Mazumtirdzniecība

19% iedzīvotāju neiztērē savas dāvanu kartes

Žanete Hāka, 28.04.2010

Jaunākais izdevums

Kopumā 19 % Latvijas iedzīvotāju ir saskārušies ar situāciju, ka dāvanu kartei ir beidzies derīguma termiņš, liecina TNS Latvia veiktā aptauja.

44 % Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā ir iegādājušies dāvanu kartes, lai dāvinātu tās kādam citam.

Biežāk dāvanu kartes iegādājas cilvēki vecumā no 25 līdz 44 gadiem, ar augstāko izglītību un augstiem ienākumiem, bet retāk – pensijas vecuma cilvēki un tie, kas šobrīd nestrādā – tātad tie, kas nevar to atļauties finansiālu apsvērumu dēļ.

Vērtējot savu attieksmi pret dāvanu karti kā potenciālu dāvanu, ko saņemt, vairums aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir noskaņoti pozitīvi – 64 % atzīst, ka labprāt saņem dāvanu kartes. 24% iedzīvotāju gan uzskata, ka dāvanu karte nav laba dāvana un saņem tās nelabprāt.

15% aptaujāto tā arī nav izdevies dāvanu karti izmantot, bet 4% ir panākuši vienošanos ar kartes izsniedzēju, kā to realizēt.

Iedzīvotāju sociālekonomiskie raksturojumi liecina, ka dāvanu kartes termiņam rūpīgāk seko līdzi tie iedzīvotāji, kam ir zemāki ienākumi, cittautieši un Latgales reģionā dzīvojošie

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbinieku iepriecināšana un apsveikšana Ziemassvētkos arī krīzes laikā tomēr ir aktuāla tradīcija. Lai gan uzņēmumu budžeti ir sarukuši salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem, un kompānijas vadītājiem nereti ar smagu sirdi nākas atzīt, ka ikgadējās Ziemassvētku prēmijas diemžēl šogad izpaliks, tomēr tas nenozīmē, ka uzņēmumiem vispār nav nekādu iespēju sagādāt Ziemassvētku pārsteigumus saviem darbiniekiem.

Ļoti labs un populārs risinājums Ziemassvētku dāvanu kartei ir Linstow Center Management piedāvātā Galactico elektroniskā dāvanu karte. Pirmkārt, darba devējam nav jāuztraucas, ka darbinieks nezinās, ko ar savu dāvanu karti iesākt, jo tā darbojas vairāk nekā 650 veikalos, līdz ar to sev vēlamo dāvanu ar to varēs iegādāties katrs. Iespēja iegādāties karti par jebkuru summu līdz 100 latiem nodrošina, ka darba devējs var Ziemassvētku dāvanām atvēlēto budžetu sadalīt uz darbinieku skaitu un nopirkt dāvanu karti par maksimālo iespējamo summu. Savukārt dāvanu kartes saņēmējs to varēs iztērēt jebkurā no piecu Galactico tirdzniecības centru – Origo, Mols, Alfa, Dole vai Galerija Centrs – veikaliem, turklāt visa summa nav jāiztērē vienā veikalā, kas ļauj par darba devēja pasniegto dāvanu karti iegādāties vairākas dāvanas vai arī izlietot to ikdienas vajadzību apmierināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāvanu karte, ar kuru var iepirkties gandrīz visur? Par to ir parūpējies Narvesen, radot Narvesen Premium dāvanu karti. Par unikālu to var saukt tāpēc, ka līdz šim neviena dāvanu karte Baltijā nav bijusi izmantojama desmitiem tūkstošos dažādu veikalu visā Latvijā un arī ārzemēs. Ar Narvesen Premium dāvanu karti var iepirkties ne tikai Narvesen veikalos, bet arī visos tirdzniecības centros, restorānos, apģērbu, apavu, rotaslietu, sporta un citu preču veikalos neatkarīgi no pilsētas – visur, kur pieņem VISA maksājumu kartes, jo šī karte ir tapusi ciešā sadarbībā ar VISA International.

„Gada dāvana 2011”

Kurš gan nav saskāries ar grūtībām atrast „pareizo” dāvanu – bieži vien ir tik sarežģīti uzminēt, ko tieši vēlētos gaviļnieks, bet uzdāvināt nevajadzīgu lietu arī nav mūsu interesēs… Tagad tā vairs nav problēma! Uzzinot par Narvesen Premium sniegtajām priekšrocībām, šāda dāvanu karte kļūst neaizvietojama virknē gadījumu, kad nepieciešams pasniegt kādam dāvanu. Var droši apgalvot, ka Narvesen Premium ir vismūsdienīgākā dāvanu karte. Daudzi eksperti to sauc par revolucionāru salīdzinājumā ar citām Latvijā pieejamajām dāvanu kartēm un paredz tai „Gada dāvanas 2011” panākumus.

Ko der zināt par dāvanu kartēm

Svarīgi ir ne tikai notikumi, kuriem jāpieskaņo dāvana – dzimšanas dienas, izlaidumi, kāzas, darba biedru apsveikšana, bet tik pat svarīgi ir arī pašu dāvanu karšu lietošanas noteikumi un iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskās naudas iestāde Transact Pro sadarbībā ar tirdzniecības centru Spice uzsākusi izdot jauna risinājuma Mastercard dāvanu kartes lietošanai tirdzniecības centrā, liecina informācija Transact Pro mājaslapā.

Jaunās Mastercard dāvanu kartes aizstās līdzšinējās tirdzniecības centra vietējās dāvanu kartes. «Tirdzniecības centriem mūsdienās nav jānodarbojas ar lokālo sistēmu uzturēšanu un apkalpošanu, kas nodrošina dāvanu karšu pieņemšanu, apgrozījuma uzskaiti un norēķiniem ar tirgotājiem. Visus procesus uzskaita un nodrošina automātiskā maksājumu sistēma Mastercard,» uzskata Transact Pro biznesa attīstības nodaļas vadītājs Jurijs Bordulans.

Jaunās dāvanu kartes varēs iegādāties tirdzniecības centrā. Kartes nomināls būs robežās no 10 līdz 150 eiro. Ar šo karti būs iespējams veikt pirkumus tirdzniecības centra veikalos bez papildu komisijas maksas. Kartes atlikumu varēs pārbaudīt tirdzniecības centra mājas lapā, informācijas centrā vai Transact Pro klientu centru, bet samaksājot komisijas maksu, atlikumu būs iespējams pārbaudīt arī bankomātos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtraucot Galactico aliansi, no šī gada 1. septembra izbeigta arī Galactico elektronisko produktu – Galactico dāvanu karšu un Galactico Privilēģiju karšu – apkalpošana.

Klientiem, kas nav paguvuši iztērēt Galactico dāvanu kartes derīguma termiņa laikā, 18 mēnešu laikā pēc to derīguma termiņa beigām, ir nodrošināta iespēja lūgt Galactico dāvanu kartes esošā atlikuma atmaksu, kas tiek veikta ar pārskaitījumu uz bankas kontu. Ņemot vērā, ka pēc kartes derīguma termiņa beigām katra mēneša beigās no Dāvanu kartē esošā atlikuma tiek ieturēta komisijas maksa par Galactico dāvanu kartes uzturēšanu sistēmā, klienti aicināti savlaicīgi iesniegt Galactico dāvanu karti naudas atmaksai.

Līdzīgi arī Galactico Privilēģiju karšu lietotājiem – ja karšu derīguma termiņš pārsniedz šī gada 1. septembri, karšu lietotāji var prasīt atmaksāt savulaik klienta samaksātās maksas daļu par neizmantoto periodu, kas tiek veikta ar pārskaitījumu uz bankas kontu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Draugiem Group uzņēmums piedāvā jauna veida dāvanu kartes

Laura Mazbērziņa, 29.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Gift Card pirms divām nedēļām Latvijas tirgū sācis īstenot jaunu dāvanu karšu konceptu. Uzņēmums darbojas kā dāvanu karšu izplatītājs, kas Rimi veikalu ķēdē piedāvā iegādāties sadarbības partneru dāvanu kartes.

Artis Rozentāls, SIA Gift Card (SIA Gift Card, zīmols GiftCard) līdzdibinātājs, biznesa portālam db.lv stāsta par GiftCard konceptu un plāniem Latvijas tirgū.

GiftCard ideja aizgūta ASV pirms diviem gadiem, taču ieviešanas process nav bijis viegls un ātrs. Mutiskās vienošanās gan ar Rimi, gan ar citiem sadarbības partneriem prasījušas neilgu laiku, taču tehniskā puse - ilgāku.

ASV šis koncepts ir populārs - tiek pārdotas, piemēram, restorānu, apģērba un elektronikas veikalu, SPA, ātrā ēdinātāja McDonald's dāvanu kartes.

«Redzējām ar kolēģiem, kā viss notiek ASV, sākām pētīt viņu biznesu,» stāsta A. Rozentāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Draugiem Group sadarbībā ar Ziedot.lv ievieš ziedojumu dāvanu kartes

Lelde Petrāne, 27.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai rosinātu jaunu dāvināšanas kultūru Latvijā, Draugiem Group uzņēmums GiftCard sadarbībā ar ziedošanas platformu Ziedot.lv uzsāk ziedojumu dāvanu karšu tirdzniecību, kas paredz dāvanas saņēmējam izvēlēties, kam ziedot dāvināto summu.

«Latvijas iedzīvotāji un uzņēmumi sev svarīgos brīžos viesus aizvien biežāk lūdz dāvanām domāto summu ziedot kādam labdarīgam mērķim. Draugiem Group izstrādātais risinājums palīdzēs šo procesu padarīt ērtu, vienkāršu un personisku. Dāvanu kartes saņēmējs Ziedot.lv mājaslapā varēs izvēlēties, kam ziedojumu novirzīt. Ziedot.lv cer, ka šādi tiks veicināta labdarība un izpratne, ka ziedojums var būt dāvana,» jauno ziedošanas veidu pamato Ziedot.lv vadītāja Rūta Dimanta.

«Tas ir ērti un vienkārši - pa ceļam ieskrien kādā no tuvākajiem veikaliem un no kopējā klāsta izvēlies jubilāram atbilstošu dāvanu karti, kuru viņš varēs iztērēt tikpat ierastā veidā kā jebkuru maksājumu karti,» stāsta GiftCard vadītājs Artis Rozentāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojā nopērkams pilsētas jaunais, «lieliskais mārketinga instruments» - Liepājas Dāvanu kartes 5, 10, 20 un 50 eiro vērtībā. Tās izmantojamas dažādās atpūtas vietās Liepājā – naktsmītnēs, restorānos un kafejnīcās, teātrī, aktīvās atpūtas centros, SPA un citur.

«Dāvanu karte ir Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja ideja, ņemot par piemēru lielveikalu modeli, kas piedāvā iegādāties noteiktu tirgotāju - lielveikalu apakšnomnieku - preces un pakalpojumus. Dāvanu karte kalpo gan kā atpazīstamības veicināšana pašam lielveikalam, gan kā apgrozījuma palielināšanas rīks apakšīrniekiem. Šajā gadījumā Liepājai, protams, interesē atpazīstamība, un dāvanu karte ir kā lielisks mārketinga instruments, popularizējot pašu pilsētu. Tajā pašā laikā dāvanu karte kalpos būtiskākajam - tūrisma uzņēmēju apgrozījuma palielināšanai,» biznesa portālam db.lv stāsta Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja vadītāja Inta Šoriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis 5000 eiro sodu SIA Weekendbox, kā arī uzlicis tiesisko pienākumu izbeigt lēmumā konstatēto negodīgu komercpraksi un aizliegta līdzīgas negodīgas komercprakses īstenošana turpmāk, informē PTAC.

Sabiedrība tās interneta tīmekļvietnē weekendbox.lv patērētājiem piedāvāja dāvanu kartes dažādiem pakalpojumiem, kuras patērētājiem nebija iespējams izmantot (apmainīt pret dāvanu kartēs norādītajiem pakalpojumiem).

Sabiedrības komercprakse tika īstenota weekendbox.lv, patērētājiem piedāvājot un pārdodot dāvanu kartes, kas paredzētas dažādu pakalpojumu izmantošanai. PTAC saņēma vairākus patērētāju iesniegumus, kuros konstatēja, ka sabiedrības pārdotās dāvanu kartes nav iespējams izmantot atbilstoši to iegādes mērķim, jo dāvanu kartēs norādītie pakalpojuma sniedzēji tās atteicās pieņemt, pamatojot atteikumu ar to, ka sabiedrība nav izpildījusi uzņemtās saistības, proti, par attiecīgajiem pakalpojumiem nav norēķinājusies ar pakalpojumu sniedzējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Gada nogale tirdzniecības centriem bijusi veiksmīga

, 12.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada decembrī Linstow Center Management apsaimniekotajos Galactico tirdzniecības centros ievērojami pieaudzis apmeklētāju skaits.

Salīdzinot ar vidējo apmeklējumu pārējos gada mēnešos, tas bijis no 19 % Origo līdz 46 % Alfā. Pieaugums procentuāli nav bijis tik liels kā iepriekšējos gados, tomēr tirgotājus priecēja gada nogales «plusi».

Ik gadu tradicionāli tirdzniecības centros apmeklētāju plūsma un apgrozījums novembrī krītas, bet strauji pieaug decembrī. Šogad vislielākais apmeklētāju pieplūdums bija vērojams Ziemassvētku nedēļā (21. – 27.decembris), kad, piemēram, Alfu apmeklēja 215.8 tūkst. cilvēku, bet t/c Origo – pat 620 tūkst. apmeklētāju.

Dāvanu iegāde stimulējusi cilvēkus tērēt vairāk — pieaugusi vidējā pirkuma summa, lai gan tā nav sasniegusi iepriekšējā gada līmeni. Dažos tirdzniecības centros vidējā pirkuma summa ir salīdzinoši augsta, piemēram, Alfā un Molā, kur vidējā pirkuma summa decembrī bija 11 lati. Pie šīs summas būtu jāpieskaita arī ārpus tirdzniecības centra tērētā nauda, piemēram, eglīšu iegādei, kā arī dāvanu karšu iegādei tērētie līdzekļi, kas nav ieskaitīti vidējā pirkuma summā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Zviedrijas hamburgeru ķēdi Max ziņots policijai, jo pastāv aizdomas, ka tā centusies uzpirkt parlamenta deputātus. Tā nosūtījusi deputātiem dāvanu kartes līdz ar aicinājumu nākt ēst uz populāro ātrās ēdināšanas restorānu, vēsta thelocal.se.

«Mēs domājam, ka pievienotās vērtības nodokļa, ko maksā restorāni, samazināšana ir atbilstošs pasākums,» vēstulēs, kas nosūtītas katram no Riksdāga 349 locekļiem, rakstījusi Max. Vēstulēm pievienotas dāvanu kartes 100 kronu (15 ASV dolāru) vērtībā.

Taču daudzi deputāti šādu rīcību asi kritizējuši.

«Tas šķiet kā neveikls mēģinājums censties nopirkt Riksdāga locekļu simpātijas. Tas ir ārkārtīgi satraucoši,» teicis deputāts Jenss Holms.

Vēstulē Max vadītājs Ričards Bergfors izteicis nožēlu, ka Riksdāga restorāns izvēlējies nepazemināt cenas pēc pievienotās vērtības nodokļa, ko maksā restorāni, samazināšanas no 25 procentiem līdz 12 procentiem. Šīs izmaiņas stājās spēkā gadu mijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1.septembra tiks pārtraukta Galactico alianse, kas nozīmē, ka iespējas iegādāties Galactico produktus – Galactico Dāvanu kartes un Galactico Privilēģiju kartes – pircējiem tiks nodrošinātas vēl līdz šī gada 23.jūnijam, bet to maksimālais realizācijas termiņš noteikts šī gada 31.augusts.

Galactico Dāvanu karšu izmantošana tāpat kā līdz šim būs iespējama kopumā vairāk nekā 650 tirdzniecības vietās piecos Galactico tirdzniecības centros (Alfa, Origo, Galerija Centrs, Mols un Dole) līdz šī gada 31.augustam (ieskaitot). Pēc tam šāda iespēja vairs netiks nodrošināta.

Līdz 29. augustam tiek nodrošināta Galactico Dāvanu karšu pagarināšana tām kartēm, kurām saskaņā ar noteikumiem var piemērot kartes pagarināšanu.

Galactico Privilēģiju programmas dalībniekiem tāpat kā līdz šim, reģistrējot savu pirkumu ar Galactico Privilēģiju karti vai Galactico VISA karti, būs iespēja saņemt priekšrocības un atlaides vairāk nekā 400 tirdzniecības vietās piecos Galactico tirdzniecības centros (Alfa, Origo, Galerija Centrs, Mols un Dole) līdz šī gada 31.augustam (ieskaitot).

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Sadarbībā ar Krājbanku izdotās dāvanu kartes pārņem SEB banka

Ieva Mārtiņa, 13.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ atkal varētu atjaunties iespēja izmantot sadarbībā ar Latvijas Krājbanku iepriekš izsniegtās dāvanu kartes, jo to apkalpošana nodota SEB bankai.

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas biroja vadītāja Anna Dravniece atzina, ka SEB banka izvēlēta, jo tai bijis atbilstošākais piedāvājums.

Pagaidām apturēta iespēja dāvanu kartes izmantot tirdzniecības centros Rīga Plaza un Galerijā Rīga, tomēr SEB bankas pārstāve Agnese Strazda Db.lv atzina, ka šonedēļ tiks atjaunota iespēja izlietot dāvanu kartes.

Arī turpmāk būs iespēja iegādāties šo tirdzniecības centru dāvanu kartes, bet turpmāk tās jau būs SEB bankas kopzīmola kartes. Jau vēstīts, ka ir apturēta Latvijas krājbankas darbība un iesniegts bankas maksātnespējas pieteikums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nebanku maksājumu karšu sektors Latvijā ir salīdzinoši jauns – pirms dažiem gadiem pirmās nebanku kartes izdeva pāris uzņēmumi, tomēr sektors aug.

Protams, nebanku maksājumu kartes neaizvietos banku izdotās kartes un to īpatsvars ir samērā mazs, tomēr citu valstu dati liecina, ka šis sektors piedzīvo izaugsmi. Pēc MasterCard aplēsēm, nebanku maksājumu karšu īpatsvars ir aptuveni 8% no visām Eiropā izsniegtajām maksājumu kartēm jeb aptuveni 57 miljoni karšu, un šie rādītāji ir ar augošu tendenci, skaidro finanšu uzņēmuma Transact Pro valdes loceklis Maksims Jaroševskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas brokerus ar dāsnām dāvanu kartēm atsevišķi apdrošinātāji mudina pārkāpt likumu. Tā kā līdzīgas akcijas tika apurētas arī pirms dažiem gadiem, jauni centieni ar brokeru apdāvināšanas palīdzību audzēt savus ienākumus liecina par likumdošanas «baltajiem caurumiem».

Šogad novembrī, decembrī Gjensidige Baltic, Seesam Latvijas filiāle un Baltijas apdrošināšanas nams (BAN) rīkoja konkursus vai akcijas apdrošināšanas brokeriem, kurās solīja dažādus papildu labumus, tajā skaitā pat 1000 Ls naudas balvas tiem, kas parakstīs lielāko prēmiju apjomu. Tādējādi individuāli apdrošināšanas brokeri vai brokeru kompānijas tika faktiksi mudināti konkrētām apdrošināšanas kompānijām piesaistīt vairāk klientu, kas nozīmē interešu konfliktu un milzīgu risku, ka, pretēji apdrošināšanas starpniecības likumam, brokeris darbosies nevis klienta, bet savās interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rimi dāvanu kartes izredzētajiem Jūrmalas pensionāriem

Agrita Aune, speciāli Db, 29.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas deputāti ar pilnu sparu atsākuši vēlēšanu kampaņu, dāvinot dāvanu kartes, cirka biļetes un pat zirņus.

« Pie ieejas sarīkojumā visus stingri reģistrēja un izsniedza Rimi dāvanu kartes piecu Ls vērtībā. Bija saraksts, kurā visi bija reģistrēti pēc alfabēta. Mums paskaidroja, ka visiem ir jāparakstās, jo jāatskaitās par karšu izlietojumu būšot G.Truksnim,» stāsta pensionāre Irēna Augustova. Jāatzīmē, ka vairums manis aptaujāto veco cilvēku par šādu sarīkojumu nemaz nezināja. Arī Jūrmalas domes priekšsēdētājs, joprojām bezpartejiskais Gatis Truksnis sakās maz zinām par šo pasākumu.

Rīkojušies sociālie darbinieki

Kā atzina Jūrmalas domes Labklājības pārvaldes vadītāja Laima Grobiņa, tad pilsētā ir aptuveni 14 tūkstoši pensionāru, kuri darbojas dažādās biedrībās, uz minēto „piecīšu” pasākumi tikuši aicināti aktīvākie. «Galdi, mūzika un dāvanu kartes kopā izmaksāja vairāk kā četrus tūkstošus Ls, kā to bija lēmusi dome, mūsu darbinieki strādāja par velti. RIMI kartes dāvinājām, jo RIMI veikali ir jūrmalniekiem pieejami,» skaidro pasākuma rīkotāja pašvaldības aģentūras Sociālais aprūpes centrs vadītāja Agita Bērzupe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Liela pieprasījuma dēļ Estonian Air spiesta priekšlaicīgi aptur kolektīvās iepirkšanās akciju

Ritvars Bīders, 15.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Estonian Air priekšlaicīgi apturējusi kolektīvās iepirkšanās akciju portālā Cherry.ee, pēc tam, kad pēc piedāvājuma iegādāties 1 000 kronu (44,9 latu) dāvanu kartes par 600 kronām (27 latiem) sakāroja, pēc aviokompānijas domām, pārāk daudz cilvēku, ziņo Dzd.ee.

Estonian Air un Cherry.ee piedāvājumā bija minēts, ka dāvanu kartes pieejams neierobežotā daudzumā, taču, neskatoties uz šo paziņojumu, šī akcija ap pulksten 18.00 tika pārtraukta.

Kolektīvās iepirkšanās portāls Cherry.ee darbojas pēc principa – viens piedāvājums dienā, līdz ar ko, ja tiek piedāvāts neierobežots skaits dāvanu karšu, akcijai bija jāturpinās.

Ka norāda Cherry.ee vadītājs Prīts Tompa, sākotnēji sarunās ar Estonian Air tika panākta vienošanās par neierobežota daudzuma dāvanu karšu pārdošanu, taču vēlāk aviokompānija vērsusies pie Cherry.ee, norādot, ka maksimālais dāvanu karšu skaits ir 6 500.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Plastikāta kartes uzņēmumā ADI kartes

Žanete Hāka, 24.04.2015

«Kā jau parasti tas notiek, arī mēs darbu sākam ar baltu lapu,» stāsta kompānijas ražošanas meistars Haralds Smuškovs. Tā gan nav papīra, bet plastikāta lapa. Apdrukāšanai uzņēmums izmanto poligrāfijas uzņēmuma ārpakalpojumu.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā aplūkot, kā tiek izgatavotas plastikāta kartes un identifikācijas dokumenti uzņēmumā ADI kartes.

Lielākā daļa iedzīvotāju mūsdienās izmanto kādu no plastikāta kartēm - norēķinoties veikalā par preci, apskatot internetbankā savu konta stāvokli, vadot automašīnu ikvienam autovadītājam ir autovadītāja apliecība, tāpat veikalos tiek piedāvātas dažādas lojalitātes vai dāvanu kartes. Liela daļa minēto karšu tiek izgatavota Latvijas uzņēmumā ADI kartes. Uzņēmuma klientu vidū ir bankas, apdrošināšanas sabiedrības, lielveikalu tīkli, mazumtirdzniecības uzņēmumi, pakalpojumu sniedzēji, valsts un pašvaldību iestādes, kā arī citi uzņēmumi.

SIA ADI kartes ir dibināta 1999. gadā. Pērn uzņēmums apgrozījumu audzējis par 30%, sasniedzot 795 tūkstošus eiro, savukārt peļņa sasniegusi 10,2 tūkstošus eiro. Šogad uzņēmums plāno palielināt apgrozījumu par 5-7%, stāsta kompānijas izpilddirektore Sandra Hāna-Valtasa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Noskaidrots, cik šogad Ziemassvētku dāvanām tērēs Šveices iedzīvotāji

Lelde Petrāne, 21.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices iedzīvotāji šogad Ziemassvētku dāvanu iegādei tērēs lielākas summas, liecina aptauja.

Ernst & Young ikgadējā aptaujā noskaidrots, ka vidējais Ziemassvētku dāvanu budžets šajā valstī pieaudzis līdz 294 frankiem (nedaudz vairāk par 280 eiro), iezīmējot kāpumu par septiņiem procentiem.

55 procenti no aptaujātajiem dāvanām plāno tērēt vairāk nekā 200 frankus.

Pagājušā gada aptauja liecināja, ka Šveices iedzīvotāji samazina tēriņus dāvanām, kas tika saistīts ar neskaidro ekonomisko situāciju.

Cilvēki ar bērniem Šveicē Ziemassvētku dāvanām plāno tērēt 331 franku (317 eiro), pieaugums par desmit procentiem, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēkiem patīk saņemt atalgojumu par to, ka viņi iepērkas pie kāda konkrēta tirgotāja; viņi vērtē, kur par savu pirkumu gūs lielāku labumu

Par šo virtuālo biznesu, kas daudziem joprojām šķiet neizprotams, plašāk intervijā DB stāsta holandietis Gabi Kols (Gabi Kool), kurš jau 15 gadus strādājis ar lojalitātes programmām, bet šobrīd ir nobāzējies Latvijā, kur attīsta daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmas Pins.

Lojalitātes bizness sācies kā aviokompāniju biežo lidotāju apbalvošanas programma, bet šobrīd pasaulē ir jau divi miljardi daudzpartneru lojalitātes karšu un vēl neskaitāmas individuālās veikalu, kafejnīcu, skaistumkopšanas u.c. kompāniju klientu kartes. Viena no daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmām – Pins, kas iepriekš bija zināma kā BalticMiles, – radīta Latvijā uzņēmumā Coalition Rewards. Šobrīd šīs programmas karti lieto 1,9 miljoni cilvēku, no kuriem 1,2 miljoni to dara nevis tepat Latvijā, bet gan vairāk uz ziemeļiem – Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiem uzņēmējiem, kas nepadosies, būs daudz jāstrādā pie mārketinga, lai atgrieztos iepriekšējā gultnē, un visgrūtāk būs tiem, kam nav lojālo klientu un stipras komandas atbalsta.

"Ceturtdien ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa paziņojumā nebija norāžu uzņēmumiem – pakalpojumu sniedzējiem. Tas mulsināja, bet nepārsteidza, jo skaidrs, ka, ja šāds rīkojums neapkalpot klientus būtu bijis, valstij par to būtu jāuzņemas tūlītēja atbildība. Taču mēs sākām ievērot papildu piesardzības pasākumus – papildus dezinfekcija, cimdi, klientu apzvanīšana utt. Diemžēl ātri sapratām, ka varam no savas puses darīt maksimālo un būt atbildīgi, bet daudz klientu situāciju neuztver nopietni un neievēro likumus," biznesa portālam db.lv stāsta Dace Šrādere, skaistumkopšanas salona "Verdant Eco Spa" vadītāja.

Viņas gadījumā "punktiņš uz i" bija, kad uzzināja par kādas klientes bezatbildīgu rīcību. Uzņēmēja ir pārliecināta, ka komandai jābūt pirmajā vietā un nedrīkst riskēt ar tās veselību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gada 30. oktobrī viesnīcā Maritim Park Hotel Rīga Pārdošanas vadības konferences noslēgumā tika noskaidroti karjeras portāla CV-Online organizēto konkursu "Pārdošanas Guru 2014" un "Pārdošanas vadības Guru 2014" rezultāti. Konkursā "Pārdošanas vadības Guru 2014" 1. vietu ieguva nekustamo īpašumu kompānijas Kivi Real Estate komercīpašumu pārdošanas un nomas nodaļas vadītājs Ivars Gorbunovs, kas vislabāk pierādīja savu profesionalitāti, talantu un spējas.

"Konkursā piedalījos, jo es to uztvēru nevis kā konkursu, bet vairāk kā treniņu pašam sev, iespēju mācīties, satikt klātienē citus pārdošanas profesionāļus. Līdz ar to, pilnveidot pašam savas iemaņas un nodot labāko no konkursā iegūtajām atziņām arī saviem darbiniekiem. Uzskatu, ka, vadoties pēc šādas pārliecības, ieguvējs būs gan konkursants, uzņēmums, kuru viņš pārstāv, darbinieki, kā arī klienti. Es aicinu vairāk un aktīvāk gan pārdošanas speciālistus, gan pārdošanas vadības profesionāļus piedalīties šajos konkursos – zinu, ka Latvijā vēl ir daudz talantīgi un profesionāli speciālisti, kuri vēl nav izmēģinājuši savus spēkus," atzīst titula Pārdošanas vadības Guru 2014 titula ieguvējs Ivars Gorbunovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Ārvalstīs strādājošie valstspiederīgie cenšas panākt būtiskas izmaiņas dāvanu nodoklī

Dienas Bizness, 23.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms astoņiem gadiem ieviesto tā dēvēto dāvanu nodokli varētu skart būtiskas izmaiņas, proti, tiek pieļauta iespēja ievērojami palielināt dāvinājuma vērtību, no kura jāmaksā iedzīvotāju ienākuma nodoklis (IIN). Tādas izmaiņas, kuras jau labu laiku cenšas panākt ārvalstīs strādājošie valstspiederīgie, kuri daļu no nopelnītā pārskaita mājās palikušajiem, šobrīd pieļauj Finanšu ministrija (FM), svētdien vēstīja raidījums LNT Ziņu TOP 10.

Šobrīd dāvinājuma vērtība, pēc kuras pārsniegšanas ir jāmaksā IIN, ir 1425 eiro gadā vai 118 eiro mēnesī. Šīs dāvanas var būt gan skaidras vai bezskaidru naudas līdzekļi, gan lietas, piemēram, auto, nekustamais īpašums, dārglietas. Nodoklis nav jāmaksā no dāvinātas naudas, kas domāta ārstēšanai vai izglītībai, šie ienākumi tikai jādeklarē. Turklāt nodoklis nav jāmaksā, ja apdāvināšana vai pārskaitījums noticis starp oficiāli reģistrētiem laulātajiem un radiniekiem līdz pat trešajai pakāpei, tajā skaitā starp bērniem un vecākiem vai vecvecākiem, brāļiem, māsām. Tomēr arī te likums prasa atskaitīties, ja dāvanu apmērs pārsniedz 4000 eiro gadā vai vidēji 333 eiro mēnesī. Ja deklarāciju nesniedz, draud sods līdz pat 430 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Decembrī “Mēness aptiekās” novērots pieprasījuma pieaugums pēc dāvanu kartēm, komplektētām dāvanām tieši darba kolektīviem, iepriecinājumam klientiem, kas uzņēmuma ieskatā apliecina to, ka uzņēmēji gudri rūpējas, lai viņiem svarīgajiem cilvēkiem Jaunajā gadā būtu laba pašsajūta un veselība.

Uzņēmums to apgalvo, jo 86% no “Mēness aptiekas” rīkotās iedzīvotāju aptaujas respondentiem saviem draugiem un tuviniekiem Ziemassvētkos un Jaunajā gadā vēlēs labu veselību. Savukārt tādi vēlējumi kā: lai daudz naudas, skaisti ceļojumi, daudz prieka un jautrības, lai darbs sniedz gandarījumu – viņiem šī gada nogalē šķiet salīdzinoši maznozīmīgāki – izvēloties vairākas atbildes, par šiem vēlējumiem apstiprinoši atbildējuši tikai 31%-46% aptaujāto.

“Aptaujā atklātais vēlreiz apstiprina, ka laba veselība iedzīvotājiem ir ļoti svarīga, un to, ka veselības nekad nevar būt par daudz, apzinās arī uzņēmēji – darba devēji! Aptiekās jau izjūtam svētku tuvošanos, palielinās pieprasījums pēc dāvanu kartēm, tiek uzdoti jautājumi, kā labāk komplektēt vai papildināt dažādas dāvanas arī darba kolektīviem, klientiem. Tieši šogad aktualizējusies jauna tendence – aptiekas produktus vai dāvanu kartes saviem darbiniekiem iegādājas lielāki un mazāki uzņēmumi. Jau pagājušā gada nogalē to novērojām un esam par šādu iespēju parūpējušies. Aizkustinoši redzēt, ka arī uzņēmēji iegādājas vitamīnus vai citus produktus, lai atbalstītu kādu Ziemassvētku labdarības akciju. Mums ļoti gribas cerēt, ka šie lēmumi par pirkumiem veselībai kopā ar citiem nozīmīgiem soļiem arī palīdzēs, lai labais vēlējums piepildās,” saka Evita Jurjāne-Nelsone, “Mēness aptiekas” pārdošanas, mārketinga un klientu attiecību departamenta vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad pirmssvētku laikā iedzīvotāju aktivitāte tirdzniecības centros un internetā ir augsta, atklāja aptaujātie nozares pārstāvji.

Tirdzniecības centra "Domina Shopping" direktore Dina Bunce pauda, ka precīzus datus par decembri pagaidām nevar sniegt, jo mēnesis vēl nav noslēdzies, tomēr jau tagad vērojamas pozitīvas tendences.

"Ja vērtējam apmeklētāju plūsmas rādītājus, tad precīzus datus par decembri pagaidām nevaram sniegt, jo mēnesis vēl nav noslēdzies. Taču jau skaidri redzam pozitīvu tendenci, kurai piekrīt arī mūsu nomnieki – ņemot vērā, ka jau decembra pirmajās divās nedēļās sasniedzām aizvadītā gada teju visa decembra rezultātu, mēneša beigās rādītāji būs vēl augstāki. Savukārt, ja atskatāmies uz novembri, kas sakrita ar brīdi, kad veikalos sāka parādīties sezonālās Ziemassvētku preces, pircēju plūsma tad bija par +101% lielāka nekā 2021. gada novembrī," norāda D.Bunce.

Komentāri

Pievienot komentāru