Astoņi nacionālās nozīmes attīstības centri gatavo pieteikumus Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (CFLA), lai jau nākamgad uzsāktu darbus šo pilsētu infrastruktūras sasaistei ar Eiropas transporta tīklu (TEN-T).

Daugavpilij, Jelgavai, Jēkabpilij, Jūrmalai, Liepājai, Rēzeknei, Valmierai un Ventspilij kopumā pieejami 35,37 milj. eiro no Kohēzijas fonda (KF). DB jau rakstīja (13.07.2016.), ka projektu rezultātā, veidojot alternatīvus maršrutus tranzīta kravām, Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Liepājā, Rēzeknē, Valmierā un Ventspilī sabiedriskā transporta plūsma jānodala no kravu autotransporta kustības, jāpieaug transporta plūsmas vidējam ātrumam, kā arī jāuzlabojas ekoloģiskās un dzīves vides kvalitātei pilsētu iedzīvotājiem.

Piemēram, Ventspils pašvaldība plāno realizēt projektu «Alternatīva tranzītmaršruta izveide TEN-T tīklam Ventspilī», kas paredz Robežu ielas pārbūvi 2,34 km garumā un Mazās Kurzemes ielas pārbūvi 0,55 km garumā. Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 6,33 milj. eiro, tostarp KF finansējums 5,05 milj. eiro apmērā, bet  pašvaldības finansējums 1,28 milj. eiro. Projektu plānots realizēt līdz 2019. gadam, būvdarbus īstenojot 2017.–2018. gadā. Pašlaik projekta īstenošana ir pašā tā sākumposmā, proti, uzsākts darbs pie projekta iesnieguma sagatavošanas.

Savukārt Jelgavas pilsētas pašvaldība iecerējusi īstenot projektu «Loka maģistrāles rekonstrukcija posmā no Aviācijas ielas līdz Jelgavas pilsētas administratīvajai robežai», apmēram divu kilometru garumā rekonstruējot tranzīta un kravas transporta maršrutu. Projektu plānots pabiegt līdz 2019. gada martam. Tā kopējās izmaksas ir 7,88 milj. eiro, tostarp 6,3 milj. eiro no KF.

Visu rakstu lasiet 16. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra