Branči sāk nest peļņu

Pakalpojumi
2017. gada 7. novembris 15:48

Vēlās brokastis jeb branči aizvien vairāk kļūst ne tikai par restorānu un kafejnīcu tēla veidotājiem un reklāmas sastāvdaļu, bet arī ir peļņu nesoši

To DB apliecina vairāki uzrunātie restorāni. Pārsvarā branči (no angļu breakfest un lunch) notiek vai nu tikai svētdienā, vai sestdienā un svētdienā, nereti tajos viesi tiek apkalpoti tikai saskaņā ar iepriekšēju rezervāciju. Tā ir nepieciešama, lai restorāns spētu prognozēt viesu skaitu un zinātu, cik daudz ēdiena gatavot.

Restorāna Klīversala, kas atrodas Latvijas Nacionālajā bibliotēkā, mārketinga vadītājs Fēlikss Neimanis stāsta, ka viņu gadījumā vēlās brokastis ir izmaksu efektīvs un peļņu nesošs pasākums. Tomēr no maija līdz septembrim tās nenotiek, jo pēc tām nav pieprasījuma. Vienā branča reizē Klīversalā tiek paēdināti 200 viesi. Tieši plašās telpas un lielais cilvēku skaits, saskaņā ar F. Neimaņa teikto, nodrošina to, ka branči Klīversalai ir peļņu nesoši.

Brančs gan kā tēla sastāvdaļa, gan kā peļņu nesošs pasākumus ir arī kafejnīcai La Kanna, stāsta tās īpašniece Marika Viktorova. Galvenie apmeklētāji ir ne tikai ģimenes ar bērniem, bet arī jaunieši un daudzi ārzemnieki. La Kanna vēlās brokastis notiek visu gadu, tomēr, kā atzīst M. Viktorova, skaistā un saulainā laikā ir izteikts apmeklētāju kritums. 

Cita situācija ir Liepājas restorānā MO, kur aktīvākā branču sezona atšķirībā no Rīgas ir tieši vasarā, stāsta restorāna bārmenis Juris Budņikovs. Viņš arī atzīst, ka vismaz pagaidām šīs ēdienreizes galvenā funkcija ir reklāma un mārketings, jo tās nav peļņu nesošas.

Vēlās brokastis ir ārkārtīgi pieprasītas Mālpils muižas restorānā. Tā vadītājs Ivars Hermanis teic, ka branči ir peļņu nesoši, taču tie notiek tikai reizi mēnesī, izņemot vasaru, kad kāzu dēļ vēlās brokastis netiek piedāvātas. Reizi mēnesī branču piedāvā arī Spa hotel Ezeri, kas atrodas Siguldā. Restorāna vadītājs Māris Žunda atzīst: «Reģionos restorāni nevar atļauties rīkot brančus katru svētdienu, jo nav tik daudz potenciālo klientu. Tāpēc tas tiek darīts reizi mēnesī vai retāk, visbiežāk mēs tos piedāvājam kādos svētkos. Branču sezona ir no rudens līdz pavasarim. Vidējā noslodze mums ir bijusi aptuveni 40 personas.»

Kā redzams, branču piedāvājums ir gana daudzveidīgs un to rīkošanas politika ir atšķirīga katrā restorānā, taču vienojošais ir aizvien pieaugošā apmeklētāju interese.

Visu rakstu Gan reklāma un mārketings, gan peļņa lasi otrdienas, 7. novembra, laikrakstā Dienas Bizness!

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra