Jaunākais izdevums

Neskatoties uz labiem rezultātiem, investori soda Nike akcijas, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šonedēļ kārta ziņot par sava finanšu gada trešā ceturkšņa rezultātiem bija pienākusi populārajam sporta preču un apģērbu ražotājam Nike. Kompānija atklāja, ka tās ieņēmumi iepriekšējā ceturksnī gada skatījumā palielinājušies par 5% – līdz 8,43 miljardiem ASV dolāru. Savukārt uzņēmuma peļņa palielinājusies gandrīz par ceturto daļu – līdz 68 dolāra centiem uz akciju.

Par šādiem finanšu rezultātiem Volstrītas eksperti gan ļoti sajūsmināti nebija. Uzmanība tika pievērsta Nike nedaudz mazākām peļņas maržām un pieņēmumiem, ka Nike zaudē tirgus daļu tādām kompānijām kā Adidas un Under Armour. Tiek norādīts, ka sportiskāku apģērbu tirgū šobrīd mēģina iespiesties arī daudzi citi ražotāji (kuri seko šobrīd aktuālajai modei), kas sit pa uzņēmumu spēju pelnīt.

Visu rakstu Nike paklūp lasiet 24. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai Tev patīk pilsētas džungļi un Tu tajos labi jūties? Mūzika Tevi pavada gandrīz ik uz soļa un Tu bieži vien pieķer sevi ejam ritmā? Vai tu braukājies ar dēli, bmx vai skritulenēm, vai varbūt vienkārši vienmēr ar apbrīnu vēro streetwear stilu un jūti, ka tas ir Tavai sirdij tuvākais stils?

Ja esi tikko sācis savu piedzīvojumu ar streetwear un vēlies noskaidrot, kādam vajadzētu būt visstilīgāko modes tērpu sastāvam, kas ne tikai piesaistīs visu garāmgājēju uzmanību, bet arī padarīs Tevi par īstu aktuālāko tendenču ekspertu, Tev jāizlasa šis raksts, kas sagatavots sadarbībā ar Sizeer, kurā mēs Tev atklāsim visus ielu modes noslēpumus.

Kā radās leģendārais ielu stils - streetwear?

Lai gan lielākā daļa ielu modes cienītāju to galvenokārt uzskata par 90. gadu fenomenu, patiesībā tā radās nedaudz agrāk. Pretēji vispārpieņemtajam uzskatam, streetwear pirmsākumi meklējami 20. gadsimta 70. un 80. gados, kad jaunieši, kuriem bija apnikuši visur vienāda izskata apģērbi, jaunieši sāka eksperimentēt ar modi un kombinēt neierastus apģērba elementus, kas rezultātā tos izcēla no pūļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV sporta preču ražotājfirma Nike ceturtdien paziņoja, ka savas restrukturizācijas ietvaros likvidēs apmēram 1400 darbavietas, samazinās piedāvāto teniskurpju fasonu skaitu, turpmāk koncentrējoties uz vislabāk pārdotajiem fasoniem, un pārdos vairāk apavu tieši klientiem internetā.

Nike pavēstīja, ka šie pasākumi tai palīdzēs ātrāk piedāvāt produktus klientiem, jo firma sastopas ar augošu konkurenci no mazāku un pieprasītu zīmolu puses. Vēl viena problēma ir arī tā, ka skriešanas un basketbola kurpes, ar kurām Nike ir slavena, var būt novecojušas.

Vairāk cilvēku izvēlas modi uz funkcionalitātes rēķina, un klasisko teniskurpju noiets visā nozarē pērn pieauga par 26%, tomēr skriešanas kurpju noiets nemainījās un basketbola kurpju noiets saruka, liecina NPD Group pētījuma dati.

«Nike palaida garām modes maiņu no basketbola kurpēm uz retro. Viņi vēl nav panākuši nokavēto,» sacīja NPD sporta industrijas analītiķis Mets Pauels.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldes amatpersonas, veicot kontroles pasākumus Rīgas brīvostā, divos konteineros atklāja lielu daudzumu - 24 528 - viltotu sporta apavu ar «Nike» preču zīmi, aģentūru LETA informēja VID.

Konteineri bija ievesti no Ķīnas. Preču zīmes īpašniekam novērstais kaitējums ir aptuveni 2,93 miljoni eiro.

Veicot muitas kontroli diviem konteineriem ar apavu kravām, VID muitas darbinieki atklājuši, ka konteineros atrodas sporta apavi. Dažās kastēs bija apavi bez zīmola un nosaukuma, bet lielais vairums - sporta apavu ar «Nike» zīmolu, kuriem bija saskatāmas iespējama viltojuma pazīmes. Lai pārliecinātos, vai aizdomas par iespējamo viltojumu ir pamatotas, «Nike» preču zīmes pārstāvim lūgts sniegt atzinumu.

Ar pagājušajā nedēļā saņemto preču zīmes «Nike» īpašnieka pilnvarotā pārstāvja atzinumu preces ir atzītas par kontrafaktām jeb viltotām, jo preču zīmes uz apaviem norādītas bez preču zīmju īpašnieka atļaujas. Tādējādi tas ir intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē aizvien populārāki kļūst dažādu preču regulāro piegāžu pakalpojumi – cilvēki labprāt izvēlas regulāri saņemt apģērbu, ēdienu vai skūšanās komplektus. Savu pirmo abonēšanas pakalpojumu ieviesis arī Nike, raksta CNN Business.

Kompānija paziņojusi, ka izveidojusi Nike Adventure Club – sporta apavu abonēšanas pakalpojumu bērniem vecumā no 2 līdz 10 gadiem. Nike vecākiem piedāvās trīs variantus – četrus sporta apavu pārus gadā par 20 dolāriem mēnesī, sešus pārus apavu par 30 dolāriem mēnesī vai 12 apavu pārus par 50 dolāriem mēnesī. Pircējiem tiks dota iespēja izvēlēties no aptuveni 100 apavu veidiem.

Nike mērķauditorija ir aizņemti vecāki, kas dzīvo piepilsētās un kuri nedzīvo blakus apavu veikaliem. Kompānijas pārstāvji uzsver, ka regulāra bērnu vešana uz veikalu pirkt jaunus apavus vecākiem nav patīkamākā nodarbe, līdz ar to ieviests šis piedāvājums.

«Mēs esam atklājuši, ka vecāku nesagādā prieku doties kopā ar bērniem pirkt apavus, tādēļ šī ir laba iespēja izmēģināt jaunus risinājumus,» norāda Nike Adventure Club vadītājs Deivs Kobans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EK sāk izmeklēšanu saistībā ar Nike nodokļu norunām Nīderlandē

LETA, 10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) ceturtdien sākusi padziļinātu izmeklēšanu saistībā ar ASV sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotāja Nike nodokļu norunām Nīderlandē.

EK rūpīgi izmeklēs Nike nodokļu norunas Nīderlandē, lai izvērtētu, vai tās atbilst Eiropas Savienības (ES) noteikumiem par valsts palīdzību, norādījusi ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere. Viņa piebildusi, ka šajā izmeklēšanā komisija centīsies noskaidrot, vai vairākas nodokļu norunas gandrīz desmit gadu garumā sniegušas Nike negodīgu priekšrocību pār konkurentiem Nīderlandē.

Izmeklēšana koncentrēsies uz divām Nike Nīderlandē bāzētām struktūrvienībām, kuru maksātie nodokļi varētu neatspoguļot ekonomisko realitāti, vēsta EK.

EK skaidro, ka struktūrvienības Nike European Operations Netherlands BV un Converse Netherlands BV patiesībā nodarbina vairāk nekā 1000 cilvēku, un tās iesaistītas tirdzniecības un marketinga darbībās visā Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āzijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nike 2018. gada sākumā laidīs klajā speciālu apģērbu, kas paredzēts islāmticīgajām sportistēm, tādējādi kļūstot par pirmo sporta apģērbu ražotāju, kurš savā sortimentā iekļaus šādu atsevišķu galvassegu, kas paredzēta sacensībām, tā ziņo Nike preses ziņojums.

Šī galvassega, ar nosaukumu Pro Hijab pēc kompānijas teiktā, ir īpaši viegla un islāmticīgajām sportistēm ļaus nodarboties ar sportu, netraucējot sasniegt augstus rezultātus un saglabājot viņu personīgās vērtības.

Pēdējā laikā hidžābs ir kļuvis par vienu no svarīgākajiem islāma kultūras simboliem Eiropā un ASV. Daudzas musulmaņu sievietes publiskās vietās savas galvas apsedz ar hidžābu kā pieticības un vienkāršības simbolu, taču vairāki kritiķi to redz arī kā sieviešu diskriminācijas zīmi. Tai pat laikā Nike ir izpratis hidžāba nozīmi islāmticīgo kultūrā, kā rezultātā ir tapis šāds produkts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldes amatpersonas Rīgas brīvostas muitas kontroles punktā, veicot muitas kontroli diviem konteineriem ar apaviem, kas tika ievesti no Ķīnas un paredzēti saņēmējam Krievijā, atklāja tajos lielu daudzumu apavu ar «Nike» preču zīmēm. Uzņēmumam novērstais kaitējums ir aptuveni 1,74 miljoni eiro,informē VID.

Kopumā abos konteineros tika konstatēti 17 472 pāri apavu ar «Nike» preču zīmēm. Saskaņā ar preču zīmes «Nike» īpašnieka pilnvarotā pārstāvja sniegto atzinumu preces tika atzītas par kontrafaktām jeb viltotām, jo preču zīmes uz apaviem tika norādītas bez preču zīmju īpašnieka atļaujas.

Saskaņā ar preču zīmes «Nike» īpašnieka pilnvarotā pārstāvja sniegto informāciju kopējais novērstais mantiskais kaitējums uzņēmumam «Nike Innovate C.V.» atbilstoši oriģinālo preču vērtībai ir aptuveni 1,74 miljoni eiro.

Tuvākajā laikā tiks pieņemts lēmums par kontrafakto preču nodošanu iznīcināšanai atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

2017.gadā Latvijas muitas iestādēs tika aizturētas 81 484 viltotu preču vienības. Salīdzinot ar 2016.gadu, tas ir par 26 920 preču vienībām jeb 49 % vairāk. 2017.gadā galvenokārt tika konstatēti viltoti apavi, apģērbi, mobilie telefoni, to daļas un aksesuāri, pulksteņi un medikamenti. Vairumā gadījumu aizturēto viltoto preču sūtījumi bija nosūtīti no Ķīnas, Honkongas un Turcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta apģērbu ražotājs Nike atvēris jaunu veikalu Ņujorkā, nodēvējot to par Nike House of Innovation 000.

Veikals izvietots sešos stāvos un tā kopējā platība ir 6317 kvadrātmetri, veikalā apvienotas dažādas jaunākās digitālās tehnoloģijas un tiek piedāvāts plašs preču klāsts.

«Šis ir viens no mūsu nozīmīgākajiem brīžiem inovāciju ceļojumā,» saka Nike klientu biznesa prezidents Heidi oNīls. «Šajā veikalā integrētas pēdējās un nozīmīgākās inovācijas,» viņš uzsver.

Veikalā izvietota lielākā Nike apavu kolekcija pasaulē, ātrās iepirkšanās zona un integrētas jaunas priekšrocības no Nike iepirkšanās aplikācijas.

Veikals veidots tā, ka to var ātri transformēt, piemēram, sienas iespējams pārvietot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā "Spice" atklāts Baltijā lielākais sporta modes preču zīmola "Nike" jaunā koncepta veikals.

Jaunatklātais veikals TC "Spice" ir ne tikai lielākais no trīs Latvijā esošajiem "Nike" veikaliem, bet arī lielākais veikals starp visiem astoņiem veikaliem Baltijas valstīs – 435 m2 plašajās telpās apmeklētājiem ir iespēja iegādāties sporta apģērbus un apavus.

"Nike" veikalā papildu skriešanas, fitnesa un brīvā laika kolekcijām pieejama arī basketbolista Maikla Džordana ekskluzīvo sporta apavu un apģērbu kolekcija "Jordan", kā arī dažādas bērnu sporta modes preces.

Zīmola pārstāvji atklāj, ka tuvākajā laikā jaunus "Nike" veikalus Baltijas valstīs nav plānots atklāt.

Sporta un atpūtas preču segments ir viens no tirdzniecības centra "Spice" apmeklētāju iecienītākajiem, tādēļ tieši šāda tipa veikalu klāstā tuvākajā laikā gaidāmas vienas no lielākajām izmaiņām. Drīzumā tirdzniecības centra apmeklētājiem būs iespēja iegādāties arī jaunākās "Adidas" un "Skechers" kolekcijas zīmolu jaunatklātajos veikalos. Šobrīd notiek darbs pie jauno telpu iekārtošanas. Tāpat jaunumi gaidāmi arī "Sportland" veikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rimi Rīgas maratona skriešanas kreklu dizainējis MAREUNROL'S

Zane Atlāce - Bistere, 02.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rimi Rīgas maratona 30. jubilejas sezonas skriešanas krekla dizaina autors ir starptautiski atpazīstamais latviešu modes zīmols MAREUNROL'S.

Kreklu šobrīd iespējams iegādāties, reģistrējoties Rimi Rīgas maratonam. Visā drīzumā tas būs pieejams arī maratona sadarbības partneru veikalos "Sportland" un "Nike".

"Mums kā sporta zīmolam ir svarīgi attīstīt aktīva dzīvesveida kultūru, tādēļ ir liels prieks uzsākt draudzību ar lielāko skriešanas pasākumu Latvijā. Līdz ar mūsu sadarbību arī maratona oficiālais skriešanas krekls šogad ir "Nike". Krekls ir īpaši piemērots garo distanču skriešanai," stāsta Inese Nagle, "Nike Latvija" mārketinga vadītāja.

"MAREUNROL'S" ir starptautiski pamanītākais latviešu modes zīmols, kas kopš 2012. gada zīmols regulāri piedalās Parīzes modes nedēļā oficiālās programmas ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs "Nike" plāno pasaulē likvidēt aptuveni 2% darbavietu, tādējādi cenšoties samazināt izdevumus un restrukturizēt kompānijas vadību, tā liecina uzņēmuma iekšējais paziņojums darbiniekiem.

"Nike" pasaulē nodarbina aptuveni 83 700 cilvēkus, tādējādi šī iecere varētu ietekmēt vairāk nekā 1600 strādājošos.

Darbavietu likvidēšanu paredzēts īstenot divos posmos, pirmajam sākoties piektdien, bet otro posmu noslēdzot līdz uzņēmuma ceturtā ceturkšņa beigām.

Plānotā darbavietu likvidēšana ir saistīta ar "Nike" decembrī prezentēto plānu, ar kuru nākamajos trīs gados paredzēts ietaupīt līdz pat diviem miljardiem dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Pircēju gaida Nike sporta kurpes, kuras tapušas, izmantojot vafeļu pannu

Lelde Petrāne, 18.07.2019

Nike līdzdibinātājs Bils Bovermans izmantojis sievas vafeļu pannu, lai iespiestu protektoru kurpju apakšā

Foto: AP/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas uzņēmējs Mails Nadāls (Miles Nadal) izsolē iegādājies sporta kurpju kolekciju, samaksājot 850 tūkstošus ASV dolāru, vēsta BBC. Tomēr vēl viens īpašs kurpju pāris gaida pircēju.

Sotheby's Ņujorkā izsolījis pasaulē retākās tādu zīmolu kā Nike, Adidas un Air Jordan sporta kurpes, kopumā 100 pārus. Visi, izņemot vienu, kurpju pāri nonākuši uzņēmēja M. Nadāla rīcībā.

Joprojām tiek izsolītas Nike zīmola 1972. gada kurpes, kas izceļas ar to, ka zole tapusi, iedvesmojoties no vafeļu pannas. Tiek prognozēts, ka šī pāra cena sasniegs 160 tūkstošus ASV dolāru, apliecinot, ka sporta kurpes kļuvušas par kolekcionējamiem mākslas darbiem.

M. Nadāls atklājis, ka nopirktās kurpes plāno izlikt apskatei savā auto muzejā Toronto.

Pagaidām nav skaidrs, vai M. Nadāls pretendē arī uz pēdējā pāra iegādi. Tās izstrādājis Nike līdzdibinātājs Bils Bovermans (Bill Bowerman). 1972. gadā tapuši tikai 12 šādi kurpju pāri, un tiek uzskatīts, ka izsolē nonākušās kurpes ir vienīgās, kas nav lietotas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satrauc aizvien pieaugošais pretnostatījums starp tiem, kuri rosina domāt par ierobežojumu pārskatīšanu, veikalu atvēršanu, protams, ievērojot pasākumus, kas kavē vīrusu izplatīšanos, un tiem, kuri tajā automātiski saskata jaunus inficēšanās riskus.

Proti, lēmumu pieņēmēji aizvien vairāk sadalās karojošās frontēs, kur vienā pusē jaušama saprāta balss, bet otra ir emociju pārņemta, nav gatava iedziļināties tēmā, risināt jautājumu pēc būtības, bet ir kategoriski noraidoša. Tad nu dialoga vietā ir vien publiskās komunikācijas putu kulšana, kas rada tikai jaunas problēmas. Redzams, ka virkne augstu amatpersonu, tostarp diemžēl arī Valsts prezidents, vadās pēc principa “nav veikalu – nav problēmu”.

Ar savu nostāšanos vien epidemiologu pusē, kuriem ir profesionāls, taču ļoti šaurs skatījums uz procesiem valstī, ar savu vēršanos pret citādi domājošajiem ministriem Valsts prezidents mudinājumus vērtēt situācijas pēc būtības diemžēl, tā teikt, apcērt saknē. Kurp tas ved? To spilgti redzējām ar skaistumkopšanas biznesa piemēru – ierobežojums strādāt var radīt vien ilūziju, ka izsargājamies, jo teju vai katrs dzirdējis par ļoti daudziem gadījumiem, kad oficiāli aizliegtie pakalpojumi tiek sniegti mājās. Šī ir tā reize, kad varam piekrist vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra Artūra Toma Pleša paustajam, ka Covid-19 pandēmijas laikā drošāk ir ļaut pakalpojumu sniegšanu kontrolēti un ievērojot prasības, nevis pieļaut, ka pakalpojumus sniedz nelegāli. Tikai nav saprotams, kāpēc virkne viņa kolēģu tajā neieklausās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

"Uznirstošie" jeb pop-up veikali – kā pēcpandēmijas "produkts"

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 22.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv uzskats, ka pēc pandēmijas patērētāji ir noilgojušies pēc reālās dzīves pieredzes, tāpēc tas ir īstais laiks, lai izveidotu "uznirstošo" jeb pop-up veikalu.

Turklāt pašlaik visā pasaulē ir pieejamas brīvas telpas. Saskaņā ar Appear Here pētījumu ASV, Apvienotajā Karalistē un Francijā no 2020. gada jūnija līdz augustam pieejamās tirdzniecības platības palielinājušas par 125%. Un līdzīgas tendences ir novērojamas arī citās valstīs, tai skaitā Latvijā.

Daudzi klienti ir noguruši no lieliem tirdzniecības centriem, kur galvenā priekšrocība ir liels viena veida veikalu skaits, kas patērētājam var kļūt garlaicīgi. Tāpēc daudzi pazīstamu zīmolu uzņēmumi pārskata līdzšinējās stratēģijas.

Pirmie pop-up veikali Eiropā un ASV radās jau 2000. gadu sākumā, bet tikai tagad tie gūst lielāku popularitāti. Pilsētas centrā, autostāvvietās vai vienkārši ielas vidū spoguļa kuba vai pārvadājuma konteinera veidā parādās neparasta vieta, kurā atrodas un tiek pārdota vadošo kosmētikas, apģērbu vai apavu ražotāju zīmolu produkcija. Šāda veida pop-up veikals pirmo reizi parādījās ASV, kad Losandželosas veikals Vacant nolēma uz laiku atvērt papildu tirdzniecības vietu, lai ātri pārdotu nepieciešamo preču daudzumu. Pēc izpārdošanas, kas ilga vairākas stundas, veikals tika slēgts. Šī ideja vadībai iepatikās tik ļoti, ka tika nolemts ar Vacant produkciju ceļot pa visu valsti, atverot pop-up veikalus dažādās pilsētās. Pēc tam Prada, Stella Mccartney, Louis Vuitton, Chanel, Yves Saint Laurent, Red Bull un daudzi citi atvēra savus pop-up veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija sākusi padziļinātu izmeklēšanu saistībā ar ASV sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotāja Nike, kura prezidents un valdes priekšsēdētājs ir Marks Parkers, nodokļu norunām Nīderlandē. Izmeklēšana koncentrēsies uz divām Nike Nīderlandē bāzētām struktūrvienībām, kuru maksātie nodokļi varētu neatspoguļot ekonomisko realitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Animāciju izmanto plašāk

Anda Asere, 11.02.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pēdējos gados animācija reklāmas vajadzībām kļuvusi plašāk izmantota un attīstās tendence stāstīt vizuālos stāstus.

"Animācija ir plaši izmantots risinājums reklāmā ASV, Rietumeiropā un daudzās Āzijas valstīs. Plašajā informācijas gūzmā kustīgam attēlam ir arvien lielāka nozīme – reklāmām "jāpaķer" uzmanība ātri un efektīvi," saka Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Viņa novērojusi, ka Latvijā joprojām ir plaši izplatīts uzskats, ka animācija ir domāta bērniem un to asociē ar risinājumiem, kas ir tuvāki baneru animācijai, nekā reklāmas klipam. Taču R. Šteimane uzskata, ka animācijas iespējas ir ļoti plašas. Starptautiski uzņēmumi, piemēram, "American Express", "Nike", "Coca Cola", "Google", "Toyota", "Apple" un neskaitāmi citi plaši izmanto animācijas risinājumus. Neatņemama šo kompāniju reklāmas materiālu daļa ir gan ilustratīvi 2D video, gan komplicēti 3D risinājumi. Animāciju zīmoli izmanto ne tikai tradicionālajos medijos kā televīzija, bet arī sociālajos tīklos, mobilajās aplikācijās un interaktīvos risinājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules biržu indeksu dinamikā ceturtdien bija dažādas tendences pēc vāju ekonomikas datu publicēšanas laikā, kad Vašingtonā atsākās ASV-Ķīnas tirdzniecības sarunas.

ASV biržu indeksi kritās, saruka arī Londonas biržas indekss, savukārt Frankfurtes biržas indekss nedaudz pieauga, bet Parīzes biržas indekss tikpat kā nemainījās.

Jauni ekonomikas dati parādīja, ka ražošana eirozonā un Japānā februārī samazinājusies, kas tika uzskatīts par pierādījumu globālās ekonomikas kūtrumam ASV-Ķīnas tirdzniecības kara apstākļos.

«IHS Markit» savā eirozonas ziņojumā atsaucās uz «pastiprinājušos pretvēju un bažu kombināciju», kas ietver satraukumu par globālu tirdzniecības karu, «Breksitu» un kritumu autobūvē, kas ir vissatraucošākais Vācijā.

Volstrītas indeksi saruka pēc ASV ekonomikas datu publicēšanas, kurus «Hinsdale Associate» analītiķis Bils Linčs raksturoja kā «lielākoties diezgan vājus».

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Pirmo reizi Latvijā notiks jauno talantu nometne Basketball without borders

Lelde Petrāne, 10.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18. «Basketball Without Borders» (BWB) jauno talantu nometne no 9.-12. jūnijam notiks Elektrum Olimpiskajā sporta centrā, Rīgā, informē Nacionāla basketbola asociācija (NBA), Starptautiskā basketbola federācija (FIBA) un Latvijas Basketbola savienība (LBS).

«BWB Europe» 2019 pulcēs labākos basketbola spēlētājus un spēlētājas līdz 17 gadu vecumam no visas Eiropas, lai mācītos no NBA un FIBA spēlētājiem un treneriem un sacenstos pret labākajiem jaunajiem spēlētājiem reģionā. «BWB Europe» ietvers arī «NBA Cares» un Jr. NBA aktivitātes sadarbībā ar Rīgas organizācijām.

LBS pārstāvis Matīss Stasjuns biznesa portālam db.lv paskaidroja, ka spēlētājus uzaicina NBA sadarbībā ar FIBA un nometnei nav iespējams pieteikties. «Parasti no katras valsts ir viens vai divi spēlētāji, bet rīkotāju vēlmes tiek respektētas un ir cerība, ka Latvijas pārstāvniecība būs lielāka. Mūsu gadījumā nometnes lielākais efekts ir nevis lielāka dalībnieku skaita iesaiste, bet gan tas, ka nometnes laikā ar NBA pārstāvju līdzdalību notiks treneru, tiesnešu un mārketinga semināri, kā arī sociālās atbildības pasākumi,» viņš sacīja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta apavu, apģērbu un inventāra ražotājs Nike, ko vada Marks Pārkers (Mark Parker), ziņo par 34,4 miljardu USD lielu pārdošanas apjomu 2017. fiskālajā gadā. Kompānijas vadītājs ir atkārtojis agrāk izskanējušo prognozi un biznesa mērķi, ka Nike sasniegs 50 miljardu USD pārdošanas apjomu līdz 2020. gadam. Šī ziņa ir izpelnījusies investoru ievērību, un kompānijas akcijas vērtība pēc paziņojuma pieauga par 4,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ķīnu kritizēt nevar, ja negribi zaudēt šo tirgu: H&M piemērs

Jānis Šķupelis, 29.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās jābūt ļoti uzmanīgam par to, ko kritizēt. Nupat, piemēram, Ķīna demonstrējusi, kas notiek, ja kāds atļaujas nosodīt tās politiku - faktiski, ja kāds grib šo valsti kritizēt, tad tam ir jābūt gatavam par to samaksāt.

Viens no pasaules lielākajiem apģērbu mazumtirgotājiem Zviedrijas Hennes&Mauritz (H&M) savā mājas lapā jau pirms laika izcēla bažas par darba apstākļiem Ķīnas Ziemeļrietumos – pamatā vērsa uzmanību uz piespiedu darbu kokvilnas plantācijās. Attiecīgi uzņēmums norādīja, ka savas izejvielas no šī reģiona vairs nevēlas saņemt. Šāds lēmums gan nepagāja bez ārkārtīgi asas Ķīnas atbildes. Ziņām par šādām par H&M darbībām pēdējās dienās izplatoties ar kūlas cienīga ugunsgrēka ātrumu, Ķīnā pret šo kompāniju strauji vēlies pāri boikotu ceļarullis.

Piemēram, The Wall Street Journal raksta, ka, Ķīnas interneta meklētājos vairs nevar atrast nekādu informāciju par H&M veikaliem, kuri šajā valsī esot vairāk nekā 500. Tāpat H&M produkciju kopš pagājušās trešdienas vairs nevarot atrast Ķīnas ietekmīgākajās e-komercijas platformās Alibaba Group Holding, Pinduoduo un JD.com. Attiecīgi Ķīna demonstrējusi, ka vajadzības gadījumā gluži vai jebkuru uzņēmumu no sava tirgus tā var "dzēst", kur pagājušonedēļ H&M vārds pazuda faktiski no visām vadošajām tās mobilajām aplikācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados robeža starp digitālo un reālo turpina noārdīties. Šis gads, iespējams, ieies vēsturē ne tikai ar pandēmiju un ekonomiskajiem izaicinājumiem, bet arī ar īstenu digitālās mākslas un citu virtuālo priekšmetu tirgus eksploziju.

Pamatā tas paredz, ka cilvēki iegādājas tā saucamos “digitālo unikālo žetonus” (Non-Fungible Tokens jeb NFT žetonus), kas apliecina, ka tiem ir īpašumtiesības uz kādu attiecīgo virtuālo veikumu. Šādas, piemēram, digitālās mākslas (un ne tikai mākslas) gadījumā tiek cerēts, ka šis unikālais NFT kods kalpos kā oriģināla apliecinājums konkrētam virtuālajam veikumam, kur viss pārējais tad būs vien reprodukcijas. Attiecīgi nav tā, ka rokas klēpī salikušas, redzot šādas tendences, sēž vairākas pasaules lielās kompānijas, kas tradicionāli patērētājiem gan ir piedāvājušas visai taustāmas lietas. Laiki gan acīmredzami mainās un tas notiek strauji.

Piemēram, sporta preču lielkompānija Nike pagājušonedēļ ir iesniegusi preču zīmju pieteikumus, norādot, ka vēlas pārdot savu sporta apavu, apģērbu un citu preču digitālās versijas, ziņo The Wall Street Journal. Attiecīgi plāns ir, ka šādi virtuālie, piemēram, apavi ar attiecīgo preču zīmi tiks kolekcionēti un lietoti virtuālajā pasaulē, piemēram, videospēlēs un citās tiešsaistes platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piecos gados projekti 18 valstīs

Anda Asere, 20.01.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Animācijas studija "Panic" dibināta ar globāla uzņēmuma domāšanas veidu un pārliecību, ka tā ir pasaules līmenī.

Jau pirmajā gadā tā izstrādāja mūzikas klipa animāciju Honkongas uzņēmumam un uzsāka pirmās sadarbības ar ārvalstu aģentūrām. Katru gadu sadarbība tika stiprināta un paplašināts kontaktu loks.

"Panic" galvenais eksporta tirgus ir ASV, pārklājot vairākus štatus un pilsētas: Ņujorku, Čikāgu, Portlandu, Sanfrancisko, Losandželosu, Vašingtonu un Hjūstonu.

"Mēs esam apzināti strādājuši, lai veicinātu sadarbību ārvalstīs. Daļa veiksmes ir jebkurā veiksmīgā biznesā, taču mums tas ir bijis arī smags darbs, neatlaidība sadarbības partneru meklējumos, nozīmīgi komandējumi un investēšana komunikācijā, veidojot spēcīgu un uz izaugsmi vērstu komandu. Pats galvenais - nevienā brīdī neļaujam klientam vilties un nožēlot izvēli. Esmu pārliecināta, ka tas ir pats svarīgākais ilgtermiņa panākumu veicināšanai," tā Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lietas, kas saistītas ar Kobi Braiantu, tiek tirgotas par miljoniem

Lelde Petrāne, 31.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījums pēc precēm, kas saistītas ar Kobi Braiantu, sasniedza drudža līmeni gandrīz uzreiz pēc tam, kad leģendārais basketbolists gāja bojā helikoptera avārijā kopā ar savu 13 gadus veco meitu Džiannu un septiņiem citiem cilvēkiem, vēsta "CNN".

Apģērbs ar K. Braianta tematiku "Nike" tīmekļa vietnē jau bija pilnībā izpārdots mazāk nekā dienu pēc negadījuma.

Daudzi fani sērfo interneta izsoļu platformā "eBay" un citās tirdzniecības vietnēs, lai iegādātos jebkādas ar aizsaulē aizgājušo basketbolistu saistītas piemiņlietas. To izmanto pārdevēji, kuri uzskrūvējuši pamatīgas cenas, īpaši tām lietām, uz kurām ir K. Braianta autogrāfi.

Tā, piemēram, kāds "eBay" reģistrēts pārdevējs vēlējies 3 miljonus ASV dolāru par basketbola bumbu, kuru 2002. gadā parakstījis K. Braiants un pārējā "Lakers" komanda. Kāds cits prasījis 2,88 miljonus ASV dolāru par "unikālu" bumbu, kuru K. Braiants parakstījis pēc pirmā NBA titula iegūšanas. Turklāt pārdevējs apgalvo, ka šīs bumbas vērtība pēc desmit gadiem būs 10 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada desmit mēnešos gandrīz trīskāršojies privātpersonu sūtījumos atklāto viltoto preču skaits, kas ļauj secināt, ka daļa iedzīvotāju joprojām priekšroku dod nezināmas izcelsmes un potenciāli bīstamām precēm.

Tāpēc Patentu valde sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldi kampaņas “Esi oriģināls – izvēlies oriģinālu!” ietvaros aicina ikvienu iedzīvotāju svētku dāvanu meklēšanas laikā noskaidrot tiešsaistē iegādāto preču izcelsmi un kvalitāti, lai nenāktos ciest zaudējumus gadījumā, ja pasūtītās preces tiek konfiscētas un nodotas iznīcināšanai. Iegādājoties viltojumus, pastāv risks ne tikai pazaudēt savu naudu, bet arī palikt bez Ziemassvētku dāvanām.

Muitas amatpersonas kontrolē no trešajām valstīm saņemtos pasta sūtījumus. “Sūtījumi kontrolei tiek novirzīti, pamatojoties uz riska analīzes rezultātiem, kā arī pēc nejaušās atlases principa. Ja pavaddokumentu kontroles vai ar muitas tehniskajiem līdzekļiem veiktās kontroles rezultātā muitas amatpersonām rodas aizdomas par neatbilstošu preci sūtījumā, tas tiek atvērts, lai veiktu padziļinātu pārbaudi,” skaidro VID Muitas pārvaldes Riska vadības daļas vadītājs Arturs Kovaļenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā radušies pasaulē populāru zīmolu nosaukumi?

Zane Atlāce - Bistere, 02.05.2017

Pepsi
Šī dzēriena izgudrotājs ir farmaceits Kalebs Bradhams (Caleb Bradham). Sākotnēji no cukura, ūdens, karameles, citronu eļļas un muskatrieksta veidotais dzēriens tika dēvēts par Brad Drink, taču pēc vairākiem gadiem Bradhams to pārdēvēja par PepsiCola - no vārda dispepsija, kas nozīmē gremošanas traucējumus.

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pepsi, Ikea, Nike, Google – šie un vēl daudzi citi ir visā pasaulē pazīstami zīmoli, kas paskaidrojumus neprasa. Bet kā tie radušies un ko tie patiesībā nozīmē?

Atbildes meklē galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru