Jaunākais izdevums

Latvijā jāpalielina riska faktoru daudzums KASKO prēmiju noteikšanai, lai autoīpašniekiem nebūtu, iespējams, nepamatoti jāpārmaksā. Sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanā (KASKO) prēmiju nosaka procentuāli no auto apdrošinājuma summas, kas pārsvarā ir arī auto vērtība. Latvijā patlaban procentus nosaka atbilstoši riskiem, kur ņemts vērā ļoti maz kritēriju, salīdzinot ar attīstītām Eiropas valstīm, Db atzina BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva. Viņa atzīmēja, ka ES apdrošinātāji cenšas veikt reālu riska novērtēšanu, rūpīgi pētot da?ādu faktoru ietekmi uz risku - to skaits sniedzas vairākos desmitos, par to raksta pat zinātniskos darbus.

Pagaidām neanalizē

Latvijā KASKO, kas ir izplatītākais riska apdrošināšanas veids, pagaidām neanalizē auto markas un modeļa ietekmi uz apdrošināmo ceļu satiksmes negadījuma risku. "Paaugstināta riska grupas izdala tikai sakarā ar auto zādzību apdrošināšanu, vadoties pēc statistikas par zagļu iecienītākajiem auto modeļiem, kuriem par to nosaka piemaksu," tā J. Alfejeva. Tarifus apdrošinātāji Latvijā aprēķina,vadoties pēc empīriskiem novērojumiem, neizdalot atsevišķus sīkos riska kritērijus. "Latvijā nav standarta apdrošināšanas segumam un vienotība noteikumos veidojas tikai konkurences spiediena rezultātā, kad lielāki tirgus spēlētāji nosaka apdrošināšanas noteikumus, bet pārējie apdrošinātāji tiem pielāgojas. Turklāt tad vienalga klientam ir iespēja maldīties, pērkot lētāku apdrošināšanu, jo problēma var slēpties nepilnīgā segumā, un zaudējumu atlīdzību, uz kuru cer autoīpašnieks, tas var nesaņemt, pat nebūdams vainīgs notikušajā negadījumā," secina J. Alfejeva. Patlaban nav izslēgta situācija, kad par Huyndai jāmaksā tāda pati prēmija kā S klases mersedesam. "Aprēķinātai gada prēmijai par auto jānosedz statistiski aprēķinātās apdrošināšanas atlīdzību izmaksas, komisijas pārdošanas kanāliem, administratīvās izmaksas u.c. Šīs statistiski aprēķinātās apdrošināšanas atlīdzību izmaksas lielā mērā arī nosaka cenu atšķirību atsevišķām auto markām un modeļiem, jo to pamatā ir ilglaicīgi uzkrātā informācija par attiecīgās auto grupas zaudējumu biežumu un smagumu," tā Baltas Riska parakstīšanas pārvaldes Transporta risku parakstīšanas daļas vadītājs Valdis Krols. Seesam Latvia Riska parakstītājs Zigurds Kruglaužs atzīst, ka galvenais princips, kas nosaka KASKO prēmijas apjomu - lai tiktu segtas negadījumā radušās izmaksas.

Neskaidras atšķirības

Parex AK KASKO polises cenas noteikšanai jau izmanto 25 kritērijus, ko rēķina automātiski, vadoties pēc datiem par auto un tā vadītāju. Parex AK vadītāja Dace Brumziede atzina: piem., faktoru kopuma statistika liecina, ka Hyundai vajadzētu noteikt augstāku riska prēmiju nekā Mercedes. Tipogrāfijas kompānijas Veiters Korporācija direktors Andrejs Pohomovs atzina, ka no saņemtajiem KASKO apdrošināšanas prēmiju piedāvājumiem viņam netapa skaidrs iemesls, kāpēc tik ļoti atšķiras prēmijas dažādām markām. Piem., 2000. gada BMW X5 ar apdrošinājuma summu 28 tūkst. Ls sešu apdrošinātāju piedāvāto prēmiju apjoms svrstījās 4.6 - 6.85 % no apdrošinājuma summas. 2005. gada Nissan Primastar 18 tūkst. eiro novērtētajam auto prēmijas svārstījās 2.43 % līdz 4.14 % no summas gadā.

Nākamgad izmaiņas

Jau tuvākajā laikā apdrošinātāji mainīšot KASKO prēmiju aprēķināšanas kārtību, un var gaidīt situāciju, kad klientam pirms apdrošināšanas tiks pavaicāts ne tikai par visiem auto parametriem, bet arī vai viņam ir bērni. "ERGO Latvija ir uzsākusi jaunas aprēķinu sistēmas izveidi, kuru varētu sākt izmantot nākamā gada sākumā. Tiks palielināts kritēriju skaits, pēc kuriem tiek noteikts prēmijas apmērs," atzina Ergo Latvija valdes loceklis Ivars Priedītis. Ja šobrīd aprēķinos tiek izmantoti 4 - 5 kritēriji, tad jaunajos aprēķinos tiks ņemti vērā vismaz 11 kritēriji, viņš norādīja, piebilstot, ka arī klientiem jaunā sistēma būs draudzīgāka, jo būs lielāks skaits iespējamo nosacījumu kombināciju, kas ļaus klientam pašam veidot savus KASKO noteikumus, tātad arī KASKO prēmijas apmēru. Balta izstrādā jaunu apdrošināšanas prēmiju noteikšanas modeli, kurā tiks izmantoti pat virs 30 riska faktoriem, tā V. Krols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: izpēta iemeslus, kāpēc autoīpašnieki riskē un neiegādājas KASKO

, 13.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, liecina statistika. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku, līdzīgi augsti rādītāji ir arī citās Eiropas valstīs.

Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls Latvijā ir autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu.

AAS "Balta" detalizēti izpētījusi Latvijas KASKO nelietotājus - tika veikta daudzpakāpju telefonaptauja sadarbībā ar "GfK Custom Research Baltic", kurā aptaujāti 392 respondenti -cilvēki, kuru mājsaimniecībā ir automašīna, bet tai nav KASKO apdrošināšanas.

Trūkst atbildības par finanšu riskiem

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta veiktais pētījums. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku. 90% KASKO nelietotāju Latvijā atzinušies, ka viņiem ir siltas jūtas pret savu braucamrīku.

Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls ir Latvijas autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu, uzskata Balta.

Aptauja parāda, ka biežākie iemesli, kāpēc Latvijas ģimenēs, kurās ir automašīna, tai nav KASKO apdrošināšanas, ir: "Neesmu par to interesējies, iedziļinājies" (41%). Otra visbiežākā atbilde - 32% respondentu - "Mana automašīna ir pārāk veca". Tikai 11% respondentu minējuši "KASKO apdrošināšanas polise ir pārāk dārga", kas bija trešā minētākā atbilde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BTB piedāvās MINI KASKO

Ieva Mārtiņa [email protected], 18.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu KASKO apdrošināšanas izplatību, apdrošināšanas a/s BTA ir izveidojusi jaunu alternatīvu pakalpojumu uz KASKO bāzes – „ MINI KASKO”. Latvijā 506 502 automašīnām ir OCTA jeb obligātā autovadītāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, taču 369 746 no tām nav KASKO. Ja autoīpašniekam ir tikai OCTA, mašīna nav pilnvērtīgi apdrošināta, jo OCTA sedz mašīnai radītos bojājumus tikai ceļu satiksmes negadījumā cietušajai pusei. „Brīvprātīgā automašīnu apdrošināšana Latvijā vēl ir maz izplatīta, var teikt, ka tā zināmā mērā ir kļuvusi par elitāru apdrošināšanas veidu, jo vairumā gadījumu to izvēlās dārgo automašīnu īpašnieki,” skaidro Aldis Prokofjevs, BTA Sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas riska parakstītājs. „Taču šāda situācija nav pareiza un neatbilst Eiropas praksei, jo KASKO pasargā autovadītāju no būtiskiem riskiem, ko nesedz obligātā apdrošināšana. Viens no svarīgākajiem riskiem ir zaudējumu segšana automašīnai arī tajā gadījumā, ja tās vadītājs ir izraisījis avāriju”. Pēc BTA iekšējās statistikas 54% no uzņēmuma izrakstītajām polisēm periodā no 1.marta līdz 1.augustam tika noformētas, automašīnu iegādājoties līzingā, kad apdrošināšana ir faktiski obligāta. BTA secinājusi, ka daudzi autovadītāji, kuri nav augstākās klases vai līzingā paņemto automašīnu īpašnieki, KASKO neizvēlas finansiālu iemeslu dēļ. Tāpēc BTA saviem klientiem izveidojusi speciālu pakalpojumu „MINI KASKO”, kas sedz vienu no izplatītākajiem riskiem – zaudējumus satiksmes negadījuma izraisītāja automašīnai. Pakalpojums „MINI KASKO” ir aptuveni četras reizes lētāks nekā tradicionālā KASKO polise, līdz ar to varētu dot iespēju daudziem vadītājiem, kuri pašlaik neizmanto KASKO apdrošināšanu, pasargāt sevi no zaudējumiem. „MINI KASKO” sedz zaudējumus, kas radušies ceļu satiksmes negadījumu izraisījušai automašīnai, turklāt par ceļu satiksmes negadījumu tiek uzskatīta gan sadursme ar citu automašīnu, gan ar citu satiksmes dalībnieku – velobraucēju, gājēju utt. Izraisot satiksmes negadījumu, „MINI KASKO” īpašniekam ir jāuzzvana uz vienoto BTA diennakts infodienesta tālruni 2 6 12 12 12 un jārīkojas saskaņā ar BTA sniegtajām instrukcijām. Vai arī ziņot par CSNg policijai vai aizpildīt saskaņoto paziņojumu, ja to paredz likums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences saasināšanās dēļ KASKO apdrošināšanas cenu samazinājuma tendences turpināsies visa šā gada laikā.

If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris MorozovsVisi aptaujātie apdrošinātāji paredz tālāku cenu samazinājumu KASKO polisēm šā gada laikā, vienlaikus atzīstot, ka zināms cenu kritums sācies jau pērn. Viens no galvenajiem iemesliem ir cenu samazinājums auto servisos.

If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris MorozovsIf Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs novērojis, ka auto servisi ir kļuvuši ievērojami pieejamāki un tas ir viens no faktoriem, kas ļauj samazināt KASKO polišu cenas.If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs novērojis, ka auto servisi ir kļuvuši ievērojami pieejamāki un tas ir viens no faktoriem, kas ļauj samazināt KASKO polišu cenas.Servisu cenu politikas dēļ KASKO cenas strauji auga iepriekšējos pāris gados. Ja servisos, piem., darbstundu cenas krīt par 50 %, tādai pašai ietekmei, pēc apdrošinātāju teiktā, vajadzētu būt arī uz KASKO cenām. Tiesa, cenu samazinājuma apjoms katrai apdrošināšanas kompānijai būs atšķirīgs, bet kopumā vidējā tendence varētu sasniegt samazinājumu, sākot no 15 %. Vienlaikus apdrošinātāji atzīst, ka straujāku KASKO cenu kritumu bremzē strauji pieaugošie zādzību riski, krāpniecības vai to mēģinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar cenu stabilizāciju vai pat samazinājumu autoservisos apdrošinātāji neceļ cenas nedz OCTA, nedz KASKO, raksta laikraksts Dienas bizness.

