airBaltic nebūs šogad tādas peļņas kā gadu iepriekš, jo tad bija tiesiskais izlīgums ar lidostu, kur faktiski šī izlīguma daļa iegāja peļņā, taču šobrīd kompānija strādā ar operatīvo peļņu

To intervijā DB saka satiksmes ministrs Uldis Augulis, skaidrojot investoru piesaisti Latvijas nacionālajai aviokompānijai.

Fragments no intervijas, kas publicēta 7. novembra laikrakstā Dienas Bizness:

Vai pēc stratēģiskā investora piesaistes airBaltic joprojām paliks nacionālā aviokompānija?

Šobrīd aviācijā ir dinamiska un mainīga situācija, kā rezultātā ir svarīgi investēt airBaltic attīstībā un modernizācijā. airBaltic attīstība ir nodrošinājusi arī Rīgas starptautiskās lidostas attīstību, kā arī tūrisma un citu saistīto nozaru izaugsmi. Darījuma rezultātā- vai tas ir vairākuma, mazākuma vai kāds cits akciju sadalījums – svarīgākais ir tas, ka airBaltic var palikt nacionālā aviokompānija, kas sniedz ieguldījumu Latvijas tautsaimniecībā.

Jebkurā gadījumā, vai tas nozīmē, ka airBaltic saglabāsies nacionālās aviokompānijas statuss pat tad, ja tā kļūs 100% privāts uzņēmums?

Tajā skaitā. Eiropā ir daudzas tā saucamās nacionālās aviokompānijas, kas vairs nepieder valstij, un tas nav traucējis, bet drīzāk sekmējis šo uzņēmumu attīstību, kā, piemēram, KLM, Austrian Airlines, Swiss Airlines un citas. Eiropas pieredze demonstrē, ka nacionālās intereses var tikt nodrošinātas caur likumdošanu, kā arī nacionālo aviācijas stratēģiju un piederību konkrētai lidostai kā tranzītmezglam.

Kādas ir tās Latvijas valsts intereses nacionālajā aviokompānijā, kurām jebkurā gadījumā ir jābūt pasargātām, piesaistot stratēģisko investoru?

Galvenie nosacījumi ir tādi, ka airBaltic saglabā Starptautisko lidostu Rīga kā bāzes lidostu. Tāpat airBaltic lidojumu un pasažieru skaits ir jāsaglabā 2016.gada līmenī. Vienlaikus aviokompānijai jāturpina gaisa flotes modernizācija un attīstība, kā tas ir paredzēts biznesa plānā Horizon 2021. Turklāt pozitīvi, ka šeit ir lidmašīnu servisa centrs, kas arī līgumiski jānodrošina pie jebkura akciju sadalījuma.

Vai Satiksmes ministrijai ir konceptuāla nostāja, kāds būtu vēlamais akciju sadalījums pēc investora piesaistes?

Šobrīd nebūtu pareizi to vērtēt. Pareizi ir vērtēt, kas valstij ir visizdevīgākais, piesaistot investoru. Galvenais, lai ir atbilstošs, labs un efektīvs investora piedāvājums, kas nodrošinās nepieciešamo aviokompānijas turpmāko attīstību. Vienlaikus valdība arī var lemt nemainīt esošo situāciju, bet jārēķinās, ka jāturpina aviokompānijas attīstība.

Cik lielus līdzekļus valsts cer piesaistīt ar investora palīdzību?

Tas būs atkarīgs no investoru piedāvājuma, jo šobrīd notiek piedāvājumu izvērtēšanas process. Līdz gada beigām valdībai ir jāpieņem lēmums, jo 2015.gadā tika noteikts divu gadu termiņš investora piesaistei. Tikai pēc tam varēsim runāt par konkrētiem skaitļiem.


Visu interviju Jebkurā gadījumā būs nacionālā aviokompānija lasiet 7. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra