SIA Biko-Lat atradusi jaunus noieta tirgus koksnes izstrādājumiem, kas ļāvis kāpināt zāģmateriālu pārdošanas apjomus par 20 % salīdzinājumā ar pērno gadu
«Vairāku mēnešu darba rezultātā esam ieguvuši jaunus savu izstrādājumu pircējus Francijā, Itālijā, Spānijā, Beļģijā un Lielbritānijā, kā arī Skandināvijas valstīs,» situāciju skaidro SIA Biko- Lat valdes loceklis Valts Kurpnieks. Viņš atzīst, ka vairums no ienākumiem pašlaik tiek gūti no izstrādājumu realizācijas eirozonas valstīs.
«Faktiski esam spējuši aizvietot ekonomiskās krīzes smagi skarto Īslandes un Latvijas tirgu,» uzsver V. Kurpnieks. Viņš atzīst, ka optimismu radījusi pēdējo 3 — 4 mēnešu situācija tirgos, kamēr šā gada sākumā no tiem pozitīvu ziņu tikpat kā nav bijis. «Īpaši bēdīga situācija bija mūsu koka logu ražotnei, jo agrāk 95 % no visiem koka logiem tika ražoti Īslandes un Latvijas tirgum, bet tagad tos ražojam arī Beļģijas, Lielbritānijas un Norvēģijas tirgiem,» stāsta V. Kurpnieks. Viņš atzīst, ka ražošanas apjoms logu ražošanā pašlaik ir aptuveni 50 % no tā, cik daudz ražoja agrākajos gados, taču piebilst, ka daudzu ražotāju, kuri ražoja līdzīgus produktus gan Latvijā, gan ārzemēs, vairs nav. «Koka karkasu māju būvniecībā situācija ir ļoti smaga, taču ir vairākas ieceres, pie kurām pašlaik strādājam un kas ļauj saglabāt optimismu šajā jomā,» tā V. Kurpnieks.
Arī zāģmateriālu biznesā situācija gada sākumā nebūt nebija spoža, tāpēc pie patēriņa krituma ražošanas jaudas samazināja teju vai visu konkurentvalstu ražotāji. «Tieši zāģmateriālu tirdzniecībā pēdējos mēnešos pieprasījums sāka pārsniegt piedāvājumu. Lai gan kopējais globālais pieprasījums ir samazinājies, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ražošanas jaudu samazinājums uzņēmumu slēgšanas rezultātā ir pārsniedzis pieprasījuma kritumu. Tāpēc arī Biko - Lat ir izdevies kāpināt pārdoto zāģmateriālu apjomus par 20% salīdzinot ar 2008.gadu,» stāsta V.Kurpnieks.
Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!