Dienas Bizness

  • 30 svētdiena,
    aprīlis

    Lilija, Liāna

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8447

    USD: 1.0930

Ekonomika

Foto: Zane Bitere/LETA

Iesaka atjaunot Valsts autoceļu fondu un ieviest maksas ceļus  15

Lai nodrošinātu ilgtspējīgu Latvijas autoceļu tīklu, jāatjauno Valsts autoceļu fonds un jāievieš maksas ceļi, šodien ikgadējā ceļinieku konferencē sacīja KPMG Baltics vadītājs Edgars Voļskis.

Uzņēmums izstrādājis pētījumu par iespējamajiem finansējuma avotiem, lai turpmāk uzturētu valsts autoceļu tīklu.

Voļskis uzsvēra, ka sākotnēji jāizveido stabils valsts autoceļu tīkla finansēšanas avots valsts budžeta ietvaros, ko varētu panākt, atjaunojot Valsts autoceļu fondu un ieviešot maksas ceļus.

KPMG Baltics vadītājs skaidroja, ka jādomā par akcīzes nodokļa naftas produktiem palielināšanu un skaidri jāiezīmē šis finansējums Valsts autoceļu fondā. Piemēram, par 10% palielinot akcīzes nodokli, papildu ieņēmumi būtu 47 miljoni eiro.

Pēc viņa teiktā, svarīgākais, paaugstinot akcīzes nodokli, ir nodrošināt procesa caurspīdīgumu, lai autovadītājiem, kuri maksās paaugstināto nodokli, nebūtu šaubas par samaksātā nodokļa izlietojumu.

Savukārt maksas ceļi ir vispārpieņemts risinājums citās valstīs, bet sagaidāma pretestība no Latvijas sabiedrības. Patlaban Latvijā šāds mehānisms attiecas uz kravas automašīnām, kas maksā autoceļu lietošanas nodevu jeb vinjeti, no kuras pērn gūti 18 miljoni eiro, bet šogad paredzēti 27,8 miljoni eiro.

Voļskis uzsvēra, ka pieprasījums pēc kvalitatīviem autoceļiem Latvijā nemazināsies, tāpēc par maksas ceļiem ir jādomā un arī šiem ieņēmumiem jātiek novirzītiem ceļiem.

KPMG Baltics vadītājs pauda, ka tad, kad būs izveidots stabils un ilgtspējīgs finansējuma avots autoceļiem valsts budžeta ietvaros, varēs sākt domāt par vēl papildu alternatīviem finansējuma avotiem, kas varētu būt aizņēmumi no valsts, aizņemšanās no starptautiskajām institūcijām, obligāciju emisija vai pensiju fondu līdzekļu ieguldīšana ceļos.

Voļskis norādīja, ka aizņemšanās investīcijām ceļos būtu ilgtermiņa ieguldījums un šie līdzekļi pēc tam tāpat atgrieztos sabiedrībā.

Šodien Jūrmalā notiek ikgadējā ceļinieku konference, kuras tēma ir Latvijas ceļi nākamajos 100 gados.

Komentāri

  • TT

    pirms 9 dienām, 2017.04.21 12:25

    āksti. Maksas eļi jau ir tagad, bet kopš maksas ieviešanas būtiskus uzlabojumus tajos neredzu

    • 3500

      pirms 9 dienām, 2017.04.21 13:40

      +8 -2

      Eksploatācijas NODOKLIS ! Tas tak ira maksa par ceļu IZMANTOŠANU .Ceļi tas ir VĀKS .Latvijas INŽENIERIJAS sasniegums Dienvidu Tilts (KUPRAINĪTI ) Jau locās no abiem galiem .Vidzeme ,Pleskavas šoseja ,bail braukt ,lietus laikā 5-7 cm rises ae ūdeni .Par ko mēs maksājam jau tagad ????

    • ab

      pirms 9 dienām, 2017.04.21 19:56

      +6 -0

      Vispār neviens tajā konferencē neatbalstīja maksas ceļu ieviešanu. Viens cilvēks ierosināja, tūlīt arī bija pretarguments, ka pa ceļiem jau maksājam, bet tā nauda aiziet citur. Stulbi, ka Db.lv izvēlējušies to uzsvērt virsrakstā, jo tiešraidē bija dzirdamas daudzas labākas idejas.

  • eh

    pirms 9 dienām, 2017.04.21 12:28

    Šīs "gudrās idejas" sauc par pētījumu ? :))))
    1. Ja nemaina neko nodokļu iekasēšanā, tad autoceļu fonds, ir vnk naudas pārlikšana no vienas kabatas otrā, kā rezultātā naudas vairāk nekļūst. Kam tad atņemsim - skolotājiem mediķiem, policistiem, vai varbūt pensionāriem (visas minētās ir lielas budžeta izmaksu pozīcijas) ?
    2. Maksas ceļi veikmīgi pastāv vien valstīs ar daudz lielāku iedzīvotāju skaitu un blīvumu, jo ir jābūt alternatīviem ceļiem, ja kaut kur iet maksas ceļš.

    • Zemu vērtēts komentārs. Parādīt...

      aigi

      pirms 9 dienām, 2017.04.21 12:44

      +0 -5

      Maksas ceļi ir interesanta fīča, bet vispirms tas jasaved kārtība, lai būtu par to jēga maksāt. Apvedceļi Latvijā nav problēmas, tik daudz mazo ceļu, ka apbraukt nav problēma.

  • VVZ

    pirms 9 dienām, 2017.04.21 13:03

    Šādus ceļus ir kauns rādīt citiem, kur nu vēl maksu iekasēt! Latvijā kā vienmēr- tēlaini izsakoties, par sarūsējušu zaporožecu tiek prasīta mersedesa cena, un tas ir praktiski visur- sākot ar ceļiem un beidzot ar valsts pārvaldi.

  • Piekasīgais

    pirms 9 dienām, 2017.04.21 13:15

    +3 -2

    Ieviesiet maksas ceļus - es par, tikai tad atceļiet degvielas akcīzi un autotransporta nodokli.

    • vārds

      pirms 9 dienām, 2017.04.21 13:24

      +2 -1

      Vācijā ir visi trīs.

  • !!!

    pirms 9 dienām, 2017.04.21 14:08

    +6 -2

    Sultbuma kalngals. Jāceļ akcīzes nodoklis, jau tā braucējiem katru gadu jāmaksā ceļu nodoklis, varbūt vispirms nepieciešams šo naudu atvēlēt tam, par ko tas tiek maksāts!!!!

  • Šlesera sirdsapziņa

    pirms 9 dienām, 2017.04.21 14:50

    Man nav nekas pret maksas ceļiem - lai viņus privātie būvē par saviem līdzekļiem un kasē naudu no tiem, kas pa tiem grib braukt.

    BET NODOT PPP SHĒMĀ ESOŠOS CEĻUS IR VALSTS NOZAGŠANA. SAVULAIK VIETĒJIE NAGU MAUCĒJI ŠĀDI TAISĪJĀS PIESAVINĀTIES RĪGAS-JELGAVAS ŠOSEJU.

    • canny

      pirms 9 dienām, 2017.04.21 15:32

      +4 -0

      preciizi!!

  • 10

    pirms 9 dienām, 2017.04.21 15:17

    +8 -0

    Kādi nolāpīts maksas ceļi šitik mazā valstī?
    Kas maksās par to caurlaižu un to pievadceļu būvi ? Šitie nepilnu 2 ļimonu 400k pelnošo ???

  • Maz.vid.uzņ.

    pirms 9 dienām, 2017.04.21 15:43

    +9 -1

    ????! Kad vispār ieviesa akcīzi degvielai, teksts bija, ka ceļu uzturēšanai, pat fondu dibināja! Tad varbūt, jau samaksāto degvielas akcīzi, vinješu naudu, dienesta auto nodokli, ekspluatācijas nodokļus un CSDD dividendes novirziet ceļu būvēšanai!!!! Idioti, aizbrauciet uz Poliju un apskatiet maksas ceļus, pēc tam bārstiet gudras idejas par tādu nepieciešamību LV! 3 joslas katrā virzienā, visur dzīvnieku sētas utt., pie LV intensitātes? Vai tomēr, vēlme iekasēt naudu, ne tikai par braucienu ar kamieli, bet vēl papildus par nokāpšanu no tā?

  • nezin ko runā

    pirms 8 dienām, 2017.04.22 08:33

    +1 -0

    Vai Voļskis būtu savā pētijumā atklājis , ka jau šobrīd visi LV ceļi ir maksas?
    Izskatās, ka pētijums tikai pētijuma dēļ, par kuru noraksta kādu naudu.

Reklāma