Finanses

BAN un „Skandi Motors” klientiem iespēja remonta laikā lietot maiņas auto

Ieva Mārtiņa [email protected], 01.12.2005

Jaunākais izdevums

Apdrošināšanas a/s „Baltijas Apdrošināšanas Nams”, pateicoties sadarbībai ar oficiālo Hyundai automašīnu izplatītāju Latvijā SIA „Skandi Motors”, sākusi piedāvāt saviem klientiem jaunu papildus servisu - iespēju ceļu satiksmes negadījumā bojātā auto vietā, tā remonta laikā lietot maiņas automašīnu. „Skandi Motors” autosalonā iegādāto auto īpašnieki, kuri savu transportlīdzekli apdrošinājuši „Baltijas Apdrošināšanas Nams” un iegādājušies KASKO polisi, turpmāk varēs lietot maiņas automašīnu, ja bojātā auto remonta laiks aizņems vairāk par vienu nedēļu. „Automašīnas remontam nepieciešamās detaļas reizēm ir jāpasūta no piegādātāja, tādēļ remonta laiks mēdz būt garāks par nedēļu. Lai mūsu klienti nejustu neērtības, piedāvājam remonta laikā bez maksas lietot kādu no mūsu automašīnām,” saka Ainārs Liljē, SIA „Skandi Motors” valdes loceklis. BAN ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība, kas, sadarbībā ar SIA „Skandi Motors” saviem klientiem piedāvā šādu servisu. BAN izvērtēs līdzīgu papildus pakalpojumu ieviešanu nākotnē arī citu autosalonu klientiem. Apdrošināšanas sabiedrībai ir izveidojusies sadarbība ar vairākiem autosaloniem Rīgā, kuros tiek piedāvātas BAN KASKO polises – „Skandi Auto” (Mitsubishi oficiālais izplatītājs Latvijā), „Skandi Motors” (Hyundai), „Aura Auto” (Mitsubishi), „Bensons Auto” (Honda), „Auto Italia” (Fiat, Alfa Romeo, Lancia), „Inchcape Motors Latvia” (Mazda) un „VEHO” (Citroen).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Patlaban nepastāv riski valsts naudas zaudēšanai sakarā ar Rīgas pils ugunsgrēku

LETA, 29.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Finanšu ministrija (FM) neredz riskus, ka valstij būtu jāzaudē nauda sakarā ar Rīgas pils ugunsgrēku un Rīgas pils apdrošināšanu, šodien Saeimas Pieprasījumu komisijas sēdē sacīja FM valsts sekretāre Baiba Bāne.

FM un VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) ir nodrošinājušas, ka pils atjaunošanas darbi notiek saskaņā ar grafiku un par būvnieku līdzekļiem. Valsts intereses ir pilnā mērā aizsargātas, sacīja Bāne.

Viņa skaidroja, ka pils bija apdrošināta par 4,8 miljoniem eiro, patlaban būvnieki šādu summu ir iemaksājuši depozītā un par šiem līdzekļiem veic pils atjaunošanu. Paralēli notiek kriminālprocess un civilprocess pret būvniekiem, un, ja tiesa atzīs, ka ugunsgrēkā ir vainojami būvnieki, tad viņi šo summu jau būs samaksājuši.

«Savukārt, ja tiesa atzīs, ka būvnieki nav vainīgi, tad FM vērsīsies civiltiesiskā ceļā pie apdrošinātāja AS Baltijas apdrošināšanas nams (BAN), lai apdrošinātāji sedz šos zaudējumus saskaņā ar apdrošināšanas līgumu,» sacīja Bāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skandi Motors pērn strādājis ar 337 tūkstošu eiro zaudējumiem

Žanete Hāka, 11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu «Mitsubishi», «Hyundai» un «Nissan» oficiālais pārstāvis Latvijā SIA «Skandi Motors» 2018. gadā palielinājis apgrozījumu par 2,3% salīdzinājumā ar 2017. gadu, taču atsevišķu negatīvu apstākļu dēļ strādājis ar zaudējumiem, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Skandi Motors» apgrozījums pērn sasniedza 40,539 miljonus eiro, bet uzņēmuma zaudējumi bija 337 tūkstoši eiro. «Negatīvais rezultāts nav uzskatāms par kādu būtisku tendenci uzņēmuma darbībā,» sacīts SIA «Skandi Motors» gada pārskatā.

Tajā atzīmēts, ka autotirgotājs 2018. gadā norakstījis būtiskus mārketinga izdevumus, lēnas aprites rezerves daļu krājumu, kā arī vairākas citas izdevumu pozīcijas. SIA «Skandi Motors» apgrozījums, lai arī pieaudzis, nav palielinājies tik strauji kā citus gadus, galvenokārt, dēļ izmaiņām pārstāvēto auto zīmolu modeļu gammā un arvien sīvākas konkurences gandrīz visos autotirgus segmentos.

SIA «Skandi Motors» apgrozījuma izmaiņas Infogram Uz 2019. gadu SIA «Skandi Motors» raugās pozitīvi. Autotirgotājs plāno nostiprināt esošās pozīcijas gan pārdošanas, gan pēcpārdošanas segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada decembrī starp SIA Skandi Motors un reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe tika parakstīts kopējās sadarbības līgums. Tā ietvaros Skandi Motors ir tiesīgs tirgot jaunas Nissan automašīnas un veikt Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

Pēc vairāk nekā mēneša ilgiem sagatavošanās darbiem, intensīvām tirdzniecības un servisa apkalpojošā personāla apmācībām, Skandi Motors ir gatavs uzņemt savā autocentrā, Lielirbes ielā, Nissan esošos un potenciālos klientus.

«Prieks, ka Nissan ģimenei ir piebiedrojies tik spēcīgs sadarbības partneris kā Skandi Motors. Tagad Nissan zīmols ir pārstāvēts abās Rīgas pusēs, kas ir ērti tiem Nissan automašīnu īpašniekiem, kas dzīvo Daugavas otrā pusē. Nissan Nordic Europe nākotnes plānos ietilpst paplašināt Nissan tīklu reģionos,» sacīja Margus Mikk, Baltijas reģiona vadītājs Nissan Nordic Europe. «Manuprāt, šis ir tieši īstais brīdis, lai ieguldītu tīkla paplašināšanā un būt gataviem laikam, kad ekonomika sāks atveseļoties.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijas Apdrošināšanas Nama valdei jauns vadītājs

, 28.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No š.g. 28. septembra par Baltijas Apdrošināšanas Nama (BAN) valdes priekšsēdētāju kļuvis valdes loceklis Aleksejs Pečerica. Līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Ēriks Teilāns turpinās darbu uzņēmuma padomes priekšsēdētāja amatā, Db.lv informēja BAN sabiedrisko attiecību konsultants Kaspars Līcītis.

Līdz ar A.Pečericas ievēlēšanu par BAN valdes priekšsēdētāju, par uzņēmuma valdes locekļiem kļuvuši sabiedrības apdrošināšanas departamenta direktors Raivis Ķergalvis un galvenā grāmatvede Nataļja Jefimova.

E.Teilāns nomainīja līdzšinējo padomes priekšsēdētāju Olgu Lukašinu. Pārējie BAN padomes locekļi Dmitrijs Osipovs, Indreks Kasela (Indrek Kasela) un Lauri Kusta Eime (Lauri Kustaa Äimä) turpina darbu. Jāpiezīmē, ka E.Teilānam pieder 51,01% BAN īpašnieka - BAN Holdings kapitāla daļu.

"BAN mērķis ir tuvāko piecu gadu laikā kļūt par vienu no piecām vadošajām apdrošināšanas sabiedrībām Latvijā. Lai sasniegtu iecerēto, uzņēmumam jau tagad izdevies panākt vērā ņemamu izaugsmi, būtiski paplašinot darbību un veiksmīgi piesaistot stratēģisko investoru. Lielā mērā tas ir A.Pečericas nopelns, tādēļ es esmu pārliecināts, ka viņa vadībā uzņēmums turpinās savu straujo izaugsmi," skaidroja BAN līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Ēriks Teilāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai, Nissan un Mitsubishi oficiālais dīleris Latvijā SIA Skandi Motors pēc 499 389 latu zaudējumiem 2010.gadā pērn spējis nopelnīt 902 279 latus, liecina SIA Firmas.lv informācija.

2009.gadā kompānijas zaudējumi bija 511 218 lati.

Ievērojami - par 108% - audzis arī Skandi Motors apgrozījums: no 13,5 miljoniem latu 2010.gadā līdz 28,15 miljoniem latu pērn. 2009.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 9,2 miljoni latu.

Skandi Motors vadības ziņojumā labie finanšu rezultāti skaidroti ar jaunu auto pārdošanas strauju atdzīvošanos - salīdzinājumā ar 2010.gadu pērn tas esot audzis par 78%.

Tāpat veiksmes pamatā bijusi spēja ātri pielāgoties izmaiņām tirgū, piemēram, 2011.gada martā Japānā notikusī zemestrīce lika saprast, ka konkurentiem pieejamo auto skaits būs ierobežots, tāpēc Skandi Motors pārorientējis naudas resursus uz visu pārstāvēto auto zīmolu pieejamo auto iegādi un nodrošināšanu krājumos. Tas ļāvis veikt aktīvu pārdošanu ar normāliem uzcenojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv aptaujāja vairākus automašīnu dīlerus Latvijā, lai uzzinātu, vai grozījumi likumā par nodokli automašīnām ar motora tilpumu virs 3 000 kubikcentimetriem ir ietekmējuši automašīnu tirdzniecību.

Skandi motors

Skandi Motors 2007. gada pirmajos divos ceturkšņos pārdevis 992 automašīnas, kas ir par 148 automašīnām vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Vispieprasītākā automašīna Skandi motors šogad līdz šim bijusi Hyundai Getz. Kopumā šogad pārdotas 332 Hyundai Getz automašīnas.

Uz Db.lv uzdoto jautājumu, vai nesen uzliktais nodoklis automašīnām ar motora tilpumu virs 3 000 kubikcentimetriem ir ietekmējis pircēju izvēli, Skandi motors pārstāvji atbildēja: "Sakarā ar nodokli automašīnu pārdošanā nav krasu izmaiņu, var teikt, ka Skandi Motors darbību tas nav ietekmējis".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors pārdoto automašīnu skaits audzis par 7,5%

Žanete Hāka, 14.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Mitsubishi un Nissan automobiļu oficiālā pārstāvja Latvijā Skandi Motors pārdoto jaunu automašīnu skaits 2014.gadā, salīdzinot ar 2013.gadu, ir pieaudzis par 7,5%, informē uzņēmuma pārstāve Liene Kindzule.

Skandi Motors 2014.gadā ir pārdevis 1023 jaunas automašīnas. Hyundai – 338, Mitsubishi – 214, Nissan – 471.

Tādējādi decembrī Skandi Motors tirgus daļa jaunu vieglo auto tirgū sasniedza 12,15%.

Pēc Skandi Motors novērojumiem, 2014. gadā jaunu vieglo auto tirgus ir piedzīvojis izaugsmi un ir vērojama auto tirgus atkopšanās. Analizējot un pētot patērētāju paradumus, Skandi Motors novērojis, ka privātpersonu segmentā aizvien vairāk iegādājas tieši jaunus automobiļus.

Visvairāk pirktie Skandi Motors modeļi pagājušajā gadā bija Nissan Qashqai, Hyunda i30, Nissan Juke, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi L200 un Hyundai i20.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas juridiskās personas to īpašnieku vai vadītāju vajadzībām šogad iegādājušās fantastiski daudz jaunu ekskluzīvu un luksus auto.

Šim nolūkam iztērēti vismaz 20 miljoni eiro. Turklāt vienlīdz naski uz dārgo rotaļlietu iegādi ir bijuši kā Latvijas miljonāru sarakstā atrodami ļaudis, tā cilvēki, kuri šim nolūkam tērējuši vēl nemaz nenopelnītus līdzekļus, - rāda Baltic Screen apkopotie dati un veiktie aprēķini par 2006. gadā Latvijā juridisko personu iegādātajiem un pirmoreiz reģistrētajiem luksusauto.

Pieprasījums pieaug

2005. gadā līdz rudenim Latvijā uz juridisko personu vārda tika reģistrēti trīs desmiti pilnīgi jaunu Porsche Cayenne auto, savukārt 2006. gadā līdz 1. decembrim bija jau 67 reģistrēti šādi 2006. gada izlaiduma luksusauto, kuru cena var sniegties līdz 80 000 un vairāk eiro. 2005. gadā šajā periodā netika reģistrēts neviens jauns Ferrari, 2006. gadā - 2; 2005. gadā uz juridisko personu vārda tika reģistrēti 5 jauni Bentley markas auto, 2006. gadā - jau 16.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors apgrozījums sasniedz 25 milj. LVL

, 03.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai automobiļu oficiālais pārstāvis Latvijā - SIA Skandi Motors 2007.gadu noslēdzis ar 25 milj. LVL neto apgrozījumu un 1748 pārdotiem automobiļiem, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

Pārdotākie auto modeļi 2007.gadā bija Hyundai Getz (498 automobiļi), Hyundai Santa Fe (402 automobiļi), Hyundai Sonata (180 automobiļi) un Hyundai Tucson (179 automobiļi). Panākumus guva arī gada nogalē Latvijas tirgū ienākušais Hyundai i30, kas radīts īpaši Eiropas tirgum. Aizvadītajā gadā Skandi Motors pārdevis 113 automobiļus Hyundai i30.

Skandi Motors valdes loceklis Ainārs Liljē saka, ka ''aizvadītais gads Latvijas jaunu automobiļu tirgū bija pārmaiņu gads – ja tā sākums bija entuziasma pilns un ar strauju izaugsmi, tad gada otrā pusē Latvijas valdības ieviestie inflācijas samazināšanas pasākumi bremzēja tirgus attīstību. Skandi Motors pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā bija stabili. Salīdzinājumā ar 2006.gada rezultātiem, vērojams neliels samazinājums, taču tas vairāk skaidrojams ar 2006.gadā notikušo ievērojamo Valsts policijas pasūtījumu - kopumā 566 Hyundai automobiļu, kas sastādīja vairāk kā ¼ daļu no togad Skandi Motors pārdotajiem automobiļiem''.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālais Hyundai zīmola pārstāvis Skandi Motors atzīts par labāko Hyundai pārstāvi Baltijas valstīs.

Vērtēšanas kritēriji, izvēloties labāko dīleri Baltijā, ietvēra vairākus būtiskus aspektus, tostarp klientu apmierinātības novērtējumu, uzņēmuma finansiālo stabilitāti, tirdzniecības konsultantu, kā arī servisa meistaru zināšanu līmeni un spēju pielāgoties dažādām situācijām.

Skandi Motors Hyundai zīmola vadītājs Uģis Dermanis to uzskata par nozīmīgu pēdējo gadu darba novērtējumu. “Nav noslēpums, ka Hyundai zīmola attīstība ir vairojusi konkurenci starp Hyundai Baltijas dīleriem. Modeļu klāsts, kas ietver klasiskos iekšdedzes motorus, hibrīdmodeļus un elektroauto, pieprasa daudzpusīgas zināšanas ne tikai pārdošanas, bet arī pēcpārdošanas procesā,” tā U.Dermanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skandi motors kļūs par oficiālo Nissan pārstāvi arī Kurzemē

Vēsma Lēvalde, 17.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2010. gada oktobra Skandi motors Liepājas filiāle kļūs par Nissan oficiālo pārstāvi Kurzemē. Līdz šim Liepājas autosalons darbojās kā Mitsubishi un Hyundai pārstāvis.

Par to presi informēja Skandi Motors Liepājas filiāles vadītājs Uģis Deķeris. Lai gan automašīnu tirgū pērn bija vērojams straujš kritums, Liepājas filiāle esot izdzīvojusi, un tas vērtējams kā panākums, uzskata U. Deķeris. Šogad Liepājā pārdotas vien 12 jaunas automašīnas, taču nedaudz aktīvāks esot mazlietoto auto tirgus. Filiāle sniedz arī iespēju lietotu auto atstāt kā pirmo iemaksu par jaunu auto.

Lielāko apgrozījuma daļu filiālei dodot serviss – automašīnu remonts un apkope, jo servisa pakalpojumus te piedāvā visām automašīnu markām. Skandi motors pērn papildinājis servisa aprīkojumu ar diviem pacēlājiem, kā arī pieņēmis darbā vēl četrus cilvēkus. Līdz ar to Skandi motors Liepājā dod darbu 25 cilvēkiem. Skandi motors Liepājas filiāli atklāja pims diviem gadiem – 2008. gada septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pārdotākais no Hyundai - Getz

, 15.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No piedāvātajiem 11 Hyundai auto modeļiem pārdotākais pērn Latvijā bijis Hyundai Getz, kurš mazajā klasē ierindojies pirmajā vietā ar 1065 pārdotām automašīnām, liecina Skandi Motors sniegtā informācija.

Oficiālā Hyundai automašīnu dīlera Latvijā SIA Skandi Motors 2006. gada pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar 2005. gadu ir palielinājušies par 155% (pēc CSDD statistikas datiem), Db.lv informēja uzņēmums. 2006. gadā SIA Skandi Motors pārdevis 2464 automašīnas.

No piedāvātajiem 11 Hyundai auto modeļiem pārdotākais bijis Hyundai Getz, kurš mazajā klasē ierindojās pirmajā vietā ar 1065 pārdotām a/m.

2007. gadā SIA Skandi Motors plāno saglabāt šādu pozīciju Latvijas a/m tirgū un pārdot līdzīgu skaitu jauno Hyundai automašīnu. 2007. gadā tiks realizēta uzņēmuma paplašināšanās, atverot divus jaunus Skandi Motors autosalonus un autoservisus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijas Apdrošināšanas Namam 76% pieaugums 

, 19.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos divos mēnešos par 76% palielinājās apdrošināšanas sabiedrības Baltijas Apdrošināšanas Nams (BAN ) pārdošanas apjomi, Db.lv informēja BAN sabiedrisko attiecību konsultants Jānis Piķis. Kompānijas straujā izaugsme skaidrojama ar veiksmīgiem ieguldījumiem uzņēmuma attīstībā un pakalpojumu pilnveidošanā.

Šā gada pirmajos 2 mēnešos BAN parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms sasniedzis Ls 1,143 milj., kas, salīdzinot ar aizvadītā gada tādu pašu laika periodu, ir par 76% vairāk. Izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms bija Ls 322 tūkst., kas ir par 25% mazāk nekā aizvadītā gada pirmajos divos mēnešos.

"Sekmīgie kompānijas darbības rezultāti apliecina iepriekš veikto investīciju lietderību, pilnveidojot un paplašinot BAN pakalpojumu klāstu. Ieviests OCTA pakalpojums, veikti ievērojami ieguldījumi, gatavojoties jauna pakalpojuma - veselības apdrošināšanas - ieviešanai šā gada otrajā ceturksnī. Tāpat pilnveidota uzņēmuma IT sistēma, plānojot šogad uzsākt atsevišķu pakalpojumu sniegšanu internetā pēc e-veikala principa," atzīmē BAN valdes loceklis Aleksejs Pečerica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes-Benz zīmols ir populārs visās tirgus nišās - universāļa, sedana, apvidus auto, un arī komercpasažieru pārvadājumos. Tomēr - kā labāk atrast pareizo šīs markas auto? Lietotu auto tirgotājs BRC Autocentrs sniedz ieskatu šajā jautājumā.

Mercedes-Benz automobiļus ražo kopš 1890. gada un uzņēmuma galvenā mītne atrodas Vācijas pilsētā Štutgartē. Kā vieni no pirmajiem šī auto ražotāji ieviesuši dažādas drošības un tehnoloģijas idejas, kuras šobrīd bieži sastopamos modernajos auto modeļos. Šobrīd Mercedes-Benz piedāvā pilnu auto klāstu - no maziem pilsētas auto līdz smagajiem auto, pie tam, zīmols ir pārstāvēts arī motosportā, kā, piemēram, F1, kur rūpnīcas komanda ir pēdējos gados viena no vadošajām.

Arī Latvijā Mercedes-Benz ir visnotaļ populārs auto gan jaunu šī zīmola iegādē no salona, gan lietotu auto tirdzniecībā sludinājumos, auto plačos un sertificētos lietotu auto tirgotājus. Arī BRC Autocentrā Mercedes-Benz automobiļi pieejami plašā klāstā, bet kā atrast sev piemērotāko no dažādajām klasēm?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors atgriežas peļņā

Žanete Hāka, 05.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA Skandi Motors apgrozījums sasniedza 27,142 miljonus eiro, un, salīdzinot ar 2012. gadu apgrozījums ir samazinājies par 7,6%, liecina Lursoft dati.

Pretstatā 2012.gadam, kuru auto tirgotājs noslēdzis ar 223,18 tūkstošu eiro zaudējumiem, pērn gūta 93,099 tūkstošu eiro peļņa.

Skandi Motors norāda, ka kopējais Latvijas autotirgus ir turpinājis kritumu arī 2013. gadā – jaunu pasažieru un vieglā komerctransporta apjoms ir krities par 1% salīdzinājumā ar 2012. gadu. Kā galveno iemeslu kritumam SIA Skandi Motors vadība min aizvien zemo uzņēmumu un iedzīvotāju pirktspējas līmeni, kur pēdējā gadījumā lielu negatīvu iespaidu atstāj pelēkā sektora esamība atalgojumos un attiecīgi līzinga pirkšanas iespēju nepieejamība.

Uzņēmuma lielākais īpašnieks ar 90,99% kapitāldaļu ir Valdis Spredzis, atlikušo 9,01% kapitāldaļu īpašnieks ir Kaspars Pone. V. Spredzim pieder vēl divi uzņēmumi SIA Skandi Apdrošināšanas Brokeri un SIA MML Imports.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā 2,5 miljonus eiro, auto dīleris “Moller Auto” Rīgā, Krasta ielā, rekonstruējis virsbūvju remonta servisu, kas aprīkots ar jaunākajām krāsošanas un virsbūvju remonta tehnoloģijām.

Kopumā rekonstrukcija sniegusi iespēju kāpināt servisa ražošanas jaudu par 50%, turpmāk ļaujot nodrošināt servisa pakalpojumus divreiz lielākam klientu skaitam.

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, stāsta, ka, atjaunojot servisu, ievēroti arī ilgtspējas principi, piemēram, līdzās tam, ka visi remonta darbu atkritumi, izlietotie šķidrumi tiek atbilstoši uzglabāti un utilizēti, remonta darbu veikšanai tagad tiek izmantotas specializētas iekārtas plastmasas un alumīnija auto detaļu remontam, tā izvairoties no nevajadzīgas detaļu nomaiņas. Kopumā rekonstruētais serviss radīs ieguvumus kā klientiem, tā darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas "Metinvest" vairākās daļās atmaksās AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" parādu, tostarp ir veikts pirmais maksājums 900 000 eiro apmērā, pavēstīja "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvji.

Vienlaikus kompānijā arī informē, ka pašreiz tiek gaidīts nākamais maksājums 1,3 miljonu eiro apmērā.

Tāpat "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvji norāda, ka maksājumu saņemšana no "Metinvest" iepriekš bija neiespējama Krievijas iebrukuma dēļ, un šī situācija būtiski apgrūtināja "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" darbību.

Pēc kompānijā skaidrotā, "Metinvest" izņēmuma kārtā ir saņēmusi Ukrainas valsts iestāžu piekrišanu maksājuma veikšanai "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai", kas ir vienīgais pārrobežu maksājums, kāds atļauts "Metinvest".

"Ukrainas valdība, sniedzot šādu atļauju, ir apliecinājusi "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" nozīmi Ukrainas ekonomikai un loģistikas nozarei, jo bez "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" nebūs iespējama nedz Ukrainas dzelzceļa kravu aprite, nedz valsts dzelzceļa infrastruktūras atjaunošana pēc kara beigām," pauž kompānijas padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv, 18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.

Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.

“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank līzings un What car.lv kopīgi veidotā aptauja liecina, ka Latvijā izteikti dominē mazlietotu un lietotu auto tirgus. Aptuveni 80% potenciālo auto pircēju iegādātos šādus auto. PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi

Aptaujājot 1443 respondentus, iegūtie rezultāti uzrāda, ka interese par auto iegādi tirgū joprojām ir. Izteikta tendence pircēju motivācijā un kritērijos - absolūts racionālu motīvu pārsvars pretstatā līdzšinējiem gadiem. Līdz ar to šīm jaunām pieprasījuma tendencēm pakāpeniski nepieciešams pielāgoties arī auto tirgum.

Kas Jūs šobrīd mudinātu iegādāties auto?

SAGATAVE PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi SAGATAVE PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Auto tirgotāji adaptējas pārmaiņām

Ieva Mārtiņa, Aldis Zelmenis, Db, 12.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki oficiālie jaunu auto dīleri nenolaiž rokas un šobrīd pārkvalificē biznesu, tostarp pārņem no līzinga kompānijām atņemtos auto, lai tos tālāk pārdotu.

Šā gada janvāris apliecināja, ka jauno auto pārdošana Latvijā ir faktiski apstājusies. Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju asociācijas dati liecina, ka janvārī reģistrēti tikai 494 jauni vieglie auto, kas ir par 1 697 auto jeb 77.5 % mazāk nekā janvārī pirms gada. Tomēr Db uzzināja, ka oficiālie jauno auto dīleri nedomā padoties un savus biznesus pārkvalificē, priekšplānā izvirzot lietotu auto pārdošanu.

Pārņem no līzinga

Latvijas lielākās līzinga kompānijas Swedbank Līzings vadītājs Daniils Ruļovs Db pastāstīja, ka pēdējā laikā vairāki autodīleri vērsušies ar piedāvājumu savā paspārnē pārņemt tos attiecīgās markas auto, ko līzinga kompānijas pārņēmu­šas no saviem klientiem, kas vairs nav spējuši atmaksāt līzingu. D. Ruļovs atzina, ka līzinga kompānija šādu piedāvājumu atbalsta un ar dīleriem sadarbojas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BAN pērn bruto prēmijās parakstījis par 20 % vairāk

Ieva Mārtiņa [email protected], 13.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas a/s "Baltijas Apdrošināšanas Nams" (BAN) pērn parakstīto bruto prēmiju apjomu audzis par 20% līdz 4,664 miljoniem latu, Db informēja kompānijā. BAN peļņa pirms nodokļu nomaksas augusi par 24% līdz 167 tūkstošiem latu. Bruto atlīdzībās pērn izmaksāti 1,638 miljoni latu. BAN pērn pārsniedzis prognozētos finanšu rezultātus un pērno gadu vērtē kā nozīmīgāko kompānijas pastāvēšanas vēsturē. „Kompānijas izaugsme un finanšu rādītāji ir cieši saistīti ar ekonomikas attīstību valstī un veiksmīgi izveidotajiem kontaktiem ar sadarbības partneriem,” tā BAN valdes priekšsēdētājs Ēriks Teilāns. Lielākais parakstīto prēmiju apjoms tradicionāli ir KASKO, kur pagājušā gadā BAN parakstījis prēmijas 3,059 miljonu latu apmērā. „Latvijā, pateicoties līzinga iespējām, strauji attīstās jauno automašīnu tirgus. Tādēļ, sekmīgi sadarbojoties ar vadošajām līzinga kompānijām, esam ievērojami palielinājuši savu īpatsvaru šajā apdrošināšanas veidā,” uzsver Ē. Teilāns. Otrs nozīmīgākais segments ir īpašumu apdrošināšana, kura aktivizējusies līdz ar banku aktivitātēm hipotekāro kredītu jomā. Parakstīto prēmiju apjoms ir 957 tūkstoši latu un plānots šo rādītāju 2006. gadā uzlabot. „Sadarbība ar lielākām hipotekāro kredītu izsniedzējām – Hansabanku, Unibanku, Nord/LB – ļāva BAN iekarot stabilu vietu šajā apdrošināšanas veidā,” skaidro Ēriks Teilāns. 2006. gadā uzņēmuma attīstība plānota vairākos virzienos, tai skaitā aktivizējoties privātpersonu apkalpošanas sfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Latvijā reģistrētas 292 automašīnas, kas kā degvielu izmanto saspiesto dabasgāzi (CNG); tas ir astoņas reizes vairāk nekā 2017. gadā, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati.

2021. gada oktobrī Latvijā kopumā bija reģistrēti teju 860 tūkstoši transporta līdzekļu, 68% no tiem darbināmi ar dīzeļdegvielu, bet 26,4% – ar benzīnu. Lai gan CNG auto skaits pašlaik neveido pat vienu procentu no kopējā Latvijas auto tirgus, eksperti uzsver, ka interese par šo degvielas veidu palielinās.

To apliecina arī CSDD dati – šobrīd Latvijā reģistrētas 154 kravas automašīnas, 131 vieglā mašīna un septiņi autobusi, kas kā degvielu izmanto CNG. 2017. gadā šie cipari bija ievērojami mazāki – reģistrētas bija vien 8 kravas un 28 vieglās automašīnas.

Samazina degvielas izmaksas

Viens no plašākajiem CNG auto parkiem pašlaik ir AS Gaso īpašumā. Uzņēmuma Ekspluatācijas un tehnikas departamenta pārstāvis Arturs Pencis stāsta, ka Gaso šobrīd ir 242 dažāda tipa automašīnas, tajā skaita 88, kas kā pamatdegvielu izmanto CNG. “Sabiedriskā, municipālā un komunālā transporta gazifikācijas plusi ir nenoliedzami, jo īpaši pilsētās un citās apdzīvotās vietās. Pašvaldību uzņēmumiem un pakalpojumu sniedzējiem ar CNG automašīnām aprīkots autoparks sniedz vairākas priekšrocības, tajā skaitā zemākas degvielas izmaksas. 12 gadu laikā CNG autoparka uzturēšanas izmaksas mūsu gadījumā ir bijušas pat par 32% mazākas nekā tad, ja tiktu turpināts izmantot dīzeļa un benzīna transportlīdzekļus. Nedrīkst arī aizmirst, ka CNG transportlīdzekļi izdala par 30% mazāk kaitīgo izmešu nekā iekšdedzes dzinēju auto,” atgādina A. Pencis, piebilstot, ka CNG Latvijā gan nav nekāds jaunums, jo pirmā šāda veida uzpildes stacija mūsu valstī tika izbūvēta jau 1986. gadā, bet līdz 1990. gadam Latvijā bija jau četras CNG stacijas.

Komentāri

Pievienot komentāru