Dienas Bizness

  • 24 piektdiena,
    februāris

    Diāna, Dina, Dins

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8463

    USD: 1.0573

Finanses

Foto: Edijs Pālens/LETA

Abāšins: Apdrošinātāju pacietības mērs drīz būs pilns  31

Tuvu ir mirklis, kad apdrošinātāji vairs nespēs paciest transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA segmenta radītos zaudējumus, sarunā ar žurnālistiem sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs un Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins.

Viņš lēsa, ka šogad OCTA segmenta zaudējumi varētu sasniegt 12 miljonus eiro, kas ir ļoti daudz. «Apdrošinātāju pacietības mērs drīz būs pilns,» izteicās Abāšins. Apdrošinātāju asociācija prognozē, ka OCTA zaudējumiem nākamgad vajadzētu samazināties.

OCTA apdrošināšana ir nerentabla jau ilgstoši, turklāt līdzīgu kursu uzņēmusi arī auto KASKO apdrošināšana. Izmaksāto atlīdzību apmērs jau ilgākā laika periodā audzis straujāk nekā parakstīto prēmiju apjoms. Tirgū valda sīva konkurence, kas ietekmē polises cenu. Taču nepārtraukti aug auto remontdarbu un medicīniskās izmaksas, un tirgū bija vērojami visi priekšnoteikumi, lai celtos OCTA un KASKO polišu cenas, tomēr tas nenotika - lielā konkurence neļauj cenai celties masveidīgi, skaidro asociācija.

LTAB apkopotie dati liecina, ka OCTA segments šogad deviņos mēnešos Latvijā apdrošinātājiem radījis 8,917 miljonu eiro zaudējumus. Tas ir par 21,7% vairāk nekā pērn atbilstošā periodā, kad OCTA tirgus apdrošinātājiem radīja 7,329 miljonu eiro zaudējumus.

Pagājušajā gadā apdrošinātāji OCTA segmentā cieta zaudējumus 11,7 miljonu eiro apmērā, kas bija lielākie zaudējumi kopš 2007.gada.

OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta 1997.gadā. Tās mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas darbības nodrošināšanai izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kam ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.

Apdrošinātāju asociācija secina, ka OCTA jomā nepieciešams visaptverošs skaidrojošais darbs un saprašanās apdrošinātāju, satiksmes dalībnieku un tiesu sistēmas starpā par visiem pieņemamu balansu OCTA polišu cenu un atlīdzību apmēros. Tomēr Latvijā izveidotā un patlaban spēkā esošā nemateriālo zaudējumu atlīdzināšanas sistēma OCTA jomā, lai arī salīdzinoši jauna, ir veiksmīga un progresīva, norāda asociācija.

Saistītie raksti

Komentāri

  • eh

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 09:38

    1. Neviens neliedz kādam pārtraukt nodarboties ar šo biznesu, ja reiz tas ir neizdevīgs.
    2. Neviens neliedz celt cenas :)
    3. Apdrošinātājiem ir zināma izmaksu korelācija ar autoīpašnieka BM klasi, un nu jau arī, ja var ticēt ziņām pēdējā gada laikā, laikam arī ar autoīpašnieka soda punktiem (?). Uz prātīgāko vadītāju rēķina gadiem ilgi faktiski nauda tiek tikai iekasēta, bet izmaksas rada reti kurš no tiem, kuri saskaņā ar šiem datiem ir prātīgi. Tas nozīmē, ka cenas var celt dažādi atkarībā šiem datiem - visiem nebūs vienāda cena.

    • !!

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 09:58

      Tieši tā, it kā valsts likums noteiktu viņiem piedalīties šajā biznesā. Vienkārši, jebkurš prātīgs biznesmenis redzot, ka produktu grupa patstāvīgi nes milzīgus zaudējumus, vienkārši pārtrauktu piedāvāt šo produktu.

    • Es

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 10:44

      Šeit galvenā problēma ir tas, ka OCTA ir piesaistīta automašīnai. Tas pats par sevi ir absurds, jo automašīna neizraisa ceļu satiksmes negadījumus, to dara vadītājs.

    • vārds

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 11:04

      +6 -1

      Manuprāt, tā ir gandrīz visā Eiropā. Izņemot salu, kura tāpat ir pietiekoši dīvaina un vēlas atdalīties

    • Vārds

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 11:33

      +8 -0

      vispār jau OCTA ir piesaistīta vispirms īpašniekam un pēc tam arī automašīnai. Ja tiek pārdots viens auto un nopirkts cits, tad vadītāja BM klase automātiski pārceļas. Bet, ja ar īpašnieka auto, kāds cits pārvietojas, tad visi negadījumi un beznegadījumu periodi skaitās uz mašīnu, bet pārddodot šo auto, BM klase pāries uz īpašnieka jauno auto.

    • Gatis

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.15 16:55

      +0 -0

      Arī tajā dīvainajā salā pa lielam ir tāpat.

  • x

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 09:38

    +4 -1

    octa no 97.gada nodrosinaja so 100m veiksmes stastu: http://bta.eu.com/files/b_t_a_publiskais_ceturksna_parskats__i_i_i_2016__e_n_v1.pdf

    • bahs

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.16 23:19

      +1 -0

      Smieklīgi -- pacietības mērs pilns, bet cenas neceļ, jo konkurence neļauj. Kā var būt konkurence uz pakalpojumu, kuru, kā te apgalvo, neviens negrib piedāvāt?

    • bahs

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.16 23:21

      +2 -0

      Ja jau ir tik neizdevīgi, tad paceliet tak cenu, neņemiet vairs OCTA un lai visi tie "zaudējumi" iet konkurentiem. Kur problēma, ja tiešām ir tā, kā te rakstāt?

  • Taxi

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 09:38

    Kam nepatīk lai pi.....as ārā no Latvijas tirgus atstājot iespēju pelnīt pārējiem.
    Ka var melot šie nekaunīgie biznesmeņi, es maksāju par dzelteniem numuriem 300€ octa gadā un 14 gadi bez avārijām. Pazūdat izdzimteņi.

    • Gatis

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.15 16:56

      +0 -1

      A varbūt tu esi tas, kam jāpazūd? Pilna Rīga takšu. Bai ze vei, taksim ar normālu BM klasi nemaksā tik dārgi. Ja tev maksā, pats esi agreškojies.

  • Jenots

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 09:41

    Vēl kādam apetīte sāk pastiprināties......

  • keepcalm

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 09:44

    Gan jau vēl nedaudz pacietīsieties ar savu pilno mēru
    http://www.db.lv/finanses/apdrosinasanas-sabiedribu-pelna-sasniegusi-110-miljonus-eiro-457442

  • DRO

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 09:59

    Jau kuro gadu lasām vienu un to pašu vaimanoloģiju

  • ech...

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 10:21

    Kliegt, ka viss ir slikti, arī ir bizness.

    • Es

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 10:45

      +1

      Tas pats ir par tām vaimanām, ka "nav darbinieku". Peļņa miljonos, algas smieklīgas, un vaimanas, ka nav darbinieku.

    • Gatis

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.15 16:58

      +2 -0

      Tikai nez kāpēc kad paši tiek pie uzņēmumiem, tad nemaz nav gatavi tās Eiropas algas maksāt. Vai arī, kad pajautā, cik par līdzīgu amatu pats maksātu, ja būtu viņa vietā.

  • :)

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 10:40

    Un tirgū nemitīgi ienāk jauni spēlētāji, ko tas abašins pīpē ? Cipars var salikt, kā grib un peļņu arī uzrādīt, kā grib.

  • EE

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 10:48

    Apdrošināšanas sabiedrību peļņa sasniegusi 110 miljonus eiro

    Dienas biznesa rakstīts nesen!

  • th

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 11:57

    +4 -1

    varbut letak apdrosinatajiem ir noligt detektivus, kas izker iespejams apzinatos avariju izraisitajus = pas-remontetajus 10x pa gadu.. tad tik casho ara ka dzirdets prieks vecu amerikanu auto detalam. Kaut vai exceli atlasit tos, kam vairak ka 3x pa gadu ir tipa cietusa status avarijas, un tad papetit sikak..

  • Zemu vērtēts komentārs. Parādīt...

    Jeblāns Tarāns

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 13:52

    +1 -8

    Ta manis pēc lai viņi visi pisās dirst.
    Kretīnkantoreļi-parazīteļi.
    Kāda sūda pēc man būtu jāmaksā kaukādam parazītelim, ja viš pēc tam vel, pa manu naudu, tiesā sūdz un mēģina piedzīt no manis naudu, ar uzviju? Dirst lai pisās, kamēr ānuss švilpo "jūs kucēni nāciet".

  • Pilsonis

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 15:09

    +1 -0

    -OCTA jomā nepieciešams visaptverošs skaidrojošais darbs un saprašanās apdrošinātāju, satiksmes dalībnieku un tiesu sistēmas starpā.... Interesanti, kā Abāšina kungs plāno veikt izskaidrošanas darbu tiesu sistēmai?

  • O

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 16:07

    +3 -0

    Vai LTAB un apdrošināšanas asociācijas aicinājums visiem tirgus dalībniekiem pacelt cenas nav uzskatāms par karteļa vienošanos? Kur skatās konkurences padome?

  • CFO

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.14 16:24

    +1 -0

    jautājums abāšina k-am, cik liela ir AAS iekasētā summa no regresa prasībām?

  • Riņķa dancis

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.15 13:34

    +2 -0

    Pirms Jāņiem viens dzērumā iebrauca mājā, labi ka bija apdrošināts un visi palika dzīvi un veseli.
    Riņķa dancis ar apdrošinātājiem vēl nav beidzies, jo mājas īpašniekam gribētos dabūt māju ne sliktākā stāvoklī nekā pirms negadījuma, bet apdrošinātājs gatavs par visu izmaksāt summu, kas ir būvniecības firmas satāmēts mīnus 60 procenti, kas esot misktiskais mājas nolietojums, bet par tādu naudu neviens nedos ne materiālus atjaunošanai, ne arī normālus strādniekus var nolīgt.

  • ap

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.15 20:13

    +1 -0

    http://www.db.lv/finanses/apdrosinasanas-sabiedribu-pelna-sasniegusi-110-miljonus-eiro-457442?utm_campaign=related_articles&utm_source=open_article&utm_medium=article_457718&utm_content=article_457442

  • jožiks

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.15 21:33

    +0 -0

    pirmām kārtām, valstij būtu par to jāatbild. Kādi ir ceļi? kur ceļu nodoklis paliek? otrām kārtām - vajag NORMĀLU ceļu policijas priekšnieku, tāds kāds bij Zivtiņš kas iztrenkāja poličus pa ielām nevis kaut kāds lupatas Krapsis kas neko nedara..

  • un kā tur palika ar to ltab?

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.16 12:54

    +0 -0

    http://orakuls.forumotion.com/t133p50-apdrosinasana#279695

  • Gatis

    pirms 2 mēnešiem, 2016.12.17 13:49

    +1 -0

    Visiem tiem, kas te bļauj par atteikšanos no OCTA produkta - apdrošinātājs to nedrīkst darīt (OCTA likuma 17.pants, 1.daļa).

    • Aldis

      pirms 2 mēnešiem, 2016.12.17 17:27

      +0 -0

      Nu nedrīkst, bet cenu var uzlikt, kā vajag, kas par to, par pāris "citroniem" gadā kuršs atteiks apdrošināšnu ?

Reklāma