Igaunijas apģērbu ražotāja Baltika Group zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Bastion un Ivo Nikkolo tirdzniecības rezultāti ir stabili, lielāka izaugsme vērojama e-komercijā

«Straujāk augošais pārdošanas kanāls Baltijā ir e-komercija. Vienlaikus tā mums ir iespēja iziet eksporta tirgos,» saka Mēlis Milders (Meelis Milder), AS Baltika Group priekšsēdētājs. E-komercija strauji attīstās jau desmit gadus, un pēdējā laikā šī tendence ir izteikta arī Baltijā. Viņš spriež, ka cilvēki iepirkšanos internetā sāk ar grāmatām, tām seko filmas, dziesmas un tad – mode. Baltika Group e-veikala AndMoreFashion.com apgrozījums šī gada trešajā ceturksnī bija 321 tūkstotis eiro, kas ir par 26% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā. Savukārt gada pirmo deviņu mēnešu apgrozījums pārsniedzis vienu miljonu eiro, kas ir par 38% vairāk nekā 2016. gada attiecīgajā posmā. «Tas ir straujāk augošais segments grupā, tomēr tas joprojām ir relatīvi mazs bizness absolūtos skaitļos,» viņš teic. Līdz šim uzņēmuma noiets internetā galvenokārt ir audzis mājas tirgū. «Šobrīd Igaunija ir mūsu e-veikala veiksmes stāsts. Tas nodrošina 3% no apgrozījuma. Nākotnē vēlamies panākt, lai šī noieta kanāla pienesums būtu vismaz 10%. Pērn arī Latvija un Lietuva deva savu artavu šajā jomā. Šajos tirgos redzam daudz lielāku potenciālu. Ar diezgan jaukiem izaugsmes rādītājiem strādājam arī Krievijā un Somijā. Kopumā esam piegādājuši preces uz 40 dažādām valstīm,» stāsta M. Milders.

Populārākais produkts e-veikalā ir kleitas, kam seko blūzes, bikses, dažādi mēteļi. Sarežģītāk pārdodamā prece ir kostīmi, jo tos biežāk vajag pielaikot. Vīrieši internetā iepērkas mazāk. Baltika Group veikalos vīrieši ir aptuveni 30% no pircēju kopskaita, bet internetā - aptuveni 10%. Viņš pieļauj, ka sievietes ir atvērtākas jaunām iespējām, modei, biežāk ir pastāvīgās pircējas. «Ticam, ka tas mainīsies, jo teorijā vīrieši ir slinkāki – ja viņi atrod ērtu veidu, kā viegli pirkt kaut ko, kas der, viņi ir diezgan lojāli pircēji,» spriež M. Milders.

Eksports ārpus Igaunijas veido aptuveni 60% no uzņēmuma apgrozījuma. Kā savu jauno izaugsmes tirgu Baltika Group redz Vāciju.

Visu rakstu Straujākā izaugsme e-komercijā lasiet 28. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra