Latvijas Komercbanku asociācija (LKA) ir izveidojusi Konsultāciju un mediācijas centru (KMC), kas sniegs bezmaksas konsultācijas un mediācijas pakalpojumus tiem banku klientiem – fiziskām personām, kas nonākušas kredītu maksājumu grūtībās vai kam izveidojušās problemātiskas finanšu attiecības ar bankām, informē LKA.

KMC jau ir atvērts, darbojas un gaida klientus, un aicinām kredītņēmējus nepieciešamības gadījumā aktīvi izmantot centra pakalpojumus. Konsultācijām sākotnēji ieteicams pieteikties elektroniski vai pa tālruni, lai vienotos par izdevīgāko tikšanās laiku.

«Protams, mums var jautāt – kādēļ banku nozare veido atbalsta mehānismu problemātiskajiem banku klientiem? Mēs atbildam, ka biznesa filozofija ir būtiski mainījusies, un bankas ir daudz vairāk vērstas uz sadarbību un attiecību ar klientiem sakārtošanu,»
teic LKA prezidents Mārtiņš Bičevskis, atgādinot, ka radītas arī banku nozares pašregulācijas vadlīnijas Banku sociālā harta.

«Bankas līdz šim ar saviem klientiem strādāja un meklēja risinājumus individuāli, taču ne vienmēr dialogs ir izdevies. KMC uzdevums ir atjaunot vai no jauna izveidot šo klienta un bankas sarunu, lai situācijas tiktu risinātas un mūsu klienti varētu atgriezties normālā ekonomiskā un finanšu režīmā – lai varētu saņemt legālu algu, izmantot bankas kontu, karti un citus pakalpojumus, nevis slēpties un baidīties no bankas,» tā M.Bičevskis.

Potenciālie KMC klienti ir fiziskas personas, kam ir hipotekārais aizdevums bankā un kam ir radušās maksājumu grūtības vai citi problēmjautājumi sadarbībā ar banku. Konsultācijas ir pieejamas gan klientiem, kam ir aktīvi kredītlīgumi, gan tiem, kam pēc nekustamā īpašuma ķīlas realizācijas piedziņas procesā ir palikušas neizpildītas saistības pret banku.

«Lai arī centrs primāri paredzēts problemātisko situāciju risināšanai, mēs neatteiksim nevienam klientam, kas vēlēsies saņemt konsultāciju. Katrs gadījums tiks analizēts individuāli, vajadzības gadījumā klientam piedāvāti tieši un precīzi kontakti bankā, padomi, informācija, īpaši sarežģītos gadījumos – neatkarīga sertificēta sarunu vedēja - mediatora – pakalpojumi,» skaidro KMC konsultante Diāna Kvedere. «Šobrīd lielākās bankas, kam ir arī lielākais hipotekāro kredītu portfelis Latvijā, ir izrādījušas gatavību sadarboties ar KMC un klientiem,» papildina D.Kvedere.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra