Latvijas nacionālā aviosabiedrība AirBaltic plāno tālos lidojumus, bet jaunu maršrutu attīstīšanai naudu no valdības vairs neprasīšot

To Dienas Biznesa klubā norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības AirBaltic vadītājs Martins Gauss.

Pirmās lidmašīnas ierašanās noslēgusi četrarpus gadu ilgu darbu. 2012. gadā AirBaltic bija jāizvēlas starp Boeing, Airbus un Bombardier, un izšķiršanās par labu par labu Bombardier tikusi daudz kritizēta. Tolaik Vācijas un Francijas vēstnieki devušies sūdzēties pie premjerministra Valda Dombrovska, ka tiek pirkts nevis viņu, bet kanādiešu ražojums. Pēcāk lidmašīnas modelim bijušas lielas problēmas testa fāzē, un AirBaltic atkal apsūdzēts nepareizas lidmašīnas izvēlē. Liela daļa procesā iesaistītā tehniskā personāla pēdējā gadā pavadījusi daudz laika Kanādas ražotnē, un lidmašīnas ierašanās viņiem bijis ļoti emocionāls brīdis. Savukārt 14. decembrī piedzīvots pirmais komerclidojums uz Amsterdamu, kam jāatspoguļojas arī pasaules medijos.

Jaunais aktīvs ir pamatā visam, ko AirBaltic grasās darīt nākotnē, uzsver M. Gauss, jo tas būtiski samazina izmaksas un ļauj darīt to, ko kompānija nevarēja līdz šim. Pastāvējuši vairāki izvēles varianti. Proti, piesaistīt Latvijai, piemēram, zemo cenu lidsabiedrības Ryanair, WizzAir, Norwegian un kaut kādā veidā maksāt par to, lai viņi paplašina savu darbību Rīgas lidostā. Tas nozīmētu mazās nacionālās lidsabiedrības AirBaltic beigas. Cita iespēja bijusi piesaistīt kādu no globālajiem spēlētājiem, piemēram, Lufthansa, KLM/France, British Airways, lai tas šeit izveidotu bāzi.

Visu rakstu Pāri okeānam  par savu naudu lasiet piektdienas, 16.decembra laikrakstā Dienas Bizness!

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra