuvākajos gados (no 2018. līdz 2010.gadam) attīstītāji, kas darbojas Latvijas tirgū, īstenojot savus iecerētos projektus, varētu piedāvāt papildu 154 tūkst.m2 biroju platību (šajā rādītājā gan ir ietverts vērienīgais, šobrīd apturētais ar ABLV Bank saistītais New Hanza projekts).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ātrvilcieni starp Baltijas galvaspilsētām kursēs reizi divās stundās

Žanete Hāka, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica ātrgaitas vilcieni no Tallinas uz Varšavu un no Tallinas uz Viļņu kursēs līdz četrām reizēm dienā katrā virzienā katrā no maršrutiem no brīža, kad līnija tiks atklāta un līdz sešām reizēm dienā katrā virzienā katrā no maršrutiem pēc 10 darbības gadiem, informē uzņēmuma pārstāvji.

Turklāt, līdz pat 10 vilcieniem dienā kursēs posmā Viļņa–Kauņa–Varšava. Tā rezultātā Rail Baltica nodrošinās ātru dzelzceļa savienojumu starp Baltijas valstu galvaspilsētām katras divas stundas.

Plāns iekļauj arī divus nakts vilcienus: Tallina–Rīga–Kauņa–Varšava–Berlīne un Viļņa–Kauņa–Varšava–Berlīne, dodot iespēju pasažieriem sasniegt tālākus galamērķus Eiropā.

Katras 30 minūtes pasažieriem būs iespēja nokļūt no Rīgas Centrālās Stacijas uz Starptautisko lidostu «Rīga». Šis brauciens aizņems vien 10 minūtes.

Ātrgaitas vilcienu kustības intervāls ir balstīts paredzamo pasažieru pieprasījuma novērtējumā, kas tika veikts Rail Baltica Vilcienu kustības plāna 2026.-2056. gadam izstrādes ietvaros. Šo plānu izstrādāja Vācijas uzņēmums ETC Gauff Mobility GmbH, sadarbībā ar COWI A/S (Dānija) un Institut fur Bahntechnik GmbH (Vācija). Plāns atspoguļo modernu, integrētu pieeju, kas paredz, ka tirgus pieprasījums ir galvenais kritērijs, pēc kura tiek plānots vilcienu kustības grafiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Neatkārtot ostu pieļautās kļūdas

Egons Mudulis, DB žurnālists, 08.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijas politiķi, amatpersonas un valsts kapitālsabiedrību darbinieki ārzemēs reklamē mūsu valsti kā konkurētspējīgu tranzīta koridoru, tad pamatā viņi stāsta par to, cik te ir laba ostu, ceļu un dzelzceļa infrastruktūra, noliktavu saimniecība un kompetenti komersanti. To pašu Eirāzijas loģistikas ķēdēs ieinteresētajiem gan rietumos, gan austrumos apgalvo arī pārējo Baltijas un citu valstu pārstāvji. Taču par to, kas tik tiešām interesētu lielākus spēlētājus Eiropā un Ķīnā, vismaz Latvijas pusei nav ko teikt. Par konkrētiem investīciju projektiem loģistikas jomā ar skaidriem biznesa plāniem diezin vai kāds būs dzirdējis. Tāpēc arī daudzviet lielo ostu teritorijās svilpo vējš un arī dziļāk sauszemē nav manīta darba duna intermodālu termināļu izveidē.

Kaut arī aizvien pastāv dažādi politiski un ekonomiski riski, pietuvojas brīdis, kad Rail Baltica projekts kļūs neatgriezenisks. Protams, iesaistīto pušu – Eiropas Komisijas kā galvenā donora, valstu kā projekta ieviesēju un kopuzņēmuma AS RB Rail kā uzraugošās ieviesējinstitūcijas ‒ intereses un viedokļi par projekta detaļām atšķiras, kā varēja pārliecināties projektam veltītajā forumā. Taču droši vien konsultantu, projektētāju un būvnieku lobiji darīs visu, lai 5,8 miljardus eiro vērtais projekts 2026. gadā kļūtu par realitāti.

Jautājums gan ir, ko Latvija no tā visa iegūs. Skaidrs, ka vairākus gadus daudzām celtniecības kompānijām būs darbs. Taču nav garantiju, ka mūsu būvnieki spēs sadarboties savā starpā vai ar Baltijas valstu kolēģiem, lai pēc tam ar iegūto kompetenci varētu startēt iepirkumos citviet Eiropā. Ir izlemts, ka intermodālajam loģistikas centram Latvijā vispiemērotākā vieta ir Salaspils, kur jaunā infrastruktūra krustotos ar esošajām sliedēm, nodrošinot pārkraušanas iespējas precēm, kas tiek vestas ziemeļu‒dienvidu vai austrumu‒rietumu virzienā. Vietas nospraušana kartē gan negarantē, ka šis objekts tiks laikus izveidots un Latvijai pogas neizgriezīs termināļi Tallinas ostā vai Kauņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai radītu iedzīvotājiem un videi draudzīgu mobilitāti, Vācijas vadībā sagatavota nodomu deklarācija starptautisko ātrvilcienu nakts vilcienu attīstībai un pievienošanos tai parakstījis arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Tādējādi kopā ar citiem Eiropas Savienības (ES) valstu transporta ministriem un Eiropas Komisiju arī Latvija apņēmusies veicināt nakts ātrvilcienu pakalpojumu attīstību.

Dzelzceļa transporta nozīmība Eiropas Savienībā tiek attīstīta, lai virzītos uz Zaļā kursa mērķiem. Ar šo deklarāciju tiek sniegts politiskais atbalsts jaunajai iniciatīvai Transeiropas Ekspresis, kas ir simbols Eiropas tālākai integrācijai un savienojamībai starp dažādām Eiropas pilsētām un kultūras vietām. Jaunā iniciatīva ir platforma, uz ko arī balstīt un attīstīt “Rail Baltica” satiksmi, lai nākotnē nodrošinātu efektīvu “Rail Baltica” pasažieru vilcienu iekļaušanos Eiropas kopējā dzelzceļa pārvadājumu tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Centrālās stacijas projektēšanas un būvniecības līgums tiks noslēgts šogad, bet būvniecība uzsākta 2020. gadā.

Pērn jaunajā, Eiropas platuma sliežu infrastruktūras projektā Rail Baltica (RB) bijuši četri atskaites punkti, Viļņā, informējot medijus par projekta virzību, norādīja kopuzņēmuma AS RB Rail valdes priekšsēdētāja un izpilddirektore Baiba Rubesa.

Galvenais projekta fokuss šajā gadā būs būvprojektēšana un ar to saistītie uzdevumi, atzīmēja RB Rail vadītāja. Visās trīs Baltijas valstīs tiks pabeigta vispusīga konsolidētā tehniskā būvprojekta sagatavošana, apvienojot sākotnējos tehniskos risinājumus, lai attīstītu vienlaidu dzelzceļa koridoru. Tāpat 2018. gadā pilnībā tiks pabeigti būvprojektēšanas iepirkumi Igaunijā, kā arī daļēji Latvijā un Lietuvā. Dažiem dzelzceļa posmiem būvprojektēšana sāksies jau vasarā, bet pilns būvprojekts tiks pabeigts 2020. gadā. Šogad tiks turpināti galvenie projekta pētījumi, tostarp operacionālais plāns, ilgtermiņa RB globālā projekta biznesa plāns, piegādātāju tirgus pētījumi un komercializācijas pētījumi. Tāpat 2018. gada pirmajā kvartālā paredzēts pabeigt Lietuvā jau uzceltā Eiropas standarta platuma dzelzceļa posma Polijas/Lietuvas robeža–Kauņa–RRT Palemona uzlabošanas iespēju izpēti. Šovasar arī iecerēts pabeigt un trīs Baltijas valstu ministrijām prezentēt infrastruktūras pārvaldītāja pētījumu, lai valstis varētu pieņemt attiecīgu lēmumu līdz šī gada beigām. Pēc B. Rubesas teiktā, viena no šī gada prioritātēm ir darbs pie projekta ilgtspējīga finansējuma. Tiks nostiprināta sadarbība ar Somiju un Poliju, uzrunāti nākotnes biznesa klienti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klāvs Bērziņš pēc 19 tabakas nozarē pavadītiem gadiem nolēmis mesties maizes biznesā, jau teju pusgadu viņš vada vienu no lielākajām ceptuvēm Baltijā

Klāvs Bērziņš pēdējos 15 gadus ir veltījis karjeras veidošanai ārvalstīs – dzīvojis piecās zemēs, ieņēmis 10 dažādus amatus, šajā laikā nomainot 13 dzīvesvietas. Ārzemēs viņa ģimenē ir dzimuši trīs bērni. Lēmums atgriezties sievas dzimtenē Lietuvā un izveidot tur pastāvīgu dzīvesvietu pieņemts, kad meita uzdevusi jautājumu – kur īsti ir mūsu mājas? Lai arī šobrīd, būdams uzņēmuma Fazer Bacery Baltic izpilddirektors, K. Bērziņš dzīvo Kauņā, lielu daļu darba laika viņš pavada Ogrē, uzraugot maizes ceptuves darbu, attīstot produktus un plānojot kompānijas nākotnes stratēģiju. Viņa pakļautībā ir 300 darbinieki Latvijā, 270 – Kauņā un 50 – Igaunijā. K. Bērziņš atzīst, ka lielākās problēmas pēc atgriešanās ir sagādājusi bērnu integrācija valsts skolās, kurās nav tam nepieciešamā atbalsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Otra Workland Telegraph kopstrādes centra izveidē investēts miljons eiro

Monta Glumane, 07.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecrīgā, Kalēju un Audēju ielu stūrī durvis vēris jau otrais kopstrādes centrs "Workland Telegraph", kura izveidē investēts miljons eiro, informē uzņēmumā.

Jauno telpu oficiālā atklāšana plānota 23.janvārī.

Šobrīd Rīgā jau vairākus gadus darbojas viens pilna servisa biznesa un kopstrādes telpu centrs – "Workland Valdemāra" -, un pēdējā laikā uzņēmums strauji paplašinājies visās Baltijas valstīs, atverot jaunus kopstrādes centrus Tallinā, Viļņā un Kauņā.

"Kopstrādes jeb "co-working" koncepts ir pieprasīts lielpilsētās un daudziem kļuvis par iecienītāko biroju nomas veidu. Līdz ar to jauna centra atvēršana Rīgā bija tikai loģisks solis tālākai izaugsmei. Mūsu jaunākais centrs Rīgā – "Workland Telegraph" – atrodas Kalēju un Audēju ielas stūrī. Šī apkārtne ir viena no pieprasītākajām un novērtētākajām uzņēmēju vidū," komentēja "Workland Group" dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Indreks Hāls (Indrek Hääl).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un RB Rail AS parakstījusi jaunu Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) līdzfinansēšanas līgumu Rail Baltica būvniecībai, kura kopējā summa ir 19,7 miljoni eiro.

No tiem ES nodrošinās 16,7 miljonus eiro jeb 85%, bet atlikušos 15% finansēs Baltijas valstis.

“Papildus piešķirtais līdzfinansējums ne tikai apliecina Eiropas Savienības un Baltijas valstu nemainīgu apņemšanos īstenot šo unikālo pārrobežu infrastruktūras projektu, bet arī ļaus pabeigt atlikušos dzelzceļa pamata trases projektēšanas darbus, paātrināt projektēšanas iepirkumus kritiskajā posmā Kauņa – Lietuvas/Polijas robeža, kā arī Kauņa – Viļņa posmā un uzsākt pamattrases būvniecības iepirkumu Latvijā,” stāsta Agnis Driksna, RB Rail AS valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors.

“Tāpat šis finansējums paredz vairāku globālā projekta īstenošanai būtisku pētījumu, piemēram, jaunas izmaksu un ieguvumu analīzes un ilgtermiņa biznesa plāna izstrādi. Visu projekta partneru galvenā prioritāte, lai uzsāktu lielapjoma būvniecības darbus, ir pabeigt jau uzsākto pamattrases un saistītās infrastruktūras projektēšanu.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Braiens Adamss Rīgā ieradīsies kopā ar personīgo pavāru

Laura Mazbērziņa, 27.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

3. maijā Arēnā Rīga ar koncertu uzstāsies kanādiešu rokmākslinieks – Braiens Adamss. Rīgā Adamss un viņa grupas mūziķi viesosies jaunākā albuma «Ultimate» koncertturnejas ietvaros un programmā izskanēs gan jaunās dziesmas, gan labi zināmie hiti, informē koncerta organizatori.

2017. gada septembrī apstiprinājās visi 3 Baltijas koncerti - Rīgā, Tallinā un Kauņā, taču mākslinieks sniegs koncertus arī Skandināvijā un Rietumeiropā, kā arī Ziemeļamerikā šīs koncertturnejas ietvaros.

Mākslinieks Rīgā būs tikai vienu dienu, jo nākamajā dienā ir koncerts Kauņā, Žalgiris arēnā.

Organizatori stāsta, ka māksliniekam ir ļoti intensīvs koncertu grafiks, tādēļ viņš kopā ar visu pavadošo sastāvu un tehniskajiem darbiniekiem brauc ar trim speciāliem koncertturneju autobusiem un lielāko daļu vajadzīgā ved līdzi paši. Dziedātājs ir veģetārietis, visai ceļojošajai komandai līdzi brauc arī pavārs, kas visiem gatavo. Vēl bez autobusiem līdzi dodas arī 3 fūres ar skaņas un gaismas tehniku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maza pārvalde, nelieli nodokļi, cilvēkiem vairāk naudas makā, policentriska attīstība komplektā ar tiesiskumu ir svarīgākie risināmie uzdevumi Latvijai nākamajos gados

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Jaunās konservatīvās partijas izvirzītais Ministru prezidenta amata kandidāts Jānis Bordāns. Viņš uzskata, ka svarīgākais ir valsts attīstība, kuras vārdā nav jābūt dusmīgiem uz politiskajiem konkurentiem, kuri pat ir pamanījušies uzsākt īstenot vienu otru no Jaunās konservatīvās partijas iniciatīvām.

Fragments no intervijas, kas publicēta 15. augusta laikrakstā Dienas Bizness:

Kas ir trīs svarīgākie problēmjautājumi, kuri nākamajai valdībai obligāti jārisina?

Mums ir izstrādāts rīcības plāns, kas sastāv no vairākiem blokiem, un tādējādi pat ir vairāk svarīgo jautājumu, kuriem nekavējoties jāķeras klāt. Pirmkārt, ir jāizveido efektīva valsts pārvalde kopā ar policentrisku reģionālo attīstību, otrkārt, palīdzība mazāko ienākumu saņēmējiem un treškārt – korupcijas apkarošana un tiesiskums. To, ka šie jautājumi ir svarīgi – gan uzņēmējiem, gan iedzīvotājiem, neviens neapšauba. Turklāt, kā liecina dalība dažādos forumos ārzemēs arī potenciālajiem investoriem, kuri varētu ieguldīt Latvijā, ir svarīgs Saeimas vēlēšanu iznākums, viņi pat savus lēmumus par to, kur investēt, ir atlikuši uz nākamo gadu. Investīcijas Latvijai ir nepieciešamas, un arī priekšnosacījumi, lai šeit ieguldītu, ir. Investori nogaida, un tas nozīmē, ka viņi gaida jaunu valdību un tad izdarīs secinājumus, redzot, kas un kā notiek Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā sākta autoceļa Viļņa-Kauņa pārveide par maģistrāli, piektdien paziņojusi Autoceļu direkcija.

Kā norādījis direkcijas vadītājs Vitālijs Andrejevs, šai nolūkā jāveic satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi un atsevišķu posmu rekonstrukcija.

Pēc modernizācijas darbu pabeigšanas autoceļa A1 posmā no 10. līdz 95.kilometram vasaras laikā būs atļauts braukt ar ātrumu 130 kilometri stundā, bet ziemā - 110 kilometri stundā.

«Maģistrālē A1 starp Viļņu un Kauņu transporta plūsma ir intensīvākā ne tikai visā Lietuvā, bet arī Baltijas valstīs kopumā, tādēļ satiksmes apstākļu uzlabošana un atļautā braukšanas ātruma palielināšana starp divām lielākajām mūsu valsts pilsētām ir svarīga gan Lietuvai, gan starptautiskās satiksmes uzlabošanai,» uzsvēris satiksmes ministrs Jaroslavs Narkevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV izdevums "Time" iekļāvis Kauņu 50 pasaules vietu, kuras vērts šogad apmeklēt, sarakstā.

Kauņa, kas šogad ir Eiropas kultūras galvaspilsēta, piesaista ar savu kultūras programmu, izvēli pamatojis izdevums.

"Gada kultūras programma seko līdzi pilsētas vētrainajai vēsturei - no nacistiskās okupācijas Otrā pasaules kara laikā un piespiedu atrašanos Padomju Savienībā. Izstāžu vidū arī Marinas Abramovičas, Viljama Kentridža un Joko Ono darbi," lasāms "Time".

Tāpat laikraksts izcēlis iniciatīvu "CulturEUkraine" Kauņā, kuras laikā apskatāmi kara dēļ Ukrainu pametušo mākslinieku darbi.

"Time" ieteikto vietu sarakstā ir arī, piemēram, Galapagu salas, Lielais barjerrifs, Dolni Morava Čehijā, Nairobi, Seula, Valensija, vēsturiskā Zīda ceļa vietas Uzbekistānā, Starptautiskā Kosmosa stacija, Kopenhāgena un Stambula.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas attīstītājs Urban Inventors iegādājies 7,3 ha lielu zemesgabalu Daugavas kreisajā pusē un nākamajos gados ir iecerējis vērienīgus rajona attīstības plānus.

Nākamajos gados investors plāno attīstīt vērienīgu daudzfunkcionālu projektu, uzbūvējot biroju, dzīvojamās, mazumtirdzniecības, atpūtas, zinātnes un izglītības telpas līdz 120 000 m2 platībā. Tādējādi šī teritorija kļūs par lielāko attīstības rajonu Rīgā.

“Mūsu jaunais stratēģiskais virziens ir radīt unikālas koncepcijas un produktus, kurus varam veiksmīgi attīstīt starptautiskajos tirgos. Rīgā redzēsim augsto tehnoloģiju pilsētiņas (high tech campus) izveidi, tās koncepciju gatavojam, piesaistot starptautiskus konsultantus, kuriem ir milzīga pieredze šādu kompleksu veidošanā. Tā kā pašlaik tiek izstrādāta koncepcija, nevaram atklāt pārāk daudz detaļu, bet tajā tiks iekļauta darba un dzīvojamās zonas sintēze ar sarežģītu ekosistēmu. Jaunā rajona izveide sekmēs Latvijas ekonomiku, jo pilsētiņa būs īpaši pievilcīga vieta, kur apmesties gan pašmāju, gan starptautiskiem augsto tehnoloģiju uzņēmumiem, izglītības iestādēm un zinātnes laboratorijām,” saka SBA grupas uzņēmuma Urban Inventors valdes priekšsēdētājs Liongins Šepetis (Lionginas Šepetys).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kauņa par 33 miljoniem eiro gatavojas atjaunot sabiedriskā transporta parku

LETA--BNS, 14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kauņa plāno nākamgad būtiski atjaunot savu sabiedriskā transporta parku - Lietuvas otrās lielākās pilsētas pašvaldības uzņēmums «Kauno autobusai» gatavojas par 33 miljoniem eiro iegādāties vairāk nekā simts jaunu autobusu un trolejbusu.

Kompānija lēš, ka šīs investīcijas ļautu atteikties no vecajiem transportlīdzekļiem, kas kalpojuši jau vairāk nekā divdesmit gadu, un nodrošinātu, ka pilsētā kursē tikai zemo grīdu transports, ziņu aģentūrai BNS pastāstījis pašvaldības Transporta un satiksmes organizēšanas nodaļas vadītāja vietnieks Mindaugs Augustaitis.

Kauņas pilsētas padome par «Kauno autobusai» plānotajām investīcijām lems nākamnedēļ. Izstrādātajā lēmuma projektā norādīts, ka pašvaldības uzņēmums gatavojas pirkt 63 jaunus trolejbusus un 50 autobusus. Lai veiktu šo pirkumu, tam būs jāaizņemas 33 miljoni eiro.

«Trolejbusus pēdējo reizi pirkām pirms vairāk nekā desmit gadiem, un šā pirkuma aizdevuma nomaksa tiks pabeigta šogad. Vienkārši pienācis laiks atjaunināties,» norādījis Augustaitis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludināts Rail Baltica globālā projekta iepirkumu plāns 2022. gadam, sniedzot pārskatu par plānotajiem publiskajiem iepirkumiem un laika grafiku. Plānoto līgumu kopējā vērtība pārsniegs 2 miljardus eiro.

2022. gadā Rail Baltica projekta ieviesēji plāno turpināt ar nākamajām kārtām jau uzsāktajos būvniecības un konsolidētajos būvmateriālu iepirkumos, kā arī tiks izsludināti jauni būvniecības iepirkumi visās trijās Baltijas valstīs. Tāpat tiks izsludināti publiskie iepirkumi Rail Baltica apakšsistēmu - elektrifikācijas (ENE) un vilcienu vadības un signalizācijas (CCS) projektēšanai un izbūvei, kā arī projektēšanas darbiem atlikušajā un kopējam projektam īpaši stratēģiskajā Rail Baltica pamattrases posmā "Kauņa - Polijas robeža". Iepirkumu plānā iekļauti arī citi iepirkumi, kā piemēram, konsolidētais iepirkums par trokšņu barjeru un žogu piegādi projekta vajadzībām, IT arhitektūras stratēģijas izstrādes iepirkums un citi, kas tiks izsludināti 2022. gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas augstspiediena gāzesvadu uzņēmums Amber Grid tuvāko desmit gadu laikā plāno investēt vismaz 195,2 miljonus eiro stratēģiskajos projektos, gāzesvadu caurlaidības palielināšanā un sistēmas apkopē, tai skaitā Lietuvas un Latvijas gāzesvadu savienojuma jaudas palielināšanā.

Lielāko daļa šo investīciju - 129 miljonus eiro - plānots ieguldīt Lietuvas un Polijas gāzesvadu starpsavienojuma (GIPL) projektā.

2,9 miljonus eiro domāts atvēlēt Lietuvas un Latvijas gāzesvadu savienojuma jaudas palielināšanai, lai vienlaikus nodrošinātu piegāžu drošību un stabilitāti, efektīvāku infrastruktūras izmantošanu, labāku Baltijas valstu gāzes tirgu integrāciju un kopējā tirgus funkcionēšanu. Kā norāda uzņēmums, tādējādi tiks radīti labāki apstākļi arī Latvijas Inčukalna pazemes gāzes krātuves izmantošanai.

Šie skaitļi minēti desmit gadu investīciju plānā, ko Amber Grid ceturtdien saskaņojis ar Lietuvas Valsts cenu un enerģētikas kontroles komisiju. Attiecībā uz otro šā perioda pusi - laiku no 2022. līdz 2027.gadam - skaitļi vēl tiks precizēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Tieslietu sistēma izraksta sev nabadzības apliecību

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 28.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības tiesas (EST) spriedums, kas atceļ Latvijas piemēroto drošības līdzekli – aizliegumu pildīt amata pienākumus - smagos noziegumos apsūdzētajam Latvijas Bankas preizidentam Ilmāram Rimšēvičam, ir kauna traips gan prokuratūrai, gan Tieslietu ministrijai.

To atzīst daudzi aptaujātie juristi, kuri gan saprotamu iemeslu dēļ vēlas palikt anonīmi. Šāds iznākums neko nepasaka par I. Rimšēviča vainu vai nevainu, toties ir spilgta liecība par Latvijas vājumu un nespēju sevi aizstāvēt EST. Neliels ieskats problēmas būtībā – Eiropas Centrālas bankas (ECB) statūti, ar kuriem ir noteikta milzīga nacionālo banku vadītāju neatkarība , ir pāri stāvoši jebkurai nacionālai likumdošanai. Faktiski ir tikai pāris iemesli, kuru dēļ nacionālās bankas vadītāju var atbrīvot no amata. Viens no tiem: notiesājošs spriedums. Un Latvijas puses pārsteigums, ka I.Rimšēvičam piemērotais drošības līdzeklis no EST puses tiek traktēts kā atcelšana no amata, tikai apliecina pārsteigto nekompetenci un muļķību.

Komentāri

Pievienot komentāru