Apdrošinātāji ir novērojuši cenu stabilizēšanos oficiālajos autodīleru servisos un atzīst, ka cenas ar auto saistītajos apdrošināšanas veidos - OCTA un KASKO vairs netiek celtas un ir stabilizējušās. Pēc apdrošinātāju teiktā, iemesla pieaugt cenām šobrīd nav. Tiesa, par tālākām cenu izmaiņām apdrošinātājiem domas dalās - vieni pieļauj cenu samazinājumu, citi neizslēdz pat pieaugumu, bet vairums runā par cenu nepalielināšanu. Ja cenas auto servisos izrādīs tendenci samazināties, tas var vēlāk atsaukties arī uz OCTA un KASKO cenām, uzskata Baltas speciālisti. Vienlaikus Baltas Risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja Sigita Šteina uzmanīgi vērtē iespēju cenu samazinājumam, ņemot vērā zaudējumus, kurus ilgu laiku cieta apdrošinātāji OCTA apdrošināšanas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Domenikss piedāvā KASKO apdrošināšanu

, 12.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No maija sākuma SIA Domenikss visās uzņēmuma tirdzniecības vietās iespējams iegādāties un noformēt Domenikss KASKO apdrošināšanas polises, Db.lv informēja SIA Domenikss Mārketinga nodaļas vadītāja Inga Melngalve.

Tās ir apdrošināšanas kompānijas If Latvia izdotas polises ar īpaši izdevīgiem noteikumiem, kas pieejamas tikai Domenikss klientiem, iegādājoties pilnīgi jaunas automašīnas. Plānots, ka vēlāk KASKO apdrošināšanu varēs izmantot arī mazlietoto automobiļu īpašnieki. Apdrošināšanas polises pieejamas gan vieglo un apvidus automašīnu, gan mikroautobusu un kravas automobiļu īpašniekiem un pircējiem. Domenikss KASKO apdrošināšana darbojas visās Eiropas valstīs.

Marta sākumā SIA Domenikss uz diviem gadiem noslēdzis sadarbības līgumu ar apdrošināšanas kompāniju If Latvia, kas paredz KASKO apdrošināšanas polišu tirdzniecību un līgumu noformēšanu jebkurā Domenikss auto tirdzniecības vietā. DomenikssKASKO apdrošināšanas polises priekšrocības – izdevīga cena, kā arī ātrs atlīdzību izskatīšanas un saskaņošanas process.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība BTA savos jaunajos transportlīdzekļu KASKO apdrošināšanas noteikumos ir ietvērusi līdz šim nebijušu nosacījumu, informēja Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas (LABA) valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms.

"Minētais BTA jauno KASKO noteikumu 8.12.punkts attiecas tikai uz apdrošināšanas līgumiem, kuru apdrošināšanas prēmijas tiek maksātas latos, kas Latvijas Republikā ir parasta prakse, un tā tiek maksāta pa daļām, kas, ņemot vērā straujo KASKO cenu pieaugumu, varētu būt pieprasīts nosacījums. Tādēļ var secināt, ka norādītais nosacījums attieksies uz lielu daļu BTA noslēdzamo KASKO polišu. Nesaprotams varētu šķist fakts, ka klientiem, kuri apdrošināšanas prēmiju maksā latos un apdrošināšanas atlīdzību saņems latos, nezin kādēļ jāpiemaksā BTA par lata kursa svārstībām pret eiro. Kāpēc ne pret dolāru, vai jēnu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Domenikss piedāvā KASKO apdrošināšanu

, 12.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No maija sākuma SIA Domenikss visās uzņēmuma tirdzniecības vietās iespējams iegādāties un noformēt Domenikss KASKO apdrošināšanas polises.

Tās ir apdrošināšanas kompānijas If Latvia izdotas polises ar īpaši izdevīgiem noteikumiem, kas pieejamas tikai Domenikss klientiem, iegādājoties pilnīgi jaunas automašīnas, Db.lv informē uzņēmuma Mārketinga nodaļas vadītāja Inga Melngalve.

Plānots, ka vēlāk KASKO apdrošināšanu varēs izmantot arī mazlietoto automobiļu īpašnieki. Apdrošināšanas polises pieejamas gan vieglo un apvidus automašīnu, gan mikroautobusu un kravas automobiļu īpašniekiem un pircējiem. Domenikss KASKO apdrošināšana darbojas visās Eiropas valstīs.

KASKO apdrošināšanas polišu tirdzniecība un līgumu noformēšana iespējama jebkurā Domenikss auto tirdzniecības vietā. Domenikss KASKO apdrošināšanas polises priekšrocības ir cena, kā arī ātrs atlīdzību izskatīšanas un saskaņošanas process. Ja negadījuma radītie zaudējumi ir līdz 1000 latiem polises īpašnieks, pirms tam neveicot saskaņošanu ar apdrošināšanas kompāniju, var doties uz jebkuru no Domenikss auto servisa centriem, kur tiks veikti visi nepieciešamie remonta darbi, negaidot apdrošinātāja apstiprinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Autonams" īpašniekiem maksā par zagtu auto

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk būs iespējams saņemt kompensāciju pilnas nozagtās automašīnas vērtībā, jo SIA "Autonams" tiem automašīnu īpašniekiem, kuriem būs "Autonamā" uzstādīta signalizācija, imobilaizers SKYBRAKE, auto marķēšana un "Autonamā" iegādāta KASKO apdrošināšana, automašīnas nozagšanas gadījumā atlīdzinās starpību starp auto vērtību un izmaksāto KASKO atlīdzību (KASKO apdrošināšanas pašrisku).

Tā kā KASKO polise vairums gadījumu tikai daļēji sedz zaudējumus, tad šobrīd "Autonams" piedāvātais risinājums ir daudziem autoīpašniekiem vienīgais veids, kā 100% pasargāt sevi no zaudējumiem, kas rastos, ja automašīnu nozagtu zagļi.

Edvīns Panders, "Autonams" pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis: "Pateicoties mūsu ilgstošajai darbībai automašīnu pretaizdzīšanas jomā, esam izstrādājuši, mūsuprāt, ļoti veiksmīgu formulu jeb pilno aizsardzības komplektu, kas efektīgi pasargā autoīpašniekus no zagļu radītājiem zaudējumiem. Savukārt, ja automašīna tomēr tiek nozagta, tad mēs uzņemamies atbildību un atlīdzinām autoīpašniekam zaudējumus, kas ir starpība starp auto vērtību un izmaksāto KASKO atlīdzību."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «Tele2» turpmāk klientiem piedāvās iegādāties KASKO apdrošināšanu.

Atšķirībā no citām KASKO polisēm, «Tele2» mobilās KASKO polises īpašniekam tiks piedāvāta iespēja nemaksāt par tām dienām, kad ar automašīnu nebrauc. Proti, klients «Tele2» mobilajā aplikācijā var iestatīt līdz desmit stāvdienām mēnesī, kad automašīnu neizmanto, tādā veidā ietaupot līdz 20% no polises cenas, informē mobilo sakaru operators.

KASKO polises klienti varēs iegādāties tikai «Tele2» mobilajā lietotnē. Pakalpojums izstrādāts sadarbībā ar apdrošināšanas akciju sabiedrību BALTA.

«Daudziem noteikti var rasties jautājums, kas notiek situācijā, ja negadījums ar automašīnu notiek stāvdienas laikā? Šajā situācijā «Tele2» mobilais KASKO darbosies, ja klients nebūs braucis ar savu automašīnu. Piemēram, ja stāvvietā kāda automašīna noskrāpēs jūsu auto vai notiks zādzība, KASKO apdrošināšana darbosies,» paskaidro «Tele2» komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums atspēko mītus par KASKO apdrošināšanu

, 11.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, - tā liecina apdrošināšanas sabiedrības "Balta" veiktais pētījums. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku, līdzīgi augsti rādītāji ir arī citās Eiropas valstīs.

Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls ir Latvijas autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu.

Ceturtdien 13.septembrī, plkst.11 viesnīcas "Hotel Bergs" (Elizabetes 83/85) 1.stāva konferenču zālē notiks pētījuma rezultātu un secinājumu prezentācija, kurā piedalīsies:

- Valdis Krols, AAS "Balta" KASKO produkta vadītājs,

- Madara Melnmate, AAS "Balta" Atlīdzību direktore,

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības ERGO un Valsts meža dienesta (VMD) apkopotā informācija liecina, ka pērn visā valsts teritorijā aptuveni 1000 ceļu satiksmes negadījumi notikuši pēc sadursmes ar meža zvēriem. Kopš šī gada sākuma oficiāli ziņots vien par pāris desmitiem šāda veida negadījumiem.

Kā norāda ERGO speciālisti, lielāko daļu no reģistrētajiem pieteikumiem ir veikuši tieši KASKO polišu īpašnieki, jo OCTA polise šādos gadījumos nedarbojas. Kopumā VMD speciālistu ikdienas novērojumi liecina par daudz lielāku ceļu satiksmes negadījumos ievainoto un bojā gājušo meža zvēru skaitu, un oficiāla statistika ir pieejama tikai par mazāko meža zvēru notriekšanas gadījumu skaitu. Tāpat VMD pārstāvji norāda, ka līdz ar sniega nokušanu, uzlabojoties braukšanas apstākļiem un palielinoties braukšanas ātrumam, prognozējams būtisks šādu negadījumu skaita pieaugums.

Vidējā KASKO atlīdzība pēc sadursmes ar meža zvēru – 900 LVL. Latvijā sadursmes ar meža zvēriem notiek bieži, īpaši tumšajā rudens un ziemas laikā, kad ātri satumst un ceļa redzamība ir apgrūtināta. Tādēļ risks notriekt meža zvēru ietverts apdrošinātāju KASKO polisēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

OCTA tirgū valda bardaks

Ieva Mārtiņa kopā ar Aldi Zelmeni, 12.11.2007

«Attiecībā uz OCTA izcenojumu apdrošināšanas tirgus Latvijā ir absolūti nesakārtots,» tā automašīnas nomas pakalpojumu sniedzējs ALD Automative priekšsēdētājs Andrejs Pančenko.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par joprojām nesakārtotu uzskatīto OCTA tirgu daži apdrošinātāji, iespējams, izmanto pārspīlētam OCTA cenu kāpumam.

Lai arī kopumā apdrošinātāju piedāvāto un iepriekšējos gados konkurences dēļ necelto obligātās civiltiesiskās transporta apdrošināšanas (OCTA) polišu cenu pieaugumam patlaban ir vairāki objektīvi pamatojumi un pieaugums ir neizbēgams, tomēr pastāv iespējas pieaugumu piebremzēt, neradot šoku OCTA polišu pircējiem, sevišķi tiem, kas līdz šim uzticējušies vienam apdrošinātājam. Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas (LABA) valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms norādīja, ka OCTA polišu cenu pieaugums galvenokārt ir saistīts ar autoservisu un arī veselības aprūpes iestāžu pakalpojumu cenu pieaugumu. Viens no būtiskākajiem kāpuma faktoriem ir nepārtrauktais algu pieaugums šajos sektoros. «Nav noslēpums, ka šobrīd atrast kvalificētu autoservisa darbinieku ir ārkārtīgi sarežģīti. Problēmu saasina fakts, ka apdrošinātāji nenodrošina pietiekamu autoservisu konkurenci un strādā tikai ar atsevišķiem autoservisiem. «Apdrošinātāji, lai samazinātu OCTA izmaksas, varētu «sapurināt» senos sadarbības partnerus - autoservisus, paplašinot izmantojamo autoservisu loku un, piem., katra auto bojājumiem pieprasot aprēķinu no diviem servisiem, izvēloties lētāko,» tā A. Krūms. Latvijas lielākā apdrošinātāja a/s BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva piekrīt: ja apdrošinātāji sadarbotos ar visiem servisiem, tas iedzīvinātu konkurenci autoremontu uzņēmumu vidū, kas pozitīvi ietekmētu cenas. «Problēma ir remontu kvalitātē - pašreiz apdrošinātāji slēdz līgumus un sadarbojas ar dažiem servisiem, baidoties, ka citiem ir slikta kvalitāte un būs sūdzības no klientiem,» tā viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apdrošināšanas firmām draud krīze

Ieva Mārtiņa, [email protected], 7084426, 05.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielie zaudējumi nedzīvības apdrošināšanas tirgu dzen krīzē, kuras pārvarēšanai šis un nākamais gads var būt izšķirošie. Par šā brīža dramatisko situāciju liecina pēdējo gadu attīstības tendences trīs galvenajos veidos, kuri veido Latvijas apdrošinātāju portfeļa lauvas tiesu - OCTA, KASKO un īpašuma apdrošināšanu, atzina Ergo Latvija pārstāvis Ilmārs Veide.

Lielākie zaudējumi ir OCTA apdrošināšanā - pērn 9 mēnešos OCTA apdrošināšanas nozarē strādājošās kompānijas kopumā cieta virs 2.7 milj. Ls zaudējumus, kuru apmērs līdz gada beigām pārsniegs 3 milj. Ls, prognozē Latvijas lielākā apdrošinātāja Baltas vadītājs Jānis Abāšins.

Atlīdzības aug straujāk

Lai arī apdrošināšanas tirgū pērn parakstīto bruto prēmiju apjoms pieauga strauji, tomēr atlīdzību apjoma pieaugums bija vēl straujāks. J. Abāšins domā, ka apdrošināšanas tirgū patlaban ir izšķirošs mirklis, kāds var neizturēt nežēlīgo konkurenci. "Domāju, ka interesanti laiki var būt šogad, nākamgad - kāda kompānija ies uz pārdošanu, jo konstatēs, ka nevar savilkt galus kopā. Tas būs tieši OCTA zaudējumu dēļ," tā viņš. Latvijas apdrošinātāju asociācijas (LAA) dati liecina, ka pērn apdrošinātājiem bijuši iespaidīgi administratīvie un klientu piesaistīšanas izdevumi - attiecīgi 22.74 milj. Ls un 19.35 milj. Ls. Pēc J. Abāšina teiktā, kopumā klientu sadale, pārdale, asiņains cīniņš klientam ir labi, bet ilgtermiņā tam vajag arī ilgtspējīgu kompāniju, bet, ja sēž dziļos mīnusos, tad ēd savu kapitālu, "mammai" jāiegulda nauda, atklāts jautājums: cik ilgi? Agri vai vēlu griezīs nost klientam atlīdzības, piebilda J. Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Apdrošinātājiem jāmaksā vairāk atlīdzības par auto apzagšanas gadījumiem

Žanete Hāka, 09.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāji pēdējos mēnešos saņēmuši vairāk atlīdzību pieteikumu par apzagtām automašīnām, informēja apdrošināšanas sabiedrību pārstāvji.

Augustā nav konstatēts apzagšanas skaita pieaugums īpašumos, taču automašīnu apzagšanas gadījumu skaits, salīdzinot ar jūliju, ir pieaudzis pat par 50%, norāda If Apdrošināšana Transporta atlīdzību daļas vadītāja Līga Bērziņa. Savukārt, salīdzinot ar iepriekšējā gada augustu, auto apzagšanas gadījumu skaits ir pieaudzis vēl vairāk – par 60%. Vērtējot izmaksātās KASKO atlīdzības, If Apdrošināšana dati liecina, ka augustā izmaksāto atlīdzību skaits nav pieaudzis. Tas nozīmē, ka, neraugoties uz KASKO negadījumu skaita pieaugumu, vidējās atlīdzības apmērs ir samazinājies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana arī šogad apdrošinātājiem varētu nest zaudējumus, taču tālākam straujam OCTA cenu kāpumam nav pamata, intervijā aģentūrai LETA sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

«Pagājušā gada OCTA cenu kāpums atspoguļosies visa šā gada laikā, jo ietekme nāk ar 12 mēnešu nobīdi. Nav tā, ka šodien, paceļot cenu, tu jau pelni. To redzēs tikai pēc 12 mēnešiem. Līdz ar to 2017.gadā OCTA vēl būs mīnusos, arī par 2018.gadu vēl būs mīnusiņš, bet jau daudz mazāks. Turklāt reti kurā Eiropas valstī OCTA tirgus ir stabili rentabls - lielas peļņas šajā veidā nav nevienam,» teica Abāšins.

Tāpat viņš sacīja, ka tālākam straujam OCTA cenu kāpumam nesaskata pamatu, vienlaikus pastāv varbūtība, ka cenas varētu samazināties. «Ja prognozējam, kas notiks tālāk, es neredzu iemeslu tālākam straujam OCTA cenu kāpumam. Mēs cenu līmenī būsim pietuvojušies Lietuvai un Igaunijai. Vai mūsu cenām būtu jābūt augstākām nekā kaimiņvalstīs? Domāju, ka nē. (..) Jautājums ir, vai nebūs vēl arī cenu krituma. Tirgus ir tirgus. Ja kāds sajutīs, ka cena viņam ir pietiekami rentabla, tas var »paspiest« cenas arī uz leju un uz tā rēķina iegūt kādu papildu tirgus daļu. Dzīvosim, redzēsim,» pauda asociācijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs visaktīvāk apdrošinās igauņi, turpretim Latvijas iedzīvotāji apdrošināšanas pakalpojumus izmanto vismazāk, If Latvija veiktais pētījums.

Latvijā nevienu apdrošināšanās veidu sev vai savai mājsaimniecībai nav izvēlējušies 39% iedzīvotāju, savukārt Igaunijā – tikai 18%. Lietuvā apdrošināšanu neizmanto katrs trešais, jeb 33% iedzīvotāju, Db.lv infomē Līga Lētiņa, If Latvia Komunikāciju vadītāja.

Baltijas valstīs populārākais apdrošināšanas veids ir autoīpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (OCTA), liecina apdrošināšanas sabiedrības If Latvia un pētījumu centra TNS dati par apdrošināšanās paradumiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Igaunijā OCTA polises iegādājušies 62% iedzīvotāju, Lietuvā 54% iedzīvotāju, bet Latvijā – tikai 46% aptaujāto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nule kā Latvijā startējusi jauna interneta lapa Letakpasam.lv, kurā pieejama 100% pašapkalpošanās auto apdrošināšana no OCTA vai KASKO polises iegādes līdz atlīdzības noformēšanai.

Letakpasam.lv iespējams auto apdrošināt ātrāk un ērtāk, ietaupot līdz pat 25% KASKO izdevumu, jo nav jāmaksā par apdrošinātāja administratīvajiem izdevumiem un apkalpošanu. Šis ir pirmais pašapkalpošanās apdrošinātājs Baltijā. Letakpasam.lv ir vienkārša, ātra un droša auto apdrošināšanas sistēma internetā, kas pieejama 24 stundas diennaktī. Tajā pirmoreiz Latvijā pilnībā pašu spēkiem būs iespēja iegādāties arī KASKO apdrošināšanas polisi, kam Letakpasam.lv garantē izdevīgāko piedāvājumu vairumā gadījumu. „Pircēju interese par auto apdrošināšanas iegādi internetā Latvijā arvien aug, taču, piemēram, KASKO polises iegādē to kavē stereotips par pārāk sarežģītu un apgrūtinošu kārtību, kādā var iegādāties šo polisi, secinājām klientu pētījumā,” norāda If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs. „Klientiem, kam būtiski ietaupīt līdzekļus, tagad ir iespēja to izdarīt, pērkot standartizētu polisi www.letakpasam.lv un pašam veikt darbības, kas apdrošinātājam vai starpniekam prasītu iesaistīt cilvēkresursus un izdevumus, par ko rezultātā maksātu klients. Ja agrāk KASKO iegādes dēļ bija jābrauc pie apdrošinātāja, tagad arī tas vairs nebūs jādara. Iegādāties auto apdrošināšanu būs tikpat vienkārši kā nopirkt aviobiļeti. Savukārt klientiem, kam ir būtisks pilna servisa pakalpojums - iespēja izvēlēties pakalpojumus, kas ir plašāki par tirgus vidējo standartu, piemēram, īres automašīna auto remonta laikā, joprojām būs iespēja iegādāties If KASKO polisi If birojā vai internetā If Online sistēmā.” Letakpasam.lv vadītāja Agita Leiboma akcentē: „Atšķirībā no citiem internetā pieejamiem pakalpojumiem, KASKO varēs iegādāties arī agrāka izlaiduma gada automašīnai - līdz pat 10 gadu vecai. Viss, kas būs nepieciešams, lai iegādātos šo polisi, ir auto tehniskā pase un pircēja dati, atsevišķos gadījumos - automašīnas foto. Turklāt, internetā būs pieejams pilns apkalpošanas cikls – ne tikai pirkuma izdarīšana, bet arī atlīdzības pieteikums. Notiekot negadījumam, klients var pieteikt negadījumu internetā un doties uz automašīnas markai un vecumam atbilstošu auto servisu, kas ir mūsu sadarbības partneris, lai nodrošinātu iespējami ātru un izdevīgu remontu. Cietušo auto nofotografēs autoservisā, tā fotogrāfijas pieteikumam var pievienot arī klients pats.” Šobrīd apdrošināšanas tirgū pasaulē attīstās trīs tendences – apdrošināšana zem cita, piemēram, auto dīlera zīmola, banku ienākšana apdrošināšanas tirgū un pašapkalpošanās apdrošināšana. Letakpasam.lv ir pirmā pašapkalpošanās apdrošināšanas preču zīme Baltijā, kas pieder vadošajam apdrošināšanas koncernam Ziemeļeiropā – If, kuru Latvijā pārstāv If Latvia. Pasaulē pirmais pašapkalpošanās apdrošinātājs Direct Line savu darbību sāka 1985.gadā, piedāvājot apdrošināšanu pa telefonu un vēlāk apdrošināšanu internetā. Šobrīd Direct Line kļuvis par Lielbritānijas lielāko apdrošinātāju, kā arī ir izvērsis savu darbību Vācijā, Itālijā un Spānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Tiesāšanās pieredze čābīga, bet «KASKO bedres» būs

Ieva Mārtiņa, 23.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par ceļu uzturēšanu atbildīgās amatperonas parasti neatzīst atbildību par zaudējumiem, kas radīti auto, piemēram, bedru dēļ. Lai gan kopš 2010. gada uzvarēta viena tiesa, BTA turpinās «KASKO bedru» apdrošināšanu.

«Transportlīdzekļu vadītāji varēja savlaicīgi konstatēt bedri un, savlaicīgi reaģējot uz to, novērst negadījuma iestāšanos,» tādus iemeslus min atbildīgās amatpersonas tam, lai labprātīgi neatlīdzinātu zaudējumus, Db.lv informēja BTA Insurance Company SE Sabiedrisko attiecību vadītāja Aīda Šmits.

Lielākā daļa negadījumu, kad auto tiek bojāts slikto ceļu dēļ, notiek pilsētās, tādējādi visvairāk BTA prasību par izmaksāto atlīdzību atgūšanu regresa kārtībā ir pret Rīgas domi un pret citu pilsētu pašvaldībām.

Iepriekš medijos ziņots, ka kopš neatkarības atjaunošanas bijušas tikai piecas tiesvedības saistībā ar zaudējumiem ceļu stāvokļa dēļ. Latvijas valsts ceļi Juridiskās daļas vadītāja Ivonna Straudovska atzinusi, ka visas šīs lietas bijušas saistītas ar bedrēm, izņemot vienu lietu, kad vainota slidena brauktuve. Apdrošinātāji pauda uzskatu, ka vēršanos pret ceļu uzturētājiem par zaudējumu kompensācijām saistībā ar sliktā ceļu stāvokļa dēļ izraisītām avārijām un automašīnu bojājumiem apgrūtina policijas virspusīgā attieksme, fiksējot negadījumu apstākļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

KASKO Latgalē gandrīz tikpat populāra kā Rīgā

Elīna Pankovska, 01.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KASKO apdrošināšanu Latvijā izmanto 31% auto īpašnieku, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta un pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas dati.

Pētījuma laikā tika aptaujātas vairāk nekā tūkstoš mājsaimniecības visā Latvijā. Analizējot pētījuma rezultātus dalījumā pa reģioniem, vislielākais KASKO apdrošināšanas īpatsvars ir vērojams Rīgā – 43% un tās apkārtnē – 31%.

Interesanti, ka starp pārējiem reģioniem visaugstākos rādītājus uzrāda Latgale, kur KASKO apdrošināšanu izmanto 27% mājsaimniecību. Savukārt viszemākie rādītāji ir Vidzemē – 12% un Zemgalē – 14% mājsaimniecību. Savukārt Kurzemē par savu auto brīvprātīgo apdrošināšanu rūpējas 21 % mājsaimniecību.

Aptaujas dati arī liecina, ka vērojamas atšķirīgas rūpes par sava auto apdrošināšanu krieviski un latviski runājošo autovadītāju vidū. Proti, 42% krieviski runājošo un 26% latviski runājošo autovadītāju atzīst, ka viņu transportlīdzeklim ir spēkā esoša KASKO apdrošināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas Valsts meži par teju trīs miljoniem veiks ceļu būvdarbus Zemgales reģionā

Gunta Kursiša, 16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas Valsts meži par 2,961 miljonu latu veiks meža autoceļu būvdarbus Zemgales reģiona Zemgales mežsaimniecībā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Veicamo darbu sarakstā ir būvdarbi uz telefonlīnijas stigas ceļa, Ķīļa ceļa, Leģionāru ceļa, Zemgaļu ceļa, Karavīru ceļa, Stādu dārza ceļa, Bezdibeņa ceļa, Mežsargu ceļa, Maitiķu ceļa pagarinājuma, Vimbažnieku ceļa, triju Zaļumu ceļa atzariem, Lielā sila ceļa, Aizpurvu ceļa un Vilciņu ceļa.

Meža autoceļu būvdarbus veiks a/s Latvijas autoceļu uzturētājs, SIA Zemgales meliorācija, piegādātāju apvienība SIA Ceļu būvnieks un SIA CT Noma, SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate, SIA VR projekts, SIA Saldus ceļinieks un SIA Meliocentrs.

Db.lv jau vēstīja, ka Latvijas Valsts meži par 2,227 miljoniem latu veiks meža autoceļu būvdarbus Vidzemes reģiona Austrumvidzemes mežsaimniecībā un par 1,069 miljoniem latu - Rietumvidzemes mežsaimniecībā. Vairāk nekā 1,069 miljonu latu vērtajā meža autoceļu būvdarbu veikšanas pasūtījumā pērnā gada decembra sākumā uzvarēja SIA Limbažu Ceļi, SIA Zemgales meliorācija un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs. Līgumi ar ceļu būvniekiem paredz darbus Dravniekos, kā arī uz Lauru ceļa, Kaugurīšu ceļa, Zviedrkalnu ceļa, Mežmaļu ceļa un Mostenes ceļa Vidzemes reģiona Rietumvidzemes mežsaimniecībā. Savukārt meža autoceļu būvdarbu veikšanu Vidzemes reģiona Austrumvidzemes mežsaimniecībā veiks SIA būvniecības firma Virāža, SIA Rubate, SIA 8 CBR, SIA Sorma un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs. Šī iepirkuma kopējā līgumcena ir vairāk nekā 2,227 miljoni latu. Šī pasūtījuma ietvaros būvdarbi tiks veikti uz Čurmu ceļa, Niedrupītes ceļa, Vālodzes ceļa atzara, Torņa kakta ceļa, Ozolkalnu ceļa, Saliņbirzs ceļa, Jederu ceļa, Robežas ceļa 1907 un Pekles ceļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

2008.gads būs e-apdrošināšanas izaugsmes gads

, 21.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā kopš darbu uzsākusi pirmā e-apdrošināšanas sistēma Latvijā If Online pieprasījums pēc e-polisēm strauji audzis. 2007.gada otrajā pusē e-polišu pieprasījums ir pat dubultojies un kopumā 2007.gadā e-polises iegādājušies jau 11% no If Latvia privātiem klientiem, liecina sniegtā informācija medijiem.

Elektroniski izdoto polišu īpatsvars pieaug - 2008.gada janvārī jau 19% no visām If Latvia izsniegtām privātpersonu polisēm tika iegādātas internetā, kas ir divreiz vairāk nekā pirms pus gada.

Visbiežāk iedzīvotāji internetā pērk ceļojumu polises - 75% no kopējā If Latvia e-polišu skaita. 16% iegādājušies e-OCTA polises, bet nedaudz vairāk nekā 2% - iedzīves, civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polises. Īpašuma apdrošināšanas e-polises veido 4% no kopējā e-polišu skaita.

Visbiežāk iedzīvotāji internetā polises iegādājas darba laikā. Darba dienās no plkst. 8 – 18 tiek iegādāti 64% e-polišu, liecina If apkopotā informācija. 24% e-polišu iegādātas darba dienu vakaros, bet 11,6% - brīvdienās. E-polises iegādājas gan jauni, gan veci - pircēju vecums bijis no 16 līdz 71 gadiem, bet vidējais e-polises pircējs ir 35 gadus vecs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas akciju sabiedrība If Latvia deviņos mēnešos nopelnījusi 678 tūkstošus latu, liecina apdrošinātāja sniegtā informācija medijiem. „Šogad pārdošanas rezultātus strauji paaugstināt palīdzēja If Latvia ieviestā apdrošināšanas polišu pārdošana internetā," informēja If Latvia AAS valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs.

Šogad If Latvia parakstīto prēmiju apjoms sasniedzis Ls 17 117 390, kas ir par 46,5 % vairāk nekā 2006.gada 9 mēnešos, bet kopējais izmaksāto atlīdzību apjoms sasniedzis 6,5 miljonus latu (Ls 6 532 725).

If Latvia šā gada 9 mēnešos, salīdzinot ar pērnā gada tā pašu posmu, par 77% palielinājusi KASKO pārdošanas apjomus, īpašuma apdrošināšanas apjomi auguši par 43,5%, bet veselības apdrošināšanas apjomi pieauguši par 28%.

Kopumā šā gada deviņos mēnešos If Latvia pārdevusi par 47,8% vairāk polišu nekā pērn.

Pirmajos deviņos mēnešos If Latvia izmaksāto KASKO atlīdzību apjoms audzis par 56%, sasniedzot 2,9 miljonus latu (Ls 2 892 787). Savukārt veselības apdrošināšanas izmaksāto atlīdzību apjoms audzis par 59%, sasniedzot 1,2 miljonus latu (Ls 1 251 070). Trešais lielākais segments pēc izmaksāto atlīdzību apjoma bijusi nekustamā īpašuma apdrošināšana, kuras ietvaros šā gada deviņos mēnešos If Latvia izmaksājusi Ls 878 756.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

If Latvia strādā ar peļņu

, 08.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas akciju sabiedrība If Latvia 2007. gada pirmajos sešos mēnešos nopelnījusi 260 tūkstošu latu, Db.lv informēja MRS grupas mediju attiecību konsultants Ēriks Matulis. 2006. gadā If Latvia peļņa bija 348 000 LVL.

Šī gada pirmajā pusgadā If Latvia parakstīto prēmiju apjoms sasniedza Ls 11 799 000, kas ir par 47% vairāk nekā 2006.gadā, izmaksāto atlīdzību apjoms sasniedzis par 44% vairāk - Ls 4 660 703.12.

If Latvia 2007.gadā pirmajā pusgadā salīdzinot ar pērnā gada tā pašu posmu par 90% palielinājusi KASKO pārdošanas apjomus, OCTA apjomi auguši par 66%, bet īpašuma apdrošināšana par 38%. Pretēji kopējai apdrošināšanas tirgus tendencei, kurā vērojams pārdoto polišu skaita kritums, If Latvia pirmajā pusgadā par 39% pārdevusi vairāk polišu nekā pērn.

Pirmajā pusgadā If Latvia AAS OCTA izmaksāto atlīdzību apjoms palielinājies par 144%, sasniedzot Ls 560 500, bet KASKO izmaksāto atlīdzību apjoms audzis par 45%, sasniedzot Ls.1 915 000 Savukārt īpašuma apdrošināšanas segmentā izmaksāto atlīdzību apjoms audzis par 111%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nordicia Apdrošināšana uzsāk KASKO polišu tirdzniecību on-line

, 26.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Nordicia Apdrošināšana pirmā Latvijā piedāvā jaunu apdrošināšanas pakalpojumu - KASKO polises noformēšanu un iegādi internetā, Db.lv informēja Nordicia Apdrošināšana filiāles vadītājs Aivars Vilnītis

Sākot no 26.maija KASKO polises būs iespējams iegādāties gan kompānijas birojā, gan mājas lapā, kā arī izsaukt palīdzības dienestu un pieteikt atlīdzību negadījuma situācijā 24 stundas diennaktī.

Salīdzinot ar Skandināvu un Rietumeiropas valstīm, kur līdz pat 95% autovadītāju ir noformējuši KASKO polisi, Latvijā šim apdrošināšanas veidam vēl ir ievērojams izaugsmes potenciāls. Kaut arī 32% Latvijas iedzīvotāju par svarīgāko nedzīvības apdrošināšanas veidu uzskata auto brīvprātīgo apdrošināšanu (KASKO), taču tikai 18% auto vadītāji ir iegādājušies KASKO polisi, liecina kompānijas Nordicia Apdrošināšana veiktais pētījums .

"Izstrādājot KASKO apdrošināšanas piedāvājumu, esam balstījušies uz kompānijas pamatprincipiem: mūsdienīgumu, godīgumu un vienkāršību," stāsta Nordicia Apdrošināšana filiāles vadītājs Aivars Vilnītis. "Mēs apdrošinām līdz pat 25 gadus vecas automašīnas, maksājam kompensāciju, kamēr auto atrodas remontā pēc negadījuma, tāpat nodrošinām evakuāciju kā Latvijā, tā ārzemēs. Īpaši gribu uzsvērt, ka arī ārzemēs notikušas avārijas gadījumā uzņemamies mašīnas, pasažieru un bagāžas transportēšanu līdz pat Latvijai. Par standarta polises cenu piedāvājam arī daudzas citas "ekstras", taču svarīgākais jauninājums ir vienkārša un ērta polises iegāde – klientiem nebūs jānorāda automašīnas vērtība, turklāt polisi autovadītājivarēs nopirkt internetā jebkurā diennakts laikā." skaidro A. Vilnītis.

Komentāri

Pievienot komentāru