Pats galvenais veiksmīgai pūļa finansējuma kampaņai ir laba sagatavošanās – stratēģijas izstrāde un potenciālo interesentu «uzsildīšana»

Tā uzskata pūļa finansējuma platformas Indiegogo evaņģēlists Paskāls Kondamins (Pascal Condamine).

Sporta aizsargtērpu ražošanas uzņēmums Blindsave ir īstenojis pūļa finansējuma kampaņu. Tajā gan tam neizdevās sasniegt izvirzīto finansiālo mērķi, bet kopumā ar kampaņu Blindsave vadītājs Andis Blinds bija apmierināts, jo kampaņas uzdevums bija ne tikai piesaistīt finansējumu, bet tā bija arī daļa no mārketinga pasākumiem, kuru mērķis bija pievērst klientu un potenciālo sadarbības partneru uzmanību. «Viens no lielākajiem izaicinājumiem, kas faktiski arī nosaka to, cik veiksmīga būs kampaņa, ir panākt to, ka potenciālie pircēji apmeklē produkta sadaļu konkrētajā platformā. Proti, ir jāpanāk cilvēku plūsma uz šo sadaļu. Ja tās nebūs, tad arī par produktu neviens neuzzinās un to nepirks. Tieši tādēļ ļoti svarīgs ir mārketinga atbalsts, kas nozīmē arī finanšu investīcijas. Daudziem ir ilūzija, ka pietiks tikai izveidot glītu produkta sadaļu platformā un viss notiksies. Diemžēl tā tas nav, ir jāiegulda visai lieli līdzekļi mārketingā, ko daudzas startup kompānijas nevar atļauties,» saka A. Blinds.

Latvijas izlase spēlēs vietējā ražotāja BLINDSAVE aizsargekipējumā
Blindsave neizdodas Kickstarter savākt nepieciešamo finansējumu; uzņēmums sāks masveida ražošanu
Mana pieredze: Iekāpj basketbola tirgū

Viņaprāt, lai kampaņa būtu veiksmīga, ir dažas svarīgas pamatlietas – produkta unikalitāte tirgū, kvalitatīvs video un produkta stāsts, kā arī mediju iesaiste, taču ne vienmēr šīs lietas varot garantēt labu iznākumu. A. Blinds uzskata, ka lielu lomu spēlē arī veiksme un dažādas apstākļu sakritības, jo, ja vienreiz kāda kampaņa bijusi veiksmīga, tas nenozīmē, ka, izdarot tieši tās pašas lietas ar citu produktu, viss izdosies tikpat sekmīgi. Savukārt SIA Greynut vadītājs Kristiāns Līcis bilst, ka par veiksmi svarīgāks ir ieguldītais darbs. Protams, arī veiksmei ir sava loma, piemēram, vai par produktu ieinteresējas kāds labs žurnālists no liela medija. Taču viņš ir pārliecināts, ka jebkurā gadījumā, lai projekts izdotos, un ilgtermiņā būtu bizness, produktam ir jāatbilst tirgus prasībām.


Visu rakstu Pūļa finansējums nav brīnumnūjiņa lasiet 14. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra