Citas ziņas

Ceptuve Lāči pērn cenas nav palielinājusi un plāno to nedarīt arī šogad

, 21.01.2009

Jaunākais izdevums

Nepalielinot cenas visa gada garumā, maizes ceptuves Lāči apgrozījums 2008. gadā, salīdzinot ar 2007. gadu, palielinājies par 5.6%, sasniedzot 3.4 miljonus latu, informē uzņēmums.

2008. gadā uzņēmuma maizes pārdošanas apjomi ir noturēti 2007. gada līmenī. Tas skaidrojams ar to, ka Lāču maizei ir stabils patstāvīgo klientu loks. 2008. gadā tika arī attīstīts baltmaizes segments, tirgū ieviešot trīs jaunas kviešu maizes un ātro uzkožu segments, kas, savukārt, ir veicinājis maizes sortimenta paplašināšanos. Tāpat Lāči ir arī sākuši cept jaunu rupjmaizi un saldskābmaizi.

Visbūtiskāk ir pieauguši pārdošanas apjomi Lāču konditorejas izstrādājumiem, proti, par 19%.

"Pagājušais gads nebija no tiem vieglākajiem un 2009. gads arī būs saspringts. Tāpēc pie pašreizējās ekonomiskās situācijas ir jāstrādā gudrāk un galvenais – efektīvāk," atzīst SIA Lāči īpašnieks Normunds Skauģis.

2009. gadā mērķis ir apgrozījumu palielināt, attīstot jaunus tirgus segmentus un paplašinot produktu sortimentu, turklāt Lāči plāno arī šogad nepaaugstināt cenas. 2009. gadā maizes ceptuves Lāči plānotais apgrozījums ir 3.7 miljoni latu, kas būtu par 8% vairāk nekā 2008. gadā.

Maizes ceptuve Lāči ir dibināta 1993. gadā un tā nodarbojas ar augstvērtīgu maizes un konditorejas produktu izstrādi. Galvenās uzņēmuma vērtības ir dabīgu izejvielu izmantošana un augsta produkta kvalitāte. Lāču maizes ceptuvei ir piešķirts Zaļās karotītes Kvalitātes karogs. Pazīstamākie Lāču produkti ir Īsta rupjmaize, Īsta saldskābmaize, Burkānmaize, augļu maizes, valriekstu maize un kēksi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties Ziemassvētkiem, maizes ceptuve Lāči ir palielinājusi svētku produkcijas klāstu par 55% un kā īpašo svētku piedāvājumu kompānija izgatavojusi jaunu un nebijušu konditorejas izstrādājumu Piparkūku namiņš, kas savā būtībā ir ne tikai svētku gardums, bet arī rotaļlieta, ko pats var izveidot, saliekot kopā vairākas piparkūku plāksnītes, informē uzņēmuma mārketinga vadītājs Atis Blinds.

„Lai iepriecinātu savus pircējus svētkos, mēs centāmies radīt kaut ko jaunu, oriģinālu un ar augstu pievienoto vērtību,” uzsver ceptuves saimnieks Normunds Skauģis. „Kā jau svētkos mēs īpašu uzmanību pievērsām tieši saldumiem un konditorejas izstrādājumiem, radot gan pilnīgi jaunus produktus, gan izveidojot jaunas garšas jau esošajiem gardumiem. Īpaši gandarīti esam par jauno produktu Piparkūku namiņš, kuru tāpat kā konstrukcijas klucīšus ir iespējams pašiem salikt kopā, lai uzbūvētu mājiņu. Manuprāt, tā var būt lieliska dāvana ikvienam Ziemassvētkos!”

Kā galvenos produktus, ko Lāči ir ieviesuši uz šiem svētkiem, ir jāmin piparkūkas, kas ir izstrādātas pēc īpašas svētku receptes un tiks piedāvātas par draudzīgāku cenu. Speciāli ir izstrādāts arī Ziemassvētku kēkss un kēkss ar šokolādes gabaliņiem un ruma garšu. Enerģijas maizes ar valriekstiem un augļiem ir radītas speciālā Ziemassvētku iepakojumā, kas ir izmantojamas un pasniedzamas kā mazas un jaukas dāvanas, toties piparkūka kastītē Laimīgā poga ir veidota gan kā gardums, gan kā rotājums eglītē, gan arī kā dāvana, ietverot īpašu novēlējumu. Visi šie produkti un Piparkūku namiņš ir jau pieejami visos lielākajos veikalu tīklos Latvijā un Lāču tirdzniecības vietās. Lai radītu cilvēkiem labāku svētku noskaņojumu, maizes ceptuvē Lāči un to tirdzniecības vietās ir atvērta Piparkūku darbnīca, kurā ikvienam kopā ar ģimeni ir iespēja kārtīgi izbaudīt īstu piparkūku cepšanu, nodarboties ar to apgleznošanu, piedalīties piparkūkas namiņu konstruēšanā, kā arī iesaistīties citās svētku atrakcijās. Tāpat arī Lāču izklaides pasākumu nodaļa piedāvā iespēju maizes ceptuvē iepazīties ar maizes cepšanas senajām tradīcijām un izcept pašiem savu maizes kukulīti svētku galdam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ceptuve Lāči vidējo maizes cenu šogad samazinājusi par 30 %.

Cenu samazināt ir izdevies pateicoties tam, ka darba tirgū ir liela konkurence, līdz ar to roku darbs ir kļuvis lētāks un darba devējam nav jāierēķina nākotnes darba algu pieaugums un neparedzētie riski. Tāpat ir samazinājušās resursu un atsevišķu izejvielu, proti, tieši malkas un miltu cenas. Iepriekš bija arī jārēķinās ar straujo inflācijas pieaugumu.

«Ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju valstī, lata vērtība iekšējā tirgū ir tikai pieaugusi. Par to latu, ko kādreiz tērējām, tagad varam nopirkt vairāk, arī Lāču maizi, jo tagad varam piedāvāt labāku cenu,» stāsta ceptuves Lāči saimnieks un maizniekmeistars Normunds Skauģis.

Maizes cenas samazinājums dod iespēju Lāčiem realizēt gandrīz visu maizi, izņemot lielākos maizes kukuļus un augļu maizes, mazāk par vienu Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Pandēmija nav šķērslis - Engurē durvis vērusi ceptuve KuKuu

Monta Šķupele, 03.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas laikā Engurē, Jūras ielā durvis vērusi ceptuve "KuKuu".

Decembrī ģimenes lokā ceptuvē sākta piparkūkas mīklas ražošana, janvārī izveidota tirdzniecības vieta ar plašāku produktu klāstu un darbā pieņemti jauni darbinieki. Kopumā produktus nelielos daudzumos uzņēmums SIA "Orange Stuff" ražo jau vairāk nekā divus gadus, sezonāli koncentrējoties vairāk uz Ziemassvētkiem – piparkūku mīklu, Lieldienās – krāsainajiem riekstiņiem, vasarā – maizi un brīvdienu gardumiem.

"Mēs esam engurnieki, dzīvojam pastāvīgi šeit jau vairāk nekā divus gadus, iepriekš pavadījām šeit brīvdienas. Šeit es uzaugu, mācījos. Mums jau sen ir bijusi doma par savu maizes ceptuvi kā vietu, kurā strādāsim kopā ar mammu, cepsim brīvdienās brokastu produktus – maizi un dažādas saldās un sāļās maizītes. Maize, piparkūku mīkla, pīrāgi, maizītes, cepumi ir manas mammas Elitas sirdsdarbs jau vairāku desmitu gadu vēsturē," stāsta ceptuves "KuKuu" īpašniece un SIA "Orange Stuff", valdes locekle Sintija Berkolde. Galvenais vilcējspēks produktu klāsta papildināšanā un veidošanā, eksperimentos ar receptēm ir viņas mamma Elita Kvasova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms gada vēl nebija skaidrs, vai Hugu runājošiem lāčiem ir nākotne - tagad par to vairs nav jāšaubās.

Aizgājušās vasaras sākumā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu Hugu piedalījās dizaina izstādē Tokijā. «Kāds japānis, kurš bija uzdāvinājis sievai mūsu lāci, bija skatījies sarakstu ar pretendentiem un brīnījās, kāpēc Hugu nav sarakstā. Mani uzrunāja un tā mēs tikām uz izstādi,» saka Lauris Rasa, runājošo lāču Hugu idejas autors. Japānā mazumtirgotāji ar ražotāju nekad nesadarbojas «pa tiešo». Tāpēc bija nepieciešams visai ilgs laiks, lai izvērtētu izplatītājus, kas Hugu pārstāvēs Japānā, turklāt tur ir ierasts, ka ir tikai viens aģents, tāpēc bija grūti izvērtēt, kurš būs «īstais» sadarbības partneris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstādē Riga Food 2012 noskaidroti Latvijas labākie pārtikas ražotāji.

Latvijas gada ekoprodukts 2012

1. SIA Lat Eko Food «Rūdolfs» gardais mammas biezenis

2. A/s Tukuma piens «Eko jogurti»

3. Z/s Ozoliņi Lauku tēja «Anna»

Maizes kvalitātes konkurss

Zelta diploms – a/s Hanzas Maiznīcas «Hanzas kviešu maize», «Sendviču graudu maize ar auzu pārslām»

SIA Kuldīgas maizes ceptuve «Garšīgā rudzu maize»,

Iļģuciema maiznīca konditoreja «Gaišā Toskānas maize ar pienu», «Tumšā Toskānas maize ar olīveļļu»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lāči noskaidros Maizes akadēmijas laureātus

, 24.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

26. februārī maizes ceptuvē Lāči tiks apbalvoti konkursa Maizes akadēmija laureāti.

Konkurss Latvijas skolām noslēdzās 30. janvārī un tā mērķis bija ieinteresēt bērnus izzināt īstas rudzu maizes vērtību un piedalīties tās tapšanas procesā, tādejādi vēlreiz atgādināt jaunajai paaudzei, cik nozīmīga un būtiska ir īsta rudzu maize.

Kā informē SIA Lāči mārketinga vadītājs Atis Blinds, konkursā savus pieteikumus iesūtīja 61 klase no 19 skolām un dalībnieki tika vērtēti četrās klašu grupās.

Konkursa programmā ietilpa maizniekmeistaru stāstījums par maizes vēsturi, ekskursija pa ceptuvi, teorētiskā kārta, praktiskās nodarbības, kā arī mājas uzdevuma atrādīšana. Praktisko nodarbību laikā trīs klases izvirzīti pārstāvji veidoja kopīgu klases maizes klaipu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Lāči otro gadu pēc kārtas kāpina apgrozījumu

Gunta Kursiša, 27.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Lāči neto apgrozījums pērn salīdzinājumā ar 2011. gadu palielinājies par 15,2%, kas iezīmējis tendenci apgrozījuma pieaugumam virs 10% jau otro gadu pēc kārtas, informē Lursoft.

Uzņēmuma apgrozījums 2012. gadā veidoja 4,6 milj. Ls, savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 209 tūkstoši latu.

2011. gadā SIA Lāči apgrozījums bija četri miljoni Ls, bet 2010. gadā apgrozījums sasniedza 3,2 miljonus latu. Uzņēmums 2011. gadā strādāja ar 44 736 latu peļņu salīdzinājumā ar 229 tūkst. latu zaudējumiem, kas tika piedzīvoti 2010. gadā.

Pērn SIA Lāči konditorejas izstrādājumu realizācijas pieaugums bija 17,9% apmērā, savukārt maizes produkcijas realizācija kritusi par 13,1%.

SIA Lāči reģistrēta 1995. gadā kā zemnieku saimniecība. Uzņēmuma īpašnieks ir Normunds Skauģis.

DB ziņoja, ka šā gada pavasarī Lāču ceptuve realizējusi sadarbību ar mākslinieci Margaritu Stārasti un izstrādājusi bērniem domātu produktu līniju, kopumā ieguldot 30 tūkstošus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv ciemojas Salaspīlī, AS Roga-Agro ceptuvē, kur top plaucēta rudzu rupjmaize.

Uzņēmums dibināts 1992.gadā, kura sākusi saimniekot tā saucamajos pārmaiņu gados būvētā nelielā maizes ceptuvē, kas līdz tam piederēja agrofirmai Salaspils.

Sākotnēji šajā ceptuvē tika izgatavota rudzu rupjmaize un saldskābmaize. Pakāpeniski ceptuve sākusi izgatavot arī baltmaizi un konditorejas izstrādājumus.

Uzņēmums produkciju tirgo gan sev piederošajos veikalos Salaspilī, gan Stockmann, gan citos lielveikalu tīklos, tāpat maizi piegādā arī bērnudārziem, skolām un slimnīcām, jo tā saņēmusi Zaļās karotītes kvalitātes zīmi.

Kompānijā strādā aptuveni 90 darbinieku, un pērn uzņēmuma apgrozījums sasniedza 3 miljonus eiro.

«Ceptuvē tiek izgatavoti aptuveni 40 dažādi maizes veidi. Kaut arī regulāri izstrādājam dažādas jaunas maizes šķirnes, pirktākā aizvien ir tradicionālā rudzu maize – cilvēki vēlas klasisko garšu,» stāsta uzņēmuma pārstāve Oņega Circene.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Līgatnes dabas takās mītošie lāči Mikus un Puika tikuši pie jauna pastaigu laukuma

LETA, 28.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nupat pie jauna pastaigu laukuma jeb voljera ir tikuši Līgatnes dabas takās mītošie lāči Mikus un Puika, turklāt šogad ir iecerēts labiekārtot lācenes Ilzītes voljeru, šodien, atklājot apmēram 2500 kvadrātmetru plašo Mikus un Puikas pastaigu laukumu, norādīja Dabas aizsardzības pārvaldes Vidzemes reģionālās administrācijas direktors Rolands Auziņš.

Kā žurnālistiem pastāstīja zvērkope Velga Vītola, lāči par viņu rīcībā esošo teritoriju ir sajūsmā. «Vispār grūti saprast, kam sajūsma bija lielāka - man vai viņiem. Kad lāči pirms dažām dienām mīnuss 20 grādu salā pirmoreiz tika izlaisti no sprostotavas, kurā viņi mitinājās līdz šim, viņi bija apmulsuši un ārā devās piesardzīgi. Pirmais laukā gāja Puika,» sacīja zvērkope, piebilstot, ka pēc brīža abi lāči esot priekā trakojuši un rāpušies kokos - gluži kā bērnībā.

Viņa jokojot izteicās, ka lāčiem jau ir izveidojies priekšstats par to, kādus voljera uzlabošanas darbus viņi veiks, piemēram, paplašinās dīķi. Turklāt Mikus uzstājīgi mēģinot nolauzt tievu bērziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieki iecienījuši skābmaizi un sklandraušus, kas izņemti tikko no krāsns; maizes ceptuve Suitu maize paplašinās, palielina sortimentu un izceptās produkcijas apjomu

Maizes ceptuvē Suitu maize, kurā top suitu saldskābmaize jeb skābmaize un pēc senām receptēm cep Kurzemes sklandraušus, saimnieko Mareks Reķis. Viņš darbu bankā nomainījis pret sirdij tīkamāku, taču fiziski grūtāku nodarbi – maizes cepšanu.

Pirmā suitu maizes ceptuve Rīgā atvērta pirms pāris gadiem Biķernieku ielā. «Tur kļuva par šauru, jo palielinājās pieprasījums, mēs izaugām. Pirms gada atvērām ceptuvi Teikā, Brīvības ielā, taču šobrīd šķiet, ka drīz izaugsim arī no šīs vietas,» lēš M. Reķis, kura uzņēmumā bez viņa strādā vēl divi palīgi. Ceptuvē un veikalā ieguldīti aptuveni pieci tūkstoši eiro, investīcijas jau ir atpelnītas. Viņš suitu maizes cepšanas gudrības un prasmes iemācījies no savas mammas Rutas Sokolovskas, kurai Alsungā pieder uzņēmums SIA Suitu maize. «Lai arī pēc izglītības esmu baņķieris, pusgadu nostrādāju bankā un sapratu, ka finanšu iestādē vairs nekad nestrādāšu. Negribu sēdēt pie datora visu dienu. Ceptuvē ir fiziski smags darbs slapju muguru. Mīklu ar rokām nemīcu, bet tāpat sanāk noskrieties – kā plkst. 8 atnāku uz darbu, tā 10 - 11 stundas no vietas, - pa dienu sanāk vesela maratona distance,» secina M. Reķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piparkūkas dažviet pamatīgi dārgākas

Sandra Dieziņa, Db, 15.12.2008

SIA Pērse L.L.K. ražošanas vadītājs Dins Kalniņš: «Piparkūku cena ir tāda pati kā iepriekšējā gadā. Tas ir roku darbs. Tā kā darbaspēks veido lielāko izmaksu daļu, tad cena produktam ir atbilstoša.»

FOTO: VITĀLIJS STĪPNIEKS, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Ziemassvētku našķis - piparkūkas dažiem ražotājiem sadārdzinājušās pat par 25 % salīdzinājumā ar pērno gadu, raksta laikraksts Dienas bizness.

Savukārt lielākā daļa atzīst, ka cenas nav augušas, lai nesabojātu iedzīvotājiem svētku prieku jau tā spiedīgajos finanšu apstākļos.

Ietekmē izmaksas

Saka, ka nemaina

Citi konditori piparkūku cenas gan nav kāpinājuši. Iļģuciema maiznīcas konditorejas piedāvātais piparkūku brīnums šogad iegādājams tādā pašā cenā kā pērn vai pat nedaudz lētāk, apgalvo uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Fraimane. Fasētās piparkūkas 200 g iepakojumā maksājot ap 2 Ls un līdzīga cena bijusi arī pērn. Piparkūku cenu nav mainījusi arī Mārtiņa beķereja. Uzņēmuma SIA Pērse L.L.K. ražošanas vadītājs Dins Kalniņš atzīst, ka līdzīgi kā pērn tā ir 6 Ls/kg (ieskaitot PVN). Lai gan vienubrīd miltu cena strauji pieaugusi, patlaban tā nedaudz samazinājusies, līdz ar to nav pamata audzēt produkcijas cenas. D. Kalniņš atzīst, ka lielākoties piparkūku cepšana ir roku darbs un tā kā darbaspēka izmaksas veido lielāko daļu, tad cena produktam ir atbilstoša. SIA Lāči pasūtījumu pieņēmēja Ausma Dudina Db norādīja, ka tai piparkūku produkcijai, kas patērētājiem jau ir pazīstama, cenas ir līdzīgas iepriekšējā gada cenām. Savukārt jaunajiem piparkūku izstrādājumiem cenas ir par pāris santīmiem zemākas. Db.lv jau vēstīja, ka šogad SIA Lāči Ziemassvētku produkcijas klāstu palielinājuši par 55 %. Šogad maizes ceptuvē Lāči un to tirdzniecības vietās ir atvērta Piparkūku darbnīca, kurā ikvienam kopā ar ģimeni ir iespēja kārtīgi izbaudīt īstu piparkūku cepšanu, kā arī iesaistīties citās svētku atrakcijās. Jāpiebilst, ka konditoru piedāvātā piparkūku mīklas cena vidēji ir 2 Ls/kg.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Skauģis: darām visu, lai noturētu pircēju

, 23.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ceptuve SIA Lāči šo gadu paredz pabeigt ar nedaudz mazāku apgrozījumu, kā pagājušajā gadā.

Apgrozījums saruks, ņemot vērā iedzīvotāju pirktspējas kritumu un vidējās cenas samazinājumu, skaidro Lāču saimnieks Normunds Skauģis. Jāatgādina, ka pērn Lāči apgrozīja 3.4 miljonus Ls, kas bija par 5.6 % vairāk nekā gadu iepriekš.

N. Skauģis paredz, ka nākamgad būs vēl grūtāk, jo «pirktspēja turpinās samazināties». Pirmais ceturksnis jau tradicionāli pārtikas nozarē ir klusāks periods un tas varētu atstāt iespaidu uz visu gadu kopumā. Lai spriestu par atsevišķiem nozares spēlētājiem un to izredzēm, būtu jāvērtē saražotie apjomi, spriež uzņēmējs. Tomēr vērojama tendence, ka cilvēki izvēlas arvien lētākus produktus un līdz ar to iegūst industriālie produkcijas ražotāji. Lāči jau optimizējuši izmaksas un pārskatījuši produkcijas cenas un tagad tiek gaidīta pircēju reakcija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?:Lāču īstā rupjmaize

Gunta Kursiša, 27.06.2014

«Rupjmaize ir pamatīgs un diezgan cimperlīgs produkts. Nav tādu lietu tās sagatavošanas procesā, ko varētu izdarīt pavirši – tūlīt maizes kukulītī tas būs redzams. Svarīgi ir visi darbi,» tā, izrādot maizes ražotniLāči,Db.lv stāstīja uzņēmuma vadītājs Normunds Skauģis.

Attēlā - maizes meistars sagatavo kukulīti likšanai krāsnī.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā īstā rupjmaize neiznīks, un to apliecina stabilais pieprasījums mazajās maizes ceptuvēs, kuru akcentē arī maizes ceptuves Lāči saimnieks Normunds Skauģis.

Šonedēļ rubrikā Kā top? portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā top īstā rupjmaize Lāču maizes ceptuvē.

«Rudzu maizes tirgus pašlaik ir stabils - nepaliek ne lielāks, ne mazāks,» Db.lv stāstīja maizes ceptuves Lāči saimnieks Normunds Skauģis, norādot, ka rupjmaize ir produkts, kura tirdzniecības apjomi nav atkarīgi no sezonas. Īstā rupjmaize ir visvairāk ceptā un pārdotā maize Lāčos. Šī maize tiek cepta dažādu izmēru kukulīšos, tāpat to izmanto, gan gatavojot grauzdiņus, gan rīvmaizi.

Kopumā Lāčos ik dienas tiek uzceptas piecas sešas tonnas dažādu veidu maizes. Visas sastāvdaļas, izņemot sāli un cukuru, tiek pirktas Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ietekmīgākie zīmoli Latvijā šogad ir Nokia, Lāči un LNT, liecina DDB Consulting apkopotā informācija.

DDB Consulting, balstoties uz Brand Capital pētījuma datiem, izvērtēja kuri zīmoli ietekmē apkārtējo viedokļus, un kuriem zīmoliem ir izaugsmes potenciāls.

Šogad iPhone ir apspriestākais zīmols. Tomēr apspriešanai ne vienmēr ir pozitīvs raksturs. Parex banka šogad izpelnījusies trešā apspriestākā zīmola titulu, bet patērētāji zīmolu šogad vērtējuši daudz kritiskāk.

Ietekmīgākie zīmoli Latvijā

Nr.ZīmolsIetekmīgums
1Nokia14.55%
2Lāči12.00%
3LNT11.90%
4Nike11.72%
5Google11.67%
6SonyEricsson11.52%
7BMW11.49%
8Diena11.49%
9LTV 111.39%
10Ilustrētā zinātne11.27%

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pobeda Confectionery liegts izmantot preču zīmi Lāču ģimene

Monta Glumane, 22.08.2018

Uzskatu, ka Latvijas ražotājiem ir jābūt gataviem aizstāvēt savu vārdu, darbu un veiktos ieguldījumus un mēs to arī darīsim, teic Lāču ceptuves saimnieks Normunds Skauģis

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome izskatījusi maizes ceptuves Lāči iebildumu par SIA Pobeda Confectionery iesniegto preču zīmes Lāču ģimene reģistrēšanu 2017.gadā Latvijas Patentu valdē. Uzklausot abu pušu argumentāciju, padome lēma par labu SIA Lāči, noraidot otra uzņēmuma mēģinājumu darboties Latvijā līdzīgā segmentā ar iepriekšminēto preču zīmi, informē SIA Lāči.

Padome nolēma, ka Pobeda Confectionery preču zīme Lāču ģimene Latvijā atzīstama par spēkā neesošu.

SIA Lāči uzsver, ka uzņēmuma darbošanās ar Lāču vārdu Latvijā ir pierādāma jau 25 gadu garumā un preču zīme izmantota gan ražotāja, gan produkcijas nosaukumos. «Tirdzniecības dati lielākajos veikalu tīklos, atpazīstamība un publiski pieejamie reputācijas rādītāji ir neapšaubāms sabiedrības vērtējums un vienlaikus uzņēmuma kapitāls, kas veido arī zīmola vērtību, prestižu un unikalitāti. Diemžēl tas neizslēdz arī iespēju citiem ražotājiem izmantot jau nostiprinātu tēlu, kas rada pozitīvas asociācijas, kaut vai lai izveidotu sasaisti ar savu produkciju tikai uz vārdiskas līdzības pamata vien,» norāda SIA Lāči.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Patriotiskākie uzņēmēji – Vilnītis, Skauģis un Ķirsons

, 28.11.2008

a/s Liepājas papīrs prezidents Jānis Vilnītis, SIA Lāči īpašnieks Normunds Skauģis un SIA Lido īpašnieks Gunārs Ķirsons.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji par patriotiskākajiem uzņēmējiem atzinuši a/s Liepājas papīrs prezidentu Jāni Vilnīti, SIA Lāči īpašnieku Normundu Skauģi un SIA Lido īpašnieku Gunāru Ķirsonu.a/s Liepajas papirs prezidentu Jani Vilniti, SIA Laci ipašnieks Normunds Skaugis un SIA Lido ipašnieks Gunars Kirsons.

Db jau ziņoja, ka no šī gada 14. oktobra līdz 18. novembrim interneta vietnē www.latvijaspatrioti.lv norisinājās balsojums par patriotiskāko uzņēmēju. Uzņēmēju titula Latvijas patriots saņemšanai kopumā tika izvirzīti 120 cilvēki.

Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) 15. gadadienas svinīgajā pieņemšanā Latvijas patriotiskākajiem uzņēmējiem balvas šodien pasniedza Ministru prezidents Ivars Godmanis. Latvijas patriotiskāko uzņēmēju noteikšanu organizēja LDDK sadarbībā ar Izdevniecību Dienas bizness, augstskolu Turība un LR proklamēšanas deviņdesmitgades rīcības komiteju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izveido skulpturālo kūku cepšanas uzņēmumu

Vēsma Lēvalde, Db, 29.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piltenes ceptuve Madaras G veiksmīgi attīstījusies, pateicoties uzņēmuma īpašnieku - Gūtmaņu ģimenes vaļaspriekam - dažādu skulpturālo kūku veidošanai.

Tagad Piltenes ceptuvē strādā ap 20 darbinieku, uzņēmumam ir tirdzniecības vietas Ventspilī, produkciju piegādā arī nelieliem veikaliem Ventspils rajonā. Ceptuvē top gan piparkūkas, gan pīrādziņi, gan plātsmaizes un bulciņas, tomēr tās oriģinālākā produkcija top pēc pasūtījuma - dažādas skulpturālas kūkas un tortes, Db apliecināja viena no ceptuves dibinātājām Ārija Gūtmane.

Mātes Ārijas Gūtmanes vaļasprieku - tortu cepšanu, uzņēmējdarbībā pārvērtis dēls Oskars Gūtmanis, kurš tagad pats ir atzīts kūku meistars. Visas tortes topot tikai no īstas biskvīta mīklas, dabiskā putukrējuma un ievārījuma. Bieži formu veidošanai izmanto šokolādi. Ik nedēļu ceptuvē top 6 - 7 skulpturālās kūkas. Pirmā neparastā kūka Oskaram tapusi kā kabriolets,vēlāk tapuši zirgi, automašīnas, arī pikantākas formas kūkas vecpuišu un vecmeitu ballītēm. Lielākā kūka ir 1 x2 m un vairākos stāvos, ko katru gadu Madaras G cep Ventspils Bērnu pilsētiņai Pilsētas svētkos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Cepumi Liepkalnu ražotnē

Žanete Hāka, 06.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā aplūkot, kā ar rokām tiek izgatavoti vairāki cepumu veidi kompānijas SIA Liepkalni ražotnē Rūjienā.

Liepkalniem patlaban ir četras ražotnes Latvijā, bet pirmā ceptuve atvērta tieši Rūjienā 1993.gadā. Tajā sākotnēji tika cepta maize vienkāršā armijas tipa krāsnī, bet pēc tam – visa Liepkalnu produkcija, taču tad bija nepieciešams paplašināties, stāsta SIA Liepkalni mārketinga vadītāja Ieva Zariņa.

Otra ceptuve tika izveidota pie Valmieras, pēc tam – Pļaviņās un ceturtā atvērta Rīgā. Neliela ceptuve strādā arī Igaunijā – Pērnavā.

Patlaban Rūjienas ceptuvē tiek cepti cepumi un piparkūkas, bet maize tiek cepta Valmieras, Rīgas un Pļaviņu ceptuvēs.

Kopumā Liepkalni ražo vairāk nekā 200 produkcijas veidu, no kuriem 14 veidu rupjmaizes. Iepakojumi ir divās valodās. Cepumi ir roku darbs un katrs cepums tiek izvirpināts ar rokām. Tas tiek ierēķināts cepumu cenā, un tieši dēļ šīs pievienotās vērtības cepumi maksā dārgāk, uzsver I. Zariņa. Tāpat izejvielas, kas izmantotas cepumu ražošanā, tiek rūpīgi izmeklētas. Lielāko pārdošanas apjomu veido siera cepumi un dažādas standziņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gada uzņēmums Kuldīgā – Kuldīgas maizes ceptuve

Vēsma Lēvalde, Db, 05.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuldīgā pasniegta Kuldīgas uzņēmēju un amatnieku Gada balva 2009. Par gada ražotāju un gada uzņēmumu atzīta SIA Kuldīgas RPB maizes ceptuve.

Ceptuve dod darbu 90 kuldīdzniekiem. Pretendentus balvām izvirzīja Kuldīgas iedzīvotāji, aizpildot anketas. Savu balvu pasniedza arī SEB banka, un to saņēma Kuldīgas energoceltnieks, savukārt Kuldīgas biznesa apvienības balva tika SIA Rajaks.

Pavisam balvas pasniegtas 11 nominācijās.

Gada būve - SIA Diānas Zalānes projektu biroja biroja ēkas jaunbūve un biroju ēkas ieejas mezgla rekonstrukcija, būvuzņēmējs Liepājas ražošanas sabiedrība SIA Būve.

Gada naktsmītne - viesnīca Metropole.

Gada ražotājs - SIA Kuldīgas RPB maizes ceptuve.

Kuldīgas tēla popularizētājs - SIA Zvaigžņu rati.

Vecpilsētas magnēts - kafejnīca Madara.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maizes ceptuvei Lāči ambiciozas ieceres krīzes gadam

Sandra Dieziņa, Db, 16.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Lāči pērn strādāja ar 3.2 miljonus Ls apgrozījumu, liecina provizoriskās aplēses par pērnā gada darbības rādītājiem, bet šogad plāno apgrozījumu kāpināt par 15%.

Pagājušā gada apgrozījuma rādītāji ir līdzīgi 2007. gadā apgrozītajam, Db skaidroja SIA Lāči mārketinga vadītājs Atis Blinds. Viņš pastāstīja, ka rezultāti ir apmierinoši situācijā, kad iedzīvotāju pirktspēja ir sarukusi. Uzņēmums pērn sācis ražot produktus par lētāku cenu, pievērsies kūku segmentam un ātro uzkodu segmentam.

Šogad uzņēmums plāno apgrozījumu audzēt par 15 %. Šāds plāns balstīts uz iecerēm piedāvāt pircējiem jaunus produktus, sākt darboties jaunās nišās un attīstīt eksportu, teica A. Blinds.

Maizes ceptuve Lāči dibināta 1993. gadā un no dažu desmitu kilogramu ražošanas apjomiem dienā šobrīd izcep ap 5 t maizes produkcijas dienā. Vairākkārt uzņēmumā ražotā maize ieguvusi Tautā mīlētākā Zaļās karotītes produkta nosaukumu, kā arī citus apbalvojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Babītes novada maizes ceptuve Lāči pagājušajā gadā noturēja apgrozījumu iepriekšējā līmenī, vienlaikus piedzīvojot četrkārtīgu peļņas kritumu, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 7,27 miljoni eiro salīdzinājumā ar 7,47 miljoniem iepriekšējā gadā, bet peļņa bija 57 613 eiro salīdzinājumā ar 256 060 eiro 2014.gadā.

Kā norādīts vadības ziņojumā, finanšu rādītāju kritums skaidrojams ar izejvielu cenu kāpumu, minimālās darba algas pieaugumu un lielākiem ieguldījumiem eksporta tirgu apguvē.

Tāpat ziņojumā atzīts, ka ļoti negatīvu iespaidu uz finanšu rādītājiem atstājis ieilgušais remonts uzņēmuma centrālajā veikalā Benūžu Skauģos līdzās Liepājas šosejai, kur krasi krities gan apgrozījums, gan peļņa. Iznākumā uzņēmums bija spiests sarunās ar banku pārskatīt kredītu grafikus, kā arī nācies nedaudz paaugstināt atsevišķu produktu cenas, kompensējot algu un izejvielu izmaksu pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Maizes konkursā zelta laurus plūc 15 maizes paraugi

Sandra Dieziņa, 07.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes kvalitātes konkursā pēc žūrijas vērtējuma zelta diplomio un medaļas par izcilu maizes kvalitāti tika piešķirti 15 maizes paraugiem.

Sudraba diplomi un medaļas par ļoti labu kvalitāti piešķirtas 23 maizes paraugiem, savukārt bronzas diplomi un medaļas par labu kvalitāti – 6 maizes paraugiem, vēsta konkursa rīkotāji.

AS Hanzas Maiznīcas saņēma zelta diplomu par Kuršu sēklu maizi, kā arī sudraba diplomus par Kuršu rudzu maizi un Kungu baltmaizi. SIA Fazer Maiznīcas saņēma sudraba apbalvojumus par Druva Mākoņmaize un Fazer Gardā baltmaize, kā arī bronzas apbalvojumu par Druva Māras rudzu maize. SIA Iļģuciema maiznīca konditoreja saņēma zelta apbalvojumus par Tiroles maize, savukārt bronzas apbalvojumu - par Ciabata ar tomātiem un baziliku un Ciabata Natture. SIA Dona saņēma sudraba apbalvojumus par trīs produktiem – Saldskābā maize, Rudzu maize un Piena baltmaize. SIA Lāči saņēma zelta apbalvojumu par Īsta rupjmaize, kā arī sudraba apbalvojumus par Īsta baltmaize un Gaišā augļu maize. SIA Saldus maiznieks piešķirts bronzas apbalvojums par Zemnieku rudzu maize.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceptuve Lāči sadarbībā ar mākslinieci Margaritu Stārasti izstrādājusi bērniem domātu produktu līniju – sviesta cepumus bērniem Knīpucis.

Lai jaunie cepumi nonāktu līdz pircējiem, to tapšanā ieguldīti 30 tūkstoši latu, taču nenovērtējams arī esot ieguldījums, ko devusi māksliniece, uzskata Lāču saimnieks un maizniekmeistars Normunds Skauģis.

Jaunajo cepumu Knīpucis sastāvā izmantots saldkrējuma sviests, olas, milti cukurs, dzērvenes.

«Pēdējos gados arvien vairāk veikalu plauktos redzami produkti, kas saistīti ar dažādiem ārzemju tēliem un varoņiem. Īpaši tas vērojams bērnu produktu segmentā. Tie ir tālu no latviskām vērtībām un līdz ar to rodas jautājums – vai vietējie ražotāji nespēj likt pretī kaut ko savu? Ne tikai produktu izskats, nosaukums un noformējums nav atbilstošs latviskajam – mums ierastajam, arī šo produktu sastāvos redzam bērnu organismam nevajadzīgas izejvielas – dažādus aromatizētājus, krāsvielas, stabilizētajus, uzlabotājus, konservantus,» stāsta Normunds Skauģis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu maizes ceptuve Lāči nolēmusi atjaunot ASV rupjmaizes ēšanas tradīcijas, jo patlaban ASV nav izteiktas rupjmaizes kultūras, un visvairāk rupjmaizi ASV esot iecienījuši iebraucēji.

Tā Db.lv pastāstīja Lāču pārdošanas un mārketinga daļas vadītājs Atis Blinds. Viņš norāda, ka Amerikā dzīvo daudz iebraucēju, kuri iegādājas uzņēmuma ražoto rupjmaizi.

Lāču rupjmaize «aiz okeāna» tiek tirgota jau divus gadus. ASV iedzīvotājiem tiek piedāvāti galvenie Lāču maizes pamatveidi, ko iespējams iegādāties vairākos veikalos dažādās ASV pavalstīs.

Maizes ceptuve Lāči dibināta 1993. gadā. Lāču maizes ceptuvei ir piešķirts Zaļās karotītes kvalitātes karogs. Pazīstamākie Lāču produkti ir Īsta rupjmaize, Īsta saldskābmaize, Burkānmaize, augļu maizes, Valriekstu maize, kā arī kēksi, cepumi un kūkas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lāči, reģistrējot jaunu komercķīlu, ieķīlājuši pamatlīdzekļus un prasījuma tiesības

Žanete Hāka, 22.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ceptuve SIA «Lāči» reģistrējusi jaunu komercķīlu, ieķīlājot pamatlīdzekļus un prasījuma tiesības, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Komercķīlas ņēmējs is AS «SEB banka», un komercķīla nodrošina prasījumus, kas izriet no šogad martā noslēgta kredīta līguma. Komercķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 232,5 tūkstoši eiro.

Līdz ar jaunās komercķīlas reģistrāciju, uzņēmumam kopumā ir aktuālas trīs komercķīlas.

SIA «Lāči» dibināta 1995.gadā, un tās pamatdarbība ir maizes, kā arī svaigi ceptu mīklas izstrādājumu un kūku ražošana. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 961 860 eiro un tā vienīgais īpašnieks ir Normunds Skauģis.

2017.gadā SIA «Lāči» palielināja apgrozījumu līdz 8,140 miljoniem eiro, un uzņēmuma tīrā peļņa bija 133 tūkstoši eiro. Uzņēmums vidēji nodarbināja 282 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru