Ogres rajona tiesā ierosināta civillieta SIA LDz Cargo prasībā pret Māri Bremzi un viņa tagadējo darba devēju AS Baltijas Ekspresis par konkurences ierobežojumu pārkāpumu, uzņēmuma bijušajam valdes priekšsēdētājam uzsākot darbu konkurējoša uzņēmuma vadībā, neskatoties uz noslēgto nekonkurēšanas vienošanos (līgumu), paziņojusi LDz Cargo mātes sabiedrība VAS Latvijas dzelzceļš.

Gaidāmās tiesvedības dēļ neko daudz patlaban nevaru teikt, Db.lv norāda M. Bremze, piebilstot, ka nevienam demokrātiskā valstī nav liegts vērsties tiesā ar kādu prasījumu. Taču viņš uzsver, ka līdz tam Latvijas dzelzceļa struktūrās nostrādājis 20 gadus, sākot no pašas apakšas, taču darba attiecību pārtraukšana ar LDz Cargo ir bijusi nevis viņa, bet darba devēja iniciatīva.

LDz Cargo
darba attiecības ar M. Bremzi izbeidza 2016. gada 10. jūnijā, noslēdzot nekonkurēšanas vienošanos (līgumu), kas turpmāko divu gadu periodā M. Bremzem paredzējis ierobežojumus veikt apmaksātu vai neapmaksātu darbu, sniegt konsultācijas un veikt citas darbības personu, kuras darbojas kravu pārvadājumu un/vai kravu ekspedēšanas un loģistikas jomā, interesēs un labā. Par šādu vienošanos informēti arī LDz Cargo konkurenti Latvijas tirgū, tostarp Baltijas Ekspresis.

Dzelzceļa pārvadājumu nozarē Latvijā ir intensīva konkurence, jo īpaši apstākļos, kad kopējais pārvadājamo kravu apjoms salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem samazinājies. LDz Cargo uzsver, ka šajā sektorā faktiski ir tikai trīs savstarpēji konkurējoši tirgus dalībnieki (trešais ir AS Baltijas Tranzīta serviss), un ikviena augsti kvalificēta speciālista un vadītāja rīcībā ir specifiska informācija un dati. Tādēļ pārtraucot darba attiecības ar šādiem speciālistiem, esot pragmatiski slēgt vienošanos, kas nosaka ierobežojumus speciālista iespējām strādāt pie tiešajiem konkurentiem, par to izmaksājot speciālistam atlīdzību, par kuru puses ir vienojušās.

Kaut arī LDZ Cargo savas saistības attiecībā pret M. Bremzi pilnībā izpildījis, jau 2016. gada 30. septembrī tikai dažus mēnešus pēc vienošanās noslēgšanas M. Bremze kļuvis par valdes priekšsēdētāju vienā no konkurējošajiem uzņēmumiem – Baltijas Ekspresis, kas LDz Cargo ieskatā ir tiešs vienošanās pārkāpums. Tādēļ uzņēmums prasa tiesas ceļā uzlikt par pienākumu Baltijas Ekspresim izbeigt darba attiecības ar M. Bremzi un atsaukt viņu no valdes priekšsēdētāja vai valdes locekļa amata, bet M. Bremzem – atlīdzināt zaudējumus, kas radušies vienošanās pārkāpšanas rezultātā. Kādi konkrēti zaudējumi LDz Cargo radušies, Latvijas dzelzceļš gan atklāt nevēlējās.

LDz Cargo atzīst, ka šī ir jauna tiesu prakse Latvijā, un pēc konsultācijām ar advokāti Ievu Azandu pieņemts lēmums vērsties tiesā. I. Azanda uzsver, ka tā ir pirmā šāda rakstura lieta un tā, visticamāk, kalpos par precedentu Latvijas tieslietu sistēmā, un nākotnē ikvienam liks rūpīgāk izturēties pret šāda rakstura vienošanām.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra