2016. gadā ERGO Baltijas valstīs sasniedza izaugsmi, palielinot parakstīto prēmiju apjomu līdz 206 miljoniem eiro, kas ir par 11% vairāk nekā gadu iepriekš, informē uzņēmuma pārstāvji.

Savukārt atlīdzībās ERGO klienti Baltijā saņēmuši 133 miljonus eiro – par 10% vairāk, salīdzinot ar 2015. gadu. Neraugoties uz izmaksāto atlīdzību apjoma pieaugumu, ERGO peļņa aizvadītajā gadā bija 4,5 miljoni eiro.

Parakstīto prēmiju apjoma pieaugumu 2016. gadā nodrošināja veiksmīgi īstenotā ERGO stratēģija nedzīvības apdrošināšanā: transportlīdzekļu un īpašumu apdrošināšanas segmentos. Lielākais ERGO dzīvības un veselības apdrošināšanas pieaugums novērots Latvijā, to galvenokārt veido tirgum piesaistītās dzīvības apdrošināšanas un mūža pensijas apdrošināšanas, kā arī veselības apdrošināšanas produkti.

Lielāko izaugsmi ERGO sasniedza dzīvības apdrošināšanā Latvijā – pieaugums par 21%, salīdzinot ar gadu iepriekš. Veselības apdrošināšanā Latvijā sasniegts pieaugums par 6.5%, un to galvenokārt veicinājusi sadarbības stiprināšana gan ar līdzšinējiem, gan jaunajiem klientiem. Nozīmīga izaugsme attiecībā pret iepriekšējo gadu Latvijā sasniegta arī nedzīvības apdrošināšanā – 12% pieaugums.

Atlīdzībās ERGO klientiem Latvijā 2016. gadā izmaksāti 32,8 miljoni eiro, kas ir par 10% vairāk nekā gadu iepriekš. Izmaksāto atlīdzību apmērs galvenokārt pieauga OCTA segmentā – par 47%. Lielākās izmaksātās atlīdzības Latvijā bija 387 793 eiro par negadījumu būvobjektā, 197 153 eiro kravu apdrošināšanā par zādzības gadījumu un 189 030 eiro par ugunsgrēka radītiem zaudējumiem komercīpašumā.

Kopumā Baltijas valstīs 2016. gadā ERGO klientiem atlīdzībās izmaksāja 133 miljonus eiro, galvenokārt transportlīdzekļu un komercīpašumu apdrošināšanā. Lielākās ERGO izmaksātās atlīdzības pārējās Baltijas valstīs pērn bija Igaunijā – 900 000 eiro par transportlīdzekļu negadījumu radītajiem zaudējumiem un 160 000 eiro saistībā ar ugunsgrēka radītiem zaudējumiem Lietuvā.

Komentējot Baltijas valstu apdrošināšanas tirgus tendences, ERGO valdes priekšsēdētājs Baltijas valstīs Kestutis Bagdonavičius norāda uz strauji mainīgo vidi: «Šis apdrošināšanā ir interesants laiks. To raksturo izaugsme, kurā galvenokārt dominē ārvalstu apdrošinātāju grupas, joprojām zema iegādāto apdrošināšanas produktu izplatība, pastiprināta cenu konkurence un samērā ierobežota pirktspēja. Konsolidācija ir sagaidāma arī turpmāk, un konkurence arvien pieaug. Tāpat apdrošinātāju darbu ietekmē arvien plašākas normatīvās prasības, kā arī digitalizācija, kas mainījusi apdrošināšanas pakalpojumu iegādes paradumus un klientu prasības attiecībā uz apkalpošanu. Taču rentabla darbība paliek starp apdrošinātāju galvenajiem uzdevumiem. Baltijas tirgū varam novērot, ka nedzīvības apdrošināšanu galvenokārt virza transportlīdzekļu apdrošināšana, savukārt dzīvības apdrošināšanā dominē banku izplatīšanas kanāls.»

K. Bagdonavičius uzsver, ka izaugsmes iespējas apdrošināšanas tirgū arvien ierobežos ne tikai sīvā konkurence, bet arī iedzīvotāju skaita samazināšanās, tāpēc būtiska ir apdrošinātāju rentabla darbība, kas arī turpmāk būs viens no lielākajiem izaicinājumiem.

Izaicinājums arī 2017. gadā būs Maksātspējas II (Solvency II) prasības, kas nosaka regulējumu apdrošinātāju darbībai un augstākas kapitāla pietiekamības prasības. Savukārt klientiem tas sniedz lielāku pārliecību par apdrošinātāju spēju pildīt uzņemtās saistības. 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra