Jau šodien igauņu kompānijas Starship Technologies roboti veic piegādes Londonā, Tallinā, Hamburgā, Vašingtonā un citās pilsētās. Uzņēmuma dibinātāji ir bijušie Skype līdzdibinātāji Ahti Heinla un Janus Frīss

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Starship Technologies vadītājs un vienlaikus arī tehniskais vadītājs A. Heinla uzskata, ka ilgtermiņā roboti ir efektīvāki nekā cilvēki, turklāt laikā, kad tehnoloģijas kļūst arvien lētākas, piegādes personāla algas visu laiku pieaug. Vairāk par savu skatījumu uz robotikas attīstību nākotnē viņš stāsta intervijā DB.

Fragments no intervijas:

Redzēju dažus video ar jūsu robotiem, un tie izskatās tiešām aizraujoši. Kur redzat šo robotu lielāko potenciālu nākotnē?

Nākotnē tos varētu izmantot jebkam, arī tagad mums rit pārrunas ar sūtījumu piegādes kompānijām, sākam dažus pilotprojektus. Piegādājam arī pārtiku un ziedus – nesen paziņojām par sadarbību ar amerikāņu ziedu piegādes kompāniju. Tas nozīmē, ka robots var tikt izmantots jebkāda veida vietējām neliela attāluma piegādēm.

Tie galvenokārt domāti mazām distancēm?

Jā, roboti pārvietojas pa ietvēm kājāmgājēju ātrumā, tāpēc tie praktiski nevar piedāvāt piegādi otrā pilsētas malā. Tas ierobežo attālumu, bet mums ir arī sadarbība ar Mercedes-Benz Vans, kas ražo piegādes furgonus un kam ir nozīmīga tirgus daļa šajā jomā. Sadarbībā ar viņiem mēs strādājam pie furgona un robota kombinācijas – furgoni izpakos robotus. Preces lielāko attālumu veiks ar furgonu, un tad tās pārvietos uz robotiem, kuri veiks piegādi tuvākā attālumā. Tas ir visefektīvākais veids un jo īpaši piemērots pārtikas piegādei vai sūtījumiem, bet ne gluži gatavajai pārtikai, jo to cilvēki vēlas nekavējoties.

Janvārī paziņojāt par 17,2 miljonu dolāru investīciju piesaisti. Kas ir galvenais mērķis, ko plānojat ar to izdarīt?

Investīcijas ir domātas, lai finansētu mūsu turpmāko produktu attīstību. Šis noteikti ir tāds bizness, kur vajadzīgs kapitāls, lai attīstītos. Mums maksā par efektivitāti. Nevaram prasīt simt eiro par piegādi kā par luksus pakalpojumu. Tesla būvē mašīnas tirgum, kura maksātspēja ir augstāka par vidējo, bet piegādē virs tirgus cenas neviens nevēlas maksāt. Konkurējam ar cenu. Un tas nozīmē, ka vajadzīgs kapitāls, lai attīstītu biznesu plašākā mērogā, pirms tas kļūst pelnošs.


Visu interviju Loģistika kļūst arvien robotizētāka lasiet 19. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra