Haoss Rīgas ielās

Būve
2017. gada 15. septembris 07:46

Iegāza remontdarbu plānošana un kontrole; darbu izpildītāji norāda, ka aizkavēšanās notikusi no viņiem neatkarīgu iemeslu dēļ

Gan kājāmgājēju, gan autobraucēju neapmierinātību jau vairākus mēnešus raisa Rīgas ielu remontu radītie satiksmes sarežģījumi un reizēm pat cilvēku dzīvībai bīstamie apstākļi. Iedzīvotāji sociālajos medijos ik dienas ironizē par Rīgas domes nespēju pieskatīt darbu organizāciju un kvalitāti. Dome vaino darbu veicējus, bet tie norāda, ka radušies dažādi šķēršļi, kāpēc darbi iekavējušies, kā arī atzīmē, ka darba grafiks ir saspringts un termiņi noteikti teju neiespējami. Līdz ar to iesaistītajām pusēm ir arī atšķirīgs viedoklis par to, vai vainojams ir regulējuma trūkums vai tā ieviešana dzīvē.

FOTO: Parīzē velosipēdu joslas vaino sastrēgumos

Komentējot iespējamos cēloņus darba organizācijas problēmām Rīgas ielās, Latvijas Būvuzņēmēju partnerības (LBP) sabiedrisko attiecību speciāliste Anete Ugaine norāda, ka visām darbos iesaistītajām pusēm – gan pasūtītājam (Rīgas domei), gan komunikāciju turētājiem, gan būvniekiem – bijusi pareiza izpratne par remontdarbu organizāciju, nosakot, ka darbus vispirms paveiks komunikāciju turētāji un tikai pēc tam – būvnieki. Taču komunikāciju remontdarbi nereti iesākās novēloti un lielākoties turpinājās pārāk ilgi, kam saspringtajā kopējā būvdarbu izpildes laika grafikā bija izšķirīga nozīme. Šādos apstākļos ļoti liela nozīme ir spējai un pieredzei precīzi plānot visu iesaistīto pušu turpmākās darbības, redzēt tās kopsakarībās un koordinēt to izpildi. Šī ir pozīcija, ko LBP redz kā nopietni pilnveidojamu. Viņa arī pieļauj, ka gadījumā, ja remontdarbi tiktu plānoti nedaudz mazākos apmēros, būtu arī saskaņotāka to izpilde un iedzīvotāji izjustu mazākas neērtības. Arī biedrības Latvijas Ceļu būvētājs (LCB) valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš atzīmē, ka Rīga vēlējusies vienuviet paveikt dažādus darbus, kuros iesaistītas vairākas organizācijas, bet beigās «sanāk miču maču un rodas problēmas».

Rīgā ielu remontdarbus veic pieci uzņēmumi: SIA A.C.B, SIA Roadeks, SIA Binders, AS Ceļu pārvalde un SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate.

SIA Binders valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja skaidro, ka ielu brauktuvju un trotuāru seguma maiņas izpildes termiņus iespaidojis fakts, ka atsevišķos gadījumos novēloti iesākās un pārāk ilgi turpinājās pirms būvdarbiem plānotie apakšzemes komunikāciju remontdarbi, ko īstenoja to īpašnieki, kas šajā kontekstā bija trešās puses.

«Tas atstājis iespaidu uz jau tā saspringto, tuvu neiespējamā robežai noteikto būvdarbu kopējo izpildes termiņu. Trotuāra seguma maiņas procesā tehniskas problēmas piemeklēja bruģakmens ražotni, kas vienīgā Latvijā ražo projektā paredzēto ietvju bruģi. Būvniekiem šā iemesla dēļ sāka pietrūkt materiāla, mazinājās izpildes apjomi un radās atpalicība no grafika. Taču materiāla ražotāji ir novērsuši rūpnīcas defektu, piegāde ir atjaunota, esam mobilizējuši darbaspēku, lai trotuāra seguma nomaiņu Valdemāra ielā pabeigtu līdz septembra beigām, kas arī šobrīd ir lielākais nepabeigto darbu apjoms. Savukārt Valdemāra ielas brauktuvei pagājušās nedēļas nogalē, strādājot naktīs, ir nomainīta lielākā daļa asfalta seguma,» situāciju komentē A. Sēja.

Visu rakstu Haoss Rīgas ielās lasiet 15. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra