Pēdējo nedēļu laikā investori ir saņēmuši vairākus signālus, ka sliktākais Eiropā jau ir garām. Eiropas valdību parādzīmju ienesīgums aug, uzlabojoties ekonomikas perspektīvām, un fondu pārvaldnieku noskaņojums attiecībā uz Eiropu ir deviņu gadu augstākajā līmenī.
Investori ar nepacietību gaida signālus, kas liecina par tālāku izaugsmi, un daži eksperti brīdina, ka drīzumā tos pārņems eiforija.
Tādēļ, ja ir vēlme ieguldīt Eiropas akcijās, MarketWatch eksperti iesaka desmit uzņēmumus, kas varētu nest peļņu.
#1/10
Commerzbank. Vācijas ekonomika patlaban ir eirozonas atveseļošanās stāsta galvenajā lomā, līdz ar to valsts otrais lielākais aizdevējs Commerzbank no tā varētu iegūt. Bankas akciju cena atgūstas pēc tam, kad ieņēmumu dati pārsniedza prognozes. Tāpat patērētāju tēriņi un izaugsme Vācijā, kopā ar spēcīgāku mājokļu tirgus situāciju ir faktoru kopums, kas varētu palīdzēt bankas pelnītspējai, kā arī akcijas cenai. «Pozitīvās tendences kuģošanas un investīciju bankas pakalpojumos liecina, ka uzņēmumā vēl ir daudz potenciāla, un tam arī jāatspoguļojas bankas akcijas cenā, atgūstoties Vācijas ekonomikai,» norāda Tradenext eksperts Ronnijs Čopra.
#2/10
Societe Generale. Ekonomiskās situācijas uzlabošanās lielā mērā atspoguļojas eirozonas bankās un no tā varētu iegūt arī Societe Generale, kura 80% darījumu veic Eiropā. Francijas banku gigants ir pastiprinājis savu kapitāla bāzi un P/E koeficiens 2014. gadā būs 8,4, prognozē Old Mutual European Equity Fund pārvaldnieks Kevins Lilijs. Vēl viena cerīga zīme ir tas, ka banka atkal maksā dividendes saviem akcionāriem. «Tās lielā tirgus daļa kopā ar franču lojalitāti valsts smagsvariem, bankai uzrāda labas perspektīvas,» piebilst Morningstar akciju analītiķis Erins Deiviss. Tomēr investoriem jāpatur prātā, ka Societe Generale, tāpat kā citas eirozonas bankas, sastopas ar dažādiem šķēršļiem. «Kaut arī bankas rezultāti uzlabojas, mēs to pagaidām neredzam labāko vidū,» saka E. Deiviss, uzsverot, ka, kamēr bankas rezultāti nepārsniegs pārvaldnieku prognozes, bankas akcija turpinās tirgoties par zemāku cenu nekā tās patiesā vērtība.
#3/10
Renault. Eiropas automašīnu tirgus ir bijis pamatīgā bedrē. Transportlīdzekļu reģistrācijas skaits Rietumeiropā kopš 2007. gada, kad tas sasniedza augstāko līmeni, ir sarucis par 24%, un šogad prognozējams sestais gads pēc kārtas, kad nozare piedzīvo samazinājumu. Tas nav nekas patīkams, tomēr J.P. Morgan analītiķis Hosē Asumendi uzsvēris, ka lielais kritums nozīmē, ka Eiropas autonozarei ir ievērojams potenciāls izaugsmei, tomēr pastāv jautājums, kad tas notiks. Vislielāko daļu Eiropas autotirgus aizņem Francijas autoražotāji, un 58% Renault pārdošanas apjomu tiek ģenerēti tieši šajā reģionā. Tāpat uzņēmums darbojas arī citos reģionos, taču darbība Eiropā varētu liecināt par labu iespēju augt līdzi Eiropas auto tirgus attīstībai. J.P. Morgan akcijas cenas prognozi paaugstinājusi līdz 74 eiro. Patlaban tā maksā 61 eiro.
#4/10
Fiat. Kā jau iepriekš minēts, Eiropas automašīnu ražotāji aizvada smagus gadus, un jauno automašīnu pārdošanas apjomi jūnijā sasniedza 17 gadu zemāko atzīmi. Saxo Bank akciju stratēģis Pīters Garnrijs uzskata, ka Itālijas autoražotāja novērtējums ir ārkārtīgi zems, salīdzinot ar to, cik uzņēmums ir pelnītspējīgs. Viņš prognozē, ka nākamais gads uzņēmumam izskatās krietni perspektīvs, un, ekonomikai Eiropā atgūstoties, varēs redzēt arī izaugsmi automašīnu tirgū.
#5/10
Repsol. Spānija ir viena no valstīm, kuru finanšu krīze ir smagāk skārusi, tomēr valsts aizvien piedāvā pievilcīgas investīciju iespējas. Valsts lielākā naftas ieguves kompānija Repsol ir viena no tām. «Ir vairākas lietas, kas padara Repsol interesantu,» saka CM Capital Markets analītiķis Predrags Dukics. «Pirmais faktors ir uzņēmuma atklātie naftas apjomi, kas pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieauguši. Otrkārt, valda runas, ka kompānija drīz saņems kompensāciju no Argentīnas uzņēmuma YPF,» viņš uzsver.
#6/10
Vestas Wind Systems. Dānijas vēja turbīnu ražotāja akciju cena ir piedzīvojusi sāpīgus periodus, un zemāko līmeni tā sasniedza pērnā gada novembrī. Kopš tā laika uzņēmuma akcijas cena ir piedzīvojusi augšupeju. «Vēja industrija ir iecenīta ikvienam pasaulē,» saka Lowry Research prezidents Pols Dezmonds. Kamēr daži alternatīvās enerģijas sektori ir cietuši no taupības režīmā samazinātajām izmaksām, Vestas Wind Systems akcija ir iecienīta investoru vidū. «Investori parasti vēlas redzēt akciju, kas ir ievērojami nokritusies no augsta līmeņa, taču piedzīvo spēcīgu kāpumu. Šī kompānija tam atbilst,» viņš uzsver.
#7/10
Euler Hermes. Apdrošināšanas uzņēmumu akcijas ir spēcīgas, saka P. Dezmonds. Kaut arī varētu domāt, ka Francijas kompānijas akciju iegāde nav tā labākā doma, ņemot vērā valsts ekonomisko situāciju, eksperts iesaka domāt par to dolāru apjomu, kas ienāks tirgū. Turklāt, lai arī pagaidām Francijas ekonomika izskatās vāja, ir vairāki signāli, kas liecina par tās atveseļošanos.
#8/10
Vivendi. Francijā bāzētais mediju un telekomunikāciju uzņēmums restrukturizē savu biznesu, lai vairāk uzmanību vērstu uz mediju darbību, un plāno pārdot savu daļu videospēļu ražotājā Activision un Marox Telecom. Uzņēmums nolēmis šos biznesus pārdot pēc tam, kad uzņēmuma akcionārs Groupe Bollore veica kompānijā investīcijas. Biznesa samazināšana varētu būt laba ziņa Vivendi akcionāriem, uzskata K. Lilejs. Ja uzņēmums turpinās šādu darbību, tas varētu palīdzēt akcijas cenai pakāpties līdz 22 eiro. Patlaban tā maksā ap 16 eiro.
#9/10
Priceline.com. Tagad, kad tiešsaistes ceļojumu aģents atkal ir pārspējis peļņas prognozes, varētu būt laiks iegādāties uzņēmuma akcijas. Jāatzīmē, ka darbība Eiropā veido aptuveni 60% no Konektikutā bāzētā uzņēmuma ienākumiem. Kompānijas peļņas rādītāji ir pārspējuši Volstrītas ekonomistu prognozes vismaz 20 ceturkšņus pēc kārtas, tomēr viss nav tik rožaini, kā izskatās, un jārēķinās arī ar riskiem - konkurence starp tiešsaistes ceļojumu aģentiem ir ļoti asa, turklāt arī ekonomiski un drošības nosacījumi var nozarei dot triecienu.
#10/10
Molson Coors Brewing Co. Aptuveni trešdaļa no Denverā bāzētā alus ražotāja ienākumiem tiek radīti Eiropā, un vairāki investori ir izteikuši vēlmi atrast kompānijas, kam liela daļa darījumu tiek veikti Eiropā, un mazāk – jaunattīstības valstīs. Molson Coors ir tieši šāda kompānija, tādēļ investoru uzmanība ir pievērsta šim uzņēmumam. Tomēr viens no izaicinājumiem ir patērētāju augošais pieprasījums pēc vīna un stiprajiem dzērieniem, izvēloties to alus vietā.