Gan Eiropā, gan ASV mazumtirdzniecības pasauli kājām gaisā apgriezušas jaunās tirgus tendences, kas ļauj ikvienam, sēžot mājās pie datora, pasūtīt preces no jebkuras pasaules valsts, raksta The Wall Street Journal.
Salīdzinot Eiropu ar ASV, mūsu reģionā lielveikalus tiešsaistes tirdzniecība pagaidām skārusi mazāk sāpīgi. Eiropas mazumtirdzniecības nekustamo īpašumu kompāniju akciju cena pēdējos gados ir samazinājusies, taču ne tik ļoti kā ASV kompānijām, turklāt Eiropas lielveikalu un tirdzniecības centru vērtība pieaug, ko nevar teikt par aizokeāna konkurentiem.
ASV nereti var ieraudzīt tukšus vai gandrīz tukšus iepirkšanās centrus, savukārt Eiropā šādi veikali atrodami daudz retāk.
Galvenais iemesls šai tendencei ir fakts, ka Eiropā nebija tik liels mazumtirdzniecības attīstības bums kā ASV, kas smagi cieta 2008.gada krīzes laikā. Mazumtirgotāji Eiropā ir veselīgāki, jo krīzes laikā atbira vājākie un palika spēcīgākie. ASV patlaban uz katru iedzīvotāju ir 2,22 kvadrātmetri mazumtirdzniecības veikala teritorijas, savukārt Lielbritānijā – 0,46 kvadrātmetri, Francijā – 0,37, bet Spānijā un Itālijā – 0,28.
Vēl viens faktors, kas liecina par labu Eiropas lielveikalu nākotnei, ir to izvietojums. Tirdzniecības centros Eiropā bieži vien ir arī pārtikas veikals, kas piesaista apmeklētājus. Eiropas lielveikalu nākotnes perspektīvas var iedragāt tikai demogrāfijas tendences, samazinoties kopējai iedzīvotāju skaita izaugsmei.