«Neskatoties uz to, ka Latvijas tirgus ir neliels, Latvijas iedzīvotāju pirktspēju noteikti nevajadzētu novērtēt par zemu. Savukārt, luksusa preču kontekstā var teikt, ka kvalitatīvi dizaina izstrādājumi ir prece, ko nekad nevarēs atļauties visi - ne vien Latvijā, bet arī ārvalstīs. Tādēļ jau pašā zīmola sākuma stadijā skaidri apzinājāmies, ka SAZ attīstībā svarīga loma ir eksporta iespēju izzināšanai,» biznesa portālam db.lv saka Latvijas luksusa apavu zīmola SAZ autores un dizaineres Sanita Avotiņa un Inga Šabovica.

«Kvalitātes un cenu līmeņa attiecība ir veidota tā, lai vairumpircējiem būtu interese sadarboties. Kolekcijas izstrādājam saskaņā ar pasaules modes industrijas termiņiem. Tas mums devis iespēju tās prezentēt starptautiskās modes izstādēs modes nedēļu ietvaros Milānā, Londonā, Almati un Parīzē. SAZ jaunākā kolekcija, Pavasaris – vasara 2018, tiks prezentēta modes izstādē Woman’s World 2017 Dubaijā šā gada novembrī,» skaidro zīmola autores. 

Viņas atzīst, ka pirmajos darbības gados viens no lielākajiem biznesa izaicinājumiem bijis nokomplektēt komandu. «Mūsu produkta kvalitāte vistiešākajā veidā ir atkarīga no meistaru prasmēm. Lai īstenotu tehniski sarežģītas vizuālas ieceres, bija jāatrod un jāapmāca atbilstošus modelētājus, virs-šuvējas un apavu meistarus. Otrs izaicinājums bija nodrošināt kapacitāti atbilstoši pieprasījuma pieaugumam. Šobrīd šie jautājumi vairāk vai mazāk ir atrisināti un beidzot varam justies droši, ka nākotnē spētu kvalitatīvi izpildīt arī daudz lielākus pasūtījumus salīdzinājumā ar šā brīža ražotajiem apjomiem,» stāsta SAZ autores.

Līdz ar to šobrīd svarīgākā aktualitāte ir attīstība esošajos tirgos, kā arī eksporta valstu saraksta paplašināšana. Ir pabeigts darbs pie Pavasara – vasaras 2018 kolekcijas un tās vizuālo materiālu izstrādes. Šīs kolekcijas galvenais izaicinājums bijis izveidot kolekciju, kas būtu interesanta gan esošiem individuālajiem klientiem un iepircējiem Eiropā un ASV, gan arī potenciāliem klientiem Dubaijā.

Jautātas par zīmola mērķauditoriju, Sanita Avotiņa un Inga Šabovica teic: «Tēlaini izsakoties mūsu mērķauditorija ir sievietes, kuras stāv ar abām kājām stabili uz zemes, bet galva ir nedaudz mākoņos. No tā izriet gan vecums, gan ienākumu līmenis. Pamatā mūsu klientes pašas spēj atļauties iegādāties mūsu apavus vai arī ir ceļā uz to. Viņas interesējas par modi, novērtē detaļas, vēlas atšķirties un izskatīties sievišķīgi.»

SAZ , Latvijā radīts rokām darinātu luksusa dizaina apavu zīmols, sevi pieteica 2015. gada sākumā. Zīmols turpina radīt divas sezonālās kolekcijas gadā. Zīmola kolekcijām par iedvesmu kalpo dažādu valstu un kultūru vizuālās atsauces.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra